Jump to content
POLITISTI.ro

E bine sau nu sa facem chip tuning?


Tudor

Recommended Posts

turbina nu va fi cu mult mai solicitata decat de obicei ,pentru ca nu se modifica presiunea la care lucreaza ci doar se optimizeaza hartile de injectie .

turbina o omorati prin menajarea ei exagerata , daca nu se merge turat cu masina se fac depuneri de calamina care cu timpul distrug turbina,blocheaza axul etc,sau prin oprirea motorului imediat dupa ce a fost condus mai agresiv,fara sa apuce temperatura uleiului sa scada,sau accelerarea din treapta 4 la 30 la ora,din turatii mici in loc sa incepi accelerarea din treapta 2 ...

Asa ca in primul rand,trebuie sa invatam sa "menajam" o masina turbo,si ce inseamna menajarea ei , repet mersul subturat e daunator la turbina.

Cristi,crede-ma ca nu am mers cu masina subturata niciodata,si daca faptul ca am brevet de pilot auto iti spune ceva,iti dai seama cam ce stil de condus am avut(acum am familie si nu imi permit sa o pun in primejdie)!Deci chiar acel flashtuning asa zisa "SafeMode" nu e buna!Si nu sunt singurul care sustine asta!Prin rescrierea hartilor de la ECU,o data ce avansezi,se creste si presiunea in turbina automat!Nici macar banalul "filtru sport" nu e bun,din cauza ca nu filtreaza bine aerul si daca se desface motorul se va gasi fel de fel de depuneri!Am fost innebunit dupa tunning,stiu exact cu ce se mananca fiecare,tocmai din pricina faptului ca m-am ars de mai multe ori!Bani aruncati aiurea...Si lucrul asta nu il sustin numai eu,il sustin multi prieteni dintr-un service care au fost scoliti in Germania!Nu vreau sa iti stric afacerea,dar nu pot lasa un coleg sa se arda in felul asta,mai ales la ce salarii avem...Numai bine!

Edited by Tudor
Link to post
Share on other sites

Cristi,crede-ma ca nu am mers cu masina subturata niciodata,si daca faptul ca am brevet de pilot auto iti spune ceva,iti dai seama cam ce stil de condus am avut(acum am familie si nu imi permit sa o pun in primejdie)!Deci chiar acel flashtuning asa zisa "SafeMode" nu e buna!Si nu sunt singurul care sustine asta!Prin rescrierea hartilor de la ECU,o data ce avansezi,se creste si presiunea in turbina automat!Nici macar banalul "filtru sport" nu e bun,din cauza ca nu filtreaza bine aerul si daca se desface motorul se va gasi fel de fel de depuneri!Am fost innebunit dupa tunning,stiu exact cu ce se mananca fiecare,tocmai din pricina faptului ca m-am ars de mai multe ori!Bani aruncati aiurea...Si lucrul asta nu il sustin numai eu,il sustin multi prieteni dintr-un service care au fost scoliti in Germania!Nu vreau sa iti stric afacerea,dar nu pot lasa un coleg sa se arda in felul asta,mai ales la ce salarii avem...Numai bine!

totusi permiteti`mi sa nu fiu de acord .Nu arde nimeni pe nimeni .Sunt masini care merg cu turbina de fabrica si cate 15 ani , si la altele care se strica turbina dupa cativa ani ambele fiind la fel ca de pe poarta fabricii doar exploatare diferita.Totul conteaza de exploatarea masinii .

O turbina este gandita sa mearga pana undeva la 1.5 bar la fel si electronica masinii dar acolo deja vorbim de o fiabilitate redusa,si totusi vorbim despre cateva zeci de mii,poate o suta de mii de km,ori ele merg fabrica la 0.6-0.7 bar ,si o crestere infima de 0.1 - 0.15 bar in urma chiptuningului .Filtrul sport nu isi are nici un rost la un motor diesel din cauza faptului ca masina oricum trage aer fortat,plus ca se poate afecta foarte usor ce citeste debitmetrul din cauza asta,si sunt multe filtre recomandate cu capacitati de filtrare mult mai mari decat cele de fabrica.Sa ii lasam pe mecanicii scoliti in germania si in alte tari sa isi faca treaba lor ,sa desfaca motoare,sa repare,nu sa isi dea cu parerea. Si in Germania sunt firme renumite de chiptuning ,haideti sa trecem peste frica asta de nou ,sau instinct de conservare .Pana acum nu am vazut nicio masina care sa o ia dracu din cauza chiptuningului ,intr`adevar cand vorbim de mai multe modificari ...vorbim automat de mult mai multi cai .

