Jump to content
  • 0

Asigurarea obligatorie


geony
 Share

Question

Mă interesează dacă există în atribuțiile agentului de circulație dreptul de a opri autovehicule în trafic exclusiv pentru controlul existenței poliței de asigurare obligatorii.

Deasemeni măsurile care se iau în situația absenței asigurării obligatorii(RCA).

Totodată m-ar interesa dacă există o bază de date în care polițistul să poată verifica dacă respectiva mașină are RCA, așa cum există o evidență(bază de date) în situația permiselor și certificatelor de înmatriculare.

Mulțumesc.

Link to comment
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Tu ai obţinut permisul de conducere în urma unui examen ? :hmmmt:

Regulamentul de aplicare a OUG 195/2002-republicată

Art. 179

(1) Politia rutiera sau politia de frontiera in punctele de trecere a frontierei de stat pot actiona, impreuna cu reprezentanti ai altor autoritati cu atributii in domeniu, pentru prevenirea si constatarea unor incalcari ale normelor privind deplasarea in siguranta, pe drumurile publice, a tuturor participantilor la trafic.

(2) Politistul rutier sau politistul de frontiera aflat in punctul de trecere a frontierei de stat care actioneaza in cadrul echipajului mixt are, ca principale atributii:

a) sa opreasca vehiculele pentru control si sa verifice documentele pe care conducatorii acestora trebuie sa le aiba asupra lor;

b ) sa constate si sa aplice sanctiuni in cazul contraventiilor aflate in competenta sa;

Edited by Dan
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Aceea nu e baza de date maxu08... Are rol pur informativ, iar agentul nu o poate accesa decat de pe telefonul mobil personal eventual...

Masura legala: retinerea CI si a placutelor cu nr de inmatriculare, fara drept de circulatie, pe langa sanctiunea principala de 1000-2000 ron. :emo-yessir:

Link to comment
Share on other sites

  • 0

SECŢIUNEA 1

Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor contravenţionale

Art. 182

(1) Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizează prin executarea semnalelor regulamentare de către poliţistul rutier sau, după caz, de către poliţistul de frontieră, atunci când constată încălcări ale normelor rutiere ori în situaţia în care există indicii temeinice despre săvârşirea unei contravenţii ori a unei fapte de natură penală, pentru identificarea persoanelor care au comis astfel de fapte şi a bunurilor care fac obiectul urmăririi, precum şi pentru verificarea deţinerii de către conducătorii vehiculelor a documentelor prevăzute de lege. Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizează şi în condiţiile producerii unor calamităţi naturale, dezastre sau a altor situaţii care pun în pericol siguranţa circulaţiei.

Cred ca cu asta am spus tot :naughty: Si nu te mai uita la OTV,PROTV,si alte posturi deastea siropoase,pune mana pe regulament ca ai sa gasesti acolo tot ce vrei.

PS. Sanctiunile se dau dupa o lege nu dupa ce spun incultii si neaveniti din mass-media

Edited by cristm
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Aceea nu e baza de date maxu08... Are rol pur informativ, iar agentul nu o poate accesa decat de pe telefonul mobil personal eventual...

stiu ca nu este baza de date oficiala, vroiam sa spun ca daca gasesti datele pe net cu atit mai mult politia are aceste informatii. dar mi-a fost lene sa scriu toate astea :)

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Tocmai aici e problema... Politia nu are la dispozitie o asemenea baza de date. Politistul poate face acest lucru in teren de pe tel personal cu acces la internet, daca vrea, insa doar cu rol informativ ;):good:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Oricum, este obligatia conducatorului auto sa faca dovada incheierii unei polite RCA, nu a politistului sa verifice prin nu stiu ce baze de date existenta acestuia. Documentele se tin asupra conducatorului auto, nu pe acasa, pe la unchiu', pe la matusa si asa mai departe. Nu ai polita de asigurare asupra ta, risti sanctiunea si masura complementara, pana faci dovada achitarii acesteia, exact cum scrie in textul de lege.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Interesant e faptul ca de aproximativ 20 de ani de cand am permisul si conduc, n-am prea fost oprit, si puneam acest fapt pe baza faptului ca totdeauna am avut toate taxele platite(RCA, ITP, Rovigneta)

Chiar observ in ultimii ani nu mai suntem opriti fara motiv.

Acum 2 ani ultima data m-a oprit intre Azuga si Predeal, pentru ca se arsese un bec la faza scurta, si a fost de bine pentru ca l-am schimbat acolo pana sa se intunece.

Reversul medaliei e acela ca printre bunii platnici se strecoara o sumedenie de smecheri care circula ani de zile fara carnet, talon, cu masini furate, numere false, fara verificari, asigurari si ingineria la moda acum, cu o masina de aceiasi marca si cu acelesi numere ca a adevaratului proprietar-bun platnic.

