Jump to content
POLITISTI.ro
Marius

Dacia oferă și transmisie automată

Recommended Posts

Marius

Oficial – Dacia Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway vor fi disponibile cu transmisia 
automatizată Easy-R.

image.thumb.jpg.c0757afcfe6e09a7262c1464

Dacia a oferit un comunicat de presă în care detaliază noutățile pe care le va afișa în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, iar cea mai importantă informație constă în introducerea transmisiei Easy-R. Vorbim despre o cutie manuală automatizată care va echipa modelele Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway. Din păcate, oficialii producătorului de la Mioveni nu au oferit și alte detalii cu privire la noua transmisie.

Tot în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, Dacia va prezenta și Duster Edition 2016, o versiune specială care promite o serie de echipamente noi, dar și modificări din punct de vedere estetic.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cromatic

E o cutie pentru segmentul low-cost, de fapt cutia manuala JH3 automatizata,  va mai fi montat inca un calculator deci nu e o cutie automata autentica. Modurile P (parcare) si S (sport) nu exista la aceasta cutie si din cate am inteles e ceva delay intre trepte.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
iav

O să văd dacă merge să-mi schimb cutia manualp de la „Săndel” cu asta nouă.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Catalin

E normal până la urmă să pună o cutie low-cost, pentru că tot din categoria asta fac parte si modele de la Dacia. Sper să fie o cutie pe cât de putin complicată, pe atât de fiabilă. Pentru că în fond, acesta ar trebui să fie primul criteriu în alegerea unei cutii automate din portofoliul celor de la Renault, de cei de la Dacia.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sache

Transmisia robotizată Easy-R din oferta Dacia, prima unitate automată din oferta europeană a constructorului din Mioveni, debutează la Salonul Auto de la Frankfurt, ce va avea loc în perioada 17-27 septembrie 2015. Noua transmisie robotizată Easy-R de la Dacia are cinci trepte de mers înainte și este oferită, pentru moment, doar cu unitatea pe benzină de 0.9 Tce, de 90 CP, şi are sistem Start-Stop. Propulsorul respectă normele Euro 6 și asigură același consum mixt în compania transmisiei robotizate: 4.9 litri la sută și emisii CO2 de 109 grame/kilometru.
Transmisia robotizată de la Dacia are atât mod automat, cuplat prin selectarea treptei "D", cât și mod Manual, activat prin mutarea levierului la "M" și apoi mișcarea acestuia înspre semnele "+" și "-", în funcție de dorința șoferului de schimbare a treptelor. Cei de la Dacia susțin că au ales această soluție tehnică deoarece nu afectează consumul de carburant și unitatea Easy-R are mai puține pierderi de energie față de automatele convenționale. În plus, unitatea Easy-R are un mod de "crawl" îmbunătățit, care facilitează manevrele la viteze reduse când nu este acționată accelerația și staționarea în rampă cu sistemul Hill Start Assist.

Share this post


Link to post
Share on other sites
VladSoare

M-am bucurat și eu cînd am citit prima dată știrea, pînă cînd am văzut detaliile și m-am dezumflat. Din păcate nu e nici automată clasică, nici dublu-ambreiaj. :(

Robotizatele simple, cu un singur ambreiaj, sînt tare nasoale. Am avut odată ocazia să conduc una și mi s-a părut oribilă. Mai bine iei cutie manuală și știi o treabă, decît să te încurci cu așa ceva.

 

Edited by VladSoare

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius

În ce sens sunt nasoale?

Share this post


Link to post
Share on other sites
VladSoare

Cînd stai pe loc, ambreiajul e decuplat. Complet. Deci dacă pleci de pe loc în rampă, în timpul cît muți piciorul drept de pe frînă pe accelerație, mașina o ia la vale. Cu o manuală o mai ții cumva din ambreiaj, dar cu asta n-ai altă șansă decît cu frîna de mînă. O automată adevărată n-are problema asta, iar una cu două ambreiaje poate s-o aibă sau nu, în funcție de cum e făcută.

