Jump to content
POLITISTI.ro
  • 0

Folie auto


Robi
 Share

Question

Buna.

Va rog sa ma indrumati ,am si eu o nelamurire.

Am o dacie combi1310 din 92.Cum vine vara m-am decis sa aplic ceva folie antisolara pe geamurile laterale spate.Am citit mult pe net si am vazut si legislatia in vigoare.Pe mine ma intereseaza daca trebuie si omologare si la foliile mai transparente .Eu port ochelari si nu vreau sa aplic folie neagra ca dupa aia nu vad.Si vreau numai lateralele din spate.

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
  • Moderator

În normele tehnice elaborate de către Registrul Auto Român se specifică faptul că parbrizul trebuie să confere o transparenţă de minim 75 % în câmpul de vizibilitate al şoferului, iar geamurile laterale faţă de minim 70 %. Pentru celelalte geamuri, care nu au un rol esenţial în vizibilitatea şoferului, coeficientul de transmitere al luminii poate fi mai mic de 70 %.

Foliile pot fi aplicate în următoarele condiţii:

- sunt omologate sau certificate de către Registrul Auto Român;

- geamurile pe care s-au aplicat respectă condiţiile tehnice privind gradul de transparenţă specific;

- fiecare geam pe care s-a intervenit este marcat corespunzator;

- existenţa documentelor ce atestă aplicarea corespunzătoare şi omologarea foliilor;

- aceste accesorii (foliile) să fie conforme şi legal aplicate.

Cu toate astea, s-a constatat, însă, că existenţa la bordul vehiculului a documentelor ce atestă omologarea foliilor nu exclude posibilitatea ca utilizatorii (sau proprietarii autovehiculelor) să nu respecte condiţiile tehnice privind gradul de transparenţa al foliilor, aplicând alte folii cu transparenţa sub 70 %.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

foliile trebuie sa le aplici intr-o unitate autorizata de RAR sa desfasoare aceasta activitate. Vei primi de la aceasta unitate si documentele necesare.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

În normele tehnice elaborate de către Registrul Auto Român se specifică faptul că parbrizul trebuie să confere o transparenţă de minim 75 % în câmpul de vizibilitate al şoferului, iar geamurile laterale faţă de minim 70 %. Pentru celelalte geamuri, care nu au un rol esenţial în vizibilitatea şoferului, coeficientul de transmitere al luminii poate fi mai mic de 70 %.

Buna ziua,

Vreau sa-mi pun folie auto, dar as dori sa pun si pe lateralele fata (din motive de securitate). Daca as pune o folie transparenta pe lateralele fata (cea mai transparenta posibila, dar nu transparenta de tot), cu toate ca geamurile au o mica tenta albastruie, de unde stiu ofiterii de politie (cand ma vor opri) daca am depasit gradul legal de vizibilitate de 70% pe lateralele fata?

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

E simplu, dacă folia aplicată este vizibilă, adică modifică tenta geamului câtuşi de puţin, atunci cu siguranţă nu respectă gradul de transparenţă minim acceptat de RAR. Folia care să respecte gradul de transparenţă pentru geamurile din faţă, este aproape complet transparentă. Dacă nu te uiţi atent nici nu observi că există folie aplicată pe acel geam.

Aşa că nu e nicio mare filosofie, dacă se observă aşa cu ochiul liber de la distanţă, înseamnă că depăşeşte gradul de opacitate şi nu respectă normele.

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator
Daca as pune o folie transparenta pe lateralele fata (cea mai transparenta posibila, dar nu transparenta de tot), cu toate ca geamurile au o mica tenta albastruie, de unde stiu ofiterii de politie (cand ma vor opri) daca am depasit gradul legal de vizibilitate de 70% pe lateralele fata?

 

Gradul de transparenţă minim 70% e incolor, aşa cum vine maşina din fabrică.

