Jump to content
POLITISTI.ro

Procedura de sancţionare a poliţiştilor este neconstituţională


Marius

Recommended Posts

  • Moderator

Ca să ştiţi şi voi de unde a plecat totul, iar dacă altcineva îşi arogă vreun merit să ştiţi că minte cu neruşinare.

 

Un comunicat al sindicatului Diamantul. 

Apropo, nu sunt membru al acestui sindicat, nu-i fac lobby, dar e bine ca noi aici pe forum să ştim adevărul şi să fim cât mai obiectivi posibil.

 

Emil PASCUT, presedintele SPR Diamantul, a desfiintat Legea privind statutul politistului la Curtea Constitutionala

 
Azi, miercuri 02.07.2014, presedintele SPR Diamantul, Emil Pascut, a reusit performanta exceptionala si mult asteptata de noi toti, de a desfiinta Legea 360/2002, la Curtea Constitutionala.
 
Cu o intarziere de 4 zile, CCR a facut ofiterului de cercetare penala care conduce din anul 2008, sindicatul Diamantul, fost "misionar" in Kosovo si Bosnia-Hertegovina, cel mai frumos cadou de ziua lui. I-a admis exceptia de neconstitutionalitate a Legii 360/2002, in dosarul privind pe membrul nostru de sindicat, Dinca Emil Florin, agent de politie concediat abuziv de catre IPJ Ilfov, in octombrie 2011.
 
Citam din comunicatul Curtii Constitutionale:
 
"In urma deliberarilor, cu unanimitate de voturi, Curtea Constitutionala a admis exceptia de neconstitutionalitate si a constatat ca prevederile art.59 alin.(2), art.60 alin.(1) si ale art.62 alin.(3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului sunt neconstitutionale. Decizia este definitiva si general obligatorie si se comunica celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Curtii de Apel Bucuresti - Sectia a VIII-a de contencios administrativ si fiscal", se arata intr-un comunicat al CCR.
 
Art. 59 alin.(2) din L 360/2002 prevede: "Procedura cercetarii prealabile se reglementeaza prin ordin al ministrului administratiei si internelor".
 
Art. 60 alin.(1) din L 360/2002 prevede: "Aplicarea sanctiunilor disciplinare se face potrivit competentelor stabilite prin ordin al ministrului administratiei si internelor, dupa expirarea termenului de contestare, prevazut la art. 61 alin. (1)".
 
Art. 62 alin.(3) din L 360/2002 prevede: "Consiliile de disciplina isi desfasoara activitatea in baza regulamentului aprobat prin ordin al ministrului administratiei si internelor".
 
Potrivit art. 31 din Legea 47/1992 a Curtii Constitutionale:
 
(1) Decizia prin care se constată neconstituţionalitatea unei legi sau ordonanţe ori a unei dispoziţii dintr-o lege sau dintr-o ordonanţă în vigoare este definitivă şi obligatorie.
(2) În caz de admitere a excepţiei, Curtea se va pronunţa şi asupra constituţionalităţii altor prevederi din actul atacat, de care, în mod necesar şi evident, nu pot fi disociate prevederile menţionate în sesizare.
(3) Dispoziţiile din legile şi ordonanţele în vigoare constatate ca fiind neconstituţionale îşi încetează efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curţii Constituţionale, dacă, în acest interval, Parlamentul sau Guvernul, după caz, nu pune de acord prevederile neconstituţionale cu dispoziţiile Constituţiei. Pe durata acestui termen, dispoziţiile constatate ca fiind neconstituţionale sunt suspendate de drept.
(4) Deciziile pronunţate în condiţiile alin. (1) se comunică celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi instanţei care a sesizat Curtea Constituţională.
(5) În cazul în care la data comunicării deciziei Curţii Constituţionale potrivit alin. (4) cauza se află pe rolul altui organ judiciar, instanţa comunică acestuia decizia.
 
 
Consecintele admiterii exceptiei pentru colegul nostru, Dinca Emil Florin, sunt evidente. Dupa 3 ani de la concedierea abuziva si de lupta prin instante, colegul nostru va fi reincadrat in curand, cu plata unor despagubiri substantiale.
 
