Jump to content
POLITISTI.ro

Clasament


Popular Content

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 28.04.2018 în toate secţiunile

  1. 7 points
    Ar trebui sa se tin cont de faptul ca incadrarile astea directe in politie, nocive de altfel, nu sunt facute ca un ajutor social pentru diversi cetateni care nu au reusit in meseriile lor de baza si se gandesc "sa aiba un loc de munca sigur si salariu decent", ci au fost facute in urma necesitatii politiei sa completeze posturi libere exact acolo unde are nevoie institutia si intr-un timp scurt. Politia are nevoie de tine acolo 3 ani. Ti se spune inca de la angajare. Nu-ti convin conditiile, nu te inscrii. Altfel, daca il lasi pe ala sa se mute dupa 6 luni de tutela, ai anulat tot scopul incadrarii directe si iar trebuie sa angajezi si nu ai rezolvat nimic. Aproape aceeasi situatie e si la magistrati. Exista 2 modalitati sa devii procuror, spre exemplu: INM, care este modalitate principala de pregatire si angajare a viitorilor magistrati si, CA EXCEPTIE, admiterea direct in magistratura pe acele posturi libere, unde nu se duce nimeni sau de unde toti cauta sa plece, de regula orasele mici. E ca o masura de exceptie sa suplineze locurile cu deficiente, masura de avarie daca vreti si, ce sa vezi, si ei sunt obligati sa stea 3 ani in acel loc. Pe acesti magistrati nu-i vezi sa se planga de discriminare. S-au gasit astia facuti la apelul bocancilor, angajati cu buletinul la ghiseu. PS Poate ar trebui sa se simta discriminati si agentii cu studii postliceale ca sunt platiti la fel ca cei care au doar bacul. Nu inceteaza sa ma uimeasca tupeul lor.
  2. 6 points
    Să mai notăm aici încă o dovadă de "management" învechit, o practică învechită pe care actualul şef al Poliţiei Române şi-a însuşit-o. E păcat şi trist faptul că şi noua generaţie de şefi, din care consider că domnul Ioniţă face parte, nu schimbă nimic, ci doar perpetuează o practică a birocraţilor (consilieri sau aşa-zişii specialişti) de prin IGPR sau Aparatul Central al MAI. Probabil că aţi văzut în mass-media aşa-zisul scandal al "jafurilor de la Sineşti". Pe scurt, în zona localităţii Sineşti din Ialomiţa acţionează o gaşcă de hoţi din auto ce au ca mod de operare înţepatul anvelopelor în vederea distragerii atenţiei şi/sau profitarea de portierele lăsate neasigurate. Evident că jurnaliştii au folosit termeni apocaliptici, de genul jafuri, tâlhări etc, deşi din modul de operare reiese că ar fi vorba doar de infracţiunea de furt ... în fine. Ce a făcut şeful Poliţiei Române - Chestorul Ioniţă Cătălin? Exact ca înaintaşii săi, foştii şefi cu mentalităţi învechite, obsedaţi să-şi păstreze scăunelele, a trimis dom'le repejor o ditamai echipa de control formată din specialişti care să descopere măreţele probleme. Şi au controlat nenică ... la sânge, după care imediat au prezentat măreţele constatări şi s-a dat repede un comunicat de presă (penibil). Ce s-o mai lungim, fapte GRAVE, jale şi prăpăd ... prima mare constatare este că planurile de activităţi au fost formal întocmite prin metoda copy/paste. Evident că presa a speculat din moment ce a primit exact ce îşi dorea şi au apărut articole de genul acesta: Ce credeţi voi că a înţeles şi care a fost reacţia românului de rând la un asemenea articol? Păi majoritatea comentariilor au fost de genul: "uite dom'le ... sunt mână-n mână cu infractorii!!!" Şi uite aşa, în obsesia de a-şi păstra scaunul şi de a face pe plac mass-mediei, şeful Poliţiei Române - chestor Ioniţă a aplicat o ditamai lovitură de imagine acestei instituţii. Şi asta într-un mod complet nemeritat, pentru că dacă citim cu atenţie măreţele constatări şi abateri ori nereguli descoperite de specialiştii trimişi de "împărăţie" constatăm că toate sunt de natură birocratică. E grav, caz de puşcărie şi temniţă grea faptul că au întocmit planurile de activităţi, evaluările şi analizele folosind metoda copy/paste. Oare dacă nu foloseau copy/paste şi întocmeau acele documete fără "caracterul repetitiv" nu mai furau hoţii ăia? Dacă aveau planuri de activităţi originale se stopau furturile, se prevenea comiterea de infracţiuni? Domnul Chestor Ioniţă Cătălin acum avea ocazia să pună pe tapet conducerii ministerului problemele adevărate ale poliţiei, respectiv lipsa de personal şi schemele subdimensionate rămase din vremuri de mult apuse, precum şi grava subfinanţare a Poliţiei Române. Acum putea să-i explice ministrului de interne care e realitatea din teren, pentru că ce se întâmplă acolo este doar consecinţa lipsei de personal şi a subfinanţării acestei instituţii. De asemenea tot acum putea să ridice şi problema prevederii "împăcării părţilor" în cazul infracţiunilor de furt, respectiv că muncim ca proştii să identificăm autorii şi toată munca se duce pe apa sâmbetei, după împăcarea părţilor. Tot acum putea să afle şi opinia publică faptul că datorită acestei prevederi a împăcării părţilor la furt, procurorii se feresc să-i mai propună spre arestare pe hoţi. În schimb, domnul Chestor Ioniţă Cătălin a preluat obiceiurile înaintaşilor săi, trimite repede un control care constată nereguli de doi lei, fapte sau activităţi pur birocratice, ce nu au niciun efect real în adevărata muncă de poliţie, ba din contră ne transformă într-o instituţie birocratică, ce se îndepărtează din ce în ce mai mult de rolul şi adevăratul ei scop, devenind o instituţie de analişti şi statisticieni. Dacă ar avea curiozitatea să se uite peste planurile de măsuri pe care le trimite IGPR-ul şi ministerul în teritoriu o să constate prezenţa metodei copy/paste.
  3. 5 points
    Oare cei urmează o școală postliceală a M.A.I. nu sunt discriminați prin aceea că pe durata școlarizării primesc o soldă și nu un salariu lunar ? Oare nu se numește discriminare faptul că până la repartiția pe primul post ai trei hopuri - atât admiterea, perioada școlarizării cât și examenul final, față de unul singur - concursul - în cazul celui încadrat direct ? Oare nu e discriminare faptul că absolventul școlii de agenți de poliție este numit inițial în funcția de agent debutant, pe când cel încadrat direct este numit în funcția de agent IV ? "O, tempora ! O, mores!"
  4. 4 points
    Dacă se adoptă ca model uniforma australienilor (cea din poză) va fi o dovadă clară că au ajuns în posturi de decizie nişte habarnişti. Pentru că cine le-a dat/prezentat aceea fotografie, fără îndoială că este un habarnist. Şi am să-ţi spun şi de ce. Păi australienii nu au ierni cu zăpadă. Cum o să arate o aşa uniformă şi cu o geacă sau scurtă groasă, necesară iarna? Dar asta e "blestemul" nostru, al poliţiştilor, să ne fie reprezentate interesele de către nişte neica nimeni, tot felul de pensionari sau poliţişti doar cu numele, ce toată viaţa lor nu au purtat uniforma decât cu ocazional şi au fost toată viaţa lor nişte orientaţi. Mai mult decât atât, nici măcar nu e frumosă.
