Jump to content
POLITISTI.ro

Prelungire permis port arma


Mergi la răspuns Răspuns oferit de BogdanAlx,

Postare recomandată

Publicat (modificat)

Buna ziua,

Detin o arma cu bila de cauciuc(pistol cu bile). Conform legislatiei, in curand se fac 5 ani si trebuie sa imi prelungesc permisul. Va rog daca este cineva care a trecut recent prin procedura sa-mi confirme sau infirme urmatoarele acte la dosar:

  • trebuie sa fac vizita medicala 
  • trebuie sa iau avizul psihologic 
  • trebuie sa prezint dovada unei trageri anuale

Primele 2 acte le-am depus acum 5 ani cand mi s-a eliberat permisul. Din ce inteleg ele trebuie facute din nou.

De asemenea, am absolvit cursul si am depus dovada absolvirii - atunci cand am despus dosarul de eliberare (in 2016). Mai trebuie sa fac acest curs din nou? Sau e buna adeverinta din 2016?

Mai este ceva ce imi scapa?

Multumesc

Modificat de CostinPopescu
  • Membru
Publicat

Cursul e suficient. La dosarul de prelungire a valabilității trebuie în mod obligatoriu să preziniți o fișă medicală și un aviz psihologic eliberate cu cel mult 6 luni înaintea depunerii cererii. Totodată, într-adevăr, trebuie să prezinți și dovada efectuării tragerii anuale într-un poligon autorizat. Obligativitatea tragerilor anuale cu privire la detinatorii de arme neletale a fost instituita prin modificarile aduse Legii nr.295/2004, prin intermediul Legii nr.196/2019, fapt pentru care o sa ai nevoie doar de adeverinta pe anii 2019, 2020 si 2021!

 

  • Apreciez 2
Publicat (modificat)

Va multumesc,


Nu inteleg de ce am nevoie de tragerea anuala de anul acesta din moment ce anul nu s-a incheiat? Normal mi s-ar fi parut ca tragerea pe 2021 sa fie necesara la urmatoarea prelungire.

Stiti cumva daca sediul serviciului arme mai este tot pe strada eforie?

Modificat de CostinPopescu
  • Membru
Publicat (modificat)

Ai nevoie de tragerea anuala la momentul la care soliciti prelungirea. Vezi ca momentan este in vigoare Legea 55 privind starea de alerta, asa ca valabilitatea documentelor se mentine, chiar si dupa data expirarii inscrisa pe permisul de arma (pana la cel mult 90 de zile dupa ce inceteaza starea de alerta), asa ca ai timp sa mergi sa efectuezi tragerea. Daca te referi la S.A.E.S.P. din cadrul Politiei Capitalei, acum au sediul in cadrul Institutului de Studii pentru Ordine Publica pe Oltenitei, nr.158-160. Bafta!

Modificat de BogdanAlx
  • Apreciez 1
Publicat

Multumesc. Stiti cumva daca este necesar sa scot cazierul si sa-l pun la dosar pentru prelungire?

  • Membru
  • Soluţie
Publicat

Art. 40 din normele metodologice aprobate prin H.G nr.11/2018 stabilesc procedura prelungirii valabilitatii. Nu, nu este necesar cazierul.

  • Apreciez 2
  • 4 ani mai târziu...
Publicat

Buna ziua.

Imi cer scuze daca initiez un topic despre ca s-a mai discutat dar as vrea sa stiu daca imi voi mai putea reinnoi permisele de arma de tip A si tip B detinute sub calitatile de colectionar si instructor de poligon in conditiile in care nu am facut tragerile anuale. Mentionez ca am fost in poligon si am efectuat trageri dar nu am solicitat eliberarea acelor adeverinte deoarece pana azi nu am stiut ca sunt necesare mai multe crezand ca va fi nevoie doar de una singura in anul prelungirii permiselor. 

Va multumesc.

  • Moderator
Publicat

@SVlad84,

SECŢIUNEA a 8-a - Procedura de prelungire a valabilității permisului de armă

Art. 40 - (1) Titularii permiselor de armă tip A şi tip B au obligația ca, până la expirarea valabilității acestor documente, să depună la organul de poliţie competent din cadrul inspectoratelor de poliţie judeţene sau Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, în a căror rază teritorială domiciliază sau îşi au reşedinţa ori locul de rezidenţă, un dosar care trebuie să cuprindă următoarele documente:

a) cerere-tip, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 12;
b) actul de identitate al solicitantului, în original şi în copie;
c) permisele de armă, în original şi în copie, precum şi să prezinte armele înscrise în acestea;
d) certificatul medical prevăzut la art. 5 alin. (1) lit. c), în original şi în copie;
e) aviz psihologic, în original şi în copie, din care să rezulte că solicitantul este apt să deţină, să poarte şi să folosească arme şi muniţii letale sau neletale supuse autorizării, eliberat, cu cel mult 6 luni înaintea depunerii cererii, de un psiholog autorizat pentru efectuarea unor astfel de teste, atestat în condiţiile legii;
f) documentele prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. f), după caz, care atestă calitatea ce i-a conferit dreptul de a deţine sau, după caz, de a purta şi folosi arma respectivă.
g) dovada efectuării tragerii experimentale, după caz;
h) dovada efectuării tragerii anuale în poligon, după caz;

(2) Instructorul în poligonul de tragere are obligaţia de a prezenta pe lângă documentele prevăzute la alin. (1), o adeverinţă eliberată de persoana juridică deţinătoare a poligonului de tragere autorizat, care să ateste faptul că a desfăşurat efectiv activităţi de instruire, îndrumare şi supraveghere a tragerilor efectuate.