Link to post
Share on other sites

mai nu stiu........e cam aiurea din cate vad,cred k am sa urmez sfatul colegului Tudor caruia "i mumtumesc pt sfat" ai dreptate la salariile ce le avem sa dau 170 euro cat mi-a cerut si in plus dupa cateva luni sa ma trezesc si cu turbina "dusa" nu mersi,nu vad rostul,am mai citit eu cate ceva despre acest flashtunning si din cate am inteles cand se modifica "se optimizeaza masina"se schimba si turbina pt a avea o presiune mai mare?(mai multi bari ceva d genu.nu sunt foarte priceput) iar aici turbina ramannd aceeasi banuiess k nu i face foarte bine altfel daca era asa banuiesc k o facea din fabrica cu mai multu caluti nu mai trebuia optimizata..... :lol: oricum ma lasde chiptuning,merge foarte bine si asa.(dar din cate am observat pe aici mi-am dat seama ca fac o greseala destul de mare cu tdi meu..........eu cam sunt obisnuit sa merg cu ea subturata,adik foarte rar cand depasesc 2200 de turatii tinand cont ca turometrul e pana la 5500,am constatat ca fac o greseala mare care dauneaza turbinei......ce pot face ? (ca de la un timp parca nu mai trage cum tragea inainte,am inteles ca si turbinele se pot curata e adevarat?ma poate ajuta cineva?

Link to post
Share on other sites
  • Moderator
Catalin

Trebuie sa ai grija pe cine pui sa o curete. Multi spun ca o curata, dar putini stiu sa o faca si cum trebuie.

Sunt dese cazurile cand o astfel de curatire a turbinei face mai mult rau decat bine, daca cel ce o curata o face dupa ureche.

Link to post
Share on other sites

mai nu stiu........e cam aiurea din cate vad,cred k am sa urmez sfatul colegului Tudor caruia "i mumtumesc pt sfat" ai dreptate la salariile ce le avem sa dau 170 euro cat mi-a cerut si in plus dupa cateva luni sa ma trezesc si cu turbina "dusa" nu mersi,nu vad rostul,am mai citit eu cate ceva despre acest flashtunning si din cate am inteles cand se modifica "se optimizeaza masina"se schimba si turbina pt a avea o presiune mai mare?(mai multi bari ceva d genu.nu sunt foarte priceput) iar aici turbina ramannd aceeasi banuiess k nu i face foarte bine altfel daca era asa banuiesc k o facea din fabrica cu mai multu caluti nu mai trebuia optimizata..... :lol: oricum ma lasde chiptuning,merge foarte bine si asa.(dar din cate am observat pe aici mi-am dat seama ca fac o greseala destul de mare cu tdi meu..........eu cam sunt obisnuit sa merg cu ea subturata,adik foarte rar cand depasesc 2200 de turatii tinand cont ca turometrul e pana la 5500,am constatat ca fac o greseala mare care dauneaza turbinei......ce pot face ? (ca de la un timp parca nu mai trage cum tragea inainte,am inteles ca si turbinele se pot curata e adevarat?ma poate ajuta cineva?

Probabil o sa ti se para o prostie ceea ce o sa iti spun eu acum dar asta e o buna actiune de curatare a turbinei,de fapt e pentru toata lumea ce detin automobine TDI,DTI:

Am gasit si eu ceva interesant, care sper sa va ajute .

Ideea principala este luata si spicuita de pe alt forum care dezbate intr-o maniera foarte interesanta problemele masinilor pe motorina:

“ Cind vorbim de motor, trebuie sa ne gindim la intreg ansamblu nu numai la set motor, sa ne gindim si la arbore, la cuzineti, la turbo care si ea isi face ungerea cu ulei, la axa cu came.

