Jump to content
POLITISTI.ro
  • 0

Suspendare permis la trecerea de cale ferata


Dorrian
 Share

Question

Buna seara stimata comunitate .

As dori sa va relatez o situatie prin care am trecut acum doua zile in speranta ca ma poate ajuta cineva cu sfaturi daca intradevar am gresit  sau daca a fost un abuz si cum sa procedez in continuare .

 Cum s-a intamplat :venind dinspre Corbeanca la intrare in Buftea este o trecere de cale ferata cu bariere automate semnale luminoase si acustice recent modernizata cu senzori miscare care deblocheaza barierele daca se intampla ca o masina sa ramana blocata pe linia ferata probabil  sunt montate si camere de luat vederi.

Deci venind dinspre Corbeanca soseaua merge paralel cu calea ferata si la un moment dat se face o curba 90 gr la dreapta sa intri pe trecere deci cum ai vrea nu poti intra cu viteza sa treci pe acolo.

De acolo veneam si eu binenteles am redus sa pot trece iar cand am ajuns exact in dreptul barierei au intrat in functiune semnalele acustice (ca pe alea le-am auzit)si cele luminoase si am oprit imediat pe zona de siguranta dintre bariera si linia ferata sunt vreo 8m pana la prima linie ca sunt vreo 3 linii paralele acolo trecerea fiind aproape de gara .Bariera era sus am vazut ulterior ca pleaca la 7-8 sec de la aparitia semnalelor acustice si luminoase .

Nu eram oprit pe linia ferata eram cam la 3 m distanta si am zis sa dau putin  inapoi vazand ca nu e nimeni in spatele meu, dar cateva secunde pana m-am uitat stanga-dreapta sa vad daca intradevar venea ceva bariera a inceput sa coboare  si mi-am dat seama ca daca as fi mai continuat sa dau in spate as fi lovit bariera care tocmai cobora asa ca nu am mai miscat masina .

Dupa circa 15 secunde se ridica din nou barierele si dau sa plec ca plecau si cei de pe sens opus zic ok , cand un echipaj de politie au venit repede in spatele meu si mi-au zis sa traversez si sa trag pe dreapta ceva mai in fata.

Dupa ce s-au prezentat m-au rugat sa le prezint documentele si sa le spun ce s-a intamplat de am oprit in ceva mai in fata de bariera pana in calea ferata si le-am explicat ce s-a intamplat adica ce am spus si mai sus.dupa ce a mai vorbit cu colegul lui din masina au ajuns la concluzia ca trebuie sa retina permisul pe 90 zile fara drept de circulatie  pentru ca NU AM OPRIT  la semnalele acustice si optice ale barierei cand eu tocmai culmea ca OPRISEM  :) .

Intradevar "ghinionul "meu cum s-au exprimat ei a fost ca semnalele au inceput exact cand aproape eram, in dreptul barierei  :(,dar nu am trecut pentru ca am auzit semnalele acustice cele luminoase nici nu aveam cum sa le vad din unghiul ala .

Am aflat ulterior ca faceau panda sau supraveghere cum se zice oficial si au pe camera inregistrarea pe care binenteles ca nu au vrut sa o vizionam impreuna sa vedem adevarul.acolo 

Dupa ce s-au mai uitat ei odata sa vada cand unde era masina cand au inceput semnalele si au zis iar ca de ce am oprit acolo ca trebuia sa trec dar si eu zic "Bine treceam dar daca aveati camera pe mine nu ma incaltati si aveati dovada ca am traversat cu semnalele luminoase functionale?

Au recunoscut ca da, ca puteau sa dea contaraventie ...de fapt atunci puteau sa dea contraventie .

O sa fac o contestatie sa vad ce zice si instanta fiind o proba video se vede foarte bine cum s-a intamplat....sper sa nu o faca pierduta :).ca martori nu am .

Link to comment
Share on other sites

13 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Pai domnu ' Cristi polițist moderator am scris în primul aliniat al postării mele 

" in speranta ca ma poate ajuta cineva cu sfaturi daca intradevar am gresit  sau daca a fost un abuz si cum sa procedez in continuare ."- asta vroiam 

Așteptam un răspuns  de la cineva care poare s-a mai întâlnit cu o astfel de situație de-a lungul carierei....

