Jump to content
POLITISTI.ro
  • 0
Anodin

Modul de solutionare al unui accident usor

Question

Anodin

Buna ziua!

 As vrea sa aflu parerea politistilor de la rutiera, de solutionare, intr-un caz de accident usor dintre un autobus si un taxi. Pe scurt iata descrierea evenimentului:un taxi OPRESTE IN STATIA DE AUTOBUZ ca sa ia sau sa se dea jos un client din masina. Autobuzul vine, trece de taxi si in incercarea de a intra in statie il acroseaza usor. Care este vina si de ce? Şi mai am o întrebare: poliţistii sancţioneaza în principiu pe cel din a cărui cauză s-a produs un accident sau efectul acestuia?

Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

16 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
AndreiS

Buna ziua!

Vinovat de producerea accidentului e conducatorul autobuzului pentru ca a acrosat taxi-ul. Acesta din urma poate fi sanctionat pentru oprire in statia pentru mijloacele de transport in comun.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Anodin

Mulţumesc de răspuns! 

Dar cum rămâne cu cauza producerii şi efectul rezultat? Eu am auzit din discuţiile unor prieteni care au ajuns in instanţă cu ceva accidente, că judecatorii sancţionaza pe cel din a carui CAUZA  a avut EFECT accidentul.....Stau si ma gandesc ca eu as putea pune masina , de exemplu, de-a curmezisul drumului si neputand evita, cel care ma loveste este vinovat, chiar daca eu incalc total legea si  fortez producerea unui accident.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Catalin

Oprirea neregulamentară nu este cauza care a produs acel accident, ci neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers sau cu alte cuvinte faptul că cel ce a virat nu a efectuat această manevră corect. Sunt mulţi şoferi de autobuz care se întâlnesc zilnic cu astfel de situaţii, dar întrucât efectuează manevra corect nu îi acroşează pe cei opriţi acolo, deci oprirea neregulamentară nu este şi nu poate fi cauza ce a generat accidentul, ci manevra deficitară a autobuzului.

Dacă o maşină este oprită "de-a curmezişul" drumului iar tu ajungi în zonă, nu înseamnă că o poţi tampona, pentru că în mod normal nu are voie să fie acolo. Poate că maşina a rămas în pană acolo, nu ai de unde să ştii, important este că nu o poţi tampona pe considerentul că nu are ce căuta acolo.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
AndreiS

Nu ar trebui sa confundati contraventiile cu infractiunile. Daca cineva "pune masina de-a curmezisul" savarseste infractiunea de creare a unui obstacol pe partea carosabila ( vezi art. 92 din O.U.G 195/2002 republicata ) fapta ce se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amenda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
floxtrot

@andreiS - oprirea pe banda 3 pe un bulevard ca sa faci stanga peste dubla linie continua se incadreaza la crearea unui obstacol pe partea carosabila? ma lovesc de situatia asta zilnic in vreo 2-3 locuri pe Bdul Grivita... zona de 60km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Anodin

Totusi eu raman la convingerea ca daca taximentristul nu comitea o contraventie nu exista efectul de tamponare. Codul rutier sanctioneaza pietonul care trece pe rosu, si-l mai pune si sa plateasca daunele pentru avariile produse masinii care l-a lovit! Deci il gaseste vinovat pe cel  din a carui cauza a avut loc efectul. In aceasta situatie de ce este de vina pietonul si nu conducatorul auto? Ca  nu a condus corect astfel incat sa nu comita un accident? Si totusi am avut situatii in care politistul , dupa parerea mea foarte corect, a aplicat culpa comuna in situatii asemanatoarea cu accidentul dintre autobuz si taxi. Ma refer aici inclusiv la despagubirea rca. 

Iar blocarea si implicit crearea unui obstacol pe carosabil de catre un cond. auto este caz penal, floxtrot, problema este ca nu se poate aplica asta in cazul pe care-l descrii, mai degraba politistii ar lua carnete pentru trecerea peste linia continua.

  • Downvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
AndreiS

@floxtrot - virajul la stanga peste linia continua este contraventie ( 9 pct de amenda si 6 pct de penalizare ) si nu se incadreaza la ce discutam mai sus.

