Jump to content
POLITISTI.ro

Postare recomandată

Catalin

Vă propun să discutăm și să dezbatem în acest topic, rolul și importanța asigurării sau a acoperirii colegului pe perioada contactului direct cu un suspect.
Ideea acestui topic provine în urma lecturării unui articol de pe un site al polițiștilor din Statele Unite. Sper să fie utilă o astfel de discuție, iar noi să învățăm ceva din problemele cu care s-au confruntat ei.

În data de 14 septembrie 1984, doi polițiști din San Diego, Tim Ruopp şi Kim Tonahill, au fost împuşcați mortal în urma unui incident. Acest eveniment a determinat un moment de cumpănă pentru poliția americană, ducând la modificarea semnificativă a tacticilor ce se aplică în situația contactului direct cu un suspect. Mai exact cei doi polițiști, aproape de miezul nopții au găsit doi indivizi ce ofereau alcool la două minore, într-un parc al orașului. Unul dintre ei, în timp ce colegul său completa o citație, s-a apucat să efectueze o percheziție corporală sumară. Individul (Joselito Cinco era numele său) a scos o armă de 9mm de la piept și profitând de faptul că ambi polițiști erau ocupați, i-a împușcat mortal pe aceștia. Ulterior a fost identificat, prins și reținut a doua zi de dimineață, iar pentru cele două omoruri a fost judecat și condamnat, dar s-a spânzurat în timp ce se afla în închisoare.

Rezultatul acestui incident în urma căruia doi polițiști au decedat, a fost conceperea și apariția unei proceduri mult mai stricte și clare, privind tehnica de acțiune și control al suspecților în stradă, denumită de americani „Contact & Cover” (în traducere liberă: contact şi acoperire), tehnică și proceduri pe care la ei se pune un mare accent, iar cu toate că aceste proceduri au mai fost cosmetizate în decursul anilor, instrucțiunile de bază au rămas în esență aceleași, fiind unul dintre cele mai importante criterii de evaluare a polițiștilor debutanți acolo.

Elemente de bază ale procedurii C&C

  • Polițistul de contact este responsabil cu oprirea, abordarea, somarea, interogarea, percheziția corporală sumară, întocmirea documentelor ce se impun, utilizarea echipamentului de comunicare radio și eventual imobilizarea prin încătușare a suspectului/suspecților (indiferent că este vorba de unul sau mai multe persoane suspecte, numai unul dintre polițiști va executa aceste activități).
  • Polițistul de acoperire este responsabil numai cu supravegherea suspectului/suspecților dar și a colegului său (respectiv polițistul de contact). Acesta (polițistul de acoperire) trebuie să se poziționeze la o distanță care să-i permită să vadă și să audă tot ce se întâmplă, dar această poziție nu trebuie să fie prea aproape astfel încât să permită angajarea într-o luptă corp la corp cu vreunul din suspecți. Tot în responsabilitatea polițistului este și sarcina de a observa imediat și a preveni dacă unul dintre suspecți încearcă să distrugă/ascundă eventuale probe. De asemenea acesta trebuie să ia măsuri ofensive împotriva suspectului, atunci când este necesar, pentru a preveni ca polițistul de contact să fie atacat sau dezarmat.

Chiar dacă la prima vedere vi se pare ceva simplu și neimportant, ba mai mult, vi se pare a fi un mod de acțiune care va mări nejustificat timpul de contact cu suspectul/suspecții, existând acel impuls prin care polițistul de acoperire este tentat să „ajute” colegul, împărțindu-și activitățile ce trebuiesc efectuate de către polițistul de contact, sau în multe situații (de actualitate la noi în România), existența unui număr mare de apeluri de urgență coroborate cu numărul mic al patrulelor din teren, toate acestea vă pot determina să nu țineți seama de aceste reguli elementare privind tehnica de contact, fapt ce duce la scăderea securității voastre în intervenția efectuată, o asumare inutilă a unor riscuri ce nu merită absolut deloc și care vă pot transforma într-o victimă, lucruri ce au fost demonstrate în urma studiului unor incidente ca cel amintit mai sus.