  5. 3 points
    Mondeo are niște lămpi sub oglinzi, care luminează zona din jurul mașinii, ca să vezi unde calci cînd de apropii de mașină sau cînd cobori din ea. Și pentru că mi se păreau prea galbene și un pic cam slabe, am vrut să înlocuiesc becurile dinăuntru cu unele cu LED, mai puternice și cu lumină mai rece. La Mondeo 4 făcusem același lucru; acolo a fost floare la ureche - becurile erau W5W și le-am înlocuit cu niște W5W-uri cu LED. Am avut însă surpriza neplăcută să constat că Mondeo 5 nu mai are lampa clasică, cu bec W5W în ea, ci una specială, încapsulată, din care nu se poate scoate becul. Așa că am săpat un pic, să văd dacă există vreo soluție. Și am găsit un american care confecționează astfel de lămpi pentru Fusion (fratele american al lui Mondeo). Se potrivesc la fix, fără nici o altă adaptare. Diferența este incredibilă, parcă-i altă mașină. Lumina e incomparabil mai puternică și de un alb imaculat. Stînga: înainte. Dreapta: după. Diferența de putere nu e foarte evidentă în poze, pentru că telefonul și-a ajustat automat expunerea. Se vede însă albul clar și frumos, față de gălbeneala dinainte. Știu că temperatura de culoare e o chestiune de gust. Unora poate să nu le placă lumina albă pură și să prefere varianta originală, cu becuri incandescente, mai ales dacă luăm în calcul și culoarea mașinii. Deci nu mă aștept ca modificarea mea să placă tuturor. Eu însă o prefer așa. Pe de o parte, se integrează mult mai bine cu farurile cu LED (reci), luminile de zi (tot LED, tot reci) și cu lumina interioară tot cu LED (nu foarte rece, dar în orice caz vizibil mai rece decît niște becuri clasice). Pe de altă parte, deși cînd vine vorba de iluminarea unei încăperi prefer, evident, lumina caldă, iar în casă am numai becuri calde, totuși luminițele auxiliare au început să-mi placă din ce în ce mai mult reci. La un moment dat am zburat cu un avion nou de la Lufthansa și mi s-a părut foarte modern și elegant, după care Taromul mi s-a părut vechi și trist. Și nu înțelegeam de ce, pînă cînd mi-am dat seama: la Lufthansa indicatoarele de pe plafon (alea cu centura și interdicția de fumat) erau de un alb clar, fiind iluminate din spate cu LED-uri, pe cînd la Tarom erau becuri cu incandescență, care prin comparație păreau galbene. Cumva, pe suprafețe mici mă atrage mai mult albul neutru spre rece decît cel gălbui clasic. E o treabă de gust, totuși. Poate să vă placă sau nu.
  6. 3 points
    Va dati seama ca acum trebuie sa schimbe uniforma toti localii, ca nu o sa mai semene cu cea de la Politia Romana?
  7. 3 points
    Sunt “superbe” exemplele ăstea cu cei care au pantaloni băgați în bocanci . Probabil considerați că bocancii specifici soldățoilor sunt cool. 🤦🏻‍♂️ În loc să susținem modificări cu adevărat utile și moderne (există echipament tactic de unde se pot prelua concepte cu adevărat moderne, ex. 511, Helikon Tex etc.) generația “fulg de nea” vrea să poarte pantalonii băgați în bocanci. Un pantalon de uniformă trebuie să arate cam așa: iar o geacă/scurtă pentru sezonul rece (ori cum vreți voi să o denumiți) trebuie să arate cam așa:
  8. 2 points
    1. In caz de depistare a unui autovehicul pentru care transcrierea transmiterii dreptului de proprietate nu s-a realizat in termenul legal o sa fac astfel: ,,A condus autoturismul marca BMW cu nr. de inmatriculare B-01-ABC, pe bld. Unirii, din mun. B , in timp ce inmatricularea vehiculului era suspendata, ca urmare a faptului ca noul proprietar nu a solicitat autoritatii competente de inmatriculare transcrierea transmiterii dreptului de proprietate, in termen de 90 de zile de la data dobandirii dreptului de proprietate asupra vehiculului.” Prev. de art 11 alin 4 din OUG 195/02 sanct. de art. 102 alin 1 pct 39 din OUG 195/02 Dispunem imobilizarea autovehicului conf. art 117 din OUG 195/02 Dispunem retinerea certificatului si a placutelor de inmatriculare si eliberam separat dovezi inlocuitoare fara drept de circulatie. 2. In caz de depistare autovehicul inmatriculat avand ITP expirata o sa fac astfel: ,,A condus autoturismul marca BMW cu nr. de inmatriculare B-01-ABC, pe bld. Unirii, din mun. B , in timp ce inmatricularea vehiculului era suspendata, ca urmare a faptului ca la data de (data din certificatul de inmatriculare ) a expirat inspectia tehnica periodica a vehiculului.” Prev. de art. 10 alin 1 din OUG 195/02 sanct. de art. 102 alin 1 pct 39 din OUG 195/02 Dispunem imobilizarea autovehicului conf. art 117 din OUG 195/02 Dispunem retinerea certificatului si a placutelor de inmatriculare si eliberam separat dovezi inlocuitoare fara drept de circulatie. 3. In caz de depistare a unui vehicul inregistrat avand ITP expirata o sa fac astfel ,,A condus vehiculul inregistrat marca JCB cu nr. de inregistrare BZ 01-123, pe bld. Unirii din mun. B, vehiculul avand inspectia tehnica periodica expirata din data de ........ ” Prev. de art. 10 alin 1 din OUG 195/02 sanct. de art 102 alin 1 pct 1 din OUG 195/02 Dispunem doar retinerea certificatului de inregistrare si eliberam dovada inlocuitoare cu valabilitate 15 zile. 4. Pentru autovehiculele inmatriculate in strainatate care au ITP expirata nu am gasit pana acum sanctiune contraventionala.
  9. 2 points
    Sigur că putem, dar considerăm că nu trebuie să dezvoltăm o astfe de discuţie aici, într-o zonă publică. Dacă vrei consultaţii juridice contactează şi plăteşte un avocat să-ţi explice.
  10. 2 points
    Cat tupeu pot sa aibă unii?! După ce ca li s-a oferit o șansă să aibe o slujba și sa câștige decent, fără sa urmeze timp de 2 sau 3 ani cursurile unei instituții de învățământ de formare a polițiștilor dacă au trecut de examenul de admitere, cer drepturi! Dar oare nu-i discriminare ca au susținut un simplu examen din legislație, de nivel sub-mediu, și au fost încadrați ca polițiști pe funcții similare cu cele ale agenților de politie cu studii postliceale, adică cu școala de politie, sau cu studii superioare? Dacă vrem dreptate, sa fie pana la capăt! În momentul în care au aplicat pentru a intra în politie pe ușa din dos, cu actul de identitate, devenind astfel "polițiști Flanco", li s-a spus acestor oameni ca este nevoie de ei în acel loc, minim 3 ani de zile. Dar, unii, au acceptat aceasta condiție cu gândul ca după ce vor intra în sistem se vor putea muta pe alt post mai devreme de 3 ani, cu "ajutorul" unor relații. Sunt satul de încadrații direct!
