Jump to content
POLITISTI.ro
  • 0
Sign in to follow this  
Octavian

Conditiile privind returnarea unui produs?

Question

Octavian

Daca am cumparat ceva care s-a stricat la scurt timp sau care ulterior constat ca are defecte, il pot returna?

In ce conditii o pot face?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
LORD

Da, daca are certificat de garantie (in termen) si bon fiscal sau factura. Comerciantul/producatorul este obligat sa il repare pe cheltuiala sa sau sa il inlocuiasca in termen de 30 de zile. In caz contrar plangere la Agentia de Protectia consumatorului. Comerciantii au obligatia sa afiseze in unitate la loc vizibil afis cu telefonul de la protectia consumatorului. Daca este un produs alimentar expirat sau nu corespunde conform etichetei de pe ambalaj, posti sesiza si fostul Sanepid (Directia de Sanatate publica care are compartimente de profil in fiecare oras) .

Mai exista o prevedere legala, am citit-o dar nu mai retin exact unde, ca pe pe perioada cat se repara bunul, comerciantul este obligat sa iti asigure altul in loc. Prevederea era valabila pentru anumite bunuri (mai mari gen frigider, tv, etc. ) pentru care se presupune ca sunt indispensabile vietii cotidiene .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Catalin

In magazinele normale, poti returna produsele in 24 de ore sau maximum 48 de ore.

Daca achizitia se face prin intermediul unui magazin online, atunci ai dreptul de a returna produsul in termen de 10 zile. Asa spune Ordonanta de Urgenta 130/2000 republicata. Potrivit acesteia, consumatorii au dreptul de a renunta la contract in termen de 10 zile lucratoare de la data primirii produselor, fara penalitati si fara a invoca vreun motiv. Insa se poate sa trebuiasca sa suporti cheltuielile de expediere ale produsului inapoi la comerciant.

In cazul in care, inainte de livrarea produsului, comerciantul nu furnizeaza consumatorului un set de informatii, termenul in care poate fi reziliat contractul este de 90 de zile.

Daca in perioada de garantie se dovedeste ca produsul este defect, Centrele Service Autorizate, vor repara produsul sau vor inlocui partile defecte, fara a solicita plata manoperei sau a pieselor, conform conditiilor de garantie.

La solicitarea acordarii garantiei trebuie sa prezinti produsul impreuna cu TOATE accesoriile cu care s-a livrat precum si cu ambalajul original. De asemenea produsul trebuie insotit de factura fiscala si certificatul de garantie (in original) completate clar si corect si de o mentionare scrisa a defectului constatat.

Nu poti beneficia de garantie daca nu etichetele sau sigiliile de garantie nu mai sunt intacte. Garantia se pierde si in situatia in care insemnele care atesta modelul sau seria produsului au fost modificate, sterse, indepartate sau au devenit ilizibile, precum si daca produselor care prezinta nefunctionalitati datorate manipularii si/sau instalarii improprii, folosirii neconforme cu instructiunile de utilizare, pentru daune provocate din cauza reparatiilor executate de persoane neautorizate, de schimbari ale starii originale ale aparatului, de influente naturale sau de pastrare in conditii improprii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.