Jump to content
POLITISTI.ro
  • 0
mejustme

Circulaţia pe benzi în cazul motocicletelor

Question

mejustme

Se ia urmatoarea situatie:

Presupunem un bulevard cu 3 benzi. Pe banda 3 circula un atovehicul. Ceva mai in spate pe aceeasi banda circula o motocicleta. Cu viteza mai mare. Masina ajunge la intersectie si vrea sa faca stanga, se asigura, vede motocicleta dar considera ca are prioritate fiind amandoi pe aceeasi banda si vireaza la stanga. Motocicleta in ciuda semnalelor acustice si vizuale nu reuseste sa il evite.

Cine are dreptate? :)

 

PS: ca sa nu fie asa usor, banda 3 permite trecerea pe directia inainte sau la stanga.

Edited by mejustme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0
Ziggye

Daca l-a lovit in spate, motociclistul este vinovat pt. nepastrarea distantei. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
mejustme

Si daca l-a lovit in lateral?

 

Avand in vedere ca daca un autovehicul vireaza la stanga trebuie depasit prin...dreapta ( si nu prin stanga cum facea motociclistul) si ca motocicletele cand trec printre banzi nu pastreaza o distanta laterala de siguranta, ma intreb cat e de legal cum circula motocicletele si daca poate fi acuzat automobilistul de ceva. Mai ales ca spune ca s-a asigurat, l-a vazut dar nu a considerat ca trebuie sa ii cedeze trecerea ( chiar daca preventiv mai bine lasa nebunul sa treaca)...

Topicul e luat de pe motociclism.ro si mi s-a parut interesant. 

Edited by mejustme

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Marius

Discutăm cazul drobului de sare, sau ceva concret?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
DOD

Dat fiind faptul ca nu a mai raspuns nimeni de ceva timp, o sa incer eu, chiar daca titlul sectiunii nu-mi permite. Iar daca gresesc, rog un politist sa ma corecteze.

 

In situatia in care motociclistul loveste in spate masina ce executa virajul la stanga, el este vinovat pentru nepastrarea distantei, asa cum s-a mai spus si mai sus.

Daca motociclistul este angajat in manevra de depasire a autoturismului si este lovit in timp ce masina vireaza la stanga, vina apartine conducatorului de autoturism, conform urmatorului articol de lege:

 

O.U.G. nr.195/2002

Art.54. (1) Conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

 

Sunt niste cazuri destul de des intalnite si simple... nu stiu ce este atat de interesant.

Edited by DOD

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Cezar

Iti spun eu ce e surprinzator, nu interesant.

Majoritatea celor care conduc un vehicul, dupa parerea mea peste 80%, nu cunosc legea. Ei merg la bunul simt. Cand sunt intr-o situatie de decizie, ei actioneaza conform logicii lor, apoi, in caz de accident cauta interpretari ale legii.

 

Sunt cateva motive care converg impreuna catre situatii de accident.

1. Scoala auto. Condusul preventiv si defensiv se rezuma la: "condu pe banda ta, esti incepator acum!".

Elevul trebuie sa stie sa "faca formulare", in asa fel inca sa "ia" examenul, trebuie sa stie jaloane si sa nu "pice" traseul.

2. Motociclete sunt din ce in ce mai multe. Nu sunt diferiti motociclistii de automobilisti, dar, vehiculul le confera luxul de a se "inghesui" acolo unde nu le fierba oala, plus acceleratiile superioare unui automobil.

3. Soselele sunt din ce in ce mai bune si asta "invita" la viteze tot mai mari. Cei care declara ca drumurile proaste ajuta accidentele, hmm, poate tamponarile, dar drumurile bune invita la viteza

 

Ce se poate face?

 

Personal lucrez la un email care vreau sa-l trimit politiei prin care sa propun ca in cazul in care contraventia duce la suspendarea de permis, sa i se ofere soferului alternativa unei scoli suplimentare (platita de sofer bieninteles), de 2 zile sau 2 weekends-uri sau 4 dupa-amieze in care sa fie revizuit regulamentul si sa fie promovata atitudinea preventiva si condusul defensiv, cu filme de la smurd cu discutii pe baza celor mai frecvente cazuri intalnite in trafic si care duc la accidente.