Știu că ce vă spun eu aici nu este vreun mare secret și că mulți dintre voi cunoașteți aceste lucruri, dar scopul principal și considerentul pentru care am postat aici, este că există și posibilitatea ca unii colegi să nu cunoască astfel de amănunte (ce par banale pentru cei ce deja le știu) și care s-ar putea să le fie folositoare într-o astfel de situație. Sau în cazul în care aveți în practică un elev ori student, e bine să-l învățați astfel de lucruri, iar atunci când va ieși în teren ca polițist, să nu se supere pe colegul său ... motivând că stă și privește fără să facă nimic.
În plus, nimeni nu le știe pe toate, cât trăim pe acest pământ învățăm și e bine să aruncăm un ochi și prin „ograda” altora și să „furăm” din tainele meseriei.
Aștept și alte completări din partea voastră.
Baftă și spor la prins hoți!!! smile.gif

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Această publicitate este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

vladmarius

Imi amintesc din scoala ca ne-au invatat chestia asta la Tactica politieneasca si eu unul de regula aplic aceasta forma de aparare si supraveghere, ce-i drept nu in toate cazurile( de obicei actionez singur si nu pot sa suplinesc colegul pe care nu-l am). I-am invatat pe toti sa actioneze la fel, insa acum fiecare face ce-l taie capul.

Mi s-a intamplat intr-o speta ca eu sa fiu cel care facea supravegherea suspectului, iar cand colegul nu a fost atent, din portbagajul masinii tiganul a scos o sabie, eu pistolul si am reusit o imobilizare fara evenimente( de menitonat ora 02:00, conditii de ploaie, suspectul sub influenta bauturilor alcoolice, tigan, si tare in gura). E o regula de tactica ce trebuie respectata cu sfiintenie dupa parerea mea.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Motoboom

foarte frumos si util Cata! ai o bila verde de la minewink.gifgood.gif

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
mirel28

Frumos,sper ca o sa avem si noi vre-o data parteneri (premanenti),ca in politia din SUA.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin

De asemenea, mai trebuie reținut că în astfel de situații ambii polițiști trebuie să fie și să rămână tot timpul concentrați pentru a-și îndeplini atribuțiile. Eventualele discuții sau întrebări ale suspectului cad în sarcina polițistului de contact, iar polițistul de acoperire nu trebuie să intervină sau să se angajeze în discuții cu suspectul, deoarece acest lucru poate duce la o distragere a atenției acestuia de la principalul său scop, acela de a oferi acoperirea/asigurarea colegului.

Dacă suspectul insistă în a se angaja într-un dialog cu polițistul de acoperire, răspunsul acestuia trebuie să fie scurt, concins, ferm dar nu pe un ton care să-l irite sau să pară ca un automatism. Iar indiferent de întrebarea sau afirmația pe care suspectul o face la adresa polițistului de acoperire, răspunsul acestuia trebuie să fie ceva de genul: „Nu vorbi cu mine! Vorbește, te rog, cu colegul meu. Treaba mea este să mă asigur că nu încerci să faci vreun gest necugetat.” (Această formulă de adresare nu trebuie să fie identică, dar în esență acest mesaj trebuie transmis suspectului)

În cazurile de violență domestică, tehnica uzuală, pe care mulți colegi o folosesc, aceea de a separa părţile este utilă pentru a reduce tensiunea emoțională, dar nu e recomandabilă d.p.d.v. al siguranței polițiștilor. Niciodată în astfel de situații nu ar trebui să pierdeți din câmpul vizual colegul, mai ales atunci când este vorba de mai mulți suspecți, sau de persoane aflate sub influența alcoolului, deoarece trebuie să fiți conștienți tot timpul că intervenția în astfel de situații se face într-un mediu plin cu obiecte, ascuțite și periculoase ori chiar arme de foc, ce pot fi amplasate în locuri diverse și nebănuite.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
dunelu

Aceste chestiuni ar trebui prelucrate sau reprelucrate la intrarea in serviciu a patrulelor de siguranta publica si a celor de la politia rutiera .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
arcan

Catalin...te felicit pentru ceea ce faci. Adica incerci sa arati colegilor procedurie simple dar foarte bune care trebuiesc aplicate in operativ.

Vreau sa vin cu o mica precizare la cele spuse de tine.De fapt cred ca e clarificare mai mult.

