Jump to content
POLITISTI.ro

Catalin

Cum vedeţi voi reforma profundă a Poliţiei Române?

Recommended Posts

Catalin

 

fifor.PNGVă propun să strângem aici propuneri, idei sau modificări prin care să se realizeze o reformă adevărată şi reală a Poliţiei Române.
Noul ministru intermar de interne Mihai Viorel Fifor a declarat imediat după ce a preluat această funcţie că a primit ca misiune să facă o reformă profundă, să dea un reset. Nu ştiu cum văd politicienii sau strategii din minister această reformă a poliţiei, dar vă propun să le strângem noi aici, atât şi cum ne pricepem noi ... cine ştie poate le vede cineva şi le preia, adaptează, etc.

Dacă veţi putea argumenta cât de cât ideea, propunerea sau modificarea, cu atât ma bine. 

Şi dacă tot v-am propus acest lucru, o să încep eu cu câteva măsuri pe care personal le cred  absolut necesare pentru a putea discuta despre o reformă în Poliţia Română adevăratul sens al cunvântului.

Cei ce frecventaţi acest forum de la începuturi sunt convins că deja intuiţi şi îmi cunoaşteţi optica, având în vedere că am tot discutat şi rediscutat pe aceste subiecte. În fine să sperăm că cineva se va inspira şi din părerile poliţiştilor.

Prima măsură şi cea mai importantă, care să reformeze această instituţie ar fi modificarea statutului poliţistului, în sensul că:

1. Trebuiesc eliminate complet anagajările din sursă externă
Nu o să mai reiau aici grămada de argumente strânse pe acest site de-a lungul anilor. Cert este că numai în acest mod meseria noastră va deveni cu avedărat o profesie şi nu o titulatură. Faptul că există angajări directe a indus românilor ideea că oricine poate fi poliţist şi că este necesar doar să-l îmbraci în uniformă şi să-l trimiţi pe stradă. Aşa s-a deprofesionalizat această instituţie, iar dacă vrem o reformă adevărată trebuie să gândim în perspectivă, pentru cei ce vor vei după noi.

2. Funcţiile de poliţist trebuie să existe doar în structurile operative.
Specialiştii trebuie să rămână specialişti, adică contabili, ingineri, IT-işti, doctori, etc nu e nevoie să fie şi poliţişti. Să fie plătiţi cum trebuie şi să se renunţe la această practică prin care ne furăm singuri căciula, iar când se calculază nr. de poliţişti raportat la nr. de locuitori să avem cifre mincinoase.

3. Funcţiile de conducere să aibă mandat bine determinat (3-4-5 ani) ca în cazul altor categorii profesionale.
Cel ce vrea să devină şef să se prezinte la concurs cu plan/program de management în care să prezinte ce vrea să facă în mandatul pe care-l doreşte. În acest fel poate fi şi verificat dacă a realizat ce şi-a propus. Nu ca acum când o ată ce a fost numit şef, rămâne şef până la pensie dacă este cuminte, supus şi pupăcios, fără să supere în vreun fel mai marii zilei.

 

Şi mai am ceva idei, dar vă las şi pe voi pentru că sunt convins că aveţi idei/propuneri bune

  • Upvote 4

Share this post


Link to post

Această publicitate este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

Andrei
Posted (edited)

Ce propun eu, pe lângă ce a scris @Catalin. (Nu are rost să repetăm ideile). Cu referire doar la Poliția Română.

1. Pe lângă eliminarea încadrărilor directe, adaug și eventualele transferuri între arme(puține, dar încă se mai practică).

2. Transformarea funcțiilor neoperative, în personal contractual(diferit de specialiștii amintiți de Cătălin). Mă refer la secretare, implementări, etc.

3. Externalizarea anumitor structuri și servicii. Amintim "financiarul", "mecanicii", "izmenarii".

4. Schimbarea armamentului.

5. Reînnoirea flotei auto. 

6. Cursuri de perfectionare! Unele ar trebui să fie obligatorii. 

7. Sedințe de tragere cu armamentul din dotare, lunare. Atât in condiții de poligon, cât și în condiții de stres/fenomene meteo nefavorabile/efort susținut.

