Jump to content
POLITISTI.ro

Proiectul unui nou cod rutier al sefului Politiei Liviu Popa


Ben
 Share

Recommended Posts

  • Membru

Codul Rutier se va schimba: Amenzile vor fi mai mari şi va fi eliminată penalizarea cu puncte

Regimul rutier va suferi o serie de schimbări, respectiv amenzile pentru cetăţeni vor deveni mai usturătoare, se va elimina sistemul "inutil" cu puncte, iar permisele nu vor mai putea fi ridicate atât de uşor, informează Mediafax. Anunţul a fost făcut , vineri seară, de şeful Poliţiei Române, Liviu Popa.

Potrivit lui Liviu Popa, penalizarea cu puncte nu este un sistem eficient, pentru că nu a produs niciun efect dorit.

El a spus că vrea amenzi mult mai usturătoare pentru şoferii ce comit nereguli la regimul vitezei, arătând că "dacă o persoană îşi permite să cumpere un bolid, poate să-şi ia şi o amendă de 2.000 de euro".

Pe de altă parte, Popa a spus că permisele de conducere nu vor mai putea fi suspendate sau ridicate atât de uşor, arătând că pentru depăşirea liniei continue, de exemplu, nu trebuie să fie necesară o astfel de măsură.

Totodată, Popa a spus că vrea să introducă legea răspunderii obiective, după modelul Ungariei, care la un an după adoptarea actului normativ şi-a redus numărul accidentelor la nivelul anului 1964. Această lege prevede ca tot ce înseamnă răspundere contravenţională să cadă pe proprietarul maşinii cu care s-a comis neregula, indiferent de cine o conduce.

De asemenea, procesul verbal prin care se constată amenda este executoriu, neputând fi contestat.

http://www.antena3.ro/auto/codul-rutier-se-va-schimba-amenzile-vor-fi-mai-mari-si-va-fi-eliminata-penalizarea-cu-puncte-134212.html

Nu lucrez la Rutiera, dar nu consider deloc inutil acel sistem de penalizare cu puncte, pt ca este singurul lucru care-i mai afecteaza pe cei cu bani. Amenzi poti sa dai intruna, pt ca o sa le plateasca ca pe notele de plata de la restaurant, fara numar.... asta daca le mai platesc. Punctele raman o perioada de timp.

Edited by ben
Link to comment
Share on other sites

"De asemenea, procesul verbal prin care se constată amenda este executoriu, neputând fi contestat."

Nu prea sunt de acord cu partea asta, adica nu cred ca cel care a scris articolul avea habar de ce ce anume scrie. Cum sa nu poata fi contestat un PV? :blink:

Si in momentul acesta PV-ul este cu titlu executoriu.

Edited by Dau
Link to comment
Share on other sites

Nici eu nu sunt de acord cu scoaterea punctelor de penalizare, macar cu atat se mai speriau multi si erau mai atenti. Pe multi nici nu-i intereseaza de bani, mai mult le era de puncte. Pentru domnu popa nu e eficient pentru ca el lucreaza in birou, el nu opreste masini in strada. Domnilor de la CNP sa nu sustineti scoatrea punctelor de penalizare. (probabil se doreste ca personalul de implementari sa fie disponibilizat)

Link to comment
Share on other sites

Daca gresesc ,va rog sa ma corectati:sistemul de puncte functioneaza aidoma unui "cazier" rutier ,lucru folosit in tari unde normalitatea legislativa este la ea acasa...mi-as dori sa nominalizez acele tari dar decat sa scriu o prostie mai bine pas!....presupun (prezumtia de buna-credinta :ner: ) ca dl.Popa ,in subconstientul domniei sale ,si-ar dori normalitate legislativa dar nu stie cum s-o-nfaptuiasca :doh: ....ca intr-un blestem intotdeauna ,noi ,romanii ne dorim sa aratam lumii ca suntem mai smecheri si originali (o ,da! ) si ceea ce a verificat ca mod de functionare a legislatiei neamtul ,britanicul ,croatul ,maghiarul ,slovenul ,... ,austriacul ,etc. vine nea romanul si zice:las ca fac eu o legislatie rutiera de le sta la inapoiatii ai cucu de la ceasu'de mana....aplicarea acestei tactici ne-a adus ca numar de victime Afganistanul+Irakul pe soselele tarii...cum dreaq poate fii cineva asa tampit (da! tampit) sa creada ca ce merge in cadrul natiilor de mai sus la noi nu poate merge????

