Jump to content
POLITISTI.ro

Zvonuri sau noutati legislative


Recommended Posts

radusandu

Serviciile de cazier judiciar de la nivelul Inspectoratelor de Politie Judetene si Directiei Generale de Politie a Municipiului Bucuresti vor elibera, începând cu 7 iunie, certificate de cazier judiciar potrivit noilor reglementari aprobate de Guvern la începutul lunii mai, care au în vedere simplificarea acestei proceduri.

Potrivit unui comunicat al IGPR, din vechile formulare au fost eliminate rubricile ‘prenumele parintilor’ si ‘alte nume’ si au fost introduse formulare tip nou, printre care si cele destinate eliberarii certificatelor de cazier judiciar persoanelor juridice.

Pentru a obtine cazierul judiciar, persoanele juridice trebuie sa prezinte urmatoarele acte: cerere-tip, cu datele complete de identificare si motivata (depusa de persoana juridica, prin reprezentantul legal, care trebuie sa îsi dovedeasca calitatea), dovada ca deponentul este reprezentantul legal al persoanei juridice solicitante (Anexa 38 din H.G. 345/2010), copie de pe actul de identitate al reprezentantului legal, copie certificat constatator,chitanta de achitare a taxei în cuantum de 10 lei, timbru fiscal în valoare de 2 lei.

Certificatul de cazier judiciar se elibereaza persoanelor juridice în cel mult trei zile de la data solicitarii.

Totodata, prin HG 345/7 mai 2010 se extinde categoria de persoane fizice care pot obtine certificate de cazier judiciar ‘pe loc’, conditiile care trebuie îndeplinite de acestea fiind urmatoarele: sa fie nascute în România si sa aiba atribuit atribuit CNP, sa depuna cererea-tip la unitatile de politie de la locul de nastere ori de domiciliu/resedinta, sa nu fie înscrise în cazierul judiciar (sa nu fie cunoscute cu antecedente penale).

Link to post
Share on other sites
  • Replies 492
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Ecou

    275

  • LORD

    28

  • maxu08

    24

  • Catalin

    23

Top Posters In This Topic

Popular Posts

OUG nr. 3/2016 pentru modificarea si completarea statutului politistului

Deducerea variaza in functie de numarul persoanelor aflate in intretinere si se acorda doar la locul de munca unde salariatul are functia de baza declarata. Impozitul = 16% din (Salariul brut - con

OUG 51/2016 pentru modificarea si completarea Legii nr. 171/2010 privind contraventiile silvice  Pe langa numeroase contraventii introduse sau modificate iata cateva modificari interesante aduse

Posted Images

radusandu

Legea nr. 293/2009 pentru modificarea Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor a fost publicata in Monitorul Oficial

Articol unic. — Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 410 din 25 iulie 2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul 9, alineatul (5) va avea urmatorul cuprins:

„(5) In cazul in care contravenientul nu achita amenda in termenul prevazut la alin. (4), instanta procedeaza la inlocuirea amenzii cu sanctiunea obligarii la prestarea unei activitati in folosul comunitatii.”

2. La articolul 391, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:

„(2) In cazul in care contravenientul, citat de instanta, nu a achitat amenda in termenul prevazut la alin. (1), instanta procedeaza la inlocuirea amenzii cu sanctiunea prestarii unei activitati in folosul comunitatii pe o durata maxima de 50 de ore, iar pentru minori incepand cu varsta de 16 ani, de 25 de ore.”

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

Link to post
Share on other sites

Prin Legea 293/2009 judecatorii au baza legala pentru inlocuirea amenzii cu sanctiunea obligarii la prestarea unei activitati in folosul comunitatii.Ce se intimpla  insa daca cel sanctionat refuza sa faca activitatile in folosul comunitatii sau daca incepe pedeapsa si dupa cateva zile o intrerupe ? Daca-i vom face dosar penal pentru nerespectarea hotararilor judecatoresti parchetul nu va trimite niciodata un astfel de dosar in Instanta !

Link to post
Share on other sites

ptr ca nu este infractiune. art.274 CP spune ca "Împotrivirea la executarea unei hotărâri judecătoreşti, prin ameninţare faţă de organul de executare, se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani, iar dacă fapta a fost săvârşită prin acte de violenţă, pedeapsa este de la unu la 5 ani". celelalte alineate nu sunt nici ele aplicabile.

CP nu se refera la simpla nerespectare a prevederilor unor hot jud deoarece ptr asta exista executari silite. Parerea mea este ca legea nu va avea finalitate deoarece daca omul refuza nu il poti obliga la munca cu forta in sensul de a-l retine si a-l duce incatusat in parc la strins frunze uscate. cel putin pe legislatia actuala.

Link to post
Share on other sites
  • Moderator
Catalin

Exact, această „muncă în folosul comunității” nu are nico finalitate sau efect de constrângere.

Link to post
Share on other sites
radusandu

IMPORTANT:

Prin OG nr. 58/2010, de modificare a Codului fiscal la art. 55alin 4 lit b s-a stabilit ca drepturile de hrana acordate de angajatori angajatilor, in conformitate cu legislatia in vigoare sunt venituri neimpozabile.

Deci, am scapat de impozitarea cu 16%,din venitul compensatiei banesti privind alocatia valorica pentru drepturile de hrana lunara, dar prevederea privind reducerea cu 25% din legea privind stabilirea unor masuri necesare in vederea restabilirii echilibrului bugetar, de la art II,lit d, din alocatia valorica pentru drepturile de hrana lunara,care a fost declarata constitutionala si azi votata in parlament, nu am scapat.

Speram sa se aplice numai pana la 01.01.2010.

Numai bine, ca leul se depreciaza continuu.Azi este 4.35 lei/euro

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Legea nr. 202/2010 privind unele masuri pentru accelerarea solutionarii proceselor a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, Nr. 714, din 26 octombrie 2010.

Actul normativ va intra in vigoare la 30 de zile de la data publicării in Monitorul Oficial, cu exceptia prevederilor privind divortul pe cale administrativa si pe cale notarială, care intra in vigoare in termen de 60 de zile de la data publicarii, urmand ca Ministerul Justitiei si Ministerul Public sa incheie protocoale de colaborare cu autoritatile si institutiile publice care derin baze electronice de date, in vederea asigurarii aplicarii unor prevederi din Codurile de procedura.

Potrivit MJ, adoptarea legii reprezinta un prim pas in directia implementarii noilor coduri fundamentale ale Romaniei. Legea privind unele masuri pentru accelerarea solutionarii proceselor impune instituirea unor norme procedurale cu efecte imediate pentru a facilita eficientizarea procedurilor judiciare si solutionarea cu celeritate a proceselor si reglementeaza masuri legislative punctuale, care vizeaza, in principal, simplificarea si sporirea celeritatii solutionarii cauzelor, cu impact direct si asupra executarii hotararilor.

Astfel, Legea micii reforme va da posibilitatea ICCJ sa devina cu adevarat o instanta de casatie, care sa asigure treptat unificarea jurisprudentei. In acelasi timp, legea va permite degrevarea tribunalelor si judecatoriilor si, pe aceasta cale, va crea conditiile scurtarii termenelor de judecata.

Pe baza principiilor acestei legi se poate trece la regandirea Programului privind volumul optim de incarcare si incadrarea in exigentele CEDO privind desfasurarea proceselor in termene optime si previzibile.

In acest fel, MJ apreciaza ca legea va servi interesul cetatenilor si al companiilor de a beneficia de un act de justitie de calitate.

sursa: www.avocatnet.ro

http://www.avocatnet.ro/content/articles?id=21748

Elemente de noutate:

1.- Recursul in interesul legii: s-a extins numarul structurilor sau persoanelor care pot face recurs in interesul legii. Odata cu intrarea in vigoare poate declansa recurs Avocatul poporului, precum si colegiul de conducere al ICCJ. Se creaza un complet specializat, in asa fel incat aceste recursuri sa poate fi rapid judecate.

2.- Prin crearea unui complet specializat, in care sunt precis desemnate persoanele (...) se elimina arbitrariul din formarea completului.

3.- Pentru judecarea acestor recursuri se creaza institutia judecatorului delegat, care intocmeste un raport care se prezinta completului de judecata.

4.- In acest mod se clarifica foarte mult celebrele recursuri in interesul legii, cu atat mai mult cu cat si Avocatul poporului poate cere acest tip de recurs.

5.- Judecatoriilor li se atribuie competenta de a judeca orice proces care implica daune sau plati pana la maxim 2.000 de lei. Se rezolva astfel celebrele amenzi care ajung acum pana la ICCJ.

6.- Noua lege reglementeaza cazurile in care se poate solicita stramutarea procesului. Acum, pentru prelungirea judecatii, sunt parti in proces care cer stramutarea si plimba procesul prin toata tara. Noua lege reglementeaza cand, cum si unde pot fi stramutate procesele.

7.- Se reglementeaza posibilitatea comunicarii actelor de procedura - celebrele citatii.

Partile nu mai pot reclama ca au fost in necunostinta de cauza daca au fost in sala cand judecatorul a pronuntat noul termen.

8.- Noua lege face o extindere a notiunii intelesului de termen in cunostinta.

Foarte multi inculpati schimbau avocatul si cereau termen pentru ca noul avocat sa ia cunostinta de termen. Sunt procese in care se schimba si 20 de avocati si se cere un nou termen. Se instituie obligatia judecatorului de a stabili termene foarte scurte, nu se mai pot da termene pentru anul viitor.

Nu mai trebuie trimisa neaparat clasica citatie, e suficienta o instiintare pe fax sau pe mail.

9.- Legea stabileste ca lipsa de competenta poate fi convocata doar la primul termen.

10.- Legea limiteaza cazurile in care instantele de control pot dispune trimiterea cauzei spre rejudecare.

11.- Acum, in interval de 5-7 zile, instanta trebuie sa se pronunte cu privire la executare, iar o eventuala plangere trebuie facuta si rezolvata in acest interval de instanta, astfel incat executarile sa nu mai fie iluzorii.

