Jump to content
POLITISTI.ro

Postare recomandată

Publicat

În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, Ministerul Administraţiei şi Internelor supune dezbaterii publice proiectul Legii pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Detalii: Flux de stiri MAI

  • Moderator
Publicat

Deci se va modifica din nou codul rutier, iar noutăţile se referă la maşinile înmatriculate în alte state şi sunt următoarele:

1. La art.35, după alin.(2) se introduce un nou alineat (2¹), cu următorul conţinut:

(2¹) Persoanele cu domiciliul ori reşedinţa sau, după caz, rezidenţa normală în România care conduc pe drumurile publice un vehicul înmatriculat într-un alt stat sunt obligate ca, la cererea poliţistului rutier, să înmâneze alături de documentele prevăzute la alin.(2) un document doveditor al titlului cu care vehiculul este deţinut. Documentul trebuie să fie însoţit de traducerea în limba română, în original, efectuată de un traducător autorizat a cărui semnătură a fost legalizată.”

2. Alin.(4) al art.82 se modifică şi va avea următorul cuprins:

(4) Autovehiculele şi remorcile înmatriculate în alte state deţinute cu orice titlu de persoane care au sediul, domiciliul, reşedinţa ori rezidenţa normală în România, nu pot fi conduse pe drumurile publice decât pentru o perioadă de maximum 90 de zile de la data dobândirii titlului şi nu mai mult de 90 de zile într-un an calendaristic.

3. La art.82, după alin.(4) se introduc două noi alineate, alin. (4¹) şi (42), cu următorul conţinut:

(4¹) Odată cu oprirea în trafic a vehiculelor prevăzute la alin.(4) poliţistul rutier verifică existenţa documentelor prevăzute la art.35 alin.(2) şi (2¹). Datele referitoare la autovehicul şi documentul prevăzut la art.35 alin. (2¹) se înscriu în evidenţa autovehiculelor sau remorcilor înmatriculate în alte state, care se ţine de către poliţia rutieră.

(4²) Prin excepţie, dispoziţiile alin.(4) nu se aplică autovehiculelor şi remorcilor:

a. înmatriculate pe numele persoanelor care le conduc în România;

b. cu care se efectuează, în condiţiile legii, transport rutier public de mărfuri sau persoane ori, după caz, transport în regim de închiriere sau serviciu de închiriere;

c. conduse de persoane fizice aflate în raporturi juridice de muncă cu persoanele pe numele cărora sunt înmatriculate acestea;

d. utilizate în baza unui contract de leasing.

4. La art.101 alin.(1), punctul 18 se modifică şi va avea următorul conţinut:

18. nerespectarea obligaţiei conducătorului de vehicul de a avea asupra sa documentele prevăzute la art.35 alin.(2) şi alin.(2¹).

5. La art.102 alin.(1), după punctul 38 se introduce un nou punct, pct. 39, cu următorul cuprins:

39. conducerea unui autovehicul sau tractarea unei remorci înmatriculate în alte state deţinute cu orice titlu de persoane care au sediul, domiciliul, reşedinţa ori rezidenţa normală în România, peste 90 de zile de la data dobândirii titlului şi mai mult de 90 de zile într-un an calendaristic.

6. La art.112 alin.(1), după litera x) se introduc două noi litere, lit. y) şi z), cu următorul cuprins:

y) conducerea unui autovehicul sau remorci înmatriculate în alt stat, de către o persoană care are domiciliul, reşedinţa ori rezidenţa normală în România cu nerespectarea obligaţiei de a avea asupra sa documentele prevăzute la art.35 alin.(2¹).

z) autovehiculul sau remorca înmatriculată în alt stat, deţinute cu orice titlu de persoane care au sediul, domiciliul, reşedinţa ori rezidenţa normală în România, este condus sau, după caz, tractată peste 90 de zile de la data dobândirii titlului şi mai mult de 90 de zile într-un an calendaristic.

7. La art.112 alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:

(2) În situaţiile prevăzute la alin.(1) lit. b.), c), e), g), k), o), p), r) s), y) şi z) la reţinerea certificatului de înmatriculare sau de înregistrare, poliţistul rutier eliberează conducătorului de vehicul o dovadă înlocuitoare fără drept de circulaţie, iar în cazurile prevăzute la alin.(1) lit. a), d), f), h), i), j), l), m), n), t) u), v) şi x) o dovadă înlocuitoare cu drept de circulaţie pentru 15 zile.

(3) În situaţiile prevăzute la alin.(1) lit. b.), o), p), r), s), y şi z), odată cu reţinerea certificatului de înmatriculare, poliţistul rutier retrage şi numerele de înmatriculare sau de înregistrare.

