Jump to content
POLITISTI.ro

Postare recomandată

Publicat

A fost inaugurat Biroul Sirene din cadrul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională.

Joi 16.09.2010 a avut loc, la Palatul Parlamentului, inaugurarea Biroului Sirene din cadrul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională al Inspectoratului General al Poliţiei Române.

Biroul SIRENE (Supplementary Information Request at National Entries) a apărut ca urmare a necesităţii schimbului de date şi informaţii suplimentare privind semnalările de interes Schengen. Acesta este singurul punct de contact între autorităţile de aplicare a legii din două state membre în legătură cu informaţii suplimentare la o semnalare din Sistemul Informatic Schengen.

Tot prin intermediul Biroului SIRENE se realizează şi coordonarea activităţilor de urmărire şi supraveghere transfrontalieră desfăşurate fie pe teritoriul Ungariei sau Bulgariei, fie pe teritoriul României. Element esenţial în efortul comun al statelor membre de a combate infracţionalitatea, BIROUL SIRENE-ROMANIA asigură prin prezenţa continuă, 24 de ore din 24, cât şi prin folosirea unui sistem informatic unic la nivel naţional, menţinerea la parametri ridicaţi a disponibilităţii şi operativităţii fluxului informaţional.

Sumele necesare operaţionalizării Biroului SIRENE au provenit din instrumente financiare europene. Acestea au fost alocate din cadrul programului Facilitatea Schengen prin OPCP (Oficiul de Plăti şi Contractare PHARE) din cadrul Ministerului Finantelor Publice, în valoare de 4 milioane de Euro. Suma a fost absorbită în procent de 97,75 % din bugetul alocat (3.909.766,09 Euro).

Proiectul aprobat a avut ca obiective amenajarea şi dotarea materială a sediului Biroului SIRENE, achiziţionarea necesarului de echipamente IT&C destinate funcţionării acestuia, precum şi achiziţia şi implementarea sistemului informatic necesar.

Pentru realizarea lucrărilor de amenajare a spaţiului Biroului SIRENE, Camera Deputaţilor a sprijinit Inspectoratul General al Poliţiei Române prin asigurarea avizelor necesare şi a dezvoltării infrastructurii electrice şi de date a spaţiului alocat acestei structuri.

Conceput de Centrul de Cooperare Politieneasca Internationala r11; I.G.P.R., realizat tehnic de SOFTWARE DEVELOPMENT & CONSULTING şi finanţat de UNIUNEA EUROPEANĂ, sistemul TETHYS permite schimbul de date suplimentare la semnalările introduse de statele membre în sistemul central SIS.

Aplicaţia software implementată - Sistemul SIRENE r11; este bazată pe platforme IBM software (FileNet si Lotus) şi baze de date Oracle, liderii mondiali în domeniu.

În cadrul proiectului au fost implicate mai multe instituţii guvernamentale şi companii private a căror contribuţie a fost determinantă pentru finalizarea cu succes a tuturor cerinţelor de natură tehnică, legislativă şi operaţionale impuse.

rŞtiu că suntem pe drumul cel bun, dar mai ştiu şi că mai avem de parcurs câteva etape şi de îndeplinit angajamente importante. Unul dintre acestea este reprezentat de ultima misiune de evaluare pe care o vom parcurge la sfârşitul acestui an, care va evalua gradul de pregătire în domeniul SIS/SIRENE. Lucru care ne aduce la evenimentul pe care îl sărbătorim astăzi-inaugurarea Biroului SIRENE.

Într-un spaţiu de libertate, securitate şi justiţie deschis, fără frontiere interne, pericolele la care sunt expuse statele membre sunt tot mai mari. Pentru prevenirea acestor posibile breşe la adresa securităţii interne, statele membre ale spaţiului Schengen au stabilit un set de măsuri compensatorii, cea mai semnificativă dintre acestea fiind înfiinţarea unui sistem comun de informaţii-Sistemul de Informaţii Schengenr1;, a declarat Vasile Blaga, ministrul Administratiei si Internelor, cu prilejul inaugurarii biroului.

Publicat

Toate investitiile de securizare a frontierei si masurile luate pentru a indeplini standardele de aderare la Schengen sunt laudabile si erau necesare chiar daca nu s-ar fi pus problema aderarii....

Eu, insa, cu tot respectul ce vi-l port domnule radusandu, nu cred ca vom adera la Schengen. Si asta se va intampla nu datorita PFR sau Politiei Romane. Vor fi invocate o multime de alte motive care vor imbraca intr-o haina frumoasa un adevar crud: occidentalii nu ne vor printre ei ( in esenta ei sunt xenofobi pana in maduca oaselor, dar nu o recunosc nici picati cu ceara) , iar aderarea la Schengen nu le aduce nimic in plus fata de ceea ce au obtinut deja de la noi. Si au obtinut destule, va asigur. Eu unul nu cred ca vom adera mai devreme de 2020 cand de altfel vom adera si la zona euro. Vom trai si vom vedea, zise orbul.

  • Membru
Publicat

Păi și ce se întâmplă cu banii cei muuuulți pe care i-au băgat în cu*u nostru? Pur și simplu îi pierd...cred totuși că se mai gândesc :)

iar aderarea la Schengen nu le aduce nimic in plus fata de ceea ce au obtinut deja de la noi. Si au obtinut destule, va asigur.

Ce vrei să zici cu asta? Ce au obținut? Un exemplu?

  • Moderator
Publicat

O piață de desfacere destul de mare și încă un contributor la bugetul UE.

