Jump to content
POLITISTI.ro

MOTORSPORT - Coltul pasionatilor de viteza


Sony
 Share

Recommended Posts

Propun sa discutam aici despre diferite evenimente motorsport. In general, eu le prefer pe cele organizate in tara noastra, gen Cupa DACIA, CNRD, CNVCD si alte raliuri. De altfel, daca ati participat ca spectatori la astfel de evenimente, niste poze sunt binevenite.

Incep cu o stire din Cupa DACIA

Sfarsit de sezon : campioni la debutanti in Cupa Dacia, locul 5 in clasamentul general Cupa Dacia!

Cu noua probe speciale, dintre care cinci s-au desfasurat in prima zi, Raliul Iasului a incheiat Campionatul National de Raliuri 2010. Echipajul 469, format din Sebastian Barbu - pilot si Razvan Hulea – copilot, a terminat sezonul clasandu-se pe locul 5 in clasamentul general al Cupei Dacia si pe locul 1 in clasamentul Debutantilor Cupei Dacia.

La sfarsitul ultimei etape Sebi a declarat: “Toamna se culeg roadele sezonului... Sunt fericit ca am terminat primul sezon ca pilot pe prima treapta a podiumului debutantilor. Nu vreau decat sa multumesc tuturor celor care m-au ajutat si m-au sustinut. Sfarsit de sezon si pentru noi, campioni la debutanti in Cupa Dacia, locul 5 in clasamentul general Cupa Dacia. Ne vedem la Sibiu Rally Show. “

“Sezonul 2010 s-a incheiat spre multumirea noastra cu un raliu lung si solicitant. Iasiul ne-a muncit si ne-a bucurat, am incheiat raliul pe locul 4 in clasamentul general al Cupei Dacia si pe locul 1 in clasamentul Debutantilor Cupei Dacia. La sfarsit de sezon, cu sase din sapte raliuri terminate, ne clasam pe locul 5 in clasamentul general al Cupei Dacia, la egalitate de puncte cu locul 4 si pe locul 1 in clasamentul Debutantilor Cupei Dacia! Dorim sa le multumim tuturor colegilor nostri de la Cupa Dacia pentru un campionat extraordinar si o competitie acerba. Nu in ultimul rand dorim sa le multumim tuturor celor care ne-au sustinut si si-au adus contributia la rezultatele noastre din acest sezon.” a spus Razvan, dupa cele doua zile de raliu si dupa un intreg sezon de munca si sperante

Echipajul 469 Sebastian Barbu/Razvan Hulea continua cursa cu sprijinul familiilor, prietenilor si doreste sa multumeasca partenerilor de la Schuster & CO Ecologic, Emi Romania, Kappa Racing dealer Subaru Pitesti, autobizz.ro, Faxtor Motorshop pentru sustinerea morala cat si financiara si nu in ultimul rand partenerului tehnic Mach 1 Sport Tech.

Link to comment
Share on other sites

Pentru cei din zona SIbiului, daca sunt interesati.

Dementer Rally Show - Buletin

BULETIN NR. 2 / 02.11.2010

In urma numarului mare de inscrieri, regulamentul pentru Dementor Rally Show 2010 se modifica dupa cum urmeaza:

1.2 DATA

Vineri 05.11.2010, cu incepere de la ora 11:00

- Grupa N2 – masini Dacia Logan; - Grupa H4 + K.

Sambata 06.11.2010, cu incepere de la ora 09:00

- Grupa N4; - Grupa A

3.5 SERVICE

Locatia Parcului de service este in dreapta startului pe platou, semnalizat corespunzator.

Intrarea masinilor de asistenta in Parcul de service trebuie sa fie:

- Vineri 05.11.2010, cu incepere de la ora 10:00 – 11:00;

- Sambata 06.11.2010, cu incepere de la ora 08:00 – 09:00;

Salvarea si masina de pompieri se afla in incinta circuitului de rally-cross.

