Jump to content

Stiri si noutati din industria auto/moto


Catalin
 Share

Recommended Posts

  • Moderator

Vă rog să postăm aici noutăți din domeniul auto/moto.

Porsche a lansat la Geneva Motor Show, ce se desfășoară în aceste zile, noile generații ale modelelor 911 Carrera și Boxster.

Porsche Carrera

419228_10150661175247668_53855227667_9072746_1687063732_n.jpg419228_10150661175242668_53855227667_9072745_1386029341_n.jpg

Porsche Boxster

423414_10150661194502668_53855227667_9072774_520740608_n.jpg419894_10150661177587668_53855227667_9072759_1035411892_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

"Leul” aduce la Salonul Auto Geneva 2012 cea mai puternică versiune a citadinei 208, deocamdată sub forma conceptului Peugeot 208 GTi.

Peugeot 208 GTi este oferit în versiunea cu 3 uşi, fără modificări substanţiale la nivelul designului general faţă de un 208 normal în 3 uşi. Conceptul din imagini se evidenţiază prin culoare foarte atractivă a caroseriei, prin jantele mai mari, cu un design special, dar şi prin grila care aminteşte de un steag de finish ori prin micul steag francez de sub numărul de înmatriculare.

Interiorul lui Peugeot 208 GTi îşi gratulează şoferul în primul rând printr-un volan cu o formă foarte sportivă, cu partea inferioară teşită şi cu o priză foarte bună. Bordul este acoperit cu tapiţerie Alcantara, iar inserţiile roşiatice completează un tablou plin de nerv. Scaunele sport sunt îmbrăcate în tapiţerie din piele Nappa, iar aluminiul este folosit din plin pentru pedalier sau maneta schimbătorului.

La nivel tehnic, motorizarea de sub capota lui Peugeot 208 GTi Concept este cea cunoscută de la "fratele" de concern Citroen DS3 Racing: un turbo 1.6 THP, având 200 CP şi un cuplu maxim de 275 Nm, cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. În plus, 208 GTi are ecartamentul mărit cu 36 mm, în timp ce discurile de frână, cu etriere roşii, au dimensiuni foarte generoase: 302 mm în faţă, respectiv 249 mm în spate.

Oficialii încă nu au anunţat data lansării modelului de serie Peugeot 208 GTi, dar este de aşteptat ca acest lucru să se petreacă în toamnă, la Salonul Auto Paris 2012.

Sursa: promotor

post-3042-0-29339600-1331034520_thumb.jp post-3042-0-73825200-1331034529_thumb.jp post-3042-0-37138100-1331034538_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Mercedes a lansat noua A-Class, ce se va fabrica în Ungaria. Comenzile pentru acest nou model se vor putea face începând cu 15 iunie 2012

426925_10150659504171670_6604386669_9516718_1860254995_n.jpg426151_10150659504331670_6604386669_9516719_990556467_n.jpg430636_10150659504796670_6604386669_9516723_1874322801_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Volkswagen aduce un nou coupe cu 4 usi, VW SC

Gama Volkswagen se îmbogăţeşte pe zi ce trece. Motivaţi de succesul lui VW CC şi de creşterea vânzărilor sedanului de clasă compactă VW Jetta, germanii se gândesc să producă un coupe cu 4 uşi bazat pe viitorul Jetta.

Conform surselor Autoweek se pare că proiectul a primit deja undă verde. Cel mai nou membru al gamei Volkswagen, care va purta numele de SC (Sport Coupe) , va fi construit pe platforma modulara MQB, aceeaşi care va sta la baza noului Volkswagen Golf 7. Deşi aceste coupe-uri sunt mai puţin spaţioase şi nu la fel de practice ca suratele lor sedan, un studiu făcut de Volkswagen a arătat că cererea faţă de astfel de modele a crescut semnificativ, iar producătorii încearcă să ocupe această piaţa cât mai repede.

Printre potenţialii rivali ai viitorului Volkswagen SC se află varianta sedan a noului Audi A3, ambele fiind construite pe aceeaşi platformă şi împărţind aceleaşi motorizări, dar şi noul Mercedes-Benz CLC, sedanul bazat pe noul A Class aflându-se în teste înaintea lansării din toamna acestui an.

Noul Volkswagen SC este aşteptat pe piaţă în decursul anului 2015 , urmând a fi lansat o dată cu nouageneraţie VW CC, care momentan este în primele faze ale proiectării.

