Jump to content
POLITISTI.ro

Protest impotriva cresterii pretului carburantilor!


Postare recomandată

Publicat

Cred ca si noi ar trebui sa fim solidari cu protestul impotriva cresterii pretului carburantilor. Pe langa deja cunoscutele metode mediatizare, plata cu monede si nealimentatul in zilele de 17, 18, 19, ianurie, o noua metoda de protest s-a conturat si parerea mea e ca daca va fi mediatizata si vor exista cat mai multi adepti are cele mai mari sanse de reusita. Mai multe detalii gasiti pe acest site.

  • Moderator
Publicat

nu voi alimenta in zilele alea, dar parerea mea personala e ca acest protest va avea acelasi efect cu dansul pinguinului in Piata, la miting .

Plus ca, multi dintre manifestanti vor alimenta zdravan in cursul zilei de maine :doh:

  • Membru
Publicat

Poate ar trebui ca si colegii de la Iasi sa inteleaga ca oamenii care au manifestat impotriva preturilor nu la sunt dusmani!

  • Moderator
Publicat

La Craiova jandarmii i-au amendat pe câțiva dintre protestatarii ce au plătit cu monezi la o benzinărie, pe motiv că ... au claxonat abuziv. :doh:

Publicat

Prima idee mi se pare cea mai buna . Aceea ca, trebuie ca una dintre benzinariile care au cel mai aiurit pret ,sa fie sanctionata timp de o luna prin nealimentarea cu carburant de acolo . Atunci se simte intradevar ceva dar si asa la nivel minimal sa nu credeti ca o sa dea faliment . Doar ca o sa stea pe ginduri putin mai mult cel ce trebuie si o sa se gindeasca ca ,faza se poate repeta peste citeva luni dupa ce si-o mai fura si altii . Poate doar asa sa se intimple ceva cu pretul asta aiurea . Cu toate ca , am vazut ceva intr-o seara la T.V . de unde rezulta pretul tonei plecate din rafinarie undeva pe la 372 de euro si acciza statului la 470 de euro . Apoi transportul si finalul pe litru de benzina CO95 era undeva la 54 lei . Rezulta ca 61% din pretul carburantului se duce in buzunarul statului . Deci magaria nu o fac cei ce livreaza pina la urma ci ,cei care maresc accizele tot timpul . :hmmmt:

  • Moderator
Publicat

O astfel de formă de protest ar fi mult mai eficientă dacă ar fi adoptată de transportatori, abia atunci cred că s-ar simți ceva în bugetele de încasări ale benzinarilor.

Procentul, din totalul cantităților comercializate, pe care îl reprezintă clienții cu mașini particulare cred că este nesemnificativ.

Publicat

Ca o parere personala ,dar nu o luati de sigur pentru ca nu stiu realitatea cred ca , transportatorii care consuma sute de tone de carburant ca si firma au ceva contracte incheiate de livrare carburant de unde, la valori asa de mari li se asigura facilitati de reducere . Altfel la volumul de transport pe firma , inregistreaza pierderi destul de serioase care ar trebuii sa se reflecte ca si cost in serviciul de transport produse . Mai mult ca sigur ei si-au gasit clientul care sa le dea un carburant , cu care sa se incadreze per total cu beneficiu la final de operatiune . Cel putin asa cred eu . Altfel trebuia sa vedem ceva coloane de tiruri , microbuze si alte autovehicule care sa protesteze ca si in Grecia . :hmmmt:

  • 2 săptămâni mai târziu...
Publicat

sursa telegrafonline.ro

Taxa de un cent pe litru a fost eliminată!

