Jump to content
POLITISTI.ro

Recommended Posts

NewsBot

Mandat european de arestare, pus în aplicare

La data de 6 septembrie a.c., ca urmare a consultării Sistemului Informatic Schengen şi a schimbului suplimentar de informaţii prin intermediul Birourilor SIRENE – Centrul de Cooperare Poliţienească Internaţională, poliţiştii din cadrul Serviciului de Investigaţii Criminale şi Secţiei 5 Poliţie Rurală Petru Rareş – Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Bistriţa-Năsăud au depistat-o, pe raza localităţii Reteag, pe C. Teodora, de 21 ani.

Împotriva acesteia, autorităţile judiciare din Italia au emis Mandat European de Arestare în vederea executării pedepsei de 4,6 ani închisoare pentru comiterea infracţiunilor de furt, vătămare corporală şi trafic de droguri.

Tânăra a fost prezentată Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Cluj, care a dispus măsura reţinerii pentru 24 ore şi a emis pe numele acesteia mandat de arestare pe o perioadă de 5 zile. Cea în cauză a fost introdusă în arestul I.P.J. Bistriţa-Năsăud.

I.G.P.R. - Centrul de Informare şi Relaţii Publice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Această publicitate este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

NewsBot

Mandat european de arestare executat de poliţişti

 

Un tânăr de 21 de ani, dat în urmărire internaţională de autorităţile judiciare italiene, a fost prins ieri de poliţiştii bistriţeni.

La data de 13 septembrie a.c., ca urmare a consultării Sistemului Informatic Schengen şi a schimbului suplimentar de informaţii prin intermediul Birourilor SIRENE, poliţiştii din cadrul Serviciului de Investigaţii Criminale, împreună cu Secţia 4 Poliţie Rurală Beclean, judeţul Bistriţa-Năsăud, l-au depistat, pe raza localităţii Lechinţa, pe urmăritul internaţional B. Elvis, de 21 de ani, din Lechinţa.

Împotriva acestuia, autorităţile judiciare din Italia au emis un mandat european de arestare, fiind cercetat pentru comiterea mai multor furturi din locuinţe.

Bărbatul a fost prezentat la Curtea de Apel Cluj, care a dispus arestarea acestuia pentru o perioadă de 5 zile, fiind introdus în arestul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Bistriţa Năsăud.

I.G.P.R. - CENTRUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot

Mandat european pus în aplicare de poliţişti

Un urmărit internaţional de autorităţile belgiene pentru săvârșirea a 23 de infracțiuni bancare, a fost depistat de poliţişti.

Astăzi, poliţiştii Serviciului de Investigații Criminale Iaşi și ai Biroului de Investigaţii Criminale Bârlad l-au depistat pe V. Cătălin, de 35 ani, din municipiul Bârlad, pe numele căruia autorităţile judiciare din Belgia au emis un mandat european de arestare.

Bărbatul a fost condamnat la 3 ani închisoare pentru săvârșirea a 23 de infracțiuni bancare.

V. Cătălin a fost prezentat Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Iași, care a dispus reţinerea acestuia pentru 24 ore, ulterior urmând a fi prezentat magistraţilor Curţii de Apel Iaşi, cu propunerea de arestare preventivă.

I.G.P.R. - Centrul de Informare și Relații Publice

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot

Mandat european de arestare, pus în aplicare de poliţişti

 

Poliţiştii din cadrul I.P.J. Teleorman, împreună cu cei din cadrul I.P.J. Dolj, au depistat, în urma schimbului de date şi informaţii operative prin intermediul Biroului Naţional Interpol din cadrul C.C.P.I. - I.G.P.R., o femeie urmărită internaţional de autorităţile italiene, pentru nerespectarea hotărârii judecătoreşti.

 

Poliţiştii din cadrul I.P.J. Teleorman şi I.P.J. Dolj au depistat, în urma unei acţiuni, o femeie de 34 ani, din judeţul Dolj, urmărită la nivel internaţional. Femeia a fost găsită într-o locuinţă din localitatea Vităneşti, judeţul Teleorman, unde domicilia fără forme legale.

Pe numele acesteia, autorităţile judiciare italiene au emis un mandat european de arestare, pentru comiterea infracţiunii de nerespectare a hotărârii judecătoreşti.

 

În fapt, femeia nu a respectat hotărârea unei instanţe judecătoreşti italiene, prin care, cei doi copii minori, pe care îi avea cu fostul soţ, au fost încredinţaţi acestuia. Cei doi copii, două fete, cu vârsta de 6, respectiv 7 ani, au fost găsiţi împreună cu mama lor.

 

Femeia a fost prezentată Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Bucureşti, care a dispus introducerea acesteia în arest, în vederea extrădării.

Minorele au fost internate într-un centru de plasament din municipiul Alexandria, urmând a fi derulate procedurile de repatriere a acestora.

 

I.G.P.R. - Centrul de Informare și Relații Publice

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot

Mandat european de arestare pus în aplicare de poliţişti

 

Un bărbat din Oradea, urmărit de autorităţile din Germania pentru înşelăciune, a fost depistat de către poliţiştii din Bihor.

Luni, 23 septembrie a.c., poliţiştii Serviciului de Investigaţii Criminale din cadrul I.P.J. Bihor au depistat un bărbat, de 45 de ani, din Oradea, faţă de care autorităţile judiciare din Germania au emis un mandat european de arestare, fiind suspectat de comiterea infracţiunii de înşelăciune.

Pentru depistarea acestuia, poliţiştii au beneficiat de date şi informaţii suplimentare, obţinute prin intermediul Biroului SIRENE din cadrul C.C.P.I. - I.G.P.R.

Bărbatul a fost prezentat procurorilor de la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Oradea, acesta fiind reţinut pentru 24 de ore.

Cel în cauză a fost încarcerat în Centrul de Reţinere şi Arest Preventiv al I.P.J. Bihor şi urmează a fi prezentat magistraţilor de la Curtea de Apel Oradea, pentru confirmarea mandatului şi în vederea predării către autorităţile germane

I.G.P.R. - Centrul de Informare și Relații Publice

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot

Mandat european de arestare, pus în aplicare de poliţişti

 

Poliţiştii de investigaţii criminale din Buzău au depistat un bărbat care era urmărit internaţional de către autorităţile din Spania, pentru jaf şi apartenenţă la o organizaţie criminală. / Acesta a fost încarcerat în arestul I.P.J. Buzău.

La data de 15 ianuarie a.c., poliţişti din cadrul Serviciului de Investigaţii Criminale – I.P.J. Buzău şi de la Poliţia oraşului Nehoiu au depistat un bărbat, în vârstă de 36 de ani, din Nehoiu, urmărit internaţional.

Pe numele acestuia, autorităţilor judiciare din Spania au emis mandat european de arestare pentru comiterea infracţiunilor de jaf şi apartenenţă la o organizaţie criminală.

Poliţiştii l-au prezentat Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Ploieşti şi, ulterior, magistraţilor Curţii de Apel Ploieşti, care au emis pe numele acestuia mandat de arestare preventivă.

Până la predarea către autorităţile judiciare spaniole, bărbatul a fost încarcerat în Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă al I.P.J. Buzău.

I.G.P.R. - Centrul de Informare și Relații Publice

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot

Mandat european de arestare, executat de poliţişti

 

Poliţiştii din Ialomiţa au depistat un bărbat, de 25 de ani, pe numele căruia autorităţile belgiene au emis un mandat european de arestare, pentru infracţiuni contra proprietăţii.

La data de 5 februarie a.c., poliţiştii Serviciului de Investigaţii Criminale, împreună cu cei ai Serviciului pentru Acţiuni Speciale din cadrul I.P.J. Ialomiţa, au pus în executare un mandat european de arestare, emis de autorităţile judiciare din Belgia, pe numele unui bărbat, din localitatea Bărbuleşti.

Bărbatul, de 25 de ani, era urmărit internaţional pentru comiterea de infracţiuni contra proprietăţii, în cursul anului 2013, pe teritoriul Belgiei.

Pentru depistarea celui în cauză, poliţiştii au beneficiat de date şi informaţii suplimentare, obţinute prin intermediul Biroului SIRENE din cadrul C.C.P.I. – I.G.P.R..

Bărbatul a fost identificat de poliţişti şi prezentat Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Bucureşti pentru demararea procedurilor în vederea predării către autorităţile judiciare din Belgia.

I.G.P.R. - Centrul de Informare și Relații Publice

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot
Mandat european de arestare, executat de poliţişti
 
Un mandat european de arestare, emis de autorităţile judiciare din Italia, pentru săvârşirea infracţiunilor de trafic ilegal cu arme, muniţie şi explozibili, omor şi vătămare corporală gravă, pe numele unui bărbat din Constanţa, a fost pus în executare de poliţiştii de investigaţii criminale.
 
La data de 29 aprilie a.c., poliţiştii Serviciului de Investigaţii Criminale din cadrul I.P.J. Constanţa au pus în executare un mandat european de arestare emis de autorităţile italiene pe numele unui bărbat, în vârstă de 29 de ani, din municipiul Constanţa.
 
Pe numele acestuia Judecătoria de instrucţie a Tribunalului Brecia – Italia a emis, în anul 2008, un mandat de arestare pentru săvârşirea infracţiunilor de trafic ilegal cu arme, muniţie şi explozibili, omor şi vătămare corporală gravă.
 
Bărbatul a fost încarcerat în Arestul I.P.J. Constanţa până la predarea către autorităţile italiene.
 
