Jump to content
POLITISTI.ro

Se va introduce permisul de conducere pt scutere (mopede, etc)


Catalin
 Share

Recommended Posts

  • Moderator

M.A.I. propune modificări la legislaţia privind circulaţia pe drumurile publice, datorită necesitătii transpunerii unor prevederi ale Directivei 2006/126/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 20 decembrie 2006 privind permisele de conducere, a căror aplicare urmează a se realiza de la data de 19 ianuarie 2013.

Ce este nou:

  • introducerea mopedelor şi triciclurilor în categoria autovehiculelor
  • se condiţionează conducerea mopedelor şi a autovehiculelor asimilate acestora de deţinerea unui permis de conducere corespunzător.
  • se revizuiesc categoriile de autovehicule pentru a căror conducere pe drumurile publice este necesară obţinerea permisului de conducere
  • se revizuiesc vârstele minime pentru obţinerea permisului de conducere
  • se renunţa la subcategorii, proiectul instituie şi norme referitoare la echivalări între categorii şi subcategorii de permise de conducere
  • se prevede introducerea duplicatului permisului de conducere în cazul schimbării numelui, pierderii, furtului ori al deteriorării permiselor de conducere (duplicatul se va elibera cu aceeaşi valabilitate administrativă cu documentul înlocuit şi nu cum este în prezent)

    Implicaţii începând cu data de 19 ianuarie 2013 (data punerii in aplicare a prevederilor Directivei 2006/126/CE a Parlamentului European şi a Consiliului privind permisele de conducere)


  1. Transformarea tuturor subcategoriilor actuale în categorii ale permisului de conducere
  2. Introducerea a două noi categorii ale permisului de conducere

    - categoria „AM”, destinată conducerii mopedelor şi tuturor vehiculelor asimilitate acestora. Practic, de la 19.01.2013, numai bicicletele vor
    mai
    putea fi conduse pe drumurile publice fără permis de conducere.

    - categoria A2, destinată conducerii motocicletelor ale căror perfomanţe şi caracteristici tehnice se situează între actuala subcategorie „A1” (viitoarea categorie „A1”) şi categoria „A”. Astfel, se completează, la un nivel superior al siguranţei rutiere, principiul accesului progresiv de la o categorie inferioară la cea imediat superioară acesteia;


  3. Mărirea limitei de vârstă pentru conducerea autovehiculelor din categoriile D si DE, de la 21 la 24 ani
  4. Revizuirea perioadei de valabilitate administrativă pentru categoriile permisului de conducere, astfel:

    - 5 ani pentru categoriile C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, Tr, Tb şi Tv;

    - 10 ani pentru categoriile AM, A1, A2, A, B, B1 şi BE.


Link to comment
Share on other sites

Oh, ce bine. Poate ii mai linistesc pe astia cu mopedele (daca se aproba pana la urma aceste modificari). :)

Link to comment
Share on other sites

Da asta trebuie apobata. Sa vedem atunci cati vor circula cu berea la bord.

Link to comment
Share on other sites

@florin, pai este obligatoriu sa aiba rca odata ce acel moped este inregistrat.

Link to comment
Share on other sites

@florin, pai este obligatoriu sa aiba rca odata ce acel moped este inregistrat.

si daca nu e inregistrat cum majoritatea nu sunt...e o amarata de amenda...si cum de cele mai multe ori cel care conduce un moped este si minor...se reduce la jumate...deci nu prea are efect

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Proiectul actului normativ are la baza necesitatea transpunerii unor prevederi ale Directivei 2006/126/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 20 decembrie 2006 privind permisele de conducere a caror aplicare urmeaza a se realiza de la data de 19 ianuarie 2013.
Pe de alta parte, proiectului este impus de necesitatea reducerii numarului accidentelor de circulatie in care sunt implicati conducatorii de mopede, tricicluri si motociclete. Situatia actuala este favorizata de legislatia rutiera in vigoare care permite conducerea mopedelor fara permis de conducere obtinut in urma sustinerii unui examen.

http://www.scribd.com/doc/56222195/Proiect-de-lege-pentru-modificarea-OUG-195

LEGE pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

am si eu un scuter am doi ani de cand circul cu el pe drumurile patriei vreau sa va spun ca sunt si foarte multi conducatori auto care nu au nici o treaba cu circulatia pe drumurile publice asa ca sa nu mai dam vina pe cei cu scutere ca nu aveti dreptate sunt multi care au luat permisu ca pe certificatu de nastere si daca au o rabla de taracana care polueaza cat 10 scutere se cred regi nu e asa de ce spun asta pai de curand un dobitoc cu numere de bulgaria ma acrosat si m ia spart un far si spoileru si tot el facea scandal dupa ce am rezolvat cu asigurarea lui care mi a luat o vara l am reparat asa ca mai bine ar rezolva cu inmatricularile de taracane si apoi de scutere cristi tulcea cam asa sta treaba

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Cine dă vina și pentru ce, pe cei cu scutere?