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Aici nu oferim sfaturi celor sancţionaţi de colegii noştri. Dacă te consideri nevinovat, ai posibilitatea de a contesta procesul verbal şi un judecător o să analizeze şi o să stabilească dacă sancţiunea a fost aplicată corect ori nu.
Ar fi culmea ca noi aici să oferim modalităţi sau motive prin care contravenienţii să fenteze ori să scape de consecinţele legale. Dă-ne voie să avem înceredere în decizia colegilor noştri.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Regulamentul de aplicare a Codului Rutier prevede că:

Art. 169. - (1) Conducatorul de vehicul poate traversa calea ferata curenta prevazuta cu bariere sau semibariere, daca acestea sunt ridicate si semnalele luminoase si sonore nu functioneaza, iar semnalul cu lumina alba intermitenta cu cadenta lenta este în functiune. 
(2) Când circulatia la trecerea la nivel cu calea ferata curenta este dirijata de agenti de cale ferata, conducatorul de vehicul trebuie sa respecte semnalele acestora. 

Art. 170. - (1) Conducatorul de vehicul este obligat sa opreasca atunci când: 
a) barierele sau semibarierele sunt coborâte, în curs de coborâre sau ridicare; 
b) semnalul cu lumini rosii si/sau semnalul sonor sunt în functiune; 
c) întâlneste indicatorul "Trecerea la nivel cu calea ferata simpla, fara bariere", "Trecerea la nivel cu calea ferata dubla, fara bariere" sau "Oprire". 
(2) Vehiculele trebuie sa opreasca, în ordinea sosirii, în dreptul indicatoarelor prevazute la alin. (1) lit. c) sau, dupa caz, înaintea marcajului pentru oprire, în locul în care exista vizibilitate maxima asupra caii ferate ori înaintea barierelor sau semibarierelor, când acestea sunt închise, în curs de coborâre sau ridicare. 

La calea ferata curenta prevazuta cu bariere, atunci cand semnalele sonore si luminoase de culoare rosie sunt in functiune, sunteti avertizat ca:

  1. instalatia de inchidere si deschidere a barierelor nu functioneaza normal;
  2. trenul se apropie, urmand ca barierele sa se inchida automat;
  3. trebuie sa traversati de urgenta calea ferata.

Cum veti proceda corect daca, la apropierea de o trecere la nivel cu o cale ferata prevazuta cu semibariere automate, semnalele sonore si luminile rosii sunt in functiune?

  1. reduceti viteza si opriti inaintea semibarierelor;
  2. ocoliti semibariera si va continuati drumul, daca trenul nu se apropie;
  3. mariti viteza pentru a nu fi surprinsi de inchiderea semibarierei.                              

Acestea sunt doar două din întrebările care se regăsesc pe chestionarele pentru examenul auto. Dă răspunsul corect și o să stabilești singur dacă ai procedat corect sau nu.

Ai oprit DUPĂ și nu LA semnalul acustic și luminos. Restul cu semnalele care au început să funcționeze chiar în momentul în care erai chiar în dreptul lor, cu barierele care au coborât la  la miimi de secundă sunt doar vorbe.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Mulțumesc domnului iav pentru răspunsul acordat  pertinent și la obiect.

Se pare ca e greu de crezut patania mea cum s-a intamplat ca semnalele acustice și luminoase au început exact în momentul când eu eram în dreptul barierei si ca baierele au inceput sa coboare dupa 6-7 secunde (nu milisecunde domnul iav- în lumea reala o șoferiei o secunda poate face diferenta intre o tragedie sau un accident minor ,intre viata și moarte dar sa nu divagam de la subiect)  însă acesta e adevărul,greu de  crezut dar aceasta  probabilitate  exista și se poate întâmpla oricui.Acestea sunt fapte adevărate  nu doar vorbe  ..

Dacă nu se întâmpla exact asa cum am relatat fiți siguri ca nu mai intram aici sa pun intrebari stupide ,dacă eram convins ca nu am respectat regulamentul.Am permis de 18 ani și doar doua amenzi...una de centura și una pt telefon...asta pana săptămâna trecută!

Nu sunt de tipul acelui individ inconstient care a deschis mai devreme un topic pe aici in care se vede la o posta ca mai  nici nu spune tot adevarul ....ca l-a alergat politia ca a fost băut iar apoi ca a condus cu permisul suspendat pentru alcool ....nici nu e constient ca i se va anula permisul si rămâne vreo 5 ani fără posibilitatea de a mai da de permis!

V-ați gândit ca nu toți care cer ajutor aici sunt vinovați și poate sunt victimele vreunui abuz sau  interpretare greșită a regulamentului ?

Cunosc și eu acest regulament ,l-am citit de nenumarate ori însă nu vad acel articol care sa încadreze exact fapta mea asa cum am relatat și cum s-a întâmplat de fapt .