  • Membru
Publicat

Piață de desfacere în ce sens? La nivel industrial sau chiar și pe noi ne „afectează”?? pentru că nu am văzut(mult) mai multe produse europene la noi...poate doar la magazinele Plus...

  • Membru
Publicat

Acum recunosc! Sunt mai tot timpul cu capul în calculatoare...poate d'aia... :doh:

  • Moderator
Publicat

Când nu eram în UE, statul român își putea proteja producția autohtonă prin taxele vamale. După ce am intrat în UE, chiar dacă prețurile pentru produsele importate din UE nu au scăzut pentru noi (cetățenii de rând), au dispărut taxele vamale.

Iar întrucât România nu excelează la capitolul exporturi, ca să-i fi invadat pe europeni cu produsele noastre, am devenit doar o piață de desfacere pentru produsele lor.

Tu ce crezi ... a fost întâmplătoare relaxarea creditării la noi în țară, imediat după ce ne-au primit în „familia europeană” ? :D

Publicat

Atat de mult ne streseaza cu pregatirea asta Schengen, ca deja m-i se face scarba si imi aduce aminte de cand eram mic si imi da mama ulei de peste sau ceva asemanator si imi spunea ca imi face bine . In fapt , in minister, le cam tremura fesierii ca trebuie sa vina evaluarea externa Schengen . Vreau sa stiu oare politistul obisnuit (de strada ) neamt sau cel francez ,,italian, etc. oare stie toate draciile despre SCHENGEN (pariu ca nu ) din ce vor ai nostri sa ni le bage in scafarlie . Cred ca mai bine sa predea celor din strada notiuni generale, iar aprofundate celor de la investigatii criminale . Regula cea mai simpla, ai prins hotul (masina furata, etc.) in strada,il verifici la dispecerat, daca ai confirmarea internationala , il aduci la sediu ,il predai si altii specializati sa se ocupe , nu sa stresezi oameni sau sa-i aduci din timpul liber . Vorba lui nea Nicu Vacaroiu : ,, Parerea mea ! ,, .

  • 2 luni mai târziu...
  • Membru
Publicat

Politia Romana a depistat un urmarit international, care face obiectul unei semnalari introduse in Sistemul Informatic Schengen de autoritatile din Germania, pe raza judetului Bacau, prin intermediul schimbului de informatii realizat prin biroul SIRENE din cadrul I.G.P.R.

Persoana (Adrian Nica, 22 de ani) care fusese data in urmarire generala internationala la solicitarea autoritatilor germane pentru talharie a fost prinsa de politistii de la I.P.J. Bacau in comuna Corbasca.

Schimbul de date si informatii suplimentare prin intermediul Birourilor SIRENE a condus la depistarea, in ultima perioada, a altor 17 urmariti international care fac obiectul unei semnalari introduse in Sistemul Informatic Schengen de Politia Romana. Totodata, in urma schimbului de date si informatii suplimentare cu autoritatile italiene a fost identificata, intr-un timp foarte scurt, pe teritoriul Romaniei, o minora de 16 ani, semnalata ca fiind disparuta din Italia.

Pentru a asigura un flux continuu de date si informaţii Biroul SIRENE functioneaza 24 de ore pe zi, sapte zile pe saptamana, avand acces permanent la datele operative ale Politiei Romane, Politiei de Frontiera Romane, Oficiului Român de Imigrari etc.

  • 2 săptămâni mai târziu...
Publicat

Un interviu extrem de interesant (pe teme Schengen) cu ambasadorul Olandei la Bucuresti ; Sursa ADEVARUL, 6 decembrie 2010

E.S. Ambasadorul Regatului Ţărilor de Jos în România, Tanya van Gool: „Sistemele de securitate sunt manevrate de oameni prost plătiţi!” Reprezentantul diplomaţiei olandeze în România a explicat, pentru „Adevărul”, de ce nu este România pregătită să intre în Schengen în martie 2011. Printre altele, Guvernul de la Haga nu este convins că poliţiştii români nu vor închide ochii la numite nereguli, câtă vreme sunt prost plătiţi.

Adevărul : Oficialii de la Bucureşti susţin că Olanda este una din ţările europene care se opun aderării României la spaţiul Schengen. Care sunt motivele acestei poziţii?

Tanya van Gool.: Se fac mai multe confuzii cu privire la aderarea României la Spaţiul Schengen. România trebuie să înţeleagă că intrarea în Schengen nu este un drept al ţării, ci o obligaţie. Olanda nu a spus că nu vrea România în Schengen, aşa cum nici Franţa n-a făcut-o. Noi am spus că nu este momentul potrivit dacă România nu şi-a pus la punct controlul la frontiere. Iar un sistem de verificare al graniţelor funcţional nu se referă strict la partea tehnică. El trebuie să fie acoperit-susţinut de sistemul judiciar din România. Puteţi avea la frontieră aparatură şi o reţea computerizată care monitorizează şi verifică cine anume intră în ţară. Dar aceste sisteme nu funcţionează de unele singure, ele sunt manevrate de oameni, oameni care organizează aceste controale şi trimit informaţia la centrală (n.r. - Centrala SIS de la Bruxelles). Aceşti oameni se confruntă uneori cu situaţii dificile, sunt prost plătiţi sau asupra lor se exercită presiuni din diverse părţi să facă X, Y lucruri. Ca aceşti oameni să-şi facă munca aşa cum trebuie este nevoie de un sistem legal care să-i sprijine dar care să-i şi sancţioneze dacă greşesc. Iar sistemul judiciar din România este în plin proces de reformă. Şi încă mai sunt multe probleme de rezolvat. Acesta este motivul pentru care avem îndoieli că România este pregătită să adere la spaţiul Schengen, nu avem îndoieli cu privire la partea tehnică (n.r. acestea au fost evaluate), cǎ nu este funcţională. Poliţia română nu are nevoie doar de maşini performante să-şi facă treaba. Are nevoie şi de oameni care să conducă maşinile, de bani de benzină ca maşinile să meargă. Noi trebuie să fim siguri că toate acestea există şi în viitor şi că vor şi funcţiona.