8. Modernizarea posturilor de poliție, pentru a elimina WC-ul din fundul curții.. 

9. Motivarea financiară și morală a polițiștilor din structurile de poliție judiciară, astfel să se poată preveni migrarea acestor polițiști, către alte structuri. În momentul de față, "suferă" de lipsă de personal.

10. Uniformizarea unor sporuri și compensații. În momentul de față, sporurile sunt calculate în funcție de salariul de funcție. Acordarea compensației de chirie, în sumă egală, pentru ambele categorii profesionale.

Las loc și altora, pentru idei.

Edited by Andrei
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
viobra
Posted (edited)

• Reformarea sistemului de recrutare in sensul găsirii unei forme optime de testare sportivă, în așa fel încât atât fetele cât și băieții sa aibă aceleași bareme, daca tot candidează pe aceleași locuri;

• Modificarea legislației. Astăzi polițistul nu are nicio autoritate, întrucât are foarte puține pârghii legale în multe situații în care ar trebui sa se impună.

• Regândirea sistemului de organizare și a condițiilor de participare la concursurile pentru funcțiile de conducere. Nu este posibil ca un lucrător, sa spunem mediocru, sa coordoneze și evalueze activitatea unor oameni mai pregătiți, doar pentru că "s-a înscris" la concurs.

• Legiferarea unei salarizări corespunzătoare condițiilor de muncă și echilibrată fata de celelalte categorii profesionale. 

• Regândirea echipei de urmarire penală. Dacă astăzi echipa procuror-politist este existentă doar pe hârtie, realitatea ar trebui sa fie alta.

• Instituirea măsurii reținerii și în afara procesului penal. Măsura ar trebui sa poată fi luată și de polițiștii de la ordine publică cu ocazia intervențiilor. De exemplu, la sesizări repetate privind aceeași persoană.

• Tot la regândirea sistemului de recrutare, ar trebui introdusa o probă eliminatorie de raționament, la examenele de admitere. Ar fi mai utila decât învățarea mot-a-mot a unor lecții de istorie.

• Intensificarea pregătirii fizice și tactice cu oameni specializați cu adevărat, nu numiți specialiști.

• Specialiștii existenți în sistem, care au fost încadrați din sursa externă sa nu își poată schimba specializarea, decât după o perioadă mare (sa spunem 5 ani) și să nu își poată schimba specializarea fără un curs de cel puțin 3 luni. Și regândirea cursurilor de specializare.

• Regândirea programelor din școlile de poliție și a modului de recrutare a profesorilor.

• Regândirea sistemului SNUAU 112 și a modului de intervenție. Durează prea mult până o persoana care are o urgență vorbește cu dispecerul de la un oraș, de exemplu. 1-operator 112, 2-dispecer IPJ, 3-dispecer oraș.

Sunt multe...

Edited by viobra
  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Marius

Măsuri urgente ce trebuie aplicate în cel mai scurt timp.
1. Eliminarea completă a anagajărilor din sursă externă şi a transferurilor de la alte instituţii. 
2. Funcţiile de poliţist trebuie să existe doar în structurile operative fără excepţii. Specialiştii trebuie să rămână specialişti şi să nu mai primească automat după încadrare statut de poliţist.
3. Funcţiile de conducere de la un anumite nivel superior trebuie să aibă un mandat bine determinat (3-4-5 ani) şi să poată fi ocupată de aceeaşi persoană de maxim 2-3 ori ca în cazul magistraţilor.

Măsuri ce trebuie aplicate pe termen mediu/lung:
1. Modificarea statutului, care să prevadă obligatoriu un alt sistem de recrutare, o carieră etapizată a poliţistului (ex. modelul magistratului care nu poate ocupa o funcţie de nivel curţii de apele, dacă nu are o anumită vechime la nivelurile inferioare) pentru că o astfel de măsură atage după sine pregătire profesională continuuă etc. (sunt multe de spus la acest capitol).
2. Reformarea din temelii a sistemului de recrutare şi formare profesională, în sensul că trebuie să existe o singură instituţie de învăţământ pentru formarea proliţistului şi care să pregătească poliţiştii atât pentru formare iniţială cât şi pentru avansarea ulterioară în carieră, exact cum se întâmplă în toate poliţiile din ţările civilizate.