Sursa: promotor.ro

post-3042-0-60237700-1332225441_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Mercedes-Benz GLK facelift

Mercedes-Benz GLK a ajuns la mijlocul vieţii, iar acest lucru nu se putea petrece fără un facelift consistent.Aşadar, chiar dacă germanii din Stuttgart au fost destul de ocupaţi cu premiere precum noile A şi SL Class, precum şi cu impresionantul SL 65 AMG, şi-au făcut timp pentru a reîmprospăta şi imaginea reprezentatuluilor printre SUV-urile compacte.

post-3042-0-27398700-1332527863_thumb.jp

La prima vedere , micul GLK, a cărui premieră va avea loc la Salonul Auto New York, pare să fi profitat din plin de noul curent de design ce bate prin gamă. Avem un nou spoiler, dotat cu LED-uri de zi şi cu un ornament ce simulează o priză de aer centrală. Farurile par şi ele inspirate de cele ale lui SL şi A Class, primind un nou aspect, dar şi tehnologia LED.

post-3042-0-17630300-1332527956_thumb.jp

La partea din spate, conturul stopurilor a rămas acelaşi, dar nu şi layout-ul interior. Bara centrală ce reunea luminile de semnalizare şi marşarier a migrat în segmentul inferior al blocurilor optice şi a pierdut din proporţii.Şi aici au fost preferate LED-urile pentru poziţii şi avertizarea de stop. Bara de protecţie este şi ea nouă, iar cromul este nelipsit din peisaj.

post-3042-0-45149800-1332528012_thumb.jp

Dar nu numai aspectul exterior a avut de beneficiat de pe urma faceliftului. Noul Mercedes-Benz GLK are de oferit o motorizare diesel complet nouă. Este vorba de un propulsor de 2,1 litri, în patru cilindri, ce va produce 204 CP şi un cuplu de 500 Nm. Acesta va putea fi comandat numai împreuna cu tracţiunea integrală, în configuraţia GLK 250 Bluetec 4MATIC.

post-3042-0-38118200-1332528086_thumb.jp

De asemenea, binecunoscutul V6 de pe GLK 350 a fost îmbunătăţit, iar acum oferă 306 CP şi un cuplu de 369 Nm. Cei care vor şi mai mult, vor avea la dispoziţie, din luna august, când SUV-ul va ajunge pe piaţă, kit-ul exterior AMG. Acesta va include spoilere noi, tipice tunerului intern, precum şi inserţii cromate ce vor conferi şi mai multă prestanţă maşinii.

post-3042-0-60094200-1332528174_thumb.jp

Sursa:promotor

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

BMW i8 Concept Spyder - informatii oficiale

BMW i8 sub-brandul axat exlusiv pe modele hibride şi electrice, foloseşte cele mai noi tehnologii pentru conceptele sale. Materialele ultrauşoare şi programele integrate în maşină asigură un şofat cât mai relaxant şi sigur

, fără a priva şoferul de latura sportivă tipică mărcii. Noul BMW i8 Concept Spyder, dotat cu tehnologia eDrive este un cabriolet cu 2 locuri, ce întregeşte arsenalul de modele hibride ale gamei i. Printre caracteristicile conceptului BMW i8 Spyder se numără uşile ce se deschid în jurul pilonului A şi motorul electric, camuflat de posteriorul transparent.

post-3042-0-29985600-1333434820_thumb.jp

Combinaţia dintre construcţia ultrauşoară şi tehnologia hibridă îi oferă lui BMW i8 Concept Spyder imaginea de maşină sport, dar cu un consum caracteristic mai degrabă maşinilor de clasă mică. Întreaga maşină este dezvoltată în jurul filozofiei LifeDrive, astfel i8 Concept Spyder este un hibrid plug-in pus în mişcare de trenul de rulare eDrive, care combină motorul electric de înaltă performanţă cu cel pe benzină. Bateriile Li-ion pot fi încărcate în doar 105 minute, de la orice tip de priză, chiar şi de la una casnică. Greutatea mică a maşinii, distribuaţia ideală a maselor ( 50:50), centrul de greutate foarte lăsat, precum şi o dinamică excelentă împreună cu puterea combinată, de 354 CP , promit o placere extraordinară a condusului.

Pentru a reduce cât mai mult greutatea maşinii, componentele ce ţin strict de dinamică, precum trenul de rulare, şasiul şi structura de rezistenţă, au fost fabricate dintr-un aluminiu special , iar interiorul a fost ranforsat cu fibră de carbon.

Faţă de i8-ul prezentat cu un an în urmă, versiunea Spyder are doar două locuri, plafon rabatabil, iar ampatamentul şi lungimea maşinii au fost micşorate. De asemenea portierele cu zone vitrate au dispărut. Bateriile necesare deplasării în modul electric, au fost amplasate între cele două punţi pentru ca maşina să aibă un centru de greutate cât mai coborât şi o performanţă dinamică de invidiat.