I.G.P.R. - Centrul de Informare și Relații Publice

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot
Mandate europene de arestare puse în aplicare de poliţişti
 
Poliţiştii de investigaţii criminale din Mehedinţi au efectuat percheziţii domiciliare la 4 persoane bănuite de comiterea mai multor infracţiuni, pe teritoriul Italiei.
 
La data de 2 mai a.c., poliţiştii Serviciului Investigaţii Criminale din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Mehedinţi au efectuat patru percheziţii domiciliare, în judeţele Mehedinţi şi Dolj, de unde au ridicat mai multe bunuri ce fac obiectul unui dosar penal instrumentat de autorităţile italiene.
 
În cauză, au fost puse în aplicare patru mandate europene de arestare emise de autorităţile judiciare din Italia, pe numele a patru tineri, cu vârste cuprinse între 18 şi 31 ani, toţi din judeţul Mehedinţi, bănuiţi de comiterea mai multor infracţiuni cu violenţă pe teritoriul statului italian.
 
Persoanele identificate vor fi prezentate procurorului de pe lângă Curtea de Apel Craiova, cu pentru luarea măsurilor legale.
 
Acţiunea a beneficiat de suportul de specialitate al Direcţiei Operaţiuni Speciale – I.G.P.R. şi al D.I.P.I. 
 
I.G.P.R. - CENTRUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot

MANDAT EUROPEAN DE ARESTARE, EXECUTAT DE POLIŢIŞTI

 

Poliţiştii de investigaţii criminale din Ialomiţa au depistat un bărbat, urmărit internaţional de autorităţile belgiene pentru săvârşirea de infracţiuni contra proprietăţii, în Belgia.

 

La data de 3 noiembrie a.c., poliţiştii Biroului de Investigaţii Criminale din cadrul Poliţiei Municipiului Urziceni au depistat un tânăr, de 22 de ani, din comuna Jilavele, pe numele căruia exista un mandat european de arestare, emis de autorităţile belgiene.

 

Cel în cauză a fost dat în urmărire internaţională pentru comiterea de infracţiuni contra proprietăţii, fapte comise pe teritoriul Belgiei.

 

Pentru depistarea acestuia, poliţiştii au beneficiat de date şi informaţii suplimentare, obţinute prin intermediul Biroului SIRENE din cadrul C.C.P.I. – I.G.P.R..

 

Bărbatul a fost prezentat Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Bucureşti, urmând ca, în cursul zilei de astăzi, să fie prezentat magistraţilor Curţii de Apel Bucureşti, pentru confirmarea mandatului european de arestare şi predarea către autorităţile judiciare din Belgia.
 

Sursa: IPJ Ialomita

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot

MANDAT EUROPEAN DE ARESTARE, PUS ÎN EXECUTARE DE POLIŢIŞTI

 

Un bărbat din Ploieşti, pe numele căruia autorităţile din Italia au emis un mandat european de arestare pentru comiterea infracţiunii de furt din buzunare, a fost depistat de poliţiştii din Prahova.  

 

La data de 11 noiembrie a.c., poliţiştii Serviciului de Investigaţii Criminale din cadrul I.P.J. Prahova au depistat un bărbat, de 41 de ani, din Ploieşti, urmărit internaţional.

 

Pe numele acestuia, autorităţile judiciare italiene au emis un mandat european de arestare, pentru comiterea infracţiunii de furt din buzunare.

 

Pentru depistarea celui în cauză, poliţiştii au beneficiat de schimbul de date şi informaţii suplimentare, obţinute prin intermediul Biroului SIRENE din cadrul C.C.P.I. – I.G.P.R..

 

Acesta a fost prezentat Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Ploieşti, care a dispus reţinerea pentru 24 de ore, iar ulterior magistraţilor Curţii de Apel Ploieşti, care au dispus arestarea preventivă pentru 30 de zile.

 

Până la predarea către autorităţile din Italia, cel în cauză a fost încarcerat în Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă al I.P.J. Prahova.
 

Sursa: IPJ Prahova

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot
MANDAT EUROPEAN DE ARESTARE, PUS ÎN EXECUTARE DE POLIŢIŞTI
 
Un bărbat, pe numele căruia autorităţile cehe au emis un mandat european de arestare pentru comiterea mai multor furturi pe teritoriul Cehiei, a fost depistat de poliţiştii din Sibiu.         
 
La data de 22 noiembrie a.c., poliţiştii Serviciului de Investigaţii Criminale din cadrul I.P.J. Sibiu au depistat un bărbat, de 43 de ani, din Sibiu, urmărit internaţional.
 
Pe numele acestuia, autorităţile judiciare cehe au emis un mandat european de arestare, pentru comiterea mai multor furturi pe teritoriul Cehiei.
 
Pentru depistarea celui în cauză, poliţiştii au beneficiat de schimbul de date şi informaţii suplimentare, obţinute prin intermediul Biroului SIRENE din cadrul C.C.P.I. – I.G.P.R..
 
Acesta a fost prezentat Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia, care a dispus reţinerea pentru 24 de ore, iar ulterior magistraţilor Curţii de Apel Alba Iulia, care au dispus arestarea preventivă pentru 10 zile.
 
Până la predarea către autorităţile din Cehia, cel în cauză a fost încarcerat în Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă al I.P.J. Sibiu.  
 
Sursa: IPJ Sibiu

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot

MANDAT EUROPEAN DE ARESTARE, PUS ÎN EXECUTARE DE POLIŢIŞTI

 

Poliţiştii de investigaţii criminale din Ialomiţa au depistat un bărbat, urmărit internaţional pentru infracţiuni contra persoanei şi a patrimoniului, fapte comise în Franţa.

 

La data de 12 decembrie a.c., poliţiştii Biroului de Investigaţii Criminale Urziceni au depistat un bărbat, de 23 de ani, din localitatea Bărbuleşti, județul Ialomița, pe numele căruia autorităţile franceze au emis un mandat european de arestare.

 

Cel în cauză a fost dat în urmărire internaţională, pentru comiterea de infracţiuni contra persoanei şi a patrimoniului, fapte comise pe teritoriul Franţei.

 

Pentru depistarea acestuia, poliţiştii au beneficiat de date şi informaţii suplimentare, obţinute prin intermediul Biroului SIRENE din cadrul C.C.P.I. – I.G.P.R..

 

Bărbatul a fost prezentat Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Bucureşti, care a emis pe numele său ordonanţă de reţinere. Ulterior, magistraţii au dispus arestarea preventivă a acestuia.

 

Până la predarea către autorităţile din Franţa, cel în cauză a fost încarcerat în Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă al I.P.J. Ialomiţa.
 

Sursa: IPJ Ialomita

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot
MANDAT EUROPEAN DE ARESTARE, PUS ÎN EXECUTARE DE POLIŢIŞTI
 
În urma cooperării polițienești internaționale cu autoritățile judiciare britanice, prin intermediul Biroului Național Interpol din cadrul Poliției Române, poliţiştii din Argeș au depistat un bărbat, urmărit internaţional pentru infracţiuni privind viaţa sexuală, fapte comise în Marea Britanie.
 
La data de 14 ianuarie a.c., poliţiştii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Argeş au depistat un bărbat, de 67 de ani, din Marea Britanie, pe numele căruia autorităţile judiciare britanice au emis un mandat european de arestare.
 
Cel în cauză a fost dat în urmărire internaţională, la data de 29 decembrie 2014, de Biroul Central Naţional Interpol Manchester, pentru comiterea a 6 infracţiuni de viol şi 23 de infracţiuni de act sexual cu minori şi agresiune sexuală, fapte comise pe teritoriul Marii Britanii.
 
Pentru depistarea bărbatului, s-a cooperat cu autoritățile judiciare britanice prin intermediul Biroului Naţional INTERPOL din cadrul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională al Poliţiei Române.
 
Acesta a fost prezentat Curţii de Apel Piteşti, care a dispus arestarea şi extrădarea către Marea Britanie.
 
Până la definitivarea procedurilor, acesta a fost încarcerat în Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Argeş.
 
Sursa: IGPR

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot

COOPERARE ROMÂNO – ARGENTINIANĂ, PENTRU PUNEREA ÎN EXECUTARE A UNOR MANDATE EUROPENE DE ARESTARE

 

Două persoane, de cetăţenie irlandeză, respectiv britanică, bănuite de infracţiuni de înşelăciune, comise pe teritoriul României,  au fost reţinute în Argentina şi extrădate către România.

 

La data de 16 ianuarie a.c., doi cetățeni, urmăriți internațional, pe numele cărora existau mandate de arestare preventivă, pentru comiterea infracţiunilor de înşelăciune şi tentativă de înşelaciune, au fost extrădați de autoritățile argentiniene şi escortați de ofițeri din cadrul I.G.P.R., în România. Cei doi au fost predaţi Inspectoratului de Poliţie Judeţean Dâmboviţa.

 

Cei in cauză fac parte dintr - o grupare infracțională, care ar fi indus în eroare mai multe societăţi comerciale şi persoane fizice, prin negocierea unor lucrări de asfaltare.  Astfel, folosindu-se de un film de prezentare pe un site online și - au  atribuit, în mod fraudulos, realizarea unor lucrări de aceeaşi calitate şi au făcut oferte sub nivelul pieţii.

 

În fapt, ei închiriau utilaje, realizau doar lucrări de suprafaţă, apoi abandonau echipamentele şi după ce primeau sumele de bani, dispăreau.

 

Cei doi au fost dați în urmărire la nivel internaţional, prin intermediul Organizaţiei Internaţionale de Poliţie Criminală INTERPOL, la data de 8 august 2014, în baza mandatelor de arestare preventivă emise de către Tribunalul Dâmboviţa.
 