Dacă folia aplicată pe geamurile faţă modifică gradul de transparenţă şi se observă cu ochiul liber din exterior, vei rămâne fără certificat de înmatriculare şi vei primi sancţiune contravenţională.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Va salut,sunt nou pe aici dar am o nelamurire.Daca am acte de folie autorizate R.A.R montate in service autorizat si eu peste folia pe care mi-o aplica in service aplic alta mai inchisa la culoare,ma refer acum la geamurile fata,cum imi poate demonstra un organ de politie ca folia nu este cea montata in service?Dupa cate stiu in general politistii nu au aparat de masurat opacitatea geamului.Va salut!

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Membru

Raspunsul la intrebarea ta il gasesti in posturile lui Catalin si Marius.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Va salut,sunt nou pe aici dar am o nelamurire.Daca am acte de folie autorizate R.A.R montate in service autorizat si eu peste folia pe care mi-o aplica in service aplic alta mai inchisa la culoare,ma refer acum la geamurile fata,cum imi poate demonstra un organ de politie ca folia nu este cea montata in service?Dupa cate stiu in general politistii nu au aparat de masurat opacitatea geamului.Va salut!

 

Nu trebuie să-ţi dovedească poliţistul că ai folie neomologată, el doar constată fapta (pentru că asta e treaba lui) şi îţi întocmeşte documentele de constatare. Pentru asta nu are nevoie de "aparate" privind măsurarea opacităţii, pentru că nu el omologhează foliile auto (acolo sunt necesare astfel de "aparate"). După ce îţi reţine certificatul de înmatriculare şi te amendează vei fi nevoit să mergi la RAR.

 

Răspunsul la întrebarea ta era deja postat mai sus:

 

Cu toate astea, s-a constatat, însă, că existenţa la bordul vehiculului a documentelor ce atestă omologarea foliilor nu exclude posibilitatea ca utilizatorii (sau proprietarii autovehiculelor) să nu respecte condiţiile tehnice privind gradul de transparenţa al foliilor, aplicând alte folii cu transparenţa sub 70 %.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Am fost si am intrebat la o firma din Ploiesti daca au pentru fata folie legala. Au raspuns ca DA si are 98% transparenta cu factor de protectie uv. As vrea sa pun asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nu trebuie să-ţi dovedească poliţistul că ai folie neomologată, el doar constată fapta (pentru că asta e treaba lui) şi îţi întocmeşte documentele de constatare. Pentru asta nu are nevoie de "aparate" privind măsurarea opacităţii, pentru că nu el omologhează foliile auto (acolo sunt necesare astfel de "aparate"). După ce îţi reţine certificatul de înmatriculare şi te amendează vei fi nevoit să mergi la RAR.

 

omu a intrebat altceva: daca are toate documentele in regula, dar dupa ce iasa din service isi pune el inca o folie peste cea pusa in service cum demonstreaza politistul ca sunt doua folii sau ca nu respecta gradul de opacitate?

si intrebare de la mine: cum constati fapta, daca omu iti arata actele in regula? ochiometric? asta nu e raspuns demn de politist. si daca imi pun folie in regula privind opacitatea, am toate actele inclusiv certificat emis de RAR(nu de o firma in numele RAR) in care sa ateste inginerul ala de RAR ca mi-a masurat opacitatea si e in regula...si vine un politist si verifica el ochiometric ca n-am folia in regula si imi retine certificatu si iau amenda. daca fac contestatie si mai demonstrez inca o data cu verificare la RAR ca-s in regula, oare nu e abuz in serviciu? doar pentru ca unii fac verificari ochiometric

  • Upvote 2
  • Downvote 8
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ochiometric poate este în mintea ta. Cum constați că un conducător auto nu acordă prioritate pietonilor angajați pe marcajul dedicat lor ? Cum constați că un conducător auto a depășit peste marcajul longitudinal continuu ? Mă refer la situațiile când nu dispui de camere de filmat ale aparatelor radar. Poilițistul nu trebuie să demonstreze nimic nimănui în stradă, din această cauză se numește și agent constatator. El trebuie să constate și să aplice sancțiuni acolo unde este cazul. Altfel s-ar fi numit ”agent demonstrator”. După mintea ta orice cetățean care câștigă în instanță un pv de contravenție poate face plângere împotriva polițiștilor pentru că au comis ”abuz în serviciu” nu-i așa ? Logica ta nu numai că nu are legătură cu realitatea dar dovedești că nu stăpânești absolut deloc legislația în vigoare, doar îți place să postezi în gică contra.