In alta ordine de idei....

Un conducator auto predispus la incalcarea marcajului continuu poate fi motivat sa stea-n banca sa doar cu sabia lui Damocles (punctele) deasupre tetierei...asasinii de pe sosele care omoara prin depasiri sunt exact cei cu istoric la linia continua-pot fi contrazis...

...exemple mai concrete pot da colegii de la rutiera caci ei sunt cei mai in masura sa lamureasca dilema

Link to comment
Share on other sites

ce inseamna sa fi prost de behai si mai rau sa te dai pe la tv cu aberatiile pe care le-ai visat noaptea .Asta inseamna sa nu lucrezi nici macar o zi in strada ,sa ajungi sef fara sa cunosti realitatea din trafic (si nu numai)! Cea mai mare aberatie din viitorul nou cod rutier ,este chiar cea de la inceputul acestuia unde sa cerut modificarea cu privire la cine are dreptul sa opreasca autovehicule -aici fiind trecuti si cercopitecii locali care plang pe la primarii ca lumea nu-i baga in seama deoarece nu sunt trecuti si ei in codul rutier ........

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Nu cred ca a mai existat un sef al Politiei Romane mai servil, mai slugarnic d.p.d.v. politic, ca acest domn Liviu Popa.

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt de acord nici eu cu eliminarea punctelor de penalizare, cum a mai zic cineva mai sus, sunt foarte multi carora nu le pasa de valoarea amenzii cat le pasa de puncte. Iar cu procesul verbal de constatare... sa nu poata fi atacat in instanta, iar mi se pare o aberatie, deoarece (trist dar adevarat) inca mai sunt "militieni" pe la serviciile rutiere... in rest, sunt de acord cu marirea amenzilor, am lucrat aproape 3 ani la circulatie si cam stiu despre ce e vorba acolo, asta cred ca ar fi singurul lucru bun pe care l-am auzit la discutia asta.

Link to comment
Share on other sites

Din pacate dl. Popa Liviu este doar o alta marioneta in acest sistem. Nu pot sa spun ca nu este un om calculat si cu experienta, cu toate au mai fost momente ale dansului care au infirmat aceste lucruri (unul ar fi cand ne-a facut betivi...), dar sincer eu sunt satul de el pana peste cap. :angry:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Membru

Inca o data acest Liviu Popa isi arata gandirea basesciana,si nu il intereseaza de bunul mers al institutiei politiei,sau de respectarea legilor in tara lui chioru!

Dar domule Popa oare la conducatorii autoturismelor care depasesc pe linie continua(adica este interzis pentru ca este periculos nu ca asa a vrut nu stiu cine,ci pentru ca sa stabilit acest lucru de catre persoane abilitate) ce doamne sa le faci daca scoateti masura complementara de ridicare a permisului in vederea suspendarii?sa le dam in cap?sa folosim armamentul din dotare?

Este clar de ce viziune are acest individ,si aici doresc sa fac referire si la faptul ca domnul Popa cred ca doreste sa nu mai fie si alti chestori dupa el.El sa fie ultimul mohican!Mai cunosc un presedinte care si-ar dori sa moara pe tronul tarii!Inca odata rusine Popa,si ar fi bine sa te intorci la DGA lingaule care esti!Nu imi vine sa cred ca exista atatia tampiti la conducerea Politiei!Oare cand a fost el in strada sa vada daca sistemul cu puncte nu a avut nici un efect?Va spun eu cand a fost,NICIODATA!si stiti de ce?pentru ca a trebuit sa isi faca loc in ierarhia avansarilor in grade si functii!

Edited by cipri83
Link to comment
Share on other sites

Ma îndoiesc ca un PVCC de circulație va avea titlu executoriu fără a mai putea fi contestat. Este ilegal atâta timp cit nu se schimba si OG 2.

