Jump to content
POLITISTI.ro

  • 0
pufarinA

Probleme cu un service auto privind calitatea lucrărilor

Question

pufarinA

Buna ziua, in urma cu o luna de zile am avut o problema cu masina, am apelat la un service auto pentru depistarea problemei. Aici mi s-a facut verificarea completa a masinii, s-a gasit defectiunea si s-a rezolvat prin adaugarea catorva suruburi pentru fixarea unei piese. Am platit, mi s-a eliberat factura si garantie 3 luni, insa acum cateva zile mi s-a oprit masina brusc, nu am mai reusit sa o pornesc. Am sunat la service-ul respectiv, mi s-a facut o programare peste o saptamana pe care trebuia sa o platesc si din pura curiozitate m-am uitat sub capota si am vazut ca s-a crapat capacul de la distributie, crezand ca este rupta cureaua, am desfacut si am gasit un surub care nu avea ce sa caute acolo. Avand in vedere ca eu am platit pentru verificarea completa a masinii nu era normal sa se gaseasca surubul respectiv? Sau daca, atunci cand mi s-au adaugat suruburile respective (piesa fixata de ei se afla langa distributie), nu era normal sa verifice in cazul in care au scapat surubul si nu l-au mai gasit? Ei au fost ultimii care au verificat distributia (cu gandul, cred).

Am dus masina la service sa vada problema, au recunoscut ca surubul respectiv a crapat capacul, a rupt cureaua (se vad urme lasate de surub) si mi-a gripat motorul. Acum ei imi zic sa imi schimb motorul, ca e mai ieftin, pe cheltuiala mea. De ce sa platesc tot eu pentru greseala altora?

Care sunt procedurile prin care pot sa merg in instanta si care sunt acuzatiile pe care pot sa le aduc service-ului respectiv? Pot sa cer daune morale? Avand in vedere faptul ca surubul respectiv putea sa ajunga la niste role si in acest caz se producea frana de motor, care la viteza mare, imi punea in pericol viata.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Catalin

Ai depus o plângere la Registrul Auto Român sau protecţia consumatorului privind calitatea lucrărilor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Această publicitate este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

  • 0
pufarinA

Nu am depus nicio plangere, desi intentionez sa fac lucrul acesta.

Din cate am inteles directorul firmei este un om foarte influent, are relatii, pile etc., nu vad ce as rezolva cu plangerea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Catalin

Dacă vei depune o plângere la registrul auto, pentru că cei de acolo sunt abilitaţi să verifice calitatea lucărilor de reparaţie efectuate de service-urile auto prin inspectorii sau inginerii lor, iar cei de la RAR constată că atelierul respectiv are o vină sau culpă pentru cele întâmplate, sancţionându-i, ulterior acel act de constatare îl poţi folosi şi tu în instanţă, dovedind astfel printr-un document oficial, emis de o instituţie a statului, că au existat probleme privind calitatea reparaţiilor.

De asemenea poţi depune o astfel de plângere şi la ANPC, pentru că şi ei verfică aceste aspecte, respectiv dacă se ţi-a fost acordată garanţia minimă prevăzută de lege şi dacă în situaţia ta, există o culpă a celor din atelierul de reparaţii, trebuind astfel să beneficiezi de garanţie. Dacă se confirmă cele sesizate de tine, vor aplica şi ei o sancţiune service-ului respectiv şi astfel vei mai obţine încă un document oficial care să-ţi confirme şi să-ţi întărească acuzaţiile pe care le vei face în faţa instanţei.

Astfel vei avea documente oficiale emise de entităţi ce nu sunt implicate direct în litigiu direct dintre tine şi service şi vei dovedi instanţei că ai dreptate când spui că este vina celor din service pentru ce a păţit maşina. După care va mai trebui să calculezi şi să dovedeşti instanţei care este valoarea daunelor ce ţi-au fost provocate de slaba calitate a lucrărilor de reparaţie.

Dar dacă nu vrei să depui plângere atunci poţi chema direct atelierul în judecată, numai că şansele de izbândă sunt mult mai mici, iar dovedirea acuzaţiilor va fi ceva mai complicată, anevoioasă şi costisitoare.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
cipri83

Asa este cum spune Catalin!Ai nevoie de un expert ca sa-ti verifice calitatea lucrarilor de reparatie ,iar cu expertiza lui vei merge in instanta pt ate judeca cu serviceul!In instanta trebuie se ii prezinti la judecator dovezi...iar un inginer RAR este cel mai ok pt acest lucru!

