Horia Posted February 12 Share Posted February 12 Vă propun să dicutăm aici despre rețelele de socializare, cum ne-au influențat viața, care ceredeți că e viitorul lor și așa mai departe … tot ce considerați că are legătură “social media”. Spre exemplu, cred cu convingere că apariția acestor rețele sociale a avut și are un impact negativ asupra societății. Oamenii și în special tinerii și-au modificat comportamentul și aspirațiile după apariția acestor site-uri de socializare. Și mai grav, am remarcat că sunt destule persoane care confundă internetul cu facebook-ul. Ce părere aveți? Până unde se va ajunge? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Marius Posted February 14 Moderator Share Posted February 14 Toate platformele sociale au o strategie bine pusă la punct pe care o urmăresc de la bun început. Şi voi exemplifica strategia Facebook, pentru că este reţeaua cea mai cunoscută şi utilizată la noi în ţară. La început Facebook a fost "prietenos" şi util în relaţia cu utilizatorii, le-a afişat în mare parte postările persoanelor din lista de prieteni şi le-a facilitat o comunicare uşoară. Acest aspect a atras utilizatorul de rând, producând un fenomen de capturare, sau mai bine spus subjugare reciprocă a utilizatorilor între ei, pentru că odată ce o masă importantă de oameni se aflau pe Facebook, a devenit efectiv imposibil pentru majoritatea oamenilor să ignore popularitatea reţelei ori să părăsească platforma socială, întrucât ar fi trebuit să-i convingă pe toţi ceilalţi să plece și să le ofere o alternativă la fel de populară unde să meargă şi să activeze. Apoi, a început uşor uşor să vă introducă în feedul utilizatorilor postări ale conturilor şi paginilor pe care aceştia nu le urmăreau, aşa-zisele "recomandări". Pentru început, reţeaua a facilitat şi favorizat paginile Facebook ale site-urile media, cele care Facebook le-a afişat în special propriilor utilizatori, astfel încât aceştia să acceseze articolele și să trimită trafic către respectivele ziare, reviste, bloguri şi alte site-uri. Pentru că Facebook urmăreşte comportamentul oricărui utilizator pe întreg internetul prin intermediul butoanelor de like şi share inserate de majoritatea site-urilor în propriul conţinut, reţeaua socială a avut capacitatea să atragă cu uşurinţă din ce în ce mai mulţi utilizatori de pe internet. Apoi, odată ce site-urile respective au devenit dependente de Facebook pentru a genera trafic şi a direcţiona vizitatori pe site-urile proprii, Facebook le-a redus drastic traficul. Prima măsură în acest sens, a restricţionat traficul către site-urile care foloseau Facebook pentru a posta fragmente de conţinut cu link-uri către propriile site-uri, această măsură fiind o modalitate eficientă prin care reţeaua socială a determinat site-urile respective să posteze conţinut complet şi valoros în grădina proprie a Facebook. Această măsură a atras o dependenţă foarte mare a altor site-uri de Facebook – utilizatorii / vizitatorii lor nu au mai accesat site-urile web, ci doar le-au urmărit conţinutul publicat pe paginile Facebook. Site-urile respective au devenit în acest fel subjugate acelor abonaţi de pe Facebook, care la rândul lor erau ostatici unii altora. Următoarea mişcare a Facebook a fost să reducă drastic afişarea conţinutul publicat de către pagini utilizatorilor abonaţi, modificând algoritmul în aşa fel încât în prezent postările de pe paginile de Facebook ale site-urilor este afişată unui număr foarte redus de urmăritori (un procent sau chiar mai puţin), cu excepţia situaţiei în care paginile (site-urile) respective plătesc pentru ca aceste articole să fie afişate utilizatorilor care de fapt s-au abonat în mod explicit la ele și au solicitat prin opţiunile selectate ca Facebook să le afişeze în fluxurile lor. În prezent, Facebook a început să afişeze şi mai multe reclame utilizatorilor, în feed, amestecând postările conturilor urmărite şi ale prietenilor cu postări de la conturi pe care aceştia nu le urmăresc, dar care plătesc să aibă o vizibilitate mai mare. În acest fel Facebook a oferit agenţiilor de publicitate posibilitatea de a face o mulțime de bani, plătind o sumă pentru a-și direcționa reclamele în baza profilelor de date personale culese fără consimţământ pe care Facebook le-a colectat în timp. Comercianţii au devenit și ei dependenți de Facebook, neputând să-și dezvolte afaceri fără reclamă plătită pe Facebook. Acesta a fost momentul în care Facebook a monopolizat piaţa şi a crescut prețurile reclamelor, fără să-şi mai facă griji că poate pierde clienţi şi utilizatori. După părerea mea, în prezent Facebook şi restul reţelelor de socializare sunt într-un apogeu al dezvoltării şi au devenit un mediu nociv pentru toţi, indiferent dacă vorbim de un simplu utilizator, de o companie media sau o agenţie de publicitate. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Horia Posted February 20 Author Share Posted February 20 Bun, dar crezi că toate astea au un impact direct asupra utilizatorului de rând, aşa cum sunt eu sau tu? Cu ce ne afectează pe noi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Marius Posted February 20 Moderator Share Posted February 20 Din păcate, ne afectează direct pentru că prin intermediul aceste reţele sociale care au puterea de a modifica modul şi cantitatea de afişare a informaţiilor şi ştirilor după bunul plac, societatea poate fi foarte uşor manipulată. Iar acest aspect a fost deja dovedit şi nu este o simplă bănuială, chiar se întâmplă! Pentru că astfel de afirmaţii pot fi interpretate ca aparţinând unui conspiraţionist, puteţi să căutaţi singuri pe internet şi să citiţi despre scandalul "Twitter files", care dovedeşte faptul că persoanele ce au suficientă putere pot influenţa şi cenzura orice postare de pe orice reţea de social media. Ştim cu toţii că Twitter este cea mai populară platformă de social media din Statele Unite ale Americii şi în consecinţă este o unealtă de comunicare şi distribuire a informaţiei extrem de puternică, iar concret, după ce Elon Musk a preluat conducerea acestei reţele sociale în octombrie 2022, acesta a dezvăluit public ce s-a întâmplat la Twitter în trecut cu privire la moderarea conţinutului, oferind spre studiu unor jurnalişti americani mai multe documente şi email-uri ale unor conversaţii din interiorul companiei. Ulterior ziariştii au început să publice segmente relevante şi sinteze ale documentelor respective, iar în acest fel a ieşit la suprafaţă faptul că FBI-ul a fost implicat în moderarea conţinutului de pe Twitter. Jurnaliştii americani au dezvăluit peste 150 de e-mail de corespondenţă între FBI şi departamentul care se ocupă cu moderarea conţinutului de la Twitter începând cu anul 2020, iar unele dintre aceste email-uri conţineau pur şi simplu dispoziţii clare privind blocarea unor conturi de utilizatori şi cenzurarea unor postări, inclusiv restricţionarea unor discuţiilor cu un anumit subiect inclusiv în cadrul mesajelor persoanele. Oricine poate căuta şi verifica singur că aceste chestiuni sunt reale. Mai mult, "Twitter files" nu este singurul scandal de acest fel. Au mai existat dezvăluiri similare în situaţia calculatorului ce aparţinea fiului lui Joe Biden. Pe scurt calculatorul respectivului a fost dus la reparat, iar informaţii din acest dispozitiv au ajuns la un jurnalist de la New York Post, care a publicat un articol exploziv în care erau prezentate fapte de corupţie, trafic de influenţă, consum de droguri etc. Imediat după apariţia articolului, mai multe persoane politice americane foarte influente au pus presiune pe staff-ul Twitter să blocheze distribuirea şi să cenzureze afişarea tuturor postărilor cu acest subiect. Iar astfel de chestiuni se întâmplă şi la Facebook, pentru că Zuckerberg a declarat într-un interviu că și ei au fost abordaţi de anumite autorităţi de mai multe ori și este de notorietate faptul că datele utilizatorilor de Facebook sunt accesibile serviciilor secrete şi oricui le solicită. Drept urmare, când informația e aşa ușor să ajungă în faţa şi în mintea oricui prin intermediul unei unelte așa de puternice, apar inevitabil şi multe vulnerabilităţi. Ori dacă politicieni din SUA pot pune presiune pe platformele de social media se blocheze distribuirea unor postări deranjante sau a unor articole de presă, chestia asta este cel puţin alarmată, fiindcă vorbim despre ţara care se bate cu pumnul în piept cu democraţia şi constituţia lor, cu libertatea de exprimare, iar SUA este statul care dictează mersul lucrurilor în întreaga lume din multe puncte de vedere, ori ce pretenţii de corectitudine pot să mai existe în ţările mici. Nici noi nu suntem mai breji, întrucât cu siguranţă vă amintiţi că politicienii români au decis ca majoritatea cotidienelor naţionale să primească bani de la bugetul de stat sub forma unor ajutoare financiare pentru perioada pandemiei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Membru Ben Posted March 5 Membru Share Posted March 5 Analiză Insider. Facebook și Google predau datele utilizatorilor pentru a ajuta autoritățile din SUA să trimită în judecată femeile care fac avort, chiar dacă, din punct de vedere legal, nu sunt obligate să facă acest lucru. Pe măsură ce interdicțiile de avort din SUA sunt implementate și aplicate, forțele de ordine se îndreaptă către platformele rețelelor de socializare pentru a trimite în justiție femeile care solicită avort sau medicamente care provoacă avortul. Platforme precum Google și Facebook cooperează cu poliția, chiar dacă legal, nu sunt obligate să facă acest lucru. Business Insider scrie că două femeie urmează să fie judecate în această primăvară, în Nebraska, pentru efectuarea