8. La art.112, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, (5), cu următorul conţinut:

(5) Certificatul de înmatriculare şi plăcuţele cu numărul de înmatriculare, reţinute pentru nerespectarea dispoziţiilor art.35 alin.(2¹), se păstrează la sediul serviciului rutier din care face parte agentul constatator pentru o perioadă de 5 zile. În situaţia în care în acest termen conducătorul vehiculului prezintă documentele, iar acestea conferă dreptul de conducere potrivit dispoziţiilor art.82 alin.(4), certificatul de înmatriculare şi plăcuţele cu numărul de înmatriculare se restituie. În caz contrar acestea, se remit autorităţii emitente.

Art. II. – Prezenta lege intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Publicat

cu exceptia de la art.82 "cu care se efectuează, în condiţiile legii, transport rutier public de mărfuri sau persoane ori, după caz, transport în regim de închiriere sau serviciu de închiriere" se va circula cu masinile inmatriculate pe firme bugaresti / persoane fizice autorizate bulgare si in baza unui contract de inchiriere in regim rent-a-car.

Va fi suficient ca posesorul auto sa aibe un contract de inchiriere a masinii sub semnatura privata (bilingv, pe 2 coloane / pagina, cu mentiunea ca varinata in lb romana prevaleaza), fara alte formalitati deoarece legea romana nu cere forma autentica.

Pe cale de consecinta, un contract la fiecare 90 de zile va rezolva problema si va costa 20 leva in plus (sau vor exista 10 exemplare de contracte ptr fiecare 90 de zile, gata semnate :) ) sau isi vor face firme proprii ca sa scape de problema stampilelor.

intrebarea mea - ce rezolva aceasta modificare? ramin la parerea ca este imposibil sa-i impiedici sa conduca masinile din Bg (sau sa le inmatriculeze acolo) insa se poate face o evidenta cit mai buna a acestora prin adunarea datelor de la frontiera si de la bulgari (politie, asigurari, etc).

gresesc undeva?

  • Moderator
Publicat

Pentru a putea închiria maşini, o firmă nu trebuie să aibă trecut ca obiect de activitate transportul în regim de închiriere sau serviciu de închiriere?

Cred că la asta se referă acolo unde este menţionat "în condiţiile legii".

Probabil că va fi o explozie de noi firme bulgăreşti cu un astfel de obiect de activitate

Publicat

ai dreptate. legea aplicabila este cea bulgara - conform normelor in vigoare, legea aplicabila infiintarii si functionarii persoanei juridice este legea tarii unde isi are rezidenta. Iar in Bulgaria normele sunt mai laxe decit la noi. Insa si in Ro o firma rent-a-car nu trebuie sa indeplineasca conditii speciale. In privinta firmelor de leasing este mai complicat dar ptr inchiriere masini nu este nici o problema.

Pe de alta parte, nici un politist rutier nu poate verifica daca firma semnatara a contractului este sau nu conforma cu legea bulgara :) doar verificati contractul, notati datele (cred) si soferul pleaca mai departe. poate contractul este fals, stampila fabricata ( si la ei stampilele se fac la orice butic, ca la noi) iar semnatura poate fi orice mizgalitura fara nici o legatura cu persoana indicata in contract. Nu exista obligatia de a prezenta macar o xerocopie de pe actele firmei ce inchiriaza masina.

dupa parerea mea, aceasta modificare este o umplutura cf principiului "sa ne facem ca facem". este plina de portite si chichite avocatesti. Cu exceptia cazurilor clare de incalcare a legii, in locul vostru nu m-as hazarda la amenzi si alte sanctiuni ptr ca actele ce pot fi produse de contestatari (contracte, procuri, etc) nu le veti putea contesta sau verifica sub aspectul conformitatii. Si astfel vor fi admise in instanta ca probe si pv vor fi anulate, cu cheltuieli deoarece este culpa agentului constatator.

  • 11 luni mai târziu...
  • Moderator
Publicat

Probabil că ați văzut pe la tv că doi deputați, Călin Ion și Ciocan Gheorghe au depus la Senat o propunere legislativă pentru stabilirea unei contravenţii privind circulaţia pe drumurile publice.

Propunerea are doar două articole și o puteți citi mai jos:

http://www.scribd.com/doc/106653281/Propunere-legislativ%C4%83-pentru-stabilirea-unei-contraven%C5%A3ii-privind-circula%C5%A3ia-pe-drumurile-publice

Ce părere aveți?