Sursă: IGPR

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot
MANDAT EUROPEAN DE ARESTARE, PUS ÎN EXECUTARE DE POLIŢIŞTI
 
În urma cooperării poliţieneşti internaţionale cu autorităţile judiciare spaniole, prin intermediul Biroului SIRENE din cadrul Poliţiei Române, poliţiştii din Sibiu au depistat un bărbat pe numele căruia autorităţile judiciare din Spania au emis un mandat european de arestare pentru săvârşirea infracţiunii de furt prin violenţă.
 
La data de 20 ianuarie a.c., poliţiştii Serviciului de Investigaţii Criminale, împreună cu cei de la Postul de Poliţie Rurală Brateiu şi de la Postul de Poliţie Rurală Aţel, din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Sibiu, au depistat un bărbat, de 25 de ani, urmărit internaţional.
 
Cel în cauză a fost dat în urmărire internaţională, la data de 16 ianuarie a.c., prin intermediul Biroului SIRENE din Spania, pentru comiterea infracţiunii de furt prin violenţă, faptă prevăzută şi pedepsită Codul Penal din Spania.
 
În fapt, autorităţile spaniole au stabilit faptul că, la data de 5 aprilie 2012, împreună cu alte persoane, cel în cauză a comis un furt prin violenţă asupra a trei femei în vârstă, în locuinţa acestora, provocându-i leziuni grave uneia dintre victime.
 
Pentru depistarea acestuia, poliţiştii au beneficiat de date şi informaţii suplimentare, obţinute prin intermediul Biroului SIRENE din cadrul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române.
 
Bărbatul a fost prezentat Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba, care a dispus reţinerea acestuia pentru 24 de ore, iar ulterior Curţii de Apel Alba, care a dispus arestarea preventivă pentru 15 zile, în vederea predării către autorităţile spaniole.
 
Până la definitivarea procedurilor, acesta a fost încarcerat în Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă al I.P.J. Sibiu.
 
Reamintim că, în anul 2014, poliţiştii români, împreună cu partenerii de pe teritoriul celorlalte state membre Schengen, au depistat 8.800 de persoane şi 2.484 de obiecte, ce au fost semnalate în Sistemul Informatic Schengen.
 
Sistemul informatic SIRENE este destinat stocării informaţiilor de către autorităţile române şi schimbului de date între acestea şi sistemul comun european de urmărire poliţienească transfrontalieră, respectiv S.I.S. (Sistemul Informatic Schengen), un element determinant pentru procesul de aderare a României la spaţiul Schengen.
 
Sursa: IPJ Sibiu

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot

MANDAT EUROPEAN DE ARESTARE, PUS ÎN APLICARE DE POLIŢIŞTI

 

Poliţiştii din Dâmboviţa au depistat un bărbat, urmărit internaţional de autorităţile judiciare din Spania, pentru falsificare de carduri.

 

La data de 21 ianuarie a.c., poliţiştii Serviciului de Investigaţii Criminale – I.P.J. Dâmboviţa au depistat, pe raza oraşului Găeşti, un bărbat, de 29 de ani, din Argeş, urmărit la nivel internaţional.

 

Pe numele acestuia, autorităţile spaniole au emis un mandat european de arestare pentru comiterea de infracţiuni de falsificare de carduri, pe teritoriul Spaniei.

 

Pentru depistarea celui în cauză, poliţiştii au beneficiat de date şi informaţii suplimentare, obţinute prin intermediul Biroului Sirene din cadrul Centrului de Cooperarea Poliţienească Internaţională – Inspectoratul General al Poliţiei Române.

 

Bărbatul a fost prezentat magistraţilor Curţii de Apel Ploieşti pentru luarea măsurilor legale, în vederea predării către autorităţile spaniole.

 

Până la definitivarea procedurilor, acesta a fost încarcerat în Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Dâmboviţa.

 

Sursa: IPJ DÂMBOVIŢA

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot
MANDAT EUROPEAN DE ARESTARE, PUS ÎN EXECUTARE DE POLIŢIŞTI
 
Polițiștii din Galați au depistat un bărbat, urmărit internațional în baza unui mandat european de arestare, emis de autoritățile din Luxemburg.
 
La data de 17 ianuarie a.c., polițiștii Biroului Urmăriri – Inspectoratul de Poliție Județean Galați au depistat, pe raza municipiului Galați, un bărbat, de 24 ani, din comuna Rădești, urmărit internațional.
 
Pe numele acestuia, autoritățile judiciare din Luxemburg au emis un mandat european de arestare, pentru săvârșirea de infracțiuni de furt.
 
Pentru depistarea celui în cauză, poliţiştii au beneficiat de date şi informaţii suplimentare, obţinute prin intermediul Biroului Sirene din cadrul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională – Inspectoratul General al Poliţiei Române.
 
Bărbatul a fost prezentat la Parchetul de pe Lângă Curtea de Apel Galați, fiind introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă – I.P.J. Galați, pe bază de ordonanță de reținere.
 
La data 18 februarie a.c., acesta a fost prezentat unui judecător de la Curtea de Apel Galaţi, care a dispus arestarea provizorie.
 
Sursa: IPJ GALAŢI

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot
MANDAT EUROPEAN DE ARESTARE, PUS ÎN EXECUTARE DE POLIŢIŞTI
 
Poliţiştii din Cluj au depistat o femeie, de 38 de ani, urmărită internaţional de autorităţile din Finlanda pentru înşelăciune.
 
La data de 24 februarie a.c., poliţiştii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Cluj au depistat o femeie, de 38 de ani, din Cluj-Napoca, dată în urmărire internaţională.
 
Pe numele acesteia, autorităţile din Finlanda au emis un mandat european de arestare, fiind cercetată pentru înşelăciune în formă agravată.
 
Pentru depistarea femeii, poliţiştii au beneficiat de date şi informaţii suplimentare, obţinute prin intermediul Biroului Sirene din cadrul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională – Inspectoratul General al Poliţiei Române.
 
Cea în cauză a fost reţinută pentru 24 de ore, urmând a fi prezentată instanţei de judecată, cu propunere de arestare preventivă.
 
Sursa: IPJ CLUJ

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot
MANDAT EUROPEAN DE ARESTARE, PUS ÎN EXECUTARE DE POLIŢIŞTI
 
Poliţiştii din Cluj au depistat un bărbat, urmărit la nivel internațional, pentru comiterea a cinci infracţiuni, pe teritoriul Austriei.
 
Pentru depistarea acestuia, poliţiştii au beneficiat de date şi informaţii suplimentare, obţinute prin intermediul Biroului SIRENE din cadrul Centrului de Cooperare Polițienească Internațională – Inspectoratul General al Poliției Române.
 
La data de 7 mai a.c., poliţiştii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Cluj au depistat un bărbat, de 30 de ani, din localitatea Recea Cristur, urmărit internaţional.
 
Pe numele acestuia, autorităţile judiciare din Austria au emis un mandat european de arestare pentru săvârşirea infracţiunilor de tâlhărie gravă, lipsire de libertate, înstrăinarea mijloacelor de plată, reţinere de documente şi o infracţiune la regimul armelor.
 
Pentru depistarea urmăritului, poliţiştii au beneficiat de date şi informaţii suplimentare, obţinute prin intermediul Biroului SIRENE din cadrul Centrului de Cooperare Polițienească Internațională – Inspectoratul General al Poliției Române.
 
Cel în cauză a fost prezentat Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Cluj. Acesta a fost reţinut pentru 24 de ore, iar instanţa competentă a dispus arestarea pentru 30 de zile.
 
Bărbatul a fost încarcerat în Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Cluj, până la predarea către autorităţile judiciare din Austria.
 
Sursa: IGPR

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot

MANDAT EUROPEAN DE ARESTARE, PUS ÎN EXECUTARE DE POLIȚIȘTI

 

Polițiștii din Neamț au depistat o femeie care era urmărită la nivel internațional de autoritățile olandeze pentru că ar fi recrutat și exploatat sexual mai multe femei.

 

La data de 21 mai a.c., poliţiştii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Neamț au pus în executare un mandat de aducere emis de Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Bacău pe numele unei femei, de 24 de ani, din Piatra Neamț.

 

Aceasta a fost depistată la locuința unui bărbat din localitatea Făurei, fiind dată în urmărire internațională de autoritățile judiciare olandeze, pentru săvârșirea infracțiunilor de complicitate la proxenetism.

 

Femeia era urmărită pentru că ar fi recrutat, împreună cu alte persoane, mai multe femei din România pentru a lucra ca prostituate în Rotterdam și în alte orașe de pe teritoriul Olandei. Femeile recrutate ar fi fost exploatate sexual şi financiar.

 

Pentru depistarea urmăritei, poliţiştii au beneficiat de date şi informaţii suplimentare, obţinute prin intermediul Biroului SIRENE din cadrul Centrului de Cooperare Polițienească Internațională – Inspectoratul General al Poliției Române.

 

Cea în cauză a fost prezentată Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Bacău care a dispus  măsura reținerii pentru 24 de ore, fiind încarcerată în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă Bacău.
 

Sursa: IPJ NEAMȚ

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot

MANDAT EUROPEAN DE ARESTARE, PUS ÎN APLICARE DE POLIȚIȘTI

 

Polițiștii de investigații criminale au depistat un bărbat, urmărit la nivel internațional, lider al unei grupări infracționale specializate în înșelăciuni, care ar fi acționat în mai multe state din Europa.

