Jump to content
POLITISTI.ro

Probleme cu un service auto privind calitatea lucrărilor


pufarinA

Postare recomandată

Buna ziua, in urma cu o luna de zile am avut o problema cu masina, am apelat la un service auto pentru depistarea problemei. Aici mi s-a facut verificarea completa a masinii, s-a gasit defectiunea si s-a rezolvat prin adaugarea catorva suruburi pentru fixarea unei piese. Am platit, mi s-a eliberat factura si garantie 3 luni, insa acum cateva zile mi s-a oprit masina brusc, nu am mai reusit sa o pornesc. Am sunat la service-ul respectiv, mi s-a facut o programare peste o saptamana pe care trebuia sa o platesc si din pura curiozitate m-am uitat sub capota si am vazut ca s-a crapat capacul de la distributie, crezand ca este rupta cureaua, am desfacut si am gasit un surub care nu avea ce sa caute acolo. Avand in vedere ca eu am platit pentru verificarea completa a masinii nu era normal sa se gaseasca surubul respectiv? Sau daca, atunci cand mi s-au adaugat suruburile respective (piesa fixata de ei se afla langa distributie), nu era normal sa verifice in cazul in care au scapat surubul si nu l-au mai gasit? Ei au fost ultimii care au verificat distributia (cu gandul, cred).

Am dus masina la service sa vada problema, au recunoscut ca surubul respectiv a crapat capacul, a rupt cureaua (se vad urme lasate de surub) si mi-a gripat motorul. Acum ei imi zic sa imi schimb motorul, ca e mai ieftin, pe cheltuiala mea. De ce sa platesc tot eu pentru greseala altora?

Care sunt procedurile prin care pot sa merg in instanta si care sunt acuzatiile pe care pot sa le aduc service-ului respectiv? Pot sa cer daune morale? Avand in vedere faptul ca surubul respectiv putea sa ajunga la niste role si in acest caz se producea frana de motor, care la viteza mare, imi punea in pericol viata.

Multumesc.

Link către comentariu

Nu am depus nicio plangere, desi intentionez sa fac lucrul acesta.

Din cate am inteles directorul firmei este un om foarte influent, are relatii, pile etc., nu vad ce as rezolva cu plangerea.

Link către comentariu
  • Moderator

Dacă vei depune o plângere la registrul auto, pentru că cei de acolo sunt abilitaţi să verifice calitatea lucărilor de reparaţie efectuate de service-urile auto prin inspectorii sau inginerii lor, iar cei de la RAR constată că atelierul respectiv are o vină sau culpă pentru cele întâmplate, sancţionându-i, ulterior acel act de constatare îl poţi folosi şi tu în instanţă, dovedind astfel printr-un document oficial, emis de o instituţie a statului, că au existat probleme privind calitatea reparaţiilor.

De asemenea poţi depune o astfel de plângere şi la ANPC, pentru că şi ei verfică aceste aspecte, respectiv dacă se ţi-a fost acordată garanţia minimă prevăzută de lege şi dacă în situaţia ta, există o culpă a celor din atelierul de reparaţii, trebuind astfel să beneficiezi de garanţie. Dacă se confirmă cele sesizate de tine, vor aplica şi ei o sancţiune service-ului respectiv şi astfel vei mai obţine încă un document oficial care să-ţi confirme şi să-ţi întărească acuzaţiile pe care le vei face în faţa instanţei.

Astfel vei avea documente oficiale emise de entităţi ce nu sunt implicate direct în litigiu direct dintre tine şi service şi vei dovedi instanţei că ai dreptate când spui că este vina celor din service pentru ce a păţit maşina. După care va mai trebui să calculezi şi să dovedeşti instanţei care este valoarea daunelor ce ţi-au fost provocate de slaba calitate a lucrărilor de reparaţie.

Dar dacă nu vrei să depui plângere atunci poţi chema direct atelierul în judecată, numai că şansele de izbândă sunt mult mai mici, iar dovedirea acuzaţiilor va fi ceva mai complicată, anevoioasă şi costisitoare.

  • Apreciez 1
Link către comentariu
  • Membru

Asa este cum spune Catalin!Ai nevoie de un expert ca sa-ti verifice calitatea lucrarilor de reparatie ,iar cu expertiza lui vei merge in instanta pt ate judeca cu serviceul!In instanta trebuie se ii prezinti la judecator dovezi...iar un inginer RAR este cel mai ok pt acest lucru!

Link către comentariu

1. nu face nici un fel de reparatii la auto.

2.mergi la ANPC si ia legatura cu un inspector si informeaza-te exact cu privire la procedura de urmat in acest caz

3.dupa ce te-ai informat incearca sa discuti problema ta direct cu directorul companiei de service si poate asa rezolvati litigiul pe cale amiabila.

Link către comentariu

Da, service-ul este autorizat.

ATP Exodus se numeste (Asociatia Tinerilor Penticostali Exodus), din cate am inteles eu este un service auto destul de bine vazut. Chiar din acest motiv am apelat la ei, la momentul respectiv nu stiam exact care este problema masinii, iar ei au promis o verificare completa a motorului.

Chiar de aceea ma mira faptul ca nu s-a gasit surubul respectiv.

Referitor la modificari, nu am de gand sa fac nimic, am zis mai sus ca ei mi-au recomandat sa imi schimb motorul, avand in vedere ca e gripat (supapele s-au indoit, chiuloasa e si ea varza).

Surubul respectiv a lasat si niste urme (s-a imprimat pe o carcasa).

Maine ii sun, sunt tare curioasa la ce concluzie au ajuns.