Pozitia celor trei (cand vb de un suspect si doi politisti) trebuie sa fie triangulara..in sensul ca politistul din cover va avea obligatoriu in raza vizuala si suspectul cu care dialogheaza contactul.Se va posta lateral si putin retras fata de contact in asa fel incat sa vada clar actiunile colegului si a suspectului si la o asemenea distanta incat sa poata interveni rapid daca situatia o impune .Eu personal as opta pentru o pozitia laterala si putin in spatele suspectului pentru efectul psihologic asupra subiectului si pentru contratacul din spate pe care il poate face coverul in caz de necesitate.

Aceasta teorie se aplica la interpelarea unui singur subiect.Daca sunt mai multi evident ca coverul se va posta lateral de contact fara a avea in spate alti indivizi.

Ca si o curiozitatea , politistii greci au intotdeauna mana pe pistol in astfel de momente.(ma refer la cover) pentru a putea riposta inclusiv cu arma.

As ma vrea sa spun ca o atitudina hotarata si profesionista de multe ori face cat o mie de cuvinte. Cand vad politisti care se uita plictisiti pe pereti sau stau in masina cand colegul lor interpeleaza pe cineva, ma gandesc ca acei oameni ar fi trebuit sa se faca altceva si nu politisti.

Modificat de arcan

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vizitator
Răspunde la acest subiect...

×   Aţi postat conţinut ce păstrează o altă formatare decât cea permisă de Regulament..   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Link-ul a fost încorporat automat în postare.   Elimină inserarea şi afişează ca simplu link

×   Conţinutul anterior a fost restaurat.   Curăţă editorul

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Conţinut similar

    • Elvis
      de Elvis
      HOTĂRÂREA NR. 284/2005 privind stabilirea cuantumului şi condiţiilor de acordare a compensaţiei lunare pentru chirie cuvenite poliţiştilor
      (Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 327 din 19/04/2005)
      Actualizată 13.12.2018
      Articolul 1
      (1) Politiștii aflați în situațiile prevăzute la art. 31 alin. (1) și alin. (11) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, au dreptul la o compensație lunară pentru chirie, calculată în raport cu salariul de funcție aflat în plată corespunzător lunii pentru care se cuvine acest drept, în cuantum de:
      a) 50% din salariul de funcție aflat în plată, dacă locuința închiriată se află în municipii, stațiuni turistice ori balneare sau în localități cu situații deosebite, dar nu mai mult decât este prevăzut în contractul de închiriere;
      b) 40% din salariul de funcție aflat în plată, dacă locuința închiriată se află în alte localități decât cele prevăzute la lit. a), dar nu mai mult decât este prevăzut în contractul de închiriere.
      (2) Stațiunile turistice ori balneare prevăzute la alin. (1) lit. a) sunt cele definite și atestate prin acte normative aplicabile la nivel național.
      (3) Localitățile cu situații deosebite prevăzute la alin. (1) lit. a) sunt cele care îndeplinesc criteriile privind acordarea sporului pentru activitatea desfășurată în localități sau în zone izolate ori cele din județele unde încadrarea personalului se face cu greutate, stabilite prin ordin al ministrului administrației și internelor.

      Articolul 2
      Polițistul numit în prima funcție sau mutat în interesul serviciului într-o altă localitate decât cea în care își are domiciliul beneficiază de compensația lunară pentru chirie dacă îndeplinește cumulativ următoarele cerințe:
      a) nu efectuează naveta la și de la locul de muncă din/în localitatea de domiciliu;
      b) polițistul ori soția/soțul acestuia/acesteia nu deține locuința proprietate personală în localitatea în care a fost numit în prima funcție sau mutat în interesul serviciului;
      c) unitatea de poliție în care polițistul este încadrat nu are posibilitatea sa îi asigure acestuia și, după caz, membrilor familiei sale spațiu de locuit corespunzător;
      d) polițistul ori soția/soțul acestuia/acesteia nu are atribuită, prin contract de închiriere cu plata subvenționată a chiriei, o locuință din fondul locativ de stat în localitatea unde a fost numit în prima funcție sau mutat în interesul serviciului;
      e) polițistul ori soția/soțul acestuia/acesteia prezintă un contract de închiriere a unui spațiu de locuit încheiat în nume propriu sau în numele soțului/soției, altul decât cel prevăzut la lit. d);
      f) abrogată