  • Membru
Publicat (modificat)

"Art 1. - (2) Eventualele pagube produse autoturismului care a impiedicat iesirea din locul de parcare a autoturismului regulamentar parcat, se suporta de detinatorul autoturismului care a impiedicat iesirea din parcare. "

Deci sa inteleg ca daca se va implementa aceasta propunere legislativa, ies cu dacia 1310 in oras, o parchez regulamentar iar un bou ma blocheaza, pot sa-mi fac loc singur chiar daca il voi lovi si ii voi produce daune serioase acelui distins bou care m-a blocat?

Este doar o situatie ipotetica...

Cred ca e o mare prostie acest alineat. Acesti deputati ne vand gogosi de fiecare data ca scopul lor este acela de a duce Romania in randul tarilor civilizate, dar cu asa ceva, nu avem cum sa ajungem acolo.

Nici nu ma mira asta...probabil cei doi s-au uitat mult la emisiuni tabloid si de aici astfel de propuneri.

Cred ca e suficient aplicarea unei amenzi mai mare si la un moment dat toti vom fi mai atenti cand vom parca.

Modificat de BGeorge
  • Moderator
Publicat

Eu cred că cei doi domnii deputați au fost blocați și ei la un moment dat ... și ce s-au gândit!? Lasă că o să propun o lege, ca să pot trece cu jeepu' peste mașinile săracilor ăștia nenorociți, ce au avut tupeul să blocheze mașina unui ditamai stăpân și cu ajutorul căreia să scap basma curată ...

Dacă e să ne luăm după formularea deputaților „deștepți”, dacă unul blochează mașina unui „jemker”, ăla poate iesi cu o bâtă și se chitește pe mașină celuilalt, până o face praf ... pentru că nu scrie nicăieri că este vorba doar de daunele produse de mașina parcată regulamentar în încercarea de a ieși.

Și uite așa ... o să vedem bătăi și smardoieli în stradă, ce au la bază o prevedere legislativă din seria: „parlamentarii noști au propuneri legislative trăsnite

  • Moderator
Publicat

Se inspira si ei de pe unde mai calatoresc prin UE, pe bani publici...

"În localităţile urbane, limita de viteză este de 50 km/h. Atenţie la locul în care parcaţi maşina! Dacă parcaţi într-o zonă cu un şir de locuri disponibile, vă avertizăm că francezii consideră normal să parcheze lovind uşor maşinile alăturate, făcând uz de „întregul spaţiu” dinsponibil pentru manevra de parcare. Prin urmare, aveţi şanse cam de 75-80% să vă treziţi cu barele de protecţie zgârâiate. În oraşe precum Paris, 95-99% din maşini au barele de protecţie pline de zgârâieturi şi indoituri, iar asta e un lucru absolut firesc pentru şoferii francezi.

De asemenea, în oraşele mari s-ar putea să vă confruntaţi cu situaţii în care, într-o intersecţie, două drumuri alăturate funcţionează cu semafoare paralele, ambele afişând culoarea verde, spre exemplu, iar traficul de pe cele două străzi porneşte simultan pe traiectorii încrucişate. În acest caz regula spune că funcţionează cedarea trecerii celui care se deplasează din dreapta, însă, în practică, trece primul cel care are are maşină mai mică, claxonează mai insistent şi, desigur, nu-i pasă de eventuale zgârâieturi pe barele de protecţie.

O mare parte din staţiile de alimentare în oraşele mari nu funcţionează noaptea. Multe dintre acestea sunt localizate în pasaje subterate înguste, situate acolo unde te aştepţi mai puţin. Trecerile în aceste pasaje, ca şi în parcările subterane, de altfel, sunt într-atât de înguste, încât riscaţi, din nou, să lăsaţi vopseaua de pe barele de protecţie pe pereţi. Atenţie la pompe, mai ales dacă nu sunteţi un bun cunoscător al limbii franceze – „gazole” înseamnă diesel, şi nu benzină, iar benzina e de obicei reprezentată cu inscripţia „sans plomb” (fără plumb)."

http://www.piataauto.md/Stiri/2012/06/Cu-masina-in-Europa-Partea-3-Franta/

Publicat

Catalin, te-ai gandit ca e posibil sa existe si reversul medaliei..? vreun jmecher sa parcheze cum vrea el si ala cu dacia 1310 sa iasa din parcare cu tot cu el...? on topic legea ar fi oarecum buna daca s-ar referi la alta tara decat a noastra. eu daca doamne fereste as avea o urgenta medicala sa zicem cu vreunul dintre membrii familiei mele, nu as ezita sa il zdrobesc pe ala care mi-a blocat iesirea, indiferent de consecinte, caci viata e mai presus de toate. dar ce te faci cu cocalarul care a intarziat la club...?