Impactul admiterii exceptiei de neconstitutionalitate asupra noastra, a tuturor politistilor, este deasemenea urias.
In uma sutului tras in fundul MAI de catre SPR Diamantul, cu bocancul CCR, MAI este obligat sa faca un pas inainte si sa reformeze urgent Legea 360/2002, dupa ce ani de zile, functionarii care ne conduc au tergiversat, cu toate mijloacele posibile, promovarea unui nou statut al politistului, modern si care sa respecte exigentele statului de drept.
 
Multumim tuturor colegilor, membrii nostri de sindicat, care au avut incredere de-a lungul anilor, in echipa SPR Diamantul.
In curand va promitem ca vom darama la CCR si legile guvernului Boc. Exceptiile privind L 330/2009, L 284/2010 si L 285/2010, ridicate de SPR Diamantul in dosarele colective privind premiul anual pe 2010, isi asteapta solutionarea de catre CCR.
 
Azi cel putin, SPR Diamantul este no.1 !
Marin Serbanesco
Vicepresedinte 
 

 

sursa: sprdiamantul.ro

  • Upvote 3
Link to comment

Bun,acum ce se intampla cu cei ce sunt cercetati in prezent? Se continua,se anuleaza,exista alte prevederi in baza carora pot fi cercetati?.........


Oricum RESPECT...........................

Link to comment

Sa fiu sincer, nu prea inteleg ce s-a schimbat... Poate ma lamureste cineva... Pe cine afecteaza?? 

Cei care au fost sanctionati?? sau "cei care ar urma"?si in ce fel????

Link to comment
  • Moderator

Încerc eu, atât cât mă pricep să vă explic care cred eu că e treaba.

Problema era că statutul poliţistului a fost modificat parşiveşte şi pe şest în mai multe rânduri, eliminându-se nişte prevedri clare dintr-o lege organică şi lăsându-se la latitudinea funcţionarilor din minister. Dacă se continuă cu aceeaşi metodă, în câţiva ani, întreg statutul ăsta al poliţistului poate ajunge să conţină un articol unic de genul "se stabileşte prin ordin al ministrului". Pentru că în fond cam asta e manevra prin care deştepţii ăia din minister modifică statutul poliţistului. 

De exemplu, dacă o lege organică conţinea clar care sunt pedepsele ce se pot aplica poliţiştilor, şmecherii din minister au motificat-o şi le-au eliminat înlocuind acele prevedri cu binecunoscuta formulare: "se stabilesc prin ordin al ministrului". Cu alte cuvinte, NU mai are rost ca o modificare sau nouă prevedere a legii să mai treacă prin parlament, să mai parcurgă  întreg procesul legislativ, dezbatere publică, dezbatere în parlament, transparenţă decizională, etc etc când şmekerii din minister ar putea să modifice orice prevedere ce îi interesează mult mai uşor printr-un ordin al ministrului care se poate emite mult mai uşor şi fără riscul apariţiei unor amendamente sau modificări, ori alte complicaţii. Înţelegeţi unde e miza? Dacă nea ministru se scoală dimineaţa cu faţa la cearşaf şi zice că de mâine toţi poliţiştii din ţara asta să poarte mustaţă de căldărari, emite un ordin sau modifică ordinul cu disciplina şi sancţiunile, iar cei ce nu-şi lasă mustaţă să fie daţi afară. 

 

Trecând peste acest tip pervers de a reduce din importanţa unei legi organice şi prin care politicienii şi plimbătorii de hârtii din minister îşi arogă competenţe ce în mod normal aparţin parlamentului într-un stat de drept, o altă problemă majoră a acestei practici perverse era faptul că acel ordin MAI 400 (privind regimul disciplinar al personalului) NU a fost niciodată publicat în M.Of. deşi legea spune că ordinele ministrului trebuie publicate. 

Chiar şi aici pe forum s-a discutat acum câţiva ani despre această perversitate a ministerului. Citiţi aici: 

 

Acum nu ştiu să vă spun care vor fi consecinţele, trebuie să vedem şi să studiem cu atenţie motivarea Curţii Constituţionale. Să vedem ce zic judecătorii acolo şi poate atunci vom putea anticipa mai bine care vor fi consecinţele.

  • Upvote 2
Link to comment
  • 1 month later...

bun: daca a fost declarat neconstitutional paragraful din lege, inseamna ca omai 400 este caduc?!

daca da, dupa ce acte normative se face cercetarea prealabila, dupa 1344/2007 si 188/1999?!

ma poate lamuri cineva? vreo parere?

