Jump to content
POLITISTI.ro

Polizia di Stato se dotează cu Seat Leon


Catalin

V-aţi întrebat vreodată cum îşi aleg poliţiile din alte ţări autospecialele? Mai jos veţi puteţi vedea cum procedează italienii.

Polizia di Stato şi Carabinieri îşi vor reînnoi parcul auto cu modelul Seat Leon 2.0 diesel de 150 CP, pe care se găsesc dotări ce le transformă cu adevărat în autospeciale, nu cum se întâmplă în România, unde poliţiştii primesc autospeciale doar cu numele, întrucât dotările specifice lipsesc.

Este pentru prima dată în istorie când Polizia di Stato şi Carabinieri primesc şi vor folosi acelaşi model de autospecială, în urma unei licitaţii organizate de către Ministero dell’Interno. Licitaţia a demarat la sfârşitul anului 2014 şi a stârnit multe controverse în Italia, tocmai datorită faptului că cel desemnat câştigător a fost producătorul Seat în detrimentul producătorului autohton Fiat. 

Grupul Volkswagen (din care Seat face parte) a câştigat licitaţia pentru o diferenţă de (atenţie!) numai 83 euro/exemplar. Mai exact, Fiat a oferit un preţ de 43.980 de euro pe exemplar, în timp ce Seat a oferit un preţ de 43.897 de euro.

Vi se pare un preţ mare pentru o maşină din clasa compactă, nu?

Ei bine, nu este deloc aşa. Din preţul de 43.897 euro, 60% constituie contravaloarea transformărilor, a dotărilor cu echipamente speciale şi a serviciilor postvânzare (da, servicii postvânzare, aţi înţeles corect). Seat oferă în acest preţ şi un pachet de garanţie şi întreţinere pentru o perioadă de şase ani sau 150000 km. Pare incredibil, nu? Ei bine, este posibil, dar nu la noi. Contractul prevede livrarea a aprox 4000 de exemplare, în următorii trei ani, iar suma totală a acestuia este de aprox 140 milioane de euro. 

Credeţi cumva că dotările speciale, necesare unei maşini a poliţiei se rezumă la sistemele pentru semnale luminoase sau acustice?

Greşit. Seat-urile Leon îmbrăcate în uniforma Polizia di Stato şi Carabinieri, pe lângă instalaţiile de avertizare sonoră şi luminoasă sunt dotate şi cu anvelope run-flat, suporţi cu încuietori pentru armele de foc, sisteme de comunicare (radio şi date), sistem Keyless Entry/Go, banchetă spate separată cu un geam securizat. De asemenea, partea din faţă a maşinii, parbrizul şi geamurile laterale faţă au protecţie balistică. Şi dacă aveţi îndoieli, priviţi clipul de mai jos:

 

  • Upvote 2


User Feedback

Recommended Comments

Marius

Posted

Sper să citească aici și "deștepții" de la noi din MAI

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

La 70000 de euro eu cred ca,,sloganurile" sunt mai bune.....:slapb:

  • Downvote 1

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

Ei nu au fost in stare sa treaca contractul de achizitie si sistemul acustic si luminos,asta denota cat interes si ce interes isi dau pentru aceasta institutie,furnizorul in schimb nu a pus si el intrebarea: „Doriti si sistemul luminos si acustic specific?!”...si-au vazut sacii in caruta(banii in conturi),aici ma refer la furnizor,dar si la presupusele comsioane impartite intre capatinile luminate...lasa ca se descurca subofiterii si isi cumpara ei din salariul exorbitant niste girofare,o sirena,ca doar e plin targul cu asa ceva,sirena intre 20-200 lei,iar girofarele de la 10-15 lei in sus,acum politistul o fi mai fraier sa ia din banii lui,mai inchide ochii ici colo si dincolo si uite asa contribuabilul spera ca o sa avem sau sa vedem si la noi masini de politie dotate ca in tarile civilizate(excludem cele cateva masini DONATE si demne de masini de politie),politisti numai unu si unu,vise taica vise...

Share this comment


Link to comment
Share on other sites

V-aţi întrebat vreodată cum alege MAI ce autospeciale să cumpere pentru Poliţia Română?
După părerea mea se procedează în felul următor: 
- se alocă o anumită sumă de bani, un buget, de regulă mic, pentru achiziţia de autospeciale "în vederea creşterii operativităţii", fără să se ţină cont de câte autospeciale este nevoie şi pentru ce structuri (după finalizarea achiziţiei fiecare ipj primeşte un număr de autospeciale pe criterii numai de unii ştiute, iar cei de la ipj-uri aplică la rândul lor aceleaşi criterii atunci când le împart la diferitele structuri)
- are loc licitaţia pentru achiziţia de maşini noi, pe principiul cel mai mic preţ de achiziţie/maşină, fără prea multe dotări de siguranţă şi confort, fie ele şi în echiparea standard
- deoarece s-a aplicat "principiul" de mai sus, adică din suma de bani alocată cât mai multe autoturisme, nu mai rămân bani şi pentru dotările specifice, dar se descurcă poliţiştii şi fără ele.
Despre programele de întreţinere gratuită sau de extra-garanţie oferită de producătorul auto nici nu poate fi vorba când se achiziţioneaza autoturisme cu preţuri de sub 10-15.000 Euro/bucată. La fel, despre pregătirea specifică a celor care se ocupă de achiziţia de autospeciale noi din cadrul MAI, la fel, nici nu poate fi vorba. Habar nu au!
Rezumând cele de mai sus: se preferă mult şi prost!
A, era să uit: de fiecare dată noile "autospeciale" sunt predate cu mare fast, de parcă ne-au dotat cu Ferrari!

 

P.S. Unele dintre cele mai bune achiziţii făcute de către statul român pentru Poliţia Română sunt cele realizate în anii 2002-2003 când s-au achiziţionat autospecialele Vw Transporter, precum şi autospecialele Mercedes Vito.

Share this comment


Link to comment
Share on other sites


Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.