Jump to content

Ministerul Transporturilor propune ridicarea limitei de viteza in localitati


Marius
 Share

Recommended Posts

  • Moderator

Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii anunță într-un comunicat din data de 14 august că vor demara discutii privind extinderea implementarii limitei de viteza de 70 kilometri pe ora in localitati, împreună cu Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale si Inspectoratul General al Poliției Române.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii ar putea mări limita de viteză la 70 de kilometri pe oră în mai multe localități, pe drumurile europene E81, E58, E578, E581 și E70, în condițiile în care măsura, instituită deja pe DN 1, a avut rezultate favorabile, potrivit ministerului.

Potrivit reprezentanților ministerului, vor fi analizate proiectele de semnalizare rutiera pentru drumurile europene aflate spre finalul lucrărilor de reabilitare.

Ăsta e comunicatul oficial:

14-08-2012

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii investighează ridicarea limitei de viteză în localităţi la 70 km/h pe un număr semnificativ de drumuri europene

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, împreună cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale şi Inspectoratul General al Poliţiei Române vor demara discuţii privind extinderea implementării limitei de viteză de 70 km/h în localităţi. În viitorul apropiat se vor analiza proiectele de semnalizare rutieră pentru drumurile europene aflate spre finalul lucrărilor de reabilitare, cu intenţia de a realiza semnalizarea rutieră direct în lumina asigurării limitei de viteză sporite în localităţi.

Aceste tronsoane sunt:

- E81 - Halmeu – Livada – Satu Mare;

- E58 - Livada – Baia Mare – Dej;

- E578 – Sărăţel – Reghin;

- E581 - Bârlad – Albiţa;

- E70 - Craiova – Caracal – Alexandria.

”În anii care au trecut de la ridicarea limitei de viteză la 70 km/h în localităţile de pe DN 1 între Bucureşti şi Predeal, şoferii români au dat dovadă de maturitate şi nu au abuzat, în marea lor majoritate, de această prevedere”, a declarat Ovidiu Silaghi, Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii. ”Dacă în localităţi precum Comarnic, Azuga sau Buşteni se circulă în condiţii bune cu limita de 70 km/h, nu văd de ce nu am putea extinde această prevedere şi pe alte drumuri”.

Creşterea limitei de viteză în localităţi va conduce la o reducere a duratei de deplasare pe tronsoanele respective, la sporirea capacităţii drumului prin creşterea fluenţei traficului şi prin reducerea ambuteiajelor – fapt care va reduce şi poluarea mediului înconjurător cauzată de transportul rutier. Pe de altă parte, această măsură va conduce la reducerea frustrării şoferilor aflaţi în deplasări pe distanţe lungi precum şi la reducerea numărului de depăşiri în localităţi, ambii factori fiind corelaţi cu reducerea numărului de accidente rutiere.

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii are în vedere implementarea acestei măsuri şi în alte coridoare de drum european, cum ar fi E671 Satu Mare – Timişoara, E60 Oradea – Braşov, E81 Satu Mare – Piteşti, E58 Dej – Suceava, E85 Suceava – Bucureşti, E583 Săbăoani – Iaşi, E68 Nădlac – Braşov, E578 Reghin – Chichiş şi E70 Moraviţa – Craiova.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

„Intelijenții” din ministerul transporturilor sunt preocupați de limita de viteză, în loc să o lase mai moale cu devalizarea în stil barbar a bugetului acestei țări. La ministerul ăsta este cea mai mare gaură neagră din buget. Acolo banii dispar cât ai zice pește, avem cele mai scumpe proiecte de autostrăzi, care nici măcar așa nu se concretizează.

În schimb ei în loc să se ocupe de infrastructura rutieră și de dezvoltarea acesteia, sunt preocupați de limita de viteză.

Păi să o desființăm definitiv, dar avem infrastructura necesară? A construit ministerul ăsta în care se pompează bani cu nemiluita o infrastructură decentă pentru a solicita așa ceva?

Link to comment
Share on other sites

  • Membru

In Romania inca se mai merge cu carutza, inca mai avem drumuri nationale cu o banda pe sens, si aia ingusta, si gauri in asfalt, sau tronsoane de drumuri judetene neasfaltate, si desteptii astia sunt preocupati de tot felul de tampenii, dar nu de ceva benefic pentru tara asta si dezvoltarea ei.

Of ! daca m-as fi nascut si eu "mai la vest..." !

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Astfel de propuneri au ca scop să iasă și ei în evidență și pentru a atrage un capital de imagine. Atât!

E la fel ca și cum ai susține eliminarea completă a taxelor și impozitelor sau desființarea parlamentului ... toată lumea zice da și se bucură.

Link to comment
Share on other sites

cu o statie cb se rezolva si limita de viteza. dar pasarele pietonale ar fi excelente, ar trebui sa fie obligatorii in toate localitatile de pe dn si E

Link to comment
Share on other sites

maxule... obligatorie ar trebui sa fie posesia de bun simt si autoconservare a tuturor, automobiliști sau pietoni. acum 3 luni, pe dn1, in otopeni, tatal unui coleg a fost spulberat pentru ca cei 20 m pana la pasarela i s-au parut mult si a decis sa treaca dupa capul lui...

Link to comment
Share on other sites

intotdeauna m-am gindit ca ptr unele persoane pasarela este greu de urcat- ma gindesc doar la batrini, de exemplu. din pacate nu exista cale de mijloc. atit timp cit dn vor trece prin localitati, fara alternativa unor autostrazi, fie avem limite de viteza mica fie vom avea pasarele ce vor fi ocolite de unii.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.