Cei agresivi trebuie sa constientizeze ce pot produce, cum se poate schimba viata lor si a familiilor indoliate, sa stie legea prin exemple practice.

Sunt constient ca nu se "va prinde" de toti, dar daca peste jumatate din ei, vor tine seama.. e o corectare imensa pentru societate.

Asta poate fi extinsa si in scoli (care are un dublu efect, pentru ca elevul va corecta tatal cand merg impreuna cu masina) si la pietonii care traverseaza aiurea bulevarde aglomerate, care merg pe carosabil etc.

Efecte secundare...

Pai bolovanul chiar daca sta 3 luni fara permis tot asa se va urca la volan, in plus vor aparea firme acreditate de politie care vor face profit, asigura locuri de munca si deci, mai multi bani la buget din taxe si impozite

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Catalin

Mda, vor apărea niste firme ale unor smekeri, care contracost să elibereze o adeverintă si ăla să-si recupereze permisul, chiar dacă nici măcar nu stie unde este sediul firmei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Cezar

Depinde cum va suna proiectul.

Pregatirea s-ar putea desfasura in sediul politiei din cateva municipii de 2 ori pe luna, sa fie un numar limitat de licente, sa zicem 3-4 pe tara a unor firme care sa ajute la siguranta in trafic, poate tocmai din randul asigurarilor care ar fi direct interesati de o scadere a costului daunelor.

Eu sunt mai optimist, cred ca solutii exista, si, cat timp traiesc aici vreau sa imi fac datoria fara sa astept nimic in schimb, asta ma face sa dorm bine noaptea, :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
mejustme

Inteleg ca spuneti de alti ca nu stiu legea dar de fapt voi nu o stiti...

 

Intreb inca o data avand in vedere ca circulau pe aceeasi banda!

Avand in vedere ca o masina care face stanga conform codului rutier SE DEPASESTE PRIN DREAPTA domnule motociclist!!!

Avand in vedere ca nu cunoasteti norme de bun simt cand faceti lane spliting si ca nu pastrati o distanta laterala suficienta ( iar se face referire la codul penal), eu zic ca e foarte interesanta. 

 

Adica voi aveti impresia ca aveti prioritate oriunde? numai faptul ca trebuia sa depaseasca prin dreapta si nu prin stanga si motociclistul are vina mia mare. Apoi lane spliting se face avand o viteza maxima mai mare de doar ~ 10 km/h. Se face cu prudenta si nu ca si cum ar fi drepturile voastre!!

 

Pt toti motociclistii, va recomand macar sa cititi cum se face lane spliting: http://www.chp.ca.gov/programs/lanesplitguide.html

 

Deci motocicleta in primul rand trebuia sa depaseasca prin dreapta!!

 

Asteptam raspunsul unui politist. In schimb am primit 3 raspunsuri oarecum pe alaturi...

 

Cand vrei sa faci scoala aia, invata intai motociclistii sa conduca defensiv si preventiv!!


Eu zic in primul rand ca daca schimbi cuvantul motocicleta cu masina, si fiind amandoi pe aceeasi banda!!, s-ar schimba ceva in comentariul tau???

Apoi o masina care face stanga se depaseste prin dreapta.

Apoi mergand pe aceeasi banda avand in vedere ca nu pastreaza o distanta laterala suficienta, e ilegal.

Politia tace ca se mai fluidizeaza circulatia...dar.

 

Eu zic ca e foarte interesant subiectul.


Mai bine distribuie linkul ala printre toti motociclistii ca sa inteleaga cum se circula intre benzi, daca tot o faceti.

Nu se face cu motorul turat ca lasa sa ma auda prostul. Se face prudent, incet, precaut, gata sa opresti, cu frica in san nu cu tupeu ordinar...

Stiu, v-ati luat sosea...