4.2 RECUNOASTERI

Se vor efectua

- Vineri intre orele 11:00 – 11:30 la liber

- Sambata intre orele 09:00 – 09:30 la liber,

numai pe directia de concurs, cu viteza maxima de 20 km/h.

Se interzice oprirea pe traseu.

5. DESFASURAREA COMPETITIEI

Vineri, 05.11.2010

La ora 11:45 fiecare participant va trage la sorti numarul de concurs, imperecherea facandu-se astfel: nr. 1 cu nr. 2, nr. 3 cu nr. 4 etc.

La ora 12:01 va lua startul prima pereche formata din nr. 1 cu nr. 2

In cazul in care numarul de participanti este impar se va alege de catre organizatori o pereche dintre ceilalti concurenti, care nu va fi cronometrata oficial.

Sorin Itu – Director Organizatoric

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

S-a stabilit și calendarul Formulei 1, pentru sezonul 2011.

Noutatea faţă de acest an este MP al Indiei, programat pe 30 octombrie. Sezonul viitor va fi cel mai lung din istoria F1 şi va începe pe 13 martie, în Bahrein. Campionatul Mondial se va încheia la sfârşitul lunii noiembrie, în Brazilia.

  1. 13 martie - MP al Bahreinului;
  2. 27 martie - MP al Australiei;
  3. 10 aprilie - MP al Malaieziei;
  4. 17 aprilie - MP al Chinei;
  5. 8 mai - MP al Turciei;
  6. 22 mai - MP al Spaniei;
  7. 29 mai - MP al Principatului Monaco;
  8. 12 iunie - MP al Canadei;
  9. 26 iunie - MP al Europei;
  10. 10 iulie - MP al Marii Britanii;
  11. 24 iulie - MP al Germaniei;
  12. 31 iulie - MP al Ungariei;
  13. 28 august - MP al Belgiei;
  14. 11 septembrie - MP al Italiei;
  15. 25 septembrie - MP al statului Singapore;
  16. 9 octombrie - MP al Japoniei;
  17. 16 octombrie - MP al Coreei de Sud;
  18. 30 octombrie - MP al Indiei;
  19. 13 noiembrie: MP al Emiratului Abu Dhabi;
  20. 27 noiembrie - MP al Braziliei.
Link to comment
Share on other sites

Rezultatele de la Dementor Rally Show:

Clasament N4:

1. David Botka

2. Valentin Porcisteanu

3. Csaba Spitzmuller

4. Bogdan Marisca

Prima faza a avut la start 20 de concurenti, din care cei mai rapizi opt puteau accede mai departe. Claudiu David, care nu mai alergase de un sezon si jumatate in CNR, a fost cel mai rapid, castigand prima mansa si pe cea de-a treia. Vali Porcisteanu, desi cel mai rapid in mansa secunda, era doar al patrulea in clasamentul celui mai rapid timp, in urma lui David, Botka si Spitzmuller, toti trei cu licente unguresti. S-au mai calificat Gergo Szabo, Bogdan Marisca, Titi Aur si Tempesta. Titi, care concurase si vineri la H+K si impartea masina cu Marius Herascu, a concurat cu parbrizul crapat in finalul fazei intai, dupa rasturnarea celui de-al doilea, insa reusea in ultima mansa sa intre in primii opt. Manu Mihalache si Mihai Leu, revenit in concurs dupa doi ani, au fost cel mai aproape de a prinde topul 8, in timp ce Dan Girtofan a facut o performanta modesta, fiind al 13-lea, in spatele lui Elisei Groza si Dan Tatoiu.