  • Moderator
Publicat

Hai nu mai spune ...

Păi indiferent în ce poziție este cel cu Dacia 1310, tot acolo se ajunge, la bătăi și reglări de conturi în plină stradă. Asta e problema, dar nu ai sesizat-o tu, fiind prea preocupat să te pui în locul vreunuia dintre cei doi.

Dacă ai vreo urgență medicală atunci trebuie să suni la ambulanță, nu să faci tu pe anbulanțierul prin oraș.

  • Apreciez 2
  • 1 lună mai târziu...
  • Moderator
Publicat

Marţi 23.10.2012, Camera Deputaţilor a adoptat în calitate de cameră decizională un proiect de lege pentru modificarea Codului Rutier.

Acestea sunt modificările:

PARLAMENTUL ROMÂNIEI

CAMERA DEPUTAŢILOR SENATUL

L E G E pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice

Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Art. I. – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 6, punctele 6 şi 21 vor avea următorul cuprins:

„6. autovehicul – orice vehicul echipat, prin construcţie, cu un motor cu propulsie, în scopul deplasării pe drum. Mopedele, troleibuzele şi tractoarele rutiere sunt considerate autovehicule. Vehiculele care se deplasează pe şine, denumite tramvaie, tractoarele folosite exclusiv în exploatările agricole şi forestiere, precum şi vehiculele destinate pentru

efectuarea de servicii sau lucrări, numite maşini autopropulsate, care se deplasează numai ocazional pe drumul public, nu sunt considerate autovehicule;

……………………………………………………………………………

21. moped – vehicul, cu două sau trei roţi, a cărui viteză maximă prin construcie este mai mare de 25 km/h, dar nu depăşeşte 45 km/h şi care este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrică ce nu depăşeşte 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere internă ori, după caz, electric, a cărui putere

nominală continuă maximă nu depăşeşte 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depăşeşte 350 kg, neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculului electric. Este asimilat mopedului cvadriciclul uşor astfel cum este definit la pct. 6, partea A, din Anexa 1 la Secţiunea 4 din Reglementările privind omologarea de tip şi eliberarea cărţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi omologarea de tip a produselor utilizate la acestea – RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 211/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275 din 18 aprilie 2003, cu modificările şi completările ulterioare.”

2. La articolul 6, după punctul 32 se introduce un nou punct, pct. 321, cu următorul cuprins:

„321. triciclu cu motor – autovehicul cu trei roţi dispuse simetric, a cărui viteză maximă prin construcţie depăşeşte 45 km/h, care este echipat cu un motor având o cilindree de peste 50 cm3, în cazul unui motor cu ardere internă sau cu un motor electric cu putere nominală continuă ce depăşeşte 4 kW;”

3. La articolul 9, alineatul (1) va avea următorul cuprins:

„Art. 9. – (1) Pentru a fi înmatriculate, înregistrate sau admise în circulaţie, autovehiculele, remorcile şi tramvaiele trebuie să fie omologate în condiţiile legii.”

4. La articolul 15, alineatul (2) se abrogă.

5. Articolul 20 va avea următorul cuprins:

„Art. 20. – (1) Pentru a conduce pe drumurile publice autovehicule, tramvaie, tractoare folosite exclusiv la exploatările agricole şi forestiere sau maşini autopropulsate, conducătorii acestora trebuie să posede permis de conducere corespunzător.

(2) Permisele de conducere se eliberează pentru următoarele categorii de vehicule: AM, Al, A2, A, Bl, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, Tr, Tb sau Tv.

(3) Descrierea categoriilor de vehicule prevăzute la alin. (2), pentru care se eliberează permise de conducere, este prevăzută în anexa nr. 1.

(4) Vârsta minimă pentru obţinerea permisului de conducere este de:

a) 16 ani împliniţi, pentru categoriile de vehicule AM, Al şi Bl;

b) 18 ani împliniţi, pentru categoriile de vehicule A2, B, BE, C1, C1E şi Tr;

c) 20 ani împliniţi, dacă persoana are o experienţă de cel puţin 2 ani de conducere a motocicletelor din categoria A2 sau 24 ani împliniţi, pentru motocicletele din categoria A;

d) 21 ani pentru categoriile de vehicule C, CE, Dl şi D1E, precum şi pentru triciclurile cu motor din categoria A;

e) 24 ani pentru categoriile de vehicule D, DE, Tb şi Tv.”