Deşi boicoturile şi protestele au avut drept ţintă principală benzinăriile Petrom, prima veste utilă pentru şoferi vine de la Rompetrol, care anunţa, aseară, că taxa de un cent pe litru aferentă Fondului Special pentru Produse Petroliere a fost eliminată şi că, urmare a acestei operaţiuni, compania reduce, astăzi, preţurile benzinei şi motorinei cu 0,03 lei/litru. Ministerul Economiei a transmis, vineri, o informare în care arăta că datoria fostei Companii Române de Petrol (CRP) a fost stinsă şi că plăţile către Fondul Special pentru Produse Petroliere vor fi oprite, iar taxa nu mai trebuie să se regăsească, din acea zi, în preţul carburanţilor. Până în prezent, Guvernul, Ministerul Finanţelor sau cel al Economiei nu au anunţat aprobarea vreunui act privind eliminarea taxei.

TAXA PENTRU DATORIE A MERS PATRU LUNI PE PLUS. Amintim că taxa a fost introdusă pentru stingerea datoriilor fostei Companii Române de Petrol, de aproape 650 de milioane de dolari, şi s-a aplicat de la 1 ianuarie 2001 pentru carburanţii produşi şi comercializaţi în România, iar din 2005 s-a aplicat şi celor exportaţi. Datoria fostei Companii Române de Petrol, reprezentând creditele contractate pentru finanţarea importurilor de ţiţei din perioada 1992-1997, a fost acoperită integral încă din luna octombrie a anului trecut, dar statul a continuat să încaseze taxa de un cent pe litru, sumele suplimentare fiind utilizate pentru diminuarea datoriei publice.

EXPLICAŢII UTILE. Compania menţionează că în prezent nivelul total al sumelor virate de Rompetrol Downstream către bugetul de stat (taxe, accize, TVA) reprezintă 49% din preţul final al benzinei şi de 46% din cel al motorinei. În acelaşi timp, cuantumul accizei din preţul final al carburanţilor este 29% pentru benzină şi de 26% pentru motorină. Rompetrol arată totodată că fiecare companie petrolieră are propriul mod de calcul al preţului carburanţilor la pompă, în funcţie de costurile de procesare a ţiţeiului, distribuţie a combustibililor şi operare a reţelei. Componentele preţului carburanţilor sunt TVA, acciza, costuri logistice (distribuţie primară şi secundară - salarii, întreţinere, amortizări - rovignetă, anvelope de iarnă etc), costuri de operare reţea de distribuţie (salarii, taxe, impozite locale, utilităţi, investiţii obligatorii), costul materiei prime (inclusiv costurile aferente aprovizionării şi prelucrării acesteia), costuri financiare (dobânzi, credite investiţii), respectiv adaos comercial. În mai multe oraşe din ţară au avut loc, de la începutul anului, proteste ale şoferilor, care au mers la benzinării şi au alimentat maşinile cu cantităţi mici de combustibil, pentru care au plătit cu monede.

  • Moderator
Publicat

Și încă un episod din ciclul „vara nu-i ca iarna” sau „apa e udă” ...

Pigmeul are acum și o confirmare oficială, „mulțumită” unui raport al ANAF ce spune că majorarea preţului carburanţilor de-a lungul anului 2010 a fost una nejustificată, nefiind determinat de evoluţia cotaţiilor de bursă la ţiţei, cursul valutar şi taxele percepute de stat.

Publicat

nu este competenta ANAF sa controleze modul de stabilire a pretului atit timp cit taxele si impozitele sunt corect inregistrate si achitate. asta este treaba consiliului concurentei.

pe de alta parte ginditi-va ca platim taxe la taxe - adica TVA se aplica la pretul cu taxa de drum inclusa deci avem TVA la taxa. O tara de cretini!!

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Adaugă...

Informaţii importante

Am plasat cookie-uri strict necesare pe dispozitivul dvs. pentru afişarea optimă a paginilor. Puteţi în orice moment să modificaţi setările cookie-urilor, altfel vom presupune că sunteţi de acord să continuaţi. Utilizând acest site, sunteţi de acord cu Termenii şi condiţiile de înregistrare şi Politica de confidenţialitate.