12.- Legea instituie interdictia de evacuare din imobile in intervalul 1 decembrie - 1 martie.

13.- O prevedere extrem de importanta in aplicarea hotararilor judecatoresti e legata de extinderea sferei competentei teritoriale a executorilor judecatoresti la nivelul circumscriptiei instantei. Competenta executorilor se extinde la nivelul circumscriptiei Curtilor de apel.

14.- Legea prevede stimularea partilor de a incuraja solutionarea unor conflicte in afara cadrului judiciar - institutia medierii, aplicata in procesele comerciale si in cazurile de divort.

15.- Legea statueaza introducerea divortului pe cale administrativa, notarul poate valida divortul, cu impartirea bunurilor si a responsabilitatii pentru copii, asa cum partile s-au inteles. Aceasta prevedere intra in vigoare la 60 de zile de publicarea in Monitorul Oficial, nu la 30 de zile, cum intra restul legii.

16.- Se desfiinteaza completul de 9 judecatori la ICCJ si se infiinteaza doua complete de cate 5 judecatori. Compunerea completului pentru solutionare in prima instanta a conflictelor de munca si de asigurari sociale se modifica. Vechea prevedere facea ca oameni nespecializati in a judeca sa aiba drept de a se pronunta uneori chiar impotriva judecatorului. Noua lege face ca orice complet care vizeaza judecarea unor dispute sociale sa fie format dintr-un judcator si doi judecatori asistenti.

17.- Modificarile aduse la Codul Penal sunt de asemenea importante.

18.- O prevedere foarte importanta este legata de solutionarea cererilor de eliberare provizorie. Aceasta nu se va mai face in complete de trei, ci de judecatorul de libertati, specializat in astfel de cauze.

19.- Important in noua lege e faptul ca se accepta si alte tipuri de expertiza ce pot fi facute in interceptarea comunicatiilor.Pana acum, expertizele se faceau doar de catre Institutul National de Expertize criminalistice. Legea da dreptul la adresarea catre experti calificati pentru astfel de expertize. Recunoasterea calificarii unui expert o da Ministerul de Justitie.

20.- Pentru evitarea prelungirii judecarii cauzelor in care numarul partilor vatamate sau civile e foarte mare, legea stabileste ca se poate desemna un reprezentant al celor care sunt parte.

In cazul FNI se citau zeci de mii de oameni si daca unul lipsea se amana procesul.

21.- Legea prevede eficientizarea institutiei mandatului de aducere, se lasa tot mai putina marja acelora care prin neprezentare incearca sa intarzie procesele. Acum, daca nu te-ai prezentat o data, a doua oara vii sigur insotit.

22.- Asigurarea celeritatii urmaririi penale si introducerea principiului oportunitatii - prin prevederile acestei legi va fi foarte dificil ca un om sa fie arestat si dupa aceea sa inceapa culegerea de probe, care sa se constituie in elemente de demonstrare a faptei penale. Procurorii trebuie sa aiba in fata judecatorului suficiente probe pentru a propune arestarea.

23.- Noua legislatie modifica si completeaza dispozitiile referitoare la plangerea penala sau la cererile gresit indreptate. Pana acum, faceai o sesizare, se inregistra dosarul pe rol, dupa care la prima infatisare, cand oricum se dadea un termen de 2-3 luni, judecatorul cerea completarea datelor din dosar. Acum nu se mai inregistreaza un dosar pe rol daca nu are in el toate elementele necesare trecerii la judecata.

24.- Noua legislatie introduce o noua institutie: judecarea in cazul recunoasterii vinovatiei. Un inculpat de evaziune fiscala ajuns in fata judecatorilor recunoaste fapta - asta inseamna pe de o parte reducerea majora a pedepsei, cu conditia ca cel care a recunoscut sa acopere imediat si paguba. Daca se recupereaza prejudiciul si se recupereaza paguba, inculpatul poate beneficia de o importanta reducere a pedepsei. E o abordare inteleapta, pentru ca unul din primele obiective ale statului trebuie sa fie recuperarea prejudiciului.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Guvernul permite funcţionarilor publici parlamentari să lucreze în sectorul privat , SURSA : Ziarul Gandul , 13 decembrie 2010

Funcţionarii publici parlamentari vor avea dreptul să lucreze în sectorul privat, inclusiv în regii autonome şi societăţi comerciale, ocupând funcţii care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile exercitate potrivit fişei postului, a decis Guvernul printr-un amendament aprobat luni. Amendamentul modifică Legea statutului funcţionarului public parlamentar şi, implicit, proiectul legii salarizării unitare promovat de Guvern prin angajarea răspunderii în Parlament.

Legea actuală a statutului funcţionarului public parlamentar, republicată în 2009, prevede în forma actuală că statutul de funcţionar public parlamentar este incompatibil cu orice altă funcţie publică sau privată, cu excepţia funcţiilor şi activităţilor didactice din învăţământul superior, al cercetării ştiinţifice şi al creaţiei literar-artistice. De asemenea, aceeaşi lege interzice funcţionarilor publici parlamentari să deţină funcţii ori desfăşoare alte activităţi, remunerate sau neremunerate, inclusiv în cadrul regiilor autonome sau al societăţilor comerciale din sectorul public sau privat.

În şedinţa de luni, Guvernul a acceptat însă şi un amendament care modifică aceste prevederi, stabilind că această calitate de funcţionar public parlamentar este incompatibilă cu orice altă funcţie publică - fără referire la funcţia privată - cu excepţia funcţiilor şi activităţilor didactice din învăţământul superior, al cercetării ştiinţifice şi al creaţiei literar-artistice, dar şi "cu excepţia funcţiilor exercitate în domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuţiile exercitate ca funcţionar public parlamentar potrivit fişei postului". Prin această modificare, Guvernul a stabilit şi că funcţionarii publici parlamentari au interdicţia la a lucra doar în regii autonome şi societăţi comerciale din sectorul public, nu şi din cel privat ca în prezent.

Amendamentul a fost propus de către deputatul PDL Sulfina Barbu.

Proiectul legii salarizării unitare permite doar funcţionarilor publici şi celor cu statut special să ocupe funcţii în sectorul privat fără legătură cu atribuţiile stabilite prin fişa postului.

Într-o şedinţă convocată luni, Guvernul a aprobat 6 amendamente dintr-un total de 24 propuneri formulate de către parlamentari la proiectul legii salarizării unitare, pentru care Executivul îşi va angaja răspunderea. Din totalul celor şase amendamente aprobate, cinci se referă la Legea cadru de salarizare, iar un amendament la legea de aplicare. Prin proiect de lege al salarizării unitare, Guvernul a decis recent că salariile de bază din sectorul public vor fi majorate anul viitor cu 15% raportat la nivelul din luna octombrie, iar salariul de bază minim brut pe ţară va creşte de la 600 lei la 670 lei.

COMENTARIU : Alooo ! D-na Sulfina Barbu, pe cand veti initia un proiect de lege identic pentru politisti, ca l-au cerut si acestia si sindicatele si CNP-ul.... sau purtati resentimente in urma folclorului contemporan de la Palatul Cotroceni ?

Link to post
Share on other sites

CAMERA DEPUTAŢILOR - lege trimisa spre promulgare vineri 10.12.2010

L E G E

privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 67/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 126/1995 privind regimul materiilor explozive

Camera Deputaţilor adoptă prezentul proiect de lege.

Articol unic. - Se aprobă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 67 din 30 iunie 2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 126/1995 privind regimul materiilor explozive, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 449 din 2 iulie 2010, cu următoarele modificări:

1. Partea introductivă a articolului I se modifică şi va avea următorul cuprins:

"Art. I. - Legea nr. 126/1995 privind regimul materiilor explozive, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 298 din 28 decembrie 1995, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:"

2. La articolul I punctul 1, alineatul 2 al articolului 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

"În sensul prezentei legi, prin materii explozive se înţelege explozivii de tipul amestecuri explozive, emulsii explozive, mijloace de iniţiere, fitile detonante, fitile de siguranţă, fitile de aprindere, capse electrice, capse pirotehnice, tuburi de şoc, relee detonante, inclusiv explozivii de uz civil şi articolele pirotehnice."

3. La articolul I punctul 2, alineatul 3 al articolului 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:

"Prezenta lege nu aduce atingere regimului juridic al explozivilor de uz civil, astfel cum este reglementat în Hotărârea Guvernului nr. 207/2005 privind stabilirea cerinţelor esenţiale de securitate ale explozivilor de uz civil şi a condiţiilor pentru introducerea lor pe piaţă şi în Hotărârea Guvernului nr. 612/2010 privind stabilirea cerinţelor esenţiale de securitate ale articolelor pirotehnice şi a condiţiilor pentru introducerea lor pe piaţă."

4. La articolul I, punctul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:

"5. În tot cuprinsul Legii nr. 126/1995, cu modificările şi completările ulterioare, sintagmele "obiecte artizanale şi de distracţie pe bază de amestecuri pirotehnice", "obiecte artizanale de distracţie pe bază de amestecuri pirotehnice", "obiecte artizanale de distracţie pe bază de amestecuri pirotehnice şi a celor pentru scopuri tehnice pe bază de amestecuri pirotehnice", "obiecte artizanale de distracţie fabricate sau confecţionate pe bază de amestecuri pirotehnice", "obiecte artizanale şi de distracţie fabricate sau confecţionate pe bază de amestecuri pirotehnice" se înlocuiesc cu sintagma "articole pirotehnice"."

5. Articolul II se modifică şi va avea următorul cuprins:

"Art. II. - Legea nr. 126/1995 privind regimul materiilor explozive, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 298 din 28 decembrie 1995, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare."

Link to post
Share on other sites

ATENTIE:

Propunere legislativa pentru modificarea OUG nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre initiator Deputat Mircea Nicu Toader.