Adevărul: Concret care este legătura pe care o faceţi între corupţie şi securitatea frontierelor?

Tanya van Gool : Nu vorbim doar de controlul la frontiere, ci controalele pe care le face poliţia prin ţară, pe străzi, în aeroporturi şi porturi. Vă dau un exemplu: poţi avea un container suspect care ajunge într-un port din România. Poţi să-l verifici sau poţi să te faci că nu-l vezi. Şi poate că în acel container sunt ascunşi cinci-şase migranţi ilegali. Noi trebuie să fim siguri că întreg sistemul este sub controlul autorităţii desemnate, că atunci când există o problemă şi controlul nu funcţionează, oamenii care fac aceste verificări sunt susţinuţi de sistemul judiciar.

Adevărul: Spuneaţi că oamenii de care depinde controlul la frontiere sunt prost plătiţi. Are vreun impact asupra securităţii frontierelor?

Tanya van Gool: Poliţiştii români, în general, cei de la poliţia de frontieră în special, sunt bine pregătiţi. România a primit bani de la UE pentru acest lucru. Oamenii au făcut diverse cursuri de pregătire în ţările membre Schengen. Dar dacă nu sunt suficient de bine plătiţi pot fi sub presiune să-şi facă rost de alte surse de câştig. Acest lucru nu este valabil doar pentru România ci pentru multe alte ţări. Ca acest control la frontiere să fie făcut cum trebuie, este nevoie de mijloace operaţionale, maşini, camere de supraveghere care nu doar trebuie să fie acolo ci trebuie să şi funcţioneze. Ne punem întrebarea: vor funcţiona ele tot timpul?

Adevărul: Informaţiile pe care le aveţi arată că România îndeplineşte condiţiile pentru ridicarea controalelor la frontieră?

Tanya van Gool: Din datele pe care le avem până acum din diverse surse, dar mai ales din raportul CE pe Justiţie, în urma căruia s-a decis continuarea MCV în cazul României, nu putem spune că suntem mulţumiţi de stadiul reformelor în Justiţie. Ştim că este un proces de durată, ştim că s-au înregistrat o serie de progrese în ultimii doi ani, dar nu este suficient. Dacă ritmul de acum al reformelor ar fi existat începând din 2004, situaţia ar fi fost alta.

Adevărul: Dar ritmul reformelor nu a fost acelaşi pe parcursul ultimilor şase ani...

Tanya van Gool : Nu, într-adevăr nu a fost. Există o explicaţie: au fost alegeri, au existat probleme în Guvernul de la Bucureşti. Dar, rezultatele sunt cele care contează. Ritmul reformelor în Justiţie a fost accelerat anul trecut, dar înainte a fost foarte, foarte lent.

Adevărul : Aşteptând următorul raport al CE din vară înseamnă deja o amânare de câteva luni a aderării României la Schengen..

Tanya van Gool: Franţa a spus clar că va aştepta evaluarea din vară a CE. Olanda va lua o deciziei în martie, iar până atunci trebuie să avem suficiente dovezi din partea României că au fost făcute reformele necesare în Justiţie şi lupta anti-corupţie. Cum ne vor fi furnizate acele dovezi, depinde de România. Ştiu că autorităţile române face eforturi în acest sens, mai ales la capitolul legislaţie. Dar eforturile nu pot fi lăsate doar pe seama ministrului Justiţiei. Jandarmeria, poliţia de frontieră, MAI, populaţia, judecătorii, magistraţii trebuie să contribuie la procesul de reformă.

Adevărul: Sunt multe de rezolvat în scurt timp..

Tanya van Gool : Vreau să subliniez încă o dată, Olanda nu este împotriva aderării României la Schengen. Spunem doar că încă nu este momentul să o facă. Încrederea pe care trebuie să o avem în sistemul judiciar lipseşte pentru că nu avem destule dovezi că el funcţionează.

Adevărul : Conservatorii din guvernul de la Haga spun că ,,se tem de un aflux de imigranţi români şi bulgari săraci în Olanda". De unde această frică?

Tanya van Gool : Şi la noi în ţară sunt destul de multe lucruri care nu au fost înţelese complet. De când România este membră a UE, cetăţenii ei pot circula liber în Olanda, Franţa şi Germania. Ştim că deja mulţi români au plecat să lucreze în Spania şi Italia. Ei nu au aşteptat ca ţara să fie membră a spaţiului Schengen. Aderarea României la Schengen nu va aduce cu siguranţă un val de români în Olanda. Teama noastră este că odată cu aderarea României, diverse persoane vor încerca să utilizeze noi căi mai facile de a intra în Schengen. Dacă străinii simt că este mai uşor să intre pe la frontiera română sau bulgară decât prin Italia sau Grecia în spaţiul Schengen vor încerca s-o facă. Aşa riscăm să ajungă mai mulţi străini în Olanda.

Adevăru l: Oficialii români fac apel insistent la statele UE să nu ia decizia privind aderarea României la spaţiul Schengen pe criterii politice, ci doar tehnice. Decizia în Guvernul olandez care leagă Schengen de MCV este politică.