Finala mica avea sa-i aduca insa ghinion lui Marisca, nereusind sa-si apere sansele in fata lui “Spiczi”. “In prima mansa mi s-a rupt prinderea coloanei volanului si mi-a cazut volanul in poala” a spus el. “Am revenit, dar in a doua mansa am avut foarte putin carburant si masina intrerupea deja. Ii felicit pe castigatori, noi ne bucuram ca am ajuns atat de sus intr-o companie mai mult decat selecta.”

n finala mare Vali Porcisteanu a inceput in forta, depasindu-l pe adversarul sau cu o secunda si jumatate in prima mansa. In cea de-a doua insa, lucrurile nu au mers la fel de bine pentru pitestean, care s-a rasturnat in chiar ultimul viraj. El a explicat: “Era o zona in care s-au format sleauri, masina s-a ridicat pe doua roti instantaneu si nu am mai avut posibilitatea sa reactionez.” Era astfel unu la unu, dar Vali nu avea masina pentru mansa finala. Salvarea a venit din partea lui Bogdan Marisca, cel care i-a oferit fara ezitare propria masina lui Vali, pentru a-si apara sansele la titlu.

Ultima mansa avea sa-i apartina insa tot lui Botka, si astfel pilotul maghiar s-a incoronat „Campionul Campionilor”. De mentionat ca el a participat o singura data in Campionatul Romaniei – locul 4 la Raliul Argesului 2009.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Veste bună pentru amatorii sporturilor cu motor din vestul ţării. Se pregăteşte pentru 2011 un puternic campionat regional cu 8 etape în judeţele din această parte a ţării. „Va fi un campionat de raliu adevărat, cu etape de viteză”, promite organizatorul Sorin Bălan.

Un timişorean ridică ştacheta în ceea ce priveşte organizarea primului campionat regional de raliuri din ţară. Sorin Bălan, cel care a pus bazele Cupei VSS, va demara din 2011 un proiect ambiţios. „Un campionat regional cu 8 etape. Va fi un campionat de raliu adevărat, cu etape de viteză. Nu facem probe pentru îndemânare. În proporţie de 80% este finalizat totul, aşteptăm ultimele aprobări de la ministere. Se vor ţine patru etape în Arad, două în Timiş şi câte una în Caraş-Severin şi Hunedoara. Începem din luna martie cu o etapă în fiecare lună a anului. Calendarul depinde de programul competiţiilor naţionale şi îl vom stabili abia în luna ianuarie”, anunţă organizatorul timişorean.

Campionatul se va desfăşura sub patronajul FRAS, federaţie ce nu este recunoscută la nivel mondial, dar organizează adevăratul Naţional de Raliuri cu toată „crema” automobilismului românesc! Asta nu va fi însă un impediment pentru piloţii care participă în competiţiile organizate de forul rival FRAK.

Oricine e binevenit să se înscrie, nu contează de unde e. Dacă are material de concurs adecvat poate să participe şi să arate ce ştie”, a precizat Sorin Bălan.

Organizarea unui asemenea campionat este o şansă excelentă pentru participanţii în campionatul judeţean Timiş, care nu au avut logistica necesară să facă saltul în CNR, dar îşi pot proba talentul într-o competiţie superioară ca grad de dificultate.

Campionatul Judeţean Timiş este organizat sub egida FRAK şi este cel mai puternic din România. A lansat în ultimii ani piloţi către competiţiile naţionale. Cele mai bune exemple sunt Bogdan Stanoiev sau Alex Krepelka.

SURSA

Suna promitator. Cel mai probabil, din scurta descriere a organizatorului, va fi calitativ peste Campionatul Judetean de Raliuri Timis.

Edited by Sony
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • Membru

am gasit ceva interesant pe net :

si tot de Google, am citit despre motorul rotativ :

Motorul Wankel

Motorul rotativ functioneaza fundamental diferit fata de toate motoarele conventionale cu ardere interna. Toate motoarele actuale cu piston utilizeaza miscarea de du-te vino a pistoanelor pentru a roti un arbore cotit plasat orizontal.

La un capat se afla camerele de ardere iar la celalalt capat arborele cotit. Vibratiile cauzate de miscarea de du-te vino a pistoanelor precum si miscarea rotativa a arborelui cotit trebuie sa fie echilibrate de un volant.