Dar sa revin la ale noastre. Nu cuantumul amenzii ii va linisti pe soferi ci imposibilitatea lor de a gasi, la adapostul legii ori a codului rutier, posibiltati de a interpreta prevederile legii atit singuri ori prin intermediul avocatilor sa castige in instanta. Trbuie sa intelegem odata pentru totdeauna ca ori ce lege fara o practica in spate va fi contestat. Ce poate limita insa acest precedent este pronuntarea unitara a instantelor in toate cazurile similare in care se contesta PVCC si pronuntarea acestora pentru inceput in interesul legii si nu in interesul persoanei. Pentru ca o elege sa fie puternica trebuie formulata corect si fara a lasa dubii in interpretarea sa iar apoi o practica unitara de aplicare si de pronuntare a instantelor de judecata creeaza practica necesara pe viitor.

Ori ce lege promovata pe genunchi si contestata de cei care au citit-o intre doua stati de metrou ori la pauza de masa va fi o lege greu de aplicat .

Daca vom permite ori cui sa-si dea cu parerea la televizor, mai ales formatorii de opinii, care incurca de multe ori contraventia cu infractiunea iar atunci cind vorbesc de cuantumul amenzii prezinta valorile maximale si nu valorile minimale si faptul ca ori cit va incerca politistul nu va putea aplica cuantumul maxim al amenzii nici macar minimul stiind ca soferul are posibilitatea de a achita jumatate de minim in doua zile . Deci nu cuantumul amenzilor actuale e problema ci modul de interpretare a codului rutier. Punctele de penalizare era pentru multi un motiv pentru care se mai gindeau inca odata daca incalca sau nu legea.

Este bine stiut faptul ca actualul cod rutier are unele probleme in ceea ce priveste interpretarea sa pentru anumite fapte dar groso modo este un cod rutier bun. Mici modificari in ceea ce priveste regulamentul de aplicare precum si in ceea ce priveste articolul de lege ar putea pune regula in traficul românesc.

Cind vorbesc de articolul de lege mă gindesc la structurrearea acestuia astfel

Art. 1

alin. 1 „ Descrierea faptei cum ar trebui ea aplicata de sofer “

alin.2. „ Cazuri in care se considera că fapta a fost incalcată “

alin. 3 „ Sanctiune principală “

alin 4 „ Sanctiuni complementare “

alin 5 „ conditii in care se poate aplica avertisment “

alin 6 „ conditii in care soferul poate fi atentionat verbal “

Schimbarea OG 2

cite va aspecte:

- să se considere ca i-a fost adus la cunostinta și simpla citire de către politist a PVCC ori citirea de catre contravenient a continutului PVCC in prezenta unui martor.

- refuzul de a semna de primire a PVCC atunci când acesta este întocmit în prezenta contravenientului sa fie considerata rea intentie din partea acestuia iar daca este posibil aceasta situatie sa fie un caz de imposibilitatea ca PVCC sa fie atacat in instanta.

- eliminarea din continutul PVCC a descrieri fapeti. Simpla metionare a art.. care prevede fapta, a art. care sanctioneaza fapta si a art. care aplica sanctiunea complementara dupa caz sa fie suficient iar lipsa acestor date precum si a datelor contraveninentului adica nume si prenume si CNP sa fie cazuri de nulitate .

- In cazul martorului asistent sa fie trecut doar numele, prenumele si CNP. deaorece consider orice data suplimentara poate duce la identificarea cu usurinta de catre contravenient a martorului si influientarea acestuia cu privire la realitatea faptelor comise.

- Descrierea faptei sa se faca doar in cazul accidentelor cu pagube materiale.si doar cu caracter informativ. Descrierea defectuasa a faptei sa nu mai fie considerat caza de nulitate ci doar posibilitatea instantei de a nu lua in considerare cele mentionate, in cazuri pe deplin justificate, a acestor informatii.

- constatarea directa facută de un echipaj de poliție formată din minim doi poloitisti aflati în timpul exercitarii atributiunilor de serviciu să nu mai fie considerata fapta insuficient probata vezi „Anghel contra România “ Audierea agentului constatator si coroborarea datelor obtinute cu declaratia facuta de colegul sau de echipaj si cu a martorilor corect propusi sa fie suficient ca probe. Se stie ca politistul nu are posibilitatea in orice situatie sa probeze faptele constate direct.

