Jump to content
POLITISTI.ro

Rețelele de socializare - trecut, prezent și viitor


Horia

Recommended Posts

Vă propun să dicutăm aici despre rețelele de socializare, cum ne-au influențat viața, care ceredeți că e viitorul lor și așa mai departe … tot ce considerați că are legătură “social media”.

Spre exemplu, cred cu convingere că apariția acestor rețele sociale a avut și are un impact negativ asupra societății. Oamenii și în special tinerii și-au modificat comportamentul și aspirațiile după apariția acestor site-uri de socializare. Și mai grav, am remarcat că sunt destule persoane care confundă internetul cu facebook-ul. 
Ce părere aveți? Până unde se va ajunge?

Link to comment
  • Moderator

Toate platformele sociale au o strategie bine pusă la punct pe care o urmăresc de la bun început. Şi voi exemplifica strategia Facebook, pentru că este reţeaua cea mai cunoscută şi utilizată la noi în ţară.

La început Facebook a fost "prietenos" şi util în relaţia cu utilizatorii, le-a afişat în mare parte postările persoanelor din lista de prieteni şi le-a facilitat o comunicare uşoară. Acest aspect a atras utilizatorul de rând, producând un fenomen de capturare, sau mai bine spus subjugare reciprocă a utilizatorilor între ei, pentru că odată ce o masă importantă de oameni se aflau pe Facebook, a devenit efectiv imposibil pentru majoritatea oamenilor să ignore popularitatea reţelei ori să părăsească platforma socială, întrucât ar fi trebuit să-i convingă pe toţi ceilalţi să plece și să le ofere o alternativă la fel de populară unde să meargă şi să activeze.

Apoi, a început uşor uşor să vă introducă în feedul utilizatorilor postări ale conturilor şi paginilor pe care aceştia nu le urmăreau, aşa-zisele "recomandări". Pentru început, reţeaua a facilitat şi favorizat paginile Facebook ale site-urile media, cele care Facebook le-a afişat în special propriilor utilizatori, astfel încât aceştia să acceseze articolele și să trimită trafic către respectivele ziare, reviste, bloguri şi alte site-uri. Pentru că Facebook urmăreşte comportamentul oricărui utilizator pe întreg internetul prin intermediul butoanelor de like şi share inserate de majoritatea site-urilor în propriul conţinut, reţeaua socială a avut capacitatea să atragă cu uşurinţă din ce în ce mai mulţi utilizatori de pe  internet.
Apoi, odată ce site-urile respective au devenit dependente de Facebook pentru a genera trafic şi a direcţiona vizitatori pe site-urile proprii, Facebook le-a redus drastic traficul. Prima măsură în acest sens, a restricţionat traficul către site-urile care foloseau Facebook pentru a posta fragmente de conţinut cu link-uri către propriile site-uri, această măsură fiind o modalitate eficientă prin care reţeaua socială a determinat site-urile respective să posteze conţinut complet şi valoros în grădina proprie a Facebook.

Această măsură a atras o dependenţă foarte mare a altor site-uri de Facebook – utilizatorii / vizitatorii lor nu au mai accesat site-urile web, ci doar le-au urmărit conţinutul publicat pe paginile Facebook. Site-urile respective au devenit în acest fel subjugate acelor abonaţi de pe Facebook, care la rândul lor erau ostatici unii altora. Următoarea mişcare a Facebook a fost să reducă drastic afişarea conţinutul publicat de către pagini utilizatorilor abonaţi, modificând algoritmul în aşa fel încât în prezent postările de pe paginile de Facebook ale site-urilor este afişată unui număr foarte redus de urmăritori (un procent sau chiar mai puţin), cu excepţia situaţiei în care paginile (site-urile) respective plătesc pentru ca aceste articole să fie afişate utilizatorilor care de fapt s-au abonat în mod explicit la ele și au solicitat prin opţiunile selectate ca Facebook să le afişeze în fluxurile lor.

În prezent, Facebook a început să afişeze şi mai multe reclame utilizatorilor, în feed, amestecând postările conturilor urmărite şi ale prietenilor cu postări de la conturi pe care aceştia nu le urmăresc, dar care plătesc să aibă o vizibilitate mai mare. În acest fel Facebook a oferit agenţiilor de publicitate posibilitatea de a face o mulțime de bani, plătind o sumă pentru a-și direcționa reclamele în baza profilelor de date personale culese fără consimţământ pe care Facebook le-a colectat în timp. Comercianţii au devenit și ei dependenți de Facebook, neputând să-și dezvolte afaceri fără reclamă plătită pe Facebook. Acesta a fost momentul în care Facebook a monopolizat piaţa şi a crescut prețurile reclamelor, fără să-şi mai facă griji că poate pierde clienţi şi utilizatori.

