Puncte de penalizare doar pentru săraci | Viitorul Cod Rutier


Catalin

După cum probabil aţi aflat deja din presă, la Senat a fost depusă o iniţiativă legislativă ce aparţine unui număr destul de mare de parlamentari, prin care practic vom avea un nou cod rutier, dacă va fi adoptată. Vom avea o nouă lege a circulaţiei rutiere deoarece actualul Cod Rutier (OUG 195 şi Regulamentul de aplicare) vor fi abrogate. Noua lege va avea un număr de 417 articole şi este înregistrată la Senat pentru dezbatere cu nr.B710 din data de 22.12.2015.

M-am uitat peste proiectul supus dezbaterii publice şi într-adevăr există destule noutăţi, unele bune, altele ce complică inutil lucrurile. Dar ce mi-a atras atenţia, este o noutate introdusă la finalul proiectului de lege, respectiv "răscumpărarea punctelor de penalizare". Ce înseamnă asta? În traducere liberă, sistemul de puncte de penalizare va rămâne doar pentru săraci. Pentru cei cu bani, acest sistem de puncte de penalizare va fi inutil. În stradă acest lucru se va regăsi sub forma acelor parveniţi îmbogăţiţi peste noapte, ce conduc limuzine sau maşini de teren, care vor sfida prevederile legale, vor opri şi staţiona unde doreşte sufleţelul lor, vor merge cu telefonul la ureche stânjenind deplasarea fluentă a celorlalţi şi aşa mai departe. De ce? Simplu, pentru că au bani şi îşi permit să plătească amenzi, iar cu viitorul nou cod rutier vor putea să-şi cureţe contracost cazierul rutier, răscumpărându-şi punctele de penalizare. Priviţi aici:

56abb53864fbc_rscumprareapunctelordepena

Art.401 - (1) Fiecare punct de penalizare aplicat poate fi răscumpărat până în momentul în care a intervenit de drept, suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule, ca măsură administrativă, iar contravenientul face dovada achitării amenzii contravenţionale aplicate prin procesul-verbal respectiv.
(2) Un punct de penalizare reprezintă valoric un punct amendă.

Practic această prevedere dă posibilitatea celor potenţi financiar să plătească o amendă mai mare şi să nu-i mai intereseze de sistemul de penalizare, al cărui principal scop este chiar temperarea celor pentru care cuantumul amenzilor nu contează. Cum ar trebui să funcţioneze acest sistem de puncte de penalizare? E destul de simplu, el ar trebui să-i tempereze pe cei ce încalcă regulile de circulaţie în mod regulat, dar al căror pericol nu este unul atât de mare încât să se aplice şi o măsură administrativă de reţinere a permsului. Deşi din punct de vedere legal aceste încălcări ale regulilor de circulaţie nu sunt atât de grave, ele în realitate, acolo în stradă, crează acel discomfort şi indignare pentru omul ce circulă corect. Ca să înţelegeţi la ce mă refer, după cum spuneam mai sus, cei cu limuzine vor opri şi staţiona unde doresc, vor continua să vorbească la telefon, nu se vor încadra pe banda corectă şi exemplele pot continua. Ei bine în cazul acestora, acest sistem cu puncte de penalizare ar trebui ca în momentul în care acumulează 15 puncte de penalizare, deci şi-a făcut un obicei să încalce legea, în mod normal ar trebui să rămână fără permisul de conducere, din moment ce sancţiunile pecuniare nu-l afectează. Numai că aşa ceva nu se va mai întâmpla, cei ce au posibilităţi financiare îşi vor putea plăti aroganţa şi dispreţul faţă de regulile de circulaţie.

În concluzie, dacă noul cod rutier va fi adoptat în această formă, în România aroganţa şi dispreţul faţă de lege vor putea fi cumpărate.

8




User Feedback


genessys30

Posted

Nu este nicio sfârâială cu "noul" Cod rutier. 