- acordarea unui termen de gratie ca in cazuri pe deplin justificate ( aspecte ce privesc cazurile de nulitate ) seful erarhic superior a agentului constator, in urma contestarii in instanta a PVCC, sa poata solicita anularea din oficiu a PVCC in sensul ca acesta sa nu produca consecinte juridice.

As dori un punct de vedere pertinent si avizat din parte forumistilor ce au cunostinte solide in acest domeniu.

Edited by Xtrem
Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Cuantumul mare al amenzilor nu va avea niciodata vreun efect benefic d.p.d.v. al cresterii sigurantei rutiere, mai ales in actualul sistem fiscal, ce este incapabil sa urmareasca si sa execute pe cei ce nu-si achita amenzile.

Iar aceasta noua conceptie pe care vrea sa o impuna domnul chestor, nu va avea ca efect decat multumirea tuturor imbuibatilor si a imbogatitilor peste noapte. E un concept facut exact pentru cei bogati si pusi bine cu cei de sus. Pai cand regele asfaltului se va plimba cu Bugatti-ul sau pe autostrazile patriei, construite la preturi de zece ori mai mari decat pretul pietei, atunci ce autoritate va mai avea politistul in strada si ce il va impedica pe acest individ sa-l ignore sau sa-l sfideze, indiferent de marimea amenzii pe care o va primi, intrucat oricum banii din contractele cu statul curg cu nemiluita ... ?! Absolut nimic! Va face exact ceea ce va dori, intrucat banii nu sunt o problema.

Masurile complementare au fost si vor fi intotdeauna cele mai eficiente, mai ales la noi in tara asta plina de cocalari si parveniti.

Daca nu mai vrea domnul chestor puncte de penalizare, atunci sa adopte masurile complementare ale tarilor de care chiar el face vorbire, unde exista posibilitatea de a i se retine/confisca masina cocalarului, pana isi plateste amenda.

De asemenea, daca domnul Popa nu mai doreste ca politistul sa nu mai opreasca in strada masinile, sa ne spuna si cum se vor mai constata infractiuni de genul conducere fara permis sau a unei masini neinmatriculate. Si daca se vor elimina din indicatorii de evaluare depistarea urmaritilor locali/generali sau cum se va proceda in situatia masinilor inmatriculate in alte state.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu este suficient mentionarea articlolului a faptei comise, de exemplu la viteza trebuie sa scrii cu ce viteza a circulat contravenientul. Bineinteles ca trebuie simplificat si PVCC adica sa fie compus in asa fel incat sa se faca anumite bifari la intocmirea acestuia. Una peste alta am deviat de la subiect dar noi de ce sa luam modele legislatiei rutiere, germane, austriece, elvetiene, italiene, alea nu sunt bune....trebuie sa fie romanu mai cu mot si sa scoatem ce s-a construit bun la acest cod rutier, adica punctele de penalizare.

Link to comment
Share on other sites

In Ungaria si Germania de ex ,contravenientii sunt obligati sa plateasca amenda pe loc,cei care nu doresc(refuza)......li se imobilizeaza masina sau chiar bunuri din interiorul acesteia cu o valoare ce acopera amenda-doar asa pot fi ""linistiti"" unii,in Romania doar 50% dintre cei amendati platesc amenda si aceia sunt soferii care gresesc rar,neintentionat,soferii problema in general nu platesc amenzile(contesta pvc-ul,refuza semnarea si rezolva la primarie sa nu se incaseze debitul,au acte de identitate pe adrese la care nu locuiesc de ani de zile,etc)

Se va face ceva in acest sens?

Ma indoiesc.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ar fi fost frumos din partea dlui Popa să ne întrebe și pe noi înainte să ia o decizie în acest sens. Până la urmă noi suntem cei care aplicăm legea în teren și cunoaștem consecințele sistemului de puncte.