post-3042-0-57549200-1333434995_thumb.jp

Dimensiunile lui BMW i8 Spyder sunt următoarele : de 4480 mm lungime, 1922 mm lăţime cu o înălţime de 1208 mm. Masa maşinii este de 1630 kg, în timp ce portbgajul are aproximativ 100 litri. BMW i8 Spyder este capabil să accelereze de la 0 la 100 km în doar 5 secunde, viteza maximă fiind limitată electronic la 250 km/h. Aceste performanţe sunt datorate motorului electric, ce furnizează 131 CP către puntea faţă, precum şi propulsorului TwinPower Turbo în trei cilindri capabil să producă 223 CP pentru puntea spate. Agregatele au fost dezvoltate de către BMW şi generează un cuplu de 550 Nm. Dar, cel mai uimitor lucru este consumul declarat, de doar 3 litri la 100 de km. Astfel, cu bateriile încărcate la maxim, i8 Spyder poate parcurge până la 30 km în modul electric. O altă caracteristică importantă a conceptului este că cele 2 motoare pot funcţiona în tandem, simulând tracţiunea integrală. De asemenea sistemul electronic asigură recuperarea maximă a energiei în timpul frânării şi decelerării.

post-3042-0-04669800-1333435163_thumb.jp

Interiorul maşinii prezintă mici modificări faţă de versiunea coupe a conceptului, denumită i8. Display de 22.4 cm, poate furniza în format tridimensional toate informaţiile relevante pentru pasageri. Două ecrane având dimensiuni generoase completează interacţiunea pasagerilor cu decapotabila şi cu lumea înconjurătoare. Poziţionate în spatele volanului, cele două display-uri elipsoidale, dar variabile ca şi formă oferă informaţii relevante şoferului.

post-3042-0-73125100-1333435313_thumb.jp

Mai multe pe promotor.ro

Link to comment
Share on other sites

Ediţia 2012 a Salonului Internaţional Auto-Moto Bucureşti (SIAMB) începe miercuri în Piaţa Constituţiei din Bucureşti şi reuneşte peste 65 de firme reprezentând mărci de automobile, motociclete, biciclete, accesorii, piese de schimb, utilaje şi soluţii tehnice pentru service şi cosmetică auto, şcoala de şoferi, asigurări.

Potrivit organizatorilor, marca Volvo va fi reprezentată de Primus Auto, care va prezenta automobile din gama de modele S80, S60, C30, V60, XC60, XC70 şi XC90.

Standul Opel la SIAMB va reflecta cele mai recente verdicte ale analizei DEKRA, unul dintre liderii mondiali în domeniul expertizei în zona siguranţei, calităţii şi mediului înconjurător: modelele Opel Astra (2012), Insignia (2011), Corsa (2010) sunt campioni demonstraţi ai fiabilităţii auto.

DEKRA îşi generează raportul anual asupra maşinilor rulate prin realizarea de evaluări pe opt clase de vehicule şi trei segmente de distanţă. Conform rezultatelor raportului 'Maşini Rulate DEKRA 2012', în acest an Opel Astra este autovehiculul cu cele mai puţine defecte. Cu un index de 96,9 procente, Astra a reuşit cel mai bun rezultat dintre toate maşinile testate în categoria 'Cel mai bun scor individual'.

Autoklass va prezenta la SIAMB 2012 o ofertă generoasă de automobile din noua gamă Mercedes -Benz. O surpriză plăcută pentru vizitatori va fi noul model A-Class, prezentat în premieră la Salonul Auto Geneva 2012.

Chevrolet expune noua sa gamă de modele globale, care utilizează tehnologiile GM de ultimă generaţie. Vizitatorii vor putea admira autovehiculul de oraş Spark, modelul de mici dimensiuni Aveo sedan şi hatchback, modelul compact Cruze sedan şi hatchback, MPV-ul de familie Orlando, SUV-ul Captiva.

Forza Rossa va participa la SIAMB 2012 cu mai multe modele, printre care Lotus Evora, Lotus Exige S şi Lotus Elise.

Salonul aduce şi o premieră importantă pentru pasionaţii automobilelor sport de stradă din România: modelele exclusivistului constructor britanic Caterham vor fi prezente la SIAMB 2012. În cadrul acestui eveniment publicul prezent va putea admira şi noul monopost de Formula 1 al echipei Caterham F1, care va fi însoţit şi de invitaţi supriză din cadrul staff-ului tehnic.

Pentru că SIAMB 2012 este organizat în sectorul 5, primii 3.500 de vizitatori care locuiesc în sectorul 5 vor avea intrarea gratuită. Salonul Internaţional Auto-Moto Bucureşti 2012 va fi deschis publicului în perioada 4-8 aprilie 2012.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Volkswagen up! este World Car of the Year 2012

Este a treia oara cand un Volkswagen primeste titlul World Car of the Year, dupa ce Golf si Polo au fost premiate cu aceasta prestigioasa distinctie in 2009 si, respectiv, 2010.

Volkswagen up! a fost ales dintr-o lista initiala de 34 de masini, ca apoi in finala sa se impuna in fata modelelor BMW Seria 3 si Porsche 911.

Anuntul a fost facut in timpul unei conferinte de presa organizata de Bridgestone Corporation in cadrul Salonului Auto de la New York.

“Acest titlu arata inca odata ca designerii si inginerii modelului up! au creat un vehicul ce stabileste noi standarde in segmentul sau prin folosirea eficienta a spatiului, siguranta, motorizarile economice si compatibilitatea cu mediul inconjurator”, a declarat Prof. Dr. Martin Winterkorn, Presedintele Consiliului de Administratie al Volkswagen AG.

