Situatie: drum cu zapada si gheata pe alocuri, doua benzi pe sens, una din benzi plina de zapada, se circula doar pe banda doi pe fiecare sens, pe prima banda sunt masini parcate pe zapada.
Pe drum circula 3 masini, A,B,C in acelasi sens. A si B cu o distanta de 5-6 metri intre ele, C urmand la aproximativ 20-30 metri in urma. B semnalizeaza dreapta si ajunge pe jumatate pe banda 1, cu semnalizarea pusa spre dreapta. C se inscrie in depasire si se pozitioneaza pe sensul opus, banda de la axul drumului. Cand C ajunge la aproximativ 2-3 lungimi de masina distanta de B, B porneste spre stanga pentru a intra in parcarea de pe partea stanga a drumul, ajungand perpendicular pe sensuride de mers. C trage de volan spre dreapta pentru a incerca sa treaca prin spatele lui B. B franeaza si este lovit in stanga-spate si este intors la 45 de grade (invers sensului de mers initial). Din cauza vitezei mici daunele au fost materiale (spoilere sparte, un far si un stop de inlocuit) si rezolvate pe cale amiabila - B isi repara masina pe rca-ul lui C iar C isi repara masina pe casco.
La politie am fost sfatuiti sa rezolvam pe cale amiabila, doarece C avea casco si rca, iar B doar rca, altfel C va fi considerat vinovat din cauza locurilor unde au fost lovite cele doua masini.
Ce concluzii am tras eu
- B fiind oprit cu semnal dreapta, pe jumatate iesit de pe carosabilul practicabil trebuia sa se asigure la plecarea de pe loc
- daca C ar fi intrat in stalpul mijloc al lui B ar fi fost considera vina lui B la politie
Daca C ar fi avut o camera auto si inregistrarea video a evenimentului s-ar fi ajuns la alta concluzie in privinta vinovatiei?
Question
vladb
Situatie: drum cu zapada si gheata pe alocuri, doua benzi pe sens, una din benzi plina de zapada, se circula doar pe banda doi pe fiecare sens, pe prima banda sunt masini parcate pe zapada.
Pe drum circula 3 masini, A,B,C in acelasi sens. A si B cu o distanta de 5-6 metri intre ele, C urmand la aproximativ 20-30 metri in urma. B semnalizeaza dreapta si ajunge pe jumatate pe banda 1, cu semnalizarea pusa spre dreapta. C se inscrie in depasire si se pozitioneaza pe sensul opus, banda de la axul drumului. Cand C ajunge la aproximativ 2-3 lungimi de masina distanta de B, B porneste spre stanga pentru a intra in parcarea de pe partea stanga a drumul, ajungand perpendicular pe sensuride de mers. C trage de volan spre dreapta pentru a incerca sa treaca prin spatele lui B. B franeaza si este lovit in stanga-spate si este intors la 45 de grade (invers sensului de mers initial). Din cauza vitezei mici daunele au fost materiale (spoilere sparte, un far si un stop de inlocuit) si rezolvate pe cale amiabila - B isi repara masina pe rca-ul lui C iar C isi repara masina pe casco.
La politie am fost sfatuiti sa rezolvam pe cale amiabila, doarece C avea casco si rca, iar B doar rca, altfel C va fi considerat vinovat din cauza locurilor unde au fost lovite cele doua masini.
Ce concluzii am tras eu
- B fiind oprit cu semnal dreapta, pe jumatate iesit de pe carosabilul practicabil trebuia sa se asigure la plecarea de pe loc
- daca C ar fi intrat in stalpul mijloc al lui B ar fi fost considera vina lui B la politie
Daca C ar fi avut o camera auto si inregistrarea video a evenimentului s-ar fi ajuns la alta concluzie in privinta vinovatiei?
Multumesc pentru timpul acordat
Link to comment
Share on other sites
0 answers to this question
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now