  11. 2 points
    Luni, 14.05.2018, am depus formularul pentru direcționarea celor 2% din impozitul pe venitul realizat în 2017 către Asociatie. Ieri am procedat la fel pentru veniturile realizate de tatăl meu. Pana pe data de 25.05.2018 puteți sa procedați și voi la fel.
  12. 2 points
    Mai mult, pentru a putea obține atestatul de colecționar, trebuie să deţineți calitatea de membru al unei asociaţii de colecţionari cu cel puţin 6 luni înainte de solicitare. Pentru obținerea acestui atestat trebuie să îndepliniți mai multe condiții, printre care și absolvirea unui curs de instruire teoretică şi practică, organizat de o persoană juridică autorizată, în domeniul armelor și munițiilor. După obținerea atestatului, solicitați eliberarea autorizației de procurare. După procurarea armei de colecție, oricum vi se va elibera un permis de armă de tip A. Deci nu este valabilă ideea dvs de a nu deține permis de armă. Orice armă trebuie deținută în baza unui permis de armă în care sunt menționate armele deținute, indiferent că este vorba de un permis de tip A (da dreptul de deținere) sau de un permis tip B (dă dreptul de port si folosire).
  13. 2 points
    Figura cu telecomanda de la poartă, pe care am descris-o mai sus, la mașina asta nu mai merge făcută în același loc. Pun din nou poza cu Mondeo 4, ca să vă scutesc de un scroll pînă la începutul thread-ului: Și iată cum arată zona respectivă la Mondeo 5: Tunelul central este mai înalt, iar cotiera nu mai are acel perete frontal. Am experimentat un timp cu o telecomandă mai mică, pe care am tot lipit-o în diverse poziții, ca să văd cît de ușor și confortabil aș putea ajunge cu mîna într-un loc sau altul (și fără să mă uit). În final poziția cea mai bună s-a dovedit a fi pe ornamentul din plastic de sub scaun. Iată cum arată butonul: Și o privire de ansamblu: Telecomanda este lipită pe partea din spate a plasticului (spațiul respectiv de sub scaun e gol, poți băga mîna acolo făsă să demontezi nimic), iar curent am luat de la o mufă care se afla tot acolo.
  14. 2 points
    În timp ce pe pagina de facebook a Poliţiei Române se postează poze cu fete ce dau bună dimineaţa/sera etc, priviţi ce postări au spaniolii cu pagina de facebook oficială (bine traducerea atomată nu cea mai grozavă, dar înţelegeţi voi mesajul)
  15. 2 points
    Există foarte multe modele de acest gen, spre exemplu 511 are câteva modele de jakete concepute special pt poliție (3 in 1 reversibile și 5 in 1 jaket).
  16. 1 point
    Hai nu ne innebuni. Asa te-ai gandit tu ca scapi de prostiile facute? Uite ca greseala respectiva e o simpla eroare materiala vadita, care nu are nicio legatura cu vreo infractiune de fals sau inducere in eroare a organelor judiciare. Eu zic sa iti repari greseala facuta si sa lasi chichitele avocatesti pentru ca nu sunt de tine.
  17. 1 point
    Eu inteleg ca litera Y o aplicam cand inmatricularea vehiculului este suspendata. Eu inteleg ca litera A o aplicam cand vehiculul inregistrat nu are efectuata inspectia tehnica periodica valabila ori aceasta este anulata. Diferenta este ca unele vehicule sunt inregistrate altele sunt inmatriculate.
  18. 1 point
    Vă salut stimaţi colegi. Hai să strângem aici ce ştim despre decontarea serviciilor turistice. După cum probabil ştiţi deja, noi facem parte din categoria bugetarilor ce nu primesc voucere de vacanţă. În cazul nostru se pare că noi suntem cu ciungă-n păr şi trebuie să plătim din buzunar, pentru ca ulterior să suportăm fiţele şi aerele contabililor pentru a putea beneficia de un drept de care celelalte categorii de personal beneficiază, că aşa e la noi!? În fine ... Pe facebook am văzut că circulă un pdf emis de către secretarul general al MAI, chestor principal de poliţie Bogdan-Mihai Ivănescu cu următorul conţinut: La voi s-a anunţat ceva oficial de la serviciile financiare sau încă funcţionează omerta?
  19. 1 point
    Un jandarm bagă o fisă într-un automat de cafea dintr-un mall. Aparatul îi dă cafeaua. Mai bagă o fisă și mai primește o cafea. Mai bagă o fisă și mai primește una. Între timp în spatele lui se face coadă. O bătrînică îl bate ușor pe umăr și-l roagă să mai lase și pe alții. La care jandarmul: -Ce-i, mamaie, ți-e ciudă că cîștig?
  20. 1 point
    În perioada când se dezbătea proiectul la legea pensiilor, am avut o discuție cu un ilustru președinte de la C.N.P și i-am explicat că dacă se admite chestia cu plafonarea la 85%, pentru polițiștii cu vechime mai mare de 25 de ani( el făcând parte din această categorie) va fi o mare pierdere, el mi-a spus că nu este adevărat, că nu cunosc eu , dar după ce a ieșit la pensie a constatat că am avut dreptate și chiar mi-a spus acest lucru. Nu am văzut niciun lider de sindicat care să dea replica doamnei Vasilescu, atunci când spunea că polițiștii ies cu pensii de 120% din salariu. Niciunul nu a intrat în direct să-i spună că de fapt nici nu se ajunge la 100% și că este prost informată, ea referindu-se la vechea lege de pensionare și anume la legea nr.164/2001, dar și atunci nu se putea depăși 100% din baza de calcul, și se pleca de la 60% pentru condiții normale, 62% pentru condiții deosebite și 64% pentru condiții speciale, fără ordin și fără sporul pentru pensie suplimentară. Pe legea 164 se acorda 2% pentru fiecare an ce depășeaă cei 25 ani vechime După actuala lege se bagă totul la grămadă și nu poți depăși 100% din media salariilor nete( brutul-contribuția la asigurări de sănătate- contribuția individuală la bugetul de stat- impozitul pe venit) din 6 luni la alegere din ultimii 5 ani. Legea nr.223/2015 a fost modificată prin trei ordonanțe de urgență, care nu au fost adoptate prin legi de către Parlament. Nu am văzut nici un lider de sindicat să vină cu propuneri, de atacare a celor trei ordonanțe. Nu am văzut ca liderii de sindicat să se întâlnească undeva, să stabilească în comun un proiect de lege, cu care să meargă la negocieri cu reprezentanții guvernului. Toți liderii de sindicat merg la negocieri, fiecare cu ideile lui și acolo se ceartă între ei fiecare căutând să-și impună părerile lui, chiar dacă nu sunt bune. Cât despre C.N.P, care cică art trebui să apere interesele polițiștilor, el există, dar lipsește cu desăvârșire, pentru că reprezentanții lor sunt de acord din oficiu cu propunerile guvernanților. Am discutat o dată cu un ilustru lider de sindicat și l-am întrebat ce nu se va lua în calcul la un polițist care cu sporul de 1% pentru ce depășește 25 ani și cu sporul de 3-6-9% pentru pensie supilimentară, depășește cei 85%, ca să nu mai vorbesc de ordin și nici el nu a știut să-mi răspundă. Adevărul este că actuala lege de pensionare a polițiștilor este cea mai prost concepută lege dintre așazisele legi speciale. Nici legea 263/2010 nu prevede limitări în procente a pensiei. Niciun lider de sindicat nu a sărit de fund în sus, pentru că ni se oprește 25% din brut pentru contribuție individuală la bugetul de stat, deși art.5 , alin.2 din Legea nr.223/2015 prevede clar că fondurile necesare pentru plata pensiilor militare de stat şi a altor drepturi de asigurări sociale cuvenite pensionarilor militari se asigură de la bugetul de stat, prin bugetele instituţiilor prevăzute la alin. (1), iar guvernanții prin o.u.g au introdus art.31 prin care ni se rețin acești bani.