 

În seara zilei de  de 12 iunie a.c., polițiștii Direcției de Investigații Criminale - Inspectoratul General al Poliției Române, cu sprijinul de specialitate al Direcției Operațiuni Speciale,  au depistat, pe raza municipiului București, un bărbat, de 30 de ani, din Drăgășani, județul Vîlcea.

 

Pe numele acestuia, autoritățile judiciare din Polonia au emis un mandat european de arestare pentru comiterea infracțiunilor de fraudă cu valoare semnificativă, fals în înscrisuri, mărturie mincinoasă în activitatea de afaceri și tentativă la aceste infracțiuni.

 

Bărbatul ar fi fost liderul unui grup infracțional format din cetățeni români care ar fi acționat pe teritoriul mai multor state europene, printre care Polonia, Slovacia, Marea Britanie și Bulgaria.

 

Membrii grupării ar fi comis mai multe infracțiuni de fals și uz de fals cu documente de identitate, infracțiuni de înșelăciune prin care ar fi cauzat un prejudiciu de 750.000 de euro, precum și tentativă la infracțiunea de înșelăciune.

 

De asemenea, aceștia ar fi comis mai multe tentative la infracțiunea de înșelăciune, în valoare totală de peste 6 milioane de euro.

 

Persoana în cauză a fost încarcerată în Arestul Direcției Generale de Poliție a Municipiului București, în baza ordonanței de reținere emise de Parchetul de pe lângă Curtea de Apel București.

 

Sursă: IGPR

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot

MANDATE EUROPENE DE ARESTARE, PUSE ÎN EXECUTARE DE POLIŢIŞTI

 

Poliţiştii din Sibiu au depistat două persoane urmărite la nivel internaţional de autorităţile din Polonia, pentru comiterea mai multor infracțiuni de trafic de persoane.

 

La data de 8 iulie a.c., poliţiştii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Sibiu au depistat două persoane, urmărite la nivel internaţional, în baza unor mandate europene de arestare emise de autorităţile poloneze.

 

Pentru depistarea acestora, poliţiştii au beneficiat de informaţii suplimentare obţinute prin Biroul Sirene din cadrul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională – Inspectoratul general al Poliţiei Române.

 

Cele două persoane, un bărbat, de 47 de ani şi o femeie, de 41 de ani, ambii din localitatea Hosman, au fost depistate în localitatea de domiciliu.

 

La data de 11 februarie 2015, autorităţile judiciare din Polonia au emis pe numele celor în cauză mandate europene de arestare, pentru săvârşirea a zece infracţiuni de trafic de persoane, comise în perioada 1997 – 2012.

 

Cei doi, împreună cu alte persoane, profitând de condiţiile de viaţă şi de handicapul fizic al unor persoane, le-ar fi obligat să cerşească, deposedând ulterior victimele de banii obţinuţi din cerşetorie prin ameninţări cu violenţa.

 

Persoanele au fost prezentate Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba Iulia, în vederea confirmării mandatelor europene de arestare, fiind emise pe numele acestora ordonanţe de reţinere pentru 24 de ore.

 

Ulterior, cei doi au fost prezentaţi Curţii de Apel Alba Iulia, care a emis mandate de arestare preventivă pentru 30 de zile.

 

Sursă: IGPR

Share this post


Link to post
Share on other sites
NewsBot
MANDAT EUROPEAN DE ARESTARE, PUS ÎN EXECUTARE DE POLIŢIŞTI
 
În urma cooperării poliţieneşti prin Biroul SIRENE – Inspectoratul General al Poliţiei Române, poliţiştii din Bihor au depistat în Oradea un bărbat, urmărit la nivel internaţional de autorităţile judiciare olandeze, pentru comiterea infracţiunii de trafic de persoane.
 
La data de 28 iulie a.c., poliţiştii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor au depistat un bărbat, de 42 de ani, urmărit la nivel internaţional.
 
Pe numele acestuia, autorităţile judiciare din Olanda au emis un mandat european de arestare pentru săvârşirea infracţiunii de trafic de persoane, pe teritoriul olandez.
 
Pentru depistarea bărbatului, poliţiştii au beneficiat de date şi informaţii suplimentare, obţinute prin intermediul Biroului SIRENE din cadrul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională – Inspectoratul General al Poliţiei Române.
 
Cel în cauză a fost prezentat Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Oradea, care a dispus reţinerea sa pentru o perioadă de 24 de ore, urmând a fi prezentat Curţii de Apel Oradea, în cursul zilei de astăzi, pentru demararea procedurilor de predare către autorităţile olandeze.
 
Până la finalizarea procedurilor, cel în cauză a fost încarcerat în Centrul de Reţinere şi Arestare Preventivă - Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor.
 
