sebiv Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 Stim ca in topul discutiilor private intre barbati sunt masinile, fotbalul si femeile. Propun ca in acest topic sa discutam despre masini - de ce am ales sau am alege o anumita masina, lucruri pozitive sau negative la ele. Sigur avem colegi pasionati de subiectul asta. Sa incep eu - VW Golf 4, motor 1.4 AXP benzina.Ca si costuri e relativ usor de intretinut. Motorizarea asta e buna pt cei care nu fac prea multi kilometri, nu umbla prea mult in oras si nu tin neaparat sa simta o herghelie de cai putere sub ei. Link to comment
minutzu Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 (edited) exact motorizarea asta o am si eu pe maşină. am mai lucrat ceva la căluţi, cutie, rapoarte, soft, evacuare, admisie, etc ... sunt mulţumit de ea, aşa cum ai spus şi tu nu necesită costuri mari. având în vedere că m-am dat cu ea şi pe circuit şi nu a făcut impresie rea e OK. Edited March 1, 2011 by minutzu Link to comment
Moderator Catalin Posted March 1, 2011 Moderator Share Posted March 1, 2011 Detaliază te rog, la ce te referi când spui că ai mai umblat la cutie/rapoarte. Link to comment
minutzu Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 (edited) sunt modificate rapoartele la transmisie în cutia de viteze. sunt alte pinioane decât cele originale. am avut intenţia să îi montez şi un compresor de Corado, dar am renunţat până la urmă. erau costurile prea mari şi mi-a spus un mecanic că aş termina motorul. Edited March 1, 2011 by minutzu Link to comment
Moderator Catalin Posted March 1, 2011 Moderator Share Posted March 1, 2011 Și cum le-ai modificat? Ai luat de la alt model de cutie alte pinioane ... sau cum? Link to comment
minutzu Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 exact. a rămas numai carcasa exterioară a diferenţialului cu prinderea pe motor. restul e de polo GTI. mă ridică intr-a 2-a la 120. Link to comment
Mihay Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 pai si de ce o cutie "mai lunga" ar fi mai buna ? cam care este avantajul acestor rapoarte ? oricum ce are mai mult de 2 usi nu e pe gustul meu Link to comment
minutzu Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 in primul rând o viteză mai lungă îţi taie din timpii morţi la schimbarea treptelor. în al doi-lea rând fiind o cutie mai lungă îţi accelerează mai repede. cel puţin la mine se simte. Link to comment
Moderator Catalin Posted March 1, 2011 Moderator Share Posted March 1, 2011 Cam care este surplusul de putere, în urma „lucrării la căluți”? Link to comment
minutzu Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 (edited) de la 90 am ajuns la 140. nu pot să confirm sigur că sunt chiar 140 la roată deoarece nu am pus-o pe dynotest. dar aşa mi s-a spus după ce au fost efectuate toate modificările. oricum se simte diferenţa dintre ce a fost motorul şi ce este în prezent. asta vorbesc şi la consum, care ajunge undeva la 12-14 în oraş ( la stilul meu de condus ), iar în afară undeva la 10. Edited March 1, 2011 by minutzu Link to comment
Moderator Catalin Posted March 1, 2011 Moderator Share Posted March 1, 2011 Și care sunt în mare așa, modificările ce au adus acest plus de putere? Link to comment
Moderator Marius Posted March 1, 2011 Moderator Share Posted March 1, 2011 minutzu 140 cp dintr-un AXP mi se pare cam mult. Cine ti-a modificat softul? Link to comment
minutzu Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 (edited) la Szeged mi-a fost rescris softul. acolo au fost puşi cam 30 de cai. Catalin, au fost alezate galeriile de evacuare, ceva ceramic la pistoane, nu ştiu sigur ce, de aia nu vreau să mă pronunţ, filtru sport ce forţează admisia. Şi ceva la rampa de presiune. ( de aici am înţeles că a venit restul de 20 cai ) am uitat : evacuare sport integrală, de la galerie şi catalizatorul scos. Edited March 1, 2011 by minutzu Link to comment
