Jump to content
POLITISTI.ro

Sunt legale cauciucurile cu ghinturi in Romania?


nicu3940

Recommended Posts

BUNA . LUCREZ IN NORVEGIA SI VREAU SA STIU DACA ESTE LEGAL SA-MI PUN CAUCIUCURI CU GHINTURI PE TIMPUL IERNII.NU STIU DACA LEGEA-MI PERMITE ACUST LUCRU SAU NU...! AICI ESTE LEGALA,DOTAREA MASINILOR PE TIMP DE IARNA CU ASTFEL DE CAUCIUCURI.VA ROG SA-MI SPUNETI DACA ESTE SPECIFICAT IN LEGE ASA CEVA...(daca-mi este interzis prin lege,folosirea unor astfel de cauciucuri de iarna)! VA MULTUMESC !

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

In Codul Rutier din Romania nu exista nicio prevedere care sa interzica circulatia autovehiculelor echipate cu astfel de anvelope.

Link to comment
Share on other sites

Subscriu si eu ce a postat colegul mai sus, daca te tine buzunarul, totusi poate ne ajuta un coleg de la rutiera sa ne lumineze ce inseamna "anvelopele au alte dimensiuni sau caracteristici decât cele prevăzute în cartea de identitate a vehiculului, prezintă tăieturi sau rupturi ale cordului ori sunt uzate peste limita legal admisă" si pentru care se retine cretificatul de inmatriculare concomitent cu sanctiunea pecuniara, probabil se refera la dimensiuni sau daca in certificat nu sunt prevazute astfel de anvelope se retine certificatul?!

Link to comment
Share on other sites

eu am pus pe masina mea un clio cauciucuri aduse chiar din norvegia marca hancock cred... au intradevar ghinturi pe ele....sub forma de mici cuisoare sau ma rog cum altfel sa le descriu... dezavantajul este ca daca nu le rulezi pe zapada gheata.... se tocesc le am cam de o luna... si pana acu am fost oprit o singura data sa ma intrebe ce e cu instalatia de xenon care am montat-o pe proiectoare faza lunga si faza scurta.... deci nici vorba de cauciucuri :P testat pana acu totu ok

PS: creeaza un zumzait continu si absolut toti se uita ciudat la tine.... cauciuc cu ghinturi second hand uzat in proportie de 15% il gasesti undeva la 80 de lei.... nou am vazut adus tot de cineva cu 170 de lei... vorbim de 175.65.r14

ca alte beneficii pe asfalt nu am vazut ceva iesit din comun insa pe noroi... noroi inghetat chiar si pe zapada si gheata m-am dat acu de curand NET SUPERIOR se simte o diferenta ..... se infi

ghinturile sunt adaugate special pentru a oferi un extra grip.... si in general daca prinzi gheata isi fac treaba fantastic.....

Edited by gelum
Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Ha ha, legat de dimensiuni efectiv nu mai ai ce sa ii faci conducatorului auto si de data asta tot din cauza unui vid legislativ si explic imediat ce vreau sa zic. In noile modele de certificate de inmatriculare, "ieoropene" nu se mai trec dimensiunile de la anvelope, asa ca eu, ca si conducator auto, pot sa imi pun cauciucuri de 225 45 17 pe o Dacie 1300 ca nu ai cum sa imi iei C.I.-ul intrucat nu sunt obligat sa iti prezint cartea de identitate a masinii. Legat de uzura maxim admisa, vezi ca in OUG 195/2002 modif. sunt prevazute dimensiunile santurilor de pe cauciuc maxim admise ca uzura...de masurat cred ca le masori cu sublerul...de rupturi si alte alea nu mai vorbesc, se stie despre ce e vorba...se vad cu ochiul liber. Dar repet, la dimensiuni, daca nu are certificat de inmatriculare model vechi nu ai ce sa ii faci.

Link to comment
Share on other sites

  • Member

ai dreptate, Kmcoio, dar daca prinzi un filtru-actiune- cu inginerii RAR, ce faci? in foaia tehnica inginerul v-a scrie se despre dimensiunea anvelopelor, pentru ca au pentru "orice" model de auto date tehnice de fabricatie, asa ca o DACIA cu anvelopr 225/45/17.. nu va fi omologata.

Eu imi pun anvelope cu dimensiunile specificate in cartea de identitate a masinii sa nu am discutii cu ai nostrii colegi de la rutiera sau RAR-ul

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Corect...eu spuneam ca este un vid legislativ sau o tampenie faptul ca nu mai sunt trecute dimensiunile anvelopelor in certificatele noi. Probabil in UE au alte metode de a verifica felul cauciucurilor si daca corespund...la noi, daca nu ai inginerii RAR cu tine, nu ai ce sa ii faci. Si apropo, si eu tot cauciucurile trecute in carte le am pe masina, nu altele...nu ca nu mi-ar ajunge 205 60 16...blink.gif

Link to comment
Share on other sites

de masurat cred ca le masori cu sublerul...

E suficient sa te uiti la martorii de uzura. Sunt segmentele un pic mai adancite decat profilul unui cauciuc nou. Cand profilul s-a tocit pana ce alea ajung "la fata" se considera uzat complet si trebuie inlocuit. Sunt pusi de obicei la 1.6 mm martorii de uzura, dar la cauciucuri de iarna pot fi si mai sus, posibil dublu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.