Jump to content
POLITISTI.ro
  • 0

Service Reprezentanta auto


mittza1992
 Share

Question

Buna ziua,

 

Saptamana trecuta am achizitionat un autovehicul nou. In urma cu trei zile de la achizitie m-am hotarat sa-i fac rodajul pana la Constanta, iar pe autostrada am observat ca imi tremura volanul la viteza constanta si la decelerare (nu si la accelerare). M-am dus cu masina la garantie in service-ul reprezentantei de unde am cumparat autovehiculul, iar dupa 80 de kilometri de hinghereala pe autostrada de catre un mecanic din service intr-un test de conducere, acesta imi confirma verbal problemele pe care le-am declarat la intocmirea fisei de service. In aditie, acesta mi-a mentionat inainte de testul de conducere ca am o anvelopa stramba pe spate (irelevant pentru tremuratul volanului). La sfarsitul testarii, mi s-a spus sa ma prezint la receptie, iar acolo baiatul care mi-a deschis fisa de service mi-a spus ca masina nu are nicio problema, in fisa nu mi-a trecut niciun diagnostic, dar mi-a trecut "necesar echilibrat roti" si mi-a inchid dosarul si m-au trimis la plimbare. Dupa aceasta, m-am dus imediat la un service sa-mi echilibrez rotile pe banii mei si acestia mi-au spus ca rotile sunt perfect echilibrate si ca nu din cauza asta tremura volanul la 130 km/h si masina cu totul la decelerare si ca e alta problema. Am toate hartiile: fisa de service pe care nu scrie nimic semnata de mine si de service, fisa de inchidere service in care scrie citatia de mai sus si factura de la service-ul unde am efectuat echilibrarea pentru roti in care scrie clar ca rotile erau deja echilibrate.

 

Intrebarea mea este: ce pot sa fac sa-mi faca o constatare si sa-mi repare ce e defect din moment ce ei ma trimit la plimbare prin toate partile, actele nu se pupa intre ele si masina are doar o saptamana si este in garantie?

 

Multumesc frumos,

Mihai

Link to comment
Share on other sites

16 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

la problema ta tot un mecanic poate sa iti dea un diagnostic, eu pot doar sa-ti dau un sfat ca data viitoare sa-ti cumperi si tu o masina.

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Mergi la protectia consumatorului si intreaba-i pe ei ce au nevoie

 

In paralel poti merge la RAR (incearca la Voluntari) du-te si la omologari individuale si la artizanale si intreaba cat te costa un test. Il platesti, un inginer iti va testa masina si completa un raport de incercari.

Prima data te duci la reprezentanta si le dai o copie a raportului. Le ceri alta masina si plata testului.

Daca nu te ia in seama, OPC si/sau judecata.

Tie acum iti trebuie un raprot tehnic care sa sustina ceea ce spui.

 

Am avut un caz asemanator acum multi ani cand lucram acolo. Era vorba de un Daewoo Cielo la care geometria nu era ajustata si masina "tragea" dreapta.

Dupa testele noastre si eliberarea raportului oficial i-au schimbat masina.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

la problema ta tot un mecanic poate sa iti dea un diagnostic, eu pot doar sa-ti dau un sfat ca data viitoare sa-ti cumperi si tu o masina.

 

:lol: , funny

Omu e suparat si i-o tragi si tu acuma.

A facut-o.., asta e, sa incercam sa-l ajutam.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Eu mă îndoiesc că-i vor schimba maşina. Şi probabil că şi el este conştient că nu îi vor înlocui maşina, ci doar îşi doreşte să fie tratat omeneşte şi nu luat la mişto sau trimis la plimbare. Bănuiesc că omul vrea ca cei din reprezentanţă să-i repare maşina, că doar este în perioada de garanţie şi nu este vorba despre un radio, ci o maşină.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

nu e BMW sau o marca de top, dar am prins o oferta buna. nu ma deranjeaza tremuratul daca era vorba de o problema de "echilibru" la roti. mie mi-e teama sa nu fie altceva mai serios sa se intample altele mai in colo.

