Jump to content
POLITISTI.ro

Catalin

Recommended Posts

  • Moderator

Am vazut o imagine cu o autospeciala aflata in dotarea politiei, dar pe care in realitate nu am vazut-o pana in prezent.
Utilitara seamana cu cele aflate in dotarea formatiunilor de interventie rapida, dar nu este identica, daca va uitati cu atentie.
Ce formatiuni folosesc acest tip de autospeciala?

autolaboratorcriminalis.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

Cred ca este vorba despre un autolaborator criminalistic cu tractiune integrala din lotul de 41 de exemplare Mercedes Vito destinate formatiunilor de criminalistica.

tabelachizitiic.jpg

 

Aceste achiziţii au fost aprobate prin HG nr. 1852 din 21.01.2007, iar IGPR i-a fost alocată suma de 487 milioane lei în vederea achiziţionării de mijloace de transport prin leasing financiar, pe o perioadă de 3 ani. În bugetul aprobat pentru anul 2009 au existat fondurile necesare derulării acestor contracte, la capitole bugetare distincte de alte cheltuieli.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Moderator

In urma renegocierilor privind achizitionara de autovehicule IGPR a redus pe fondul crizei economice costurile pentru autospeciale, s-a renunţat la 9 din cele 28 de contracte.

Alături de lotul "Loganurilor de 70.000 de euro", IGPR renunţat şi la mai multe autoturisme BMW, Honda sau Nissan Pathfinder, iar singurele loturi de maşini străine existente în contractele actuale sunt destinate exclusiv combaterii crimei organizate.

Contractele care vor fi derulate

  • Lotul nr. 3 cuprinde 449 de autospeciale dezvoltate pe autoturisme Dacia Logan MCV 1,5 dci, combi, cu aer condiţionat, 4 roţi suplimentare, baterie suplimentară şi garanţie extinsă pe 3 ani. Autospecialele sunt destinate muncii de poliţie rutieră, sunt echipate în principal cu sistem video radar mobil pentru monitorizarea traficului rutier, echipamente de radiocomunicaţii, sistem de avertizare optico-acustică şi etilotest electronic. Preţul unui autovehicul, cu TVA inclus, este de 44,173.75 lei, iar valoarea unitară pe autospecială, care include auto şi echipamente, este de 142,964.89 lei. De asemenea, în urma discuţiilor purtate cu societatea de leasing, valoarea contractului iniţial a fost redusă cu suma de 5.005.879,33 lei, adică 11.148,95 lei pe autospecială, prin diminuarea preţurilor echipamentelor speciale muncii de poliţie.
  • Lotul nr. 4 cuprinde 50 de autospeciale pentru asigurarea suportului logistic în misiuni, dezvoltate pe autoturisme Dacia Logan MCV 1,5 dci, dotate similar celor din lotul 3. Preţul unui autovehicul cu TVA inclus este de 44,240.34 lei, iar valoarea unitară pe autospecială, care include auto şi echipamente, este de 54,344.59 lei.
  • Lotul nr. 8 cuprinde 5 autospeciale pentru asigurarea suportului logistic în misiuni, dezvoltate pe autoturisme Dacia Logan Van 1,5 dci. Preţul unui autovehicul cu TVA inclus este de 39,050.55 lei, iar valoarea unitară pe autospecială, adică auto şi echipamente, este de 60,496.72 lei.
  • Loturile nr. 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 cuprind 124 de autospeciale destinate muncii operative a poliţiei de combatere a criminalităţii organizate, operaţiunilor de supraveghere, prinderii în flagrant a autorilor de infracţiuni şi obţinerii probelor, despre care IGPR nu poate oferi prea multe detalii, având în vedere confidenţialitatea activităţii de crimă organizată.
  • Lotul nr. 26 cuprinde 124 de autospeciale de intervenţie, dezvoltate pe autoturisme Mercedes Benz Vito, destinate acţiunilor forţelor speciale de intervenţie. Preţul unui autovehicul cu TVA inclus este de 110,058.34 lei, iar valoarea unitară pe autospecială, adică auto şi echipamente, este de 171,062.50 lei.
  • Lotul nr. 28 cuprinde 22 de autospeciale pentru transportul persoanelor reţinute sau arestate, dezvoltate pe autoturisme FORD Transit. Preţul unui autovehicul cu TVA inclus este de 99,951.67 lei, iar valoarea unitară pe autospecială, formată din auto şi echipamente, este de 151,672.71 lei;
  • Lotul nr. 29 cuprinde 41 de autolaboratoare criminalistice, dezvoltate pe autoturisme Mercedes Benz Vito, destinate activităţilor specifice de investigare şi cercetare la locul faptei în cauze complexe şi care urmează să fie distribuită câte o autospecială pe un judeţ. Preţul unui autovehicul cu TVA inclus este de 123,833.78 lei, iar valoarea unitară pe autospecială, adică auto şi echipamente, este de 392,523.29 lei;
  • Lotul nr. 30 cuprinde 1 autospecială de intervenţie, dezvoltată pe un autoturism Mercedes Benz Sprinter, destinată activităţilor desfăşurate pe linia combaterii infracţiunilor comise cu mână armată sau luării de ostatici. Autospeciala este echipată conform standardelor impuse la nivelul Grupului "ATLAS", organizaţie profesională a formaţiunilor de intervenţie ale poliţiilor din statele membre U.E. În urma discuţiilor purtate cu societatea de leasing, contractul iniţial a fost modificat în sensul reducerii valorii acestuia cu suma de 137.143,77 lei, prin diminuarea preţurilor autospecialei şi echipamentelor. Preţul autovehiculului cu TVA inclus este de 122,657.68 lei, iar valoarea acestuia cu echipamentele incluse este de 1,834,558.36 lei;
  • Lotul nr. 31 cuprinde 4 autobuze pentru transport efectiv, marca SOR C12. Preţul unui autovehicul cu TVA inclus este de 527,187.85 lei, iar valoarea unitară pe autospecială, care include auto şi echipamente, este de 535,589.25 lei.