Juriul premiilor World Car Awards au declarat ca “Micul Volkswagen up! a schimbat perceptia publicului despre masina de oras. De remarcat sunt directia precisa, suspensia sofisticata, noile motorizari eficiente si calitatea materialelor folosite in habitaclu. Niciodata in acest segment economic clientii nu au beneficiat de o ambianta atat de premium. Toti constructorii de masini de oras trebuie sa-si ridice standardele pentru a putea concura cu up!”.

Ca sa fie eligibile pentru World Car Awards, modelele candidate trebuiau sa fie disponibile la vanzare in perioada 1 ianuarie 2011 si 30 mai 2012. Vehiculele au fost selectate si votate de un juriu international compus din 64 de jurnalisti de la publicatii recunoscute din 25 de tari din toata lumea. Fiecare jurat a fost ales pe baza experientei, competentei, credibilitatii si influentei sale. Acestia au condus si au evaluat masina.

Castigatorii anteriori World Car of The Year au fost Nissan Leaf in 2011, Volkswagen Polo in 2010, Volkswagen Golf in 2009, Mazda2 in 2008, Lexus LS460 in 2007, BMW Seria 3 in 2006 si Audi A6 in 2005.

vwup59jflv9v9a0ww0sgk0w.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

A murit creatorul modelului Porsche 911

ferdinandalexanderporsc.jpg

Ferdinand Alexander Porsche, nepotul fondatorului uzinelor germane Porsche şi creatorul celebrului model de automobil sport Porsche 911, a murit la76 de ani, au anunţat reprezentanţii companiei germane.

Născut pe 11 decembrie 1935, la Stuttgart, Ferdinand Alexander Porsche, cel mai mare dintre cei patru copii ai lui Ferdinand Porsche, zis "Ferry", la rândul său fiu al fondatorului mărcii germane, a murit joi la Salzbourg.

Grupul german se află în prezent la cea de-a şaptea generaţie a modelului 911 şi a lansat, în ianuarie, la Detroit, cea mai recentă versiune cabriolet a acestui model sport.

Ferdinand Alexander Porsche a preluat conducerea departamentului de design al mărcii germane în anul 1961 şi a creat modelul 911, care, lansat în 1963, a reprezentat începutul unei noi epoci pentru constructorul de automobile sport german.

Iniţial, Porsche 911 trebuia să se numească 901, dar, întrucât constructorul francez Peugeot obţinuse licenţa pentru denumirile alcătuite din trei cifre şi cu cifra zero aflată la mijloc, firma germană a decis să schimbe numărul ataşat noului său model.

În anii 1970, Ferdinand Alexander Porsche s-a aflat şi la originea strategiei de diversificare a mărcii germane, prin lansarea unor accesorii de modă, precum ceasuri, ochelari şi rechizite de birou.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Range Rover Evoque a fost aleasa ca fiind mașina anului pentru femei (Women's World Car of the Year), anunţă "3d-car-shows.com".

Autoturismul britanic a fost preferat de juriul concursului - format exclusiv din jurnaliste auto - modelelor BMW Seria 3 și Audi Q3, care s-au clasat, în această ordine, pe locurile doi, respectiv, trei.

Maşina anului pentru femei este un concurs internaţional organizat după tipicul mai cunoscutelor Maşina anului în Europa şi Maşina anului în lume.

Anul trecut, BMW Seria 5 şi Citroen DS3 şi-au împărţit frăţeşte coroniţa cu lauri a concursului Maşina anului pentru femei.

Organizaţia Women's World Car of the Year a mai acordat alte patru trofee (unor mașini considerate potrivite pentru femei), după cum urmează:

Maşina de familie a anului

1 – BMW Seria 3

2 – Audi Q3

3 – Ford Focus

Mașina de lux a anului

1 – Range Rover Evoque

2 – Jaguar XJ

3 – Audi A6

Mașina sport a anului

1 – Porsche 911

2 – Jaguar XKR

3 – Mercedes Benz SLK

Mașina rezonabilă a anului

1 – Honda Civic

2 – VW Up!

3 – Ford Fiesta

PS: vreau si eu una :ph34r:

Totusi spot.ul publicitar trebuia facut cu o femeie la volan daca tot a fost declarata masina anului pentru femei!