 

PS: Cu trotineta asta am fost si pana la munte si faceam de rusine soferii de BMW



nu ma astept neaparat sa mi-o repare ei, macar sa-mi dea un diagnostic sa stiu ce trebuie sa repar la alt service sa nu ma jupoaie de bani prea mult

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Inainte de toate, incearca sa te duci la alta reprezentanta. Garantia masinii ti-o ofera producatorul, nu dealerul; sunt obligati sa asigure garantie, chiar daca nu ai cumparat masina de la ei.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

nu e BMW sau o marca de top, dar am prins o oferta buna. nu ma deranjeaza tremuratul daca era vorba de o problema de "echilibru" la roti. mie mi-e teama sa nu fie altceva mai serios sa se intample altele mai in colo.

 

PS: Cu trotineta asta am fost si pana la munte si faceam de rusine soferii de BMW

nu ma astept neaparat sa mi-o repare ei, macar sa-mi dea un diagnostic sa stiu ce trebuie sa repar la alt service sa nu ma jupoaie de bani prea mult

 

ouch..,

Anunta-ma data viitoare. plecam dimineata si facem impreuna transalpina si transfagaraseanu. eu cu motocicleta bmw.

Punem aici pe site sa vedem si cine cade in plasa lui Tess

Pierde primul care opreste sa bea apa sau merge la toaleta, :)

 

 

Eu mă îndoiesc că-i vor schimba maşina. Şi probabil că şi el este conştient că nu îi vor înlocui maşina, ci doar îşi doreşte să fie tratat omeneşte şi nu luat la mişto sau trimis la plimbare. Bănuiesc că omul vrea ca cei din reprezentanţă să-i repare maşina, că doar este în perioada de garanţie şi nu este vorba despre un radio, ci o maşină.

Depinde ce are. Ma gandesc ca reprezentanta stie ceva, altfel i-o schimbau sau o trimiteau inapoi. Dealers-ii nu apartin de firma constructoare. Ei sunt clienti. Firma ar putea decide sa tina masina ca demo (yeah rite) sau ca masina de curtoazie.

Eu zic ca poate fii serios daca ii tremura in frana de motor doar nu si in accelerare.

 

nu e BMW sau o marca de top, dar am prins o oferta buna. nu ma deranjeaza tremuratul daca era vorba de o problema de "echilibru" la roti. mie mi-e teama sa nu fie altceva mai serios sa se intample altele mai in colo.

 

nu ma astept neaparat sa mi-o repare ei, macar sa-mi dea un diagnostic sa stiu ce trebuie sa repar la alt service sa nu ma jupoaie de bani prea mult

 

Ba sa te deranjeze. Masina noua (nici cea veche) n-are voie sa mearga ne-echilibrata. E vorba de siguranta ta si a mea care te depasesc (aia stiu sigur, :) )

Chiar sunt consternat de reactia ta. Adica dai o caruta de bani si "nu te deranjeaza" tremuratul.

 

Verifica la OPC ca daca se intampla in primele 2 saptamani o poti returna sau asa ceva.

Nu o repara pe banii tai si mai ales la garaje din colt. Pierzi garantia.

Cel mai sigur pune mana pe un raport oficial recunoscut in Romania (si cel mai sigur e RAR-ul) si ii ai la degetul mic. Le poti cere si daune ca ti-au stricat concediul.

Ai ca mi-au venit dracii acum. Parc-as fi cumparat-o eu.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

O sa incerc, multumesc de sfat!!!



asta am zis si eu, tremuratul in sine nu ma deranjeaza... ma ingrijoreaza ca poate fi altceva mai serios. o jeanta stramba sau dezechilibrate nu e pericol, dar o bieleta de directie sau altceva e mare pericol si d-asta ma ingrijorez

 



si in legatura cu excursia, mai repede te doare pe tine spatele sau amortesti pe motocicleta decat eu in masina. iar la viteza, sa nu comparam motorul cu masina. un lamborghini face cu greu un motor la 130 de cai

Link to comment
Share on other sites

  • 0

si in legatura cu excursia, mai repede te doare pe tine spatele sau amortesti pe motocicleta decat eu in masina. iar la viteza, sa nu comparam motorul cu masina. un lamborghini face cu greu un motor la 130 de cai

 

pai ce tu ai lamborghin? si e obositoare. cu lamborghini n-am mers dar in 911 si F40 m-am urcat.