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Cristi
Posted (edited)

Oare nu putem trimite aceste propuneri, centralizat, domnului ministru? 

Propuneri pe care le-as face eu:

1. Sa dispara institutia imputernicirii in functii de conducere. Daca o functie de conducere ramane vacanta, sa poate fi desemnati pe acea functie politisti DIN DOMENIUL RESPECTIV, pentru o maxima perioada de 6 luni, timp in care sa se organizeze concursuri pentru ocuparea acesteia. Concursurile sa fie organizate de comisii independente, de la IPJ-uri din tara, minim trei, prin tragere la sorti, inainte de concurs. Motivul e evident.

2. Sa se elimine acele cursuri de "schimbare de profil" de la Slatina si sa se reformeze complet acel centru. E plin de "profesori" care nu au pus mana in viata lor pe un hot si pentru care schimbarea de profil inseamna sa te invete definitia infractiunii si drepturile si obligatiile politistilor. Sa se faca cursuri serioase, cu specialisti din diverse domenii, inclusiv adusi de afara daca este nevoie, gen FBI, EUROPOL etc. Academia de Politie si Scolile de Politie sa fuzioneze, pregatirea sa se axeze in special pe munca de politie, nu pe drept si alte tampenii care scot juristi inutili pe banda rulanta, care dupa ce termina Academia fug repede in magistratura. Toti politistii sa plece de jos pentru o perioada de minim 5 ani, timp in care sa lucreze pe fiecare linie de munca posibila, nu sa se trezeasca sefi dupa terminarea scolii, fara sa fi pus mana pe un hot sau sa fi aplanat un scandal. Aici sunt mai multe de zis.

3. Sa se asigure conditii decente de munca tuturor politistilor. Asta include spatii de lucru salubre, birouri corespunzatoare, acces la diverse baze de date uniform si rapid (cine e politist stie bine ce zic acum), dotarile necesare, inclusiv de autoprotectie (veste, insemne specifice, armament de calitate).  Nu mai vorbesc de legislatie. 

4. Sa se creeze un obicei in randul purtatorilor de cuvant ai Institutiei pentru dezmintirea manipularilor si intoxicarilor propagate prin presa si retele de socializare, prin organizarea de conferinte de presa, da, ca in America, in care sa se explice punctual situatiile expuse eronat de catre manipulatori si sa se apere prestigiul institutiei si al angajatilor sai, dupa cum face CSM-ul.  Mi se pare de o importanta vitala acest punct, pentru ca si politistii sa se simta protejati si aparati cand intervin in situatii delicate. Lipsa de comunicare si secretomania excesiva au dus de rapa aceasta Institutie ca imagine si nu numai. 

 

 

Edited by Cristi
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
ccclyon

In afara celor de mai sus.

Primii zece ani din cariera obligatoriu in operativ.

Ore de pregatire fizica sa se faca obligatoriu nu doar pe hartie.

Sali de sport cu dotari specifice.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Andrei

Aș mai adauga o propunere, ce îi vizează pe cei care au promovat un concurs TCO. Să existe obligația ca postul ocupat după un examen TCO, sa nu poată fi părăsit pe o perioadă de minim 5 ani. Nu am nimic cu nimeni, nu mă înțelegeți greșit, dar să luăm în calcul situația prezentă, când IPJ X scoate la concurs 1 post de ofițer, post ocupat de un polițist din IPJ Y. După ce termină tutela, polițistul se mută înapoi, din IPJ X, în IPJ Y. Prin urmare, IPJ X este obligat să scoată din nou la concurs postul respectiv. Nu mi se pare corect.

Share this post


Link to post
Catalin

Eu aş mai propune ceva.