Edited by Cerasela
Link to comment
Share on other sites

Audi RS Q3 Concept-bomba sport de la Benjing 2012

Audi Q3 are o faţetă malefică pe care se pregăteşte să o arate în curând tuturor. La Salonul Auto Beijing, germanii vor dezvălui cea mai potentă versiune a crossover-ului lor, pe care nu au ezitat să-l echipeze cu propulsorul turbo prezent şi sub capota lui RS3 Sportback sau TT RS.

post-3042-0-91275500-1334811417_thumb.jp

Pe Q3 RS Concept, propulsorul cu cinci cilindri în linie va dezvolta 360 CP , care se vor traduce, în ceea ce priveşte performanţele, prin demarajul 0-100 km/h de 5,2 secunde şi prin viteza maximă de 265 km/h. În mod previzibil,transmisia cu dublu ambreiaj S tronic se va ocupa ca niciun Nm să nu se piardă în drumul său către sistemul de tracţiune integrală Quattro.

post-3042-0-98255500-1334811476_thumb.jp

Spre deosebire de celelalte modele RS, în cazul lui Q3RS, tracţiunea integrală poate distribui momentul motor exclusiv către puntea faţă, în condiţii de aderenţă scăzută. Revenirea către puntea spate se face prin intermediul unui ambreiaj multi-disccontrolat electronic.

post-3042-0-27648600-1334811551_thumb.jp

La capitolul design, se pare că Audi Q3 RS Concept a reuşit să-şi însuşească specificul RS foarte bine. Spoilerele noi, în ton cu liniile consacrate ale casei, se remarcă prin prizele de aer foarte mari şi prin difuzorul de aer din partea posterioară, unde putem observa şi eşapamentul dublu.

post-3042-0-86035800-1334811604_thumb.jp

Oglinzile retrovizoare au primit carcasă din fibră de carbon,material folosit şi în cazul splitter-ului frontal. Eleronul discret măreşte potenţialul vizual sportiv al maşinii, dar jantele de 20 de inchi clarifică intenţiile lui Q3 RS Concept,alături de albasturl electrizant de la exterior.

post-3042-0-89062100-1334811738_thumb.jp post-3042-0-19699600-1334811756_thumb.jp post-3042-0-99721700-1334811770_thumb.jp post-3042-0-05130900-1334811787_thumb.jp

post-3042-0-63721800-1334811804_thumb.jp post-3042-0-79875900-1334811821_thumb.jp

Sursa: promotor

Edited by Cerasela
Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Ford B-Max, modelul ce se fabrică la Craiova a fost suspus în urmă cu câteva zile la un crash-test.

A fost simulat impactul lateral, cel mai probabil datorită sistemului ales de Ford, prin care a renunțat la stâlpul central. În plus, modelul beneficiază de funcția Emergency Assistance, parte integrantă din celebrul sistem SYNC (oferit pentru prima dată pe piețele europene), care apelează automat 112 în caz de accident și transmite coordonatele GPS ale autovehiculului pentru ca echipajele de intervenție să poată interveni mai rapid.

Rezultatele au fost foarte bune.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Moderator

Au fost anuntate propulsoarele care au castigat cele 12 trofee, la editia din acest an a Premiilor Motorul Anului - 2012 International Engine of the Year.

Marele castigator este, anul acesta, propulsorul Ford EcoBoost de 1.0 litru. Ford s-a mai impus si la doua categorii - Best New Engine si la cea de cilindree pana la 1.000 cmc. Este pentru prima oara in istoria de 13 ani a acestor premii, cand Ford reuseste sa-si adjudece marele trofeu.

2012 International Engine of the Year

Ford 999 cmc 3 cilindri turbo (Ford Focus)

Best New Engine 2012

Ford 999 cmc 3 cilindri turbo (Ford Focus)

Best Green Engine 2012

GM 1.4 litri (Chevrolet Volt, Opel Ampera)

Best Performance Engine 2012

Ferrari 4.5 litri V8 (458 Italia, 458 Spider)

Peste 4.0 litri

Ferrari 4.5 litri V8 (458 Italia)

3.0-4.0 litri

BMW 4.0 litri V8 (M3 Coupe, M3 Convertible)

2.5-3.0 litri

BMW 3.0 litri bi-turbo 6 cilindri benzina (Seria 1 M coupe, 335is, Z4 35is)

2.0-2.5 litri

Audi 2.5 litri 4 cilindri turbo (Audi TT RS, RS3 Sportback)

1.8-2.0 litri

BMW 2.0 litri twin-turbo 4 cilindri benzina (125i, 320i, 328i, 520i, 528i, Z4 20i, Z4 sDrive 28i, X1 20i, X3 20i, X1 28i)

1.4-1.8 litri

BMW-PSA 1.6 litri turbo benzina (MINI Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Coupe / Roadster Cooper S, MINI Cooper Works, Clubman Cooper Works, Coupe / Roadster Cooper Works, Peugeot 207, 207cc, 208, 308, 308cc, 3008, 508, 5008, 308 GTI, RCZ, Citroen DS3, C4 Picasso / Grand Picasso, C5, DS5, DS5, DS3 Racing, DS4, DS4 Racing)

1.0-1.4 litri

Volkswagen 1.4 litriTSI Twincharger (VW Polo, Beetle, Golf, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Sharan, Touran / Cross Touran, Passat CNG, Touran / Cross Touran CNG, Audi A1, Audi A3, SEAT Ibiza FR, Alhambra, Cupra, Skoda Fabia RS)

Sub 1.0 litru

Ford 999 cmc 3 cilindri turbo (Ford Focus)

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Audi şi-a trecut în cont un nou triumf la Le Mans, reuşind să acapareze podiumul clasamentului general, cât şi la clasa LMP1. Anul acesta, constructorul german a luat startul cu 4 monoposturi – două clasice (cu propulsie diesel) şi două hibrid (motor tradiţional pe spate şi tracţiune electrică pe puntea faţă).