Iar dacă sunt mulți care au luat „permisu” atât de ușor, dar nu au nicio treabă cu circulația pe drumurile publice, atunci înseamnă că în cazul tău, care ai treabă și te pricepi atât de bine, nu o să fie nicio problemă să obții permisul de conducere, ci va fi numai o formalitate. Corect?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

gen situatiile cu care ma confrunt eu in trafic (pretul din ce in ce mai mare la benzina) ma fac sa-ti cumpar mopedul :ner:

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Eu ce nu inteleg cu legea asta care se schimba e :

1.Eu care am permis categoria B nu o sa mai pot conduce un scuteras micut ? Mi se pare o schimbare mult prea drastica, adica inainte se putea conduce cu un atestat care practic nu insemna nici o ora de pregatire, si eu care cunosc toate regulile de circulatie, trebuie sa sustin in ca un examen, dupa noua lege. Eu sincer ma gandeam sa imi iau un scuter pentru ca e prea scump sa tot conduci masina, la cum se mareste pretul la pompa...

2.Cand o sa inceapa examinarile pentru categoria AM? Banuiesc ca trebuie sa inceapa de acum, nu ?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

d) permisele de conducere eliberate pentru orice categorie sunt valabile pentru vehiculele dincategoria AM

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Moderator

Nu știu să-ți spun cum se va proceda (cu siguranță aspectul ăsta il vor lămurii colegii mei), dar motivul pentru care a fost introdus acest permis este armonizarea legislației românești la cea europeană.

Altfel spus, U.E. prin Directiva 2006/126/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 20 decembrie 2006 privind permisele de conducere, a impus acest lucru pentru toate țările membre.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

permis=test scris+proba practica

asa consider eu ca ar fi normal

acele atestate au devenit un fel de RCA ... ai banutu- mergi la scoala de soferi, „cumperi” un atestat si te-ai bagat cu trotineta in primul podet..

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Iar testul scris sa contina 35 de itemi din care sa ai voie sa gresesti raspunsul doar la doi. Si asta din prisma faptului ca acest permis este solicitat de persoane foarte tinere, iar capacitatea de memorare a informatiilor este ridicata in randul acestora.

Sa vad acum cate minusuri primesc, sper sa nu depasesc recordul si sa devin campion.

  • Upvote 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Azi a fost adoptat în Senatul României proiectul de lege pentru modificarea OUG 195/2002, cu 84 de voturi pentru, 2 împotrivă și 3 abțineri. Introducerea mopedelor şi triciclurilor în categoria autovehiculelor va avea ca urmare şi faptul că pentru situaţia conducerii fără permis se vor institui sancţiuni penale. Proiectul vizează, începând cu data de 19 ianuarie 2013, reglementarea vârstei minime pentru obţinerea permisului de conducere astfel: pentru categoriile A2, B, BE, C1 şi C1E, 18 ani împliniţi; pentru categoriile AM, A1 şi B1 - 16 ani; 20 de ani şi o experienţă de cel puţin doi ani de conducere a motocicletelor din categoria A2 sau cel puţin 24 de ani pentru motocicletele din categoria A. În plus, pentru categoriile C, CE, D1 şi D1E, precum şi pentru triciclurile cu motor cu putere de peste 15kW, vârsta minimă pentru obţinerea permisului este de 21 ani, în timp ce, pentru categoriile D şi DE, este de 24 de ani. Forul decizional va fi Camera Deputaților, Senatul fiind primă cameră sesizată.

Proiect modificare OUG 195 din 2002.pdf

Edited by Dan
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

sper ca introducerea unor noi categorii va mai limpezi un pic apele, caci limitari existau si pana acum, si nimeni nu le baga in seama. (vezi si la B si la A ref la vitezele de deplasare in primul an, si la A la capacitatea si puterea agregatului pe o perioda de timp dupa obtinerea permisului.) parerea mea, din nou am facut o lege care se refera la lucruri ce erau deja stipulate in lege. problema este in APLICAREA legilor. dar na... noi ne facem ca muncim, vede lumea ca ne agitam (ma refer la legiuitori / alesi, ca sa nu fiu intepretat).

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

La ce te referi, cond auto incepatori sunt obligati sa conduca in afara localitatii cu 80 km/h. Si se aplica.Daca vrei iti povestesc mai detaliat. Una peste alta e un lucru bun treaba cu pc pt mopede. Trebuie sa apreciem si ce e lucru bun in tara asta.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.