Transparentizarea locurilor vacante şi a mutărilor prin crearea unui portal în reţeaua internă, unde să se poată vedea la orice oră din zi şi din noapte şi să se poată consulta de la primul până la ultimul poliţist unde şi câte locuri vacante sunt la structura X, Y sau Z. Iar mutările să se facă doar pe bază de concurs. 
În felul acesta s-ar reduce din riscurile apariţiei corupţiei şi a traficului de influenţă, obiceiuri practicate în absolut toate serviciile de resurse umane şi de toţi inspectorii şefi, precum şi de unii sindicalişti prin unele zone.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
CioRy

Niște propuneri foarte bune, mai ales:

1-eliminarea polițiștilor din structurile suport ;

2-un stagiu de minim 5 ani în operativ;

3-ocuparea functiilor de conducere prin concursuri transparente și pentru o durată limitată, de către polițiști cu experiență ;

4-o programa școlară mai mult practica, nu teoretică ca în prezent și nediferentierea pe corpuri. 

5-asigurarea logisticii necesare.

Propuneri sunt o mulțime, dar cum facem sa le aducem la cunoștință factorilor de decizie, cât mai repede, as zice eu, ținând cont ca se dorește luarea unor masuri inediate!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Ben

1. Desființarea secțiilor rurale și întărirea posturilor comunale prin mărirea schemei prin redistribuire de la neoperativi sau crearea de posturi noi.

2. Nu toți care intra la școlile de agenți și academie trebuie sa și termine. Scoala în sine trebuie sa fie o selecție a polițiștilor, nu doar examenul de admitere, dar asta tine și de cadre cum înțeleg să-și facă treaba. 

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Marius

Foarte bune observaţiile lui Ben. Reînfiinţarea posturilor comunale de poliţie şi a sectoriştilor în mediul urban, sunt măsuri urgente ce trebuie aplicate cât mai curând posibil. Aceste două măsuri au distrus capacitatea operativă a poliţiei şi au dus la dispariţia atribuţiei esenţiale de cunoaştere a populaţiei. Mai mult, după părerea mea nici secţiile de poliţie urbane nu sunt mai eficiente în comparaţie cu unităţile de poliţie unde nu sunt organizate şi funcţionează secţii urbane, pentru că munca e fracţionată/fragmentată, informaţia nu circulă şi se menţine o stare de competiţie între subunităţi (îşi ascund unii de alţii informaţii şi chiar autori ai faptelor penale, de dragul clasamentelor din ierarhia inspectoratului).

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Cristi

Posturile comunale de politie ar trebui prevazute cu minim 6 functii, pentru ca minim doi politisti sa poata fi de gasit la orice ora din zi sau din noapte, totodata asigurandu-se si liberele corespunzatoare pentru refacerea capacitatii de munca, dar si continuitatea serviciului politienesc. Atentie, continuitatea, nu permanenta, ca ministerul nu si-a cumparat sclavi pe plantatie. In orice domeniu, serviciile de calitate costa, inclusiv in politie. Siguranta cetatenilor nu ar trebui sa fie limitata din motive financiare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Ben

Ideea cu mandatele șefilor nu mi se pare una buna. Adică pe de o parte ne plângem ca nu exista siguranța și stabilitatea în funcție prin aceste împuterniciri "făcute politic", dar pe de alta parte le facem mandate limitate. E aceeasi Marie cu alta pălărie, doar ca pe o durata un picuț mai lunga. 

Asta pe lângă faptul ca se vrea atragerea de oameni competenți în funcții de conducere, dar nu le dai o siguranță și nu o faci atractiva. După terminarea mandatului esti pus la dispoziție și te arunca prin tara. Cine își dorește asa ceva în afara de vreun politist cu gând de pensie care n-are nici un interes sa performeze pt a obține încă un mandat pt ca oricum pleacă? 

Nu e bun? Exista și astăzi pârghii prin statutul polițistului de a-l schimba. 

Share this post


Link to post
Marius

Păi oricum nu se poate aplica/stabili o asemenea măsură pentru toate funcţiile de concucere, pentru că ar fi un haos. O asemenea măsură se poate institui doar de la un anumit nivel în sus, spre exemplu de la nivel de adjuncţi şi şefi de inspectorat în sus, iar după încetarea mandatului poliţistul să revină la locul de muncă anterior - să-i fie blocată funcţia pe timpul exercitării mandatului, aşa cum există prevederi legale şi se întâmplă în cazul magistratului ce ocupă o funcţie de conducere. 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
bgi

- reînnoirea flotei auto dar nu cum se face acum, pe principiul achizitionam ce e mai ieftin, ci sa corespunda specificului muncii unde o sa fie distribuita autospeciala, putere si manevrabilitate la rutiera, interior spatios si cu separator la op samd

- schimbarea armamentului si a tinutei

- schimbarea legislatiei si intarirea autoritatii politistului 

 

Schimbarea programei scolare in scolile de politie si aici ma refer la modul de interventie, gen ce se face la cursul BIA la cluj.