  21. 1 point
    Corect Iav ,dar de,,,asa e rumunul", cat despre acel zon Axle 15, cu 20 operativ/45 ani se vorbeste cam peste tot,inclusiv la nivel de comanda IPJ, si alte structuri MAI, personal nu cred asa ceva,dar asteptam sa inceapa vacanta parlamentara,zvonul spune ca va fi OUG in vara pentru SRI, SPP, STS...
  22. 1 point
    Alexe 15 in afara majorarii la 80% din baza de calcul ......restul sunt baliverne.
  23. 1 point
    DESPRE EXCEPTIA DE NECONSTITUTIONALITATE A O.U.G. nr. 3/2016 pentru modificarea STATUTULUI POLITISTULUI referitoare la cei trei ani de restrictionare a dreptului la mobilitate Partea de introducere a acestui act normativ motivează modificarea Legii nr. 360/2002 astfel: Întrucât prevederile Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, sunt restrictive în privința recrutării polițiștilor din sursă externă și că, în raport cu mecanismul de accedere în profesie prin absolvirea unei instituții de învățământ pentru formarea polițiștilor, este necesară crearea unor reguli care să asigure echilibru între cele două trasee de carieră. Luând în considerare faptul că lipsa unor reglementări dedicate modalității de accedere directă în profesie ar menține un risc ridicat privind vacantarea posturilor pentru care se va organiza concurs sau examen, prin migrarea personalului către posturi mai atractive.... Acest text face referire la doua moduri de a căpăta calitatea de polițist, anume absolvirea unei instituții de învățământ a M.A.I., respectiv concurs de încadrare din sursă externă sau directă. Candidații declarați admiși la concursurile din sursă externă, în maxim un an de la numirea în funcție, sunt obligați să se califice prin absolvirea unor cursuri de inițiere în carieră, activitate desfășurată în cadrul școlilor M.A.I. Atât polițiștilor încadrați din sursă externă, cât și celor care au absolvit instituțiile de învățământ ale M.A.I., li se trasează, fără niciun fel de diferențiere, obligații. sarcini și atribuții de serviciu specifice, conform legii. Polițiștii definitivați în profesie, absolvenți ai instituțiilor de învățământ pentru formarea polițiștilor, au posibilitatea de a evolua în carieră, prin ocuparea altor funcții publice de polițiști, conform corpului din care fac parte, prin mutare, delegare, detașare și transfer. Nu aceeași situație întâlnim și în cazul agenților de poliție încadrați din sursă externă, considerați o excepție de la regulă, doar pentru simplul motiv că nu au absolvit școlile postliceale ale M.A.I. de la bun început, ci au absolvit un curs de inițiere în carieră. Odată cu această etichetare discriminatorie, în ciuda faptului că nicio lege nu ar trebui să facă excepții sau diferențieri în aces sens, atât de la obligațiile, cât și de la drepturile polițiștilor, indiferent de modul prin care au căpătat legal această calitate, vine și interdicția de a nu li se modifica raporturile de serviciu prin transfer, mutare, delegare sau detașare pe o perioadă de cel puțin trei ani de la prima numire în funcție. Imposibilitatea polițiștilor încadrați din sursă externă de a evolua în carieră prin ocuparea unor funcții publice, militare sau civile prin mutare, transfer, delegare sau detașare este dată de următorul text de lege, existent în O.U.G. nr. 3/2016, anume: 6. La articolul 21, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (71), cu următorul cuprins: (71) Poliţiştilor prevăzuţi la art. 9 alin. (2^1) şi (2^2) nu le pot fi modificate raporturile de serviciu prin delegare, detaşare, mutare şi transfer timp de cel puţin trei ani de la numirea în prima funcţie, cu excepţia situaţiei în care intervine reorganizarea unităţii. Astfel, un polițist încadrat din sursă externă nu poate ocupa o altă funcție publică mai atractivă din unitățile de poliție. Dacă, după parcurgerea perioadei de probă/tutelă profesională, polițiștii absolvenți ai instituțiilor de învățământ pentru formarea polițiștilor pot beneficia de dreptul la mobilitate, în funcție de preferințe și anumite șanse ivite în carieră, polițiștii încadrați din sursă externă și reîncadrați nu pot beneficia de același drept, instaurându-se astfel prin această prevedere o situație discriminatorie care limitează extrem de mult evoluția în carieră a polițistului încadrat din sursă externă. Raportând textul criticat la Constituția României, am apreciat că acesta intră în contradicție cu art. 16 Egalitatea în drepturi, alin. (1) și (3) care spune: (1) Cetățenii sunt egali în fața legii și a autorităților publice, fără privilegii și fără discriminări (3)Funcțiile și demnitățile publice, civile sau militare, pot fi ocupate, în condițiile legii, de persoanele care au cetățenia română și domiciliul în țară. Statul român garantează egalitatea de șanse între femei și bărbați pentru ocuparea acestor funcții și demnități. Un aspect care atrage atenția este încălcarea de către reglementarea criticată a principiului previzibilității legii, prevăzut de art. 1 alin (5) din Constituție. Viciul de redactare a reglementării criticate constă în faptul că nu se face distincție între cele două corpuri profesionale din care pot face parte polițiștii, definite în raport cu nivelul studiilor necesare, anume categoria A (corpul ofițerilor de poliție, acei funcționari publici civili, cu statut special, încadrați în funcții prevăzute cu studii superioare) si categoria B (corpul agenților de poliție, încadrați pe funcții prevăzute cu studii liceale sau postliceale cu diplomă). Dacă pentru dobândirea calității de ofițer este nevoie de parcurgerea unei forme superioare de învățământ, ceea ce implică o perioadă de pregătire în carieră mai lungă, în cazul agenților legea nr. 360/2002 nu impune o astfel de condiție, ci doar studii liceale sau postliceale de numai un an, cu diplomă (adică un timp mult mai mic necesar formării profesionale). Această realitate contravine însăși expunerii de motive care precede reglementarea prin Ordonanța de Urgență nr. 3/2016, unde se prevede că este necesară crearea unor reguli menite să asigure echilibru între cele două trasee de carieră. Consider că nu putem vorbi de un așa zis echilibru just între cele două trasee în carieră, pentru că agenții de poliție, indiferent se sursa de recrutare, directă/externă, respectiv absolvenți ai școlilor de formare profesională a agenților de poliție, pentru că niciuna dintre acestea nu depășește un an, spre deosebire de corpul ofițerilor de poliție, unde se întâlnesc diferențe evidente de parcurgere a perioadei de formare profesională și mă refer aici în special la absolvenții Academiei de Poliție Alexandru Ioan Cuza din București (formarea unui ofițer durează trei ani pentru Ordine Publică și patru ani, pentru specializarea Poliție Drept). Din contră, este mult prea evident că o asemenea prevedere afectează timp de trei ani agentul de poliție încadrat direct, restricționând evoluția în carieră a acestuia prin îngrădirea dreptului de a-și modifica raporturile de serviciu (mutarea, delegarea sau detașarea către posturi mai atractive). Astfel agenții de poliție încadrați direct nu pot ocupa liber alte funcții publice, așa cum prevede art. 16 alin. (1) și (3) din Constituția României. Este de asemenea important de reținut că în aceeași situație se găsesc și acei agenți de poliție care au fost disponibilizați ca urmare a restrângerii și reorganizării unităților de poliție în timpul guvernărilor anterioare, realitate care contrazice motivarea expusă în cadrul Ordonanței de Urgență nr. 3/2016 (în raport cu mecanismul de accedere în profesie prin absolvirea unei instituții de învățământ pentru formarea polițiștilor, este necesară crearea unor reguli care să asigure echilibru între cele două trasee de carieră. Luând în considerare faptul că lipsa unor reglementări dedicate modalității de accedere directă în profesie ar menține un risc ridicat privind vacantarea posturilor pentru care se va organiza concurs sau examen, prin migrarea personalului către posturi mai atractive). Vă rog să rețineți că majoritatea agenților de poliție reîncadrați în condițiile art. 9 alin. (2^1) şi (2^2) sunt absolvenți ai instituțiilor de învățământ pentru formarea polițiștilor, aspect care contrazice încă odată motivația de mai sus. Având în vedere cele expuse mai sus, restricționarea dreptului la mobilitate a agenților de poliție înadrați direct sau reîncadrați, precum și motivația deciziei Curții Constituționale a României din 8 mai 2018 de a declara neconstituționale prevederile art. 10 alin (5) din Legea nr. 360/2002 privind statutul polițistului (publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 440 din 24 iunie 2002), modificate prin Ordonanța de Urgență nr. 3/2016 pentru modificarea și completarea Legii nr. 360/2002 privind statutul polițistului (publicată în Monitorul Oficial al României partea I, nr 144 din 25 februarie 2016, am profunda convingere că prevederile punctului 6 din aceeași Ordonanță de Urgență nr. 3/2016, constând în aplicarea normelor prevăzute în reglementarea criticată (art. 21, alin (7^1) polițiștilor prevăzuți la art. 9 alin. (2^1) şi (2^2) nu le pot fi modificate raporturile de serviciu prin delegare, detașare, mutare și transfer timp de cel puțin trei ani de la numirea în prima funcție, cu excepția situației în care intervine reorganizarea unității), încalcă în opinia mea art. 1 alin 5 din Constituția României cu privire la previzibilitatea legii. Vă rog să rețineți și că o persoană de sex feminin spre exemplu, agent de poliție încadrat din sursă externă, care dorește să ocupe o altă funcție publică de agent mai atractivă, în condițiile reglementării criticate, este dezavantajată față de o persoană de sex masculin, care nu este afectată de aceste restricții, pentru că este absolvent al instituțiilor de învățământ pentru formarea polițiștilor, cu toate că Legea nr. 360/2002 stabilește aceleași îndatoriri și obligații pentru toți polițiștii, indiferent de sursa de recrutare, de proveniență. Practic, vorbim de o diferențiere evident nejustă în ceea ce privește drepturile polițiștilor, dar nu și obligațiile, respectiv îndatoririle acestora, încălcându-se astfel prevederile art. 16 alin. (1) și (3) din Constituție cu privire la egalitatea în drepturi (cetățenii sunt egali în fața legii și a autorităților publice, fără privilegii și fără discriminări... Funcţiile şi demnităţile publice, civile sau militare, pot fi ocupate, în condiţiile legii, de persoanele care au cetăţenia română şi domiciliul în ţară. Statul român garantează egalitatea de șanse între femei şi bărbaţi pentru ocuparea acestor funcţii şi demnități). Practic, agenții de poliție încadrați direct, din sursă externă, au aceleași obligații și îndatoriri ca agenții absolvenți ai unităților de învățământ pentru formarea polițiștilor, dar nu aceleași drepturi și libertăți, precum cel de a se putea muta la cerere în alte unități de poliție. Îngrădirea liberei alegeri a locului de muncă afectează și familia polițistului încadrat direct, în situația în care soțul sau soția acestuia ar lucra de asemenea ca agent de poliție sau ca militar în alte structuri de ordine și siguranță națională, neputând astfel să își urmeze familia pe o perioadă de cel puțin trei ani, pentru că aceasta ar presupune modificarea raporturilor de serviciu prin mutare, delegare, detașare sau transfer. De aceea consider că reglementarea criticată încalcă articolul 20 din Constituția României (Tratatele internaționale privind drepturile omului), care spune: (1) Dispozițiile constituționale privind drepturile și libertățile cetățenilor vor fi interpretate și aplicate în concordanță cu Declarația Universală a Drepturilor Omului, cu pactele și cu celelalte tratate la care România este parte. (2) Dacă există neconcordanțe între pactele și tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care România este parte, și legile interne, au prioritate reglementările internaționale, cu excepția cazului în care Constituția sau legile interne conțin dispoziții mai favorabile. Conform Declarației Universale a Drepturilor Omului, adoptată de Adunarea Generală a Organizației Națiunilor Unite la 10 septembrie 1948, articolul 21, orice persoană are dreptul de acces egal la funcțiile publice din țara sa, precum și articolul 23, orice persoană are dreptul la muncă, la libera alegere a muncii sale, la condiții echitabile și satisfăcătoare de muncă. Recent, Curtea Constituțională a României a anunțat printr-un comunicat de presă că a declarat neconstituționale prevederile ar. 10 alin. (5) teza a doua din Legea nr. 360/2002 privind statutul polițistului, modificată prin aceeași Ordonanță de Urgență nr. 3/2016. Raportând reglementarea criticată la practica judiciară a Curții Constituționale vă rog să aveți în vedere următoarele: Curtea a reținut că poliţistul este funcţionar public civil, cu statut special, potrivit art.1 alin.(1) din Legea nr.360/2002, şi că, în conformitate cu art.2 alin.(1) din aceeaşi lege, poliţistul este învestit cu exerciţiul autorităţii publice. Întrucât, potrivit art.73 alin.(3) lit.j) din Constituţie, statutul funcţionarilor publici se reglementează prin lege organică, şi ţinând cont de faptul că, pe de-o parte, textul de lege criticat vizează aspecte esențiale cu privire la ocuparea posturilor de execuție, iar, pe de altă parte, ocuparea posturilor de execuție duce la însăși nașterea raportului de serviciu, Curtea a constatat că aceste aspecte esențiale, cum sunt, spre exemplu, condiţiile generale de participare la examen/concurs, condiţiile de vechime necesară participării la examen/concurs, tipul probelor de examen/concurs, condiţiile în care candidaţii sunt declaraţi „admişi” şi posibilitatea de contestare, trebuiau reglementate prin lege organică. Or, aceste aspecte esențiale nu erau reglementate prin lege, la data susținerii concursului a cărui anulare constituie obiectul cauzei în cadrul căreia s-a invocat excepția de neconstituționalitate. În consecinţă, Curtea a constatat că prevederile de lege criticate, care instituie reglementarea acestor aspecte prin acte administrative, contravin dispoziţiilor art.73 alin.