Tanya van Gool : Guvernul de la Haga a legat MCV (Mecanismul de Cooperare şi Verificare) de aderarea României la Schengen pentru că Olanda a trecut şi ea ca alte ţări prin diverse transformări în ultima vreme. Din cauza crizei economice, populaţia a devenit mai atentă la situaţia internă a ţării. Şi noi am aplicat măsuri de austeritate, avem şomaj, ne confruntăm cu îngheţarea pensiilor şi concedieri în rândul bugetarilor. Oamenii sunt atenţi la orice deciziei a Guvernului care ar putea afecta echilibrul fragil al economiei olandeze. Populaţia este mai exigentă cu politicienii cărora le cere să explice care sunt consecinţele oricărei hotărâri pe care o iau. Iar politicienii nu pot explica suficient de bine populaţiei ce reforme s-au mai făcut în România. În consecinţă, olandezii se tem că din cauza corupţiei din ţara dumneavoastră vor ajunge ilegal, în Olanda, tot felul de oameni.

Adevărul: Preşedintele Traian Băsescu a declarat că Olanda şi Franţa, deşi reticiente, nu s-au opus în COREPER transmiterii solicitării de aderare a României la Schengen . De ce nu a blocat Olanda acest proces?

Tanya van Gool : Pentru că transmiterea documentelor către PE este ca instituţia să-şi formeze o părere privind stadiului pregătirilor de aderare. Eurodeputaţii au nevoie de aproximativ două luni să analizeze documentele. Dacă am fi blocat transmiterea acestor documente ar fi însemnat că deja am luat o deciziei finală în ceea ce priveşte aderarea României la spaţiul Schengen şi am fi împiedicat PE să analizeze singur situaţia. Nu ar fi fost corect. Procedurile trebuiesc urmate. Noi nu am spus NU aderării României la Schengen ci doar NU dacă nu sunt îndeplinite condiţiile. Am vrut să acordăm României ocazia ca să-şi rezolve problemele în timpul pe care-l mai are la dispoziţie. În plus, Guvernul nostru nu a adoptat încă o deciziei finală în privinţa României. Executivul se va consulta cu Parlamentul pe 15 decembrie, înainte de summitul UE de luna aceasta.

Adevărul : Credeţi că este nevoie de mai mult lobby politic ca România să convingă Olanda că este pregătită să intre în Schengen?

Tanya van Gool : România face deja lobby politic, autorităţile de la Bucureşti sunt foarte active, la nivelul Ministrului român de Externe, Camerei Deputaţilor şi al Senatului. Ministrul Justiţiei, Cătălin Predoiu va face o vizită la Haga. Sunt lucruri bune, poate făcute puţin cam târziu.

Adevărul : Fostul secretar de stat francez pentru Afaceri Europene, Pierre Lellouche s-a declarat îngrijorat de modul în care România acordă vize cetăţenilor moldoveni, făcând frontierele vulnerabile. Este aceasta o îngrijorare şi pentru Olanda?

Tanya van Gool : Nu ne îngrijorează atât de mult cât ne îngrijorează vizele acordate cetăţenilor din alte ţări în afara UE. Am fost îngrijoraţi în trecut că moldovenii primesc cetăţenia română, dar ne-am schimbat opinia pentru că am aflat că numărul moldovenilor care au cerut paşaport românesc nu este atât de ridicat. În al doilea rând, mulţi moldoveni vor cetăţenie română din cauza originii lor, au bunici şi alte rude în România. Unii dintre ei îşi iau cetăţenia ca să plece la muncă în Italia, Spania. Nu ne temem de un val de moldoveni cu cetăţenie română, în Olanda.

Adevărul : Aţi spus că nu vă temeţi atât de moldoveni cât de cetăţenii altor ţări. Vă referiţi la cetăţenii unei anumite ţări?

Tanya van Gool: Mă refer la oameni care fac tranzacţii la marginea legalităţii care caută căi facile de a intra în Europa. Pot veni direct în Olanda, dar este dificil. Ei caută, să zicem, împrejurările care îi avantajează.

Adevărul: Este România o astfel de împrejurare.. ?

Tanya van Gool: Nu este vorba de România, în mod special, aceşti oameni caută orice breşă de securitate la frontierele Schengen.

Adevărul : Franţa era un aliat pentru Olanda în privinţa extinderii Schengen cu România. Guvernul de la Paris a fost însă remaniat. Domnul Lellouche nu mai este secretar pentru Afaceri Europene iar ministerul Imigraţiei al lui Eric Besson a fost desfiinţat. Este mai blândă vocea Olandei fără fostul guvern francez?

Tanya van Gool : Noi ne-am exprimat poziţia înaintea Franţei. Ea face parte din programul de guvernare a Executivului de la Haga.

Adevărul: Aţi avut plângeri din partea investitorilor olandezi cu privire la sistemul legal românesc?

Tanya van Gool : Plângerile nu se referă atât la corupţie cât la corectitudine, la claritatea legilor şi sustenabilitatea deciziilor în justiţie. Dacă vin în România pentru că li se spune că lucrurile sunt albe în următorii 10 ani, oamenii de afaceri olandezi vor ca lucrurile să rămână albe în următorul deceniu. Dar în România, lucrurile uneori devin rapid gri, ba chiar şi negre. Oamenii de afaceri investesc într-o fabrică, încheie un parteneriat şi brusc se schimbă legea sau este interpretată altfel sau investitorul este dat în judecată numai de dragul de a ajunge în faţa instanţei. Asta nu este treaba oamenilor de afaceri. Treaba lor este să producă având câştig. Ei vor să ştie exact care le sunt partenerii de discuţie, cât îi costă, cât durează să construiască, care sunt perspectivele de dezvoltare a oraşului X, a infrastructurii din regiune, ce furnizori au la dispoziţie. Dacă furnizorul cu care a încheiat azi un contract, mâine spune că s-a mutat, oamenii de afaceri străini nu mai înţeleg nimic.