- marirea duratei de scolarizare. 

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
mihu

Trecerea Poliției de Frontieră in subordinea Poliției Române, sub formă de Direcție, pentru reducerea funcțiilor de conducere și pentru eliminarea liniilor de muncă, care le dublează pe cele din Politia Română ( criminalistică, furturi auto, structurile de suport, etc). O părere..

  • Downvote 3

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Similar Content

    • Catalin
      By Catalin
      Vă propun să aruncăm o privire peste modul în care a evoluat instituţia poliţiei în Olanda, întrucât am observat în repetate rânduri faptul că foştii gardieni publici, atunci când nu au argumente în discuţiile privind necesitatea şi utilitatea existenţei aşa-zisei poliţii locale, invocă faptul că înfiinţarea acesteia s-ar fi făcut pe considerentul că în toate statele europene ar exista o astfel de structură. Aşa că atunci când mai auziţi vreun gardian public sau pe oricine altcineva cum povesteşte despre faptul că în toate ţările civilizate europene există poliţii locale/autonome ce sunt conduse de primari sau politicieni locali, să ştiţi că staţi de vorbă cu un hanarnist ce bate câmpii grav.
      Evoluţia şi reforma Poliţiei Olandeze
      Între anii 1945 şi 1993 olandezii au avut două poliţii, un locală, la nivelul municipiilor (municipal police - Gemeentepolitie) şi una naţională (Rijkspolitie). Exact cum se întâmplă azi în România.
      În anul 1994, întregul sistem de aplicare a legii a fost reorganizat în 25 structuri regionale (Regiokorpsen) şi o structură centrală (KLPD). Practic Olanda a renuţat la conceptul de „poliţie locală”, aşa cum este la noi astăzi, încă din anul 1994. Noile structuri de poliţie regionale erau conduse de un consiliu la nivelul regiunii respective. Exact ce doresc politicienii români să facă prin regionalizarea mult lăudată, în Olanda s-a întâmplat încă din anul 1994.
      Numai că în privinţa poliţiei, această regionalizare nu a fost suficientă, olandezii şi-au dat seama că în acest domeniu regionalizarea are limitele ei şi nu e deloc eficientă, drept urmare în ianuarie 2013 poliţia din Olanda a fost reorganizată într-o singură structură, astfel că noua Politie din Olanda este în prezent o singură instituţie (Korps Nationale Politie), formată din 10 unităţi regionale şi o unitate la nivel central.
       IMPORTANT: 
      Să nu credeţi că „localii” primărilor au fost transformaţi în poliţişti peste noapte, cum s-a întâmplat în România şi cum ar fi tentaţi unii să creadă.
      Nu, în Olanda primarii au şi ei un aparat de control şi reglementare, cu atribuţii asemănătoare localilor de la noi, atribuţii privind disciplina în construcţii, sănătatea publică şi alte asemenea atribuţii specifice primăriilor. Numai că aceştia nu sunt poliţişti, denumirea lor este Handhaving, care în traducere înseamnă ceva „întreţinere” sau „punere în aplicare” (sau dacă vă este mai uşor, în engleză se traduce în „maintenance”).
      În concluzie „poliţia locală” de la noi, în Olanda nu este „poliţie”. Acolo nu s-a instituit impostura prin lege şi nu se doreşte ca aceştia să fie confundaţi cu poliţia, ci sunt o structură a primăriei ce au printre atribuţiile specifice şi unele privind parcările, ordinea publică în pieţele turistice, combaterea cerşetoriei, etc
      Iar pentru liniştea cârcotaşilor vă asigur că i-am văzut pe viu. În prima fotografie puteţi vedea doi angajaţi ai primăriei pe două scutere în piaţa Palatului Regal din Amstredam. Sunt dotaţi cu staţii de emisie recepţie, cătuşe, baston, dar nu purtau armă de foc. Iar în a doua fotografie puteţi vedea o maşină aparţinând Handhaving, iar în spate o maşină a poliţiei. După cum puteţi observa, au locuri speciale pentru staţionare, iar maşina angajaţilor primăriei nu are rampă de girofaruri şi inscripţionarea acesteia diferă de cea a poliţiei.
         