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
pufarinA

Aveti dreptate.

Dar daca o sa ajungem in instanta care sunt acuzatiile care se pot aduce service-ului?

Nu s-a mai confruntat nimeni cu o astfel de problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
25tess

1. nu face nici un fel de reparatii la auto.

2.mergi la ANPC si ia legatura cu un inspector si informeaza-te exact cu privire la procedura de urmat in acest caz

3.dupa ce te-ai informat incearca sa discuti problema ta direct cu directorul companiei de service si poate asa rezolvati litigiul pe cale amiabila.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
cipri83

Eu te sfatuiesc sa faci si o plangere la protectia consumatorului!Sercviceul este autorizat?sau poate face evaziune fiscala....!Trebuie sa le incerci pe toate!

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
pufarinA

Da, service-ul este autorizat.

ATP Exodus se numeste (Asociatia Tinerilor Penticostali Exodus), din cate am inteles eu este un service auto destul de bine vazut. Chiar din acest motiv am apelat la ei, la momentul respectiv nu stiam exact care este problema masinii, iar ei au promis o verificare completa a motorului.

Chiar de aceea ma mira faptul ca nu s-a gasit surubul respectiv.

Referitor la modificari, nu am de gand sa fac nimic, am zis mai sus ca ei mi-au recomandat sa imi schimb motorul, avand in vedere ca e gripat (supapele s-au indoit, chiuloasa e si ea varza).

Surubul respectiv a lasat si niste urme (s-a imprimat pe o carcasa).

Maine ii sun, sunt tare curioasa la ce concluzie au ajuns.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
25tess

daca ai lasat masina in service este bine dar sper ca nu le-ai lasat si posibilitatea ,,specialistilor" sa umble din nou la compartimentul motor.

Edited by 25tess

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
cipri83

ATP Exodus?!! :shock: Ii stiu...este o firma destul de mare si cunoscuta...cel putin stiam ca e foarte serioasa!Numai masini de masini au acolo!Nu-i nici o problema ... faci cum am spus anterior si mergi in instanta daca nu se poate pe cale amiabila!

Edited by cipri83

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Berechet

Trebuie sa formulezi doua plangeri, una la Autoritatea Nationalapentru Protectia Consumatorului si una la Registrul Auto Roman. In urma sesizarilor tale, functionarii celor doua institutii vor efectua un control si vor intocmi documente care pot infirma sau confirma culpa angajatilor de la service-ul auto. Vei primi un raspuns din partea celor doua insititutii care iti va fi de folos in cadrul unui eventual proces, asta numai daca aspectele sunt confirmate. Un raspuns obiectiv l-ai primit de la Catalin

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
pufarinA

Acelasi lucru il stiam si eu despre ATP Exodus, din aceasta cauza am apelat la ei. Dar dupa cum se vede nu ies lucrurile intotdeauna cum vrem noi.

Multumesc pentru raspunsuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
kantor

 Buna ziua,

   Am dus masina la un service cu o problema si anume- curgea motorina.Au rezolvat problema si in timp ce-i faceau verificarea s-a stricat motorul,spun ei. Mentionez ca de cand am schimbat distributia am facut 10.000km. Au venit cu propunerea sa platesc eu piesele si ei sa-mi faca manopera gratis. E normal ce se intampla? Ce pot face in situatia data? Motorul masinii mergea foarte bine.

  Va rog sa-mi dati un sfat.Mentionez ca am vorbit si cu cineva de la ANPC. Ideea e ca eu nu vreau decat sa-mi iau masina de la ei in stare de functionare si nu-mi pare normal sa mai platesc ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Catalin

Din ce povestesti nu este vorba despre vreo faptă penală, deci politia nu te poate ajuta. Tot cei de protectia consumatorului cred că sunt cei mai în măsură să te ajute. Dacă nu veti ajunge la o întelegere amiabilă, cel mai probabil vei fi nevoit să chemi în judecată service-ul.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Dragos1986drg