Ediţia din acest an a legendarei curse de la Le Mans a marcat a 11-a victorie Audi din ultimii 13 ani. Cele două maşini hibrid au ocupat primele două trepte ale podiumului, învingător fiind prototipul Audi R18 e-tron quattro pilotat de trioul Lotterer – Fassler – Treluyer. Pe 2 s-au clasat McNish – Capello – Kristensen, iar pe 3, Jarvis – Bonanomi – Rockenfeller.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Opel ADAM este prima maşină fashion de clasă mini creată de marca germană, iar oficialii Opel insistă că a fost proiectată şi va fi fabricată exclusiv în Germania, ca semn al calităţii superioare pe care ar trebui s-o aşteptăm de la această maşină. Vorbim de o maşină mică şi nervoasă, cel puţin aşa arată în primele imagini oficiale publicate de Opel.

Ea poartă numele fondatorului mărcii, ADAM Opel, aşadar era de aşteptat ca germanii să pună tot ce au mai bun pe ea; în plus, ea este poziţionată în noul segment fashion al clasei A, din ce în ce mai aglomerat.

Elemente definitorii:

În primul rând, maşina e personalizabilă la extrem, astfel încât fiecare model ADAM poate fi considerat unic. În al doilea rând, ADAM oferă tehnologii din segmentele superioare - de la sistemul infotainment care integrează smartphone-ul posesorului în autovehicul (Android şi Apple iOS), ecran digital color de mari dimensiuni pe care pot fi rulate aplicaţiile de pe telefon sau chiar pot fi vizionate filme, faruri şi stopuri cu LED, asistenţă la pornirea în rampă, sistem Start/Stop, sistem automat de parcare, şamd. Ah, şi volan încălzit.

Detalii tehnice:

Cu o lungime de 3.7 metri şi o lăţime de 1.72 metri, ADAM oferă spaţiu suficient pentru patru adulţi, având în vedere şi ampatamentul de 2311 mm. Modelul va fi fabricat doar în versiunea cu 3 uşi, dar la interior vom regăsi multe dintre soluţiile de modularitate Opel. ADAM va fi disponibil iniţial cu trei motoare pe benzină (1,2 l 70 CP, 1,4 l 87 CP şi 1,4 l 100 CP) combinate cu o transmisie manuală cu cinci trepte de viteză. Toate sistemele de propulsie sunt disponibile cu pachetul tehnologic ecoFLEX, inclusiv sistemul Start/Stop, care permite reducerea consumului de carburant. De anul viitor, ADAM va beneficia de o nouă generaţie de motoare pe benzină de dimensiuni mici, cu turbocompresor şi sistem de injecţie directă. Noile motorizări vor fi combinate cu o generaţie complet nouă de transmisii manuale cu şase trepte de viteză. Este disponibilă în opţiune şi noua generaţie a sistemului avansat de asistenţă la parcare (APA II). La activarea sistemului de către sistem, acesta caută spaţiile de parcare potrivite din jur şi apoi parchează maşina automat, şoferul fiind nevoit doar să acţioneze pedalele de frână, pedala de ambreiaj şi să schimbe la nevoie treapta de viteză. Acest sistem vine în standard împreună cu sistemul de monitorizare a unghiului mort. Jantele pot avea dimensiuni între 15 şi 18 inci, iar autovehiculele echipate cu jante de 17 sau 18 inci sunt disponibile standard cu un şasiu sport, pentru un răspuns mai prompt din partea sistemului de direcţie. Sistemul de servodirecţie (EPS) din dotarea modelului ADAM include un mod (CITY) special pentru oraş, care, printr-o simplă apăsare de buton, sporeşte gradul de asistare a direcţiei la viteze scăzute - o funcţie deosebit de utilă în special la efectuarea manevrelor. Ultima generaţie a sistemului avansat ESP este inclusă în dotarea standard a tuturor modelelor ADAM, fiind combinată cu o varietate de funcţii secundare utile, cum ar fi sistemul de asistare la pornirea în rampă.Germanii de la Opel s-au gândit că ar fi haios să revoluţioneze un pic sistemul de alegere al echipărilor. Mai precis, maşina nu vine echipată în stilul intrare în gamă/mediu/full, ci în trei linii de echipare cu personalitate proprie: JAM (este stilul rebel şi colorat,) GLAM (pune accent pe eleganţă şi sofisticare i) şi SLAM (orientat spre cei cu spirit sportiv).