De asemenea, i-aș propune dlui Popa să introducă un sistem prin care toți cetățenii care nu sunt plătitori de taxe și impozite și care solicită intervenția organelor de ugență, să fie obligate la plata serviciilor efectuate în cazul respectiv de către stat. În felul acesta cred că puțini vor mai apela nejustificat, se vor acumula bani la bugetul de stat și, dacă stau sa mă gândesc mai bine, mai găsesc și alte beneficii. Oricum amenzile pe care noi le aplicăm, în mare parte din ele, nu sunt încasate, deci, pecuniar vorbind, intervențiile noastre nu se concretizează, fiindcă pe cetățean nu-l interesează să plătească și asta deoarece nimeni nu-l constrânge. Poate că în cazul neachitării unor servicii către stat, se vor găsi părghiile necesare să-l execute, chiar și silit. Sunt state unde, anumite servicii îndeplinite de organele statului - în speță poliția - sunt plătite. Cum ar suna să intervii la un 112, ajungi, constați contravenția sau infracțiunea, dar îi înmânezi și o proformă individului? ;)

Toate cele bune. :emo-yessir:

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Membru

De asemenea, i-aș propune dlui Popa să introducă un sistem prin care toți cetățenii care nu sunt plătitori de taxe și impozite și care solicită intervenția organelor de ugență, să fie obligate la plata serviciilor efectuate în cazul respectiv de către stat. În felul acesta cred că puțini vor mai apela nejustificat, se vor acumula bani la bugetul de stat și, dacă stau sa mă gândesc mai bine, mai găsesc și alte beneficii. Oricum amenzile pe care noi le aplicăm, în mare parte din ele, nu sunt încasate, deci, pecuniar vorbind, intervențiile noastre nu se concretizează, fiindcă pe cetățean nu-l interesează să plătească și asta deoarece nimeni nu-l constrânge. Poate că în cazul neachitării unor servicii către stat, se vor găsi părghiile necesare să-l execute, chiar și silit. Sunt state unde, anumite servicii îndeplinite de organele statului - în speță poliția - sunt plătite. Cum ar suna să intervii la un 112, ajungi, constați contravenția sau infracțiunea, dar îi înmânezi și o proformă individului? ;)

Toate cele bune. :emo-yessir:

Sa nu ne fie cu suparare, dar mi se pare o prostie sa-i ceri omului sa plateasca interventia. Statul nu se privatizeaza, cel putin nu ar trebui. Siguranta publica, serviciile medicale, educatia sunt unele dintre obligatiile statului de care omul trebuie sa beneficieze pt ca de-asta traieste intr-un stat, adica intr-o forma organizata a societatii si nu in triburi.

Sa zicem ca ti se fura vaca, principala ta sursa de hranire. Ce faci? Nu suni la Politie pt ca n-ai bani? Dar daca esti un somer, n-ai niciun ban in buzunar si esti atacat pe strada sau esti o babuta cu o pensie de 2 lei si cineva intra peste tine in casa? Deci, pe principiul "Ai bani- bine. Esti sarac- mori."?

Unele servicii ale statutului sunt moca (serviciile de urgenta, invatamantul cu 10 clase, etc) indiferent ca esti somer, elev, student, pensionar sau mare platitor de impozite, pt ca esti cetatenul unui stat, de-asta ai o cetatenie prin care se naste un raport de drepturi si obligatii reciproce intre tine si statul respectiv Altfel ne mutam in Africa, scapa cine poate.

Edited by ben
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pe noi nu ne-a intrebat niciodata nimeni ce este eficient sau ce nu. Cum de alte state nu au renuntat si nu renunta la acest sistem cu puncte. Legislatia rutiera nu este perfecta si normal ca trebuiesc aduse cateva imbunatatiri dar sa nu o relaxezi pana in halul asta. Pe cei ce sunt obisnuiti cu incalcarea legislatiei rutiere ii doare in cot ca vor fi amenzile mai mari ca oricum nu le vor plati. Nu e normal sa plateasca omul daca ai intervenit la un apel 112, pentru asta suntem platiti noi. Dar fiecare cu opinia lui.

Edited by Rusy
Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

șeful Poliției Rutiere, comisarul șef Lucian Diniță a declarat:

Am făcut un studiu la nivelul Poliției Rutiere și în urma acestuia am luat în calcul diverse propuneri care ar putea duce la modificarea Codului Rutier. Scopul este de a armoniza Codului nostru cu altele din Uniunea Europeană.

Nu se pune problema confiscării mașinilor pentru că nu este constituțional să confiscăm mașini. Doar căruțe putem confisca și asta din 2008, când a hotărât Curtea Constituțională.

