Dupa un incident in trafic (un taxi ce a iesit dintre alte doua taxiuri stationate pe banda intai, exact inainte de virajul la dreapta din intersectia Calea Sebastian cu 13 Septembrie, mi-a sters portiera dreapta fata si numai prezenta de spirit si nu in ultimul rand experienta m-au ajutat sa nu ma sperii si sa trag, din reflex, stanga de volan, a acea ora, zona fiind cunoscuta ca una foarte aglomerata) am decis dotarea ambelor autoturisme (al meu si al fiicei mele) cu un dispozitiv capabil sa inregistreze urmatorii parametri: imagini video din interior si exterior (obtinute cu doua camere IR de rezolutie mare), ambianta audio (microfon sensibil), senzori de soc ce inregistreaza diverse forte la care e supus auto (accelerare brusca, franare brusca, impact), ora si data exacta si cel mai important lucru, localizarea prin GPS a coordonatelor la care se afla in orice moment autovehiculul (localizarea inregistrand inclusiv viteza reala de deplasare, datele fiind suprapuse online peste harta GoogleEarth). Toate informatiile ofera pozitia exacta in care se afla acel autovehicul, informatiile fiind de necontestat datorita coroborarii: video, audio, localizare geografica, ora si data. Acest dispozitiv se numeste, pe scurt, Janus V2 (Janus venind de la facilitatea "vederii"in acelasi timp atat in spate cat si in fata, dupa celebrul rege Ianus, cel cu doua fetze, din mitologia romana.)
Consider ca un astfel de dispozitiv poate sa ofere un punct de vedere obiectiv in situatii in care cuvantul unuia este pus mai presus de al celuilalt (din cvarii motive: relatii, jmeker etc), chiar daca adevarul este de partea celui slab (a se vedea incidentele din trafic soldate cu violente, accidentele inclusiv cele in care au fost implicate autospeciale: salvare, politie-vezi sectia 12-, pompieri, autospeciale care nu tot timpul folosesc semnalele luminoase si/sau sonore pentru anuntarea prezentei si intentiei acestora). In plus, tendinta de a mai "calca pe bec" se reduce drastic pentru ca esti constient ca, intr-o atare situatie, inregistrarea iti poate fi potrivnica (fisierul care contine toate informatiile este un fisier ce nu poate fi modificat in scopul de a schimba datele in favoarea ta).
Inregistrarea datelor se poate face fie in bucla, fie pana la epuizarea suportului (maxim 32gb care, in functie de calitatea setata pentru imagine, poate pastra o inregistrare pentru o perioada de pana la 12 zile), iar pentru pastrarea permanenta a unor inregistrari, exista o functie (similara dispozitivului de inregistrare de la radarele MCV) care se activeaza la o simpla apasare pe un buton (aflat in dublu atat pe corpul aparatului cat si la capatul unui cablu), buton ce se poate pozitiona intr-un loc cat mai accesibil, inregistrarea respectiva pastrand 5 secunde inainte de a apasa pe buton (operatorii radar cunosc aceasta functie). Totodata, permanent raman inregistrate si inregistrarile in care s-a depasit o anumita viteza presetata cat si daca au aparut informatii transmise de senzorii de soc.
Redau mai jos un print screen si un link catre un astfel de dispozitiv.
In speranta ca v-am trezit interesul, astept comentarii pro si contra.
Question
videosuzy
Dupa un incident in trafic (un taxi ce a iesit dintre alte doua taxiuri stationate pe banda intai, exact inainte de virajul la dreapta din intersectia Calea Sebastian cu 13 Septembrie, mi-a sters portiera dreapta fata si numai prezenta de spirit si nu in ultimul rand experienta m-au ajutat sa nu ma sperii si sa trag, din reflex, stanga de volan, a acea ora, zona fiind cunoscuta ca una foarte aglomerata) am decis dotarea ambelor autoturisme (al meu si al fiicei mele) cu un dispozitiv capabil sa inregistreze urmatorii parametri: imagini video din interior si exterior (obtinute cu doua camere IR de rezolutie mare), ambianta audio (microfon sensibil), senzori de soc ce inregistreaza diverse forte la care e supus auto (accelerare brusca, franare brusca, impact), ora si data exacta si cel mai important lucru, localizarea prin GPS a coordonatelor la care se afla in orice moment autovehiculul (localizarea inregistrand inclusiv viteza reala de deplasare, datele fiind suprapuse online peste harta GoogleEarth). Toate informatiile ofera pozitia exacta in care se afla acel autovehicul, informatiile fiind de necontestat datorita coroborarii: video, audio, localizare geografica, ora si data. Acest dispozitiv se numeste, pe scurt, Janus V2 (Janus venind de la facilitatea "vederii"in acelasi timp atat in spate cat si in fata, dupa celebrul rege Ianus, cel cu doua fetze, din mitologia romana.)
Consider ca un astfel de dispozitiv poate sa ofere un punct de vedere obiectiv in situatii in care cuvantul unuia este pus mai presus de al celuilalt (din cvarii motive: relatii, jmeker etc), chiar daca adevarul este de partea celui slab (a se vedea incidentele din trafic soldate cu violente, accidentele inclusiv cele in care au fost implicate autospeciale: salvare, politie-vezi sectia 12-, pompieri, autospeciale care nu tot timpul folosesc semnalele luminoase si/sau sonore pentru anuntarea prezentei si intentiei acestora). In plus, tendinta de a mai "calca pe bec" se reduce drastic pentru ca esti constient ca, intr-o atare situatie, inregistrarea iti poate fi potrivnica (fisierul care contine toate informatiile este un fisier ce nu poate fi modificat in scopul de a schimba datele in favoarea ta).
Inregistrarea datelor se poate face fie in bucla, fie pana la epuizarea suportului (maxim 32gb care, in functie de calitatea setata pentru imagine, poate pastra o inregistrare pentru o perioada de pana la 12 zile), iar pentru pastrarea permanenta a unor inregistrari, exista o functie (similara dispozitivului de inregistrare de la radarele MCV) care se activeaza la o simpla apasare pe un buton (aflat in dublu atat pe corpul aparatului cat si la capatul unui cablu), buton ce se poate pozitiona intr-un loc cat mai accesibil, inregistrarea respectiva pastrand 5 secunde inainte de a apasa pe buton (operatorii radar cunosc aceasta functie). Totodata, permanent raman inregistrate si inregistrarile in care s-a depasit o anumita viteza presetata cat si daca au aparut informatii transmise de senzorii de soc.
Redau mai jos un print screen si un link catre un astfel de dispozitiv.
In speranta ca v-am trezit interesul, astept comentarii pro si contra.
http://www.januspage.com/eng/product/product.htm?pid=2
http://www.youtube.com/watch?v=dSOQHZeKMRk&feature=related
Cu stima,
Cata
Link to comment
Share on other sites
5 answers to this question
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now