@anodin - faci confuzie intre vinovat si cauza generatoare. Este ca si cum ai spune ca ai fi putut intra in statie, "mutand" taxi-ul deoarece acesta nu avea ce cauta acolo. Nu ma intelege gresit, nu sunt de acord cu opririle/stationarile taxi-urilor in statia ratb dar la cum ne-ai explicat cele intamplate ti-am raspuns cine se face vinovat de producerea accidentului

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
floxtrot

nu doream sa deschid un topic nou, incercam sa aduc in discutie niste situatii gri din legislatie... as avea cel putin 5-6 exemple unde autorul "moral" isi repara masina pe banii asigurarea altuia. 2 dintre ele le-am gasit in practicile asiguratorilor din strainatate si sunt total opuse rezolvarilor date la noi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Marius

Anodin aprecierile tale se bazează pe logica drobului de sare din povestea lui Creangă ori a suflatului în iaurt. Încearcă să dai dovadă de puţin bun simţ şi să nu mai postezi pe acest website asemenea inepţii.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Anodin

Nu vreau sa intru in polemica cu dumneata d-le Maruis, pentru mine a fost o nedumerire , modul de rezolvare  a acestui caz. Nu cred ca am dat dovada de lipsa de bun simt si nici ca am jignit pe cineva. In ceea ce priveste "ineptia" , poate ca este asa cum zici dumneata, dar si  afirmatia ca Pamantul este plat a fost considerata o ineptie....In alta ordine de idei , nimeni nu este obligat sa citeasca ceea ce scriu si cu atat mai mult  sa-mi raspunda , la o problema  care pentru mine nu era clara! Cu scuzele de rigoare, sper ca nu sunteti politist...

Multumesc tuturor celor care mi-au raspuns cu privire la accident!

  • Downvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Catalin

Şi eu sper ca tu să nu fii posesorul unui permis de conducere, deoarece logica de care dai dovadă e admirabilă, e sublimă, dar lipseşte cu desăvârşire, din moment ce deşi ţi s-a explicat cât se poate de clar şi cu toate astea compari traversarea neregulamentară a unui pieton, cu oprirea neregulamentară a unui vehicul. 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
danpin

...dar si  afirmatia ca Pamantul este plat a fost considerata o ineptie...

Si acum nu mai este? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Anodin

Ba da si acum este o ineptie, dar acum nu se mai pune la indoiala..... :lol: .

Din pacate ii insel speranta  domnului Marius, ca nu am permis: am si inca de multisor , pentru doua categorii. Pe amandoua le-am obtinut din " prima" si fara sa folosesc "lotul Pitesti"( nu ma caracterizeaza apelarea la astfel de mijloace). Cu ceea ce as putea sa ma laud, si doresc tuturor posesorilor de permise , este ca  de cand am obtinut permisul SINGURELE AMENZI  le-am luat  de doua ori, pentru ca nu am avut centura de siguranta pusa(pur si simplu am uitat). Si vreau sa mai spun ca desi nu am sisteme antiradar sau detectoare nu am avut "onoarea" sa dau banii pe astfel de amenzi. Si nici pentru  parcare neregulamentara sau prioritate,sau alte contraventii, pentru ca eu intotdeauna ma gandesc ca nu e mosia lui tata sa fac ce  si cum vreau eu pe drum. Cu alte cuvinte respect codul rutier si pe ceilalti participanti la trafic. In schimb nu voi accepta nici un fel de abuz sau amenzi date astfel din partea nimanui: le voi contesta in instanta. Daca am gresit, platesc, si-mi cer scuze, daca nu, nu  am bani de aruncat! Eu am dorit sa stiu daca ca si principiu politistii penalizeaza CAUZA sau EFECTUL generat de incalcarea codului rutier si am inteles ca se penalizeaza cauza. Ok ! Asta a fost tot! Multumesc.

  • Downvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Anodin

Buna ziua!

As vrea sa aflu parerea dvs. in cazul unui accident petrecut in urmatoarele conditii: pe un drum cu o singura banda pe sens, marcajul axial  fiind linie discontinua, un autoturism opreste langa axul drumului  si semnalizeaza intentia de a vira la stanga pentru a intra in  curtea unei societati. In spatele lui se formeaza o coloana din doua masini , iar o a treia masina intra in depasirea celor trei, moment in care prima masina si cea aflata in depasire se acroseaza. Masina care depasea este aruncata intr-o a treia masina parcata regulamentar. Va rog sa sa va dati parerea privind vinovatia cu privire la producerea accidentului.

 Cu stima A.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Marius

Noi nu "ne dăm cu părerea", doar habarniştii fac lucrul ăsta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
viorelvictor

Masina parcata pe trotuar , care estompeaza vizibilitatea , un prieten iese de pe o stradă secundară cu partea din față a mașinii, dar iese cu o jumatate de metru în plus deoarece nu vedea sa se asigure din cauza unei masini parcate care estompeaza vizibilitatea si face accident cu o masina care circula regulamentar , este vina prietenului meu deoarece avea stop , insa politistul nu i-a măsuri si împotriva conducătorului auto care avea masina parcata pe trotuar , iar din cauza ei prietenul meu a iesit cu o jumătate de m in fata si a facut accident, oare polițistul nu trebuia sa-l amendeze si pe conducătorul auto care a parcat pe trotuar și a estompat vizibilitatea?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.