După părerea mea, în prezent Facebook şi restul reţelelor de socializare sunt într-un apogeu al dezvoltării şi au devenit un mediu nociv pentru toţi, indiferent dacă vorbim de un simplu utilizator, de o companie media sau o agenţie de publicitate.

  • Upvote 1
Link to comment
  • Moderator

Din păcate, ne afectează direct pentru că prin intermediul aceste reţele sociale care au puterea de a modifica modul şi cantitatea de afişare a informaţiilor şi ştirilor după bunul plac, societatea poate fi foarte uşor manipulată. Iar acest aspect a fost deja dovedit şi nu este o simplă bănuială, chiar se întâmplă!
Pentru că astfel de afirmaţii pot fi interpretate ca aparţinând unui conspiraţionist, puteţi să căutaţi singuri pe internet şi să citiţi despre scandalul "Twitter files", care dovedeşte faptul că persoanele ce au suficientă putere pot influenţa şi cenzura orice postare de pe orice reţea de social media. Ştim cu toţii că Twitter este cea mai populară platformă de social media din Statele Unite ale Americii şi în consecinţă este o unealtă de comunicare şi distribuire a informaţiei extrem de puternică, iar concret, după ce Elon Musk a preluat conducerea acestei reţele sociale în octombrie 2022, acesta a dezvăluit public ce s-a întâmplat la Twitter în trecut cu privire la moderarea conţinutului, oferind spre studiu unor jurnalişti americani mai multe documente şi email-uri ale unor conversaţii din interiorul companiei. Ulterior ziariştii au început să publice segmente relevante şi sinteze ale documentelor respective, iar în acest fel a ieşit la suprafaţă faptul că FBI-ul a fost implicat în moderarea conţinutului de pe Twitter. Jurnaliştii americani au dezvăluit peste 150 de e-mail de corespondenţă între FBI şi departamentul care se ocupă cu moderarea conţinutului de la Twitter începând cu anul 2020, iar unele dintre aceste email-uri conţineau pur şi simplu dispoziţii clare privind blocarea unor conturi de utilizatori şi cenzurarea unor postări, inclusiv restricţionarea unor discuţiilor cu un anumit subiect inclusiv în cadrul mesajelor persoanele. Oricine poate căuta şi verifica singur că aceste chestiuni sunt reale.
Mai mult, "Twitter files" nu este singurul scandal de acest fel. Au mai existat dezvăluiri similare în situaţia calculatorului ce aparţinea fiului lui Joe Biden. Pe scurt calculatorul respectivului a fost dus la reparat, iar informaţii din acest dispozitiv au ajuns la un jurnalist de la New York Post, care a publicat un articol exploziv în care erau prezentate fapte de corupţie, trafic de influenţă, consum de droguri etc. Imediat după apariţia articolului, mai multe persoane politice americane foarte influente au pus presiune pe staff-ul Twitter să blocheze distribuirea şi să cenzureze afişarea tuturor postărilor cu acest subiect. 
Iar astfel de chestiuni se întâmplă şi la Facebook, pentru că Zuckerberg a declarat într-un interviu că și ei au fost abordaţi de anumite autorităţi de mai multe ori și este de notorietate faptul că datele utilizatorilor de Facebook sunt accesibile serviciilor secrete şi oricui le solicită. Drept urmare, când informația e aşa ușor să ajungă în faţa şi în mintea oricui prin intermediul unei unelte așa de puternice, apar inevitabil şi multe vulnerabilităţi.
Ori dacă politicieni din SUA pot pune presiune pe platformele de social media se blocheze distribuirea unor postări deranjante sau a unor articole de presă, chestia asta este cel puţin alarmată, fiindcă vorbim despre ţara care se bate cu pumnul în piept cu democraţia şi constituţia lor, cu libertatea de exprimare, iar SUA este statul care dictează mersul lucrurilor în întreaga lume din multe puncte de vedere, ori ce pretenţii de corectitudine pot să mai existe în ţările mici.
Nici noi nu suntem mai breji, întrucât cu siguranţă vă amintiţi că politicienii români au decis ca majoritatea cotidienelor naţionale să primească bani de la bugetul de stat sub forma unor ajutoare financiare pentru perioada pandemiei.   