Sursa: IPJ Bihor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • Marius
      By Marius
      Uniunea Europeană introduce măsuri de securitate mai stricte pentru cărţile de identitate pentru a reduce frauda de identitate. Marţi, 19 februarie 2019, reprezentanţii preşedinţiei române a Consiliului şi ai Parlamentului European au ajuns la un acord informal cu privire la un regulament care va spori securitatea cărţilor de identitate ale cetăţenilor UE şi a documentelor de şedere eliberate cetăţenilor UE cât şi membrilor familiilor acestora care nu sunt cetăţeni ai UE. Acordul informal urmează acum să fie transmis reprezentanţilor permanenţi la UE, spre confirmare în numele Consiliului.
      Noile norme propuse vor îmbunătăţi securitatea acestor documente prin introducerea unor standarde minime, atât pentru informaţiile conţinute, cât şi pentru elementele de securitate comune tuturor statelor membre care le emit.
      Standarde de securitate pentru cărţile de identitate
      În temeiul noilor norme propuse, cărţile de identitate vor trebui produse în format uniform de card de credit (ID-1), să includă o zonă de citire optică şi să respecte standardele minime de securitate stabilite de OACI (Organizația Aviaţiei Civile Internaţionale). Acestea vor trebui, de asemenea, să includă o fotografie şi două amprente digitale ale titularului, stocate în format digital, pe un cip fără contact. Cărţile de identitate vor indica codul de ţară al statului membru emitent, în interiorul unui steag al UE.
      Cărţile de identitate vor avea o perioadă minimă de valabilitate de 5 ani şi o perioadă maximă de valabilitate de 10 ani. Statele membre pot elibera cărţi de identitate cu o perioadă de valabilitate mai lungă persoanelor cu vârsta peste 70 de ani. În cazul în care se emit cărţi de identitate pentru minori, acestea pot avea o perioadă de valabilitate mai mică de 5 ani.
      Eliminarea treptată a vechilor cărţi de identitate
      Mandatul de negociere prevede că noile norme vor intra în vigoare la 2 ani de la adoptare, aceasta însemnând că până la data respectivă toate documentele noi eliberate trebuie să îndeplinească noile criterii.
      În general, cărţile de identitate existente care nu îndeplinesc cerinţele nu vor mai fi valabile la 10 ani de la data aplicării noilor norme sau la expirarea lor, oricare dintre acestea survine mai întâi. Cărţile de identitate eliberate cetăţenilor cu vârsta de peste 70 de ani vor rămâne valabile până la expirarea lor, cu condiţia ca acestea să îndeplinească standardele de securitate şi să aibă o zona de citire optică.
      Cardurile cel mai puțin sigure, care nu îndeplinesc standardele minime de securitate sau nu au o zonă de citire optică vor expira în termen de cinci ani.
      Garanţii privind protecţia datelor
      Noile norme propuse includ garanţii solide privind protecţia datelor, pentru a asigura faptul că informaţiile colectate nu ajung la persoanele nepotrivite. Mai exact, autorităţile naţionale vor trebui să asigure securitatea cipului fără contact şi a datelor stocate în acesta, astfel încât cipul să nu poată fi piratat sau accesat fără permisiune.
      În plus, noile norme se referă doar la securitatea informaţiilor care vor fi stocate în cărţile de identitate. Acestea nu constituie temei juridic pentru crearea unei noi baze de date la nivel naţional sau la nivelul UE, aceasta fiind o chestiune care ţine de legislaţia naţională, care trebuie să fie în deplină conformitate cu normele privind protecţia datelor.
      Documentele de şedere
      Normele propuse precizează, de asemenea, un set minim de informaţii care urmează să fie incluse în documentele de şedere eliberate cetăţenilor UE şi armonizează formatul şi alte specificaţii privind permisele de şedere eliberate membrilor familiilor cetăţenilor UE care nu sunt cetăţeni ai UE.
      Context
      În ultimii ani, au fost introduse standarde de securitate comune ale UE pentru documentele de identitate şi de călătorie, inclusiv paşapoarte, vize şi permise de şedere eliberate resortisanţilor ţărilor terţe. Cu toate acestea, în temeiul normelor existente, nivelul de securitate al cărţilor de identitate naţionale şi al documentelor de şedere eliberate cetăţenilor UE şi membrilor familiilor acestora este foarte variabil, ceea ce creşte riscul de fraudare a documentelor.
      Noile norme sunt incluse într-un proiect de regulament, propus de Comisie la 17 aprilie 2018.
      Normele propuse nu impun statelor membre să introducă cărţi de identitate sau documente de şedere în cazul în care acestea nu sunt prevăzute în legislaţia naţională.
      Sursă: romania2019.eu
    • Catalin
      By Catalin
      Se pare că mai nou, jandarmii din Bucureşti şi Ilfov, încearcând să facă pe deştepţii, reuşesc doar să reconfirme zicala ce le este atribuită şi care face referire la legătura dintre muşchii şi mintea lor. Stimabilii refuză să execute mandatele de aducere emise de către poliţiştii din poliţia judiciară. Şi nu, nu este vorba despre un singur caz izolat, au existat mai multe astfel de situaţii. Minţile luminate cu lanterna din Jandarmerie au citit art. 265 şi 266 din Codul de Procedură Penală şi printr-o sclipire orbitoare, au ajuns la măreaţa concluzie conform căreia poliţiştii nu pot emite mandate de aducere, drept urmare, ei refuză să le pună în aplicare şi trimit răspunsuri hazlii prin care de fapt nu spun nimic concret.
      În mod firesc vă veţi întreba cum de au ajuns jandarmii la o asemenea concluzie. Într-un puseu de inteligenţă specific militărească au observat că în redactarea celor două articole legiuitorul vobeşte despre "organul de urmărire penală" şi nu despre "organul de cercetare penală ale poliţiei judiciare".  Drept urmare jandarmii au refuzat să pună în executare mandatele de aducere şi au transmis răspunsuri, în care spuneau că ei executa doar mandatele de aducere emise de magistraţi.
      Numai că jandarmii au omis să citească în Codul de Procedură Penală şi art. 55, unde legiutorul explică clar cine sunt aceste "organe de urmărire penală".
      În concluzie, ceea ce fac este să încalce legea. Nu respectă prevederile Codului de Procedură Penală. Iar această faptă este prevăzută la fel de clar tot în Codul de Procedură Penală, pe care jandarmii îl citesc pe sărite. Art. 283 prevede abaterile judiciare, unde găsim:
      Cu alte cuvinte, nexecutarea mandatelor de aducere de către jandarmi constituie abatere judiciară şi trebuie sancţionată cu amendă judiciară.
      Dacă vă aflaţi într-o astfel de situaţie, respectiv efectuaţi cercetări într-un dosar penal şi emiteţi un mandat de aducere, înaintându-l jandarmilor pentru executare dar aceştia refuză, printr-o ordonanţă sancţionaţi-l pe reprezentantul legal al persoanei juridice, mai exact pe domnul comandant al jandarmilor cu o amendă judiciară. Poate aşa va citi cu mai multă atenţie Codul de Procedură Penală.
      Nu trebuie omise nici prevederile alin. 6 ale art. 283 CPP. care spune că:
      În cazul în care stimabilii jandarmi refuză să execute mandatul, fapta trebuie cercetată de Parchetul Militar privind comiterea infracţiunii de obstrucţionare a justiţiei, prevăzută de art. 271 alin (1) Cod Penal. Dar anterior trebuie aplicată amenda judiciară, întrucât esenţial pentru existenţa infracţiunii este avertizarea prealabilă a persoanei de către organul de urmărire penală asupra consecinţelor faptei sale şi numai din acest moment, dacă persoana pesistă în atitudinea lipsită de cooperare cu organele judiciare, vor fi întrunite elementele constitutive ale acestei infracţiuni.
    • Catalin
      By Catalin
      Republicarea 1 în Monitorul Oficial, Partea I nr. 206 din 24.03.2014.   Legea nr. 55/2012 privind cooperarea României cu Oficiul European de Poliţie (Europol) CAPITOLUL I
      Dispoziţii generale   Art. 1. - (1) Prezenta lege stabileşte regimul juridic aplicabil activităţii de cooperare dintre autorităţile publice române şi Europol. (2) În înţelesul prezentei legi, termenii şi expresiile de mai jos se definesc după cum urmează: a) Europol - Oficiul European de Poliţie, înfiinţat prin Decizia 2009/371/JAI a Consiliului din 6 aprilie 2009 privind înfiinţarea Oficiului European de Poliţie (Europol), publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene seria L, nr. 121, din 15 mai 2009, denumită în continuare Decizia Europol; b) autoritate română competentă - autoritatea publică română cu atribuţii în prevenirea, descoperirea şi cercetarea infracţiunilor ori care desfăşoară activităţi specifice de cooperare şi asistenţă poliţienească internaţională; c) ofiţeri de legătură la Europol - poliţiştii numiţi să reprezinte interesele Unităţii Naţionale Europol în cadrul Europol şi care constituie Biroul român de legătură la Europol; d) organism comun de supraveghere - organismul înfiinţat prin art. 34 din Decizia Europol; e) organism naţional de supraveghere - autoritatea publică română desemnată în această calitate, potrivit art. 33 din Decizia Europol; f) Unitatea Naţională Europol - structura de specialitate, fără personalitate juridică, organizată în cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române - Centrul de cooperare poliţienească internaţională; g) infracţiuni de competenţa Europol - infracţiunile circumscrise competenţei Europol, astfel cum este stabilită la art. 4 din Decizia Europol; h) infracţiuni conexe - infracţiunile ce intră în competenţa Europol prin săvârşirea lor în unul dintre scopurile prevăzute la art. 4 alin. (3) din Decizia Europol; i) legislaţie din domeniul cooperării poliţieneşti internaţionale- legislaţia naţională, tratatele internaţionale la care România este parte şi instrumentele juridice ale Uniunii Europene relevante, aplicabile activităţilor specifice de cooperare şi asistenţă poliţienească internaţională; j) stat membru - statul membru al Uniunii Europene. Art. 2. - (1) Se desemnează inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei Române ca reprezentant al României în cadrul Consiliului de administraţie al Europol, iar şeful Centrului de cooperare poliţienească internaţională ca supleant al acestuia. (2) Autorităţile publice române detaşează experţi naţionali la Europol, în condiţiile legislaţiei aplicabile fiecărei categorii de personal şi ale normelor de punere în aplicare adoptate potrivit art. 39 alin. (5) din Decizia Europol. CAPITOLUL II
      Asistenţa Europol cu privire la anchetele penale
        SECŢIUNEA 1
      Echipe comune de anchetă
