Jump to content
POLITISTI.ro
  • 0

Schimbare carte identitate la expirarea termenului de valabilitate


geony
 Share

Marius
Message added by Marius,

Evidenţa persoanelor şi eliberarea actelor de identitate sunt realizate în România de către serviciile publice comunitare de evidenţa a persoanelor, care funcţionează, din anul 2005, în subordinea consiliilor locale municipale, orăşeneşti şi comunale - mai simplu, în cadrul primăriilor şi nu mai au absolut nicio legătură cu Poliţia Română ori cu poliţiştii.
Pentru informaţii şi detalii privind elibararea actelor de identitate trebuie să vă adresaţi instituţiilor din cadrul administaraţiei locale, nu poliţiştlor.

Question

Ma intereseaza ce acte si taxe trebuie pregatite in vederea preschimbarii cartii de identitate.

Totodata doresc formularul pentru cererea de preschimbare in format electronic

, pentru a merge cu el completat.

Dupa informatiile gasite de mine este vorba de taxa CEC(n-am aflat valoarea actualizata), timbru fiscal(n-am aflat valoarea actualizata) certificatele de nastere si casatorie(original plus copie xerox) plus prezenta proprietarului(casa in care locuiesc este pe numele tatalui meu)

Daca aceasta preschimbare poate fi facuta cu aproximativ 1 luna inaintea expirarii deoarece tatal meu pleaca din localitate( Bucuresti) in concediu in perioada cand expira cartea mea de identitate.

Nu sunt /nu am fost in situatii legate de divort.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

13 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Moderator

Evidenţa persoanelor şi eliberarea actelor de identitate sunt realizate în România de către serviciile publice comunitare de evidenţa a persoanelor, care funcţionează, din anul 2005, în subordinea consiliilor locale municipale, orăşeneşti şi comunale - mai simplu, în cadrul primăriilor şi nu mai au absolut nicio legătură cu Poliţia Română ori cu poliţiştii.
Pentru informaţii şi detalii privind elibararea actelor de identitate trebuie să vă adresaţi instituţiilor din cadrul administaraţiei locale, nu poliţiştlor.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Eu abia mi.am facut buletinul, 2 taxe am platit la sediul celor de la evidenta populatiei iar cererea o iei de la ei.

Acte necesare:

- copie dupa certificat (si originalul)

-copie dupa actul casei/apartamentului unde ai domiciliul(si originalul)

-CI vechi

-taxele care le platesti acolo

-cerere tip de la biroul eliberare CI

-dosar plic

Cam atat din ce imi amintesc eu, in cazul in care esti casatorit iti trebuie copie dupa certificatul de casatorie si certificatele de nastere a copiilor daca e cazul.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Documentele necesare:

- Cerere pentru eliberarea cărţii de identitate;

- Actul de identitate şi cartea de alegător (dacă este cazul);

- Certificatul de naştere, în original şi copie xerox;

- Certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau soţului supravieţuitor, în original şi copie xerox;

- Hotărârea de divorţ, definitivă şi irevocabilă (dacă este cazul), în original şi copie xerox;

- Certificatul de deces al soţului/soţiei decedate, în cazul soţului supravieţuitor, în original şi copie xerox;

- Documentele cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum şi, după caz a celui cu care se face dovada adresei de reşedinţă, în original şi copie xerox;

- Chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate de 7 RON, achitată la Serviciul Impozite şi Taxe din cadrul Primăriei;

- Documentul, cu care face dovada achitării, în condiţiile legii, a taxei extrajudiciare de timbru, de 4 RON, plătită la Serviciul Impozite şi Taxe din cadrul Primăriei

În cazul persoanelor care nu sunt proprietare a spaţiului de locuit unde urmează să-şi stabilească domiciliul, proprietarul îşi va exprima consimţământul în scris, pe spatele cererii pentru eliberarea actului de identitate în faţa lucrătorului de evidenţă, sau pentru persoanele din comunele arondate, proprietarul va da declaraţia de primire în spaţiu la Postul de Poliţie din localitate, în prezenţa personalului de la acest post. Declaraţia de primire în spaţiu trebuie să aibă aplicată ştampila Postului de Poliţie numele şi semnătura poliţistului care a luat declaraţia.

http://www.primariadeva.ro/fisiere/module_fisiere/248/Cerere_eliberare_act_identitate.pdf

aici gasesti cererea de care ai nevoie

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Art. 19 OGnr.97/2005 modificata

…………………………………………………………………………

(2) In termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situatiile prevazute la alin. (1) lit. B)—j), titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat sa solicite serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor eliberarea unei noi carti de identitate, prezentand documentele prevazute la art. 14 alin. (3), (4) sau (5).