Un ulei bun iti protejeaza axul turbosuflantei, o motorina buna si un mers sanatos protejeaza geometria variabila a turbosuflantei, un aditiv de motorina bun(aici se mentioneaza un nume pe care l-am sters pt ca exista pareri pro si contra), protejeaza pompa sau pompele duse, injectoarele, vaporii de motorina cu aditiv ung supapele, ung geometria variabila, curata funinginea depusa pe traseul de evacuare, nu da voie la depuneri pe admisie, face multe.

Deci un trament bun si un aditiv bun, te scoate din multe probleme.

Apropo de turbo, un bun prieten a avut probleme la un Audi din 2005 motor 115 Cp, masina intra in Limp Mode.

Bun, am dat jos turbo, geometria variabil blocata, am curatat-o am facut-o sa mearga ca noua .

Peste o luna ma suna ca iar da Limp Mode.

Ma intilnesc cu el, si cum stiam ca fratele lui merge exagerat de subturat, mi-am dat seama ca astia infundasera turbo iar.

Am iesit la exterior(in afara orasului) si am obliogat geometria variabila sa-si faca cursa completa.

Mi-a dat 6 limp mode pina a inceput sa mearga bine.

M-am certat cu el serios, si acum dupa doua luni masina merge perfect, si-a insusit temele .

Cum puteti sa scuturati funinginea de pe geometrie :

Atentie, odata pietrificata, nu se poate decit data jos, curatat si facuta planeitatea vanelor. Dar daca s-a depus intr-un strat mic se poate curata si din mers astfel :

Motor neaparat la 90 gr C, strada relativ libera, masina in 2000 rpm cu a 3-a, si apasat acceleratia la blana.

Cum a ajuns la 3000 rpm, lasati in frina de motor pina la 2000 rpm, iar apasata blana, iar la 3000 rpm lasat in frina de motor, iar apasat blana, dar dusa turatia pina la 4000 rpm si pe urma frina de motor.

Numai asa puteti face cursa toata la vane si puteti curata vanele geometriei variabile.

Odata curatate se poate tura cu acceleratia la fund de la 2000 rpm pina la 2500 rpm si frina de motor, deci nu mai este nevoie de bruscare pina la 4000 rpm.

se poate face si cu a 4-a, dar creste viteza prea mult, din cauza asta se face numai in a 3-a.

Este bine ca la orice exterior sa accelerati cel putin odata la maxim, de la 2000 rpm pina la 2500 rpm, asta ca sa obligati vanele sa-si faca cursa si sa curete funinginea adunata prin oras datorita mersului subturat. “

Si inca ceva legat de Pornire:

Pornirea:

Pe timp de vara, pornirea unui motor diesel se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi din bord, se actioneaza cheia pentru pornirea motorului. Se asteapta cateva secunde pentru stingerea martorului de presiune a uleiului, dupa care se poate demara automobilul. Orice alte artificii facute la pornire sunt inutile si incorecte.

Iarna, trebuie indeplinite minime conditii pentru o pornire usoara si fara probleme a motorului diesel: bateria in stare buna, bujiile incandescente functionale si obligatoriu motorina de iarna in rezervor. Daca aceste conditii sunt indeplinite, pornirea se face astfel: cu pedala de ambreiaj apasata, se pune contactul, se asteapta stingerea martorilor luminosi si a martorului de functionare a bujiilor incandescente (poate dura mai mult, in functie de temperatura de afara), se inchid toti consumatorii inutili (radio, lumini, etc), se actioneaza cheia de contact. Motorul trebuie sa porneasca fara probleme din prima incercare.

Dupa pornire, se asteapta cateva secunde, pana la o jumatate de minut, dupa care se va pleca cu automobilul, mentinand o turatie in jurul a 2200 rpm (depinde si de motor), pana la incalzirea completa a motorului, dupa care se poate folosi regimul de turatie normal, indicat in manualul de utilizare. Orice fortare a motorului rece, prin turarea excesiva si inutila in gol, functionarea indelungata la ralenti si folosirea turatiilor ridicate in mersul normal, inainte de incalzirea completa, sunt elemente foarte daunatoare sanatatii motorului.