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • Active member

Analiză Insider. Facebook și Google predau datele utilizatorilor pentru a ajuta autoritățile din SUA să trimită în judecată femeile care fac avort, chiar dacă, din punct de vedere legal, nu sunt obligate să facă acest lucru.

Pe măsură ce interdicțiile de avort din SUA sunt implementate și aplicate, forțele de ordine se îndreaptă către platformele rețelelor de socializare pentru a trimite în justiție femeile care solicită avort sau medicamente care provoacă avortul. Platforme precum Google și Facebook cooperează cu poliția, chiar dacă legal, nu sunt obligate să facă acest lucru.

Business Insider scrie că două femeie urmează să fie judecate în această primăvară, în Nebraska, pentru efectuarea unui avort ilegal, pe baza unor dovezi cheie furnizate de Meta, compania-mamă a Facebook. TechCrunch a raportat că Meta a furnizat autorităților jurnalele chatului în care cele două femei au discutat despre avortul uneia dintre ele.

Meta a transmis că a răspuns la “mandate legale valabile din partea forțelor de ordine locale”, după decizia Curții Supreme de a anula drepturile la avort la nivel național, și a permis interdicții în unele state.

Chiar dacă forțele de ordine investigau inițial eliminarea rămășițelor fătului purtat de una dintre femei, Meta a dezvăluit întâmplător discuția despre pilulele de avort, iar acuzațiile au fost schimbate. Acest lucru dezvăluie modul în care datele furnizate de către companiile de social media pot fi folosite împotriva persoanelor care fac avort, chiar și atunci când acestea sunt investigate din alte motive.

Anterior, într-o investigație jurnalistică a ProPublica, reporterii au constatat că unele farmacii care vând online medicamente pentru avort partajează date sensibile (inclusiv adresele web ale utilizatorilor, locația relativă și datele de căutare) cu Google și alte site-uri terțe, ceea ce permite ca datele să fie recuperate prin cereri de aplicare a legii.

Conform statisticilor interne furnizate de Meta, compania se conformează cererilor guvernamentale de date despre utilizatori în mai mult de 70% din cazuri și primește peste 400 de mii de solicitări pe an. 

În timp ce cazurile împotriva persoanelor care solicită avort sunt construite din ce în ce mai des pe baza datelor utilizatorilor furnizate de companiile de social media, acestea nu sunt singurele urmăriri penale construite din ceea ce oamenii împărtășesc online. Postările publice de pe rețelele sociale pot fi folosite în procese pentru abuz și crimă. Conținutul privat al utilizatorilor – cum ar fi datele de locație sau mesajele – pot fi accesate în baza unui mandat.

“Utilizatorii rețelelor de socializare trebuie să se intereseze despre setările de confidențialitate și să se gândească la faptul că amprenta lor digitală ar putea fi disponibilă pentru organele de cercetare, dacă există un mandat de percheziție valid”, a declarat pentru Insider Sharon Docter, specialist în probleme juridice.

https://www.biziday.ro/242135-2/?source=biziday

  • Upvote 2
Link to comment
  • Moderator

@Ben,
Eu nu văd nicio problemă din moment ce există un mandat legal pentru furnizarea datelor. Mass-media românească prezintă chestiunea asta de parcă ar fi ceva rău, dar în realitate lucrurile nu stau chiar așa.

Link to comment
  • Active member

@Marius Biziday a preluat articolul de pe bussinessinsider.com, care e sursa.

Dar nu asta am vrut sa evidentiez, evident ca au fost niste mandate emise, ci ce am ingrosat mai sus si anume ca acele conversatii care ne sunt prezentate ca fiind criptate end-to-end si care se presupun a fi private, nu sunt deloc asa. In ziua de azi, mai degraba folosesti mesageria sms. Bine, pana la urma nu e nicio supriza. 

Link to comment
  • Member

Eu din articol nu inteleg unde a fost purtat discutia. Daca a fost pe mesagerie care garanteaza criptare end-to-end, ar fi interesant. Oricum sunt informatii care nu trebuie discutate public. Oricum sunt destul de instruiti infractorii.

Link to comment
  • Moderator

În articol se precizează de "chat":

On 05.03.2023 at 19:02, Ben a scris:

Meta a furnizat autorităților jurnalele chatului

prin asta, eu înţeleg că discuţia a avut loc pe Facebook Messenger.

Link to comment
  • Moderator

Priviți aici cum le zice nea Marian … experimentatu’ 😂

D5C57922-0A49-4AC3-9D71-E673A56802CA.png

cum le știe el pe toate, bă nene!