Care o fi diferenta intre o caruta si un autoturism in viziunea celor de la Curtea Constitutionala, astfel incat ei au decis ca: NU e constituțional să confiscăm mașini, doar căruțe ... :hmmmt:

Link to comment
Share on other sites

  • Membru

:ner: Serios? Curtea Constitutionala a stat ea asa si a analizat si a ajuns la concluzia ca e constitutional sa confisti carute?

In schimb, masini nu. Dar carucioare pt butelii ? :ner:

Link to comment
Share on other sites

Ben mă refeream la persoanele ale căror venituri prosperă pe zi ce trece deși ei nu sunt plătitori de taxe și impozite. În această categorie poți introduce orice persoană cu venituri ilicite, care în viața ei nu a muncit, dar își permite un BMW pe care să-l rupă în două pe șosea și cu care să dea peste noi. Orice persoană cinstită, pensionar sau nu, de la oraș sau de la țară, figureayă cu un venit cât de mic: impozit pe salariu sau pensie, impozit pentru activități agricole, comerciale sau de altă natură, adică omul acela dovedește că și produce, nu doar consumă.

Pe când toți "porumberii antifonați", toate lichelele, toți infractorii, drogații, traficanții, s.a.m.d. trăiesc foarte bine pe spinarea mea, a ta și a celorlalți care muncesc și plătesc. Nu ți s-a întâmplat niciodată să ți se reproșeye că ești ”plătit din banii lui”? Cum să-mi spună una ca asta unul care toți banii îi bagă în buzunar și mă fură pe mine ca și cetățean?!

Vezi, trebuie să se facă distincția între cetățean - plătitor de taxe și impozite și căpusă - care doar consumă dar nu plătește.

Toate bune.

Link to comment
Share on other sites

  • Membru

Ben mă refeream la persoanele ale căror venituri prosperă pe zi ce trece deși ei nu sunt plătitori de taxe și impozite. În această categorie poți introduce orice persoană cu venituri ilicite, care în viața ei nu a muncit, dar își permite un BMW pe care să-l rupă în două pe șosea și cu care să dea peste noi.

OK, inteleg ce vrei sa spui si e frumos in teorie, dar cum stabilesti tu cand esti chemat la o interventie daca ala plateste taxe sau nu si de unde stii tu ca banii respectivului sunt facuti ilegal?

Si chiar daca ai stii sau ai avea o banuiala, pe ce baza iei tu masuri? Pt ca asa ceva nu poate fi oficializat si incadrat intr-o lege care stabileste ce si cum si pe seama careia poti sa actionezi. Sa zicem totusi ca un individ a fost probat ca evazionist fiscal sau ca orice alt infractor si a primit o condamnare in trecut, deci ai niste date contorizate, ai niste fapte concrete. Nu poti tu sa-i refuzi un serviciu de urgenta pe motiv ca acum ceva timp nu obisnuia sa plateasca niste dari la stat. Sau ce facem? Cream inca o baza de date cu cei pt care serviciul 112 nu e gratis ca sa stim la final daca ii taiem chitanta sau nu? E o prostie numai cand auzi asa ceva.

Spuneai ca aproape orice om cinstit are un venit care este impozitat. Elevul de liceu ce venit impozabil are? Dar somerul care tocmai ce a fost dat afara (mai ales in contextul actual)? Pe principiul tau inseamna ca nu e un om cinstit. Trebuie sa se astepte la finalul interventiei la o factura pt serviciile Politiei?

Nu ma intelege gresit, stiu ca suna frumos si corect ce spui tu, dar nu are aplicabilitate in viata reala.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

șeful Poliției Rutiere, comisarul șef Lucian Diniță a declarat:

Am făcut un studiu la nivelul Poliției Rutiere și în urma acestuia am luat în calcul diverse propuneri care ar putea duce la modificarea Codului Rutier. Scopul este de a armoniza Codului nostru cu altele din Uniunea Europeană.

A facut un studiu de capul lui ca pe noi nu ne-a intrebat nimeni, nu am vazut nici pe intrapol, nu am vazut nici pe mail, nu am vazut nici pe delta, cu cine a facut studiu? Cu noi nu. RUSINICA.