1. Art. 31 se completeaza dupa cum urmeaza:

Dupa alin.2 se introduce alin2/1 cu urmatorul cuprins:

"(2/1) Plangerea formulata de contravenient va fi intotdeauna insotita dedovada platii sanctiunii aplicate de agentul constatator. In caz de neindeplinire a acestei obligatii, plangerea se anuleaza."

Prin aceasta propunere legislativa s-ar intari autoritatea agentului constatator.

De asemenea, sunt situatii in materie fiscala, in care perioada dintre constatarea sanctiunilor si perioada de contestare, contravenientul isi poate pregati chiar disparitia, sanctiunile devenind ineficiente si inaplicabile.

CNP sustine aceasta initiativa legislativa, deoarece impactul acestei modificariva duce la cresterea autoritatii corespunzatoare a politistului.

Ce parere aveti?

Link to post
Share on other sites
  • Moderator
Catalin

Oare nu încalcă prezumția de nevinovăție?

Întradevăr va crește autoritatea polițistului, dar ...

Link to post
Share on other sites
  • Moderator

Nu anuleaza prezumptia de nevinovatie. Domnul contravenient poate sa achite frumos sanctiunea contraventionala, dupa care se poate adresa cu plangere instantei de judecata care va decide daca dumnealui e nevinovat sau nu. Astfel, nu isi vor mai permite toti sa ia amenzi si sa nu le plateasca pe considerentul ca lasa ba, fac contestatie, se suspenda punerea in executare a sanctiunii si asa mai departe. Aceasta prevedere legala nu face decat sa anuleze prevederea aceea ca executarea sanctiunii este suspendata pana la solutionarea spetei de catre instanta. Ceea ce, dupa parerea mea, nu incalca prezumptia de nevinovatie, intrucat nu se anuleaza posibilitatea contravenientului de a se apara si a-si recupera deficitul in fata instantei de judecata.

Link to post
Share on other sites
  • Moderator

E o mare prostie aceasta propunere si nu intareste cu nimic autoritatea politistului.

Din moment ce contravenientul este obligat sa achite contravaloarea, inseamna ca orice sanctiune contraventionala isi produce efectele imediat dupa aplicarea acesteia, inainte de pronuntarea unei instante.

Daca domnul contravenient anuleaza procesul verbal in instanta cu doi martori mincinosi, sunt intrunite elementele consitutive ale infractiunii de abuz in serviciu, intrucat contravenientul a suportat consecintele aplicarii sanctiunii, i-au fost deja ingradite anumite drepturi etc.

De unde ati tras concluzia ca o astfel de masura intareste autoritatea politistului???

Cu siguranta o sa-i scada autoritatea si o sa-i fie teama sa mai aplice vreo sanctiune.

CNP-ul nu are juristi???? Dorm???

Cum sa sustina o astfel de aberatie!?!?!

Propunera asta incalca prezumtia de nevinovatie si mareste birocratia. Omul este obligat sa plateasca, ulterior sa astepte pana institutiile statului ii returneaza banii. :doh:

Link to post
Share on other sites

nu va faceti luzii, scopul propunerii este doar de a aduna bani la buget si de a "intari" .... stiti voi ce :naughty: insa nu autoritatea politistului.

in practica, daca cistigi procesul si vrei sa iti returneze amenda, nu exista o asemenea varianta. ea se va compensa cu taxe si impozite viitoare. la o amenda de 1.000 ron, daca ai impozit pe teren (in mediul rural) de 100 lei / an, in citi ani iti recuperezi amenda?

in plus, ideea ptr care s-a inserat suspendarea executarii sanctiunii (indiferent ca este pecuniara sau de alta natura) este tocmai respectarea prezumtiei de nevinovatie. Este ca si cum ai spune ca poti plati amenda penala + cazier ca ele se anuleaza ulterior daca esti nevinovat!!! este inadmisibil sa incalci prezumtia de nevinovatie doar ptr ca autoritatile nu sunt in stare sa isi recupereze creantele bugetare.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

REGULAMENTUL - CADRU DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE A POLITIEI LOCALE ,

Articol preluat de pe site-ul juridice.ro ( cine doreste pe acelasi site gaseste si actul normativ in sectiunea Monitorul oficial.pdf )

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 882 din data de 29 decembrie 2010 a fost publicata Hotararea Guvernului nr. 1332/2010 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare si functionare a politiei locale.

Prevederile Regulamentului-cadru reglementeaza modul de organizare si functionare a politiei locale si se aplica personalului politiei locale organizate in conformitate cu dispozitiile Legii politiei locale nr. 155/2010.

Potrivit prevederilor Legii nr. 155/2010, politia locala se organizeaza si functioneaza, prin hotarare a autoritatii deliberative a administratiei publice locale, ca un compartiment functional in cadrul aparatului de specialitate al primarului/primarului general sau ca institutie publica de interes local, cu personalitate juridica.

La nivelul unitatilor administrativ-teritoriale unde este infiintata politia comunitara conform prevederilor Legii nr. 371/2004 privind infiintarea, organizarea si functionarea Politiei Comunitare, aceasta se reorganizeaza ca structura de politie locala.

Regulamentul-cadru cuprinde reglementari amanuntite referitoare la:

- organizarea politiei locale si categorii de functionari publici;

- selectionarea, pregatirea si numirea personalului politiei locale;

- atributiile personalului politiei locale;

- infiintarea si functionarea dispeceratelor in cadrul politiei locale;

- mijloacele din dotare;

- drepturile si recompensele care se pot acorda politistilor locali;

- patrimoniul, solutionarea drepturilor si obligatiilor nascute din contracte.

Link to post
Share on other sites

În cadrul poliţiei locale se organizează:

a) structura de ordine şi linişte publică şi pază a bunurilor;

B) structura din domeniul circulaţiei pe drumurile publice;

c) structura de disciplină în construcţii şi afişajul stradal;

d) structura de protecţia mediului;

e) structura de activitate comercială;

f) structura cu atribuţii pe linie de evidenţă a persoanelor.

Mai multe puteti citi aici:

http://www.dreptonline.ro/stiri/detaliu_stire.php?id_stire=2601

Edited by radusandu
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Codul Penal al Romaniei, actualizat 2011, prin Legea 202/2010 ("legea micii reforme in justitie")

Legea nr. 202/2010 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 714 din 26 octombrie 2010

se poate consulta aici: http://www.euroavocatura.ro/legislatie/838/Codul_penal,_actualizat_2011,_prin_Legea_202_2010/page/1#nextPage

Link to post
Share on other sites

Pe intranet a fost postat proiectul Legii privind unele masuri speciale necesare pentru incadrarea in bugetul aprobat pe anul 2011.

Link to post
Share on other sites

Regulamentul de organizare si functionare a Directiei Generale Anticoruptie

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 23 din data de 11 ianuarie 2011 a fost publicat Ordinul ministrului administratiei si internelor nr. 275/2010 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Directiei Generale Anticoruptie.

Directia Generala Anticoruptie este structura de politie judiciara a Ministerului Administratiei si Internelor specializata pentru prevenirea si combaterea coruptiei in randul personalului propriu.

Competenta materiala a Directiei generale vizeaza infractiunile de coruptie prevazute de Codul penal si de Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, cu modificarile si completarile ulterioare, savarsite de personalul M.A.I.

Directia generala este in subordinea nemijlocita a ministrului administratiei si internelor si are competenta teritoriala pe intreg teritoriul national.

Directia generala are in structura organizatorica conducerea directiei generale, aparatul central si aparatul teritorial, compuse din directii, servicii, birouri si compartimente specializate.

Regulamentul cuprinde reglemantari amanuntite in legatura cu:

- atributiile Directiei Generale Anticoruptie;

- conducerea Directiei Generale Anticoruptie;

- atributiile structurilor componente din cadrul Directiei Generale Anticoruptie.

In anexele la ordin sunt prezentate:

- organigrama Directiei Generale Anticoruptie (structura centrala);

- structurile teritoriale ale Directiei Generale Anticoruptie;

- diagrama relatiilor Directiei cu alte structuri;

- fisa postului pentru directorul general si directorii generali adjuncti.

Link to post
Share on other sites

Ordinul 77/2011 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 285/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice. Ordin nr. 77/2011, ordin nr. 42/2011

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 48 din 19 ianuarie 2011

# MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE Nr. 42 din 13 ianuarie 2011

# MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE Nr. 77 din 14 ianuarie 2011

Avand in vedere:

-prevederile art. 17 din Legea nr. 285/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice;

-Hotararea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale,

cu modificarile si completarile ulterioare;

- Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul muncii, familiei si protectiei sociale si ministrul finantelor publice emit urmatorul ordin:

Art. 1

Se aproba Normele metodologice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 285/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

ANEXA - Norme Metodologice pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 285/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice

I. Reincadrarea personalului in anul 2011

A. In aplicarea art. 33 din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice si a art. 4 alin. (3) din Legea nr. 285/2010 privind salarizarea in anul 2011 a personalului platit din fonduri publice, prin act administrativ, personalul platit din fonduri publice se reincadreaza, corespunzator transelor de vechime in munca avute in luna decembrie 2010, pe functiile corespunzatoare categoriei, gradului si treptei profesionale detinute, stabilindu-se clasa de salarizare.

Exemple de reincadrare:

1. Persoana care, in luna decembrie 2010, era incadrata, conform anexei nr. III/1 la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice*), pe functia publica de stat de director, grad I, treapta de salarizare 1 sau 2, va fi reincadrata pe aceeasi functie, pe gradul I sau II, stabilindu-se clasa de salarizare 84 sau, dupa caz, 88, prevazuta in anexa nr. I, cap. I lit. A.B), la Legea-cadru nr. 284/2010. La stabilirea gradului se vor avea in vedere criteriile prevazute la art. 5 lit. c) din Legea-cadru nr. 284/2010. In situatia in care persoana nu a absolvit studii superioare, iar conditia de ocupare a postului este de studii superioare, se aplica corespunzator prevederile art. 15 alin. (3) din Legea-cadru nr. 284/2010, efectuandu-se o diminuare de 10 clase de salarizare, stabilindu-se clasa de salarizare 74 sau, dupa caz, 78, cu pastrarea drepturilor salariale calculate conform prevederilor sectiunii II.