6. La articolul 23, alineatul (9) va avea următorul cuprins:

„(9) Examenul pentru obţinerea permisului de conducere constă în susţinerea unei probe teoretice de verificare a cunoştinţelor şi a unei probe practice de verificare a aptitudinilor şi comportamentului, corespunzător categoriei de permis solicitat. Proba practică pentru categoria AM constă numai în verificarea aptitudinilor în poligoane special amenajate. Condiţiile de obţinere a permisului de conducere se stabilesc prin regulament.”

7. Articolul 231 va avea următorul cuprins:

„Art. 231. – (1) Persoanele cu domiciliul sau reşedinţa în România sau care dovedesc că se află la studii în România pentru o perioadă de cel puţin 6 luni pot solicita obţinerea permisului de conducere autorităţilor competente să le examineze.

(2) Dovada existenţei uneia dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) se face cu documentele prevăzute de actele normative care reglementează domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, libera circulaţie pe teritoriul României a cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene sau regimul străinilor în România, după caz.”

8. La articolul 24, alineatele (1), (4) şi (5) vor avea următorul cuprins:

„Art. 24. – (1) Examinarea pentru obţinerea permisului de conducere şi eliberarea acestuia se realizează de către autoritatea competentă pe raza căreia solicitanţii îşi au domiciliul ori reşedinţa sau, în cazul celor aflaţi la studii în România, de către autoritatea competentă pe raza căreia se află instituţia de învăţământ.

……………………………………………………………………………

(4) În cazul cetăţenilor străini şi al cetăţenilor statelor membre ale Uniunii Europene care îşi stabilesc domiciliul ori reşedinţa în România sau, după caz, se află la studii în România, examinarea la proba teoretică pentru obţinerea permisului de conducere se poate efectua, la cerere, într-o limbă de circulaţie internaţională.

(5) Valabilitatea administrativă a permiselor de conducere pe categorii de vehicule, este următoarea:

a) 5 ani pentru permisele de conducere eliberate pentru vehiculele din categoriile C1, C1E, C, CE, Dl, D1E, D, DE, Tr, Tb şi Tv;

b) 10 ani pentru permisele de conducere eliberate pentru vehiculele din categoriile AM, A1, A2, A, B, Bl şi BE.”

9. La articolul 24, după alineatul (5) se introduc trei noi alineate, alin. (51)-(53), cu următorul cuprins:

„(51) În cazul pierderii, furtului sau al deteriorării permiselor de conducere ori a schimbării numelui titularului, autorităţile competente eliberează, după caz, un duplicat a cărui valabilitate nu poate depăşi valabilitatea administrativă a documentului înlocuit sau alt permis de conducere.

(52) Eliberarea unui nou permis de conducere cu o nouă valabilitate administrativă se realizează la expirarea valabilităţii

documentului, după efectuarea examinării medicale prevăzute la art. 22.

(53) În cazurile prevăzute la alin. (51) şi (52), eliberarea permiselor de conducere respective se realizează fără susţinerea unui nou examen, în condiţiile stabilite prin ordin al ministrului administraţiei şi internelor, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.”

10. După articolul 24 se introduce un nou articol, art. 241, cu următorul cuprins:

„Art. 241. – (1) Permisele de conducere se eliberează, după cum urmează:

a) pentru categoriile C1, C, Dl şi D - conducătorilor auto care deţin permis de conducere categoria B şi au promovat examenul corespunzător categoriei solicitate;

b) pentru categoriile BE, C1E, CE, D1E şi DE - conducătorilor auto care deţin permis de conducere pentru categoriile B, C1, C, Dl, respectiv D şi au promovat examenul corespunzător categoriei solicitate.

(2) Permisele de conducere dau dreptul de a conduce vehicule pe drumurile publice, după cum urmează:

a) permisele de conducere eliberate pentru categoriile C1E, CE, D1E sau DE sunt valabile pentru ansamblurile de vehicule din categoria BE;

b) permisele de conducere eliberate pentru categoria CE sunt valabile pentru categoria DE dacă titularii deţin permis de conducere pentru categoria D;

c) permisele de conducere eliberate pentru categoria CE, respectiv categoria DE sunt valabile pentru ansamblurile de vehicule din categoria C1E, respectiv categoria D1E;

d) permisele de conducere eliberate pentru orice categorie sunt valabile pentru vehiculele din categoria AM;

e) permisele de conducere eliberate pentru categoria A2 sunt valabile şi pentru categoria Al;

f) permisele de conducere eliberate pentru categoriile A, B, C sau D sunt valabile pentru categoriile Al, A2, Bl, C1, respectiv Dl;

g) permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile pentru triciclurile cu motor având o putere de peste 15 kW, cu condiţia ca deţinătorii permiselor să aibă vârsta de 21 ani împliniţi.

