Jump to content
POLITISTI.ro
  • 0

Speta rutiera - intersectie dubioasa


slymanacu
 Share

Question

Bună ziua,

 

În urmă cu ceva vreme am avut un incident nefericit (o tamponare uşoară cu un ATV) într-o intersecţie din Braşov, după cum se vede în link-ul următor (GoogleMaps Streetview):

 

http://goo.gl/maps/aJPNS

 

Intersecţie este între 3 străzi: Strada Tîmpei, Strada Pictor Nicolae Grigorescu şi Strada Doinei. În această intersecţie, pe străzile Doinei, respectiv Pictor Nicolae Grigorescu sunt indicatoare STOP.

Întâmplarea a avut loc astfel: eu am pornit de pe loc (cu maşina Seat Leon albastră, care era parcată pe carosabil cu aprox. 50 m înainte de intersecţie - pe Strada Tîmpei), am dat semnal, m-am înscris pe banda mea. am dat semnal stânga cu intenţia de a vira la stânga pe Strada Pictor Nicolae Grigorescu, şi chiar când am început să virez stânga, am intrat în coliziune cu un ATV care venea de pe Strada Doinei.

 

Am făcut şi poză la locul faptei [am ataşat aici].

 

Am făcut constatare amiabilă şi am mers apoi la societatea de asigurări (amândoi aveam RCA la Carpatica, deci ... ghinion). Inspectorul de daune a ajuns la concluzia că e vina mea pentru producerea accidentului. Nu l-aş contrazice în totalitate, dar eu cred că am doar 50% din vină. Cred că ATV-ul nu s-a asigurat atunci când a intrat în intersecţie şi eu aveam prioritate de trecere, chiar dacă, recunosc, pentru a intra pe Strada Pictor Nicolae Grigorescu am luat virajul mai strâns.

 

Aş vrea un răspuns de la un profesionist, de aceea am postat aici.

 

Mulţumesc anticipat!

Doamne ajută

 

post-10947-0-70776600-1378303303_thumb.j

 

Dacă nu se vede poza din ataşament, se poate vedea şi aici:

https://www.dropbox.com/s/0gm8xba1y0hfddx/IMG794.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

25 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Strada de pe care veneai tu este cu sens unic si te-ai inscris pt. viraj stanga pe banda din stanga (asa cum esti obligat) sau cum adica te-ai inscris pe banda ta? Fa mai bine o schita in Paint.

 

Daca strada de pe care veneai nu este cu sens unic, intri la circulatie pe contrasens, dupa pozitia masinii. Intr-adevar, el trebuia sa se asigure temeinic, pentru ca in loc de cineva care ia virajul pe contrasens, asa ca tine, putea sa fie cineva care era intrat in depasire. Depasire perfect regulamentara, de altfel, fiind o intersectie dirijata.

Edited by DOD
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Strada de pe care veneam (Strada Tîmpei nu este cu sens unic). Se vede cum m-am înscris din schiţa ataşată.

Pe Google Maps nu apare indicatorul Oprire, dar în realitate este cu siguranţă acolo (poate sunt mai vechi hărţile)

 

post-10947-0-32279500-1378305947_thumb.j

 

Schiţa se poate vedea şi aici:

https://www.dropbox.com/s/v4e15qko4uhf26b/intersectie.jpg

 

Mulţumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

@Marius

 

Sub "Doamne ajuta" este poza din momentul accidentului si se vede indicatorul "Stop". Este foarte posibil sa nu existe in Google Maps, dar pozele de acolo pot fi vechi.

 

 

@slymanacu

 

Strict parerea mea: tu ai cauzat accidentul si-ti explic. Omul poate s-a asigurat corespunzator si in dreapta. A vazut doar o masina (pe tine) care se afla pe banda ei. Nu si-a inchipuit ca masina va vira pe contrasens, pentru ca dupa pozitia masinii, asta ai facut. Eu zic ca cei de la asigurari au judecat bine...surprinzator, totusi.

