Moderator Marius Posted November 3, 2010 Moderator Share Posted November 3, 2010 De la începutul acestui an, Poliţia de Frontieră Română a derulat 97 contracte din fonduri europene nerambursabile, prin Facilitatea Schengen, în valoare de aproximativ 160 milioane euro, prin care a achiziţionat un număr de 1337 autovehicule, 29 nave şi echipamente specifice supravegherii şi controlului frontierei, care vor intra în dotarea PFR până la sfârşitul anului. Autovehiculele noi, dotate la standarde de ultimă generaţie, sunt destinate securizării viitoarei frontiere externe Schengen, în scopul creşterii eficienţei misiunilor executate şi a calităţii supravegherii frontierei terestre. Mijloacele tehnice au fost achiziţionate, în calitate de autoritate contractantă, de către Oficiul de Plăţi şi Contracte PHARE (OPCP) din subordinea Ministerului Finanţelor, beneficiar fiind Poliţia de Frontieră, prin mai multe proiecte, astfel: Proiect RO FSCH 23.3 - Achiziţie pentru îmbunătăţirea controlului şi supravegherii frontierei, incluzând şi autospeciale de supraveghere cu termoviziune - proiect în valoare de 20,58 milioane euro. Proiect RO FSCH 18.2. – Mobilitate Terestră, format din cinci loturi, în cadrul căruia, până la sfârşitul anului 2010, Poliţia de Frontieră recepţionează autoturisme de teren, autoturisme pentru munca operativă de oraş, autospeciale transport câini, microbuze şi ATV-uri. Valoarea totală a proiectului este de 34,87 milioane euro. Proiect RO FSCH 18.1. – Mobilitate Navală, în cadrul căruia, până la sfârşitul anului 2010, Poliţia de Frontieră va recepţiona o navă maritimă de supraveghere, 3 nave de patrulare şi intervenţie, 5 şalupe de patrulare, 20 ambarcaţiuni de patrulare, precum şi alte mijloace de mobilitate navală. Valoarea totală a proiectului este de 68,82 milioane euro. Proiectul, RO FSCH 23.3. Lot 3 - Achiziţie echipamente pentru supraveghere operativă - Autospeciale de supraveghere cu termoviziune are o valoare de 10.507.015 euro, contractor fiind firma Pro Optica. Prin acest proiect au intrat în dotarea PFR 59 de autospeciale de supraveghere cu termoviziune, marca Land Rover, model Discovery 4 cu aspect exterior comun al vehiculului comercial. În cadrul proiectului RO FSCH 18.2. – Mobilitate Terestra, 4 din cele 5 loturi de autovehicule şi echipamentele au intrat deja în dotarea Poliţiei de Frontieră, iar până la sfârşitul acestui an vor fi primite şi autospecialele transport câini, fiind repartizate astfel: 18.2. lot 1. Mobilitate terestră - 426 autoturisme de teren, marca MASSIF IVECO, cu o valoare de contract de 18.347.810,95 euro, iar contractor este Rădăcini Motors. 18.2. lot 2. Mobilitate terestră – 402 autoturisme pentru munca operativă de oraş, marca: VOLKSWAGEN PASSAT VARIANT - 350 buc şi AUDI A4 - 52 buc, cu o valoare de contract de 7.393.098,80 euro, având ca şi contractor Porsche România. 18.2. lot 3. Mobilitate terestră – 250 microbuze 8+1, marca VW Transporter Kombi, valoare contract – 6.096.270,95 euro, contractor – Porsche România Specificaţii tehnice: motor 2.0 TDI, 4 Motion, 140 CP, cutie viteze 6+1, numar locuri: 8+1 18.2. lot 4. Mobilitate terestră – 50 autospeciale transport câini, marca Mitsubishi L200, valoare contract - 1.234.000 euro, contractor-Casa Auto Specificaţii tehnice: motor 2.0, Diesel, 140 CP, cutie viteze 5+1, prevăzut cu două cuşti montate în bena, poate fi utilizat pentru transportul a 5 poliţişti complet echipaţi şi doi câini 18.2. lot 5. Mobilitate terestră – 150 ATV-uri, valoare contract – 1.799.523,72 euro, contractor - C&I Autovehiculele asigură condiţii moderne de lucru pentru echipaj, deplasare rapidă şi intervenţie oportună în cazul producerii unor evenimente de frontieră. Eficienţa sporită a măsurilor de securizare a frontierei este posibilă şi printr-un substanţial suport logistic, în continuă dezvoltare şi modernizare, atât cu fonduri comunitare cât şi cu cele disponibile de la bugetul de stat. Până la derularea contractelor