Jump to content
POLITISTI.ro

Postare recomandată

Marius

Începând cu aprilie 2015 în Germania intră în vigoare o nouă lege privind eliberarea plăcuţelor cu numere de înmatriculare provizorii - numerele galbene (înmatricularea provizorie pe termen scurt, cu valabilitate de maxim 5 zile).

 

post-1-0-05442000-1416835086_thumb.jpg

 

Noile norme de înmatriculare provizorie prevăd eliberarea acestor numere provizorii pe termen scurt numai pentru maşinile care au valabilă inspecţia tehnică periodică (trebuie să posede autocolantul ce atestă efectuarea inspecţiei tehnice).

Singurele excepţii de la această normă vor fi drumul până la cel mai apropiat atelier/service şi situaţia în care organul de poliţie (urmărire penală) acordă permisiunea să circule fără inspecţie tehnică (TUV).

 

Sursă: AutoBlid.de

  • Apreciez 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Această publicitate este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

coosstti

Oricum nu sunt valabile in Romania.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sache

Si nici in Ungaria! Nu poti sa intri in aceasta tara cu ele montate pe masina, pentru a o tranzita.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NewsBot
COMUNICAT
 
În cazul achiziţionării de autovehicule din Republica Federală Germania, destinate a circula pe drumurile publice din România, trebuie solicitate autorităţilor competente germane plăcuţe cu numere de înmatriculare de export (plăcuţe cu numere de înmatriculare cu caractere de culoare neagră, în care perioada de validitate este înscrisă în partea din dreapta, pe fond roşu). Conducerea unui vehicul care nu are drept de circulaţie pe teritoriul statului român constituie infracţiunea de punerea în circulaţie sau conducerea unui autovehicul neînmatriculat.
 
Circulaţia pe drumurile publice din România a autovehiculelor, tractoarelor agricole sau forestiere şi remorcilor înmatriculate în alte state este reglementată la art. 82 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care prevede că autovehiculele, tractoarele agricole sau forestiere şi remorcile înmatriculate în alte state pot trece frontiera de stat şi pot circula pe drumurile publice din România, dacă îndeplinesc condiţiile tehnice prevăzute în Convenţia asupra circulaţiei rutiere, încheiată la Viena la 8 noiembrie 1968 şi ratificată prin Decretul nr. 318/1980, dar numai pe perioada cât sunt asigurate pentru cazurile de răspundere civilă ca urmare a prejudiciilor produse prin accidente de circulaţie.
 
Conform legislaţiei rutiere române, proprietarii de vehicule sau deţinătorii mandataţi ai acestora sunt obligaţi să le înmatriculeze, înainte de a le pune în circulaţie, iar înmatricularea presupune parcurgerea unor operaţiuni, printre care şi cea referitoare la înscrierea în Registrul naţional al vehiculelor înmatriculate, a dobândirii dreptului de proprietate asupra unui vehicul de către proprietar şi se efectuează în baza unor documente, printre care dovada efectuării inspecţiei tehnice periodice, în termenul de valabilitate a acesteia, cu excepţia autovehiculelor noi, şi a asigurării obligatorii de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de circulaţie, în termenul de valabilitate a acesteia.
 
La art. 35 lit. a) din Convenţia asupra circulaţiei rutiere, încheiată la Viena la 8 noiembrie 1968 şi ratificată prin Decretul nr. 318/1980, se stipulează că, pentru a beneficia de dispoziţiile convenţiei, orice automobil în circulaţie internaţională, trebuie să fie înmatriculat de o parte contractantă sau de una dintre subdiviziunile ei, iar conducătorul automobilului să posede un certificat de înmatriculare valabil eliberat pentru a dovedi această înmatriculare.
 
Certificatele de înmatriculare eliberate de către statele membre pentru vehiculele supuse înmatriculării în temeiul legislaţiei interne trebuie să respecte condiţiile minimale impuse prin Directiva 1999/37/CE a Consiliului din 29.04.1999 privind documentele de înmatriculare pentru vehicule.
 
România a cerut Comisiei Europene un punct de vedere referitor la admisibilitatea acestora în traficul internaţional.
 
