V-aţi întrebat vreodată cum îşi aleg poliţiile din alte ţări autospecialele? Mai jos veţi puteţi vedea cum procedează italienii.
Polizia di Stato şi Carabinieri îşi vor reînnoi parcul auto cu modelul Seat Leon 2.0 diesel de 150 CP, pe care se găsesc dotări ce le transformă cu adevărat în autospeciale, nu cum se întâmplă în România, unde poliţiştii primesc autospeciale doar cu numele, întrucât dotările specifice lipsesc.
Este pentru prima dată în istorie când Polizia di Stato şi Carabinieri primesc şi vor folosi acelaşi model de autospecială, în urma unei licitaţii organizate de către Ministero dell’Interno. Licitaţia a demarat la sfârşitul anului 2014 şi a stârnit multe controverse în Italia, tocmai datorită faptului că cel desemnat câştigător a fost producătorul Seat în detrimentul producătorului autohton Fiat.
Grupul Volkswagen (din care Seat face parte) a câştigat licitaţia pentru o diferenţă de (atenţie!) numai 83 euro/exemplar. Mai exact, Fiat a oferit un preţ de 43.980 de euro pe exemplar, în timp ce Seat a oferit un preţ de 43.897 de euro.
Vi se pare un preţ mare pentru o maşină din clasa compactă, nu?
Ei bine, nu este deloc aşa. Din preţul de 43.897 euro, 60% constituie contravaloarea transformărilor, a dotărilor cu echipamente speciale şi a serviciilor postvânzare (da, servicii postvânzare, aţi înţeles corect). Seat oferă în acest preţ şi un pachet de garanţie şi întreţinere pentru o perioadă de şase ani sau 150000 km. Pare incredibil, nu? Ei bine, este posibil, dar nu la noi. Contractul prevede livrarea a aprox 4000 de exemplare, în următorii trei ani, iar suma totală a acestuia este de aprox 140 milioane de euro.
Credeţi cumva că dotările speciale, necesare unei maşini a poliţiei se rezumă la sistemele pentru semnale luminoase sau acustice?
Greşit. Seat-urile Leon îmbrăcate în uniforma Polizia di Stato şi Carabinieri, pe lângă instalaţiile de avertizare sonoră şi luminoasă sunt dotate şi cu anvelope run-flat, suporţi cu încuietori pentru armele de foc, sisteme de comunicare (radio şi date), sistem Keyless Entry/Go, banchetă spate separată cu un geam securizat. De asemenea, partea din faţă a maşinii, parbrizul şi geamurile laterale faţă au protecţie balistică. Şi dacă aveţi îndoieli, priviţi clipul de mai jos:
Recommended Comments
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now