pe Facilitatea Schengen, gradul total de dotare al Poliţiei de Frontieră pe linie de mobilitate terestră era de 34%, iar pe frontiera externă de aproximativ 41%. Prin implementarea proiectelor finanţate din fondul Facilitatea Schengen, dotarea cu mobilitate terestră la frontiera externa va ajunge la un grad de aproximativ 75%. Derularea acestor programe de îmbunătăţire a suportului logistic, alături de celelalte acţiuni derulate de Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Poliţia de Frontieră, vor duce la îndeplinirea obiectivului de aderare la spaţiul Schengen, care reprezintă unul din obiectivele strategice ale României, după integrarea în rândul statelor membre ale Uniunii Europene la 1 ianuarie 2007. INFORMATII DE BACKGROUND: Ministerul Administaţiei şi Internelor, prin Poliţia de Frontieră Română, a atras fonduri europene pentru securizarea frontierelor în cadrul programelor PHARE şi Facilitatea Schengen după cum urmează: PROGRAME PHARE Poliţia de Frontieră Româna a beneficiat în perioada 1998 - 2008, pentru realizarea obiectivelor pe care România şi le-a propus în vederea aderării la Uniunea Europeana, respectiv creşterea capacităţii de acţiune a P.F.R. pe linia combaterii eficiente a infracţionalităţii transfrontaliere şi asigurării securizării graniţelor române, de fonduri în valoare de 123,95 milioane Euro (94,01 milioane Euro Phare şi 29,93 milioane Euro cofinanţare), resurse folosite în cadrul: proiectelor de înfrăţire instituţională (în cadrul cărora au fost elaborate: Legea P.F.R. şi Legea Frontierei, a fost proiectată noua structură a P.F.R., a fost elaborată noua programă de învăţământ şi noua procedură de recrutare pentru personalul P.F.R., au fost întreprinse primele acţiuni de implementare a Strategiei de Management Integrat a Frontierei, a fost înfiinţat Centrul Trilateral de Contact de la Galaţi, a fost elaborat Manualul Poliţiei de Frontieră - Aplicaţia Naţională Schengen şi au fost instruite un număr de 1.581 cadre P.F.R. în domeniile operative, crearea cadrului de cooperare internaţională şi cu instituţiile naţionale în domeniul combaterii traficului de droguri şi fiinţe umane, elaborarea procedurilor şi regulamentelor interne în acest domeniu, elaborarea documentelor de cooperare cu instituţiile similare din statele vecine şi statele membre U.E., îmbunătăţirea cadrului şi structurilor de schimb de informaţii, proiectarea legislaţiei şi a structurilor de gestionare a informaţiilor din cadrul Sistemului Integrat de Observare Supraveghere la Marea Neagra), a proiectelor de furnizare servicii şi a proiectelor de sprijin investiţii (prin care au fost achiziţionate autovehicule tot-teren, ambarcaţiuni, echipamente IT, autospeciale de supraveghere, echipamente de vedere pe timp de noapte, echipamente de control a documentelor şi a fost reabilitat Centrul de Instruire şi Perfectionare de la Iaşi, implementarea proiectului pilot al Sistemului de Comunicaţii voce / date al P.F.R., autovehicule de patrulare şi muncă operativă, ambarcaţiuni de patrulare şi intervenţie, echipamente specifice de control şi verificare a documentelor, extinderea sistemului integrat de comunicaţii voce / date a P.F.R., echipamente pentru implementarea primei faze a Sistemului Integrat de Observare Supraveghere la Marea Neagră). Conştientizând necesitatea realizării unui sistem integrat de securizare a frontierei, Poliţia de Frontieră Română a făcut demersurile necesare pentru finalizarea fazei de proiectare, contractare şi implementare a programului Phare multi-anual 2004 - 2006 "Întărirea Managementului şi controlului la frontieră", care va permite dezvoltarea capacităţii instituţionale de aplicare a acquis-ului Uniunii Europene în domeniul managementului şi controlului frontierei, pentru pregătirea aderării României la Uniunea Europeană. FACILITATEA SCHENGEN Prin Facilitatea Schengen, UE finanţează acţiuni la noile frontiere externe ale Uniunii, pentru punerea în aplicare a