    Contracte care au fost reziliate:
    • Lotul nr. 2 cuprinde 392 de autospeciale de patrulare pentru poliţia rutieră, dezvoltate pe autoturisme Dacia Logan, în valoare totală de 98.980.069,96 lei, celebrul "Logan de 70.000 de euro"
    • Lotul nr. 5 cuprinde 49 de autospeciale de patrulare prevăzute cu cuşcă pentru câini, dezvoltate pe autoturisme Dacia Logan, în valoare totală de 6.231.300,43 lei
    • Lotul nr. 6 cuprinde 43 de autospeciale - atelier transmisiuni, destinate centrului de Comunicaţii şi Informatică, dezvoltate pe autoturisme Dacia Logan, în valoare totală de 5.514.167,97 lei
    • Lotul nr. 7 cuprinde 301 autolaboratoare criminalistice, dezvoltate pe autoturisme Dacia Logan, în valoare totală de 89.328.108,80 lei
    • Lotul nr. 9 cuprinde 34 de autospeciale de patrulare pentru poliţia rutieră, dezvoltate pe autoturisme BMW 330 xd 4x4, în valoare totală de 14.357.424,46 lei
    • Lotul nr. 22 cuprinde 2 autospeciale pentru munca operativă de poliţie, dezvoltate pe autoturisme Honda CRV, în valoare totală de 380.344,43 lei
    • Lotul nr. 23 cuprinde 18 autospeciale pentru munca operativă de poliţie, dezvoltate pe autoturisme BMW X3, în valoare totală de 3.967.432,75 lei
    • Lotul nr. 24 cuprinde 163 de autospeciale de teren pentru munca operativă de poliţie, dezvoltate pe autoturisme BMW X3 şi NISSAN PATHFINDER XE, în valoare totală de 33.841.173,17 lei
    • Lotul nr. 25 cuprinde 14 autospeciale de intervenţie, dezvoltate pe autoturisme VW TRANSPORTER, în valoare totală de 4.061.424,89 lei.
    • Pentru fiecare lot sunt incluse şi următoarele elemente de cost: proiectare (elaborare, modificare, avizare, management proiectare), prototip (proiectare, avizare, modificare, transport, manipulare, depozitare, paza, asigurare pentru materiale, echipamente, vehicule, omologare prototip, management elaborare prototip), producţie (transport, manipulare, asigurare, pază, depozitare echipamente, stocaj vehicule, asigurare locaţie şi infrastructură montaj, manopera, asigurarea managementului calităţii, transport/cazare/diurnă personal în locaţii montaj, testare pentru fiecare produs), prerecepţie (transport, masă, cazare