(3) Persoanele care posedă permis de conducere categoria B au dreptul de a conduce ansamblurile de vehicule prevăzute la lit. f) pct. 3 din anexa nr. 1, în cazul în care ansamblul depăşeşte 3.500 kg, numai dacă fac dovada că au absolvit un curs de formare în cadrul unei unităţi autorizate de pregătire a conducătorilor de vehicule.”

11. La articolul 41, alineatul (3) va avea următorul cuprins:

„(3) Dacă un drum este prevăzut cu o pistă specială destinată circulaţiei bicicletelor, acestea vor fi conduse numai pe pista respectivă.”

12. Articolul 73 va avea următorul cuprins:

„Art. 73. – Regulile privind circulaţia pe drumurile publice a bicicletelor, vehiculelor cu tracţiune animală, a conducătorilor de coloane militare, cortegii, grupuri organizate, precum şi de animale se stabilesc prin regulament.”

13. La articolul 80, alineatul (1) va avea următorul cuprins:

„Art. 80. – (1) Proprietarul, deţinătorul mandatat sau conducătorul auto al cărui autovehicul, remorcă sau tramvai a fost avariat în alte împrejurări decât într-un accident de circulaţie este obligat să se prezinte, în 24 de ore de la constatare, la unitatea de poliţie pe raza căreia s-a produs evenimentul, pentru întocmirea documentelor de

constatare.”

14. La articolul 101 alineatul (1), punctul 8 va avea următorul cuprins:

„8. nerespectarea normelor privind circulaia bicicletelor;”

15. La articolul 133, alineatul (1) va avea următorul cuprins:

„Art. 133. – (1) Modelele indicatoarelor, marcajelor şi semnalelor luminoase, precum şi semnalele poliţiştilor rutieri sunt

prevăzute în anexa nr. 2.”

16. Articolul 137 va avea următorul cuprins:

„Art. 137. – Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.”

17. După articolul 137 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 1, având cuprinsul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta lege, actuala anexă devenind anexa nr. 2.

18. În tot cuprinsul ordonanţei de urgenţă, sintagma „subcategorii de vehicule” se înlocuieşte cu sintagma „categorii de vehicule”.

Art. II. – Categoriile şi subcategoriile de vehicule pentru care au fost emise permise de conducere anterior datei de 19 ianuarie 2013 se echivalează cu categoriile de vehicule pentru care se eliberează permise de conducere potrivit dispoziţiilor art. 20 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, după cum urmează:

a) categoria A cu categoria A;

b) categoria B cu categoria B;

c) categoria BE cu categoria BE;

d) categoria C cu categoria C;

e) categoria CE cu categoria CE;

f) categoria D cu categoria D;

g) categoria DE cu categoria DE;

h) categoria Tb cu categoria Tb;

i) categoria Tv cu categoria Tv;

j) categoria Tr cu categoria Tr;

k) subcategoria Al cu categoria Al;

l) subcategoria B1 cu categoria B1;

m) subcategoria C1 cu categoria C1;

n) subcategoria C1E cu categoria C1E;

o) subcategoria Dl cu categoria Dl;

p) subcategoria D1E cu categoria D1E.

Art. III. – Permisele de conducere eliberate anterior datei de 19 ianuarie 2013 pentru categoriile de vehicule echivalente celor prevăzute la art. 24 alin. (5) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta lege, îşi păstrează valabilitatea administrativă până la data expirării menţionată în acestea.

Art. IV. – Prezenta lege intră în vigoare la data de 19 ianuarie 2013.

Art. V. – În termen de 90 de zile de la publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, la propunerea Ministerului Administraţiei şi Internelor, Guvernul va adopta hotărârea de modificare şi completare a Hotărârii Guvernului nr. 1.391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările ulterioare, corespunzător modificărilor şi completărilor aduse prin prezenta lege.

Prezenta lege transpune următoarele prevederi din Directiva 2006/126/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 20 decembrie 2006 privind permisele de conducere (reformată), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 403 din 30 decembrie 2006:

- articolul 4 alineatele (1)-(3) şi alineatul (4) literele b)-k);

- articolul 6 alineatul (1), alineatul (2) literele a)-f) şi alineatul (3) litera a);

- articolul 7 alineatul (1) litera (e), alineatele (2) şi (3);

- articolul 12;

- articolul 13.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.