Din experiența lui vastă știe că infractorii grei își asumă când sunt prinși 😂😂😂

Oare câți astfel de infractori a prins el efectiv? Oare a audiat în viața lui un astfel de infractor? Oare l-a făcut pe vreunul suspect sau inculpat … de știe că ăia grei își „asumă” 😂

Dar nu contează, că pe facebook mulți văd si cred … în vasta lui experință 😂😂😂

  • Upvote 2
Link to comment
  • Active member

Cel mult sa fi avut suspecți sau inculpați pt conducere fără permis, auto neînmatriculat ori sub influenta alcoolului sau vătămare corporală din culpa; când era la rutiera.

Or, ăștia nu-s infractori grei, ci găinari sau ghinioniști.

Link to comment
  • 1 month later...
  • Moderator

Începând cu această lună (mai 2023), a intrat în vigoare actul legislativ privind piețele digitale în UE. 
Noile norme legislative stabilesc reguli clare pentru platformele mari care să le împiedice să impună condiții inechitabile întreprinderilor și consumatorilor.

ACTUL LEGISLATIV PRIVIND PIEȚELE DIGITALE:

  • Competiție echitabilă și mai multe opțiuni pentru utilizatori.
  • Noile reguli vor marca finalul pentru practicile de business neloiale ale marilor platforme online.
  • Prin stabilirea unor reguli clare pentru marile platforme online, se va asigura un nivel de egalitate pentru toate companiile digitale, indiferent de dimensiunea lor.
  • Cele mai mari servicii de mesagerie vor trebui să permită accesul și să devină interoperabile cu platformele de mesagerie mai mici.
  • Asocierea datelor personale pentru publicitate targetată va fi permisă cu consimțământ explicit.
  • Dacă platformele mari nu respectă noile reguli, pot fi amendate cu pânà la 10% din cifra de afaceri globală și 20% pentru încălcări repetate.

Mai multe info: EU Digital Markets Act 

Link to comment
  • Moderator

Consiliului Operativ de Securitate Cibernetică a luat în discuție riscurile de securitate cibernetică asociate instalării și utilizării aplicației TikTok pe dispozitivele de serviciu din cadrul autorităților și instituțiilor publice

În cadrul ședinței Consiliului Operativ de Securitate Cibernetică (COSC) de ieri, 17 mai 2023, în calitate de organ consultativ aflat în coordonarea strategică a CSAT, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja, a prezentat un raport tehnic privind riscurile de securitate cibernetică asociate instalării și utilizării aplicației TikTok, din care au rezultat următoarele elemente:

  • conform Termenilor de utilizare, se permite aplicației colectarea de informații de advertising direct de pe site-urile proprii prin integrarea unor utilitare de tip TikTok Advertising, precum TikTok Pixel;
  • aplicația poate colecta un număr mare de informații despre dispozitivul utilizatorului, printre care: SSID Wifi, numărul de model al telefonului, seria cartelei SIM, IMEI, citire SMS, Adresa MAC a dispozitivului, număr de telefon, date GPS,  detalii despre alte conturi conectate la dispozitiv, acces complet la Clipboard (ceea ce poate genera riscuri de securitate cibernetică deoarece o mare parte dintre dintre aplicațiile Password Manager exploatează clipboard);
  • aplicația urmărește utilizatorii, chiar dacă aceștia au activată opțiunea  Do Not Track;
  • aplicația colectează automat date precum modelul dispozitivului, sistemul de operare, modele și ritmuri de apăsare a tastelor, IP, locație, conținut urmărit, istoric căutări, caracteristici ale conținutului postal, profiling de gen, vârstă etc;
  • aplicația își rezervă dreptul de a partaja date cu autorități publice;
  • aplicația colectează informații despre celelalte servicii și aplicații ce sunt instalate pe dispozitiv;
  • poate efectua depanare de la distanță asupra aplicației, inclusiv executarea de noi procese;
  • execută comenzi în Webview (poate duce la încărcarea de fișiere malware pe dispozitivul care găzduiește aplicația);
  • aplicația are un browser propriu încorporat cu funcții Javascript iar orice date introduse pot fi monitorizate. 