Motorul rotativ, pe de alta parte se bazeaza pe un sistem constituit din doua corpuri care se rotesc pe o axa paralela. Pistonul, numit si rotor, al motorului rotativ are forma triunghiulara. Cele trei laturi ale sale, sau ?fete? au lungimi egale si forma convexa. Pistonul rotativ executa o miscare orbitala in interiorul statorului - o carcasa de forma ovala, usor ingustata in partea din mijloc. Cele trei capete, sau ?varfuri? ale rotorului ating laturile peretelui carcasei in timpul miscarii orbitale, in timp ce centrul rotorului formeaza un cerc inchis.

Toate suprafetele de contact ale celor trei varfuri si fete ale rotorului sunt etanseizate fata de interiorul carcasei rotative pentru a preveni patrunderea gazelor in exces dintr-o camera de lucru in cealalta. Varfurile si suprafetele fetelor contin componente de etanseizare. Blocurile culisei scurte, cilindrice, ajustate de arcurile disc plasate in spatele garniturii de etansare a varfului asigura un contact constant cu garniturile laterale.

Motorul rotativ functioneaza pe baza principiului epitrohoid, modele matematice care pot fi create in diferite moduri. Modelele epitrohoide apar atunci cand un cerc executa o miscare orbitala in jurul unui alt cerc avand raza dubla decat a sa. In cercul mai mic, care executa miscarea orbitala, este ales un punct, iar atunci cand cercul se roteste, acest punct traseaza un model. Raza cercului mai mare este egala cu distanta dintre punctul central al pistonului rotativ, in acest caz, si una dintre fetele sale.

Distanta dintre punctul ales pe cercul mic (cel care formeaza curba orbitala) si punctul sau central este egala cu excentricitatea acestuia. Daca cercul exterior executa miscarea orbitala in cercul interior, mai mare, atunci se creeaza un model hipotrohoid.

Daca punctul ales pe cercul mic este situat pe marginea exterioara a cercului, atunci rezulta modele epi- sau hipotrohoide. Cercul care executa miscarea orbitala poate chiar sa depaseasca cercul interior, asemanator unei roti dintate cu dinti pe interior plasata peste o roata dintata mai mica, avand dintii pe exterior, principiu comparabil cu asa numitul principiu al axului interior de la motoarele cu piston rotativ.

Forma interiorului carcasei rotative si traseul urmat de rotorul insusi in timpul miscarii orbitale nu coincid cu curbele matematice. El este, de fapt, reglat putin mai spre exterior astfel incat garniturile de etansare a varfului sa poata urma mai bine conturul trihoidal al suprafetei interioare ?trihoide? a carcasei. Dimensiunea echidistantei este egala aici cu raza varfului garniturii tesite.

Rotorul executa o miscare excentrica in interiorul statorului, in asa fel incat cele trei varfuri se afla in contact constant cu peretele interior al carcasei in timpul fiecarei miscari orbitale. In centrul rotorului exista o roata dintata mai mica, numita angrenaj exterior, datorita dintilor dispusi spre exterior, in jurul careia se roteste o roata mai mare cu dinti dispusi pe interior.

Acest sistem de roti dintate este esential pentru a asigura ramanerea rotorului fixat pe lagarul stabil intern si poate aplica miscarea rotativa asupra arborelui excentric

Aceasta arhitectura creeaza trei camere de lucru intre cele trei fete ale rotorului si suprafata interna a carcasei statorului, a carui volum spatial se modifica constant, odata cu miscarea orbitala a pistonului rotativ. Datorita acestui proces nu mai este nevoie de arbore cotit sau de supape. Singurele elemente mobile sunt pistoanele rotative si transmisia epiciclica , cunoscuta de asemenea si ca transmisie planetara, de care sunt atasate. Aceste caracteristici inseamna ca un motor rotativ este mai usor si mai mic.