Link to comment
Share on other sites

Şeful Poliţiei Rutiere Lucian Diniţă a făcut câteva precizări referitoare la modificările propuse la OUG 195/2002

sursa ziarul ring

În speranţa că ne vom alinia la standardele europene în ceea ce priveşte Codul Rutier, Poliţia Română a propus o nouă serie de prevederi printre care eliminarea punctelor de penalizare, mărirea amenzilor şi suspendarea permisului mai mult de 90 de zile în cazuri de violenţă în trafic. „Punctele de penalizare nu sunt inutile, dar noi discutăm despre o măsură pe care statele Uniunii Europene au luat-o în ultimii ani. Este vorba despre o analiză discutată la nivel european şi s-a ajuns la concluzia că e mai eficientă aplicarea amenzilor decât punctele de penalizare, iar România, fiind membră UE, doreşte armonizarea legislaţiei. Dacă un cetăţean străin vine pe teritoriul ţării noastre, eu îi dau puncte de penalizare şi le trimit în ţara lui, el poate să spună că nu îl mai interesează pentru că la ei legea este alta”, ne-a mărturisit Lucian Diniţă, şeful Direcţiei de Poliţie Rutieră din Inspectoratul General al Poliţiei Române.

Nu se pot da amenzi în funcţie de venit

Din dorinţa de senzaţional, presa a inventat noi prevederi care i-au speriat teribil pe şoferi. „Informaţia conform căreia amenzile se vor da în funcţie de venitul fiecărui şofer este o făcătură! Acesta este un sistem elveţian pe care l-am discutat cu mult timp în urmă şi am spus de la început că nu poate fi aplicat în România. La noi discutăm despre oameni fără venituri şi care au o maşină, păi ce fac, nu îi mai amendez? Şi unde verific eu venitul lor? Este o altă făcătură de prost gust care a apărut pe la televizor. La TV s-au spus multe aberaţii despre modificările Codului Rutier. Este adevărat că se vor mări amenzile într-un cuantum stabilit de parlament”, a afirmat Lucian Diniţă.

„Cum să poţi confisca maşina?”

O altă ştire falsă care l-a intrigat pe şeful Poliţiei Rutiere se referă la măsurile care se vor lua împotriva celor care nu îşi plătesc amenzile. „La fel de fals este şi zvonul că, în cazul în care nu plăteşti amenzile, poliţia îţi poate confisca maşina. În august 2008, Curtea Constituţională a declarat că este neconstituţională confiscarea căruţelor şi calilor. Păi dacă aia este neconstituţională, cum să poţi confisca maşina? Este o aberaţie! La televiziuni au tăiat din montaj ceea ce am spus şi a rămas ce au vrut ei. Este lipsă de profesionalism!”, ne-a spus comisarul-şef.

Link to comment
Share on other sites

a mai zis maiastru niste chestii... gen..

"Punctele de penalizare vor fi eliminate pentru că acest sistem nu mai există în UE. Ele nu pot fi cuantificate nicăieri, decât în România. La ce mai folosesc?", spune Diniţă.

Răspunderea obiectivă a fost înţeleasă greşit de mulţi în aceste zile, după anunţul făcut de Liviu Popa, a mai spus Diniţă. "Această regulă se va aplica autovehiculelor surprinse cu nereguli, dar care nu sunt oprite în trafic pentru a fi sancţionate. De exemplu, în cazul radarelor fixe, de pe stâlpi, noi trimitem amenda acasă şi cerem proprietarului să precizeze cine se afla la volan la momentul contravenţiei. Acum n-o să mai fie aşa, proprietarul maşinii plăteşte amenda şi e treaba lui mai departe", a explicat Diniţă.

deci nu sunt sau sunt inutile in parerea domnului comisar sef?! sau depinde cand si cu cine vorbeste?

cum adica "e treaba lui mai departe"..?!?! :doh: se apuca cetateanul sa isi dea in judecata amicul caruia i'a imprumutat masina?! daca fapta comisa este sanctionata cu suspendarea permisului, ce face.. ?!?! deja nu mai am aer si cuvinte!!

L.E. cum adica "cum sa ii confisc masina"...?! pai Rosalul si ce firme de ridicari masini ce fac? nu e tot o confiscare pana la plata amenzii?!?!

Edited by Kayne
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.