Important: bujiile incandescente sunt actionate automat, in functie de temperatura ambianta! Uzual, temperatura prag de functionare a acestora este de 15 grade Celsius. Peste aceasta temperatura bujiile nu se incalzesc, asadar neaprinderea martorului nu inseamna ca sunt defecte, ci ca nu este nevoie de ele pentru ca motorul sa porneasca. Bujiile defecte se inlocuiesc doar cu bujii de acelasi tip si marca; in cazul in care nu se gasesc ca cele existente pe motor, se va cumpara un set nou, cu caracteristici similare si se vor inlocui obligatoriu toate. Daca temperatura este cu multe grade sub 0, timpul cat sta aprins martorul este mai mare.

Link to post
Share on other sites

mai nu stiu........e cam aiurea din cate vad,cred k am sa urmez sfatul colegului Tudor caruia "i mumtumesc pt sfat" ai dreptate la salariile ce le avem sa dau 170 euro cat mi-a cerut si in plus dupa cateva luni sa ma trezesc si cu turbina "dusa" nu mersi,nu vad rostul,am mai citit eu cate ceva despre acest flashtunning si din cate am inteles cand se modifica "se optimizeaza masina"se schimba si turbina pt a avea o presiune mai mare?(mai multi bari ceva d genu.nu sunt foarte priceput) iar aici turbina ramannd aceeasi banuiess k nu i face foarte bine altfel daca era asa banuiesc k o facea din fabrica cu mai multu caluti nu mai trebuia optimizata..... :lol: oricum ma lasde chiptuning,merge foarte bine si asa.(dar din cate am observat pe aici mi-am dat seama ca fac o greseala destul de mare cu tdi meu..........eu cam sunt obisnuit sa merg cu ea subturata,adik foarte rar cand depasesc 2200 de turatii tinand cont ca turometrul e pana la 5500,am constatat ca fac o greseala mare care dauneaza turbinei......ce pot face ? (ca de la un timp parca nu mai trage cum tragea inainte,am inteles ca si turbinele se pot curata e adevarat?ma poate ajuta cineva?

cu nici un fel de turbina nu prea e sanatos sa te duci mai sus de 1.5 bar ,doar care sunt special facute pentru asa ceva,si aici vorbim deja de 500-600 cp

O turbina mai mare nu inseamna presiune mai mare,ci debit mai mare...

Seturile de fisiere sunt gandite pentru masini in configuratia fabricii ,fara niciun fel de modificare.In cazul in care sunt modificari , hartile de injectie se fac custom pentru modificarile respective .

se pastreaza niste norme se siguranta,se evita sa se joace prea mult cu presiunea

Link to post
Share on other sites

De PowerBox ce imi puteti spune?

Horia iti spun pe scurt!PowerBox actioneaza aproximativ ca si flashtuning!Deci dauneaza motorului,trimitandu-i directive gresite catre ECU(Engine Control Unit)!

Nu fac referire la nimeni,dar cine vrea mai multa putere,un motor mai mare!Numai bine

Link to post
Share on other sites

Pe un motor aspirat de 1,6 in 16 v, pe benzină, am pus un ecotek care, până acum şi-a făcut foarte bine treaba, în ultimii 50.000 km, în sensul că s-a diminuat consumul cu până la 15%, concomitent cu o creştere sensibiă de putere, mai ales în demaraje...

Merită!

  • Downvote 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Eu am aproape 25.000Km de cand mi-am facut chip-tuning la un motor pe benzina. Sunt foarte multumit de soft, si destul de multumit de motor.

Recomand! :)

Edited by Sony
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • Moderator
Catalin

Cei 5-7 CP nici nu ii simti in realitate, poate numai un test dyno iti poate confirma existenta lor acolo. :D

Link to post
Share on other sites

Intr-o vreme eram si eu entuziasmat de acest chiptuning,aproape ca vroiam sa-l fac.Dar, cineva care a avut motorul chip-uit m-a sfatuit sa nu fac asa ceva.Masina a vandut-o pt o motorizare ceva mai puternica.Mi-a spus ca nici cei care se ocupa cu asa ceva nu-si chip-uiesc masinile,nu stiu cat de adevarat este.Parerea mea este ca cei care sunt hotarati sa-si pastreze masina mai multi ani,sa nu faca asa ceva.

Sa auzim numai de bine.

Link to post
Share on other sites

Uite ca la mine sunt 2 ani si peste 25.000Km de cand mi-am facut chip-tuning, si motorul merge ca nou inca. Desi, probabil v-a trebui sa trec pe la Xp-eu ca are ceva soft mai bun. :D

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Chiptuning - flashtuning-powerbox...toate sunt aproximativ la fel,adica NESANATOASE MOTORULUI!