        Art. 3. - (1) Autorităţile judiciare care constituie echipe comune de anchetă în condiţiile art. 182 din Legea nr. 302/2004 privind cooperarea judiciară internaţională în materie penală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în urma analizei proprii sau la solicitarea Europol, propun autorităţilor celorlalte state participante ca în componenţa echipelor respective să fie inclus şi personal Europol, în măsura în care obiectul anchetelor priveşte infracţiuni de competenţa Europol. (2) Autorităţile judiciare prevăzute la alin. (1) transmit Europol solicitarea de participare în cadrul echipelor comune de anchetă, prin intermediul Unităţii Naţionale Europol, numai după obţinerea acordului autorităţilor celorlalte state participante. (3) Modalităţile administrative de participare a personalului Europol în cadrul echipelor comune de anchetă care funcţionează pe teritoriul României se stabilesc potrivit dispoziţiilor art. 6 din Decizia Europol. (4) Personalul Europol participă în cadrul echipelor comune de anchetă care funcţionează pe teritoriul României în calitate de membri detaşaţi. (5) La solicitarea Europol, autorităţile publice române îşi exprimă acordul cu privire la includerea informaţiilor furnizate de acestea echipei comune de anchetă într-un sistem de prelucrare a informaţiilor de la nivelul Europol. (6) Prejudiciul cauzat de personalul Europol pe timpul participării în cadrul echipelor comune de anchetă care funcţionează pe teritoriul României se repară în aceleaşi condiţii ca şi prejudiciul cauzat de membrii români ai echipei comune de anchetă. (7) Autorităţile publice române, după informarea Unităţii Naţionale Europol, solicită Europol rambursarea integrală a contravalorii sumelor de bani plătite de către acestea victimelor sau persoanelor îndreptăţite să le primească în numele acestora pentru repararea prejudiciului prevăzut la alin. (6), cu excepţia cazului în care prin dispoziţii convenite între statul român şi Europol se stabileşte altfel. (8) Litigiile cu privire la solicitările prevăzute la alin. (7) se soluţionează în cadrul Consiliului de administraţie al Europol, potrivit dispoziţiilor art. 54 alin. (2) ultima teză din Decizia Europol. SECŢIUNEA a 2-a
      Iniţierea de anchete penale
        Art. 4. - (1) Autorităţile române competente analizează cu prioritate solicitările Europol privind iniţierea, derularea şi coordonarea de anchete penale şi răspund la acestea, menţionând dacă anchetele solicitate vor fi iniţiate sau nu. (2) În cazul în care autorităţile române competente decid să nu dea curs unei solicitări a Europol, în cuprinsul răspunsului se menţionează şi motivele care au stat la baza acestei decizii, cu excepţia cazurilor în care aceste motive nu pot fi divulgate potrivit art. 7 alin. (3) din Decizia Europol. (3) Răspunsurile la solicitările Europol prevăzute la alin. (1), precum şi informaţiile furnizate Europol cu privire la rezultatele anchetelor sunt transmise prin intermediul Unităţii Naţionale Europol. CAPITOLUL III
      Canale de cooperare cu Europol
        SECŢIUNEA 1
      Unitatea Naţională Europol
        Art. 5. - (1) Se desemnează Unitatea Naţională Europol ca punct unic de legătură cu Europol. (2) Autorităţile române competente pot coopera direct cu Europol numai în situaţii deosebite, determinate de necesitatea asigurării rapidităţii schimbului de date şi informaţii sau a păstrării confidenţialităţii acţiunilor desfăşurate. (3) Orice comunicare directă cu Europol se desfăşoară cu informarea în prealabil a Unităţii Naţionale Europol. Art. 6. - (1) Unitatea Naţională Europol are următoarele atribuţii principale: a) furnizează Europol, din proprie iniţiativă, datele şi informaţiile operative pe care, în urma analizei proprii, le consideră necesare pentru îndeplinirea sarcinilor Europol prevăzute la art. 5 din Decizia Europol; b) răspunde solicitărilor de date şi informaţii operative şi de consiliere primite de la Europol; c) actualizează datele şi informaţiile operative furnizate Europol; d) evaluează, la solicitarea autorităţilor române competente, date şi informaţii operative şi transmite acestora rezultatul evaluării; e) adresează Europol, din proprie iniţiativă sau la cererea unei autorităţi române competente, solicitări de consiliere, de date şi informaţii operative, precum şi de analiză; f) furnizează Europol informaţii în vederea stocării acestora în bazele sale de date; g) efectuează schimb de informaţii cu ofiţerii de legătură la Europol ai celorlalte state membre, inclusiv cu privire la infracţiuni care nu sunt de competenţa Europol, în condiţiile legislaţiei din domeniul cooperării poliţieneşti internaţionale; h) asigură respectarea dispoziţiilor legale privind datele şi informaţiile operative vehiculate în cadrul activităţilor proprii de schimb de informaţii cu Europol sau cu ofiţerii de legătură la Europol ai celorlalte state membre. (2) Unitatea Naţională Europol nu furnizează Europol date şi informaţii operative dacă, în temeiul analizei proprii sau a elementelor furnizate de o altă autoritate română competentă, stabileşte că furnizarea de date şi informaţii operative către Europol în cazul respectiv determină apariţia uneia dintre consecinţele prevăzute la art. 8 alin. (5) din Decizia Europol. Art. 7. - Şeful Unităţii Naţionale Europol participă la întâlnirile periodice cu şefii unităţilor naţionale ale celorlalte state membre, organizate în condiţiile şi pentru scopurile prevăzute la art. 8 alin. (7) din Decizia Europol. SECŢIUNEA a 2-a
      Ofiţerii de legătură la Europol
        Art. 8. - (1) Ministrul afacerilor interne, la propunerea inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei Române, numeşte ofiţerii de legătură la Europol. (2) Ofiţerii de legătură la Europol provin din rândul ofiţerilor de poliţie şi sunt trimişi în misiune permanentă în străinătate în funcţii asimilate ataşaţilor de afaceri interne, cu statut diplomatic. (3) Ofiţerii de legătură la Europol sunt instruiţi de către Unitatea Naţională Europol, înainte de începerea activităţii în cadrul Biroului român de legătură la Europol. (4) Aceştia reprezintă interesele Unităţii Naţionale Europol în cadrul Europol, în conformitate cu legislaţia română şi cu dispoziţiile aplicabile Europol. Art. 9. - (1) Ofiţerii de legătură la Europol au următoarele atribuţii principale: a) furnizează către Europol informaţii din partea Unităţii Naţionale Europol sau din partea autorităţilor române competente; b) furnizează Unităţii Naţionale Europol informaţii din partea Europol; c) cooperează cu personalul Europol în ceea ce priveşte comunicarea de informaţii şi consilierea; d) sprijină schimbul de informaţii între Unitatea Naţională Europol şi ofiţerii de legătură la Europol ai celorlalte state membre; e) efectuează schimb de informaţii cu unităţile naţionale Europol din celelalte state membre, inclusiv cu privire la infracţiuni care nu sunt de competenţa Europol, în condiţiile legislaţiei din domeniul cooperării poliţieneşti internaţionale; f) participă la activităţile grupurilor de analiză din care fac parte, constituite potrivit art. 14 alin. (2) din Decizia Europol. (2) Ofiţerii de legătură la Europol îşi exercită atribuţiile fără a prejudicia realizarea atribuţiilor Unităţii Naţionale Europol prevăzute la art. 6. Art. 10. - (1) În timpul activităţii în cadrul Biroului român de legătură la Europol şi după încetarea acestei activităţi, ofiţerii de legătură la Europol sunt ţinuţi de obligaţia de discreţie şi de confidenţialitate în condiţiile prevăzute la art. 41 din Decizia Europol. (2) Încălcarea de către ofiţerii de legătură la Europol a obligaţiei de discreţie şi de confidenţialitate prevăzută la art. 41 din Decizia Europol reprezintă o încălcare a îndatoririlor de serviciu şi atrage răspunderea disciplinară, materială, civilă sau, după caz, penală a acestora. Art. 11. - Ofiţerii de legătură la Europol, precum şi membrii familiilor lor care îi însoţesc în misiune beneficiază de privilegiile şi imunităţile necesare pentru îndeplinirea corespunzătoare a activităţii lor în cadrul Europol, stabilite în condiţiile art. 51 alin. (3) din Decizia Europol. CAPITOLUL IV
      Schimbul de informaţii cu Europol
        SECŢIUNEA 1
      Sistemul informaţional Europol
        Art. 12. - Inspectoratul General al Poliţiei Române, prin structurile de specialitate şi Unitatea Naţională Europol, răspunde pentru menţinerea legăturilor cu sistemul informaţional Europol, prevăzut la art. 11 din Decizia Europol. Art. 13. - Sistemul informaţional Europol este utilizat de Unitatea Naţională Europol şi de ofiţerii de legătură la Europol, din proprie iniţiativă sau la solicitarea autorităţilor române competente, pentru introducerea, extragerea, modificarea, completarea, corectarea ori ştergerea datelor necesare îndeplinirii sarcinilor Europol. Art. 14. - (1) În sistemul informaţional Europol se introduc, potrivit art. 13, date referitoare la: a) persoane cu privire la care se efectuează investigaţii poliţieneşti sau care sunt cercetate în cadrul unui proces penal, pentru săvârşirea ori participarea la săvârşirea unor infracţiuni de competenţa Europol, sau care au fost condamnate pentru o astfel de infracţiune; b) persoane cu privire la care există date sau indicii temeinice din care rezultă că acestea intenţionează să săvârşească o infracţiune de competenţa Europol. (2) Datele introduse în sistemul informaţional Europol cu privire la persoanele prevăzute la alin. (1) pot cuprinde numai informaţiile prevăzute la art. 12 alin. (2) şi (3) din Decizia Europol. (3) Categoriile de date prevăzute la art. 12 alin. (3) din Decizia Europol se introduc în sistemul informaţional Europol chiar dacă nu conţin menţiuni referitoare la persoane. Art. 15. - (1) Unitatea Naţională Europol comunică unităţilor naţionale Europol ale celorlalte state membre sau Europol, la solicitarea acestora, orice alte informaţii pe care le deţine cu privire la persoanele prevăzute la art. 14 alin. (1), în condiţiile legislaţiei din domeniul cooperării poliţieneşti internaţionale. (2) Unitatea Naţională Europol, din proprie iniţiativă sau la cererea autorităţilor române competente, solicită unităţilor naţionale Europol ale celorlalte state membre alte informaţii cu privire la persoanele prevăzute la art. 14 alin. (1), în condiţiile legislaţiei din domeniul cooperării poliţieneşti internaţionale. (3) Unitatea Naţională Europol realizează schimbul de informaţii în condiţiile alin. (1) şi (2), inclusiv în cazurile în care acestea se referă la una sau mai multe infracţiuni conexe despre care există date în sistemul informaţional Europol. (4) Autorităţile române competente care au solicitat introducerea de date în sistemul informaţional Europol cu privire la persoanele prevăzute la art. 14 alin. (1) transmit Unităţii Naţionale Europol sau ofiţerilor de legătură la Europol o solicitare privind ştergerea acestor date, în termen de 20 de zile de la data la care au luat cunoştinţă de apariţia uneia dintre următoarele situaţii: a) în urma finalizării investigaţiei poliţieneşti nu s-a dispus începerea urmăririi penale; b) în cadrul procesului penal, cu privire la persoana în cauză, s-a dispus clasarea, renunţarea la urmărirea