(3) În situaţia în care la data expirării valabilităţii permiselor de armă, titularul se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 28 alin. (2), respectiv la art. 44 din Lege, acesta este obligat ca, în termen de 3 luni de la data încetării măsurii de suspendare a dreptului de deţinere sau de port şi folosire a armelor, să depună la organul de poliţie competent documentele prevăzute la alin. (1).

(4) Perioada de suspendare a dreptului de deţinere, respectiv, de port şi folosire a armelor şi muniţiilor nu se ia în considerare la calculul perioadei de valabilitate a permisului de armă; perioada de suspendare se calculează de la data luării la cunoştinţă şi până la data încetării măsurii de suspendare.

(5) Documentele originale prevăzute la alin. (1) lit. b) şi c), împreună cu armele înscrise în acestea se restituie pe loc, după confruntarea copiilor cu acestea, respectiv verificarea caracteristicilor şi seriilor înscrise pe armă şi documente.

Art. 41 - (1) În termen de 30 zile de la data depunerii dosarului complet, organele de poliţie competente sunt obligate să verifice îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 14 alin. (1) lit. b) - f), h) şi i) din Lege, pe baza documentelor depuse de solicitant la dosar, precum şi a datelor şi informaţiilor cuprinse în evidenţele proprii.

(2) Dacă în urma verificărilor prevăzute la alin. (1) a fost constatată îndeplinirea condiţiilor legale, autoritatea competentă procedează la prelungirea valabilităţii permisului de armă.

(3) În cazul în care, în cadrul verificărilor de specialitate, organele de poliţie competente constată că sunt necesare documente sau informaţii suplimentare conform prevederilor legale în vederea verificării îndeplinirii condițiilor prevăzute de Lege, le pot solicita persoanei în cauză, prezentând motivele care au impus acest demers.

(4) În situaţia prevăzută la alin. (3), termenul de soluţionare a cererii se suspendă de la data la care i s-a solicitat persoanei în cauză prezentarea unor documente ori informaţii suplimentare până la data la care aceasta dă curs solicitării.

(5) Organul de poliţie competent refuză prelungirea valabilității permisului de armă în următoarele cazuri:

a) solicitantul se află în una dintre situațiile prevăzute la art. 28, respectiv la art. 44 şi 45 din Lege;
b) la solicitarea expresă a organului de poliţie competent, solicitantul nu efectuează inspecţia tehnică a armelor, cu excepţia celor pentru care titularul are numai drept de deţinere şi care nu sunt destinate pentru a fi folosite în condițiile art. 27 alin. (4) din Lege sau, după caz, nu au fost folosite, în condiţiile legii, în poligoanele de tragere;
c) la notificarea organului de poliție competent, solicitantul nu a prezentat armele letale cu ţeavă ghintuită pentru efectuarea tragerii experimentale în condiţiile prevăzute la Secțiunea a 2-a a Capitolului IV, în vederea înregistrării proiectilului şi a tubului martor în evidențele operative ale poliției.
d) refuzul solicitantului de a prezenta documentele sau de a comunica informațiile suplimentare solicitate de organele de poliție competente.
e) solicitantul nu face dovada efectuării tragerilor în poligon.

(6) Prin excepţie de la prevederile lit. e) a alin. (5), în cazul armelor de colecţie vechi, sau care nu pot fi folosite având în vedere caracteristicile sau starea de degradare, titularul permisului de armă prezintă un document eliberat de armurierii autorizaţi să efectueze operaţiuni de dezactivare, reparare sau efectuare a inspecţei tehnice din care să rezulte imposibilitatea efectuării tragerii.

(7) Gestionarii fondurilor de vânătoare şi reprezentanţii poligoanele autorizate de tragere au obligaţia de a elibera documente care să ateste participarea la acţiunile de vânătoare sau, după caz, efectuarea tragerii.

(8) Cu 6 luni înainte de expirarea valabilităţii permisului de armă, dar nu mai târziu de 30 de zile înainte de împlinirea termenului, organul de poliţie competent notifică deţinătorii armelor înscrise în permisele de tip A şi tip B cu privire la data de expirare a documentului.

(9) Notificarea titularilor permiselor de armă se poate efectua prin una dintre următoarele modalităţi:

a) scrisoare cu confirmare de primire;
b) scrisoare recomandată;
c) poștă electronică;
d) telefonic, încheindu-se în acest sens un proces-verbal;
e) în cadrul activităților specifice de verificare a deținătorilor de arme, încheindu-se în acest sens un proces-verbal.

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
×
×
  • Adaugă...

Informaţii importante

Am plasat cookie-uri strict necesare pe dispozitivul dvs. pentru afişarea optimă a paginilor. Puteţi în orice moment să modificaţi setările cookie-urilor, altfel vom presupune că sunteţi de acord să continuaţi. Utilizând acest site, sunteţi de acord cu Termenii şi condiţiile de înregistrare şi Politica de confidenţialitate.