Buna! Am si eu o problema in care vreau sa aflu cum pot sa gasesc rezolvare! Am venit de curand in concediu cu familia si din nefericice un domn ma agatat cu carligul de remorcare provocandu-mi ceva daune la masina! Am rezolvat cu amiabila, m am dus la service,( cel ce la specificat agentul constatator) iar dupa cele spuse de agent,urma sa-mi fie schimbate usa,aripa si pragul!  Dupa mici discutii si analize, domnul constatator a zis ca merg totusi reparate ca dureaza mai putin ca timp si nu-mi blocheaza masina prea mult! Am zis bine dar inainte sa se apuce, o sa faca in asa fel sa nu se cumoasca daca tot nu le schimba?? Si atunci a intervenit domnul patron de service si mi-a dat garantia ca totul decurge perfect si ca nu se va cunoaste! Si atunci am mai specificat si de vopsea!si a dat garantia ca are robot care ii face culoarea si nu se cunoaste!    Totul bine si frumos pana m-am dus sa o iau!   Culoare in loc de negru briliant era un negru mai tuciuriu! Diferenta totala! Si plus ca toata vopseaua aplicata e coaja de portocala!   Pentru o zgatietura mai profunda a vopsit toata usa,toata aripa ,pragul si tot stalpu din fata pana in aripa spate!  Fara sa izoleze sau sa scoata bandou sau vreun cheder!   

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Cristi

Si cu ce crezi tu ca te poate ajuta politia?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
marianbaz
Posted (edited)

Buna ziua, am nevoie de un sfat. am un logan 1.4 si anul trecut in august 2018 la 238000 km am schimbat distributia la un service autorizat, in factura emisa scrie ca se ofera garantie pentru manopera 3 luni iar pentru piese 18 luni in conformitate cu specificatiile producatorului (mentionez ca piesele , respectiv kitul de distributie a fost achizitionat de la service ul auto) acum 2 zile (10 luni de la schimb) in intersectie s-a oprit masina la 258000km ,, nu a vrut sa mai porneasca am tractat-o pana la service ul cu pricina, parerea celui care m-a ajutat cu tractarea este ca s-a rupt cureaua de distributie, cu toate ca la prima vedere nu pare (nu ma pricep de fel la mecanica), cei de la service au spus ca doar peste 3 sau 4 zile o pot verifica, fiind foarte aglomerati. 

daca se dovedeste a fi distributia, ce credeti ca sunt indreptatit sa fac mai departe, va multumesc pentru raspunsuri! 

Edited by marianbaz

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Cristi

Sa mergi la ei inițial sa îți ofere reparația în garanție. Dacă nu, exista OPC, instante de judecata etc. Politia nu are competente legale în astfel de aspecte. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Similar Content

    • Mihaicrt
      By Mihaicrt
      Buna ziua,
      Am primit o amenda de circulatie pentru nexonformitate tehnica a automobilului la inceputul acestei saptamani,in valoare de 1305 RON(9 puncte de amenda).A doua zi,m-am prezentat la un oficiu postal pentru a plati jumatate din suma.Ulterior am observat ca doamna de la ghiseul oficiului postal a citit si incasat 632,5 RON,in loc de 652,5 pentru ca suma putea fi citita cu greu pe Procesul-verbal.Intrebarea este urmatoarea:Pot cumva sa prelungesc termenul in care pot plati doar jumatate,avand in vedere ca diferenta reprezinta 3% din suma,iar eu am fost de buna-credinta si am urmarit sa achit toate datoriile fiscale la termen.
      Va multumesc!
    • Pixelinna
      By Pixelinna
      Salut
      Suntem un grup de parinti si ne punem o intrebare. Nota bene - nu cautam considerente sau opinii personale despre gradul de risc sau siguranta copiilor, ci daca ne poate ajuta cineva cu cadrul legislativ.
      Pana la urma, este sau nu este ok sa transporti 30j de copii sub 135 cm in autocar, fara scaune omologate?
      Chestia e ca 1 copil sub 135 cm in 1 masina, securizat doar cu centura de siguranta = amenda 5p / 450 ron.
      35 copii in acelasi fel de scaune, tot doar cu centuri = drum bun, Vasile.
      Multumim!
    • Adippp
      By Adippp
      Buna ziua! In septembrie 2016 am cumpărat o mașină ,am inregistrat-o la financiar pe numele meu, i-am plătit toate taxele cu privire la înmatriculare (mai puțin rca),după care a trebuit sa plec cu serviciul in afara tarii fara a finaliza procedura de înmatriculare. Nelamurirea este daca pot întâmpina probleme la inmatriculari din cauza ca a trecut acest timp,si am înțeles ca fiscalul ar fi valabil doar 30 de zile... Îmi puteți spune va rog ce probleme pot întâmpina ?
      Va mulțumesc!
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.