(3) lit.j) din Constituţie. Având în vedere declarația de presă din 8 mai a Curții Constituționale prin care s-a pronunțat neconstituționalitatea art. 10 alin (5) teza a doua din Legea nr. 360/2002 și argumentele oferite vă rog să rețineți faptul că reglementarea criticată prin prezenta, din aceeași Ordonanță de Urgență nr. 3/2016, privește de asemenea ocuparea funcţiilor de poliţist în condiţiile art. 9 alin. (2^1), (2^2) prin modificarea raporturilor de serviciu și dreptul firesc la mobilitate, la libera alegere a locului de muncă. De aceea consider că prevederile din punctul 6 al Ordonanței de Urgență nr. 3/2016 încalcă de asemenea prevederile art. 73 alin.(3) lit.j) din Constituţie (Parlamentul adoptă legi constituționale, legi organice și legi ordinare. Prin lege organică se reglementează statutul funcționarilor publici). Bazându-ne pe aceeași declarație din 8 mai 2018 și pe practica Curții Constituționale, consider că dispozițiile criticate contravin art.1 alin. (4) din Constituţie, referitor la principiul separaţiei şi echilibrului puterilor în stat - prin delegarea unei competenţe ce aparţine în exclusivitate legiuitorului (Parlamentul României) către membrii Guvernului (Statul se organizează potrivit principiului separației și echilibrului puterilor – legislativă, executivă și judecătorească - în cadrul democrației constituționale). Reglementările criticate nu respectă nici prevederile art. 76 (legile organice și hotărârile privind regulamentele Camerelor se adoptă cu votul majorității membrilor fiecărei Camere) și 115 din Constituție privind delegarea legislativă, pentru că, în ciuda situației extraordinare descrise în motivația Ordonanței de Urgență nr. 3/2016, aceasta nu este suficient de bine întemeiată când vine vorba de interzicerea modificării raporturilor de serviciu pe o perioadă de trei ani pentru polițiștii încadrați direct, indiferent de corpul din care fac parte, având în vedere mai ales contraargumentele expuse mai sus și lipsa caracterului previzibil a acesteia (nu se face distincție între cele două corpuri profesionale descrise). Totodată, ordonanțele de urgență ale Guvernului, în cazul de față OUG nr. 3/2016, nu pot fi adoptate în domeniul legilor constituţionale, nu pot afecta regimul instituţiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertăţile şi îndatoririle prevăzute de Constituţie. În drept art. 1 alin. (4) și (5),16 alin (1) și (3), 20 alin (1) și (2), 73 alin.(3) lit. j), 76, 115 din Constituția României. Sursa: Facebook E incredibil, incadratii din sursa externa se simt discriminati pentru ca nu pot evolua in cariera. Domnilor, dar de ce nu ati urmat o institutie de pregatire a politistilor daca tot vreti cariera?
  24. 1 point
    da, este postarea mea si acolo si daca urmaresti topicul vei vedea ca a fost o discutie constructiva si cu informatii bune pentru toti cei care acceseaza forumul in cautarea unei solutii pentru trepidatii. Nu inteleg inversunarea ta...cred ca esti un tip extrem de egoist si invidios si orice gand ca cineva ar putea castiga ceva si tu nu te infioara. Daca ai fi citit topicul acesta ai fi vazut ca am raspuns fara absolut nici o trimitere catre publicitate. Sincer sa fiu , daca un coleg pleca din sistem si spunea ca a facut un business propriu intrebam ce anume, cum a mers, sau daca a plecat la munca in strainatate , ce lucreaza, se simte mai relaxat...doar din curiozitate....nu m-ar fi durut deloc burta ca ar putea sa castige mai mult. Imi amintesti de o vorba a sefului de post " pe unii colegi de-ai nostri daca ii inviti acasa si nu iti pot corupe nevasta, iti scuipa in galeata cu apa"
  25. 1 point
    Ordinul nr. 1162/2010 pentru aprobarea Normelor minime privind aptitudinile fizice și mentale necesare pentru conducerea unui autovehicul .Modificat deOrdinul nr. 1530/2017 pentru modificarea Normelor minime privind aptitudinile fizice și mentale necesare pentru conducerea unui autovehicul, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății nr. 1.162/2010 8. Alcoolul 8.1. Consumul de băuturi alcoolice constituie un pericol major pentru siguranța rutieră. Avându-se în vedere importanța acestui aspect, se impune o mare vigilență în plan medical. 8.2. Grupa 1 8.2.1. Pentru candidații și conducătorii auto din această grupă, permisele de conducere nu se eliberează sau nu se reînnoiesc în cazurile persoanelor care sunt dependente de alcool ori sunt incapabile să se abțină de la consumul de alcool atunci când conduc. 8.2.2. După o perioadă de abstinență dovedită și numai cu condiția existenței unui aviz medical autorizat, precum și a unor controale medicale periodice, permisele de conducere pot fi eliberate sau reînnoite candidaților ori conducătorilor auto care au fost dependenți de alcool. 8.3. Grupa 2 Pentru candidații și conducătorii auto din această grupă, unitatea de asistență medicală autorizată trebuie să ia în considerare riscurile și pericolele suplimentare implicate de conducerea autovehiculelor prevăzute în această grupă.
  26. 1 point
    Dacă polițistul era în uniformă și pe deasupra-l mai și cunoșteai ( din vedere sau chiar după nume), pentru ce ai mai solicitat să-ți prezinte legitimația? Așa ca să-i arăți că tu cunoști legea? Ți-a arătat că și el o cunoaște. Polițistul este obligat să arate legitimația doar atunci când nu este în uniformă.
  27. 1 point
    Trebuie să studiați regimul juridic al armelor şi al muniţiilor care este reglementat de Legea nr. 295/2004 privind regimul armelor şi al muniţiilor, republicată și Normele de aplicare. Pentru a putea cumpăra o astfel de armă e necesar să obțineți în prealabil o autorizație de cumpărare de la Serviciul Arme. Iar pentru a obține o astfel de autorizație e necesar să aveți un atestat de colecţionar ori, după caz, adeverinţă eliberată de o asociaţie de colecţionari, constituită în România potrivit prevederilor legale, care să ateste calitatea de membru sau, după caz, carnet de membru al unei astfel de asociaţii, în original şi în copie, vizat pe anul în curs.
  28. 1 point
    Da, intre timp am descoperit pozitia confortabilă ...doar ca n-a mers formul sa mai spun. Il tin mai spre spate si e ok... M-am imprietenit cu el
  29. 1 point
    Deci tu care încerci să înșeli, prezentând o lucrare luată de pe internet, ca fiind rodul muncii tale, vrei să depui plângere tocmai pentru înșelîciune. Este ca-n zicala cu „ hoțul strigă hoții”. Nu aveau bătrânii noștri școală, dar erau mult mai deștepți decât unii cu studii superioare din ziua de azi.
  30. 1 point
    Poți să faci plângeri oriunde, inclusiv la poliție, dar vei face degeaba, pentru că poliția nu seocupă cu așa ceva. Găsești explicațiile mai sus.
  31. 1 point
    Nu se tine pe sold. Ori la apendice, ori lateral-spate. Cauti pozitia cea mai confortabila.