      Articolul 3
      (1) Polițistul numit în prima funcție sau mutat în interesul serviciului în localitatea în care își are domiciliul beneficiază de compensație lunară pentru chirie dacă îndeplinește cumulativ următoarele cerințe:
      a) polițistul ori soția/soțul acestuia/acesteia nu deține locuință proprietate personală în localitatea de domiciliu;
      b) unitatea de poliție în care polițistul este încadrat nu are posibilitatea să îi asigure acestuia și, după caz, membrilor familiei sale spațiu de locuit corespunzător;
      c) polițistul ori soția/soțul acestuia/acesteia nu are atribuită, prin contract de închiriere cu plata subvenționată a chiriei, o locuință din fondul locativ de stat în localitatea de domiciliu;
      d) polițistul ori soția/soțul acestuia/acesteia prezintă un contract de închiriere a unui spațiu de locuit încheiat în nume propriu sau în numele soțului/soției, altul decât cel prevăzut la lit. c);
      e) abrogată.
      f) în urma efectuării anchetei sociale se constată că polițistul se află într-un caz justificat de a beneficia de compensație pentru chirie.
      (2) Ancheta socială prevăzută la alin. (1) lit. f) se efectuează de către o comisie constituită prin ordin al ministrului administrației și internelor. La stabilirea cazurilor justificate, comisia are în vedere următoarele criterii:
      a) polițistul nu deține un spațiu de locuit corespunzător la adresa de domiciliu, în situația în care și-a stabilit reședința la adresa locuinței închiriate potrivit alin. (1) lit. d), ori nu deținea la adresa anterioară de domiciliu, în situația în care și-a stabilit domiciliul la adresa locuinței închiriate potrivit alin. (1) lit. d); sau
      b) din motive neimputabile polițistului, acesta se află în imposibilitatea obiectivă de a mai locui la adresa de domiciliu; sau
      c) domiciliul polițistului este stabilit într-un spațiu de locuit corespunzător, care este ocupat de acesta în baza unui contract de închiriere.
      (3) Rezultatul anchetei sociale se consemnează într-un proces-verbal care se transmite compartimentului de resurse umane.

      Articolul 31
      (1) Nu se acordă compensația lunară pentru chirie în situația în care contractul de închiriere a fost încheiat cu copiii/părinții polițistului ori ai soției/soțului acestuia/acesteia.
      (2) abrogat.

      Articolul 4
      (1) Polițiștii îndreptățiți să beneficieze de compensația lunară pentru chirie solicită, prin raport scris, sefului unității de poliție în care sunt încadrați acordarea acestui drept bănesc.
      (2) Raportul se înregistrează la secretariatul unității și va conține, în mod obligatoriu, următoarele elemente:
      a) numărul și data ordinului de mutare în interesul serviciului sau, după caz, ale ordinului de numire ca urmare a absolvirii instituției de învățământ ori chemării/rechemării în activitate;
      b) date privind situația familială a polițistului în cauză: starea civilă, numărul copiilor și al altor persoane aflate în întreținerea polițistului, domiciliul;
      c) adresa la care locuiește în localitatea în care a fost numit în prima funcție sau mutat în interesul serviciului, pentru care se anexează copia contractului de închiriere;
      d) dacă în localitatea în care a fost numit în prima funcție sau mutat în interesul serviciului are atribuită locuință de serviciu, de intervenție ori din fondul locativ de stat cu plata subvenționată a chiriei;
      e) dacă polițistul sau, după caz, soția/soțul deține locuința proprietate personală în localitatea în care a fost numit în prima funcție sau mutat în interesul serviciului;
      f) dacă soția/soțul este polițist sau cadru militar în activitate, denumirea unității/indicativul structurii militare în care este încadrată/încadrat și localitatea/garnizoana de dislocare;
      g) dacă efectuează naveta în localitatea în care își are domiciliul, pentru polițiștii prevăzuți la art. 2;
      h) angajamentul de a raporta în scris, în termen de 5 zile lucrătoare de la ivirea situației, orice schimbare intervenită, de natură să modifice condițiile care au stat la baza acordării compensației lunare pentru chirie;
      i) orice alte date pe care polițistul le consideră necesare;
      j) declarație pe propria răspundere că datele prezentate în raport sunt reale, contractul de închiriere nu este încheiat cu copiii/părinții săi ori ai soției/soțului acestuia/acesteia, precum și angajamentul de a restitui în condițiile legii sumele încasate fără temei legal, în cazul constatării că datele înscrise nu sunt reale.
      (3) În cazul în care polițiștii beneficiari ai compensației lunare pentru chirie încheie un nou contract de închiriere, pentru aceeași locuință, cu același proprietar, la expirarea perioadei pentru care a fost încheiat precedentul ori ca urmare a modificării, prin acordul de voință al părților, a cuantumului chiriei sau în cazul schimbării proprietarului, aceștia au obligația de a comunica, în termen de 30 de zile calendaristice, schimbările intervenite, prin raport scris adresat șefului unității de poliție în care sunt încadrați, la care vor anexa noile documente justificative, urmând ca plata compensației lunare pentru chirie, stabilită în noile condiții, să se realizeze cu data înscrisă pe noul contract de închiriere.

