Jump to content
POLITISTI.ro

Dacia oferă și transmisie automată


Marius
 Share

Recommended Posts

  • Moderator

Oficial – Dacia Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway vor fi disponibile cu transmisia 
automatizată Easy-R.

image.thumb.jpg.c0757afcfe6e09a7262c1464

Dacia a oferit un comunicat de presă în care detaliază noutățile pe care le va afișa în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, iar cea mai importantă informație constă în introducerea transmisiei Easy-R. Vorbim despre o cutie manuală automatizată care va echipa modelele Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway. Din păcate, oficialii producătorului de la Mioveni nu au oferit și alte detalii cu privire la noua transmisie.

Tot în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, Dacia va prezenta și Duster Edition 2016, o versiune specială care promite o serie de echipamente noi, dar și modificări din punct de vedere estetic.

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

E o cutie pentru segmentul low-cost, de fapt cutia manuala JH3 automatizata,  va mai fi montat inca un calculator deci nu e o cutie automata autentica. Modurile P (parcare) si S (sport) nu exista la aceasta cutie si din cate am inteles e ceva delay intre trepte.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

E normal până la urmă să pună o cutie low-cost, pentru că tot din categoria asta fac parte si modele de la Dacia. Sper să fie o cutie pe cât de putin complicată, pe atât de fiabilă. Pentru că în fond, acesta ar trebui să fie primul criteriu în alegerea unei cutii automate din portofoliul celor de la Renault, de cei de la Dacia.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Transmisia robotizată Easy-R din oferta Dacia, prima unitate automată din oferta europeană a constructorului din Mioveni, debutează la Salonul Auto de la Frankfurt, ce va avea loc în perioada 17-27 septembrie 2015. Noua transmisie robotizată Easy-R de la Dacia are cinci trepte de mers înainte și este oferită, pentru moment, doar cu unitatea pe benzină de 0.9 Tce, de 90 CP, şi are sistem Start-Stop. Propulsorul respectă normele Euro 6 și asigură același consum mixt în compania transmisiei robotizate: 4.9 litri la sută și emisii CO2 de 109 grame/kilometru.
Transmisia robotizată de la Dacia are atât mod automat, cuplat prin selectarea treptei "D", cât și mod Manual, activat prin mutarea levierului la "M" și apoi mișcarea acestuia înspre semnele "+" și "-", în funcție de dorința șoferului de schimbare a treptelor. Cei de la Dacia susțin că au ales această soluție tehnică deoarece nu afectează consumul de carburant și unitatea Easy-R are mai puține pierderi de energie față de automatele convenționale. În plus, unitatea Easy-R are un mod de "crawl" îmbunătățit, care facilitează manevrele la viteze reduse când nu este acționată accelerația și staționarea în rampă cu sistemul Hill Start Assist.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

M-am bucurat și eu cînd am citit prima dată știrea, pînă cînd am văzut detaliile și m-am dezumflat. Din păcate nu e nici automată clasică, nici dublu-ambreiaj. :(

Robotizatele simple, cu un singur ambreiaj, sînt tare nasoale. Am avut odată ocazia să conduc una și mi s-a părut oribilă. Mai bine iei cutie manuală și știi o treabă, decît să te încurci cu așa ceva.

 

Edited by VladSoare
Link to comment
Share on other sites

Cînd stai pe loc, ambreiajul e decuplat. Complet. Deci dacă pleci de pe loc în rampă, în timpul cît muți piciorul drept de pe frînă pe accelerație, mașina o ia la vale. Cu o manuală o mai ții cumva din ambreiaj, dar cu asta n-ai altă șansă decît cu frîna de mînă. O automată adevărată n-are problema asta, iar una cu două ambreiaje poate s-o aibă sau nu, în funcție de cum e făcută.

Dar treaba cea mai nasoală este schimbatul treptelor. Ai plecat de pe loc, accelerezi și vine momentul să schimbe. În acel moment ambreiajul se decuplează, motorul se turează în gol, după care ambreiajul se cuplează din nou cu un șoc. Trebuie să ai grijă să slăbești accelerația în momentul în care simți că vrea să schimbe, după care să accelerezi din nou abia după ce ambreiajul s-a cuplat. Tare nasoală senzația.

Pe scurt, nu prea are nici o legătură cu comportamentul unei cutii automate. Dacă cele cu dublu-ambreiaj pot simula comportamentul unei automate, astea robotizate simple nu pot. Pentru mine avantajul cel mai mare al unei automate este felul în care merg cu ea în oraș, în trafic aglomerat, bară la bară. Cînd traficul este lejer, automata nu-ți aduce cine știe ce avantaje. În aglomerație se simte diferența. Faptul că stau pe loc cu piciorul pe frînă, apoi cînd coada se mișcă mai slăbesc un pic pedala și mașina se mișcă, apoi o apăs iar, etc. Mă tîrăsc în coadă numai cu frîna, doar slăbind-o puțin cînd e cazul. Or cu o robotizată nu merge așa. Tot trebuie să muți piciorul dintr-o parte în alta.

Cel puțin așa era la aia pe care am condus-o eu, un Fiat 500. După cîteva încercări nereușite de a mă adapta, am trecut-o pe manual și am condus-o tot restul zilei așa. Culmea, pe manual schimba mai bine, fără șocuri. N-am înțeles de ce. Cine știe, poate că fiind conștient de schimbare (pentru că era acțiunea mea), slăbeam din reflex accelerația fără să-mi dau seama. Sau poate că o fi vreo altă explicație; cert este că pe manual m-am descurcat bine.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Eu sunt dezamagit si de Focusul cu dublu ambreiaj...

Oricum pentru navasta va fi numai automata. Nu vreau sa slabeasca atentia la drum concentrandu-se la ambreiaj si pozitia levierului.
Cat despre Dacia, eu zic sa asteptam. Pana acum nu a dezamagit.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.