penală, achitarea, renunţarea la aplicarea pedepsei sau încetarea procesului penal. (5) Unitatea Naţională Europol şi ofiţerii de legătură la Europol şterg datele pe care le-au introdus în sistemul informaţional Europol cu privire la persoanele prevăzute la art. 14 alin. (1) de îndată ce au luat cunoştinţă de apariţia uneia dintre situaţiile prevăzute la alin. (4). Art. 16. - (1) Sistemul informaţional Europol poate fi consultat în mod direct şi de către autorităţile române competente prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezenta lege. Anexa poate fi modificată sau completată prin hotărâre a Guvernului. (2) Rezultatul consultării prevăzute la alin. (1) arată doar dacă datele solicitate sunt disponibile în sistemul informaţional Europol. (3) Unitatea Naţională Europol, la solicitarea autorităţilor române competente, extrage din sistemul informaţional Europol datele identificate ca urmare a consultării prevăzute la alin. (1) şi le pune la dispoziţia acestora. (4) Unitatea Naţională Europol realizează demersurile necesare pentru transmiterea la Secretariatul general al Consiliului a informaţiilor privind autorităţile române competente prevăzute în anexă, inclusiv modificările ulterioare ale acesteia. Art. 17. - (1) Unitatea Naţională Europol şi ofiţerii de legătură la Europol examinează de îndată informaţiile primite de la autorităţile române competente sau de la autorităţile competente ale celorlalte state membre privind acurateţea datelor din categoriile prevăzute la art. 12 alin. (2) din Decizia Europol pe care le-au introdus în sistemul informaţional Europol şi, atunci când este necesar, le modifică, le completează, le corectează ori le şterg. (2) Autorităţile române competente transmit, prin intermediul Unităţii Naţionale Europol, autorităţilor competente ale celorlalte state membre informaţii din care rezultă că datele din categoriile prevăzute la art. 12 alin. (2) din Decizia Europol pe care acestea din urmă le-au introdus în sistemul informaţional Europol nu sunt corecte ori necesită a fi completate. (3) În situaţia în care sistemul informaţional Europol cuprinde date din categoriile prevăzute la art. 12 alin. (3) din Decizia Europol cu privire la o anumită persoană, Unitatea Naţională Europol sau ofiţerii de legătură la Europol pot să introducă date suplimentare din aceleaşi categorii şi cu privire la aceeaşi persoană fără verificarea incidenţei cazurilor prevăzute la art. 14 alin. (1). (4) În cazul în care apar contradicţii între datele introduse potrivit alin. (3) şi datele deja existente în sistemul informaţional Europol, Unitatea Naţională Europol sau ofiţerii de legătură la Europol, după caz, realizează demersurile necesare pentru consultarea autorităţilor competente ale statelor membre care au introdus datele respective, în vederea stabilirii actualităţii şi realităţii acestora. (5) În cazul în care Unitatea Naţională Europol sau ofiţerii de legătură la Europol stabilesc necesitatea ştergerii tuturor datelor din categoriile prevăzute la art. 12 alin. (2) din Decizia Europol, pe care le-au introdus în sistemul informaţional Europol cu privire la o anumită persoană, informează despre aceasta autorităţile competente ale statelor membre care au introdus ulterior, cu privire la aceeaşi persoană, date din categoriile prevăzute la art. 12 alin. (3) din Decizia Europol. (6) De la data primirii comunicării privind decizia autorităţii competente dintr-un alt stat membru de a şterge toate datele din categoriile prevăzute la art. 12 alin. (2) din Decizia Europol pe care aceasta le-a introdus în sistemul informaţional Europol cu privire la o anumită persoană, Unitatea Naţională Europol sau ofiţerul de legătură la Europol, atunci când au introdus ulterior, din proprie iniţiativă, cu privire la aceeaşi persoană, date din categoriile prevăzute la art. 12 alin. (3) din Decizia Europol, ori autoritatea română competentă care a solicitat introducerea unor asemenea date preia răspunderea cu privire la protecţia datelor ce urmau a fi şterse, precum şi dreptul de a le modifica, completa, corecta sau şterge. (7) Unitatea Naţională Europol sau ofiţerii de legătură la Europol, după caz, răspund pentru exactitatea şi actualitatea datelor pe care le introduc din proprie iniţiativă în sistemul informaţional Europol, precum şi pentru respectarea prevederilor prezentei legi şi ale Deciziei Europol la introducerea, extragerea ori modificarea datelor din sistemul informaţional Europol. (8) Autorităţile române competente răspund pentru exactitatea şi actualitatea datelor introduse în sistemul informaţional Europol la solicitarea lor, precum şi pentru respectarea prevederilor prezentei legi şi ale Deciziei Europol la solicitarea introducerii, extragerii sau modificării datelor din sistemul informaţional Europol. SECŢIUNEA a 2-a
      Fişierele de lucru pentru analiză constituite la nivelul Europol
        Art. 18. - (1) La cererea Europol sau din proprie iniţiativă, Unitatea Naţională Europol comunică Europol toate informaţiile necesare în cadrul unui anumit fişier de lucru pentru analiză, constituit potrivit art. 14-16 din Decizia Europol. Prevederile art. 6 alin. (2) se aplică în mod corespunzător. (2) În temeiul alin. (1) se comunică numai acele informaţii care pot fi utilizate, în condiţiile legii, de către autorităţile române competente în scopul prevenirii, descoperirii sau cercetării infracţiunilor. (3) Autorităţile române competente prevăzute în anexă pot comunica direct Europol informaţii în condiţiile alin. (1) şi (2), cu informarea prealabilă a Unităţii Naţionale Europol, în cazurile în care Europol solicită transmiterea acestora fără întârziere ori atunci când autoritatea română competentă în cauză stabileşte că transmiterea fără întârziere este esenţială pentru realizarea activităţilor în cadrul fişierului de lucru pentru analiză. (4) Autorităţile române competente care au comunicat Europol informaţii în condiţiile alin. (1)-(3) decid cu privire la condiţiile de utilizare a informaţiilor respective atunci când această utilizare presupune dezvăluirea către terţi. (5) Ofiţerii de legătură la Europol şi personalul din cadrul Unităţii Naţionale Europol desemnat prin dispoziţia inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei Române au dreptul de a consulta sistemul de index creat de Europol pentru datele stocate în fişierele de lucru pentru analiză potrivit art. 15 din Decizia Europol. Art. 19. - (1) Ofiţerii de legătură la Europol sunt autorizaţi să solicite informări cu privire la rezultatele analizelor de natură generală şi strategică realizate în cadrul fişierelor de lucru pentru analiză. (2) Ofiţerii de legătură la Europol solicită să fie informaţi cu privire la analiza realizată de grupurile de analiză la care nu participă reprezentanţi ai autorităţilor române competente, dacă în urma consultării sistemului de index se constată că analiza are legătură cu una sau mai multe investigaţii poliţieneşti ori anchete penale desfăşurate la nivelul autorităţilor române competente. (3) Solicitarea prevăzută la alin. (2) se transmite tuturor membrilor respectivului grup de analiză, în scris, cuprinzând motivele pe care se întemeiază, după obţinerea aprobării şefului Unităţii Naţionale Europol. (4) Obiecţiile ridicate în cadrul grupului de analiză cu privire la participarea unui ofiţer de legătură la Europol la analiza aflată în desfăşurare, ca urmare a transmiterii unei solicitări în condiţiile alin. (2) şi (3), se soluţionează în cadrul procedurii de conciliere prevăzută la art. 14 alin. (5) din Decizia Europol. Reprezentantul României în cadrul Consiliului de administraţie al Europol, şeful Unităţii Naţionale Europol sau ofiţerul de legătură la Europol care a transmis solicitarea, cu acordul prealabil al şefului Unităţii Naţionale Europol, poate renunţa la participare numai dacă, în urma examinării informaţiilor puse la dispoziţie, stabileşte că analiza nu este utilă investigaţiei ori anchetei avute în vedere la momentul solicitării. (5) Ofiţerii de legătură la Europol care participă în cadrul unui grup de analiză ca urmare a transmiterii unei solicitări în condiţiile alin. (2) şi (3) sunt obligaţi să obţină acordul statelor membre implicate iniţial în respectiva analiză, înainte de a utiliza informaţiile din fişierul de lucru pentru analiză, dacă această utilizare presupune dezvăluirea către terţi. CAPITOLUL V
      Reguli privind prelucrarea datelor în cadrul cooperării cu Europol
        Art. 20. - Unitatea Naţională Europol şi ofiţerii de legătură la Europol solicită Europol comunicarea informaţiilor deţinute de acesta referitoare la statul român, date privind conexiunile constatate între infracţiunile de competenţa Europol, precum şi furnizarea datelor şi informaţiilor operative referitoare la alte infracţiuni grave pe care Europol le-a constatat în decursul îndeplinirii sarcinilor sale. Art. 21. - Autorităţile române competente cooperează cu Europol în vederea stabilirii mecanismelor de control al extragerilor de date din fişierele automatizate de date ale Europol utilizate pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, în condiţiile art. 18 din Decizia Europol. Art. 22. - (1) Datele cu caracter personal obţinute din fişierele de date ale Europol sau comunicate de Europol prin orice alt mijloc sunt transmise sau utilizate exclusiv de către autorităţile române competente în scopul prevenirii, descoperirii şi cercetării infracţiunilor de competenţa Europol şi a altor infracţiuni grave. (2) Autorităţile române competente care transmit sau solicită transmiterea de date către Europol precizează cazurile în care, potrivit legislaţiei române, utilizarea acestora este supusă unor condiţii restrictive şi comunică, la solicitarea autorităţilor din celelalte state membre, puncte de vedere cu privire la intenţia acestora de a utiliza datele în cazurile de excepţie prevăzute la art. 19 alin. (2) din Decizia Europol. (3) Autorităţile române competente utilizează datele prevăzute la alin. (1) cu respectarea restricţiilor precizate de statul membru, statul terţ sau organismul terţ de la care provin datele respective. Se poate face excepţie numai după consultarea autorităţilor competente ale statului membru de la care provin datele şi cu luarea în considerare a punctului de vedere al acestora. (4) Datele prevăzute la alin. (1) pot fi utilizate în alte scopuri decât cele prevăzute la alin. (1) sau de către alte autorităţi decât cele prevăzute la alin. (1) numai cu acordul autorităţilor competente ale statului membru de la care provin datele respective. (5) Autorităţile române competente care transmit sau solicită transmiterea de date către Europol comunică, la solicitarea autorităţilor din celelalte state membre, acordul cu privire la utilizarea datelor respective în alte scopuri şi de către alte autorităţi decât cele prevăzute la art. 19 alin. (1) din