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Am fost si am intrebat la o firma din Ploiesti daca au pentru fata folie legala. Au raspuns ca DA si are 98% transparenta cu factor de protectie uv. As vrea sa pun asa ceva.

Pana la urma, poate sa-mi zica cineva daca este ok sa-mi pun asa ceva pe fata?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

omu a intrebat altceva: daca are toate documentele in regula, dar dupa ce iasa din service isi pune el inca o folie peste cea pusa in service cum demonstreaza politistul ca sunt doua folii sau ca nu respecta gradul de opacitate?

si intrebare de la mine: cum constati fapta, daca omu iti arata actele in regula? ochiometric? asta nu e raspuns demn de politist. si daca imi pun folie in regula privind opacitatea, am toate actele inclusiv certificat emis de RAR(nu de o firma in numele RAR) in care sa ateste inginerul ala de RAR ca mi-a masurat opacitatea si e in regula...si vine un politist si verifica el ochiometric ca n-am folia in regula si imi retine certificatu si iau amenda. daca fac contestatie si mai demonstrez inca o data cu verificare la RAR ca-s in regula, oare nu e abuz in serviciu? doar pentru ca unii fac verificari ochiometric

 

Pune mâna şi mai citeşte, că te faci de râs. Citeşte cu atenţie ce înseamnă abuz în serviciu şi care sunt elementele constitutive ale infracţiunii de abuz în serviciu, că eşti praf, habar nu ai pe ce lume trăieşti. Mai eşti şi poliţist, dar reciţi exact poveştile otv-iştilor.

Niciodată, dar absolut niciodată aplicarea unei sancţiuni contravenţionale nu îndeplineşte elementele constitutive ale infracţiunii de abuz în serviciu.

 

Ţi-aş explica mai multe, dar îmi pierd timpul cu tine. Tu eşti un accident în această profesie, doar ne faci râs.

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Probabil in timp politia va fi utilata cu aparate care masoara gradul de transparenta al geamului.

Ce inseamna "documente in regula"?

Sunt firme care aplica asa ceva pe geam.

Daca e sa ma intrebi pe mine as interzice complet aceasta solutie.

Geamul este element care concura la siguranta rutiera, nu-l atingi si gata.

Constructorul este singurul care are voie sa-l "opacizeze" si sa ia omologarea FARA nimic aplicat pe geam, care influenteaza vizibilitatea

 

As amenda si pe cei care-si atarna de oglinda interioara lanturi, cruci, zaruri, maimutoi, CD-uri etc.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Inginerul iti masoara doar la momentul in care masina este acolo la el in hala. Dupa ce ai iesit de pe poarta RAR, masina poate suferi modificari care o pot face sa nu mai indeplineasca conditiile prevazute de lege pentru a fi admisa in circulatia pe drumurile publice.

La fel se intampla si in cazul celor ce isi monteaza roti de alte dimensiuni. Cand se duc sa faca ITP-ul iau cu imprumut un set de roti la dimensiunile din carte, dupa care imediat ce au iesit se opresc in prima vulcanizare si le schimba in aceeasi zi. Chiar daca au ITP-ul obtinut in aceeasi zi, nu inseamna ca sunt in regula. Tocmai de aceea demonstrarea in instanta prin hartii, in astfel de cazuri este irealizabila, o mare prostie.