  32. 1 point
    Mergi dumneata adresează-te gardienilor publici din cadrul Primariei, pentru că astfel de "fapte grave" nu intra în competenţa de soluţionare a Poliţiei Române. PS: Te avertizez că dacă mai poluezi acest forum cu asemenea întrebări ce nu au nicio legătură domeniul şi cometenţele specifice poliţiştilor îţi voi bloca definitiv contul. E al treilea topic care îl deschizi despre aşa-zis "problme" care nu au absolut nicio legătură cu activitatea poliţiiştilor. Mergi la primărie şi întreabă acolo.
  33. 1 point
    "... și-a aruncat molozul și alte gunoaie la mine." Greșit, domnule Radu Costea! Vecinul dvs. a depozitul molozul pe domeniul public și poate fi sancționat contravențional pentru ca a procedat în acest mod. Dvs. sunteți proprietar pe terenul din jurul casei și împrejmuit de gard. Trotuarul, spațiul verde și partea carosabila din fata proprietății dvs. nu va aparțin, ci fac parte din domeniul public! Sunteți genul de om care ridica ștergătoarele autovehiculelor parcate în fata proprietății sale? Cu siguranță!
  34. 1 point
  35. 1 point
    In primul rand nu ai postat unde trebuie. Vezi ca e topic deja deschis in aria privata cu formulare si discutii conform CP si CPP. In ai doilea rand nu e completa cerinta ta. Ce fel de termen?
  36. 1 point
    Şi cam care sunt argumentele tale în susţinerea modelelor postate? Nu de alta, dar ai uitat să le postezi. Ai postat nişte poze cu uniforme ce ţi se par a fi cool (încercând să manipulezi) dar ai uitat să ne spui şi argumentele pentru care panatlonii-n bocanci şi uniformele alese ca exemplu ar fi mai bune. În schimb plângi ca un fătălău, că te simţi jignit de orice opinie contrară. Atitudinea asta nu face decât să confirme că noua generaţie e una a fătălăilor, din acest motiv vă şi plac uniformele cu aspect paramilitar, întrucât trăiţi cu impresia că aspectul uniformei este singurul lucru prin care veţi căpăta autoritate.
  37. 1 point
    Ar fi tare gresit sa avem o uniformă care sa se asemene cu cea a soldățoilor de la jandarmi. Cred ca ar fi ceva de vis sa avem o uniformă asemanatoare dpdv al calitatii materialului cu cea a celor de la NYPD. Eu as vrea sa schimbe pantalonii cu unii mai practici si de asemenea sa avem niste bocanci care sunt mult mai comozi decat pantofii.
  38. 1 point
    "Încătărămaţii" daţi exemplu din Polinia de asemenea nu au nicio legătură cu uniforma de serviciu. Pe pagina oficială de facebook Polska Policja se poate găsi această fotografie: Iar diferenţa e majoră.
  39. 1 point
    In primul rand uniforma trebuie sa fie comoda, iar materialele folosite sa fie unele de calitate. Personal imi plac culorile folosite la actuala uniforma, s-ar putea mentine acestea in cazul schimbarii. In al doilea rand articolele uniformei trebuie sa fie functionale. E foarte dificil sa alergi dupa un hot si sa-ti pastrezi dunga pantalonilor. Personal imi place uniforma celor de la N.Y.P.D. Ai dracu americani, cum le fac ei bine pe toate...
  40. 1 point
    Roby, ai grija, ca nu in orice oras primesti 50 %. Trebuie sa aiba rang de municipiu, sau statiune turistica. Art. 1. (1) Polițiștii aflați în situațiile prevăzute la art. 31 alin. (1) și alin. (11) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, au dreptul la o compensație lunară pentru chirie, calculată în raport cu salariul de bază corespunzător lunii pentru care se cuvine acest drept, în cuantum de: a) 50% din salariul de bază, dacă locuiesc în municipii, stațiuni turistice ori balneare sau în localități cu situații deosebite;Modificări (1) b) 40% din salariul de bază, dacă locuiesc în alte localități decât cele prevăzute la lit. a). Eu, lucrez la un municipiu, functie Ag. I, 8 ani vechime si primesc fix 567 lei chirie. Ca idee
  41. 1 point
    Nu vă mai luați de bietul om,care a trudit şi el să ajungă la vârsta de pensionare. Nu este el vinovat,ci cei care nu au scos o lege bună. Cu actuala lege este bine să ieşi la pensie la o vârstă cât mai fragedă şi cu o vechime cât mai mică, pentru că dacă ai vechime mai mare nu ai nicio alviță. Inițial proiectul prevedea ca procentele de plecare pentru baza de calcul să fie în funcție de condițiile de muncă şi un stagiu minim în aceste condiții,dar deştepții care si-au dat cu părerea la proiect au anulat această prevedere, ba mai mult au şi limitat la maxim 85%.
  42. 1 point
    Din pacate pentru noi trebuie sa facem curs pentru armele neletale. Cred c-ar fi fost misto sa imi iau si neletala pentru trageri demonstrative, teste etc.
  43. 1 point
    Va salut. Legat de arma personala de paza si aparare pot sa va spun, din exemplul propriu, urmatoarele: -fiind politist si dotat cu arma letala la serviciu nu a mai fost nevoie sa fac acel curs, ci doar am solicitat MRU eliberarea unei adeverinte care sa ateste faptul ca prin prisma serviciului am dreptul sa port si sa folosesc armament si munitie letala, particip la tregerile periodice si nu am probleme la mansarda; -aceasta adeverinta tine loc de curs Baza Legala: Norma metodologica de aplicare Lg 295/2004 Art. 5, al. (6) Prin derogare de la prevederile alin. (1) lit. c), e) și f), persoana care este dotată cu armă de serviciu letală poate face dovada îndeplinirii condițiilor prevăzute la art. 14 alin. (1) lit. e) și g) din Lege prin prezentarea unei adeverințe eliberate de angajator sau, în cazul sportivilor oși profesorilor de tir ori biatlon, eliberată de clubul din care fac parte, prin care se certifică faptul că solicitantul a fost examinat din punct de vedere medical, psihologic și al cunoștințelor de specialitate și că a fost declarat apt să poarte și să folosească arme letale. (1) În vederea autorizării procurării armelor letale, cetățeanul român sau străinul cu domiciliul ori cu reședința în România, care dorește să devina titular al dreptului de deținere sau, după caz, de port și folosire, trebuie să depună la organul de poliție competent din cadrul inspectoratelor de poliție județene, respectiv Direcția Generală de Poliție a Municipiului București, în a căror rază teritorială domiciliază sau, după caz, își are reședința, un dosar care trebuie să cuprinda următoarele documente care să ateste îndeplinirea condițiilor prevazute la art. 15 alin. (1) din Lege: c) un certificat medical eliberat de o unitate sanitară specializată cu cel mult 6 luni înaintea depunerii cererii, din care să rezulte că nu suferă de una dintre afecțiunile stabilite de Ministerul Sănătății, care fac imposibilă autorizarea pentru a deține sau, după caz, a purta și a folosi arme și muniții letale, și că este apt să dețină astfel de arme și muniții; e) aviz psihologic din care să rezulte că solicitantul este apt să dețină, să poarte și să folosească arme și muniții letale, eliberat, cu cel mult 12 luni înaintea depunerii cererii, de un psiholog autorizat pentru efectuarea unor astfel de teste, atestat în condițiile legii; f) certificatul de absolvire a unui curs de instruire teoretică și practică în domeniul armelor și munițiilor, organizat de o persoană juridică autorizată în acest sens, în original și în copie; Art. 14. (1) Autorizația de procurare a armelor letale se acordă persoanelor prevăzute la art. 13 alin. (2) - (5), dacă îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiții: e) sunt apte din punct de vedere psihologic și medical pentru a deține și folosi arme și muniții; g) au absolvit un curs de instruire teoretică și practică, organizat de o persoană juridică autorizată pentru această activitate, în condițiile prevăzute în normele metodologice de aplicare a prezentei legi;
  44. 1 point
    N-am mai scris pe-aici de mai bine de un an. Între timp mașina a ieșit la pensie și a fost înlocuită tot cu un Mondeo, dar din generația următoare. Și pentru că suferea, bineînțeles, de aceeași problemă cu lumina din portbagaj cvasi-inutilă, m-am gîndit să fac ceea ce făcusem și la cealaltă - să mai pun o lampă. O lampă de portbagaj cu LED, foarte luminoasă, de pe eMag, o jumătate de oră de muncă și iată rezultatul: Înainte: După: Dacă vă întrebați ce-i cu treapta aia din portbagaj, e din cauză că mașina este hibridă. Sub acea treaptă se află bateria de înaltă tensiune. Așa arată plafonul acum. Lampa nouă este cea din spate. Se vede că lampa originală are lumina un pic mai caldă, deși e tot cu LED. Și așa arată lampa nouă montată în plafon. Din neatenție am tăiat gaura din plafon puțin oblic. Dar în realitate nu se vede, decît dacă bagi capul adînc în portbagaj și te uiți foarte atent. Sînt mulțumit că am reușit s-o fixez bine și frumos în plafon. Plafonul este dintr-un carton mochetat foarte gros și tare, gaura a fost tăiată la fix, iar clemele de pe spatele lămpii au prins foarte bine. Dacă nu vezi că-i oblică, poți să juri că a fost acolo din fabrică.