Decizia Europol, dacă acest lucru nu este interzis de legislaţia română. Art. 23. - (1) Datele introduse în fişierele de date ale Europol sunt păstrate numai pentru perioada necesară îndeplinirii sarcinilor Europol. (2) Unitatea Naţională Europol examinează, în termen de cel mult 3 ani de la introducere, necesitatea continuării stocării datelor introduse de către aceasta sau de către ofiţerii de legătură la Europol în sistemul informaţional Europol. (3) În cursul procesului de reexaminare, Unitatea Naţională Europol decide continuarea stocării datelor până la următoarea reexaminare care va avea loc după o nouă perioadă de 3 ani, în cazul în care aceste date sunt încă necesare în vederea realizării sarcinilor Europol. (4) În cazul în care nu se ia nicio decizie cu privire la continuarea stocării datelor, datele respective sunt şterse în mod automat. (5) Autorităţile române competente informează Europol cu privire la ştergerea din bazele de date naţionale a datelor comunicate către Europol şi stocate în alte fişiere de date ale Europol. Art. 24. - (1) Autorităţile române competente care au transmis sau, după caz, au solicitat transmiterea de date către Europol comunică, la solicitarea Europol, acordul cu privire la transmiterea de către Europol a datelor respective către entităţile prevăzute la art. 22 alin. (1) şi la art. 23 alin. (1) din Decizia Europol. (2) Acordul prevăzut la alin. (1) poate fi exprimat fără rezerve sau sub rezerva unor condiţii speciale şi poate fi retras oricând de către autorităţile române competente care l-au acordat. Art. 25. - Unitatea Naţională Europol transmite Europol date cu caracter personal provenind de la persoane fizice sau de la persoane juridice de drept privat numai dacă se stabileşte că acestea au o legătură directă cu date aflate deja la dispoziţia Europol. Art. 26. - (1) Autorităţile române competente răspund pentru: a) legalitatea culegerii datelor, a transmiterii acestora către Europol, a introducerii, respectiv a solicitării de introducere a lor în sistemul Europol, pentru exactitatea şi actualitatea acestora, precum şi pentru verificarea termenelor de stocare; b) protecţia datelor care au fost transmise către Europol, dar care nu au fost încă incluse în unul dintre fişierele sale de date. (2) Autorităţile române competente, din proprie iniţiativă sau la sesizarea Europol, solicită Unităţii Naţionale Europol modificarea, corectarea sau ştergerea datelor incorecte transmise Europol. Art. 27. - (1) Unitatea Naţională Europol primeşte cereri privind exercitarea dreptului de acces al persoanelor vizate în contextul prelucrării datelor cu caracter personal de către Europol, potrivit art. 30 din Decizia Europol, pe care le transmite la Europol de îndată sau cel târziu în termen de o lună de la data primirii acestora. (2) Autorităţile române competente cooperează cu Europol, în condiţiile art. 30 alin. (4) din Decizia Europol, în vederea formulării răspunsurilor la cererile privind exercitarea dreptului de acces al persoanelor vizate în contextul prelucrării datelor cu caracter personal de către Europol, comunicând inclusiv argumentele lor cu privire la incidenţa cazurilor de excepţie de la comunicare de informaţii, prevăzute la art. 30 alin. (5) din Decizia Europol. Autorităţile române competente răspund în termen de 30 de zile de la data primirii solicitărilor Europol. (3) În cazul prelucrărilor de date cu caracter personal efectuate de către autorităţile române competente prin intermediul sistemelor de evidenţă proprii, în cadrul cooperării cu Europol, exercitarea drepturilor persoanelor vizate se asigură în condiţiile Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, şi, după caz, ale Legii nr. 238/2009 privind reglementarea prelucrării datelor cu caracter personal de către structurile/unităţile Ministerului Administraţiei şi Internelor în activităţile de prevenire, cercetare şi combatere a infracţiunilor, precum şi de menţinere şi asigurare a ordinii publice, republicată. Art. 28. - Se desemnează Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal ca organism naţional de supraveghere în sensul art. 33 din Decizia Europol şi în conformitate cu legislaţia naţională aplicabilă. Art. 29. - Preşedintele Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal desemnează cel mult 2 reprezentanţi şi supleanţii acestora în cadrul organismului comun de supraveghere. Art. 30. - Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal cooperează cu organismul comun de supraveghere, atunci când este necesar, în vederea sporirii coerenţei aplicării normelor şi procedurilor în materie de prelucrare a datelor cu caracter personal, inclusiv în vederea soluţionării căilor de atac prevăzute de art. 32 din Decizia Europol. Art. 31. - Sumele necesare pentru realizarea atribuţiilor prevăzute la art. 28, 29 şi 30 se suportă de la bugetul de stat şi sunt prevăzute anual în bugetul Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Art. 32. - Autorităţile române competente, individual sau în cooperare cu Europol, pun în aplicare măsuri vizând prelucrarea automatizată a datelor de către Europol menite: a) să împiedice accesul persoanelor neautorizate la echipamentele de prelucrare a datelor cu caracter personal; b) să împiedice citirea, copierea, modificarea sau eliminarea suportului de date în mod neautorizat; c) să împiedice introducerea neautorizată de date şi inspectarea, modificarea sau ştergerea neautorizată a datelor cu caracter personal stocate; d) să împiedice utilizarea sistemelor de prelucrare automatizată a datelor de către persoane neautorizate cu ajutorul echipamentelor de comunicare a datelor; e) să se asigure că persoanele autorizate să utilizeze un sistem de prelucrare automatizată a datelor au acces numai la datele pentru care sunt autorizate; f) să se asigure că este posibilă verificarea şi stabilirea organismelor cărora le pot fi comunicate sau le-au fost comunicate date cu caracter personal prin intermediul echipamentelor de comunicaţii; g) să asigure posibilitatea de a verifica şi de a stabili ce date cu caracter personal au fost introduse în sistemele automatizate de prelucrare a datelor, precum şi când şi cine a introdus datele respective; h) să împiedice consultarea, copierea, modificarea sau ştergerea neautorizată a datelor cu caracter personal pe parcursul transferurilor de date personale sau pe parcursul transportului suporturilor de date; i) să se asigure că funcţionarea sistemelor instalate poate fi imediat remediată după producerea unei întreruperi; j) să asigure funcţionarea fără defecţiuni a sistemului, raportarea imediată a defecţiunilor de funcţionare şi să se asigure că datele stocate nu sunt afectate de funcţionarea defectuoasă a sistemului. Art. 33. - (1) Autorităţile române competente iau toate măsurile necesare pentru protejarea informaţiilor supuse regimului de confidenţialitate stabilit potrivit art. 40 din Decizia Europol sau, după caz, regimului juridic aferent informaţiilor clasificate, furnizate de Europol. (2) Autorităţile române competente efectuează potrivit legii române, la solicitarea Europol formulată în condiţiile art. 40 alin. (2) din Decizia Europol, verificări de securitate asupra cetăţenilor români şi acordă celorlalte state membre asistenţă în acest sens. (3) Autorităţile române competente permit accesul la informaţiile clasificate prevăzute la alin. (1), potrivit nivelului de acces, numai acelor persoane care posedă o autorizaţie de acces la informaţii clasificate. Art. 34. - (1) Autorităţile publice române răspund, în condiţiile legii, pentru prejudiciul cauzat unei persoane prin utilizarea de date eronate provenind din fişierele Europol sau prin utilizarea de date care au fost stocate ori prelucrate în fişierele Europol cu nerespectarea dispoziţiilor Deciziei Europol. (2) Autorităţile publice române solicită autorităţilor celorlalte state membre sau Europol, în condiţiile art. 52 alin. (2) din Decizia Europol, rambursarea sumelor plătite pentru repararea prejudiciului prevăzut la alin. (1). (3) Autorităţile române competente rambursează din bugetul propriu, în condiţiile art. 52 alin. (2) din Decizia Europol, sumele de bani plătite de autorităţile celorlalte state membre pentru repararea unui prejudiciu. (4) Litigiile cu privire la solicitările prevăzute la alin. (2) şi (3) se soluţionează în cadrul Consiliului de administraţie al Europol, potrivit art. 52 alin. (3) din Decizia Europol. CAPITOLUL VI
      Asigurarea financiară
        Art. 35. - (1) Cheltuielile efectuate de către Unitatea Naţională Europol în cadrul procesului de comunicare cu Europol sunt suportate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne. (2) Unitatea Naţională Europol solicită Europol rambursarea cheltuielilor de conectare. Art. 36. - Cheltuielile legate de trimiterea în misiune a ofiţerilor de legătură la Europol, cu excepţia celor suportate de Europol, sunt suportate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne. Art. 37. - (1) Contravaloarea în lei a contribuţiei financiare a României stabilite potrivit art. 58 alin. (4) din Decizia Europol se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Interne. (2) Sumele rambursate de Europol potrivit art. 58 alin. (5) din Decizia Europol constituie venit la bugetul de stat. CAPITOLUL VII
      Dispoziţii finale
        Art. 38. - La data intrării în vigoare a prezentei legi, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 61/2007 pentru reglementarea unor măsuri de punere în aplicare a Convenţiei privind constituirea Oficiului European de Poliţie (Convenţia EUROPOL), publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 439 din 28 iunie 2007, aprobată prin Legea nr. 329/2007, se abrogă.     ANEXĂ
        AUTORITĂŢILE ROMÂNE COMPETENTE
      care au dreptul de a consulta în mod direct sistemul informaţional Europol
        I. Ministerul Afacerilor Interne, prin: 1. Inspectoratul General al Poliţiei Române şi unităţile subordonate; 2. Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră şi unităţile subordonate; 3. Departamentul de Informaţii şi Protecţie Internă; 4. Inspectoratul General pentru Imigrări şi unităţile subordonate; 5. Inspectoratul General al Jandarmeriei Române şi unităţile subordonate. II. Ministerul Finanţelor Publice, prin: - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală. III. Serviciul Român de Informaţii, prin: - Direcţia generală prevenire şi combatere terorism. IV. Ministerul Public V. Instanţele judecătoreşti VI. Oficiul Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor VII. Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice, prin: - Garda Naţională de Mediu. VIII. Ministerul Justiţiei, prin: - Oficiul Naţional de Prevenire a Criminalităţii şi Cooperare pentru Recuperarea Creanţelor Provenite din Infracţiuni. 
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.