Jump to content
POLITISTI.ro

Accesul interzis cu exceptia transportului public local


Constantin
Mergi la răspuns Răspuns oferit de Marius,

Postare recomandată

În București există mai multe artere de circulație pe care sunt instalate indicatoare rutiere cu semnificația "Accesul interzis tuturor autovehiculelor" sub care se află câte un indicator rutier adițional cu inscripția "CU EXCEPTIA TRANSPORTULUI PUBLIC LOCAL".

 

Aș fi recunoscător dacă mă luminati si pe mine ce categorii de vehicule pot circula pe respectivele sectoare de drum. Sunt interesat să stiu dacă taximetrele sunt exceptate de la obligația de a respecta semnificația acestor indicatoare "Accesul interzis - cu excepția transportului public local" și au dreptul să circule pe sectorul respectiv de drum.

Link către comentariu
  • Moderator
  • Soluţie

Taxiurile pot circula pe sectoarele de drum rezervate pentru mijloacele de transport auto în comun.

Sintagma "transport public local" include şi transportul cu autoturisme în regim de taxi. În concluzie, taximetriştii au dreptul să circule pe sectorul de drum unde se află instalat indicatorul "Accesul interzis - cu excepţia transportului public local".

  • Apreciez 4
Link către comentariu
  • Moderator

Actul normativ care defineşte "transportul public local" este Legea nr. 92 din 2007, privind serviciile de transport public local.

 

Conform prevederilor art. 3, alin 2, 3 şi 4 din legea menţionată există:

 

"(2)Serviciile de transport public local includ serviciile de transport public de persoane, serviciile de transport public de mărfuri, precum şi alte servicii de transport public.
(3)Serviciile de transport public local de persoane cuprind:
a) transport prin curse regulate;
b) transport prin curse regulate speciale;
c) transport cu autoturisme în regim de taxi;
d) transport cu autoturisme în regim de închiriere.
(4)Serviciile de transport public local de mărfuri, în sensul prezentei legi, sunt transporturile publice efectuate cu autovehicule a căror masă maximă autorizată, cu tot cu remorcă, nu depăşeşte 3,5 tone şi cuprind:
a) transportul în regim contractual;
b) transportul în regim de taxi.
"

  • Apreciez 3
Link către comentariu

Am întrebat pentru că am fost revoltat si contrariat din cauza faptului că în Bucuresti au apărut astfel de indicatoare pe arterele importante, iar numarul taximetristilor care circula pe sectoarle de drum respective este foarte mare si nu am văzut ca politistii rutieri să-i oprească si să-i sanctioneze. Eu apreciam că transportul în regim taxi este un transport de natură privată si nu mi se parea normal să aibă un tratament similar cu al autobuzelor RATB.

Acum lucrurile sunt destul de clare si e cât se poate de evident că legea e de partea taximetristilor, iar politistii rutieri nu au ce să le facă. Chiar nu mi se pare normal ca taximetristii să aibă un regim preferential.

Link către comentariu
  • Moderator

În oraşe şi municipii drumurile publice se află în administrarea consiliilor locale respective (primăriile). Ei stabilesc ce norme rutiere se aplică şi tot ei trebuie să realizeze amenajările rutiere necesare.

  • Apreciez 1
Link către comentariu

In multe tari exista situatia asta. Se urmareste decongestionarea traficului prin incurajarea individului de a folosi transportul in comun (taxiurile-s incluse) in loc de masina personala.

Un taxi in 10 ore transporta poate 40-50 de oameni care se grabesc. Masina ta transporta numai unul. Mi se pare foarte civilizat ca mersul cu autobuzul si taxiul sa fie incurajat si sa fie mult mai eficient decat condusul masinii personale. Sunt tari in care exista autostrazi cu benzi exclusiv pentru vehiculele cu cel putin 3 persoane inauntru. Avealsi lucru, se incurajeaza decongestionarea traficului

Link către comentariu

Nu cred ca tonul il dau taximetristii. Uite un exemplu. Am fost sa "iau pulsul" in Manhattan. Bucurestiul e parfum, ma refer si la trafic si la taximetristi.

Alt exemplu, daca s-ar interzice "manariile", de ex. Pelicanul sa nu mai aiba voie in Bucuresti, s-ar observa o imbunatatire. Cat timp am stat in Bucuresti, am observat ca sunt si cei mai agresivi si nici nu isi iau cleintii pe licenta pe care le-a fost eliberata. Cred ca DNA-ul o sa aiba in continuare subiecte de verificat.

Viata mi-a oferit si o perioada in care am trait din taximetrie in Bucuresti, deci, am vazut cum e si de partea celalalta a baricadei

  • Apreciez 1
  • Displace 1
Link către comentariu
  • Moderator

Da, da, DNA-ul să rezolve si problema taximetriei si a concurentei neloiale. DNA, acest salvator al neamului ... numai ei pot să rezolve problema.

E incredibil ce poate face manipularea cu circul regizat pentru televizor.

  • Apreciez 3
Link către comentariu
  • Membru activ

Pacat ca lumea numai DNA vede in fata ochilor. Restul nu mai exista. Politisti, procurori, care isi fac treaba zi de zi,  de ani de zile, nu de ieri, de azi de cand e iufa asta cu DNA - salvarea Romaniei.

Toate lumea are impresia ca DNA este solutia pt toate. 

Modificat de Ben
  • Apreciez 2
Link către comentariu

"(2)Serviciile de transport public local includ serviciile de transport public de persoane, serviciile de transport public de mărfuri, precum şi alte servicii de transport public.

(3)Serviciile de transport public local de persoane cuprind:

a) transport prin curse regulate;

b) transport prin curse regulate speciale;

c) transport cu autoturisme în regim de taxi;

d) transport cu autoturisme în regim de închiriere.

 

(4)Serviciile de transport public local de mărfuri, în sensul prezentei legi, sunt transporturile publice efectuate cu autovehicule a căror masă maximă autorizată, cu tot cu remorcă, nu depăşeşte 3,5 tone şi cuprind:

a) transportul în regim contractual;

b) transportul în regim de taxi."

Punctul 3d înseamnă că dacă închiriez o mașină de la Sixt în loc să merg cu a mea, atunci se consideră transport public și am parte de tratament preferențial? :D

Presupun că se referă totuși la altceva, dar la ce? :unsure:

Link către comentariu
  • 1 an mai târziu...

Buna ziua,

Indicatorul care interzice accesul vehiculelor cu masa maxima mai mare de 7 to se adreseaza si autobuzelor ?

si mai am o nedumerire...cand se afla in statia amenajata ,,taxi" masina de taxi este considerata in trafic?

Multumesc.

 

Link către comentariu

Nu se adresează mijloacelor de transport public de persoane (RATB în cazul Bucureștiului, mașinilor MAI, MApN ori altor instituții de genul ăsta) și da, este considerată în trafic pentru că stația taxi NU este parcare. Este punctul în care așteaptă să preia clienți.

Link către comentariu
  • 3 ani mai târziu...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
×
×
  • Adaugă...

Informaţii importante

Am plasat cookie-uri strict necesare pe dispozitivul dvs. pentru afişarea optimă a paginilor. Puteţi în orice moment să modificaţi setările cookie-urilor, altfel vom presupune că sunteţi de acord să continuaţi. Utilizând acest site, sunteţi de acord cu Termenii şi condiţiile de înregistrare şi Politica de confidenţialitate.