-----

*) Legea-cadru nr. 330/2009 a fost abrogata prin art. 39 lit. w) din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice.

2. Persoana care, in luna decembrie 2010, era incadrata, conform anexei nr. III/1 la Legea-cadru nr. 330/2009, pe functia publica de stat de consilier, clasa I, grad profesional superior, treapta 1, 2 sau 3 de salarizare, gradatia 3, va fi reincadrata pe aceeasi functie, clasa, acelasi grad si aceeasi gradatie, stabilindu-se clasa de salarizare 70, rezultata din adunarea clasei 63 prevazute in anexa nr. I, cap. I lit. A.c), la Legea-cadru nr. 284/2010 cu 7 clase corespunzatoare transelor de vechime in munca, conform art. 11 din legea mai sus mentionata.

3. Persoana care, in luna decembrie 2010, era incadrata, conform anexei nr. III/1 la Legea-cadru nr. 330/2009, pe functia publica de stat de consilier, clasa I, grad profesional superior, treapta 1, 2 sau 3 de salarizare, gradatia 3, si beneficia de prevederile Legii nr. 490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, cu modificarile si completarile ulterioare, va fi reincadrata pe aceeasi functie, clasa, acelasi grad si aceeasi gradatie, stabilindu-se clasa de salarizare 95, 87 sau 78, dupa caz, rezultata din adunarea clasei 63 prevazute in anexa nr. I, cap. I lit. A.c), la Legea-cadru nr. 284/2010 cu 7 clase corespunzatoare transelor de vechime in munca, conform art. 11 din legea mai sus mentionata, si cu numarul de clase de salarizare suplimentare, conform art. 20 alin. (5) din aceeasi lege, astfel:

-25 de clase pentru persoana care in luna decembrie 2010 beneficia de majorarea salariala cu 75% a salariului de baza;

-17 clase pentru persoana care in luna decembrie 2010 beneficia de majorarea salariala cu 50% a salariului de baza;

- 8 clase pentru persoana care in luna decembrie 2010 beneficia de majorarea salariala cu 25% a salariului de baza.

4. Pentru persoana care in cursul anului 2011 se incadreaza in una dintre structurile prevazute de Legea nr. 490/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, la stabilirea drepturilor salariale se va avea in vedere acordarea a 8 clase de salarizare suplimentare, pana la prima evaluare a performantelor profesionale individuale realizata in conditiile legii, cu conditia obtinerii avizelor prevazute de lege. In cazul persoanelor care se transfera intre structuri care gestioneaza asistenta financiara nerambursabila comunitara, la incadrarea in noua institutie se pastreaza numarul de clase suplimentare detinute, cu conditia obtinerii avizului prevazut de lege, pana la prima evaluare a performantelor profesionale individuale.

5. Persoanei incadrate conform exemplului prevazut la pct. 2, care desfasoara activitati in cadrul unei echipe de proiect finantat din fonduri comunitare nerambursabile postaderare, la clasa de salarizare 70 i se adauga pana la 25 de clase de salarizare suplimentare, stabilite potrivit legii, pe perioada cat isi desfasoara activitatea in aceste conditii. Timpul efectiv alocat lunar este corespunzator unei norme intregi, pentru care se acorda 25 de clase de salarizare suplimentare, sau poate corespunde unor fractiuni de norma, dupa cum urmeaza:

- pana la 8 ore se acorda o clasa de salarizare;

-intre 9 si 35 de ore se acorda 5 clase de salarizare;

-intre 36 si 62 de ore se acorda 9 clase de salarizare;

-intre 63 si 89 de ore se acorda 13 clase de salarizare;

-intre 90 si 116 ore se acorda 17 clase de salarizare;

-intre 117 si 143 de ore se acorda 21 de clase de salarizare;

-peste 144 ore, dar fara a depasi durata maxima a timpului de lucru prevazuta de normele legale in vigoare, se acorda 25 de clase de salarizare. In primele 5 zile ale fiecarei luni calendaristice, in functie de numarul de ore efectiv lucrate in luna anterioara, conform pontajului lunar semnat de managerul/coordonatorul/seful de proiect, se stabileste numarul corespunzator de clase ce este acordat pentru activitatea desfasurata in luna anterioara ca membru al �echipei de proiect�, in intelesul art. 34 din Legeacadru nr. 284/2010.

Conducatorul institutiei, prin act administrativ, nominalizeaza, incepand cu data de 1 ianuarie 2011, dintre persoanele care sunt implicate in pregatirea si implementarea proiectelor cu finantare din fonduri comunitare nerambursabile postaderare, pe cele care, in calitate de membre ale unei �echipe de proiect�, vor beneficia de majorarea salariala prevazuta la art. 34 alin. (1) din Legea-cadru nr. 284/2010, cu incadrarea in numarul prevazut la alin. (4) al aceluiasi articol, dupa caz.

6. Persoana care, in luna decembrie 2010, era incadrata, conform anexei nr. III/2 la Legea-cadru nr. 330/2009, pe functia publica teritoriala de consilier, clasa I, grad profesional superior, treapta 1, 2 sau 3 de salarizare, gradatia 3, si care exercita activitatea de control financiar preventiv va fi reincadrata pe aceeasi functie, clasa, acelasi grad si aceeasi gradatie, stabilindu-se clasa de salarizare 61, rezultata din adunarea clasei 50 prevazute in anexa nr. I, cap. I lit. A.c), la Legea-cadru nr. 284/2010 cu 7 clase corespunzatoare transelor de vechime in munca si cu 4 clase pentru activitatea de control financiar preventiv, pe perioada de exercitare a acesteia, potrivit art. 20 alin. (4) din Legea-cadru nr. 284/2010.

7. Persoana care, in luna decembrie 2010, era incadrata, conform anexei nr. III/1 la Legea-cadru nr. 330/2009, pe functia publica de stat de auditor, clasa I, grad profesional superior, treapta 1, 2 sau 3 de salarizare, gradatia 5, va fi reincadrata pe aceeasi functie, clasa, acelasi grad si aceeasi gradatie, stabilindu-se clasa de salarizare 79, rezultata din adunarea clasei 70 prevazute in anexa nr. I, cap. I lit. A.c), la Legea-cadru nr. 284/2010 cu 9 clase corespunzatoare transelor de vechime in munca.

8. Persoanele incadrate pe posturile preluate de Ministerul Finantelor Publice in baza art. 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2004 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 228/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se reincadreaza pe functii publice generale, cu mentinerea gradului profesional, precum si a gradatiei corespunzatoare functiei publice specifice detinute.

In anul 2011, pentru aceste persoane salarizarea se face la nivelul de salarizare corespunzator treptei 1 de salarizare utilizate in anul 2010, pentru functia publica generala si gradul profesional in care au fost reincadrate.

9. Persoana care, in luna decembrie 2010, era incadrata, conform anexei nr. II/2, cap. II � Salarii de baza pentru personalul de specialitate medico-sanitar si auxiliar sanitar �, la Legea-cadru nr. 330/2009, pe functia de medic primar, gradatia 5, va fi reincadrata pe aceeasi functie si gradatie, stabilindu-se clasa de salarizare 81, rezultata din adunarea clasei 72 prevazute in anexa nr. III, cap. I pct. 2 coloana Unitati clinice, la Legea-cadru nr. 284/2010 cu 9 clase corespunzatoare transelor de vechime in munca, conform art. 11 din legea mai sus mentionata.

10. Persoana care, in luna decembrie 2010, era incadrata, conform anexei nr. II/2, cap. I � Salarii de baza pentru functii de conducere �, la Legea-cadru nr. 330/2009, pe functia de manager, gradul I, intr-un spital clinic cu 600 de paturi, va fi reincadrata pe aceeasi functie si acelasi grad, stabilindu-se clasa de salarizare 88 prevazuta in anexa nr. III, cap. I pct. 1 � Salarii de baza pentru functii de conducere �, la Legea-cadru nr. 284/2010.

11. Persoana care, in luna decembrie 2010, era incadrata, conform anexei nr. II/2, cap. II � Salarii de baza pentru personalul de specialitate medico-sanitar si auxiliar sanitar �, la Legea-cadru nr. 330/2009, pe functia de asistent medical principal (PL), gradatia 3, va fi reincadrata pe aceeasi functie si gradatie, stabilindu-se clasa de salarizare 53, rezultata din adunarea clasei 46 prevazute in anexa nr. III, cap. I pct. 2 coloana Unitati clinice, la Legea-cadru nr. 284/2010 cu 7 clase corespunzatoare transelor de vechime in munca, conform art. 11 din legea mai sus mentionata.

B. a) Incepand cu 1 ianuarie 2011, personalul din sistemul justitiei se reincadreaza pe clasele de salarizare, pe functiile, gradele si gradatiile prevazute in Legea-cadru nr. 284/2010, in raport cu functia, gradul/treapta profesional/profesionala, vechimea avute de persoana respectiva la data 31 decembrie 2010.

Exemple de reincadrare a personalului din sistemul justitiei:

1. Persoana care, la 31 decembrie 2010, era incadrata in functia de presedinte de judecatorie se reincadreaza pe aceeasi functie de presedinte, stabilindu-se clasa de salarizare 104, indiferent de gradul profesional corespunzator functiei de executie, cu aplicarea in ceea ce priveste salarizarea a art. 10 alin. (2) din cap. VIII al anexei nr. VI la Legea-cadru nr. 284/2010.

2. Persoana care, la 31 decembrie 2010, era incadrata in functia de judecator cu grad de judecatorie se reincadreaza pe aceeasi functie, acelasi grad si aceeasi gradatie, stabilindu-se clasa de salarizare si gradatia in raport cu vechimea in functie si vechimea in munca avute la 31 decembrie 2010 (pentru o vechime in functie de la 15 la 20 de ani si pentru o vechime in munca de la 15 la 20 de ani, clasa de salarizare este 102).