Edited by Anonymous
  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

omu a intrebat altceva: daca are toate documentele in regula, dar dupa ce iasa din service isi pune el inca o folie peste cea pusa in service cum demonstreaza politistul ca sunt doua folii sau ca nu respecta gradul de opacitate?

si intrebare de la mine: cum constati fapta, daca omu iti arata actele in regula? ochiometric? asta nu e raspuns demn de politist. si daca imi pun folie in regula privind opacitatea, am toate actele inclusiv certificat emis de RAR(nu de o firma in numele RAR) in care sa ateste inginerul ala de RAR ca mi-a masurat opacitatea si e in regula...si vine un politist si verifica el ochiometric ca n-am folia in regula si imi retine certificatu si iau amenda. daca fac contestatie si mai demonstrez inca o data cu verificare la RAR ca-s in regula, oare nu e abuz in serviciu? doar pentru ca unii fac verificari ochiometric

 

Andrew85

Am remarcat că habar nu ai pe ce lume trăieşti şi permanent ai un ghimpe împotriva colegilor tăi de la rutieră. În plus, din punct de vedere profesional eşti total nepregătit şi faci afirmaţii demne de un comentator din colţul blocului.

E trist că tu poliţist nu ştii aspecte elementare din legislaţia cu care lucrezi, mai exact că în conformitate cu legislaţia românească (şi aşa e peste tot în lume, nu numai în România) procesul verbal de aplicare a sancţiunii contraventionale (cât şi cele de constatare a unei infracţiuni) beneficiaza de prezumţia relativa de temeinicie şi legalitate.

Mai mult, agentul constatator este reprezentantul Autorităţii, iar mai mult în cazul în care acesta constată personal săvârşirea faptei contravenţionale, ia naştere o prezumtie simplă de adevăr a celor reţinute şi consemnate în procesul verbal. În consecinta, cel are atacă procesul verbal, în instanţă trebuie să dovedească nişte împrejurari credibile, care să infirme situaţia reţinuta în procesul verbal.

Conform art.129 Cod Proc. Civila, persoana care cere ceva instanţei de judecată, are obligaţia să probeze ceea ce cere.

CEDO a stabilit că persoanele sancţionate contravenţional beneficiază de prezumţia de nevinovăţie, dar aceasta prezumţie de nevinovăţie nu este absolută, pentru că reţinandu-i caracterul absolut, s-ar ajunge la o răsturnare a sarcinii probei care ar reveni în totalitate organului constatator, ori o asemenea sarcină ar fi "împovărătoare şi excesivă".

În legătură cu "abuzul" din mintea ta, dovedeşti că îţi lipsesc noţiuni elementare de drept ce trebuie cunoscute de orice poliţist. Pune mâna pe carte şi învată, pentru că ne faci de râs.

Faptul că un poliţist te sancţionează contravenţional nu a fost şi nici nu o să fie vreodată abuz în serviciu. Infracţiunea pervăzută de Codul Penal (art. 246 dacă îmi amintesc bine) sună cam aşa:

Fapta funcţionarului public, care, în exerciţiul atribuţiilor sale de serviciu, cu ştiinţă, nu îndeplineşte un act ori îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o vătămare intereselor legale ale unei persoane se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani.

Ori aplicarea unei sancţiuni contravenţionale nu cauzează o astfel de vătămare a intereselor unei persoane niciodată, din cauză că legea prevede foarte clar că din momentul introducerii contestaţiei împotriva procesului-verbal de contravenţie, se suspendă executarea amenzilor şi a sancţiunilor contravenţionale complementare de la data înregistrării contestaţiei şi până la data rămâneii definitive a hotărârii judecătoresti.

În concluzie, nu există elementele constitutive ale infracţiunii de abuz în serviciu, deoarece nu se produce o vătămare a intereselor legitime ale persoanei. Persoana în cauză (contravenientul) are dreptul la contestaţie, iar orice măsură represivă împotriva ei se suspendă până la decizia definitivă a instanţei.

Ai preluat toate aberaţiile spuse pe la TV, dar te asigur că în realitate lucrurile nu stau chiar aşa.

Referitor la "certificatul emis de RAR" dovedeşti încă o dată că habar nu ai despre ce vorbesţi şi baţi câmpii cu voioşie. NU EXISTĂ aşa ceva, RAR-ul nu eliberează astfel de documente.