Raportul tehnic prezentat de ministrul cercetării, inovării și digitalizării a fost elaborat de Centrul Național Cyberint al Serviciului Român de Informații, pe baza datelor și informațiilor rezultate din testarea aplicației Tiktok.

sursa: Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC.ro)

Link to comment
în urmă cu 14 ore, Marius a scris:

Consiliului Operativ de Securitate Cibernetică a luat în discuție riscurile de securitate cibernetică asociate instalării și utilizării aplicației TikTok pe dispozitivele de serviciu din cadrul autorităților și instituțiilor publice

Cu siguranță și celelalte rețele sociale își urmăresc utilizatorii. Poate nu chiar așa de mult cum o face tiktok, dar sigur o fac și ei.

Oricum nu folosesc tiktok pentru că nu văd nimic interesant să privesc niște filmulețe în care se maimuțăresc ăia.

Link to comment
On 14.02.2023 at 20:44, Marius a scris:

Această măsură a atras o dependenţă foarte mare a altor site-uri de Facebook – utilizatorii / vizitatorii lor nu au mai accesat site-urile web, ci doar le-au urmărit conţinutul publicat pe paginile Facebook. 

Din păcate în prezent cei mai multi oameni confundă internetul cu rețelele de socializare. Marea majoritate a persoanelor cu o educaţie deficitară trăiesc cu impresia ca internetul este același lucru cu Facebook.

  • Upvote 1
Link to comment

Majoritatea sau gloata, nu mai utilizează altceva, ci asa cum spunea cineva mai sus, sunt captivi pe reţelele de socializare. Din cauza asta apar si au efect tot mai mare tot felul de fake news, îndobitocirea si manipularea.

Link to comment
  • Moderator

În mare parte aşa este, ai dreptate referitor la marea gloată care e captivă pe reţelele de socializare. Dar ...

Principalele punctele forte ale reţelelor de socializare sunt totodată și cele mai mari puncte slabe. Reţelele de socializare își măsoară eficienţa prin atenţie și interacţiune (click-uri, vizualizări etc.) şi nu prin calitatea conţinutului. Din această cauză conţinutul scandalos, revoltător este promovat şi are succes, iar drept urmare persoanele cu nivel scăzut de educaţie şi instruire ajung foarte uşor să se bucure de popularitate

De exemplu, Facebook-ul se focusează să fie platforma mondială pentru informații sociale, stil de viaţă şi generalităţi de care sunt interesaţi marea masă de utilizatorii fără cunoştinţe tehnice de utilizare a tehnologiei (în general fără educaţie) pentru o acoperire cât mai largă, iar asta înseamnă că reţeaua de socializare nu este interesată să aibă conţinut valoros, nu are o abordare profundă şi se focusează pe superficialitate. Facebook facilitează şi oferă conversații rapide şi cronologice fără să-i pese de conţinutul repetitiv, nu oferă instrumente, resurse, ghiduri şi conținut permanent. Orice postare de pe Facebook, indiferent de calitaea conţinutului se pierde cu trecerea timpului. Există tot felul de analize şi comparaţii între facilităţile oferite de site-urile clasice şi reţele de socializare publicate pe internet, dar ca principiu de bază toate duc la aceeaşi concluzie.

Reţelele de socializare facilitează şi întreţin:

  • conversații scurte și rapide;
  • conversații superficiale;
  • conversații cronologice, care se pierd în timp;
  • click-bait, momeală pentru click-uri;

Aceasta înseamnă că reţele de socializare nu oferă:

  • organizare: conținut structurat, indexarea conținutului;
  • căutarea şi afişarea conţinutului valoros;
  • furnizarea şi oferirea celor mai bune răspunsuri, a răspunsuri cu autoritate, a răspunsurilor cu expertiză;
  • explicații tehnice, profunde, complexe, investigative sau a postărilor / textelor cu mai multe paragrafe;
  • confidenţialitatea utilizatorului.

Drept consecinţă, fiecare utilizator are posibilitatea de a alege în funcţie de interes. 

Probabil sunt subiectiv, dar concluzia de bază este că pe reţelele de socializare activează în general (cu mici excepţii) persoanele ignorante, superficiale care nu au capacitatea necesară să poată publica conţinut valoros şi/sau nu înţeleg ori nu acordă importanţă confidenţialităţii.

  • Upvote 2
Link to comment

Mda, interesant.

Referitor la confidenţialitate, pur şi simplu marea majoritate a oamenilor nu e interesată de acest aspect, motivează că nu au nimic de ascuns şi din cauza asta nu sunt deloc afectaţi de datele colectate şi folosite de reţelele sociale. 

Link to comment
  • Moderator

Aha ... vă ofer un exemplu simplu referitor la faptul că mulţi apreciază că nu sunt afectaţi.