3. Persoana care, la 31 decembrie 2010, era incadrata in functia de judecator cu grad de curte de apel se reincadreaza in aceeasi functie, acelasi grad si aceeasi gradatie, in raport cu vechimea in functie si cu vechimea in munca avute la 31 decembrie 2010 [pentru o vechime in functie de la 10 la 15 ani si o vechime in munca de la 15 la 20 de ani, clasa de salarizare pe care se va reincadra este 105, clasa care rezulta din adunarea clasei 101 cu 4 clase de salarizare, potrivit art. 9 alin. (3) din cap. VIII al anexei nr. VI la Legea-cadru nr. 284/2010].

4. Persoana care, la 31 decembrie 2010, era incadrata in functia de presedinte de curte de apel se reincadreaza in aceeasi functie de presedinte, stabilindu-se clasa de salarizare 108, clasa care rezulta din adunarea clasei 104 (clasa maxima pentru judecatorie) cu 4 clase de salarizare, potrivit art. 10 alin. (1) din cap. VIII al anexei nr. VI la Legea-cadru nr. 284/2010.

5. Persoana care, la 31 decembrie 2010, era incadrata in functia de asistent judiciar se reincadreaza in aceeasi functie si gradatie, stabilindu-se clasa de salarizare in raport cu vechimea in functie prevazuta la art. 16 alin. (1) din cap. VIII al anexei nr. VI la Legea-cadru nr. 284/2010 si cu vechimea in munca avute la 31 decembrie 2010 (pentru o vechime in functie de la 3 la 5 ani si o vechime in munca de peste 20 de ani, clasa de salarizare este 100). Asistentii judiciari se pot incadra pana la clasa maxima de salarizare 100.

6. Persoana care, la 31 decembrie 2010, era incadrata in functia de grefier gradul II la tribunal se reincadreaza in aceeasi functie, acelasi grad si aceeasi gradatie, stabilindu-se clasa de salarizare in raport cu vechimea in munca si cu vechimea in functie avute la 31 decembrie 2010 [pentru o vechime in functie de la 5 la 10 ani si o vechime in munca de la 10 la 15 ani, clasa de salarizare este 62, clasa care rezulta din adunarea clasei de salarizare 60 corespunzatoare acestor vechimi cu doua clase de salarizare, potrivit art. 17 alin. (3) din cap. VIII al anexei nr. VI la Legea-cadru nr. 284/2010].

B) In cazul persoanelor din sistemul justitiei care erau incadrate la 31 decembrie 2010 pe functii de conducere, reincadrarea se face pe aceleasi functii, indiferent de gradul profesional corespunzator functiei de executie.

c) Pentru functiile de conducere din cadrul Oficiului National al Registrului Comertului, reincadrarea pe unul dintre cele doua grade se face cu respectarea art. 33 alin. (3) din Legea-cadru nr. 284/2010.

d) In aplicarea art. 3 alin. (3) din cap. VIII al anexei nr. VI la Legea-cadru nr. 284/2010, pentru functiile unde s-au eliminat grade sau trepte profesionale, personalul aflat in functie la 31 decembrie 2010 isi pastreaza gradul sau treapta obtinut/obtinuta anterior intrarii in vigoare a legii si drepturile salariale aferente acestora, fiind reincadrat pe clasa de salarizare corespunzatoare aceluiasi grad avut la 31 decembrie 2010.

e) Prevederile lit. d) se aplica si in situatia examenelor de promovare sau avansare aflate in curs de desfasurare la data intrarii in vigoare a Legii-cadru nr. 284/2010, legea aplicabila fiind cea in vigoare la data declansarii procedurilor de examen.

f) Pentru personalul salarizat potrivit cap. II al anexei nr. VI la Legea-cadru nr. 284/2010, vechimea in specialitate aferenta fiecarui grad sau fiecarei trepte profesionale este cea prevazuta pentru acel grad sau acea treapta de legea in vigoare la 31 decembrie 2010.

g) Pentru personalul Oficiului National al Registrului Comertului si al oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale, constituie vechime in functie perioadele cat persoana a indeplinit o functie in cadrul registrului comertului sau in sistemul justitiei si vechime in specialitate perioadele cat a indeplinit functii corespunzatoare studiilor.

h) In anul 2011 nu se aplica valoarea de referinta si coeficientii de ierarhizare corespunzatori claselor de salarizare prevazuti in anexele la Legea-cadru nr. 284/2010.

i) Salarizarea persoanelor prevazute la lit. B) se face cu respectarea art. 10 alin. (2) din cap. VIII al anexei nr. VI la Legea-cadru nr. 284/2010.

II. Stabilirea salariilor lunare brute in anul 2011

A. In anul 2011, salariile de baza nu vor fi determinate pe baza valorii de referinta si a coeficientilor de ierarhizare prevazuti de Legea-cadru nr. 284/2010. In aplicarea art. 1 din Legea nr. 285/2010, la data reincadrarii personalului, cuantumul brut al salariilor de baza/soldelor functiei de baza/salariilor functiei de baza/indemnizatiilor de incadrare va fi determinat prin majorarea cuantumului avut in luna octombrie 2010 cu 15%, dupa cum urmeaza:

S = salariul de baza brut corespunzator functiei din luna iunie 2010;

S1 = salariul de baza brut corespunzator functiei in perioada iulie�decembrie 2010; va fi stabilit prin inmultirea salariului de baza brut din luna iunie 2010 cu 75% [s1 = S * (1 � 25%)];

S2 = salariul de baza brut corespunzator functiei in perioada ianuarie�decembrie 2011 (salariul de baza la reincadrare conform Legii nr. 285/2010); va fi stabilit prin inmultirea salariului de baza brut din perioada iulie�decembrie 2010 cu 115% [s2 = S1 * (1 + 15%)].

Rezultatul obtinut in urma calculelor se va rotunji din leu in leu in favoarea salariatului, conform art. 10 alin. (1) din Legeacadru nr. 284/2010.

La stabilirea drepturilor salariale pentru personalul platit din fonduri publice, incepand cu 1 ianuarie 2011, se va tine seama de gradul sau treapta profesionala, vechimea in munca, vechimea in functie sau, dupa caz, in specialitate, dobandite in conditiile legii pana la 31 decembrie 2010, ca urmare a angajarii, avansarii sau promovarii in perioada octombrie�decembrie 2010.

Exemple:

1. Persoana care, in luna decembrie 2010, era incadrata pe functia de secretar de stat va avea, incepand cu luna ianuarie 2011, o indemnizatie egala cu:

S = 6.691 lei (iunie 2010)

S1 = 6.691 * (1 � 25%) = 5.019 lei (iulie�decembrie 2010)

S2 = 5.019 * (1 + 15%) = 5.772 lei (incepand cu ianuarie 2011)

2. Persoana care, in luna decembrie 2010, era incadrata, conform anexei nr. III/1 la Legea-cadru nr. 330/2009, pe functia publica de stat de consilier clasa I, grad profesional superior, treapta 1 de salarizare, gradatia 5, va avea, incepand cu luna ianuarie 2011, un salariu de baza egal cu cel avut anterior, majorat dupa cum urmeaza:

S = 2.564 lei (iunie 2010)

S1 = 2.564 * (1 � 25%) = 1.923 lei (iulie�decembrie 2010)

S2 = 1.923 * (1 + 15%) = 2.212 lei (incepand cu ianuarie 2011)

3. Persoana care, in luna decembrie 2010, era incadrata, conform anexei nr. III/1 la Legea-cadru nr. 330/2009, pe functia publica de stat de consilier clasa I, grad profesional superior, treapta 3 de salarizare, gradatia 5, va avea, incepand cu luna ianuarie 2011, un salariu de baza egal cu cel avut anterior, majorat dupa cum urmeaza:

S = 2.032 lei (iunie 2010)

S1 = 2.032 * (1 � 25%) = 1.524 lei (iulie�decembrie 2010)

S2 = 1.524 * (1 + 15%) = 1.753 lei (incepand cu ianuarie 2011)

4. In situatia in care persoana prevazuta in exemplul de la pct. 2 a beneficiat, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2010 privind unele masuri de reincadrare in functii a unor categorii de personal din sectorul bugetar si stabilirea salariilor acestora, precum si alte masuri in domeniul bugetar, de o suma compensatorie egala cu 256 de lei in luna iunie 2010, acea persoana va avea, incepand cu luna ianuarie 2011, daca activitatea persoanei se desfasoara in conditii similare, un salariu egal cu:

S = 2.564 + 256 lei = 2.820 lei (iunie 2010)

S1 = 2.820 * (1 � 25%) = 2.115 lei (iulie�decembrie 2010)

S2 = 2.115 * (1 + 15%) = 2.433 lei (incepand cu ianuarie 2011)

Spre exemplu, daca o persoana a exercitat in anul 2010 activitate de control financiar preventiv, pentru care a fost acordata o suma compensatorie, iar in anul 2011 nu mai desfasoara aceasta activitate, la stabilirea salariului de baza in anul 2011 nu se include suma compensatorie acordata in anul 2010.