E destul de subiectiv și nu acoperă totul așa cum o face actualul. 

Mai mult decât atât,  unele contravenții pentru care se reține permisul în cel de acum sunt sancționate cu doar cu amendă ori sunt complet eliminate și sunt introduse alte contravenții pentru care se vrea a se reține permisul. 

Mai concret, pentru alcool se elimină cele 90 de zile și rămân doar 30. 

Incurajarea consumului de alcool la volan de parcă n-am avea deja mari probleme. 

Eliminarea sancționării culorii roșu a semaforului. Eu nu am regăsit acest aspect în acest cod. Ori cum să nu cuprinzi acest aspect?

Mărirea vitezei când ești depășit ori necircularea mai lângă bordură nu se mai sancționează cu reținerea permisului. În schimb dacă te întorci cu frână de mână trasă este considerat condus agresiv și rămâi fără permis.

Și mărirea vitezei la depășirea tot condus agresiv este.

Răscumpărarea punctelor penalizare nu va aduce mai nimic la buget deci, nu cred că nu-și are rostul. 

Personal consider că actualul Cod rutier trebuie modificat printr-o lege organică, să nu mai fie OUG, înăsprirea perioadelor de suspendare, introducerea mai multor fapte ce prevăd retinerea permisului și introducerea obligatorie a examenului pentru redobândirea acestuia. 

 

0

Share this comment


Link to comment
Share on other sites
Elvis

Posted

Se dovedeste inca odata, daca mai era nevoie, ca cei care dorm in parlament nu pot sa depaseasca nivelul unor mecanici sau strungari! Nu pot mai mult! Oare cat ii mai suportam?

0

Share this comment


Link to comment
Share on other sites
genessys30

Posted

Cei din parlament sunt în marea majoritate șoferi ori dacă nu, circulă, într-un fel sau altul, cu mașina pe drumurile publice iar asta te face oarecum subiectiv. 

Sunt foarte multe persoane care și-ar dori o mai mare toleranță a actualului Cod rutier și atribuții mai restrânse poliție, persoane cu influență, care au "contact" direct cu unii de prin parlament cărora probabil se plâng iar cei din urmă "coc" legi de genul ăsteia. Aberante.

Orice polițist de circulație cunoaște "arfele" și superioritate pe care insistă să ți-o arate un astfel de personaj, politicianul, când este oprit. Drept urmare nu prea "înghit" să fie puși la punct. De respectarea legislației nu mai spun. 

Rămân la părerea mea și spun că actualul Cod rutier trebuie să nu mai fie OUG ci lege organică înmulțindu-se contravențiile pentru care se reține permisul și introducerea obligatorie a examenului de redobândire a dreptului de a conduce pentru absolut toate. 

Dacă îți dorești bani la buget și conștientizarea celor mai puțin disciplinați, pentru fiecare testare la regulile de circulație pentru redobândirea dreptului de a conduce introdu taxă.  Taxa să fie valoarea unui punct amendă pentru contravenții cu reținere 30 de zile, două puncte pentru 60 de zile, trei pentru 90 de zile și tot așa.  Adică 10% din salariul minim pe economie. 

În acest fel nu cred că-ți va mai arde să rămâi fără permis gândindu-te muuult mai bine la cum mergi cu mașina pe stradă și dacă merită să fii zmeu. 

 

 

 

0

Share this comment


Link to comment
Share on other sites
DanielTV

Posted

Asta cu răscumpărarea punctelor de penalizare nu poate fi atacată pe motiv de discriminare?

0

Share this comment


Link to comment
Share on other sites
Julius

Posted

De ce va mirati ca se vor (ipotetic) cumpara punctele? Mai tineti minte de indulgentele Bisericii Catolice? Au functionat cateva sute de ani pana s-a suparat "un nene" Martin Luther si s-a produs a doua mare schisma.

Oare trebuie sa asteptam un nou Martin Luther? 

0

Share this comment


Link to comment
Share on other sites


Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now