 

P.S.: nu sunt politist si deci, mai asteapta si alte pareri. Sunt anumite tipare bine gandite dupa care se evalueaza o speta.

Edited by DOD
Link to comment
Share on other sites

  • 0

@DOD

 

Da, corect, mulţumesc de părere. Doamne fereşte dacă mă depăşea cineva chiar acolo cum zici tu, că atunci ATV-ul nu mai era pus la înghesuială de mine, ci trecea pe sub roţile ăluia.



eram fix pe mijlocu drumului (nu în totalitate pe contrasens) după cum se vede în poza asta:

 

https://www.dropbox.com/s/o3mdxwk1snhlzd9/IMG793.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

@Marius

Sub "Doamne ajuta" este poza din momentul accidentului si se vede indicatorul "Stop". Este foarte posibil sa nu existe in Google Maps, dar pozele de acolo pot fi vechi.

Indicatorul care se vede în fotografia făcută imediat după evenimentul rutier nu este pe strada Doinei, este amplasat pe Strada Pictor Nicolae Grigorescu.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Din poza facuta la locul producerii tamponarii, observ ca aceasta a avut loc pe strada principala. Parerea mea ... daca conducatorul ATV-ului nu ciupea putin din str. Tîmpei si acorda regulamentar prioritate, Seat-ul putea foartea usor sa ocoleasca ATV-ul si fiecare isi vedea de drumul lui.

Daca tamponarea avea loc in afara str. Tîmpei, mai in interiorul intersectiei atunci culpa este 100% a conducatorului Seat-ului.

E posibil ca ATV-ul sa nu fi acordat prioritate si intamplarea a facut ca locul impactului sa nu fie nici in intersectie nici pe str. Tîmpei ci undeva la mijloc.

Eu cred ca si conducatorul de ATV are o vina, daca se incadra corespunzator pt acordare de prioritate nu avea cum sa fie cu un sfert din vehicul intrat pe  str. Tîmpei.

Edited by alex1988
Link to comment
Share on other sites

  • 0
@Marius

 

Asa este. Nu am fost suficient de atent la harta si am evaluat accidentul ca si cum ATV-ul ar fi venit de pe strada Pictor Nicolae Grigorescu. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ai ales calea favorabila pentru tine si ai procedat bine cu intelegerea amiabila.

Art. 107. – (1) La intersecţiile prevăzute cu indicatoare şi/sau cu marcaje pentru semnalizarea direcţiei de mers, conducătorii de vehicule trebuie să se încadreze pe benzile corespunzătoare direcţiei de mers voite, cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie şi sunt obligaţi să respecte semnificaţia indicatoarelor şi marcajelor.

(2) La intersecţiile fără marcaje de delimitarea benzilor, conducătorii vehiculelor ocupă în mers, cu cel puţin 50 m înainte de intersecţie, următoarele poziţii:

a) rândul de lângă bordură sau acostament, cei care vor să schimbe direcţia de mers spre dreapta;

b) rândul de lângă axa drumului sau de lângă marcajul de separare a sensurilor, cei care vor să schimbe direcţia de mers spre stânga. Când circulaţia se desfăşoară pe drumuri cu sens unic, conducătorii de vehicule care intenţionează să vireze la stânga, sunt obligaţi să ocupe rândul de lângă bordura sau acostamentul din partea stângă;

c) oricare dintre rânduri, cei care vor să meargă înainte.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

@Marius

 

Poza făcută de la locul accidentului este făcută din dreptul indicatorului STOP aflat pe Strada Doinei (se şi vede mare în colţul din dreapta sus o bucată din el - literele ST ;) ), pe Strada Pictor Nicolae Grigorescu aflându-se alt indicator STOP.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

@25tess

 

Nu înţeleg cu ce mă ajută articolul 107 să-mi dau seama dacă e doar vina mea pentru producerea accidentului. Cred că am fost destul de clar în explicarea evenimentului. Mai pot face schiţe adiţionale dacă ajută în găsirea unui răspuns. Eu tot îmi menţin convingerea că vina nu a fost 100% a mea.