5. In situatia in care persoana prevazuta in exemplul de la pct. 4 in luna decembrie 2010 beneficia de prevederile Legii nr. 490/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv a beneficiat de majorarea salariului de baza cu 75% (2.564 lei * 1,75), acea persoana va avea, incepand cu luna ianuarie 2011, un salariu de baza egal cu:

S = (2.564 * 1,75) + 256 lei = 4.743 lei (iunie 2010)

S1 = 4.743 * (1 � 25%) = 3.558 lei (iulie�decembrie 2010)

S2 = 3.558 * (1 + 15%) = 4.092 lei (incepand cu ianuarie 2011)

In masura in care, in urma evaluarii performantelor profesionale individuale ale persoanei careia ii sunt aplicabile prevederile Legii nr. 490/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se decide modificarea majorarii salariale, salariul de baza se va determina dupa cum urmeaza:

1) In cazul modificarii calificativului de la �foarte bine� la �bine�:

S = (2.564 * 1,75) + 256 lei = 4.743 lei (iunie 2010)

S1 = 4.743 * (1 � 25%) = 3.558 lei (iulie�decembrie 2010)

S2 = (2.564 + 256) * (1 � 25%) * (1 + 15%) * (1 + 17 clase * 2,5%) = 3.466 lei (incepand cu ianuarie 2011)

2) In cazul personalului nou-incadrat in anul 2010 intr-o structura prevazuta de Legea nr. 490/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, care a beneficiat de majorarea cu 25% a salariului de baza, iar la evaluarea performantelor a obtinut calificativul �foarte bine�:

S = (2.564 * 1,25) + 256 lei = 3.461 lei (iunie 2010)

S1 = 3.461 * (1 � 25%) = 2.596 lei (iulie�decembrie 2010)

S2 = (2.564 + 256) * (1 � 25%) * (1 + 15%) * (1 + 25 clase * 2,5%) = 3.953 lei (incepand cu ianuarie 2011)

6. In situatia in care persoana prevazuta in exemplul de la pct. 2 este nominalizata in cursul anului 2011 sa desfasoare activitati in cadrul unei echipe de proiect finantat din fonduri comunitare nerambursabile postaderare, acesteia i se va stabili salariul de baza prin adaugarea unui numar de pana la 25 de clase de salarizare suplimentare, proportional cu timpul efectiv lucrat in cadrul proiectului (de exemplu, 17 clase suplimentare):

S = 2.564 lei (iunie 2010)

S1 = 2.564 * (1 � 25%) = 1.923 lei (iulie�decembrie 2010)

S2 = 1.923 * (1 + 15%) = 2.212 lei (ianuarie 2011)

S3 = S2 *(1 + 17 clase * 2,5%)

S3 = 2.212 * (1 + 42,5%) = 3.153 lei (incepand cu data nominalizarii in echipa de proiect in anul 2011)

In mod similar se aplica si celorlalte categorii de personal care sunt nominalizate in cursul anului 2011 sa desfasoare activitati in cadrul unei echipe de proiect finantat din fonduri comunitare nerambursabile postaderare, precum si din imprumuturi externe contractate sau garantate de stat rambursabile ori nerambursabile, cu exceptia demnitarilor si inaltilor functionari publici.

B. In aplicarea art. 1 din Legea nr. 285/2010, la data reincadrarii personalului, cuantumul brut al sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor si al celorlalte elemente care fac parte, potrivit legii, din salariul brut, solda lunara bruta/salariul lunar brut, indemnizatia bruta de incadrare va fi determinat prin majorarea cuantumului avut in luna octombrie 2010 cu 15%, dupa cum urmeaza:

Exemplu:

In situatia in care persoana prevazuta in exemplul de la lit. A pct. 2 a beneficiat in anul 2010 de spor pentru conditii de munca, cuantumul acestuia se va determina dupa cum urmeaza:

Sporiunie 2010= 256 lei

Sporiulie�decembrie 2010= 256 * (1 � 25%) = 192 lei

Sporianuarie 2011= 192 * (1 + 15%) = 221 lei

Salariul brut = S2 + Sporianuarie 2011

Salariul brut = 2.212 + 221= 2.433 lei (ianuarie 2011)

Pentru verificare, conform prevederilor art. 16 din Legea nr. 285/2010, S brut = (2.564 + 256) * (1 � 25%) * (1 + 15%) = 2.433 lei.

Sporurile pentru conditii de munca stabilite in baza Legiicadru nr. 330/2009 se acorda pana la aprobarea regulamentelor prevazute la art. 21 din Legea-cadru nr. 284/2010 numai persoanelor care au beneficiat de aceste sporuri si numai in masura in care activitatea se desfasoara in aceleasi conditii de munca.

Sporurile, compensatiile, primele si indemnizatiile se vor acorda cu respectarea art. 22 din Legea-cadru nr. 284/2010.

C. In situatia in care salariul de baza detinut de o persoana in luna iunie 2010 era de 647 lei si aceasta persoana beneficia de un spor pentru conditii de munca de 65 lei, salariul de baza, cuantumul sporurilor si salariul brut vor fi determinate dupa cum urmeaza:

Anul 2010:

S = 647 lei (iunie 2010)

Sporiunie 2010= 65 lei

Salariul brut = 647 + 65 = 712 lei (iunie 2010)

S1 = 647 * (1 � 25%) = 486 lei (iulie�decembrie 2010)

Sporiulie�decembrie 2010= 65 * (1 � 25%) = 49 lei

Salariul brut = 486 + 49 = 535 lei (iulie�decembrie 2010)

Salariul brut recalculat pentru iulie�decembrie 2010 in temeiul art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2010 privind unele masuri necesare in vederea restabilirii echilibrului bugetar, cu modificarile si completarile ulterioare, devine 600 lei.

In aceasta situatie, salariul de baza recalculat pentru iulie�decembrie 2010 = 600 � 49 (Sporiulie�decembrie 2010) = 551 lei.

Anul 2011:

Salariul brut ianuarie 2011 = salariul brut recalculat pentru iulie�decembrie 2010 * (1 + 15%) = 600 *(1 + 15%) = 690 lei

S2 = 551 * (1 + 15%) = 634 lei (incepand cu ianuarie 2011)

In aceasta situatie, salariul de baza S2 va fi de 670 lei, astfel incat sa se respecte nivelul salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata stabilit conform Hotararii Guvernului nr. 1.193/2010 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata.

Sporianuarie 2011= 49 * (1 + 15%) = 56 lei

Pentru respectarea prevederilor art. 16 din Legea nr. 285/2010, cuantumul sporului posibil de acordat se determina astfel:

Sporianuarie 2011 recalculat= 690 � 670 = 20 lei

D. In situatia in care, incepand cu anul 2011, personalul desfasoara activitati noi care, potrivit art. 6 alin. (4) din Legea nr. 285/2010, presupun acordarea unor clase de salarizare suplimentare, salariul de baza al acestuia va fi majorat cu numarul de clase suplimentare acordate, potrivit legii.

Exemplu: In cazul unei persoane care desfasoara activitatea de control financiar preventiv incepand cu anul 2011:

S = 2.564 lei (iunie 2010)

S1 = 2.564 * (1 � 25%) = 1.923 lei (iulie�decembrie 2010)

S2 = 1.923 * (1 + 15%) = 2.212 lei (ianuarie 2011)

S3 = S2 * (1 + 4 clase * 2,5%)

S3 = 2.212 * (1 + 10%) = 2.434 lei (incepand cu ianuarie 2011)

In situatia in care persoana respectiva a desfasurat activitatea de control financiar preventiv si in anul 2010, in salariul de baza al acesteia va fi introdusa suma compensatorie sau, dupa caz, cuantumul sporului care a fost acordata/acordat pentru aceasta activitate in luna octombrie 2010, majorata/majorat cu 15%, fara a se mai acorda in plata si cele 4 clase de salarizare suplimentare, care vor fi insa utilizate la reincadrarea respectivei persoane.

E. Drepturile salariale care se includ in salariul de baza in temeiul art. 14 din Legea nr. 285/2010, incepand cu 1 ianuarie 2011, nu se majoreaza cu cota de 15% prevazuta la art. 1 din aceasta lege. In cazul in care in anul 2011 persoanele carora le sunt aplicabile prevederile art. 14 din Legea nr. 285/2010 beneficiaza de clase suplimentare, cum ar fi cele pentru vechime in munca, pentru activitati desfasurate in cadrul echipelor de proiecte finantate din fonduri comunitare etc., sumele suplimentare vor fi determinate in functie de salariul de baza aferent lunii octombrie 2010, majorat cu 15%.

Exemple:

1. Persoana care, in luna decembrie 2010, era incadrata, conform anexei nr. III/3 la Legea-cadru nr. 330/2009, pe functia publica locala (primarie de oras) de consilier clasa I, grad profesional superior, treapta 1 de salarizare, gradatia 4, va avea, incepand cu luna ianuarie 2011, un salariu de baza egal cu cel avut anterior, majorat dupa cum urmeaza:

S = 1.949 lei (iunie 2010)

S1 = 1.949 * (1 � 25%) = 1.462 lei (iulie�decembrie 2010)

S2 = 1.462 * (1 + 15%) = 1.682 lei (incepand cu ianuarie 2011)

In cazul in care persoana beneficiaza de drepturile salariale prevazute la art. 14 din Legea nr. 285/2010, al caror nivel mediu pentru luna octombrie 2010 este de 300 lei (St) (nivelul mediu aferent functiei se determina conform art. 14 din Legea nr. 285/2010), la salariul de baza se adauga aceasta suma si va rezulta:

S3 = S2 + St = 1.682 + 300 = 1.982 lei.

2. In situatia in care, pe parcursul anului 2011, persoana prevazuta la pct. 1 trece intr-o transa superioara de vechime (o clasa suplimentara) si lucreaza, conform art. 34 din Legea-cadru nr. 284/2010, intr-o echipa de proiect pentru care beneficiaza de 9 clase de salarizare suplimentare, salariul de baza se determina astfel:

S2^1= S2 * (1 + 1 clasa * 2,5%) = 1.682 * 1,025 = 1.724 lei

S2^2= S2^1* (1 + 9 clase * 2,5%) = 1.724 * 1,225 = 2.112 lei

S3 = S2^2+ St = 2.112 + 300 = 2.412 lei.