      Articolul 5
      (1) Compartimentul de resurse umane al unității de poliție în care este încadrat polițistul verifică elementele cuprinse în raportul prevăzut la art. 4 și certifică, sub semnătură, realitatea datelor privind situația profesională a acestuia.
      (2) Compartimentul administrarea patrimoniului imobiliar sau persoana desemnată prin dispoziția zilnică cu atribuțiuni pe linia cazării polițiștilor va verifica datele înscrise în raport, referitoare la situația locativă a solicitantului, și va certifica, sub semnătură, realitatea acestora.
      (3) Rezultatul verificării și propunerile se consemnează într-un proces-verbal întocmit de compartimentul de resurse umane și se prezintă șefului unității de poliție pentru a hotărî, după caz, astfel:
      a) acordarea compensației lunare pentru chirie polițiștilor care îndeplinesc condițiile legale și emiterea dispoziției zilnice de alocare la plata compensației lunare pentru chirie, specificându-se în mod expres data la care se plătește compensația;
      b) respingerea solicitărilor care nu îndeplinesc condițiile legale de acordare a compensației lunare pentru chirie și comunicarea în scris a motivelor care au stat la baza respingerii.
      (4) Hotărârea referitoare la acordarea compensației lunare pentru chirie politiștilor care îndeplinesc condițiile legale aparține șefului unității de poliție.
      (5) Proiectul dispoziției zilnice de alocare la plata compensației lunare pentru chirie va fi vizat pentru control financiar preventiv propriu, potrivit actelor normative în vigoare.
      (6) Compensația lunară pentru chirie se acordă începând cu data înregistrării raportului la secretariatul unității.
      (7) Termenul maxim pentru emiterea dispoziției zilnice de alocare la plata compensației, precum și pentru comunicarea în scris a răspunsului referitor la respingerea cererii este de 10 zile lucrătoare de la data înregistrării raportului la secretariatul unității, exclusiv ziua înregistrării. În situații deosebite, la propunerea compartimentului de resurse umane, șeful unității de poliție poate aproba prelungirea termenului inițial, o singură dată, cu maximum 5 zile lucrătoare.

      Articolul 6
      Polițiștii numiți în prima funcție sau mutați în interesul serviciului într-o altă localitate decât cea în care își au domiciliul, care ulterior își stabilesc domiciliul în noua localitate, au dreptul la compensație lunară pentru chirie dacă sunt îndeplinite cerințele prevăzute la art. 2 lit. b)-e).

      Articolul 7
      (1) În situația în care atât soțul, cât și soția sunt polițiști, având dreptul la compensație lunară pentru chirie potrivit prezentei hotărâri, și locuiesc împreună, se acordă o singură compensație lunară pentru chirie celui/celei cu salariul de funcție aflat în plată mai mare.
      (2) În situația în care polițiștii, soț și soție, locuiesc la adrese diferite, fiind despărțiți în fapt, fiecare dintre aceștia beneficiază de compensație pentru chirie potrivit art. 1 alin. (1).
      (3) Pentru a beneficia de compensația pentru chirie, polițiștii prevăzuți la alin. (2) trebuie să anexeze la raport copia contractului de închiriere.