Recunosc după cum am mai spus că trebuia să iau virajul mai larg, dar asta nu înseamnă că ATV-ul nu trebuia să-mi acorde prioritate de trecere, că doar de ce mai sunt acele două indicatoare STOP. În cazul în care nu m-a văzut când era la STOP, deşi nu cred că ăsta a fost cazul, putea să oprească la limita intersecţiei cu Strada Tîmpei, corect? În cazul în care m-a văzut, a prespus că vom trece unul pe lângă altul, şi, cred eu, s-a grăbit la pornirea de la STOP. Eu neavînd imaginaţie să calculez mijlocul întersecţiei, nu am păstrat mijlocul intersecţiei în stânga traiectoriei mele, aşa cum ar fi trebuit, ci în dreapta ei şi astfel ne-am intersectat într-un punct nefericit.

 

Dar şi aşa tot nu sunt convins. Dacă eram un camion şi nu aveam loc să trec decât alegând traiectoria mai sus menţionată, ce se întâmpla?

Edited by slymanacu
Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Conducătorul de vehicul care întâlneşte indicatorul Oprire este obligat să opreasca în locul cu vizibilitate maximă, fără a depaşi colţul intersecţiei, şi să acorde prioritate tuturor vehiculelor care circulă pe drumul prioritar, indiferent de direcţia de deplasare a acestora.

Deci conducătorul ATV-ului era obligat să oprească în locul în care avea vizibilitate, să se asigure şi să-şi continue deplasarea numai după ce acorda prioritate de trecere vehiculelor care aveau acest drept. În plus, pătrunderea şi traversarea unei intersecţii se face doar atunci când conducătorul de vehicul se asigură că o poate traversa în totalitate fără a pune în pericol ceilalţi participanţi la trafic.

Aşa cum a remarcat şi alex1988 din fotografia făcută după producerea evenimentului, ATV-ul a pătruns şi s-a angajat în traversarea intersecţiei, iar coliziunea dintre cele două vehicule pare să se fi produs pe strada Tîmpei, fapt ce fără echivoc îl învinovăţeşte pe conducătorul de ATV-ului, întrucât nu a respectat semnificaţia indicatorului Oprire, pe care l-a întâlnit.

Prioritatea este dreptul pe care îl are un vehicul de a trece înaintea altuia în situaţia când se întâlnesc. În consecinţă ordinea de trecere prin intersecţie în situaţia descrisă aici, era autoturismul primul, după care ATV-ul.

În astfel de situaţii nu are relevanţă încadrarea autoturismului înainte de a efectua virajul ori presupunerea că a pătruns pe sensul opus, pentru că indiferent de poziţia acestuia, ATV-ul nu avea dreptul să pătrundă şi să se angajeze în traversarea intersecţiei atât timp cât pe drumul prioritar circula un alt vehicul şi mai mult decât atât nu mai este valabilă obligaţia de a ocoli centrul imaginar al intersecţiei.

Legislaţia precizează foarte clar că atunci când întâlneşte indicatorul Oprire conducătorul auto este obligat să acorde prioritate tuturor vehiculelor care circulă pe drumul prioritar, indiferent de direcţia de deplasare a acestora, iar de exemplu atunci când conducătorul vehiculului (în cazul nostru Seat-ul) al cărui mers înainte este obturat de un obstacol sau de prezenţa altor participanţi la trafic etc. care impun trecerea pe sensul opus este obligat să permită trecerea doar vehiculelor care circulă din sens opus (situaţie în care nu se afla conducătorul ATV-ului).

După părerea mea, concluzia şi decizia inspectorului de daune este total greşită, vinovat de producerea evenimentului rutier este doar conducătorul ATV-ului.