Link to comment

nu mai de mult de o saptamana am primit vesnica si eterna "va atrag atentia" bazata pe omai 400.  deci, inca se practica.

 

alt motiv halucinant e ca am luat atentionarea deoarece in primul semestru am avut doar 2 informatii(desi lucrez cu surse ocazionale) si sa nu cad in abatere, ca cica daca n-ai informatii nu-ti indeplinesti atributiile de serviciu. dar se pare ca unii habar n-au ce inseamna cuv. "ocazional"

 

in fine...concluzie: inca se practica sanctionarea pe omai 400.

Link to comment

Deciziile Curţii Constituţionale ARTICOLUL 147

(1) Dispoziţiile din legile şi ordonanţele în vigoare, precum şi cele din regulamente, constatate ca fiind neconstituţionale, îşi încetează efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curţii Constituţionale dacă, în acest interval, Parlamentul sau Guvernul, după caz, nu pun de acord prevederile neconstituţionale cu dispoziţiile Constituţiei. Pe durata acestui termen, dispoziţiile constatate ca fiind neconstituţionale sunt suspendate de drept.

(2) În cazurile de neconstituţionalitate care privesc legile, înainte de promulgarea acestora, Parlamentul este obligat să reexamineze dispoziţiile respective pentru punerea lor de acord cu decizia Curţii Constituţionale.

(3) În cazul în care constituţionalitatea tratatului sau acordului internaţional a fost constatată potrivit articolului 146 litera b), acesta nu poate face obiectul unei excepţii de neconstituţionalitate. Tratatul sau acordul internaţional constatat ca fiind neconstituţional nu poate fi ratificat.

(4) Deciziile Curţii Constituţionale se publică în Monitorul Oficial al României. De la data publicării, deciziile sunt general obligatorii şi au putere numai pentru viitor.

 

         Deci, din pacate O.MAI nr.400 produce in continuare efecte, pana la publicarea Deciziei Curtii Constitutionale de neconstitutionalitate in Monitorul Oficial, aspect ce nu s-a realizat pana in prezent. Deciziile si cercetarile prealabile se vor suspenda doar pe perioada de 45 zile de dupa promulgare, iar efectele de neconstitutionalitate sunt valabile numai pentru viitor. Nu se aplica si celor care au primit ori inca primesc sanctiuni pana la promulgarea Deciziei CC in M.Of.

   
  • Upvote 2
Link to comment
  • Moderator

Decizia Curţii Constituţionale a fost publicată în Monitorul Oficial.

Nu a fost publicată motivarea curţii, dar decizia a fost publicată în M.Of. de acolo a apărut şi în presă.

  • Upvote 1
Link to comment

Din pacate Catalin, nu ai dreptate, Decizia Curtii Constitutionale nu a fost publicata in M.Of.  Ceea ce a aparut in mass-media a fost un comunicat de presa al CCR emis de Compartimentul Relatii externe, relatii cu presa si protocol al CC. Motivarea apare in cuprinsul deciziei in momentul publicarii in monitorul oficial, care dealtfel este mult asteptat de noi. :good: 

  • Upvote 1
Link to comment

multumesc drAGO5 si catalin pentru lamuriri! 

gasisem azi Legea nr. 47/1992  privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale . Art.31. - (1) Decizia prin care se constată neconstituţionalitatea unei legi sau ordonanţe ori a unei dispoziţii dintr-o lege sau dintr-o ordonanţă în vigoare este definitivă şi obligatorie.
(2) În caz de admitere a excepţiei, Curtea se va pronunţa şi asupra constituţionalităţii altor prevederi din actul atacat, de care, în mod necesar şi evident, nu pot fi disociate prevederile menţionate în sesizare.
(3) Dispoziţiile din legile şi ordonanţele în vigoare constatate ca fiind neconstituţionale îşi încetează efectele juridice la 45 de zile de la publicarea deciziei Curţii Constituţionale dacă, în acest interval, Parlamentul sau Guvernul, după caz, nu pune de acord prevederile neconstituţionale cu dispoziţiile Constituţiei. Pe durata acestui termen, dispoziţiile constatate ca fiind neconstituţionale sunt suspendate de drept.

Edited by castana
  • Upvote 2
Link to comment
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.