În ciuda multor avertismente, foarte mulţi părinții continuă să își mângâie ego-ul și să-și hrănească mândria expunându-și odraslele pe rețelele sociale. Pe toate reţelele de socializare e plin de povești cu copii, poze cu copii, ce au mâncat sau nu au mâncat copiii, ce boli au făcut, la ce sunt alergici etc. Sunt postate discuții cu copiii, certuri dintre părinți și copii, dintre frați, surori etc., întreaga viață este publicată. Ce nu realizează aceşti indivizi (părinții) este faptul că toate aceste date sunt salvate undeva în baze de date mari și ei nu au niciun control asupra modului în care sunt utilizate aceste datele, de către cine şi pentru cât timp.
Publică tot felul de informaţii (mai mult sau mai puţin sensibile - fotografii, date despre sănătate, date comportamentale, percepții etc.) referitoare la copii, cu mult înainte ca aceştia să aibă nivelul necesar de cunoaştere pentru a alege ceea ce este mai bine pentru ei înşişi. Timpul trece iar respectiva odraslă urmează să aibă expuse fără voia sa pe nişte servere informaţii mai mult sau mai puţin sensibile, care îi pot afecta viaţa, cariera etc.
Astăzi algoritmii de inteligenţă artificială au capacitatea să culeagă şi să interpreteze date care le permit să ştie mai multe despre o persoană decât ştiu părinţii sau chiar decât știe el/ea. 
Spre exemplu, dintr-o simplă fotografie a unui copil, un algoritm de deep learning poate extrage date referitoare la diferite boli, evoluția acestora, analiza sentimentelor, date comportamentale (cum se comportă copilul în prezența altor persoane), date contextuale, date de geolocalizare. Toate aceste informații sunt corelate și agregate cu datele din postările în care părinții vorbesc despre preocupările lor, fapte, conținut consumat, articole care sunt distribuite, povești pentru copii etc. etc. Iar in acest fel se concepe un profil psihologic complet al unui individ cu o acuratețe uimitoare, iar asta doar din datele care sunt extrase din postările publice din rețelele sociale.
Până când copiii devin maturi, serviciile știu totul despre ei, companiile știu despre ei inclusiv infractorii pot să știe totul despre ei. Fără să-şi dea seama, fac mult rău copiilor și le compromit viitorul doar expunând aspecte din viețile lor întregii lumi, pentru aş satisface narcisismul, încercând să le demonstreze cunoscuţilor că odraslele lor sunt mai bune ori sunt speciale.

  • Upvote 6
Link to comment
  • 1 month later...
  • Moderator

Revin la postarea anterioară cu un exemplu elocvent. Mark Zuckerberg proprietarul a celor mai mari platforme de social media, ascunde fața copiilor săi în postările de pe social media.

zuck.jpg

Oare ştie el ceva şi nu spune?

  • Upvote 1
Link to comment
  • 1 month later...
  • Active member

Facebook mi se pare ca devine o mizerie din ce in ce mai mare cu intruziune in viata privata mai mare decat a TikTok ului. 
Imi apar reclame imediat despre un subiect despre care doar am discutat la telefon sau fata in fata. Nu le-am cautat pe Facebook sau pe retele de socializare. Asta in condtiile in care am iOS si traiam cu impresia ca setarile pe care le-am facut (dezactivare reimprospatare in fundal sau solicitarea de neurmarire) fac ca Facebook sa colecteze date mai putine despre tine. 
 

Mentionez ca reclamele erau cu privire la o chestie concreta, de nișă, nu despre vreun subiect general sau despre vreo chestie uzuala, cotidiana, des intalnita. 

Edited by Ben
Link to comment
  • Moderator

Setarea "solicitare de neurmărire" nu interzice aplicaţiilor să nu te mai urmărească, ci doar nu mai oferă acordul explicit pentru această activitate. Oricum sunt mult mai multe posibilităţi de urmărire pe care atât Facebook cât şi alte aplicaţii le utilizează. Spre exemplu, nu trebuie omis faptul că Whatsapp e o aplicaţie tot a Facebook-ului şi cu siguranţă există transfer de date între ele.

Link to comment
  • Active member
în urmă cu 2 ore, Marius a scris:

nu trebuie omis faptul că Whatsapp e o aplicaţie tot a Facebook-ului

Corect! Tocmai de asta mi se pare o mare inselaciune cu ce se lauda whatsapp - “conversatii criptate/confidentiale”. 
Sunt curios. Cum recunoaste aplicatia un mesaj ca fiind redirectionat frecvent daca nu vede continutul mesajului, asa cum se lauda? 

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.