Adevărul: Ce lucruri apreciaţi la România?

Tanya van Gool : Îmi place limba română, diversitatea culturală a oamenilor, dinamismul şi implicarea lor. Dacă au o opinie vor să şi-o expună, să-i convingă pe ceilalţi. Românii vor să intre în vorbă cu tine imediat. Sunt foarte talentaţi la învăţarea limbilor străine, mulţi români ştiu mai mult decât o singură limbă: engleză, germană, sârbă, ungară.. este un lucru special. Şi îmi place Bucureştiul pentru că este un oraş neobişnuit, cu o arhitectură diversă: Clădiri vechi şi blocuri comuniste. În plus, la ieşirea din oraş vezi că se mai construieşte, că este un oraş neterminat. Pentru mine asta înseamnă că este viu, că oamenii luptă să facă ceva.

Adevărul: Pentru că aţi spus că vă place limba română, un german mi-a povestit odată că îi place cuvântul ,,imediat,, pentru că în România asta înseamnă peste două ore. Care este cuvântul dvs preferat în limba română?

Tanya van Gool: Primul cuvânt pe care l-am învăţat este <<mulţumesc>>, apoi am învăţat să spun << puţin>>, dar nu este preferatul meu. Cel mai mult îmi place cum salută românii cu <<Sărut-mâna>>. Cred că este foarte delicat, foarte sensibil. Seara pe stradă, spun <<Bună seara!>> Şi mi se răspunde <<Sărut-mâna>>, lucru neobişnuit în Olanda.

Portretul unui diplomat

E.S. doamna Tanya van Gool şi-a prezentat scrisorile de acreditare, în calitate de Ambasador al Regatului Ţărilor de Jos în România, în septembrie 2009. A studiat la mai multe universităţi din Olanda şi Franţa, fiind, printre altele, licenţiată în Cultura franceză şi Relaţii internaţionale. În diplomaţie a deţinut posturi-cheie la Bruxelles (UE) , Columbia, Bolivia, Nigeria şi Suriname. Ambasadoarea vorbeşte engleza, spaniola, germana, franceza, italiana dar şi Ki Swahili (limbă vorbită de populaţia bantu în Africa de Est). Este pasionată de bridge şi yoga şi îi place România pentru dinamismul oamenilor.

  • Apreciez 1
Publicat

Da Doamne ca si alte tari sa le urmeze exemplu, poate va fi mai bine pentru noi.

Publicat

Acum, daca priviti la tara asta, ce credeti? Romania ar trebui sa fie, nu in NATO, nu in UE sau Schengen, ar trebui sa fie in Europa?

Schengen e o poveste cu dreptul romanilor de a circula liber intr-o Europa in care piata muncii (in multe dintre statele membre) e restrictionata. In prezent, accesul romanilor nu este restrictionat la intrarea in Schengen sau intr-o tara UE, ci doar ei trebuie sa dovedeasca ca sunt membri ai unei tari membre UE (adica Romania) la intrarea in acele tari sau in Schengen. E o treaba de cateva minute. A deranjat pana acum pe careva? Nu! (cred ca nici pe aia de luau spagi la frontiera de Vest). Atunci care e problema?

Un impediment este pentru cei care tranziteaza tara noastra si vor sa intre in Schengen, le trebuie vize de Schengen, vize de tranzit...... Ei ar fi adevaratii beneficiari ai aderarii Romaniei la Schengen.

Mie personal, si sunt convins ca multora dintre noi, nu le va fi mai bine (ba chiar mai rau) daca Romania va adera sau nu la Schengen. Oricum doamna ambasador are dreptate, incearca sa o spuna intr-un mod mai diplomatic dar cam asta rezulta: suntem pulbere. In toate domeniile care fac diferenta intre o tara bananiera si o tara europeana.

  • Apreciez 2
  • 2 săptămâni mai târziu...
Publicat

Germania şi Franţa cer amânarea aderării României la Schengen SURSA : Articol preluat din ziarul Evenimentul Zilei, 21 decembrie 2010

Printr-o scrisoare adresată comisarului pentru Afaceri Interne în Comisia Europeană, Cecilia Malmstrom, miniştrii german şi francez de interne cer, oficial, amânarea aderării la Spaţiul Schengen pentru România şi Bulgaria.În opinia celor doi oficiali, aderarea estimată pentru primăvara anului viitor ar fi una "prematură".

"Nu sunt reunite toate condiţiile pentru aderarea celor două ţări în Spaţiul Schengen”, scriu cei doi miniştri în scrisoarea citată de RFI. Brice Hortefeux şi Thomas de Maiziere vorbesc despre "carenţe" constatate de Comisia Europeană în Mecanismul de Cooperare şi Verificare în domenii cheie precum securitatea şi justiţia, corupţia şi criminalitatea organizată. Acestea ar pune în pericol securitatea internă a Uniunii Europene, ca urmare a influenţei pe care o pot avea asupra frontierei şi accesului la bazele de date Schengen.