F. Stabilirea salariilor personalului didactic de predare

Exemple:

1. Personalul didactic de predare profesor gradul II (S), transa de vechime recunoscuta in invatamant 14�18 ani, cu spor de vechime in munca de 15%, care primeste gradatia de merit:

S = salariul de baza brut in luna iunie 2010 = 2.053 lei (contine spor invatamant special, dirigentie si spor vechime)

S1 = S * (1 � 25%) = 2.053 * (1 � 25%) = 1.540 lei (iulie�decembrie 2010)

S2 = S1 * (1 + 15%) = 1.540* (1 + 15%) = 1.771 lei (incepand cu ianuarie 2011)

S3 = salariul de baza determinat la acordarea gradatiei de merit incepand cu 1 septembrie 2011

S3 = S2 * (1 + 10 clase * 2,5%) = 1.771 * (1 + 25%) = 2.214 lei (incepand cu 1 septembrie 2011)

2. Personalul didactic de predare profesor gradul didactic I (S), transa de vechime recunoscuta in invatamant 18�22 ani, care isi desfasoara activitatea intr-o zona izolata pentru care in anul 2009 beneficia de un spor de 70%:

S = salariul de baza brut in luna iunie 2010 = 3.124 lei (contine spor de vechime, dirigentie, suma compensatorie 50% pentru zona)

Sporul de 20% pentru zona izolata care nu face parte din salariul de baza = 343 lei

S1 = S * (1 � 25%) = 3.124 * (1 � 25%) = 2.343 lei (iulie�decembrie 2010)

Sporiulie�decembrie 2010= 343 * (1 � 25%) = 257 lei

S2 = S1 * (1 + 15%) = 2.343 * (1 + 15%) = 2.695 lei (ianuarie�decembrie 2011)

Sporianuarie 2011= 257 * (1 + 15%) = 296 lei

Salariul brut = S2 + Sporianuarie 2011= 2.695 + 296 = 2.991 lei (ianuarie�decembrie 2011).

3. Pentru personalul din invatamant care in timpul anului 2011 nu mai primeste unele drepturi salariale, care au facut parte din salariul de baza si au constituit baza de calcul pentru alte drepturi salariale, ca urmare a faptului ca nu se mai indeplinesc conditiile de acordare (gradatie de merit, dirigentie, indemnizatie pentru invatamantul special etc.), acestea se vor scadea dupa formula prin care au fost calculate (Ordinul ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 1.350/2007 pentru aprobarea metodologiilor de calcul al drepturilor salariale care se acorda personalului didactic incadrat pe functiile din anexele la Ordonanta Guvernului nr. 11/2007).

S = salariul de baza brut in luna iunie 2010 = 1.411 + 212 + 198 + 326 (grila + invatamant special + dirigentie + 15% spor de vechime) = 2.147 lei + 353 lei (gradatie de merit) = 2.500 lei

S1 = salariul de baza brut corespunzator functiei in perioada iulie�decembrie 2010; va fi stabilit prin inmultirea salariului de baza brut din luna iunie 2010 cu 75%

S1 = S * (1 � 25%) = 2.500 * (1 � 25%) = 1.875 lei (iulie�decembrie 2010)

S2 = salariul de baza brut corespunzator functiei in perioada ianuarie�decembrie 2011 (salariul de baza la reincadrare conform Legii nr. 285/2010); va fi stabilit prin inmultirea salariului de baza brut din perioada iulie�decembrie 2010 cu 115%

S2 = S1 * (1 + 15%) = 1.875 * (1 + 15%) = 2.156 lei (ianuarie�decembrie 2011)

S3 = pierderea gradatiei de merit incepand cu 1 iulie 2011 va duce la recalcularea drepturilor salariale (grila + invatamant special + dirigentie + 15% spor de vechime) astfel:

S3 = (1.411 + 212 + 162 + 268) * (1 � 25%) * (1 + 15%) =1.771 lei

4. Pentru personalul din invatamant care in timpul anului 2011 nu mai primeste unele drepturi salariale, care nu au facut parte din salariul de baza, respectiv nu au constituit baza de calcul pentru alte drepturi salariale, ca urmare a faptului ca nu se mai indeplinesc conditiile (spor pentru zona izolata, spor pentru conditii vatamatoare etc.), acestea nu se vor mai acorda in cuantumul primit. In cazurile cand o parte din suma a fost cuprinsa in compensatia tranzitorie, retinerea se face corespunzator.

G. Stabilirea salariilor personalului din cadrul familiei ocupationale �sanatate"

Exemple:

1. Persoana care, in luna decembrie 2010, era incadrata, conform anexei nr. II/2, cap. II, la Legea-cadru nr. 330/2009, pe functia de medic primar, gradatia 5, si in decembrie 2009 a beneficiat de salariul de baza al functiei de medic primar la limita maxima va avea, incepand cu luna ianuarie 2011, un salariu de baza egal cu cel avut anterior, majorat dupa cum urmeaza:

S (iunie 2010) = 3.254 lei [rezultat din 2.199 lei � salariul de baza, 550 lei � spor de vechime, 242 lei � spor de preventie (11%), 263 lei � cota lunara a primei de stabilitate]

S1 = 3.254 * (1 � 25%) = 2.441 lei (iulie�decembrie 2010)

S2 = 2.441 * (1 + 15%) = 2.808 lei (incepand cu ianuarie 2011)

2. In situatia in care persoana care ocupa functia de medic primar prevazuta la pct. 1 a beneficiat, potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2010, de o suma compensatorie egala cu 330 lei in luna iunie 2010, reprezentand titlul stiintific de doctor, aceasta va avea, incepand cu luna ianuarie 2011, un salariu egal cu:

S = 3.254 + 330 lei = 3.584 lei (iunie 2010)

S1 = 3.584 * (1 � 25%) = 2.688 lei (iulie�decembrie 2010)

S2 = 2.688 * (1 + 15%) = 3.092 lei (incepand cu ianuarie 2011)

3. Medicul primar prevazut la pct. 2 isi desfasoara activitatea intr-o sectie de anestezie-terapie si beneficiaza de un spor pentru conditii de munca deosebit de periculoase in cota de 75% din salariul de baza.

In anul 2010, sporul s-a acordat intr-o suma care sa nu depaseasca valoarea acordata in luna decembrie 2009, respectiv:

Sporiunie 2010= 2.199 * 75% = 1.649 lei

Sporiulie�decembrie 2010= 1.649 * (1 � 25%) = 1.237 lei

Sporianuarie 2011= 1.237 * (1 + 15%) = 1.423 lei

Salariul brut = S2 + Sporianuarie 2011

Salariul brut = 3.092 + 1.423 = 4.515 lei (ianuarie 2011)

4. Medicul primar de la pct. 3 efectueaza garzi in afara programului de la norma de baza.

Pentru activitatea prevazuta in linia de garda medicul este salarizat potrivit prevederilor art. 3 din cap. II al anexei nr. III la Legea-cadru nr. 284/2010.

Tariful orar aferent salariului de baza in luna iunie 2010 a fost stabilit potrivit prevederilor art. 5 alin. (7) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2010. Ca urmare, in anul 2011 tariful orar se va stabili dupa cum urmeaza:

Tarif orar iunie 2010 = 14,8 lei (2.199 : 21,25 : 7)

Tarif orar iulie�decembrie 2010 = 14,8 * (1 � 25%) = 11,1 lei

Tarif orar ianuarie 2011 = 11,1 * (1 + 15%) = 12,8 lei

5. Persoana care, in luna decembrie 2010, era incadrata, conform anexei nr. II/2, cap. I, la Legea-cadru nr. 330/2009, pe functia de manager gradul I si avea o vechime de peste 25 de ani va avea, incepand cu luna ianuarie 2011, un salariu de baza egal cu cel avut anterior, majorat dupa cum urmeaza:

S (iunie 2010) = 6.836 lei [rezultat din 3.600 lei � salariul de baza, 900 � spor de vechime, 396 � spor de preventie (11%), 500 � cota lunara a primei de stabilitate, 1.440 � indemnizatia de conducere]

S1 = 6.836 * (1 � 25%) = 5.127 lei (iulie�decembrie 2010)

S2 = 5.127 * (1 + 15%) = 5.897 lei (incepand cu ianuarie 2011)

6. In situatia in care persoana de la pct. 5 este manager al unei unitati de psihiatrie, aceasta beneficiaza de un spor pentru conditii deosebit de periculoase in cota de 50% din salariul de baza, care se calculeaza dupa cum urmeaza:

Sporiunie 2010= 3.600 * 50% = 1.800 lei

Sporiulie�decembrie 2010= 1.800 * (1 � 25%) = 1.350 lei

Sporianuarie 2011= 1.350 * (1 + 15%) = 1.553 lei

Salariul brut = S2 + Sporianuarie 2011

Salariul brut = 5.897 + 1.553 = 7.450 lei (ianuarie 2011)

7. Persoana care, in luna decembrie 2010, era incadrata, conform anexei nr. II/2, cap. II, la Legea-cadru nr. 330/2009, pe functia de asistent medical principal (PL), gradatia 3, si in decembrie 2009 a beneficiat de salariul de baza al functiei de asistent medical principal (PL) la limita maxima va avea, incepand cu luna ianuarie 2011, un salariu de baza egal cu cel avut anterior, majorat dupa cum urmeaza:

S (iunie 2010) = 1.848lei [rezultat din 1.368 lei � salariul de baza, 206 � spor de vechime, 151 � spor de preventie (11%), 123lei � cota lunara a primei de stabilitate]

S1 = 1.848 * (1 � 25%) = 1.386 lei (iulie�decembrie 2010)

S2 = 2.441 * (1 + 15%) = 1.594 lei (incepand cu ianuarie2011)

8. In situatia in care persoana prevazuta la pct. 7 isi desfasoara activitatea in 3 ture, aceasta beneficiaza de un spor de 15% din salariul de baza, care in anul 2011 se determina dupa cum urmeaza:

Sporiunie 2010= 1.368 * 15% = 206 lei

Sporiulie�decembrie 2010= 206 * (1 � 25%) = 155 lei

Sporianuarie 2011= 155 * (1 + 15%) = 179 lei

Salariul brut = S2 + Sporianuarie 2011

Salariul brut = 1.594 + 179 = 1.773 lei (ianuarie 2011)

9. Daca persoana prevazuta la pct. 8 isi desfasoara activitatea in vederea asigurarii continuitatii activitatii, in zilele de repaus saptamanal, de sarbatori legale si in celelalte zile in care, in conformitate cu reglementarile in vigoare, nu se lucreaza, in cadrul schimbului normal de lucru, beneficiaza de un spor de 100% din salariul de baza al functiei indeplinite, pentru orele prestate in acest interval, care se determina, de exemplu, pentru un numar de 12, dupa cum urmeaza:

Tarif orar iunie 2010 = 1.368 : 170 = 8.04 lei

Tarif orar iulie�decembrie 2010 = 8,04 * (1 � 25%) = 6,03 lei

Tarif orar ianuarie 2011 = 6,03 * (1 + 15%) = 6,94 lei

Sporul aferent celor 12 ore este de 12 * 6,94 = 84 lei

Salariul brut = S2 + Sporianuarie 2011+ Spor 100% pentru sambata sau duminica

Salariul brut = 1.594 + 179 + 84 = 1.857 lei (ianuarie 2011).