      Aici puteţi urmări un clip de pe canalul oficial al poliţiei olandeze, ce ne arată o scurtă istorie a evoluţiei poliţiei:
      Iar exemplele în privinţa angajaţilor primăriei pot continua cu Marea Britanie, unde în Londra poartă denumirea de traffic warden şi au ca principală atribuţie sancţionarea parcărilor şi a staţionărilor auto. 
    • Catalin
      By Catalin
      Nu de puţine ori am întâlnit cazuri în care concetăţenii compară modul de intervenţie al poliţistului român cu cel american. Trecând peste faptul că , în marea lor majoritate, românii şi-au format o imagine a poliţiei americane bazată doar pe ce văd prin filme, iar acea imagine nu e tocmai identică cu ce se întâmplă în realitate, am să supun atenţiei dvs. un exemplu privind modul de acţiune în cazurile de violenţă în familie. Din păcate, sunt puţini cei care realizează dificultatea acestei munci de poliţie şi faptul că deseori poliţiştii ajung în situaţii unde sunt între ciocan şi nicovală. Datorită legislaţiei din ultimii ani, în munca noastră a devenit ceva firesc ca poliţistul să fie omul de sacrificiu, cel ce se face vinovat de ceva, indiferent de ce ar face sau cum ar acţiona. Şi am să vă explic de ce:
      Să luăm exemplul violenţei în familie. Un beţiv îşi snopeşte în bătaie nevasta. Soţia sună disperată la poliţie şi cere ajutor. Poliţistul merge acolo cu cele mai bune intenţii, el vrea să o ajute pe nefericită. Numai că societatea românească, prin aleşii săi, e puţin cam ipocrită, îi cere poliţistului să rezolve o problemă, dar nu-i oferă ustensilele necesare, adică o lege care să-i confere drepturile şi competenţele necesare pentru a putea acţiona la fel ca poliţistul american. 
      Opinia publică vrea ca nenea poliţistul să meargă acolo şi să-l tăvălească imediat pe beţiv, să-l călărească puţin pe nenorocit şi exact ca în filmele americane, să-l ducă în arest până o să apară în faţa unui judecător sau eventual să-i dea un ordin de restricţie/protecţie, astfel încât mizerabilul să nu se mai apropie de soţia sa până se lămuresc lucrurile şi îşi bagă minţile-n cap. Corect, just şi frumos, da? Da, de pe margine şi teoretic aşa ar fi corect şi frumos, într-o societate civilizată, populată cu cei mai deştepţi, frumoşi şi grozavi oameni de pe planetă. Numai că un astfel de mod de acţiune pe care opinia publică şi-l doreşte, nu se regăseşte şi în legislaţie. Ca să vă convingeţi cum stă treaba cu legislaţia privind violenţa în familie, o să-mi permit să citez un coleg de aici de pe forum. În anul 2012 colegul nostru, dezamăgit de noile modificări legislative privind prevenirea şi combaterea violenţei în familie, ne spunea:
      După cum puteţi vedea, nenea poliţistul se duce acolo mai mult la mişto, pentru că după legea aia grozavă, nu prea poate face mare lucru. Iar dacă derbedeul se întoarce şi-i aplică o corecţie nevestei pentru obrăznicia de a cere ajutor la 112, cine credeţi că va fi de vină şi va fi blamat de opinia publică sau de mass-media? Aţi ghicit! Poliţistul ăsta nemernic, pentru că nu a acţionat cum o fac şi americanii, nu l-a băgat la beci. Nimeni nu-şi îndreaptă atenţia către ce prevede legea sau către cei ce au iniţiat şi adoptat o asemenea lege. De curiozitate, vă invit să o studiaţi. Veţi constata că cea mai mare parte a legii privind prevenirea şi combaterea violenţei în familie se ocupă de înfiinţarea, funcţionarea şi finanţarea a tot felul de unităţi şi centre, complet inutile, dar care sunt finanţate de la buget. 