Opel ADAM va fi lansat în septembrie 2012 la Paris, iar primele modele vor ajunge în showroom-uri în ianuarie 2013, testul e destul de aproape.

post-3042-0-59419300-1342083707_thumb.jp post-3042-0-30684100-1342083724_thumb.jp post-3042-0-99634600-1342083746_thumb.jp

Sursa: promotor.ro

post-3042-0-30986100-1342083778_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Moderator

VW a lansat cea de-a șaptea generație a modelului de succes Golf.

Puteți vedea în clipurile de mai jos cum arată noul VW Golf 7

Exterior

Interior

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Peugeot RCZ R: cel mai puternic Peugeot de serie din istorie vine la Paris sub formă de concept

Francezii au publicat imagini şi informaţii despre o nouă versiune a maşinii, denumită RCZ R. Cu un motor de 1,6 litri care dezvoltă 260 de cai putere sub capotă, Peugeot RCZ R va fi cel mai puternic Peugeot de serie din istorie.

Peugeot continuă seria dezvăluirilor dinaintea Salonului Auto Paris 2012. După informaţiile despre conceptul supercar-ului Onyx , francezii au publicat fotografii şi câteva detalii despre o variantă mai puternică a RCZ-ului cu facelift denumită RCZ R.

Sub capotă, coupe-ul RCZ R primeşte cea mai puternică versiune a motorului pe benzină de 1,6 litri turbo dezvoltat de PSA şi BMW, care dezvoltă 260 de cai putere şi care va face din RCZ R cel mai puternic model de serie Peugeot din istorie.

Cu toate că motorul are performanţe demne de luat în seamă, cei de la Peugeot spun că emisiile de dioxid de carbon vor fi de doar 155g/km.

Cei 260 de cai putere vor merge către roţile din faţă, iar un diferenţial cu alunecare limitată şi un şasiu îmbunătăţit vor asigura, cel puţin teoretic, drumuri fără bătăi de cap.

Exteriorul coupe-ului RCZ R e vopsit în aceleaşi culori folosite la conceptul Onyx – negru mat şi maro-cupru.

Peugeot va prezenta la Salonul Auto Paris 2012 noul RCZ R ca un concept, iar versiunea de serie va ajunge în showroom-uri anul viitor.

Sursa:promotor

post-3042-0-62024000-1347789725_thumb.jp

post-3042-0-74089000-1347789732_thumb.jp

post-3042-0-13191500-1347789740_thumb.jp

post-3042-0-53473500-1347789745_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Noul Auris de la Toyota

Toyota a publicat detalii despre a doua generaţie a modelelor Auris şi Auris Hybrid, înainte de lansarea de la Salonul Auto Paris 2012 .

Pe lângă schimbările stilistice, Auris 2013 a primit un set de îmbunătăţiri la nivel mecanic. Toate variantele de echipare vor avea suspensie nouă şi un centru de greutate mai coborât.

Motoarele disponibile pentru a doua generaţie a hatchback-ului japonez includ două propulsoare pe benzină – de 1.33 şi 1.6 litri - şi două diesel – de 1.4 litri şi 2.0 litri. Pe lângă acestea, Toyota va oferi şi o versiune hibridă.

Toate variantele de motorizare sunt mai ecologice decât cele disponibile pe actuala generaţie Auris.

Motorul de 1.33 litri pe benzină produce 98 de cai putere şi un cuplu maxim de 128 Nm la 3.800 rpm, iar consumul mediu de combustibil e de doar 5.4 l/100km, cu 0.4 l/100 km mai puţin decât generaţia precedentă

Al doilea propulsor pe benzină, cel de 1.6 litri, dezvoltă 130 de cai putere şi un cuplu maxim de 160 Nm. Pe lângă o cutie de viteze manuală cu şase rapoarte, pentru acest motor va fi disponibilă şi o cutie de viteze CVT MultiDrive S, care poate funcţiona atât ca o cutie manuală, cât şi ca una automată. Consumul mediu de combustibil cu cutia manuală cu şase rapoarte e de 5.9 l/100 km, în timp ce cutia MultiDrive S reuşeşte un consum de 5.7 l/100 km.

Ambele motoare diesel vor fi echipate cu sistemul automat stop/start. Astfel, propulsorul de 1.4 litri D-4D dezvoltă 88 de cai putere şi 205 Nm şi scoate un consum de 3.8 l/100 km, în timp ce dieselul de 2.0 litri D-4D produce 122 de cai putere şi reuşeşte un consum de 4.3 l/100 km.

Deşi autonomia în modul full electric nu este grozavă, hatcback-ul hibrid compensează cu alte numere, ceva mai satisfăcătoare. Emisiile de dioxid de carbon sunt de doar 89 g/km, în timp ce acceleraţia de la zero până la 100 km/h se face în 10.9 secunde, iar viteza maximă este de 180 km/h.