Moderator Catalin Posted March 1, 2011 Moderator Share Posted March 1, 2011 Nu vreau să intrăm într-o polemică inutilă, dar 30 de CP numai din resoftare e un pic cam mult. Din câte știu, la un motor de 1.4 aspirat mai mult de 10-12 CP nu se pot obține în urma resoftării. Pot spune că sunt un fan al mașinilor VAG, am avut și eu un golf mk4 numai că era diesel, avea legendarul ALH, chiar și în prezent dețin tot o mașină VAG, am urmărit și încă urmăresc „fenomenul” pasionaților de mașini din grupul VAG, îi știu personal și destul de bine, pe câțiva dintre cei mai cunoscuți care se ocupă cu chiptuning-ul de pe la noi, nu pot spune că sunt un cunoscător fin, dar am idee. Link to comment
minutzu Posted March 1, 2011 Share Posted March 1, 2011 stai liniştit Cătălin. nu e nici o problemă. am mai spus şi mai sus ca nu sunt sigur de câţi cai mi-au fost adăugaţi. aşa mi s-a spus din Ungaria că au fost adăugaţi 30 prin rescrierea hărţii la injecţie. am spus că sunt curios de un dzno dar nu am avut unde. la arad nu există aşa ceva şi din câte am înţeles de la un prieten nici la timişoara. am mai spus deasemenea mai sus că am dorit să pun pe el compresor. cine a spus că îmi face lucrarea spunea că adaugă la motor 1 cal-litru. m-am mirat să mai pună la motor înca aprox 140 cai. de asta am şi renunţat la planul ăsta. Link to comment
Moderator Catalin Posted March 1, 2011 Moderator Share Posted March 1, 2011 Mi se pare că la Oradea există un stand Dyno, sau cel puțin era în plan să fie operațional la sfârșitul anului trecut. Mă pot interesa dacă dorești neapărat să o pui pe așa ceva. Personal, nu sunt adeptul ciptuning-ului, deși am avut ocazia să beneficiez de așa ceva ... nu m-a tentat niciodată. După cum spuneam mai sus, am avut un mk4 care mi-a plăcut rău, de fapt, acest model de mașină mi-a și rămas „la suflet” ... ocupă un loc special. Acum am trecut la ceva mai bun, îmi doream neapărat să trec la o cutie automată. Link to comment
minutzu Posted March 2, 2011 Share Posted March 2, 2011 Despre stand sincer nu am auzit. Personal nu ma incanta cutia automata. Am condus si nu am nici o satisfactie. Nu spun ca nu e comoda. E foarte comoda si ajuta enorm la condus, dar nu e stilul meu. Poate mai la batranete ma leg si eu de una. Link to comment
Sony Posted March 3, 2011 Share Posted March 3, 2011 @Minutzu, Pentru o accelerare mai buna, eu as fii cautat sa scurtez rapoartele CV, nu sa le lungesc. 1 Link to comment
Moderator danpin Posted March 3, 2011 Moderator Share Posted March 3, 2011 Totusi, sa nu monopolizam discutia cu nemtoaicele Renault megane sedan 1,5 dci diesel. Consum mic, siguranta, confort, spatiu in portbagaj suficient. Link to comment
Moderator danpin Posted March 3, 2011 Moderator Share Posted March 3, 2011 folclor, cel putin la mine Link to comment
Silviu vw Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Buna, referitor la 1.5 dci nu stiu daca cunosti ca sunt un pic cam pretentioase la motorina, in sensul ca, in timp daca utilizezi o motorina de proasta calitate se uzeaza prematur injectoarele si asta datorita presiunii foarte mari la care lucreaza injectia la acest tip de motor (cca 140 bar- circuitul pompa la injectoare). Mizeria sau impuritatiile din combustibil actioneaza asupra injectoarelor ca un abraziv, iar acestea nu mai pot asigura din cauza decalibrarii o pulverizare optima. Link to comment
mirmi Posted October 13, 2011 Share Posted October 13, 2011 am un vw passat 1.9 tdi 101 cp (74 kw)...mi se pare o masina buna in privinta consumului la greutate ei...are 1426 kg. am facut 3500 km Romania - Germania si a iesit consumul mixt 6 %....referitor la marirea CP costa 200 euro si dezvolta in plus 30 CP. Link to comment
Moderator danpin Posted October 13, 2011 Moderator Share Posted October 13, 2011 ...referitor la 1.5 dci nu stiu daca cunosti ca sunt un pic cam pretentioase la motorina... Cunosc, de aceea de 60.000 km bag doar de la Petrom si n-am avut probleme. 1 Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now