      În concluzie, dacă poliţistul român acţionează într-o astfel de speţă ca cel american, riscă să ajungă la puşcărie pentru abuz în serviciu, purtare abuzivă, lipsire de libertate, etc. Pentru că nu-i aşa, deşi poliţistul ajunge la faţa locului şi vede femeia cu ochii umflaţi, tăvălită şi cu hainele rupte, nu este el în măsură să aprecieze dacă într-adevăr beţivul şi-a bătut nevasta sau nu. O astfel de stare de fapt o poate constata numai un judecător, în urma pledoariei a tot felul de asistenţi sociali sau psihologi ce poartă tot felul de titulaturi pompoase. Numai că până atunci, derbedeul trebuie să se bucure de prezumţia de nevinovăţie. El are o grămadă de drepturi, ce nu trebuie lezate.
      Şi uite aşa, dacă nu vrea să încalce legea şi să ajungă la puşcărie, poliţistul trebuie să suporte oprobriul semenilor săi ce analizează superficial lucrurile. Din păcate, poliţiştii se lovesc zilnic de aceste probleme în cel mai palpabil şi real mod cu putinţă. Numai că nimeni nu e interesat de problemele lor.
      Exemplele pot continua şi în cazul altor genuri de speţe. Imaginează-ţi că te duci să intervii la un scandal iscat într-o cârciumă de cartier, iar acolo un beţiv sparge o sticlă şi nu sare la tine, ci doar te ameninţă că-ţi taie beregata, ca şi cum ai fi cel mai mare duşman al său, deşi tu acolo nu te-ai dus să-i faci lui vreun rău, ci doar pentru a aplana un conflict, doar pentru a-ţi face datoria. Ce faci? Scoţi pistolul şi bagi cartuş pe ţeavă? Pentru că eşti conştient de faptul că dacă beţivul trece la fapte, într-o secundă, maxim două (timp în care tu nu vei putea să scoţi pistolul din toc) te va face franjuri cu sticla aia spartă pe care o are în mână. Dar pe de altă parte, ştii foarte bine că domnii procurori şi judecători, în caz de ceva, îţi vor povesti despre grozavul şi mirificul principiu al intervenţiei proporţionale cu atacul. Îţi vor spune că arma ta e mult mai puternică decât sticla ăluia şi că dacă ai scos arma, acest detaliu a dus la iritarea beţivului. Şi alte asemenea principii şi dezabateri făcute la rece din spatele unui birou confortabil.
      Iar ca tacâmul să fie complet, îţi mai trece prin căpşor şi imaginea familiei tale, cu soţia şi copiii. Care în ambele cazuri, dacă situaţia degenerează, vor avea de suferit: copiii tăi îşi vor pierde tatăl, iar nevasta, soţul. Deoarece dacă-l împuşti, sunt mari şanse să te duci la puşcărie, iar dacă nu o faci, s-ar putea să ajungi într-un sicriu sau chiar mai rău, o povară pentru familie, dacă rămâi infirm ori schilodit.
      Nu-i aşa că viaţa de poliţist e grozavă?
    • Catalin
      By Catalin
      La numai câteva zile de la înmormântarea poliţistului ucis de un om de afaceri în Capitală, la Satu Mare s-a petrecut o speţă aproape identică. Marţi seara (25.08.2015) un om de afaceri din Satu Mare a luat pe capotă un poliţist. Diferenţa faţă de cazul de la Bucureşti este că acesta iniţial a oprit, numai că în timp ce unul dintre poliţişti efecuta verificările, individul a pornit şi a luat pe capotă celălalt poliţist rămas în stradă, pe o distanţă relativ scurtă, după care poliţistul a sărit de pe capotă, fără a suferi vătămări corporale sau alte leziuni. Evident s-a trecut la urmărirea şi blocarea acestuia în trafic, lucru ce s-a şi întâmplat ulterior, a scris voceatransilvaniei.ro
      Întrebarea firească care se pune este: de ce ar face cineva aşa ceva? Stimabilul patron de carmangerie avea permisul de conducere suspendat, cu alte cuvinte era un infractor surprins în flagrant. Iar infracţiunea comisă a fost una cu intenţie. Omul ştia foarte bine că nu are dreptul să conducă, dar nu l-a interesat, nu a avut nicio jenă sau reţinere să încalce legea cu bună ştiinţă. 