Sursa:promotor

post-3042-0-64765900-1348205576_thumb.jp

post-3042-0-39848300-1348205586_thumb.jp

post-3042-0-20953000-1348205598_thumb.jp

post-3042-0-13013000-1348205804_thumb.jp

post-3042-0-10829100-1348205812_thumb.jp

Edited by Cerasela
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mercedes-Benz CLS 63 AMG Shooting Brake 2012

Modelul păstrează conceptul de design al sedan-ului însă vine cu un propulsor twin-turbo V8 de 5.5 litri, capabil să dezvolte două versiuni de putere. Alături de propulsor vine transmisia AMG Speedshift MCT, cu şapte rapoarte şi un sistem-start-stop de ultimă generaţie.

OFERTA DE LANSARE: 557 CP şi 800 NM

Clienţii lui CLS63 AMG Shooting Brake vor beneficia de 525 de cai putere şi 700 de Nm, resurse suficiente pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 4.4 secunde. Pentru cei care se grăbesc, Mercedes pune la dispoziţie şi o ediţie specială de lasnare, denumită Edition 1, care livrează cu 32 de cai putere în plus, urcând capacitatea totală a unităţii V8 la 557 de cai putere şi 800 de Nm.

CONSUM DE 10.1 LITRI/100 KM

Alături de transmisia AMG, ediţia specială accelerează de la 0 la 100 de km/h în 4.3 secunde. Pentru ambele versiuni de putere viteza maximă este limitată la 250 de km/h. Graţie sistemului start-stop şi celorlalte modificări suferite de unitatea cu 8 cilindri, CLS63 AMG Shooting Brake promite un consum de 10.1 litri/100 de kilometri şi emisii de 235 g/km.

Pentru a garanta şi o ţinută de drum exemplară, AMG a echipat coupe-ul break cu suspensia inteligentă AMG Ride Control, care reduce ruliul şi calculează permanent condiţiile de rulare. Suspensia dispune de modurile Comfort, Sport şi Sport+, care garantează trei experienţe diferite la volan, dublate de un sistem ESP cu trei niveluri de acţionare.

DISCURI DE FRÂNĂ DE 360 MM

Cei peste 500 de cai sunt ţinuţi în frâu cu ajutorul unui sistem de frânare care include discuri perforate de 360 mm, ascunse în spatele unor jante de 19 inch, pe care au fost montate pneuri speciale de 255/35 pe faţă şi 285/30 pe spate.

Individualizarea noului CLS63 AMG Shooting Brake se face cu ajutorul spoilerului frontal cu prize mari de aer şi al grilei supradimensionate. Nu lipseşte nici capota AMG, luminile LED cu funcţie inteligentă de iluminare, difuzorul posterior şi ţevile de eşapament duble.

Edited by Cercetare
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Noul BMW M4 – iata la ce trebuie sa te astepti

bmw-m3-636x400.jpg

Divizia de performanta M situata in Garching, langa Munchen, pregateste o strategie care are ca scop largirea paletei de modele.

Dar fara a se renunta la M3, care ramane o emblema a diviziei. Insa acesta se va oferi doar ca limuzina, o versiune break nefiind prevazuta. Versiunile de inalta performanta ale coupe-ului, cabrioletului si ale lui Gran Coupe se vor lansa la inceputul lui 2014 si vor purta indicativul M4. Acestea vor avea capota, capacul portbagajului si acoperisul din fibra de carbon, iar usile vor fi din aluminiu. Astfel, BMW spera sa pastreze masa la gol sub 1500 kg, un deziderat indraznet. In ciuda renuntarii la motorul V8 aspirat de 4 litri in favoarea unuia cu sase cilindri in linie de trei litri supraalimentat, inginerii de la divizia M raman fideli conceptului de motor de inalta turatie. Inca nu s-a defintivat clar care va fi puterea oferita, dar aceasta va varia intre 420 CP (actualul M3) si 450 CP (M3 GTS, M3 CRT). Optional se va oferi in premiera o cutie automata cu dublu ambreiaj si 8 trepte.

In discutie se afla si doua modele intermediare intre gama M si modelele de baza, care ar putea fi comercilaizate sub umbrela M Performance Automobile, dupa modelul lui M550d si X5 M50d. Astfel, sub titulatura M440i s-ar putea ascunde o versiune mai puternica a motorului turbo de benzina de 3 litri, care ar fi foarte potrivita pentru exportul catre piata americana, iar un M440d cu tractiune integrala ar fi ideal pentru Europa. Ambele modele M Performance ar urma sa dezvolte in jur de 340 CP.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am vazut noul Auris si nu arata atat de spectaculos. Plansa de bord este o calatorie in timp, in anii 80! Dezamagire totala!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Moderator

Americanii de la EcoMotors se laudă cu un nou tip de motor, ce spun ei că o să revoluţioneze domeniul auto.

Cică motorul lor o să consume cu până la 50% mai puţin decât motoarele clasice.

Motorul se numeşte OPOC (opposed-piston, opposed-cylinder), iar denumirea spune exact ce îl face diferit. Pistoanele sunt aşezate unul în faţa celuilalt, după cum puteţi vedea în acest clip:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.