Edited by mejustme
  • Downvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Marius

Nu ai primit răspunsuri de la poliţişti pentru că nu eşti capabil să formulezi o întrebare coerentă ori să expui o situaţie concretă.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
mejustme

Sau tu nu poti intelege. Mai citeste o data primul post. E foarte clar.


post-13318-0-69541700-1399037638_thumb.p

 

masina e rosie. Motorul vine din spate pe aceeasi banda si vrea sa mearga inainte prin stanga masinii. Ce o fi asa complicat si greu de inteles?

  • Downvote 7

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Kayne

Daca spui ca l-a lovit in lateral, banuiesc ca a fost in partea stanga a masinii. Dupa cum cineva deja ti-a raspuns, este exclusiv vina motociclistului pentru ca nu a pastrat distanta in mers. Legea din Romania nu spune nicaieri ca ai voie sa faci lane splitting, trebuie sa mergi frumos pe banda ta (apropo de soferii care se baga in tine ca "lasa bah ca ai loc si pe un sfert de banda".) 

Si nu ar strica sa pastrezi un ton un pic mai... politicos. Aici nu e motoretizm punct ro. 

  • Downvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Horia

Kayne de ce te bagi unde nu-ți fierbe oala? Te simți polițist și crezi că ești îndreptățit să răspunzi în locul lor. Oricum, pentru informarea ta, în răspunsul tău bați câmpii și spui numai tâmpenii.

mejustme stai prost de tot la capitolul logică și tu ești unul dintre cei care nu cunoaște legislația, iar cel mai probabil ai simțit nevoia să te dai în stambă, să-ți dai câteva ifose de mare cunoscător.

Ține minte că vinovat de producerea unui eventual accident în situația expusă în calicatura aia a ta se face conducătorul autoturismului dacă el este cel care virează la stânga peste motociclist.

Art. 54 spune foarte clar:

(1) Conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

Ceilalți participanți la trafic sunt și cei care circulă în aceeași direcție, iar conducătorul auto are obligația să se asigure din toate direcțiile, nu numai din sens opus. Dacă se încadra corespunzător pentru efectuarea virajului la stânga, nu mai avea loc niciun alt vehicul să se strecoare în partea lui stângă.

Iar dacă până acum nu ai realizat, reține că există situații când în stânga unui autovehicul care virează la stânga sa pot să se afle alte vehicule ce nu sunt obligate să-l depășească pe partea dreaptă. De exemplu când motociclistul virează și el la stânga, se poate poziționa foarte bine și legal tot în stangă (cum foarte bine în situația expusă poate susține motociclistul în cauză), ori sunt situații când conducătorul auto nu semnalizează sau nu îi funcționează lampa de semnalizare.

Și în astfel de situații conducătorul autoturismului are obligația să se asigure.

Cauza generatoare a accidentului este neasigurarea la schimbarea direcției de mers (care apropo nu e același lucru cu acordarea de prioritate cum afirmi tu mai sus) a conducătorului auto la efectuarea manevrei de virare la stânga.

Bine, nu mă aștept să pricepi mare brânză, pentru că după poveștile care le-ai scris în postările anterioare e clar pentru toată lumea că ai lipsit de la școală, ești deficitar la capitolul educație și bun simț.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Cezar

1.

Adica voi aveti impresia ca aveti prioritate oriunde? numai faptul ca trebuia sa depaseasca prin dreapta si nu prin stanga si motociclistul are vina mia mare. Apoi lane spliting se face avand o viteza maxima mai mare de doar ~ 10 km/h. Se face cu prudenta si nu ca si cum ar fi drepturile voastre!!

2.

Pt toti motociclistii, va recomand macar sa cititi cum se face lane spliting: http://www.chp.ca.gov/programs/lanesplitguide.html

3.

Cand vrei sa faci scoala aia, invata intai motociclistii sa conduca defensiv si preventiv!!

4.

Eu zic ca e foarte interesant subiectul.

5.

Mai bine distribuie linkul ala printre toti motociclistii ca sa inteleaga cum se circula intre benzi, daca tot o faceti.