"Estimăm că decizia ar trebui luată când principalele subiecte de preocupare vor fi rezolvate, adică atunci când vor fi făcute progrese ireversibile în lupta împotriva corupţiei şi a criminalităţii organizate”.

În documentul semnat de cei doi miniştri se subliniază, totuşi, că procesul aderării României şi Bulgariei la Spaţiul Schengen este pozitiv din punct de vedere tehnic.

Preşedintele Traian Băsescu a afirmat, la finalul Consiliului European de iarnă, că "aderarea la Schengen nu este un cadou oferit României" şi că nu doreşte ca ţara noastră "să fie victima colaterală pentru tot ceea ce nu merge bine azi în Uniune"."România a respectat regulile acestui club din momentul aderării la Uniune, acum patru ani. Nu aş vrea să cred că am greşit prin această abordare constructivă şi că beneficiile în Uniune se obţin doar prin abordări confruntaţionale. România nu doreşte să fie victima colaterală pentru tot ceea ce nu merge bine azi în Uniune", a susţinut şeful statului săptămâna trecută. Luna trecută, ministrul francez de externe a subliniat că aderarea României şi Bulgariei la schengen nu întruneşte condiţiile care să asigure securitatea şi integritatea spaţiului comun şi este de preferat să se aştepte până în vara anului viitor.

Şi Olanda a condiţionat explicit aderarea la spaţiul fără frontiere de progresele în reformarea sistemului judiciar.România speră să adere la spaţiul Schengen în luna martie a anului viitor. O decizie în acest sens ar urma să fie luată, cu unanimitate de voturi, în Consiliul European.

Comentariu propriu : Decizia de neprimire in spatiu Shengen era previzibila, sunt curios pe cine vor da vina politicienii pentru acest esec. Intre noi fie vorba conditionalitatea aderarii la Shengen de justitie si coruptie, este cam trasa de par de occidentali, deoarece in Conventie nu eset mentionata o asemenea cconditie/clauza, dar pe de-o parte-i inteleg, le-a fost suficient (s-au fript) cu aderarea la UE si acum sufla si in iaurt. Cert este ca vom intra in spatiu Shengen cand vor ei si nu cand vrem noi.

Publicat

i-as pechezitiona la singe la vama pe toti francezii si nemtii care intra in tara. sa stea la coada ptr verificari sa vada si ei cum este :)

  • Moderator
Publicat

Degeaba a încearcat Băsescu să joace un rol de dur, Germania şi Franţa tocmai i-au dat un dos de palmă peste bot, una sănătoasă, ca să-i clențăne dinți-n gură.

Nu este el cel care acum câteva zile se răţoia la liderii europeni declarând că „Ne-am săturat să fim monitorizaţi”?

Omul e un bădăran și un necioplit și neavând nici cea mai mică idee despre ce presupune și cu ce se mănâncă diplomația, probabil trăiește cu impresia că se poate comporta și în afara țării la fel cum o face aici în interior, unde se răzbună pe oricine îndrăznește să nu-i răspundă cu „am înțeles stăpâne”. (polițiști, medici, profesori și mai nou magistrați)

Degeaba susţine că România ar fi respectat regulile, degeaba încearcă să paseze vina pe țigani şi pe magistraţi. Vest-europenii nu îl mai cred și se dovedesc a nu fi așa de creduli cum suntem noi românii, din moment ce ei ştiu că Băsescu este principalul responsabil pentru corupţia din România.

Are de peste doi ani guvernul pe care şi-l doreşte, are în mână politica externă, controlează toate serviciile şi direcţiile de informaţii, iar la conducerea Parchetului General şi a DNA au fost instalaţi numai oameni agreaţi de el. Dar degeaba, el și acoliții săi sunt cei care ne-au promis o schimbare din temelii a acestei țări, ei sunt cei care au câștigat alegerile de două ori, cu un discurs specific celor din opoziție, în care spuneau că vor eradica corupția din vârful statului. Numai că odată ajunsi la putere, nu au reușit decât să dovedească că „reforma statului” în viziunea lor s-a rezumat la infiltrarea oamenilor lor în toate domeniile, pentru a le controla fără nicio jenă în văzul tuturor.

Astfel au ajuns să se comporte chiar mai rău decât cei pe care-i tot blamau înainte.

Iar acum nemții și francezii tocmai ne-au spus că în privința corupției de la vârf, domnul Trăienel nu a făcut nimic din ce promitea și se bătea cu pumnu-n piept, când cerșea votul românilor.

Publicat

da si eu am depistat o persoana, cautata de autoritatile maghiare, conform art. 95.

a trebuit sa port 3 ore de discutii, cu trei persoane diferite,care habar nu aveau de schengen,din cadrul biroului Sirene.

pana la urma le-am intrebat : cine va raspunde daca persoana respectiva nu va fi prezentata in termenul de 10 ore la P.C.A.B?

nici un raspuns. le-am adus la cunostinta faptul ca daca nu primesc toata documentatia necesara pentru prezentarea la P.C.A.B, persoana va fi libera, dupa expirarea termenului si este posibil ca ei sa dea cu subsemnatu" pentru favorizarea infractorului.

in 10 minute a fost rezolvata problema actelor.

  • Membru
Publicat

Cum naiba au reusit coruptii aia ce au condus tara inaintea chiorului sa negocieze si sa asigure intrarea Romaniei in NATO si UE, iar regimul "ultrademocratic" si nemaivazut de "cinstit", condus de capo di tuti capi, Basescu Traian, nu reuseste sa ne bage in spatiul Schengen. Parca il si vad acum pe mafiotul sef cum isi exprima, la TV, protestul fata de scrisoarea franco-germana.