Rotorul produce puterea motorului rotativ, iar arborele excentric transmite puterea. Arborele excentric este comparabil cu arborele cotit al unui motor cu piston. Raportul dintre dintii de pe roata dintata interna si dintii rotii dintate stationare este de 3:2. Pistonul rotativ se roteste cu doua treimi din viteza angulara a arborelui excentric. Un motor cu doua rotoare functioneaza mai uniform decat un motor cu un singur rotor, deoarece cei doi arbori excentrici sunt plasati defazat la 180°. Uniformitatea de operare a unui motor cu trei rotoare este comparabila cu cea a unui motor cu piston cu 8 cilindri. Prin plasarea in linie a mai multor celule rotative, un motor rotativ poate sa produca mai multa putere utila, avand dimensiuni mai reduse, si este mai usor de construit.

In timp ce un motor normal in patru timpi necesita patru cicluri de combustie pentru a roti de doua ori arborele cotit, un motor rotativ realizeaza patru timpi printr-o singura miscare orbitala a pistonului. Fortele de dezechilibru (remanente) apar foarte rar sau de loc, deoarece centrul de greutate al pistonului rotativ se roteste in jurul propriei sale axe centrale si este ca atare echilibrat din punct de vedere dinamic.

Principiul in patru timpi

Modul de operare a unui motor rotativ se bazeaza pe acelasi principiu care se afla in spatele unui motor cu piston in patru timpi. Cavitatile sunt create datorita faptului ca cele trei varfuri ale rotorului sunt in contact permanent cu suprafetele trihoide ale peretilor interiori ai carcasei. Atunci cand rotorul executa miscarea orbitala, cele trei fete ale sale in combinatie cu peretele carcasei formeaza trei camere (A, B, C) fiecare cu un volum diferit. In timpul unei singure miscari orbitale a rotorului se realizeaza un ciclu complet in patru timpi ca in cazul unui motor cu piston - cu inductie, compresie, combustie si evacuare. Conductele de admisie si de evacuare in forma de fante (caneluri deschise) sunt deschise si inchise de rotorul insusi. Rotorul executa miscarea orbitala in cadrul carcasei si se roteste in jurul rotii dintate fixe, creand camere sub forma de secere care-si schimba volumul odata cu fiecare rotatie. Acest sistem semnifica faptul ca in cele trei camere are loc simultan unul din cele patru cicluri, astfel ca odata cu fiecare miscare orbitala completa a rotorului, motorul realizeaza trei cicluri complete, de patru timpi ale unui motor cu piston.

Timpul 1 (Inductie)

Un varf atinge in trecere o fanta de inductie, determinand-o sa se deschida. Amestecul de aer - combustibil patrunde in camera care urmeaza varful, iar prin miscarea orbitala a rotorului volumul camerei creste.

Timpul 2 (Compresie)

Cand rotorul continua miscarea orbitala, volumul camerei scade si comprima amestecul de aer - combustibil.

Timpul 3 (Aprindere)

Amestecul de combustibil-aer, comprimat, se aprinde. In timpul arderii, amestecul castiga in volum si impinge rotorul care actioneaza axul excentric in centrul acestuia.

Timpul 4 (Evacuare)

Varful initial al rotorului (din timpul 1) trece si atinge gura de evacuare determinand deschiderea acesteia.

Acest proces are loc in toate cele trei camere in acelasi timp. Se realizeaza trei aprinderi si trei arderi la fiecare miscare orbitala a rotorului in carcasa.

Acesta se traduce printr-o curba a cuplului mai plana in cazul motorului rotativ, in comparatie cu motorul cu pistoane cu un singur cilindru, la care se produce o singura aprindere la fiecare doua rotatii ale arborelui cotit

Edited by eti79ety
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Moderator

Audi a castigat pentru al doilea an la rand, titlul "International Engine of the Year Award 2011" cu motorul 2.5 TFSI, la categoria motoarelor de 2.0 - 2.5 litri.