În urma analizării datelor existente, s-a stabilit faptul că autovehiculele cărora le-au fost atribuite plăcuţe cu numere de înmatriculare cu caractere de culoare neagră, în care perioada de validitate este înscrisă în partea din dreapta, pe fond galben sau cele roşii (de garaj sau de dealer), sunt înmatriculate conform legislaţiei germane numai pentru teritoriul naţional, recunoaşterea acestora în traficul internaţional fiind posibilă prin acorduri încheiate de statul german în acest scop cu statele pe teritoriul cărora circulă aceste autovehicule.
 
Autorităţile competente germane au informat partea română că, începând cu data de 1 aprilie 2015, au decis completarea legislaţiei proprii,  prin introducerea unei noi prevederi referitoare la noile condiţii de atribuire a numerelor de înmatriculare pe termen scurt şi noul tip de certificat de înmatriculare eliberat pentru acestea.
 
Potrivit reglementărilor, nu s-a modificat regimul juridic al acestui tip de înmatriculare, menţinând valabilitatea numai pe teritoriul statului german, rămânând în vigoare prevederile care reglementează modalitatea în care un vehicul poate fi condus definitiv în altă ţară, respectiv prin atribuirea unui număr de înmatriculare de export şi eliberarea unui certificat de admitere în circulaţie internaţională.  
 
În lipsa unui acord încheiat de statul german cu România de recunoaştere a acestui tip de înmatriculare temporară, conducerea unui vehicul care nu are drept de circulaţie pe teritoriul statului român constituie infracţiune şi se pedepseşte conform prevederilor art. 334 alin. (4) din Codul penal – punerea în circulaţie sau conducerea unui autovehicul neînmatriculat.
 
Pentru evitarea unor situaţii neplăcute în cazul achiziţionării de autovehicule din Republica Federală Germania, destinate a circula pe drumurile publice din România, trebuie solicitate  autorităţilor competente germane plăcuţe cu numere de înmatriculare de export (plăcuţe cu numere de înmatriculare cu caractere de culoare neagră, în care perioada de validitate este înscrisă în partea din dreapta, pe fond roşu).
 

Sursă: IGPR 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • adrian3018
      de adrian3018
      Salutari ,
      am un dubiu pe mine cand o sa vin in tara,am un Audi A3 din 2001 tot in regula si ma-m gandit daca Solarplexius-,Este o folie de plexiglass ce se pune in masina si te protejaza de la razele solare ..efectul este ca o pelicola de geamuri fumurii..intrebarea mea este:
       O sa am probleme cu ele montate chiar daca am Omologare ´´ABG Tüv Nord ´´ ?
      In germania nu am probleme cu ele ...din cate stiu regulile in romania de geamuri fumurii sunt- fata si laterale nimic,spate laterale da pana la 97´% cred ..ma rog romana mea nu este cine stie ce  
      o sa va multumesc mult daca imi raspundeti 
      La revedere  
      PS:Va las linkul de la firma asa vedeti si dumneavostra ****link-reclamă-eliminat****
    • korodilu
      de korodilu
      Buna ziua.
      Am o intrebare. Am masina adusa in Germania, de cineva si acum e in proces de inmatriculare, avand numere rosii. Masina nu a fost inca la RAR. In caz ca sunt oprit la un control sau mai rau, incalc o regula, ce acte trebuie sa am la mine in acest caz? Momentan am brieful mic, copie dupa brieful mare, contract v-c, asigurare pe numerele rosii.
      Multumesc in avans.
    • Grig11
      de Grig11
      Bună ziua ! Îmi cer scuze pentru acest nou topic dar  chiar nu dețin cunoștințe în domeniu. Aș  dori să  știu, dacă se poate, care sunt etapele  de parcurs în următoarea situație.
      Doresc să  cumpăr o mașină aici în România cu numere de Germania, și doresc să  o iau cu mine în Italia. Va trebui să  o inmatriculez inițial în tară apoi în Italia, pentru ca este destul de costisitor. Așadar, aș  vrea  să  știu  în ce condiții pot să  merg cu ea în Italia  direct, și de ce documente am nevoie.
      Vă mulțumesc !
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×

Informaţii importante

Acest website foloseşte cookie-uri. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii lor. Mai multe informaţii în Politica de confidenţialitate.