acquis-ului Schengen şi controlul la frontierele externe. Implementarea Facilităţii Schengen pentru România, conform Deciziei 895 şi Planului Indicativ 2007 – 2009 aprobat de Comisia Europeana la 15.10.2007 (şi versiunile actualizate), are ca obiective generale: Întărirea controlului şi a supravegherii frontierelor externe, precum şi a capacităţii de combatere a criminalităţii transfrontaliere Întărirea controlului prin creşterea capacităţii de stocare şi accesare a bazelor de date. Poliţia de Frontieră Română este beneficiara a 158,278 milioane Euro, corespunzătoare primului obiectiv, aferente următoarelor domenii : [*] achiziţie de mijloace de mobilitate navală şi terestră în valoare totală de 103,69 milioane Euro, [*] asistenţă tehnică şi echipamente IT necesare pregătirii condiţiilor de implementare ulterioară a sistemelor FADO şi APIS, în valoare de 0,025 milioane Euro [*] reabilitarea infrastructurii a 31 sedii operative ale PFR (sedii de SPF, PPF şi IJPF exclusiv situate pe frontiera externă a UE) – în valoare de 33,97 milioane Euro [*] achiziţia de echipamente şi mijloace tehnico-logistice specializate în vederea asigurării unui înalt nivel de supraveghere şi control la frontierele externe UE (dispozitive de examinare a documentelor şi biodetecţie, echipamente pentru controlul autovehiculelor, camere portabile cu termoviziune, ochelari de vedere pe timp de noapte, autospeciale de supraveghere cu termoviziune etc.) în valoare de 20,58 milioane Euro. I.G.P.R. - Biroul de Informare şi Relaţii Publice Link to comment Share on other sites More sharing options...
SandoKhan Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 Intreb si eu, nu cu rautate... La masinile alea nu se prevede si combustibil, RCA, CASCO, cauciucuri. alte piese? Nu de alta dar vor sta si alea prin curtile sectoarelor, iar colegii vor face fasia pe jos, iar alea care au asa ceva (putine) se vor plimba sefii cu ele? E ca in zicala aia: topor avem, coada ne mai trebuie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rusy Posted November 3, 2010 Share Posted November 3, 2010 (edited) Daca sunt luate in leasing (cea ce e foarte probabil) pe toata durata acestuia firma de leasing are obligatia de a plati rca, casco si rovinieta. Inspectoratele vor asigura combustibilul, verificarea tehnica si inspectia tehnica. Cel putin la mcv-uri asa este, eu vineri trebuie sa ma duc cu mcv-ul de verificarea tehnica de 15000 km. O sa va zic cat a costat, ca se elibereaza factura. Edited November 3, 2010 by Rusy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Catalin Posted November 3, 2010 Moderator Share Posted November 3, 2010 Expoziție de tehnică a Poliției de Frontieră - 03.11.2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Marius Posted November 3, 2010 Author Moderator Share Posted November 3, 2010 Nu cred ca sunt luate in leasing, vad ca au numere de MAI. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator CITADELA Posted November 3, 2010 Moderator Share Posted November 3, 2010 Se pot inmatricula cu nr special MAI, chiar daca sunt in leasing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Cristi Posted November 3, 2010 Moderator Share Posted November 3, 2010 ...de fapt, si civilii isi pot pune ce numar de inmatriculare vor ei la achizitionarea unei masini in leasing...asta ca o completare la ce a zis colegul Citadela. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maf150 Posted November 4, 2010 Share Posted November 4, 2010 Sunt luate din fonduri europene nerambursabile deci nu sunt in leasing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Membru Ispy Posted November 4, 2010 Membru Share Posted November 4, 2010 ...si pentru noi, cand se vor face astfel de dotari mult asteptate ...k sa nu mai rada lumea ca avem "slick-uri" in loc de cauciucuri de iarna, ca ni se inoada planetarele la curbe sau ca se blocheaza "prastia" cand vrei sa tragi?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now