Dacă nu crezi, citeşte pe siteul RAR unde este specificat acest lucru:

modificarea transparenţei geamurilor nu se înregistrează în cartea de identitate a autovehiculului, însă atelierele autorizate să efectueze operaţiunea de aplicare a foliei colorate, trebuie să elibereze un document privind certificatul de conformitate şi licenţa emisă de Organismul de Certificare Produse al Registrului Auto Român, iar la inspecţia tehnică periodică se verifică eticheta ce conţine marcă de omologare a geamului precum şi gradul de transparentă.

 

În concluzie, dragă Andrew85 pune mâna, citeşte legislaţia şi nu mai face afirmaţii ce nu au nicio legătură cu realitatea, afirmaţii specifice puştanilor de pe 4tuning, unde toţi sunt cocoşi şi "jmecheri", pentru că ne faci de râs şi dezinformezi cetăţeanul. Din cauza unora ca tine, care habar nu au pe ce lume trăiesc şi dau sfaturi complet eronate cetăţenilor, suntem huliţi şi desconsideraţi.

Dacă nu cunoşti ceva, poţi foarte simplu să întrebi în secţiunea privată unde colegii te pot îndruma şi te lămuresc, dar acum nu ai fost capabil şi ai considerat că trebuie să-ţi pui poalele-n cap pe secţinea publică.

  • Upvote 6
Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Membru

omu a intrebat altceva: daca are toate documentele in regula, dar dupa ce iasa din service isi pune el inca o folie peste cea pusa in service cum demonstreaza politistul ca sunt doua folii sau ca nu respecta gradul de opacitate?

si intrebare de la mine: cum constati fapta, daca omu iti arata actele in regula? ochiometric? asta nu e raspuns demn de politist. si daca imi pun folie in regula privind opacitatea, am toate actele inclusiv certificat emis de RAR(nu de o firma in numele RAR) in care sa ateste inginerul ala de RAR ca mi-a masurat opacitatea si e in regula...si vine un politist si verifica el ochiometric ca n-am folia in regula si imi retine certificatu si iau amenda. daca fac contestatie si mai demonstrez inca o data cu verificare la RAR ca-s in regula, oare nu e abuz in serviciu? doar pentru ca unii fac verificari ochiometric

Îmi pare rău să îți spun însă ești un caz pierdut

Din câte îmi amintesc ești promoția mea dar totuși sper să mă înșel.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Probabil in timp politia va fi utilata cu aparate care masoara gradul de transparenta al geamului.

 

Nu se va intampla niciodata treaba asta pentru ca nu e nevoie. Politistul nu trebuie sa verifice si nici sa stabileasca opacitatea geamurilor, asta e treaba inginerilor de la RAR. Legislatia rutiera sanctioneaza aplicarea de folii ce estompeaza ori reduc vizibilitatea si atat. E foarte clar si simplu, daca se observa din exterior ca exista folie aplicata pe geam, politistul este obligat sa aplice sanctiune.

A devenit o obsesie nationala prostia asta prin care toata lumea crede ca trebuie sa-I demonstreze politistul in strada cu cine stie ce aparate ca incalca legea. Pai daca se dorea lucrul asta, textul de lege se forumua altfel si prevedea foarte clar termenul "depaseste opacitatea admisa" etc. asa cum a fost formulat textul in cazul emisiilor de noxe.

Conform normelor RAR si legislatiei in vigoare, geamurile din fata trebuie sa fie incolore, asa cum vine masina din fabrica. Mai departe, daca are sau nu are folii care respecta gradul de opacitate se stabileste in momentul in care se face verificarea tehnica periodica. Pana atunci, daca detinatorul intervine si aplica/inlocuieste/modifica etc. ceva la geamurile fata ale masinii ce se poate observa din exterior e pasibil de sanctiune.

E putin spus "trist" ca individul asta Andrew85 e coleg cu noi si e zero barat in privinta pregatirii profesionale, se limiteaza doar sa preia niste stereotipuri de doi lei de pe net si ne face de ras. Va dati seama cam ce gandeste un cetatean cu pregatire juridical cand citeste aberatiile pe care le debiteaza asta pe aici ...