De aceea ar fi necesara o baza de date mult mai completa, conectata cu camerele de supraveghere si cu masinile de politie.

Un semnal de alarma care ar trebuii tras ar fi ca in Bucuresti se poarta fara numere fata, in spate un carton mazgalit pe luneta in care cal putin un caracter nu-i vizibil, sau masini cu numere straine, uneori americane, a caror identitate e imposibil de probat(exista tot felul de trucuri folosite de baietii destepti)

Toate acestea se comit pentru a evita plata taxelor, a eluda legea, a arata ca roata se invarte si asa - din pacate.

Nu mai fac referire la masinile cu numar de bulgaria, afacere profitabila prin care se lauda unii in media, buni cunoscatori a chichitelor legislative, ca produc peste 1000 E/zi inmatriculand acolo masini care apoi circula aici.

Observ totusi ca flerul agentilor de circulatie(in ciuda lipsei bazei de date performante si a mijloacelor ultramoderne pentru monitorizare trafic, existente in majoritatea tarilor din UE) da in general bune rezultae, ei reusind in general pe baza experientei si flerului sa opreasca pe cine e certat cu legea.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 0

ref masinile inmatriculate in BG: aici sunt de parere ca de vina este statul roman care a ales ca in loc sa adune bani putini de la multi, sa adune bani multi de la putini (exagerez un pic dar ati inteles ideea). statul bulgarul a fost destept si a acceptat aceste inmatriculari, pentru ca sunt niste bani care ajung la bugetul lor, in loc sa ajunga la bugetul nostru. nu toti cei care au masinile inmatriculate pe BG sunt niste interlopi care le folosesc la a comite infractiuni, ci si foarte multi oameni care nu isi permit sa achite taxele si impozitele cerute de statul roman pentru masina lor. vezi cat trebuie sa plateasca un om normal impozit la un ARO de exemplu, nu mai spun cat era taxa de poluare daca il vindea, conform legii care s-a amanat...

ref verificarea valabilitatii actelor: nu mi se pare normal sa dovedesc EU ca am actele in regula, atata vreme cat platesc o gramada de taxe si impozite in stanga si dreapta. in secolul asta normal este ca existe niste baze de date centralizate la care Politia sa aiba acces in timp real si sa poata face verificarea.... ai permis valabil? masina e a ta? taxa de drum e platita? etc... si daca eu nu am actele, ok, sa mi se dea o amenda in limitele bunului simt ca nu le am la mine... nu sa ma consideri in raufacator periculos. cand stiu cat timp si bani ma costa sa inlocuiesc niste acte pierdute / furate....

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

A fost înfiinţată o linie tel. verde cu nr. 0-8008-25627 pentru cetăţenii care au probleme cu firmele de asigurări. Prin acest nr. pus la dispoziţie de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor

cetăţenii beneficiază de asistenţă de specialitate în vederea formulării unor petiţii pentru soluţionarea amiabilă în relaţiile cu societăţile de asigurare. Petenţii primesc răspunsul în scris în termenul legal de 30 de zile.

Petiţiile se pot transmite şi în format electronic la adresa

office@csa-isc.ro.

Edited by Dan
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Buna ziua,

Intrebarea mea este urmatoarea: In baza unui contract de mandat cu drept de dispozitie si folosinta circul cu o masina inregistrata in Sua. Proprietarul masinii vine destul de des in Romania si este cetatean american cu domiciliul acolo. In fiecare an innoieste Registration-ul deci masina este inscrisa in Sua. Am inteles ca este o problema privind asigurarea ei in Romania si anume nu se poate asigura o masina cu nr de inmatriculare din SUA, desi masina are asigurare de America prin acel Registration, iar o societate de asigurari mi-a eliberat o polita dar pe aceasta nu apare nr de inmatriculare ci doar seria de sasiu.

Va rog daca aveti cunostinta, cum pot sa circul legal cu aceasta masina.

Cu respect.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Conform prevederilor legale din Romania nu aveti dreptul de a circula cu masina respectiva decat 90 zile de la data intrarii in tara.

ART. 82 [ ... ]

4) Autovehiculele si remorcile inmatriculate in alte state, detinute de persoane care au sediul sau domiciliul in Romania, pot fi conduse pe drumurile publice pe o perioada de maximum 90 de zile de la introducerea acestora in tara, daca sunt asigurate pentru cazurile de raspundere civila ca urmare a pagubelor produse prin accidente de circulatie.

din OUG 195 din 2002 actualizata

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Eu sunt cetatean roman si am procura cu drept de folosinta a masinii, proprietarul este cetatean american cu domiciliul in SUA. Textul pe care l-ati expus mai jos din OUG 195 se adreaseaza persoanelor care sunt cetateni romani - proprietari asupra unui autovehicul inmatriculat in alta tara, deci aceasta situatie nu se aplica mie, eu nefiind proprietarul masini.