  45. 1 point
    Eu folosesc o camera chinezeasca, ce mi-a fost adusă de un prieten din Anglia. M-a costat circa 110 lire, dar are o capacitate de 64 giga, și filmează full HD + audio. Deasemenea, pentru timp de noapte are leduri infra și filmează superb. Are două tipuri de suport, cu unul poate fi atașată direct pe grad. În ceea ce privește autonomia, sta încărcată destul de mult timp, deoarece dacă nu îi dai comandă să înregistreze, după 3 minute de stand by se oprește. Pentru a înregistra, din modul oprit, trebuie să apeși un buton care o pornește și un alt buton care pornește înregistrarea. Fiecare comandă este confirmată prin vibrare de cameră. La deplasare cu autospeciale ce nu au camere, cu același suport am atasat-o la parasolar, si filmează foarte bine, iar cu încărcătorul auto o poți ține la încărcat.
  46. 1 point
    Şi când te duci la McDonald's, iar după ce primeşti comanda constaţi că mâncarea nu arată la fel de apetisantă ca în pozele lor afişate în restaurant ori în reclame, ce faci? Sesizezi poliţia pentru că ai fost înşelată?
  47. 1 point
    Nu toate aşa zisele "ţepe" îndeplinesc elementele constitutive ale infracţiunii de înşelăciune, aşa cum este prevăzută în Codul Penal. Pentru existenţa infracţiunii de înşelăciune, este necesar ca înşelarea să fie rezultatul unor manopere dolosive (acţiuni/fapte de rea-credinţă, folosite pentru încheierea înţelegerii/acţiunii respective, un mijloc de inducere în eroare a persoanei vătămate fără de care persoana vătămată să nu fi încheiat înţelegerea respectivă), iar simpla minciună a uneia dintre părţi la încheierea sau executarea unei înţelegeri sau a unui contracti nu poate fi un element component al laturii obiective a infracţiunii de înşelăciune, iar în sensul ăsta magistratul are nevoie de probe materiale care să susţină acest lucru. Cele mai multe înţelegeri de acest fel au o valoare contractuală conform Codul Civil, iar nerespectarea prevederilor contractuale este doar litigiu civil (delict de natură civilă, nu penală) care se află în competenţa pentru soluţionare a instantei civile. Ca să înţelegi, NU poţi acuza din punct de vedere penal pentru înşelăciune un comerciant sau orice altă persoană care îţi vinde un produs sau un serviciu, doar pentru că nu eşti mulţumită de calitatea acestuia. În caz contrar absolut toate magazinele şi toţi prestatorii de servicii ar comite infracţiuni de fiecare dată când consumatorul final este nemulţumit de calitatea produselor ori a serviciilor primite/achizitionate.
  48. 1 point
    cum poti face plingere pentru inselaciune cind aceasta consta intr-un plagiat?
  49. 1 point
    Degeaba depui plângere la poliţie, pentru că fapta asta nu întruneşte elementele constitutive ale infracţiunii de înşelăciune aşa cum e prevăzută de legea penală, este doar un litigiu civil între tine şi cel cu care ai făcut înţelegerea. Îl poţi acţiona în instanţă pe cale civilă.
  50. 1 point
    Măsuri de siguranţă privitoare la mânuirea armelor de foc Manevraţi orice armă ca şi cum aceasta ar fi încărcată, chiar dacă v-aţi asigurat că este neîncărcată O armă trebuie considerată întotdeauna încărcată şi gata de tragere până când trăgătorul se asigură personal de contrariu, prin scoaterea încărcătorului şi acţionarea manşonului pentru golirea camerei cartuşului şi constată că nu există cartuş în camera cartuşului. Ţineţi degetul în afara gărzii trăgaciului, mai exact în prelungirea gărzii trăgaciului până în momentul în care sunteţi în faţa ţintei cu intenţia de a trage Degetul trăgator trebuie plasat lângă garda trăgaciului şi nu pe trăgaci. Degetul trăgător se pune pe trăgaci NUMAI când arma este îndreptată spre ţintă. Nu îndreptaţi niciodată arma spre ceva pe care nu intenţionaţi să-l loviţi Arma nu trebuie niciodată îndreptată către o persoană în timpul manipulării. Un foc involuntar trebuie luat în consideraţie în orice moment. Luaţi în considerare atât ţinta, cât şi ceea ce se află în spatele acesteia sau în imediata apropiere Identificaţi ţinta, ce se află în faţă, în lateral şi în spatele ei. Reţineţi că orice glonţ plecat din arma dumneavoastră se opreşte undeva. Asiguraţi-vă că în spatele ţintei nu se află obstacole ce pot favoriza ricoşeul. Nu folosiţi arme într-un interval mai mic de opt ore după ce aţi consumat băuturi alcoolice, medicamente sau substanţe halucinogene Acestea pot să afecteze judecata sau abilitatea de a mânui o arma în siguranţă, reduc capacitatea de atenţie şi limitează funcţiile motrice. Asiguraţi pistolul atunci când nu sunteţi în situaţia folosirii acestuia Cu o armă în stare de funcţionare, nu se produce un foc de armă involuntar decât în urma unei erori umane.
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+03:00
×

Informaţii importante

Acest website foloseşte cookie-uri. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii lor. Mai multe informaţii în Politica de confidenţialitate.