H. Stabilirea salariilor personalului din cadrul familiei ocupationale �justitie�

Exemple:

1. Persoana care, la 31 decembrie 2010, era incadrata in functia de procuror cu grad de parchet de pe langa judecatorie va avea, incepand cu 1 ianuarie 2011, o indemnizatie lunara calculata astfel:

I = indemnizatia de incadrare bruta lunara din luna iunie 2010, care a fost stabilita potrivit Legii-cadru nr. 330/2009 si cuprinde toate elementele care au fost incluse in indemnizatia de incadrare lunara, potrivit acestei legi [spor de vechime, majorare de fidelitate, adaosurile prevazute la art. 4 alin. (3) lit. a) din anexa nr. VI la Legea-cadru nr. 330/2009].

I^1= indemnizatia de incadrare bruta lunara din luna octombrie 2010

I^2= indemnizatia de incadrare bruta lunara din luna ianuarie 2011

I = 8.200

I^1= 8200 * (1 � 25%) = 6.150

I^2= 6.150 * (1 + 15%) = 7.073 Daca persoana beneficia de spor pentru conditii de munca (15%), de un cuantum al sporului de risc si de un cuantum al sporului de confidentialitate prevazute la art. 4 alin. (3) lit. B) din anexa nr. VI la Legea-cadru nr. 330/2009, calculul se va face dupa cum urmeaza:

Spor 15% iunie 2010 = 1.230

Spor 15% octombrie 2010 = 1.230 * (1 � 25%) = 923

Spor 15% ianuarie 2011 = 922 * (1 + 15%) = 1.061

Cuantum spor risc si confidentialitate iunie 2010 = 1.077

Cuantum spor risc si confidentialitate octombrie 2010 = 1.077 * (1 � 25%) = 808

Cuantum spor risc si confidentialitate ianuarie 2011 = 808 * (1 + 15%) = 929

Venit lunar ianuarie 2011 = 7.073 + 1.061 + 929 = 9.063.

2. Pentru persoana care, la 31 decembrie 2010, era incadrata in functia de judecator cu grad de tribunal si careia in anul 2011 i se modifica vechimea in functie si in munca, salarizarea se va stabili astfel: de la clasa 99 si o indemnizatie de incadrare bruta lunara de 6.300 lei, un cuantum al sporului pentru conditii de munca de 945 lei si un cuantum al sporului de risc si confidentialitate de 1.011 lei va fi incadrata la clasa 102, corespunzatoare noii vechimi in functie de la 10�15 ani si noii vechimi in munca de la 10�15 ani, stabilindu-se o noua indemnizatie de incadrare bruta lunara, calculata astfel: 6.300 (cuprinde toate elementele care au fost incluse in indemnizatia de incadrare lunara, potrivit Legii-cadru nr. 330/2009) * (1 + 3 clase * 2,5%) la care se aduna sporurile in acelasi cuantum, respectiv 945 lei si 1.011 lei, rezultand un venit lunar de 6.773 lei + 945 + 1.011 = 8.729.

3. Persoana care, la 31 decembrie 2010, era incadrata in functia de consilier de probatiune gradul I va avea, incepand cu 1 ianuarie 2011, un salariu lunar calculat astfel:

S = salariul de baza din luna iunie 2010, care a fost stabilit potrivit Legii-cadru nr. 330/2009 si care cuprinde toate elementele care au fost incluse in salariul de baza, potrivit acestei legi [spor de vechime, spor de fidelitate, adaosurile prevazute la art. 4 alin. (3) lit. a) din anexa nr. VI la Legea-cadru nr. 330/2009, sporul de penitenciar de 30%]

S^1= salariul de baza din luna octombrie 2010

S^2= salariul de baza lunara din luna ianuarie 2011

S = 3.615

S^1= 3.615 * (1 � 25%) = 2.711

S^2= 2.711 * (1 + 15%) = 3.118

Daca persoana beneficia de spor pentru conditii de munca (15%), de un cuantum al sporului de risc si de un cuantum al sporului de confidentialitate prevazute la art. 4 alin. (3) lit. B) din anexa nr. VI la Legea-cadru nr. 330/2009, calculul se va face dupa cum urmeaza:

Spor 15% iunie 2010 = 542

Spor 15% octombrie 2010 = 542 * (1 � 25%) = 407

Spor 15% ianuarie 2011 = 407 * (1 + 15%) = 468

Cuantum spor risc si confidentialitate iunie 2010 = 113

Cuantum spor risc si confidentialitate octombrie 2010 = 113* (1 � 25%) = 85

Cuantum spor risc si confidentialitate ianuarie 2011 = 85 * (1 + 15%) = 98

Venit lunar brut ianuarie 2011 = 3.118 + 468 + 98 = 3.684

III. Angajarea, promovarea si avansarea personalului

A. Personalul care, in cursul anului 2011, trece intr-o gradatie superioara beneficiaza suplimentar, in conformitate cu art. 11 din Legea-cadru nr. 284/2010, de clasele de salarizare succesive, iar salariul de baza i se majoreaza cu numarul de clase acordat inmultit cu valoarea unei clase de salarizare de 2,5% din salariul de baza.

Exemplu:

Persoana incadrata in clasa de salarizare 41, avand un salariu de baza de 1.305 lei si un spor de 131 lei, care, incepand cu 1 mai 2011, trece din gradatia 4 in gradatia 5, beneficiaza, incepand cu 1 mai 2011, de clasa 42 de salarizare, un salariu de baza de 1.338 lei (1.305 * 1,025 si rotunjit) si un spor de 131 lei, in acelasi cuantum avut anterior.

B. In anul 2011, pentru personalul nou-incadrat pe functii, pentru personalul numit/incadrat in aceeasi institutie/autoritate publica pe functii de acelasi fel, precum si pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare din institutia/autoritatea publica in care acesta este incadrat. In mod similar se va proceda si pentru persoanele care s-au aflat in concediu platit pentru cresterea si ingrijirea copilului, precum si pentru personalul ale carui raporturi de munca sau raporturi de serviciu au fost suspendate din alte cauze, potrivit legii, luandu-se in considerare functia, clasa, gradul, treapta de salarizare detinute anterior suspendarii din functie. In cazul functionarilor publici nou-incadrati sau promovati, nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare este cel corespunzator treptei 3 de salarizare utilizate in anul 2010. Pentru functionarii publici care se transfera in cursul anului 2011, la stabilirea salariului va fi avuta in vedere treapta de salarizare detinuta anterior.

IV. Reglementari specifice personalului din institutiile publice finantate integral din venituri proprii

Potrivit art. 37 din Legea-cadru nr. 284/2010, salarizarea personalului din autoritatile si institutiile publice care si-au schimbat regimul de finantare, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International, cu modificarile si completarile ulterioare, din institutii finantate integral din venituri proprii in institutii finantate integral sau partial de la bugetul de stat, se realizeaza potrivit prevederilor contractelor colective de munca legal incheiate, pana la implinirea termenului pentru care au fost incheiate, in limita cheltuielilor de personal aprobate. Salariile, asa cum au fost diminuate incepand cu luna iulie 2010, potrivit Legii nr. 118/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, vor fi majorate cu 15%, conform prevederilor art. 1 din Legea nr. 285/2010, precum si cu respectarea normelor detaliate la pct. II din prezentele norme metodologice.

Persoanele din institutiile si autoritatile publice care raman si in anul 2011 finantate integral din venituri proprii si care intra sub incidenta Legii-cadru nr. 284/2010 vor fi reincadrate pe functiile prevazute in anexa nr. VIII la Legea-cadru nr. 284/2010 si vor beneficia de prevederile art. 37 din Legea-cadru nr. 284/2010. Astfel, pentru persoanele din aceste institutii sau autoritati ale caror contracte colective de munca isi inceteaza in anul 2011 valabilitatea perioadei pentru care au fost incheiate, salarizarea se face cu acordarea drepturilor salariale detinute anterior in baza contractului colectiv de munca, respectiv cu aplicarea majorarii de 15% conform prevederilor art. 1 din Legea nr. 285/2010.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • Membru
DanielBAD

ATENTIE:

Propunere legislativa pentru modificarea OUG nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre initiator Deputat Mircea Nicu Toader.

1. Art. 31 se completeaza dupa cum urmeaza:

Dupa alin.2 se introduce alin2/1 cu urmatorul cuprins:

"(2/1) Plangerea formulata de contravenient va fi intotdeauna insotita dedovada platii sanctiunii aplicate de agentul constatator. In caz de neindeplinire a acestei obligatii, plangerea se anuleaza."

Prin aceasta propunere legislativa s-ar intari autoritatea agentului constatator.

De asemenea, sunt situatii in materie fiscala, in care perioada dintre constatarea sanctiunilor si perioada de contestare, contravenientul isi poate pregati chiar disparitia, sanctiunile devenind ineficiente si inaplicabile.

CNP sustine aceasta initiativa legislativa, deoarece impactul acestei modificariva duce la cresterea autoritatii corespunzatoare a politistului.

Ce parere aveti?

ce se m-ai aude, s-a produs modificarea sau nu?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.