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 0

E si el om inainte de toate.

Nu am mai putina incredere in politie. Se poate sa greseasca, dar e bine ca sunteti aici (restul) si cu argumente isi va modifica parerea si el.

Parca in Belgia am vazut aparat d-asta.

Din punctul meu de vedere, am mai spus-o. Legea ar trebui sa nu accepte nimic pe geamuri fara importanta de grad de transparenta.

O zi buna

 

Cezar

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nu vreau sa par misogin sau sa para ca arat ceva,dar cel putin eu de 2 ani am folia pe masina toate geamurile negre,cum de altfel au si majoritatea politistilor pe masinile personale si acum va rog sa fiti realisti,si de fiecare data cand ma oprea vre-un politist si avea chef sa te "arda" lasam geamurile jos si nu avea cum sa imi demonstreze ca am aplicate folii pe geamurile fata,iar in legatura cu folia omologata cu transparenta aceea de nici ca se observa ca ai folie pe geamuri,daca aplic folie mai inchisa peste nu e greu ca la R.A.R sa dai folia aceea jos si sa te duci cu folia montata in service si atunci iti masoara opacitatea geamului si iti va zice omul ca ti-a fost retinut certificatul degeaba si tot nu patesti nimic doar ca trambaleala aiurea

  • Downvote 7
Link to comment
Share on other sites

  • 0

N-am vazut inca nici o statistica cum au majoritatea politistilor, :lol:, asta e domeniul "divertis".

Sunt curios insa ce faci iarna sau cum dai jos parbrizul in cazul in care te opreste?

 

Si-ti mai zic inca ceva.

Daca doamne fereste ai vreun accident.. nu stiu cum va interpreta compania de asigurari faptul ca tu ai folie, geamul jos sau sus



Si ce legatura are folia cu misoginismul? Esti femeie? Sau confuzi folia cu foliculina?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Ce să-ţi spun, o mentalitate şi un răspuns specific românesc de tipul: "şi alţii fac sau dreg".

Exact aşa reacţionează şi hoţii când sunt prinşi ... "ce domnule, că şi alţii fură sau alţii fură mai mult" şi aşa mai departe.

Exact aceeaşi reacţie o găseşti la toţi infractorii sau contravenienţii ... "şi alţii au sau fac"

Ca şi cum dacă alţii încalcă legea, sunt şi ei îndreptăţiţi să o facă. Sau probabil că doresc ca ei să respecte legea abia după toţi ceilalţi o vor face.

Halal mentalitate!

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

GJ89NDM

Faptul că ai ales ca username chiar numărul de înmatriculare, dovedeşte cât de mult te duce mintea. Vezi că aici nu e 4tuning sau 1tuning unde să faci pe grozavul şi să povesteşti cât de smecher eşti tu. Sper ca poliţiştii din zona ta să citească aici "măreţele tale realizări" iar cu prima ocazie când te depistează în trafic să nu mai fie îngăruitori şi să-ţi aplice exemplar o sancţiune contravenţională aşa cum prevede legea dacă ai folie de culoare închisă pe geamurile faţă.

 

În plus, foloseşti termeni pe care nu-i cunoşti şi dovedeşti că ai lipsit de la scoală.

MISOGIN, -Ă, misogini, adj. (Bărbat) care urăște femeile; Care manifestă, exprimă ură față de femei.

Ce legăură au femeile în această discuţie doar tu poţi ştii ... :))

Link to comment
Share on other sites

  • 0

 Da folosesc numarul masinii ca username ptr ca nu ma feresc si circul cu masina foarte mult!Cat despre "grozaviile" mele nu spusai sa ma laud ci sa va intreb pe mai marii legiutori ce putetii face sau ce pot patii eu care fac chestia asta,dar se pare ca se interpreteaza gresit.Da imi pare rau de cuvantul folosit poate ca nu are nici o legatura si nu m-am exprimat prea corect dpdv gramatical.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.