      pentru reprezentanţi Utilizator, Locator, Furnizori), recepţie (transport la locul livrării, manipulare/încărcare/descărcare autospeciale, stocare, pază, asigurare, chirie locaţie, pregătire de livrare, documentaţie tehnică, documentaţie de livrare), instruire ( pentru echipamente şi vehicule, carburant), costuri financiare furnizori, extindere garanţie, conform caietului de sarcini, suplimentar faţă de garanţia standard, etc. Toate echipamentele, inclusiv autovehiculele, beneficiază de garanţie extinsă de 3 ani sau 100.000 km pentru mijloacele de transport.

      În bugetul aprobat pentru anul 2009 au existat fondurile necesare derulării contractelor, la capitole bugetare distincte de alte cheltuieli. Plata primei tranşe se va face după recepţia autospecialelor, iar preţul total al autospecialelor include contravaloarea asigurării de răspundere civilă şi asigurării CASCO, precum şi taxele de înmatriculare, inspecţie tehnică periodică, roviniete şi revizii pentru toată perioada de derulare a contractului.

Link to comment
Share on other sites

Nu s-a renuntat la cele criminalistice pe logan MCV. Trebuie sa vina luna asta stiu din surse sigure. Plus de asta ca se asteapta schimbari masive in parcul auto cel putin in unele judete si municipii din Romania....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

eu sunt foarte nemultumit de loganurile 1,4!!daca te bagi intr-o urmarire ramai mult si bine in urma!ca sa nu mai zic de lipsa servodirectiei si abs,dar deja cred ca vreau prea multe!! :doh:

Link to comment
Share on other sites

Problema nu mi se pare atât de gravă la Loganurile de 1,4 mpi cu de lipsă de viteză , la urma urmei se pot organiza filtre . mai dureros mi se pare lipsa abs-ului şi a servodirecţiei.

Cei care au fost nevoiţi să întoarcă maşina rapid pe o stradă îngustă ştiu la ce mă refer :ner:!

Edited by aromas
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am si eu o mica curiozitate .

VW Vento-urile aflate in dotare , ce motoare au ? Banuiesc ca pe benzina .

Link to comment
Share on other sites

Bulgarii au masini de politie Opel Astra 1.7,la noi loganurile au fost date in dotare pentru patrulare nu pentru prinderea infractorilor, asa sau gandit mai marii nostrii.La americani masinile de politie si taxiurile au obligatoriu geam de plexic si un fel de grilaj intre scaunele din fata si partea din spate a masinii,astfel se evita atacurile suspectilor si a clientilor din masinile de taxi asupra conducatorului auto si a celui din drepta.

Edited by rustic
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Catalin, apelez la amabilitatea ta prin adresarea unei intrebari privind un amanunt al benzinarelor de 1.8 . Dezvolta 75 sau 90 cp ?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Nu mai rețin exact. Toate au anul de fabricație 97 și din câte îmi amintesc motoarele aveau injecție de benzină monopunct (parcă așa îi spunea).

Oricum au fost printre cele mai reușite mașini de patrulare.

Link to comment
Share on other sites

Asa este sunt motoare pe benzina cu injectie monopunct. VW are 2 motoare de 1.8 pe Vento . O versiune dezvolta 75 cai putere iar cea de a doua dezvolta 90 cai putere. Eram curios .