Asta as fi dorit sa aflu punct și la obiect articolul ,aliniatul care spune ca am oprit DUPA(chiar nu stiu cum se poate asta după  e antonim cu inainte)și nu LA semnalele acustice/luminoase și pentru asta sa mi se rețină  permisul .

As mai dori sa întreb încă ceva

-Procesul verbal se semnează ÎNAINTEA sau DUPĂ ce este completata si rubrica cu obiecțiile contravenientului.

Multumesc pentru raspunsuri si timpul acordat!

O sa revin curând cu info despre cum s-a terminat povestea pana la urma poate se va mai confrunta cineva cu aceasta situatie si sa se stie la ce sa se aștepte în cazul asta.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Membru

Domnule Dorrian...
ALINIATUL ala de care spui tu, nu-l vei gasi niciodata - dar nu vreau sa iti spun de ce :)
referitor la momentul semnarii procesului verbal, spune-ne si la cine te referi ? la politist sau la contravenient (sa semneze) 
si spune-ne si de ce intrebi, nu de alta, dar sa stim naba sa te lamurim cum trebuie
:emo-yessir:

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Relatare întâmplării tale nu ne îndreptățește decât să ne dăm cu părerea, lucru care, în situația în care nu am văzut ce s-a întâmplat,  nu te putem lămuri. 

Având în vedere că la fața locului se afla un echipaj de poliție rutieră care acționa pe constatarea acestei contravenții,  și care văzând ce s-a întâmplat au luat decizia de a te sancționa, părerile noastre sunt și irelevante și fără rost. 

În afară de a îți invoca actul normativ care sancționează acea faptă și, cum prevede legea, contestarea acestei sancțiuni în instanță, nu îți putem spune mai nimic.

Trebuie să înțelegi că sunt detalii,  care fac diferența,  și pe care noi nu le cunoaștem în așa fel încât să-ți spunem clar A sau B. 

Mergi în instanță,  cu probe,  și aceasta va analiza,  în baza acestora,  și va decide. Dacă polițiștii au decis ce au decis, ei fiind la fața locului și văzând cu ochii lor, înseamnă că au avut un motiv întemeiat să sancționeze.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
On 10/20/2016 at 21:21, Dorrian a scris:

Am aflat ulterior ca faceau panda

Pânda se face de regulă dintr-u loc acoperit. Am găsit pe maps locul cu pricina și sincer nu am găsit niciun loc propice pentru efectuarea unei pânde din autovehicul, deci colegii erau la vedere.

 

On 10/20/2016 at 21:21, Dorrian a scris:

 cand am ajuns exact in dreptul barierei au intrat in functiune semnalele acustice (ca pe alea le-am auzit)si cele luminoase

 

On 10/20/2016 at 21:21, Dorrian a scris:

Bariera era sus am vazut ulterior ca pleaca la 7-8 sec de la aparitia semnalelor acustice si luminoase

Dacă ai văzut că bariera pleacă la 7-8 secunde după apariția semnalelor luminoase, înseamnă că ai văzut aceste semnale ( nu doar că le-ai auzit) și aveai și timp să oprești, în fața lor și nu după, pentru că așa cum zici o secundă face diferența dintre a fi conducător auto și a fi pieton pe o anumită perioadă. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Mulțumesc domnului iav pentru răspunsul acordat  pertinent și la obiect.

Se pare ca e greu de crezut patania mea cum s-a intamplat ca semnalele acustice și luminoase au început exact în momentul când eu eram în dreptul barierei si ca baierele au inceput sa coboare dupa 6-7 secunde (nu milisecunde domnul iav- în lumea reala o șoferiei o secunda poate face diferenta intre o tragedie sau un accident minor ,intre viata și moarte dar sa nu divagam de la subiect)  însă acesta e adevărul,greu de  crezut dar aceasta  probabilitate  exista și se poate întâmpla oricui.Acestea sunt fapte adevărate  nu doar vorbe  ..

Dacă nu se întâmpla exact asa cum am relatat fiți siguri ca nu mai intram aici sa pun intrebari stupide ,dacă eram convins ca nu am respectat regulamentul.Am permis de 18 ani și doar doua amenzi...una de centura și una pt telefon...asta pana săptămâna trecută!

Nu sunt de tipul acelui individ inconstient care a deschis mai devreme un topic pe aici in care se vede la o posta ca mai  nici nu spune tot adevarul ....ca l-a alergat politia ca a fost băut iar apoi ca a condus cu permisul suspendat pentru alcool ....nici nu e constient ca i se va anula permisul si rămâne vreo 5 ani fără posibilitatea de a mai da de permis!