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

  • 0

@Marius

 

Mulţumesc pentru răspuns. În cazul acesta, recomandaţi cererea unei constatări la Poliţie? În cazul cel mai nefavorabil pentru mine, să presupunem, că Poliţia ar constata că eu am intrat pe contrasens, acest fapt atrage după sine reţinerea permisului meu de conducere?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Din păcate pentru tine, legislaţia nu permite aşa ceva, dacă aţi completat formularul de constatare amiabilă, nu mai puteţi merge la poliţie în cazul în care aveţi nemulţumiri asupra stabilirii vinovăţiei.

Singura variantă este contestarea deciziei inspectorului în justiţie.

Citeşte:

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Eu pe formularul completat la societatea de asigurări am specificat că NU îmi recunosc vina pentru producerea accidentului. Am vorbit cu inspectorul de daune, acesta spunându-mi să apelez la Poliţie în acest caz. Deci, întreb din nou :), pătrunderea mea pe contrasens în acest caz, atrage după sine suspendarea permisului de conducere ?

 

Mulţumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Din moment ce aţi completat formularul de constatare amiabilă şi v-aţi prezentat la compania de asigurare, mai mult inspectorul a făcut deja o constatare, sub nicio formă poliţia nu mai poate face altă constatare.
În plus, pentru constatarea evenimentului rutier de către poliţie trebuia să vă prezentaţi în termen de maxim 24 ore şi să nu omiţi că în conformitate cu prev. art. 292 Cod Penal, declararea necorespunzătoare a adevărului, făcută unui organ sau instituţii de stat în vederea producerii unei consecinţe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurărilor, declaraţia făcută serveşte pentru producerea acelei consecinţe, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendă.
Chiar nu merită, crede-mă!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ok, dar ce se întâmplă dacă eu pe formular am specificat că nu îmi recunosc vina, sau nu mă mulţumeşte decizia domnului inspector de la Carpatica? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Revin cu altă problemă de data asta, dar tot legată de subiect.

Am făcut o sesizare la CSA în data de 06.09, prin e-mail, nu prin acel formular online, pentru că nu aveam numărul dosarului de daună. În acel e-mail am detaliat cazul, am făcut referire şi la această discuţie de pe forum şi mi-am exprimat nemulţumirea în soluţionarea dosarului. Am primit un reply astăzi 11.09 în care mi se cereau date cu privire la numărul de înmatriculare al autovehiculului şi numărul şi seria poliţei de asigurare. Am răspuns înapoi cu datele necesare. La câteva ore după aceea am fost sunat de inspectorul de daune cu privire la sesizarea mea, aducându-mi la cunoştinţă că a primit o sesizare pentru abuz în serviciu. L-am informat că nu asta a fost intenţia mea, ci doar mi-am exprimat nemulţumirea mea că nu a fost luată în calcul ipoteza unei culpe comune la constatarea evenimentului.

După toate acestea am primit un telefon de la conducătorul ATV-ului, care era, citez, "iritat" de situaţie şi de acţiunea mea de a face sesizare la CSA. Şi-a exprimat nemulţumirea şi m-a informat că intenţionează să mă dea în judecată.

Întrebarea mea este cu ce temei poate conducătorul ATV-ului să facă plângere împotriva mea.

Edited by slymanacu
Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

La fel ca şi tine, are dreptul să conteste sau să facă plângere oriunde consideră el că-i va fi rezolvată problema într-un mod favorabil intereselor sale. Asta e legea, oricine în România poate depune o plângere oricând şi oriunde îi doreşte sufleţelul. Dar asta nu înseamnă că automat va avea şi câştig de cauză. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Din câte ştiu eu plângerea se face în cazul în care s-a săvârşit o infracţiune, ori eu mi-am exercitat dreptul de a face o sesizare la CSA, şi nu văd cum aş fi eu inculpatul, ci mai degrabă societatea de asigurări.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Mă crezi că există plângeri de la plătitori de taxe în care cer prinderea extratereştilor ce îi urmăresc sau chiar i-au şi răpit?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Pot face o adresă la Poliţie în care să prezint tot cazul şi să solicit o opinie oficială? Asta pentru o eventuală folosire în instanţă.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.