Nu se face cu motorul turat ca lasa sa ma auda prostul. Se face prudent, incet, precaut, gata sa opresti, cu frica in san nu cu tupeu ordinar...

Stiu, v-ati luat sosea...

 

1.

Ai dat-o-n personal. Ai pus o intrebare ca apoi sa-ti versi frustrarea. De unde stii tu cum merg eu?

 

3.

Nu am spus nicaieri ca vreau sa fac eu scoala. Eu observ doar si propun organelor de conducere ale tarii, departamentelor care poate nu s-au confruntat cu idei de imbunatatire a vietii. Si da, propunerea e pentru toti participantii la trafic.

 

2 si 5.

E prima data cand citesc ceva de genul asta. In America de Nord stiam ca este interzis lane splitting. Apoi, aia e legea in California care nu se aplica in Romania. Tu invata regulile din Romania ca scartai bine de tot.

 

4.

Nu mi se pare interesant. Legea nu este interpretabila. Pentru mine e foarte clara. Apoi, esti foarte agresiv, nu poti discuta civilizat.

Edited by cezar1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Kayne

@Horia: o sa fac o schema / desen, caci e posibil sa ma fi exprimat prost. Revin

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Kayne

Dupa cum am promis.... intersectia N. Grigorescu - L. Rebreanu. Ambele vehicule vin pe Grigorescu, banda 3 (inainte si stanga). Auto face stanga sa intre pe Rebreanu, moto care vroia sa mearga inainte intra in el. Cu ce e vina soferului ? Poate sa nu fi semnalizat, motociclistul a crezut ca masina merge si ea inainte si a fost surprins cand ala a facut stanga brusc.

post-1462-0-59193300-1399092509_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Zaqk

In intersectii depasirea este interzisa. De asemenea exista o trecere de pietoni unde, din nou, depasirea este interzisa.

Presupunand ca nu voia sa incalce legea, este vinovat de neadaptarea vitezei la conditiile de trafic si de lovire din spate.

  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Catalin

Nu în toate intersectiile, ci numai în intersectiile cu circulatia nedirijată.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Cezar

Dupa cum am promis.... intersectia N. Grigorescu - L. Rebreanu. Ambele vehicule vin pe Grigorescu, banda 3 (inainte si stanga). Auto face stanga sa intre pe Rebreanu, moto care vroia sa mearga inainte intra in el. Cu ce e vina soferului ? Poate sa nu fi semnalizat, motociclistul a crezut ca masina merge si ea inainte si a fost surprins cand ala a facut stanga brusc.

attachicon.gifintersectie polro.jpg

 

Kayne, nu e cazul aici. In subiectul de fata avem de a face cu un "justitiar" care ar face orice sa loveasca un motociclst si sa nu traga consecintele. Citeste-i posturile.

Asta e genul de om care ti-ar deschide usa in fata sa te dea jos. Noroc ca legea nu-l ajuta.

Ii vad in trafic, ii stiu. Victimele frustratilor de genul lui sunt copiii de 22 de ani cu super-sport.

Ei, desi pot evita un accident, nu o fac, fac pariu ca are si camera de filmat pentru a castiga reputatie pe net.

Legea e clara, nu inteleg cum poate fi interpretata, la schimbarea directie de mers trebuie sa te asiguri. Ce atata filozofie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Marius

Dupa cum am promis.... intersectia N. Grigorescu - L. Rebreanu. Ambele vehicule vin pe Grigorescu, banda 3 (inainte si stanga). Auto face stanga sa intre pe Rebreanu, moto care vroia sa mearga inainte intra in el. Cu ce e vina soferului ? Poate sa nu fi semnalizat, motociclistul a crezut ca masina merge si ea inainte si a fost surprins cand ala a facut stanga brusc.

attachicon.gifintersectie polro.jpg

Șoferul e vinovat că nu se asigură când virează la stânga.

După părerea ta, motociclistul ce regulă (art.) a încălcat?