  • Moderator
Publicat

ANEXA

(Anexa nr. 1 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice)

Categorii de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere

Categoriile de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere, prevăzute la art.20 alin.(2), se definesc astfel:

a) CATEGORIA AM: mopede;

b) CATEGORIA A1:

1. motociclete cu cilindree maximă de 125 cm3 cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg;

2. tricicluri cu motor cu puterea maximă de 15 kW;

c) CATEGORIA A2: motociclete cu puterea maximă de 35 kW, cu un raport putere/greutate care nu depăşeşte 0,2 kW/kg şi care nu sunt derivate dintr-un vehicul având mai mult de dublul puterii sale;

d) CATEGORIA A: motociclete cu sau fără ataş şi tricicluri cu motor cu puterea de peste 15 kW;

e) CATEGORIA Bl: cvadricicluri a căror masă proprie nu depăşeşte 400 kg (550 kg pentru vehiculele destinate transportului de mărfuri), neincluzând masa bateriilor în cazul vehiculelor electrice şi care sunt echipate cu motor cu ardere internă a cărui putere netă maximă nu depăşeşte 15 kW sau cu motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depăşeşte 15 kW;

f) CATEGORIA B:

1. autovehiculul a cărui masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg şi al cărui număr de locuri pe scaune, în afara conducătorului, nu este mai mare de 8;

2. ansamblul format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;

3. ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată depăşeşte 750 kg;

g) CATEGORIA BE: ansamblul de vehicule a căror masă totală maximă autorizată depăşeşte 4.250 kg, format dintr-un autovehicul trăgător din categoria B şi o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 3.500 kg;

h) CATEGORIA C1: autovehiculul, altul decât cel din categoria D sau D1, a cărui masă totală maximă autorizată depăşeşte 3.500 kg, dar nu mai mare de 7.500 kg, şi care este proiectat şi construit pentru transportul a maximum 8 pasageri în afară de conducătorul auto.

Autovehiculului din această categorie i se poate ataşa o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;

i) CATEGORIA C1E:

1. ansamblul de vehicule constând dintr-un autovehicul trăgător din categoria C1 şi o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă autorizată este mai mare de 750 kg, cu condiţia ca masa totală maximă autorizată a ansamblului să nu depăşească 12.000 kg;

2. ansamblurile de vehicule în care vehiculul trăgător face parte din categoria B, iar remorca sau semiremorca sa are o masă totală maximă autorizată de peste 3.500 kg, cu condiia ca masa totală maximă autorizată a ansamblului să nu depăşească 12.000 kg;

j) CATEGORIA C:

1. autovehiculul, altul decât cele din categoria D sau D1, a cărui masă totală maximă autorizată este mai mare de 3.500 kg şi care sunt proiectate şi construite pentru transportul a maximum 8 pasageri în afara conducătorului auto;

2. ansamblul format dintr-un autovehicul din categoria C şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;

k) CATEGORIA CE: ansamblul de vehicule constând dintr-un autovehicul trăgător din categoria C şi o remorcă sau semiremorcă a cărei masă totală maximă autorizată este mai mare de 750 kg;

l) CATEGORIA D1:

1. autovehiculul proiectat şi construit pentru transportul a maximum 16 pasageri în afară de conducătorul auto şi a cărui lungime maximă nu depăşeşte 8 m;

2. ansamblul de vehicule format dintr-un autovehicul trăgător din categoria D1 şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;

m) CATEGORIA D1E: ansamblul de vehicule constând dintr-un autovehicul trăgător din categoria D1 şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată este mai mare de 750 kg. Remorca nu trebuie să fie destinată transportului de persoane;

n) CATEGORIA D: autovehiculul destinat transportului de persoane având mai mult de 8 locuri pe scaune, în afara locului conducătorului. Autovehiculului din aceasta categorie i se poate ataşa o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată nu depăşeşte 750 kg;

o) CATEGORIA DE: ansamblul de vehicule constând dintr-un autovehicul trăgător din categoria D şi o remorcă a cărei masă totală maximă autorizată este mai mare de 750 kg. Remorca nu trebuie să fie destinată transportului de persoane;

p) CATEGORIA Tr: tractor, maşini şi utilaje autopropulsate agricole, forestiere sau pentru lucrări;

r) CATEGORIA Tb: troleibuz;

s) CATEGORIA Tv: tramvai.

  • 3 luni mai târziu...
Publicat (modificat)

Ministerul Afacerilor Interne a postat pe pagina de internet la sectiunea destinata dezbaterilor publice a viitoarelor acte normative ( http://www.mai.gov.ro/index02_3.htm ) propunerea privind noile modificari ale OUG 195/2002 (cunoscuta ca si codul rutier).

Prin aceaste noi modificari se doreste o actualizare a procedurii de inmatriculare a autovehiculelor si ceea ce cred ca doare si mai tare, o inasprire a modului de executare a sanctiunilor contraventionale prin introducerea suspendarii dreptului de a conduce autovehicule pe drumul public in cazul neachitarii sanctiunii pecuniare.