      Articolul 8
      Rapoartele personale ale polițiștilor alocați la plata compensației lunare pentru chirie și procesele-verbale se păstrează într-un dosar separat, la structura financiar-contabilă.

      Articolul 9
      (1) Compensația lunară pentru chirie se plătește pentru luna precedentă la data stabilită pentru plata drepturilor salariale pentru întreg personalul din unitatea de poliție la care beneficiarul este alocat la drepturi, pe baza Statelor de plată întocmite în acest scop.
      (2) Prin semnătura de primire a sumelor reprezentând compensația lunară pentru chirie polițiștii confirmă că în luna pentru care se face plata nu au intervenit schimbări de natură să modifice dreptul la compensația lunară pentru chirie.
      (3) Sumele reprezentând compensația lunară pentru chirie, plătite necuvenit, se recuperează conform prevederilor legale în vigoare.

      Articolul 10
      Alocarea și scoaterea la/de la plata compensației lunare pentru chirie se fac prin dispoziție zilnică, potrivit normelor în vigoare.

      Articolul 11
      În situația plăților pentru fracțiuni de lună, calculul compensației zilnice se face raportându-se compensația lunară la numărul de zile calendaristice din luna pentru care se face plata.

      Articolul 12
      Compensația lunară pentru chirie se acordă în condițiile reglementate de prezenta hotărâre și polițiștilor care se află în următoarele situații:
      a) inițial au deținut locuințe din fondul locativ de stat, iar ulterior, în baza unor hotărâri judecătorești de divorț definitive și irevocabile, au pierdut beneficiul folosinței acestor locuințe;
      b) au primit locuințe din fondul locativ de stat și, ulterior, acestea au fost redobândite de proprietarii de drept în baza unor hotărâri judecătorești definitive și irevocabile;
      c) au fost încadrați sau au redobândit calitatea de polițist;
      d) sunt detașați pentru a îndeplini funcții în afara Ministerului Administrației și Internelor.

      Articolul 13
      (1) Compensația lunară pentru chirie, acordată în condițiile reglementate de prezenta hotărâre, se plătește în continuare polițiștilor care:
      a) sunt trimiși în străinătate pentru îndeplinirea/ executarea misiunilor în cadrul forțelor de menținere a păcii sub egida O.N.U., NATO sau a altor organisme internaționale;
      b) sunt trimiși la studii, cursuri, stagii de practică, de specializare, de perfecționare și alte forme de pregătire în străinătate, cu durata de până la 2 ani inclusiv;
      c) sunt puși la dispoziție potrivit legii;
      d) sunt mutați în altă unitate de poliție situată în aceeași localitate în care au fost numiți în prima funcție sau mutați inițial în interesul serviciului.
      (2) Baza de calcul a compensației lunare pentru chirie, în cazurile prevăzute la alin. (1), o constituie salariul de funcție aflat în plată cuvenit, potrivit legii, pentru situațiile respective.

      Articolul 14
      Compensația lunară pentru chirie nu se acordă în situația în care polițiștilor și, după caz, familiilor acestora, li se atribuie un spațiu de locuit corespunzător, pe care îl refuză.

      Articolul 15
      Dreptul la compensația lunară pentru chirie încetează în următoarele situații:
      a) la data dobândirii de către polițist sau de către soția/soțul acestuia/acesteia, pe orice cale, a unei locuințe proprietate personală în localitatea în care polițistul a fost numit în prima funcție sau mutat în interesul serviciului;
      b) la data încheierii căsătoriei, dacă soția/soțul are locuința proprietate personală în localitatea în care polițistul a fost numit în prima funcție sau mutat în interesul serviciului;
      c) la data încheierii, de către polițistul în cauză sau de către soția/soțul acestuia/acesteia, a contractului de închiriere pentru locuința atribuită din fondul locativ de stat cu plata subvenționată a chiriei, în localitatea în care polițistul a fost numit în prima funcție sau mutat în interesul serviciului;
      d) la data încheierii contractului de închiriere pentru locuința de serviciu sau de intervenție ori a acceptării în scris a cazării în căminul de garnizoană;
      e) la data când se refuză, în scris, atribuirea unui spațiu de locuit corespunzător;
      f) la data mutării într-o altă localitate. Unitatea din care se mută polițistul plătește compensația lunară pentru chirie până la data expirării termenului legal de predare a funcției înscris în dispoziția de personal;
      g) în cazul încetării plății drepturilor salariale cuvenite în calitate de polițist.