Link către comentariu

daca ai lasat masina in service este bine dar sper ca nu le-ai lasat si posibilitatea ,,specialistilor" sa umble din nou la compartimentul motor.

Modificat de 25tess
Link către comentariu
  • Membru

ATP Exodus?!! :shock: Ii stiu...este o firma destul de mare si cunoscuta...cel putin stiam ca e foarte serioasa!Numai masini de masini au acolo!Nu-i nici o problema ... faci cum am spus anterior si mergi in instanta daca nu se poate pe cale amiabila!

Modificat de cipri83
Link către comentariu

Trebuie sa formulezi doua plangeri, una la Autoritatea Nationalapentru Protectia Consumatorului si una la Registrul Auto Roman. In urma sesizarilor tale, functionarii celor doua institutii vor efectua un control si vor intocmi documente care pot infirma sau confirma culpa angajatilor de la service-ul auto. Vei primi un raspuns din partea celor doua insititutii care iti va fi de folos in cadrul unui eventual proces, asta numai daca aspectele sunt confirmate. Un raspuns obiectiv l-ai primit de la Catalin

Link către comentariu

Acelasi lucru il stiam si eu despre ATP Exodus, din aceasta cauza am apelat la ei. Dar dupa cum se vede nu ies lucrurile intotdeauna cum vrem noi.

Multumesc pentru raspunsuri.

Link către comentariu
  • 1 an mai târziu...

 Buna ziua,

   Am dus masina la un service cu o problema si anume- curgea motorina.Au rezolvat problema si in timp ce-i faceau verificarea s-a stricat motorul,spun ei. Mentionez ca de cand am schimbat distributia am facut 10.000km. Au venit cu propunerea sa platesc eu piesele si ei sa-mi faca manopera gratis. E normal ce se intampla? Ce pot face in situatia data? Motorul masinii mergea foarte bine.

  Va rog sa-mi dati un sfat.Mentionez ca am vorbit si cu cineva de la ANPC. Ideea e ca eu nu vreau decat sa-mi iau masina de la ei in stare de functionare si nu-mi pare normal sa mai platesc ceva.

Link către comentariu
  • Moderator

Din ce povestesti nu este vorba despre vreo faptă penală, deci politia nu te poate ajuta. Tot cei de protectia consumatorului cred că sunt cei mai în măsură să te ajute. Dacă nu veti ajunge la o întelegere amiabilă, cel mai probabil vei fi nevoit să chemi în judecată service-ul.

  • Apreciez 1
Link către comentariu
  • 4 ani mai târziu...

Buna! Am si eu o problema in care vreau sa aflu cum pot sa gasesc rezolvare! Am venit de curand in concediu cu familia si din nefericice un domn ma agatat cu carligul de remorcare provocandu-mi ceva daune la masina! Am rezolvat cu amiabila, m am dus la service,( cel ce la specificat agentul constatator) iar dupa cele spuse de agent,urma sa-mi fie schimbate usa,aripa si pragul!  Dupa mici discutii si analize, domnul constatator a zis ca merg totusi reparate ca dureaza mai putin ca timp si nu-mi blocheaza masina prea mult! Am zis bine dar inainte sa se apuce, o sa faca in asa fel sa nu se cumoasca daca tot nu le schimba?? Si atunci a intervenit domnul patron de service si mi-a dat garantia ca totul decurge perfect si ca nu se va cunoaste! Si atunci am mai specificat si de vopsea!si a dat garantia ca are robot care ii face culoarea si nu se cunoaste!    Totul bine si frumos pana m-am dus sa o iau!   Culoare in loc de negru briliant era un negru mai tuciuriu! Diferenta totala! Si plus ca toata vopseaua aplicata e coaja de portocala!   Pentru o zgatietura mai profunda a vopsit toata usa,toata aripa ,pragul si tot stalpu din fata pana in aripa spate!  Fara sa izoleze sau sa scoata bandou sau vreun cheder!   

Link către comentariu
  • 5 luni mai târziu...

Buna ziua, am nevoie de un sfat. am un logan 1.4 si anul trecut in august 2018 la 238000 km am schimbat distributia la un service autorizat, in factura emisa scrie ca se ofera garantie pentru manopera 3 luni iar pentru piese 18 luni in conformitate cu specificatiile producatorului (mentionez ca piesele , respectiv kitul de distributie a fost achizitionat de la service ul auto) acum 2 zile (10 luni de la schimb) in intersectie s-a oprit masina la 258000km ,, nu a vrut sa mai porneasca am tractat-o pana la service ul cu pricina, parerea celui care m-a ajutat cu tractarea este ca s-a rupt cureaua de distributie, cu toate ca la prima vedere nu pare (nu ma pricep de fel la mecanica), cei de la service au spus ca doar peste 3 sau 4 zile o pot verifica, fiind foarte aglomerati. 

daca se dovedeste a fi distributia, ce credeti ca sunt indreptatit sa fac mai departe, va multumesc pentru raspunsuri! 

Modificat de marianbaz
Link către comentariu
  • Moderator

Sa mergi la ei inițial sa îți ofere reparația în garanție. Dacă nu, exista OPC, instante de judecata etc. Politia nu are competente legale în astfel de aspecte. 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
×
×
  • Adaugă...

Informaţii importante

Am plasat cookie-uri strict necesare pe dispozitivul dvs. pentru afişarea optimă a paginilor. Puteţi în orice moment să modificaţi setările cookie-urilor, altfel vom presupune că sunteţi de acord să continuaţi. Utilizând acest site, sunteţi de acord cu Termenii şi condiţiile de înregistrare şi Politica de confidenţialitate.