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Kayne

Putea sa fie si masina foarte bine, nu neaparat motocicleta. Sau puteau sa fie locurile inversate. Irelevant. Ambele sunt vehicule si ocupa una bucata loc pe banda, nu impart banda. Din punctul meu de vedere vorbim despre art 51. Si recunosc ca nu inteleg ce tot ii dati ca nu s-a asigurat vehicolul 1 (lovit). Sa se asigure ca ce?! Explicati-mi si mie va rog, ca poate gandesc stramb, si fara gluma, chiar vreau sa inteleg logica pentru care considerati ca auto care facea stanga e de vina.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Cezar

Putea sa fie si masina foarte bine, nu neaparat motocicleta. Sau puteau sa fie locurile inversate. Irelevant. Ambele sunt vehicule si ocupa una bucata loc pe banda, nu impart banda. Din punctul meu de vedere vorbim despre art 51. Si recunosc ca nu inteleg ce tot ii dati ca nu s-a asigurat vehicolul 1 (lovit). Sa se asigure ca ce?! Explicati-mi si mie va rog, ca poate gandesc stramb, si fara gluma, chiar vreau sa inteleg logica pentru care considerati ca auto care facea stanga e de vina.  

 

 

Art. 54 spune foarte clar:

(1) Conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcţiei de mers, [...] sau de virare spre dreapta ori spre stânga [...] este obligat [...] să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

 

Daa motociclstul loveste in spate (art51), discutam despre alt caz. In cazul asta motocicleta este in stanga automobilului care vireaza stanga si automobilul "agatza" / loveste motociclistul

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Kayne

Cezar, ce sa caute mobra in stanga auto? Pe partea stanga a benzii este scuar, iar in intersectie depasirea este interzisa. Din punctul meu de vedere, (caci nu am gasit topicul pe motoretism sa vad ce s-a intamplat) o varianta de lucru e asta: moto cu viteza in spatele masinii, crezand ca merge inainte, si s-a gandit ca il face in intersectie prin stanga, ca el ii da gaz. Masina semnalizeaza in ultimul moment ca face stanga, riderul se infige in ea. 

 

Ma rog, hai sa o luam altfel. Cum ar fi trebuit sa actioneze soferul pentru a nu se intampla ce s-a intamplat. Ce ar fi trebuit sa faca el?

  • Downvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Cezar

Sa nu schimbe directia de mers / vireze pana cand nu e sigur ca o poate face in siguranta.

 

Conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcţiei de mers, [...] sau de virare spre dreapta ori spre stânga [...] este obligat [...] să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Kayne

Repet, CE ar fi trebuit sa faca soferul in cazul asta. Este simplu. Tu esti soferul in cazul asta. Cum procedezi, pas cu pas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Cezar

Daca am intentia sa virez stanga, si pe partea stanga observ un copil d-asta, e clar ca nici eu nu m-am incadrat legal, dar in conditiile astea, incetinesc / astept / franez pana cand trece nebunul, dar nu schimb directia de mers.

Legea te obliga DOAR sa nu schimbi directia de mers, poti accelera, merge constant, decelera, asculta muzica etc

Edited by cezar1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Similar Content

    • Fry
      By Fry
      Buna ziua,
      Va rog sa ma informati daca se poate inmatricula o motocicleta de 125 cc pe numele unui minor de 17 ani, care are permis de categorie A1.
      Dorim sa fie cu numere alb-negru, nu galben-negru (adica pe Primarie).
      Cu multumiri, Fry
    • boggdan19
      By boggdan19
      Buna ziua! S-ar putea ca intrebarea mea sa vi se para o prostie dar mai bine sa intreb si sa fiu sigur. Vreau sa-mi cumpar o moto ktm de tip cross ( neinmatriculabila pentru ca nu are far,semnal) acum vine partea funny Nu am carnet categoria A doar B. Daca vreau sa practic motocross pe camp,terenuri private si enduro prin paduri este vreo problema din punct de vedere legal? Mentionez ca acea moto nu va vedea drum public decat din remorca sau din duba. Multumesc in avans
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.