Tot prin aceste modificari se doreste si o ingradire a circulatiei pe drumurile din Romania a "cazanelor" inmatriculate in alte state.

Ce parere aveti???

Modificat de Julius
  • Moderator
Publicat
- proiectul pentru modificarea şi completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice.
Publicat

Din ce am observat in noua lege adoptata la 9 noiembrie 2012 cu aplicare de la data de 19 ianuarie 2013, cu permisul de conducere valabil pentru categ B sau C nu mai poti conduce tractoare (Tr.) Trebuie totusi sa apara si un nou regulament cu modificarile OUG transpuse in noul regulament. Ca la noi ... la nimeni: am modificat legea (OUG 195/2002 Rep.) dar regulamentul de aplicare HG 1391/2006 nu a suferit nici o modificare !

  • Moderator
Publicat

Asta se doreşte, o actualizare a Regulamentului cu ultimele modificări ale Ordonanţei 195.

Se propune:

  1. - instituirea obligaţiei persoanelor cu domiciliul sau reşedinţa în România, care conduc pe drumurile publice un vehicul înmatriculat în alt stat, de a prezenta, la cererea poliţistului rutier, pe lângă documentul de identitate sau, după caz, permisul de conducere, documentul de înmatriculare ori de înregistrare a vehiculului condus, documentele referitoare la bunurile transportate, un document doveditor al titlului cu care este deţinut vehiculul; acest document va fi însoţit de traducerea în limba română, în original, efectuată de către un traducător autorizat a cărui semnătură a fost legalizată.
  2. - ca datele referitoare la autovehicul şi documentul doveditor al titlului cu care este deţinut acesta să fie înscrise în evidenţa autovehiculelor sau remorcilor înmatriculate în alte state, care se ţine de către poliţia rutieră.
  3. - ca autovehiculele şi remorcile înmatriculate în alte state, deţinute cu orice titlu de persoane care au sediul, domiciliul sau reşedinţa în România, să poată circula pe drumurile publice pentru o perioadă de maximum 30 de zile de la data dobândirii titlului.
  4. - ca regula menţionată la pct. 3 să nu se aplice:
    a) autovehiculelor şi remorcilor conduse de persoanele menţionate în certificatul de înmatriculare;
    b) autovehiculelor şi remorcilor cu care se efectuează, în condiţiile legii, transport rutier public de mărfuri sau persoane ori, după caz, transport în regim de închiriere sau serviciu de închiriere;
    c) autovehiculelor şi remorcilor conduse de persoane aflate în raporturi juridice de muncă cu persoanele menţionate în certificatul de înmatriculare /care au calitatea de asociat, acţionar sau administrator, după caz, în raport cu persoanele menţionate în certificatul de înmatriculare;
    d) autovehiculelor şi remorcilor utilizate în baza unui contract de leasing.
    Menţionăm faptul că excepţia de la lit. c) a fost introdusă pentru evitarea unor situaţii de îngrădire ori limitare a dreptului la muncă al persoanelor ori libertatea alegerii locului muncii.
  5. - introducerea de sancţiuni în caz de nerespectare a obligaţiilor prezentate la pct. 1 şi 3 (amendă prevăzută în clasele a III-a şi a IV-a de sancţiuni, reţinerea certificatului de înmatriculare şi a plăcuţelor cu număr de înmatriculare);
  6. - certificatul de înmatriculare şi plăcuţele cu număr de înmatriculare reţinute pentru nerespectarea dispoziţiilor prevăzute la pct. 1 al prezentei să fie păstrate la sediul serviciului rutier din care face parte agentul constatator pentru o perioadă de 5 zile lucrătoare, iar în situaţia în care în acest termen conducătorul vehiculului prezintă documentele care îi conferă dreptul de a conduce vehiculul, certificatul de înmatriculare şi plăcuţele cu număr de înmatriculare se restituie; în caz contrar, acestea se remit autorităţii emitente.
  7. - introducerea sancţiunii suspendării exercitării dreptului de a conduce autovehicule în cazul nerespectării obligaţiei de a achita amenda contravenţională în termenul prevăzut de lege;
  • 6 luni mai târziu...

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
×
×
  • Adaugă...

Informaţii importante

Am plasat cookie-uri strict necesare pe dispozitivul dvs. pentru afişarea optimă a paginilor. Puteţi în orice moment să modificaţi setările cookie-urilor, altfel vom presupune că sunteţi de acord să continuaţi. Utilizând acest site, sunteţi de acord cu Termenii şi condiţiile de înregistrare şi Politica de confidenţialitate.