Un juriu format din 76 jurnalisti auto din intreaga lume a votat motorul de 2.5 litri TFSI al celor de la Audi ca "International Engine of the Year 2011". Acest motor păstrează, prin urmare, premiul pe care l-a câştigat anul trecut.

Motorul de 2,5 litri este montat pe Audi RS 3 Sportback şi TT RS Coupe si Roadster. Cu o cilindree de 2480 cm3, acest motor produce 250 kW (340 CP) între 5400 şi 6500 rot/min. şi un cuplu maxim de 450 Nm de la 1.600 la 5.300 rot/min.

Aceasta este a saptea victorie la rând in competitia "International Engine of the Year Awards" pentru tehnologia TFSI a celor de la Audi. Între 2005 şi 2009, motorul lor de 2.0 litri TFSI a câştigat premiul în categoria motoarelor de 1,8 - 2,0 litri.

1910924oyyjft1b.jpg

sursa: www.fourtitude.com

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ei, daca exista pasionati in domeniu, poate ma ajutati si pe mine cu ceva: caut un Audi coupe quattro fabricat intre 1983-1988.

Nu exista pe piata pentru vanzare si nu-mi ramane decat sa incerc sa caut aiurea prin tara, asa ca apelez la voi, avand in vedere ca fiecare isi cunoaste zona si poate da de o masina pe care sa incerc sa o cumpar. Ca sa fiu mai clar cu privire la ceea ce caut, pun ceva poze cu masini similare:

11111mby.jpg

33333je.jpg

44444o.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Va fi destul de greu să găseşti un astfel de model. Nu au fost fabricate prea multe, iar pentru pasionaţi modelul este o adevărată legendă.

A fost primul turism la aceea vreme, ce dispunea de tracţiune pe toate cele patru roţi, întrucât până atunci de o astfel de tracţiune dispuneau numai camioanele şi maşinile off-road. Şi a făcut furori prin cursele de raliu în anii respectivi.

Oricum, dacă aflu de vreun exemplar am să te anunţ. Succes!

Link to comment
Share on other sites

Stiu ca e greu de gasit, dar masini sunt inca, iar proprietarii chiar vor sa scape de ele tinand cont de varsta, piese sau macar pentru impozit si asigurare (avand in vedere motorizarea de 2.2- 2.3l.)

Problema este ca nu apar pe piata ci sunt lasate sa putrezeasca prin gradini sau parcari.

Saptamana trecuta am facut 250 de km. afland ca exista una pe langa Alexandria, iar cand am ajuns acolo, omul a spus ca a taiat-o si a dat-o la fier vechi. 10v turbo, completa, functionala. Asta-i tara...

Link to comment
Share on other sites

Depinde de starea in care este masina din toate punctele de vedere: functional, vizual, acte,etc. Daca stii vreuna, lasa-mi un mesaj cu nr. de tel. si te contactez.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Astazi a aparut calendarul 2013 al Campionatului National de Raliuri

1. Raliul Braşovului 22 - 23 martie

2. Raliul Timişoara 12 - 13 aprilie

3. Raliul Bacăului 10 - 11 mai

4. R.Deltei Tulcea 31 mai - 1 iunie*

5. Raliul Clujului 21 - 22 iunie

6. R.Sibiului ERC 25 - 27 iulie**

7. Raliul Aradului 23-24 august

8. Raliul Ţara Bârsei 13-14 septembrie

9. Raliul Iaşului 4-5 octombrie

10. Raliul Harghita 25-26 octombrie

* sub rezerva validarii traseului pana la data impusa de FRAS

** in functie de definitivarea calendarului international ERC

Definitivarea coeficienţilor se va face în urma prezentării rapoartelor de la Raliul Sibiului, din partea reprezentanţilor FIA.

In cadrul editiei din acest an a Rally Magazin Awards, Raliul Clujului editia 2012 a fost desemnat cel mai bun raliu al anului.

post-6690-0-82201700-1354114097_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 10 months later...
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.