      Articolul 16
      Compensația lunară pentru chirie nu se acordă polițiștilor trimiși în misiune permanentă în străinătate.

      Articolul 17
      Pentru polițiștii beneficiari ai compensației lunare pentru chirie, care sunt mutați într-o altă unitate de poliție din aceeași localitate, se procedează astfel:
      a) la vechea unitate se consemnează în certificatul de scoatere și alocare de la/la drepturi cuantumul compensației lunare pentru chirie și data până la care s-a achitat;
      b) la noua unitate se vor analiza rapoartele polițiștilor respectivi, potrivit regulilor prevăzute de prezenta hotărâre.

      Articolul 18
      Eventualele contestații privind stabilirea și plata compensației lunare pentru chirie se soluționează de către eșalonul ierarhic superior unității din care face parte polițistul.

      Articolul 19
      Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 66/2003 privind cuantumul și condițiile de acordare a compensației lunare pentru chirie, cuvenită polițiștilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 99 din 18 februarie 2003.
    • Marius
      de Marius
      Procedura de restituire a certificatului de înmatriculare reţinut
      Certificatul de înmatriculare se restituie doar proprietarului sau în lipsa acestuia unei persoane desemnate prin procurră notarială la încetarea motivului pentru care documentul a fost reţinut.
      Pentru a reintra în posesia certificatului de înmatriculare reţinut, titularul acestuia trebuie să se prezinte la sediul Serviciului Poliţiei Rutiere sau după caz Brigăzii Rutiere, la ghişeul de restituiri certificate, având asupra sa următoarele documente :
      Pentru persoane fizice:
      cartea de identitate; dovada de reţinere a certificatului de înmatriculare original; actul de identitate a delegatului original + copie, după caz; actul din care rezultă încetarea motivului reţinerii original + copie; Pentru persoane juridice:
      actul de identitate a delegatului original + copie; dovada de reţinere a certificatului de înmatriculare original; actul din care rezultă încetarea motivului reţinerii original + copie; delegaţie adresată Serviciului Poliţiei Rutiere sau după caz Brigăzii Rutiere (original) din partea societăţii deţinătoare, a societăţii de leasing sau a societăţii utilizatoare (este necesară şi o copie a contractului de leasing). Certificatul de înmatriculare sau de înregistrare se trimite autorităţii competente care l-a eliberat, împreună cu raportul de reţinere.
      Atunci când vehiculul este înmatriculat sau înregistrat într-un alt judeţ decât cel pe teritoriul căruia a fost constatată fapta ori este înmatriculat într-un alt stat, certificatul de înmatriculare sau de înregistrare şi plăcuţele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare se trimit, după expirarea termenului prevăzut de lege (15 zile) pentru introducerea plângerii împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei, serviciului poliţiei rutiere din judeţul care are în evidenţă vehiculul, autorităţii administraţiei publice locale emitente sau, după caz, autorităţii străine emitente.
      În cazul introducerii plângerii împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei, în dovada înlocuitoare a certificatului de înmatriculare sau de înregistrare se înscrie menţiunea că vehiculul are drept de circulaţie pentru 30 de zile, cu posibilitatea prelungirii dreptului de circulaţie, iar plăcuţele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare se restituie de către poliţia rutieră în baza ordonanţei preşedinţiale emise de instanţa investită cu soluţionarea cauzei sau a hotărârii judecătoreşti rămase definitivă.
    • xDelta
      de xDelta
      Care este procedura de recuperare/reinoire a placutelor de inmatriculare?
      Pur si simplu mi-au fost furate intr-o seara, masina este pe numele altui proprietar care nu este in Romania, deci eu trebuie sa ma descurc cu ele? As putea face ceva in legatura cu asta?
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×
×
  • Create New...

Informaţii importante

Acest website foloseşte cookie-uri. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii lor. Mai multe informaţii în Politica de confidenţialitate.