 

 

anul trecut ca "antrenament"

sambata, buc - siret (vama) - buc

duminica, buc, Transalpina - Sebes - Cartisoara - Transfagaraseanu- Buc.

 

Acum peste 10 zile, plec intr-o excursie de 10,000 la Norkapp, asa ca nu stii cu cine te pui, :)

 

Pentru tine, primul punct, OPC si mergi pana la RAR, vorbesti acolo la omologari individuale si la artizanale. Iti trebuie un inginer de la incercari pentru securitate rutiera sa mearga si sa completeze un raport.

In prima faza o sa-ti dea o estimare a cat de costa.

Chiar cu estimarea asta poti merge la dealer sa-i spui care sunt pasii pe care ii urmezi. S-ar putea sa-l dai pe brazda.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Mai spune-le ca faci si o vizita cu raportul RAR pe la televiziuni si gata sa vezi ce mielusei sunt

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Inainte sa ajungi la RAR, adica, CHIAR inainte, cu o seara inainte sau in aceeasi zi, depinde de programare, mergi la un dealer autorizat si faci o echilibrare. Pe raportul de lucru sa-ti treaca data si nr de km.

 

Alta alternativa este sa cauti un inspector autorizat de curte pentru investigatii accidente auto. Astia sunt folositi in cazul in care mergi in judecata cu companii de asigurare care nu vor sa-ti plateasca dauna, pe motiv de "frauda". Mergi la un nene d-asta, ii explici, il intrebi costul si iese la un drive test dupa care face si o investigatie sumara (trebuie sa constate, nu e necesar sa analizeze si ce genereaza purtarea ciudata a masinii), si iti elibereaza un raport.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

In cele mai multe cazuri, vibratiile in volan la franare sunt rezultatul ovalizarii discurilor, ceea ce este foarte ciudat la o masina noua. Nu este de la echilibrare pentru ca ar exista trepidatii tot timpul la viteze mari, nu doar pe franare.

Verifica starea lor, chiar daca aceasta ovalizare nu este vizibila. Uzura lor iti poate spune cat de noua a fost masina pe care ti-au vandut-o. Au mai fost cazuri cu masini hamalite de aia de pe la reprezentante, care mai apoi au fost vandute drept noi.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

N-a zis nimic de franare, a zis doar de decelerare si de mers constant.

Echilibrarea dinamica nu este neaparat simtita tot timpul, "la viteze mari", ci anumite regimuri.

 

Eu am patit-o chiar la reprezentanta Renault din Nantes (eram acolo la punctul reviziei si zic, s-o fac la mama ei acasa).

Mi-au prezentat si o oferta de gume buna, asa ca am schimbat si anvelopele. 

Cum weekendul trebuia sa stau acolo, mi-am plnificat o excursie la Hossegor (vreo 500km one way)

La 110 sa-mi zboare volanul din mana, dimineata la 5.

Am oprit pe banda de urgenta crezand ca nu mi-au strans o roata. Rotile cu plumbi, si stranse.

Stanga-mprejur si la hotel la somn, sa nu ma racesc prea tare.

La 10 merg la echilibrare si era facuta cu fundul.

CU hartia de la ei, firma la care lucrez au obtinut discount la alte vehicule la servece-ul lor.

 

In Romania am constatat ca si busonul la ulei avea alta caracteristica, noroc ca era dintr-un material mai moale si nu mi-a distrus filetul de la baie, filtrul de ulei strans cu parghie de 2m.

Daca ma intreaba cineva, prefer Serus. Cel putin acolo pot sta langa ei.

Pe drumul de intoarcere cu Meganul de 1.9 am depasit nenumarate Peugeot 308, 1.6 hdi 112 cai, 6 trepte, ce zic eu, fara numar, fara numar...

 

 

Revenind la cazul de fata,

eu cred ca e ori pe transmisie ori a lovit cu roata (fatza) vreun obstacol.

 

parerea mea insa nu conteaza. ceea ce conteaza este un act oficial de la RAR sau de la un inspector autorizat.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.