Multumesc pentru raspunsuri ! :)

Link to comment
Share on other sites

Bulgarii au masini de politie Opel Astra 1.7

Mai dinamic esti cu Logan de 1.4 decat cu 1.7DTI de la Opel. Caii putere sunt aceiasi. Iar cu dCi-ul de 85Cp de pe MCV, nici nu intra in discutie motorul de Opel.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mai dinamic esti cu Logan de 1.4 decat cu 1.7DTI de la Opel. Caii putere sunt aceiasi. Iar cu dCi-ul de 85Cp de pe MCV, nici nu intra in discutie motorul de Opel.

opelurile de la bulgari au 98CP

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Daca e vorba strict de 1.7DTi 75Cp vs. 1.4MPi 75Cp, atunci 1.4 (pe Logan) e in avantaj. Desigur, se schimba situatia la o putere mai mare a diesel-ului.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Sony, am mers atat cu 1.7 Dti de opel cat si, logic, cu 1.4 mpi de logan...NU SE COMPARA! Din niciun punct de vedere. In primul rand, Loganul dezvolta caii aia pe la 5200 de rotatii pe minut, iar dti-ul la 2000. Cuplul este semnificativ mai mare la Opel si, de asemenea, acceleratia mai buna. Nu mai vorbesc de stabilitate ca deja o dam in Sf-uri.

Link to comment
Share on other sites

  • Member

eu am un opel, un cdti si nici macar loganul 1,6mpi nu are ce sa-mi faca dar loganul de 1,4mpi, nu vreau sa laud opelul, ca masina, dar sa fim seriosi emo-yessir.gif

Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere, in primul rind ar trebui dotate toate posturile si subunitatile cu autovehicule, astfel incit sa se poata defasura activitatile zilnice si apoi sa se discute despre motorizare, culoare, rampa, etc.

La postul meu nu am masina si limita extrema de competenta este la 70 km. In acest an am ajuns de 2 ori in zona respectiva, dar au fost si ani in care nu am ajuns.

Sint satul de promisiuni si reclama excesiva la TV cu masini cumparate la Politie. Eu sint multumit si cu un Logan fara rampa, statie, camere video si alte SF-uri.

Sa cumpere masina, sa o primesc in folosinta si cind cumpara echiparea sa ma cheme la judet.

Link to comment
Share on other sites

Sony, am mers atat cu 1.7 Dti de opel cat si, logic, cu 1.4 mpi de logan...NU SE COMPARA! Din niciun punct de vedere. In primul rand, Loganul dezvolta caii aia pe la 5200 de rotatii pe minut, iar dti-ul la 2000. Cuplul este semnificativ mai mare la Opel si, de asemenea, acceleratia mai buna. Nu mai vorbesc de stabilitate ca deja o dam in Sf-uri.

Sper ca te referi la opelul de 75 cp. SI esti indreptatit sa crezi ca opelul e mai bun, din cauza cuplului (fiind diesel) dar te inseli. Uita-te aici si vei vedea ca toate opelurile cu motorul de 1.7DTI 75Cp au timpul de 14,5 secunde pana la 100Km/h iar Loganul de 1.4 are 13 secunde. Ceea ce e o diferenta mare. A nu se intelege ca apar conserva romaneasca, dar sa vezi ca exista si mai rau.

Apropo, puterea maxima in cazul opelului e la @4.000Rpm, la 2.000 are cuplul maxim. Si nici acesta nu e relevant, ca nu e mai "bun" motorul de opel cu cuplul la 2.000Rpm fata de unul de Honda (S2000 de ex.) care il are pe la 6.500 si puterea 7.500-8.000Rpm.

eu am un opel, un cdti si nici macar loganul 1,6mpi nu are ce sa-mi faca dar loganul de 1,4mpi, nu vreau sa laud opelul, ca masina, dar sa fim seriosi emo-yessir.gif

Eu ziceam strict de 1.7DTi 75Cp.

Edited by Sony
Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Sony, mai e vorba si de coeficientul de aerodinamicitate, de greutate si de stabilitate...eu am avut opel 1.7 Dti si crede-ma ca manca asfaltul...nu conteaza atat caii putere cat cuplul...si stii bine de ce. Cu Opelul prindeam si 180 la ora..loganul moare la 130...deci?

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.