unui avort ilegal, pe baza unor dovezi cheie furnizate de Meta, compania-mamă a Facebook. TechCrunch a raportat că Meta a furnizat autorităților jurnalele chatului în care cele două femei au discutat despre avortul uneia dintre ele. Meta a transmis că a răspuns la “mandate legale valabile din partea forțelor de ordine locale”, după decizia Curții Supreme de a anula drepturile la avort la nivel național, și a permis interdicții în unele state. Chiar dacă forțele de ordine investigau inițial eliminarea rămășițelor fătului purtat de una dintre femei, Meta a dezvăluit întâmplător discuția despre pilulele de avort, iar acuzațiile au fost schimbate. Acest lucru dezvăluie modul în care datele furnizate de către companiile de social media pot fi folosite împotriva persoanelor care fac avort, chiar și atunci când acestea sunt investigate din alte motive. Anterior, într-o investigație jurnalistică a ProPublica, reporterii au constatat că unele farmacii care vând online medicamente pentru avort partajează date sensibile (inclusiv adresele web ale utilizatorilor, locația relativă și datele de căutare) cu Google și alte site-uri terțe, ceea ce permite ca datele să fie recuperate prin cereri de aplicare a legii. Conform statisticilor interne furnizate de Meta, compania se conformează cererilor guvernamentale de date despre utilizatori în mai mult de 70% din cazuri și primește peste 400 de mii de solicitări pe an. În timp ce cazurile împotriva persoanelor care solicită avort sunt construite din ce în ce mai des pe baza datelor utilizatorilor furnizate de companiile de social media, acestea nu sunt singurele urmăriri penale construite din ceea ce oamenii împărtășesc online. Postările publice de pe rețelele sociale pot fi folosite în procese pentru abuz și crimă. Conținutul privat al utilizatorilor – cum ar fi datele de locație sau mesajele – pot fi accesate în baza unui mandat. “Utilizatorii rețelelor de socializare trebuie să se intereseze despre setările de confidențialitate și să se gândească la faptul că amprenta lor digitală ar putea fi disponibilă pentru organele de cercetare, dacă există un mandat de percheziție valid”, a declarat pentru Insider Sharon Docter, specialist în probleme juridice. https://www.biziday.ro/242135-2/?source=biziday 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Marius Posted March 5 Moderator Share Posted March 5 @Ben, Eu nu văd nicio problemă din moment ce există un mandat legal pentru furnizarea datelor. Mass-media românească prezintă chestiunea asta de parcă ar fi ceva rău, dar în realitate lucrurile nu stau chiar așa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Membru Roby Posted March 7 Membru Share Posted March 7 Adică sunt un fel de "sifoane"? 😃😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Membru Ben Posted March 7 Membru Share Posted March 7 @Marius Biziday a preluat articolul de pe bussinessinsider.com, care e sursa. Dar nu asta am vrut sa evidentiez, evident ca au fost niste mandate emise, ci ce am ingrosat mai sus si anume ca acele conversatii care ne sunt prezentate ca fiind criptate end-to-end si care se presupun a fi private, nu sunt deloc asa. In ziua de azi, mai degraba folosesti mesageria sms. Bine, pana la urma nu e nicio supriza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Membru bozo Posted March 7 Membru Share Posted March 7 Eu din articol nu inteleg unde a fost purtat discutia. Daca a fost pe mesagerie care garanteaza criptare end-to-end, ar fi interesant. Oricum sunt informatii care nu trebuie discutate public. Oricum sunt destul de instruiti infractorii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Marius Posted March 11 Moderator Share Posted March 11 În articol se precizează de "chat": On 05.03.2023 at 19:02, Ben a scris: Meta a furnizat autorităților jurnalele chatului prin asta, eu înţeleg că discuţia a avut loc pe Facebook Messenger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Catalin Posted March 12 Moderator Share Posted March 12 Priviți aici cum le zice nea Marian … experimentatu’ 😂 cum le știe el pe toate, bă nene! Din experiența lui vastă știe că infractorii grei își asumă când sunt prinși 😂😂😂 Oare câți astfel de infractori a prins el efectiv? Oare a audiat în viața lui un astfel de infractor? Oare l-a făcut pe vreunul suspect sau inculpat … de știe că ăia grei își „asumă” 😂 Dar nu contează, că pe facebook mulți văd si cred … în vasta lui experință 😂😂😂 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Membru Roby Posted March 16 Membru Share Posted March 16 Cel mult sa fi avut suspecți sau inculpați pt conducere fără permis, auto neînmatriculat ori sub influenta alcoolului sau vătămare corporală din culpa; când era la rutiera. Or, ăștia nu-s infractori grei, ci găinari sau ghinioniști. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now