Va rog sa ma corectati daca gresesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Faci o mare confuzie intre termenul de "detinator" si "proprietar". Daca citesti legislatia vei vedea ca sunt termene distincte.

Din punct de vedere juridic:

detinator este persoana care foloseste un bun fara fara sa aiba insa intentia de a-l stapani ca proprietar. Cu alte cuvinte detinatorul este cel care foloseste bunul stiind si acceptand ca nu este al sau.

in timp ce:

proprietar este persoana in beneficul careia este constituit un drept de proprietate.

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Proprietarul - Titularul trebuie sa posede, sa foloseasca si sa dispuna de acel lucru. Daca una din aceste elemente lipseste atunci apar dezmembramintele. Dar ma rog aceasta este un alt subiect care nu face obiectul discutiei noastre. Important este faptul ca nu sunt eu proprietarul masini - iar intrebarea era legata de asigurare, nu de art. 82 cu tot respectul.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Eu am precizat situatia juridica a autoturismului si anume ca nu poate circula mai mult de 90 zile de la data intrarii in Romania. Site-ul acesta este unul al politistilor si promoveaza respectarea prevederilor legale (chiar daca le consideram sau nu corecte, chiar daca ne convin sau nu) si te asigur ca nu vei primi sfaturi de ocolire a acesteia.

Sper sa ne intelegi si sa sa nu ai resentimente.

Toate cele bune!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Am inteles si respect acest lucru, si aveti dreptate am inteles acum situatia in ceea ce ma priveste pe mine cetatean roman care detin acesta masina. Dar in cazul cetateanului american care nu are domiciul in Romania, care este proprietarul acestei masina care este cadrul legal? Va multumesc pentru lamuriri

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Si in alta ordine de idei sa zicem ca masina abia a intrat in tara si nu au trecut cele 90 de zile, nu ii trebuie vre-o asigurare cumva? sau merge in baza Registration-ului fara asigurare de Romania desi acest lucru este prevazut in sectiunea contraventii ( amenda + retinerea placutelor si a talonului) ?

Mii de multumiri pentru raspunsuri

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Asigurarea din US este inglobata in Registration si nu este un act distinct. Oare trebuie sa scot acest document de la asiguratorul din US pentru a evita orice problema?

Pentru ca din ce am inteles eu, sunt 90 de zile maxim in care pot sa circul de la data intrarii in tara a masinii, dar daca esti un tip care circula foarte mult si calatoreste numai cu masina si nu cu avionul si iese mai tot timpul din tara si se intoarce, cine poate sa spuna cand a intrat masina in tara si cand a iesit ? avand in vedere ca exista libera circulatie in Uniune si nu se mai pune stampila pe pasaport, iar oricum asta confirma ca tu ai iesit din tara - dar nu confirma faptul ca ai mers cu masina X sau Y.

Iar ca sa nu se supere cineva pun doar niste intrebari, nicidecum nu vreau sa ocolesc legea sau sa nu o respect. Cu stima

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

SUA nu este in Uniunea Europeana. :clip:

In plus nu e semnatara a Conventiei de la Geneva.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Asa este, SUA nu este in Europa dar Parlamentul European este semnatar a unei conventii, mai precis a Declaratiei Transatlantice 1995 prin care dubla impunere sa fie reglementata.

Dar intrebarea importanta este in cele 90 de zile de la intrarea in tara a masinii poti sa circuli legal pe baza Registration-ului valid al masinii din SUA sau trebuie sa ceri separat de la asiguratorul din America o foaie distincta a asigurarii, deoarece Registration-ul inglobeaza acea asigurare.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto va include o cotă pentru fondul de sănătate, iar banii vor fi viraţi de către asiguratori către fondul de sănătate, potrivit proiectului Legii Sănătăţii aflat în dezbatere, a anunţat, vineri, la Ploieşti, ministrul Sănătăţii, Vasile Cepoi. Astfel, potrivit proiectului Legii sănătăţii, firmele de asigurări vor include în valoarea asigurării obligatorii de răspundere civilă auto o cotă-parte care va fi virată către fondul de sănătate şi care va acoperi cheltuielile legate de asigurarea asistenţei medicale pentru victimele accidentelor rutiere.

Voi ce credeți, firmele de asigurări vor începe deja scumpirea polițelor de asigurare auto obligatorii ?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

pe de o parte poate fi un lucru bun, desi nu am vazut statistica cu victimele accidentelor ca sa imi fac o imagine... pe de alta parte, foarte probabil vor incepe scumpirile, chiar daca nu au habar ce inseamna cota aia... ma felicit ca am facut pe un an intreg la masina iar la moto cand expira.. nu mai e vreme de mers...

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Nu e o dublă taxare? Deja plătim CAS, de ce trebuie să mai plătim înca o dată pentru aceleași servicii medicale?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.