V-ați gândit ca nu toți care cer ajutor aici sunt vinovați și poate sunt victimele vreunui abuz sau  interpretare greșită a regulamentului ?

Cunosc și eu acest regulament ,l-am citit de nenumarate ori însă nu vad acel articol care sa încadreze exact fapta mea asa cum am relatat și cum s-a întâmplat de fapt .

Asta as fi dorit sa aflu punct și la obiect articolul ,aliniatul care spune ca am oprit DUPA(chiar nu stiu cum se poate asta după  e antonim cu inainte)și nu LA semnalele acustice/luminoase și pentru asta sa mi se rețină  permisul .

As mai dori sa întreb încă ceva

-Procesul verbal se semnează ÎNAINTEA sau DUPĂ ce este completata si rubrica cu obiecțiile contravenientului.

Multumesc pentru raspunsuri si timpul acordat!

O sa revin curând cu info despre cum s-a terminat povestea pana la urma poate se va mai confrunta cineva cu aceasta situatie si sa se stie la ce sa se aștepte în cazul asta.

 

 

Revin cu noutăți......datorita dovezilor pertinente prezentate de mine versus varianta din procesul verbal întocmit de unul din colegii membrilor de pe aici  cazul a fost rezolvat in cele din urmă favorabil mie procesul verbal fost anulat ca netemeinic întocmit ,in probele video puse la dispoziția instanței și de către mine și de către IPJ Ilfov instanța nu a putut vedea ca fapta care ce a fost menționata în procesul verbal este in concordanta cu realitatea.

03.03.2017
Ora estimata: 8:30
Complet: C5 am .pr.
Tip solutie: Admite plângerea
Solutia pe scurt: Admite plângerea contravenţională formulată de petentul Nicolae Ion împotriva procesului-verbal de contravenţie seria PIFX nr. 0095131 din 20.10.2016 în contradictoriu cu intimata IPJ Ilfov. Anulează procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei seria PIFX nr. 0095131 din 20.10.2016 ca netemeinic întocmit. Exonerează petentul de la sancţiunile contravenţionale aplicate prin procesul-verbal anulat. Cu drept de apel în termen de 30 zile de la comunicare. Cererea de apel se va depune la Judecătoria Buftea. Pronunţată în şedinţă publică, azi, 03.03.2017. 
Document: Hotarâre 1288/2017 03.03.2017

Pentru cîrcotași mentionez ca nu am avut nici un avocat m-am reprezentat singur numai ce ceva cunoștințe elementare din Codul Civil.

Se pare ca ca justitia inca isi face datoria...si mai corectează unele greseli pe care le fac  altii care sunt tot platiti din banii publici angajati cu PCR și nu stiu ce naiba  cauta acolo și care e rolul lor în in acea instituție!

Deci aveti și voi pe in ograda destule balarii care le udați din cand in cand in loc sa tăiați din rădăcină.!

Multumesc,

Paste fericit!

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Să vedem și apelul. Poate cei care compun instanța de apel să aibă o altă părere. Oricum rămân la părerea că dacă nu-i vedeai pe colegi ai fi trecut mai departe și poate că acum erai „de-a dreapta Tatălui”.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Bună ziua , în urma unei acțiuni a poliției m-ia fost suspendat permisul pentru 90 de zile ( nerespectarea regulilor la trecere de cale ferată ) . Întrebare :

Dacă pentru redobândirea permisului trebuie susținut un test 15 întrebări pe parcursul perioadei de suspendare sau la sfârșitul acestei perioaderidic permisul pur și simplu de la serviciul politiei rutiere din orașul meu . Mulțumesc anticipat .

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Membru

În cazurile prevăzute la art. 100 alin. (3), art. 101 alin. (3), art. 102 alin. (3) și art. 107 conducătorul de autovehicul sau tramvai trebuie să se prezinte obligatoriu, conform convocării, pentru verificarea cunoașterii regulilor de circulație.

Vezi dacă te încadrezi la vreunul din articolele de mai sus.

Spor la învățat!

Edited by Roby
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Buna ziua.

Pentru Dorrian.

Trec exact prin aceiasi situatie prin care ai trecut si tu.Probabil ca pare putin credibil, si daca afirm ca situatia este  identica, chiar asa si este, de aceea nu mai intru in amanunte.

Daca intamplator mai intri pe acest forum, da mi o varianta prin care as putea lua legatura cu tine.

Multumesc.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.