Pai nu el a behait ca justitia e asa si pe dincolo, doar pentru ca nu a reusit sa subjuge si CSM-ul, asa cum a facut cu toate institutiile majore ale tarii? :naughty:

  • Membru
Publicat

Baselu face pe durul:

Poftim :

• Scrisoarea contine si realitati ale noastre, care nu pot fi contestate pentru ca si eu si multii altii le-au semnalat frecvent. Pe fond este vorba de functionarea justitiei si a institutiilor statului. Inca avem probleme in functionarea CSM

• Scrisoarea celor doi ministri este o argumentatie fortata si este facuta exact din lipsa de argumente pentru ca Romania sa nu intre in spatiul Schengen.

• Sper ca imediat dupa sarbatori sa putem clarifica toate aceste lucruri si la nivel bilateral si la nivelul Uniunii Europene.

• Am obligatia ca la nivelul UE, dar si in relatia cu dcele doua state, sa clarific in timp util chestiunea celor doi ministri de interne.

• In momentul de fata, in urma deciziei COREPER, s-a inaintat documentatia pentru avizul Parlamentului European pentru intrarea in spatiul Schengen.

• Decizia cu privire la aderare, se ia in JAI, Consiliul JAI.

• Aceasta este pozitia statului roman: Nu vom accepta o discriminare din partea nimanui, fie ea si din partea celor mai puternice state din Uniune.

• Romania are dreptul sa se bata pentru drepturile ei

• Un precedent de incalcare a tratatului de aderare al unui stat poate duce la alte abuzuri, in continuare.

• Trebuie sa avem aceleasi conditii de acces pe care le-au avut toate statele

Replica presedintelui Romaniei vine la cateva ore dupa aparitia informatiilor potrivit carora ministrii de interne ai Frantei si Germaniei au transmis Comisiei Europene o scrisoare prin care se solicita amanarea aderarii Romaniei, dar si a Bulgariei, la spatiul Schengen.

Traian Basescu declara in urma cu o saptamana ca Romania nu este pregatita sa accepte o amanare a datei de aderare la spatiul Schengen.

Intr-un interviu pentru Financial Times, Basescu a declarat ca este convins ca ultima misiune de verificare va avea un rezultat pozitiv si ca vrea "ca tratatul sa fie aplicat".

Publicat (modificat)

Bla, bla bla, bla bla.... cartile sunt deja facute.

Ceea ce putini stiu e ca noi nu vom intra in Schengen, nu din cauza PDL sau a lui Basescu, ci datorita contextului geopolitic general, si particular. Am descris in alt post, dar sintetizat suna asa: " ei au obtinut de la noi ceea ce aveau nevoie, si acum nu ne dau nimic tocmai pentru ca nu au nevoie de nimic de la noi." Vom intra in Schengen atunci cand Vestul va avea nevoie de "ceva" din partea Romaniei. Si ala va fi un favor mare. Voi credeti ca la masa celor mari se merge pe principii si doctrine? Favorul si banul vorbeste. Eu ii admir pentru ca fac pe dracul ghem si obtin cat mai multe pentru alegatorii proprii din tarile lor. Motivele bagate de ei sunt apa de ploaie. Eu ma asteptam sa zica ca PFR nu si-a facut treaba....

Ca la noi, esecul aderarii la Schengen se va deconta la PDL+basescu e din vina lor, ca doar ei au facut din asta buricul pamantului. Cert este ca au prin preajma lor niste sfatuitori care sunt papagali de mana 15-a.... pana si eu un parlit de agent am reusit sa vad astea de acum un an de zile, iar ei nu.

Oricum, toate favorurile facute Vestului de catre Romania, pana acum, au fost facute prea usor. Ne-am vandut foarte ieftin si acum platim pretul. Puteau sa ia si guvernantii exemplul Poloniei....

Modificat de SandoKhan
  • Membru
Publicat

....aha, luau exemplul Poloniei si acum Baselu era prajit printre ramasitele Air Force One-ului romanesc... :ner:

  • Moderator
Publicat

Ministrul francez al Afacerilor Europene a făcut câteva precizări privind principalele motive care au dus la refuzarea intrării României şi Bulgariei în spaţiul Schengen de către Franţa şi Germania. El a declarat pentru Le Figaro, următoarele:

  • 75 la sută din imigraţia ilegală în Europa trece prin această regiune din sud-estul UE. Dacă Bulgaria şi România intră în Schengen, frontierele lor devin ale noastre
  • De exemplu, România a redus cu 40 la sută salariile vameşilor. Aceasta nu este cea mai bună garanţie că sunt total impermeabili corupţiei
  • Schengen funcţionează cu o bază de date hipersensibile. Dacă ar ajunge pe mâinile crimei organizate, ar fi o adevărată breşă în dispozitivul de securitate european
  • Dacă aceste ţări sunt pregătite într-un an, bine. Dar dacă nu vor fi pregătite decât peste trei ani, atunci va fi peste trei ani, acest lucru nu se va întâmpla înainte ca UE să aibă garanţia că cele două ţări au pus capăt corupţiei, criminalităţii organizate şi că frontierele lor vor fi bine păzite

Interesant nu? :naughty:

  • Membru
Publicat

Foarte interesant si tind sa ii dau dreptate ministrului francez. Europenii sunt oameni cu capul pe umeri, nu ca pramatiile care ne conduc noua destinele si stiu ca un om, cand nu e satisfacut de remuneratia care o primeste, are tendinta de a trece de cealalta parte a baricadei. Mai spuneam eu prin unele postari de-ale mele, nu tolerez deloc actele de coruptie, mai bine mor de foame decat sa imi dau cinstea si onoarea, insa sunt multi care in data de 14, dupa ce vad ca dupa plata ratelor, a utilitatilor si alte cele, le mai raman 50 de lei in buzunar in cazurile fericite si se uita ca aceia pe care ar trebui sa ii urmareasca se plimba in masini de zeci de mii de euro, au case de sute de mii de euro si bani in buzunar, se gandesc...pentru ce sa mai am cinste si onoare? Statul roman nu constientizeaza aceste aspecte, din pacate, desi nu vrem sa recunoastem, inca traim sub prisma comunismului si a coruptiei incetatenite de pe vremea ocupatiei ruse a teritoriului romanesc. Cu 13 milioane pe luna guvernantii nostri se asteapta sa securizam frontiera externa a unei intregi uniuni...tradus in euro, inseamna 300...pentru un membru al criminalitatii organizate 300 de euro sunt banii de tigari pe o luna. Asa ca inteleg ingrijorarile Frantei si Germaniei si sincer sa fiu, la fel as face si eu in locul lor. Poate daca Romania ar fi condusa de un neamt, altfel ar sta lucrurile. Pana nu scapam de TOATA clasa actuala politica, intotdeauna vom fi priviti ca niste paria de catre Occident.

Publicat

Romania a fost candva condusa de un neamt si atunci tara a prosperat asa cum nu a mai facut-o nicicand. Tot in timpul acelei dinastii de sorginte germana tara a inregistrat una dintre cele mai mari cresteri economice (sanatoase!) si in multe domenii ora exacta se dadea in Romania. Era anul 1938....

  • 4 săptămâni mai târziu...
Publicat

Seful Departamentului Schengen din Ministerul de Interne a propus la RFI ca Romania si Bulgaria sa adere "partial" la spatiul de libera circulatie, in luna martie a acestui an. Marian Tutilescu a respins criticile Frantei legate de potentialul acces al infractorilor la baza de date Schengen.

Marian Tutilescu a spus ca aderarea la Spatiul Schengen in luna martie este fezabila, cel putin teoretic. El a adaugat insa ca o idee mai buna ar fi o aderare partiala. "Teoretic, acest lucru (aderarea la Schengen in martie - n.r.) este fezabil. Teoretic, repet. Mai fezabila este o solutie de compromis, in sensul ca in martie sa putem intra cu frontierele aeriene, pentru care ambele state au rapoarte pozitive. Cu alte cuvinte, o intrare partiala sau o ridicare partiala a controalelor la frontierele externe si dupa ce Bulgaria isi va fi rezolvat problemele la frontierele terestre, sa fie o intrare completa. Deci sunt mai multe evolutii, dar totul depinde de urmatoarele evolutii in ceea ce priveste aprobarea rapoartelor tehnice de evaluare", a explicat Tutilescu.

Seful Departamentului Schengen din Ministerul de Interne a comentat si declaratiile facute de ministrul francez pentru Afaceri Europene, Laurent Wauquiez. Acesta a spus, citat de AFP ca o aderare acum a Romaniei si Bulgariei la Spatiul Schengen ar ameninta securitatea restului Europei. "Daca baza de date (...) a Spatiului Schengen cade in mainile crimei organizate internationale, se duce toata securitatea interna europeana", a afirmat el.

Tutilescu a respins aluziile demnitarului francez: "Aceasta aluzie nu numai ca este puerila, dar nu are o baza legala. Pentru conectarea celor doua state, Romania si Bulgaria, la baza de date SIS - acest lucru s-a intamplat efectiv, incepand cu data de cinci noiembrie, deci in momentul de fata, atat Romania, cat si Bulgaria lucreaza pe aceasta baza de date, conform normelor Schengen, conform acquis-ului Schengen, toate semnalarile, alertele nationale, deci acele date de interes politienesc sunt introduse si valorificate prin aceasta baza de date - ei bine, procedura a fost una identica, similara cu cea de ridicare a controalelor, care inseamna aderarea completa, ridicarea controalelor la frontiere. Asta a insemnat ca a existat un raport de evaluare al Comisiei pentru cele doua tari, privind protectia datelor personale, raport pozitiv, a existat un proiect de decizie a Consiliului, care a fost votat cu o majoritate covarsitoare de catre Parlamentul European si a fost aprobat in Consiliu, daca-mi aduc bine aminte, din 10 august, cu votul unanim al statelor membre, al Frantei inclusiv".

"Cu alte cuvinte, Franta s-a pronuntat atunci foarte clar ca Romania indeplineste conditiile tehnice pentru utilizarea bazei de date SIS. Orice alte pareri in momentul de fata sunt usor penibile", a spus Marian Tutilescu.

REFERINTE

Finlanda se alatura Frantei si Germaniei si se opune aderarii Romaniei si Bulgariei in spatiul Schengen

Ministrul Laurent Wauquiez (Franta): Aderarea Romaniei si Bulgariei la spatiul Schengen ameninta securitatea Europei

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Adaugă...

Informaţii importante

Am plasat cookie-uri strict necesare pe dispozitivul dvs. pentru afişarea optimă a paginilor. Puteţi în orice moment să modificaţi setările cookie-urilor, altfel vom presupune că sunteţi de acord să continuaţi. Utilizând acest site, sunteţi de acord cu Termenii şi condiţiile de înregistrare şi Politica de confidenţialitate.