Dar treaba cea mai nasoală este schimbatul treptelor. Ai plecat de pe loc, accelerezi și vine momentul să schimbe. În acel moment ambreiajul se decuplează, motorul se turează în gol, după care ambreiajul se cuplează din nou cu un șoc. Trebuie să ai grijă să slăbești accelerația în momentul în care simți că vrea să schimbe, după care să accelerezi din nou abia după ce ambreiajul s-a cuplat. Tare nasoală senzația.

Pe scurt, nu prea are nici o legătură cu comportamentul unei cutii automate. Dacă cele cu dublu-ambreiaj pot simula comportamentul unei automate, astea robotizate simple nu pot. Pentru mine avantajul cel mai mare al unei automate este felul în care merg cu ea în oraș, în trafic aglomerat, bară la bară. Cînd traficul este lejer, automata nu-ți aduce cine știe ce avantaje. În aglomerație se simte diferența. Faptul că stau pe loc cu piciorul pe frînă, apoi cînd coada se mișcă mai slăbesc un pic pedala și mașina se mișcă, apoi o apăs iar, etc. Mă tîrăsc în coadă numai cu frîna, doar slăbind-o puțin cînd e cazul. Or cu o robotizată nu merge așa. Tot trebuie să muți piciorul dintr-o parte în alta.

Cel puțin așa era la aia pe care am condus-o eu, un Fiat 500. După cîteva încercări nereușite de a mă adapta, am trecut-o pe manual și am condus-o tot restul zilei așa. Culmea, pe manual schimba mai bine, fără șocuri. N-am înțeles de ce. Cine știe, poate că fiind conștient de schimbare (pentru că era acțiunea mea), slăbeam din reflex accelerația fără să-mi dau seama. Sau poate că o fi vreo altă explicație; cert este că pe manual m-am descurcat bine.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezar

Eu sunt dezamagit si de Focusul cu dublu ambreiaj...

Oricum pentru navasta va fi numai automata. Nu vreau sa slabeasca atentia la drum concentrandu-se la ambreiaj si pozitia levierului.
Cat despre Dacia, eu zic sa asteptam. Pana acum nu a dezamagit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Similar Content

    • user1234
      By user1234
      Se poate conduce o masina cu tiptronic de catre cineva care detine permis de conducere doar pentru cutie automata?
    • Pixelinna
      By Pixelinna
      Buna ziua,
      Imi asum toate glumele si ironiile inerente urmatoarei afirmatii:
      Sunt femeie si doresc sa sustin examenul auto pe o masina cu cutie automata.
      Nu cred ca va fi chiar un impediment imens cutia manuala, dar daca tot avem masini cu transmisie automata si nici nu le vom schimba pe altele manuale prea curand, si daca tot se spune ca ar fi mai usor, as fi dorit sa stiu care este cadrul legal in prezent.
      M-am mai uitat pe internet si din ce vad, in 2009 era un proiect de lege care urma sa modifice codul rutier, si printre altele mentiona ca se poate sustine examenul pe respectivul tip de masini, doar ca daca sunt promovate probele, as putea conduce doar pe automata. Ceea ce este si intentia mea, oricum.
      Pe de alta parte am citit si diverse povesti despre respectiva optiune fiind conditionata de existenta vreunui handicap locomotor (? si despre candidati care au facut scoala pe asa ceva, apoi au fost respinsi la examen. Deci inainte sa ma apuc sa dau vreo 1000 de lei si mai bine, as dori sa stiu daca este sau nu este ok ca o persoana sanatoasa tun sa faca scoala de soferi pe o masina cu transmisie automata, si sa sustina examenul pe acelasi tip de masina.
      Multumesc!
    • Catalin
      By Catalin
      Revista franceză automobile-magazine.fr a fost publicat câteva fotografii cu Dacia Logan 2, maşina urmând să fie lansată în acest an, cel mai probabil la Salonul Auto de la Paris.
      Ce părere aveți?
      Cum vi se pare?






      Ce vă place și ce nu vă place din ce vedeți în aceste poze?
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.