      Dacă cineva ar fi tentat să spună că a fost doar o întâmplare sau o excepţie, trecutul infracţional al individului îl contrazice, deoarece afaceristul nu este la prima abatere. El a avut mai multe dosare penale, inclusiv pentru ultraj. În anul 2000 a lovit o persoană, în 2004 a agresat un poliţist de frontieră şi i-a distrus autoturismul de serviciu. În luna martie 2010 a bătut două persoane "confiscându-le" calul şi atelajul, în noiembrie 2010 a bătut şi agresat verbal o persoană în faţa unui supermarket, în martie 2011 a intrat în sediul unei societăţi adresând injurii şi scuipând o persoană din conducerea acelei firme, iar relativ recent, în iunie 2013, a agresat un inspector de la Inspectoratul de Stat pentru Construcţii.
      Un trecut infracţional bogat din care reiese destul de clar că stimabilul este o persoană violentă, ce nu dă doi bani pe legile din această ţară. Mai mult decât atât, la ultima sa ispravă, după ce a fost urmărit şi blocat, patronul a continuat să aibă un comportament "necorespunzător" faţă de poliţişti, fapt ce rezultă din comunicatul oficial al procurorilor.
      În concluzie, avem de-a face cu un infractor, ce comite infracţiuni cu bună ştiinţă, cu un cazier stufos ce dovedeşte că este o persoană violentă, ce manifestă un dispreţ total faţă de legile statului român şi care nu ezită să comită alte infracţiuni în încercarea de a se sustrage.
      Numai că pentru procurorul de la Parchetul de pe lângă Judecătoria Satu Mare, toate acestea nu au fost suficiente pentru a propune arestarea individului, din moment ce a fost plasat sub control judiciar. Da, da, aţi citit corect! Individul a fost plasat sub control judiciar.
      Probabil din cauza faptului că poliţistul nu a suferit vătămări corporale sau leziuni a cântărit mult mai mult decât faptul că individul s-a urcat la volan deşi era conştient că comite o infracţiune, după care nu a ezitat să mai comită încă o infracţiune cu violenţă în încercarea de a se sustrage, ca să nu mai amintesc de comportamentul violent ce ar fi trebuit să constituie o circumstanţă agravantă la fel ca şi trecutul său infracţional plin de fapte comise prin violenţă. 
      În schimb, românii se întreabă de ce poliţiştii din această ţară nu ripostează la fel ca poliţiştii americani sau cei din alte ţări occidentale. Aici puteţi vedea dragi români una dintre cauze. Încercaţi să vă imaginaţi ce se întâmpla în Statele Unite într-un caz similar. Şi vă ajut eu cu un clip recent, în care un individ oprit în trafic refuză să coboare din maşină şi porneşte maşina în marşarier. Această manevră este considerată a fi un atentat la siguranţa poliţiştilor şi a publicului, drept urmare poliţiştii americani nu ezită şi fac uz de armă.
      Acum încercaţi să vă imaginaţi ce ar fi păţit poliţistul român şi care ar fi fost părerea procurorului ce a instrumentat dosarul de ultraj în cazul de la Satu Mare, dacă colegul nostru ar fi folosit armamentul din dotare. În condiţiile în care a considerat că nu prezintă un pericol social suficient pentru a propune arestarea, deşi a comis două infracţiuni cu intenţie (conducere cu permisul suspendat şi ultraj) dintre care una cu violenţă, orice poliţist îşi pune întrebarea: 
      Va considera domnul procuror că mi-a fost pusă viaţa în pericol? Va considera domnul procuror că uzul de armă a fost justificat?
      Deci, este sau nu este încurajată ultragierea poliţiştilor în România?
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.