(3) Cu cel mult 180 de zile inainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai putin de 15 zile, titularul sau reprezentantul legal al acestuia are obligatia sa solicite serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor eliberarea unei noi carti de identitate, prezentand documentele prevazute la art. 14 alin. (3), (4) sau (5).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Buna seara,

Daca C.I. imi expira pe 5 iun. 2013,pot merge la evidenta populatiei pentru schimbare ?

In perioada urmatoare mentionez ,o s-a fiu plecat din tara pina la sfarsitul verii.

Va multumesc si va doresc o seara buna .

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Scrie puţin mai sus, într-o postare anterioară.

Cu cel mult 180 de zile inainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai putin de 15 zile, titularul sau reprezentantul legal al acestuia are obligatia sa solicite serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor eliberarea unei noi carti de identitate
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Multumesc frumos pentru raspuns

Nu vroiam decat sa stiu, sigur ca mai este valabila aceea OUG...

Acum stiu :)

Edited by Florinake
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Buna ziua, as dori sa stiu si eu daca mi-a expirat acum o zi buletinul, se aplica Legea nr. 55/2020 cum ca "valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări" ? Presupun ca daca inca e stare de alerta, si sa presupunem ca se va instaura stare normala abia in aprilie sa zicem, eu dupa ce se incheie starea de alerta in aprilie mai am 90 de zile sa imi fac buletinul din data respectiva? sau 90 de zile de ieri de cand mi-a expirat?

Nu este loc acum la programare, si ma deplasez cu masina la servici. Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Am venit la Cluj la un Prieten cu gândul că aș putea să îmi fac buletinul aici.

Am fost plecat în Germania din 2019 și am prins pandemia in 2020 fix când mi-a expirat buletinul. Mama nu poate să mă ia in spațiu. Bunicii mei nici atât (buletinul vechi e pe adresa lor BACĂU) 

Si cea ce este și mai rău este că atât buletinul cât și certificatul de naștere au fost pierdute . Va rog ce pot face ?

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Buna ziua,

Buletinul meu a expirat in data de 16 decembrie 2021.

Avand in vedere ca este acea lege referitoare la starea de alerta si extinderea valabilitatii buletinului cu 90 de zile, ma intrebam daca data de 16 decembrie 2021 se incadreaza, si daca as putea folosi buletinul in continuare.

Intreb pentru ca am nevoie de el in vederea semnarii unui nou contract de munca.

Si o a doua intrebare, in cazul in care este necesar sa il refac, motivul este suficient astfel incat sa se poata elibera  in regim de urgenta?

Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Membru

Nu exista "regim de urgenta" 

Valabilitatea documentelor se prelungeste cu 90 de zile după expirarea stării de alerta în România. 

Momentan încă e stare de alerta.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Salutare!Din pura intamplare,vrand sa-mi fac o asigurare de calatorie am vazut ca,Cartea de Identitate mi-a expirat fix azi(noh,e ziua mea 😅).Intrebarea e urmatoarea:Duminica voi iesi din tara cu destinatia Grecia,detin pasaport valabil,deci lipsa buletinului nu va fi o problema la vama,insa in cazul in care sunt oprit la vreun control de rutina de un agent de circulatie roman,cum justific ca am actul de identitate expirat,fara sa fiu pasibil de amenda?Si cat reprezinta amenda in cazul de fata?Din pacate nu pot ajunge pana la inceperea concediului sa-mi schimb buletinul,eu lucrand in judet diferit fata de cel de resedinta.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.