-pentru benzina nu se merita sa faci doar pentru 4-5 cai

-pt motorina la fel nu se merita,iti creste puterea cu 10-15-20cp dar incet incet ramai fara turbina,schimbat injectoare si multe alte piese

Parerea mea,daca vrei CP multi,cumparati masini cu motoare mari(STOCK)!

Si sa o luam pe partea cealalta,am avut un bmw 740i cu volan pe dreapta!4000cmc benzina,368 CP turbo!Consum 30% mers agresiv,23-25% mers omeneste!

Pentru ce sa ai o herghelie de CP sub capota daca nu ai drumuri pentru ea?Daca ajungi cu 5 minute mai devreme sau mai tarziu,nu tot acolo ajungi?Astea

sunt mofturi...Si eu eram nebun dupa CP si motoare mari!Am ajuns sa am toate astea la un loc...3 luni mi-a trebuit si mi s-a acrit(am vandut-o)!Ganditi ca puneam benzina de 100RON

si mergeam APROX. 130km :blink:

Sa auzim de bine! :emo-yessir:

Link to post
Share on other sites

@Tudor,

Dar la cate motoare ai avut ocazia de a face comparatii si teste pentru a vedea cat de daunator este chip-tuningul?

Link to post
Share on other sites

@Tudor,

Dar la cate motoare ai avut ocazia de a face comparatii si teste pentru a vedea cat de daunator este chip-tuningul?

Opel astra 17dti 2002

ford focus 16 16v 2003

Bmw 320i 1989

Link to post
Share on other sites

...Pentru ce sa ai o herghelie de CP sub capota daca nu ai drumuri pentru ea?Daca ajungi cu 5 minute mai devreme sau mai tarziu,nu tot acolo ajungi?Astea

sunt mofturi...

De acord,dar ai uitat "recolta" de radare.

Edited by dan13
Link to post
Share on other sites

Opel astra 17dti 2002

ford focus 16 16v 2003

Bmw 320i 1989

Asa, si cati kilometri REALI au avut fiecare, reviziile au fost facute la timp, cine e producatorul softului? La fiecare in parte ...

Daca s-a stricat cate ceva la ele, iti spun sigur ca nu flashtuningul a fost cauza principala, ci numarul de kilometri si anul.

Eu am masina de noua, si i-am facut chiptuning imediat ce a iesit din rodaj, cu soft agresiv, limitare scoase etc. si la ~40.000 motorul e ca nou. Si vede des schimbari la 7.000Rpm.

Edited by Sony
Link to post
Share on other sites

Asa, si cati kilometri REALI au avut fiecare, reviziile au fost facute la timp, cine e producatorul softului? La fiecare in parte ...

Daca s-a stricat cate ceva la ele, iti spun sigur ca nu flashtuningul a fost cauza principala, ci numarul de kilometri si anul.

Eu am masina de noua, si i-am facut chiptuning imediat ce a iesit din rodaj, cu soft agresiv, limitare scoase etc. si la ~40.000 motorul e ca nou. Si vede des schimbari la 7.000Rpm.

astra-168000km turbina,debitmetru de aer

focus-42000 km-injectoare

bmw-183000km-nici un defect momentan

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • Membru
Motoboom

am facut chip tunning cu TCMTURBO Bucuresti pe cand astra g-ul meu cand avea 10000km, luat de nou,motor 17dtl, am ~ 80000km acum si nu se simte nimic deosebit la motor sau turbina, dacat ca am un consum mediu ~5,7-6,4, mers cam 60% in oras, iar la turatie de peste 5100 rpm iese un nor de fum dupa mine, ca la furna. masina avea 80CP din fabricaner.gif , puterea se observa la demaraje.

recomandarea mea: NU SE MERITA 200 de euro in 2007 de distrezi cu familia intr0un week-endemo-yessir.gif

Link to post
Share on other sites

Acu' sa nu te superi pe mine, da' motoarele de 1.7DTI de pe Astra, nu-s foarte reusite privind din prisma puterii. Iar daca se tureaza peste 5.100Rpm, atunci e destul de rau softul. Motorina arde complet pana la 4.000-4.500Rpm, apoi incepe sa fumege.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.