Jump to content
POLITISTI.ro

Permis suspendat 90 zile

Adi3

Recommended Posts

Am avut un accident cu victima pe trecerea de pietoni.A venit decizia de clasare de la parchet iar permisul mi-a fost suspendat pentru 90 de zile.Exista vreo posibilitate de reducere a suspendarii la 30 de zile avand in vedere ca lucrez ca sofer si am doi copii minori in intretinere?

Multumesc.

Edited by Adi3

• 2 weeks later...

Speta se da in felul urmator:

Am circulat in localitate cu 98 km/h, dupa cum imi arata gps-ul telefonului. M-a oprit un domn agent si mi-a cerut documentele de identitate si talonul masinii. Dupa e i-am inmanat documentele mi-a comunicat faptul ca am fost surprins cu celebrul "pistol radar" cu viteza de 102 km/h in localitate si sa astept in parcare pana ce ajunge agentul constatator. Am asteptat pana cand a venit agentul constatator, care mi-a scris si procesul verbal in care a mentionat ca am circulat cu viteza de 102 km/h. L-am rugat frumos sa imi arate filmarea si, intr-adevar, era 102 km/h, drept pentru care mi-a eliberat o dovada cu drept de circulatie pana pe data de 30.06.2016.

Am urmatoarele intrebari:

1. Exista posibilitatea ca aparatul radar sa aiba o marja de eroare, dat fiind faptul ca pe gps-ul meu imi arata faptul ca eu conduceam cu 98 km/h?

2. Eu sunt din Dolj, am facut procura unei terte persoane sa ma reprezinte in instanta, in judetul Maramures (unde am si fost surprins cu aparatul radar) impreuna cu procesul verbal si cu dovada cu drept de circulatie. Din ce am inteles, la instanta trebuie sa prezinte o copie de pe documentul meu de identitate, dovada si procesul verbal. Fiindca i-am trimis dovada, am fost la notar si am autentificat dovada cu drept de circulatie, ca sa am un document in caz ca ma opreste politia din nou. Daca dovada mea in original o sa ajunga la instanta eu cu ce document mai fac dovada ca am drept de circulatie pana la obtinerea permisului de conducere? Acel certificat de grefa?

3. Daca fac contestatie procesului verbal, o sa am posibilitatea sa platesc amenda in 48 de ore de la data la care instanta de judecata respinge plangerea mea? Asa mi s-ar parea logic, sa am dreptul sa platesc in 48 de ore de cand mi se comunica hotararea instantei, altfel nu vad de ce ar mai exista posibilitatea de a face contestatie in 15 zile.

4. Daca pierd in instanta o sa fiu nevoit sa platesc cheltuielile de judecata? As vrea ca judecata sa se faca in lipsa mea, n-am bani si de avocat.

5 Daca pierd, o sa mai pot face cerere catre seful politiei rutiere pentru a beneficia de reducerea pedepsei si sa dau din nou examen in 30 de zile?

Multumesc!

• Downvote 2

Singura probă acceptată de instanță este înregistrarea dispoztivului radar, care este verificat metrologic și nu are marjă de eroare. Te agăți de GPS-ul tău ca înecatul de pai, sperând că-ți vei salva permisul. 

O să pierzi sigur contestația și o să plătești i cheltuielile de judecată.

Cautand am gasit mentionat in NORMA DE METROLOGIE LEGALĂ NML 021-05 din 23 noiembrie 2005 (**actualizată**) urmatoarele:

b) pentru măsurarea vitezei, în condiţii normale de trafic, pentru cinemometrele care funcţionează numai în regim staţionar, eroarea maximă tolerată este de:- ± 3 km/h pentru viteze până la 100 km/h;- ± 3 % din valoarea măsurată pentru viteze egale sau mai mari de 100 km/h;

± 3 % din valoarea masurata inseamna o marja de eroare intre 99 km/h si 102 km/h. Deci nu doar ma "agat" avand in vedere ca exista prevederi legale in sensul asta.

• Moderator

Cei ca tine nu merită nicio explicaţie. Ai încălcat legea şi eşti conştient de acest lucru, dar în cel mai pur stil cocalăresc nu ştii cum să faci să te sustragi şi să ocoleşti consecinţele prevăzute de lege pentru fapta comisă. Ba mai mult, cu un tupeu fantastic, specific în general infractorilor intri pe un site al poliţiştilor şi le ceri consiliere juridică ...

Plăteşte un avocat şi o să te lămurească! Şi sper ca instanţa să stabilească o valoare a cheltuielilor de judecată proporţională cu tupeul de care dai dovadă. Poate aşa vei realiza printr-o minune, că e mai ieftin, mai comod şi mai sigur să respecţi legea.

• Upvote 2

Și de unde știi că eroarea este în favoarea ta și nu a radarului? De unde știi că de fapt nu ai avut 105,6 km/h (102+3,6= 105,6)?

• Upvote 1

Dacă citeai mai atent textul de lege pe care l-ai citat, aflai că abaterile respective de care faci atăta caz sunt cerințele metrologice pe care trebuie să le îndeplinască cinemometrele (termenul oficial a ceea ce noi numim generic RADAR) pentru a fi introduse pe piață sau puse în funcțiune. Pe înțelesul tău, aceste valori sunt normale,iar atunci când aparatul a măsurat viteza de 102 km/h, această abatere a fost luată în calcul, așa că timp de 90 zile vei fi un falnic pieton. Adio mers cu auto, bine ai venit mers pe jos.

Edited by iav

În principiu plângerea va fi respinsă ca fiind nefondată (asta pentru că pistolul radar, model TRU-CAM, este unul nou și performant, bazat pe undă laser), iar perioada de suspendare va rămâne în picioare. Din acel moment amenda nu mai poate fi plătită la jumătate și, dacă nu vei preda permisul de conducere în urma acestei hotărâri judecătorești, în termenul stabilit de lege, vei mai primi 30 de zile, majorare, la cele 90 deja existente. Plus că nu vei mai putea beneficia de acea reducere de la 90 la 30 de zile. 

Totuși,  întrebarea este, ce căutai să circuli cu 102 km/h în localitate?  Chiar cu 98 sau 89 este destul de mult. Nu ți se pare un pic iresponsabil gestul tau? Nu de mult, când am fost schimbul 3, am reținut 4 permise de conducere pentru depășirea vitezei. 3 din acestea pentru viteza de 120 km/h, în localitate. Orice s-ar întâmpla, n-ai nicio scuză pentru viteza asta iar amenda pe care am dat-o celor surprinși cu viteza amintită a fost de la minim 15 puncte în sus. 

Și cum un punct amendă este 125 lei, fă o socoteală.  

În cazul meu, pentru viteză de permis, amenda este de la 15 puncte în sus iar pentru alcool, maximul de 20 de puncte, ceea ce cer și celorlalți colegi rutieriști să facă pentru că unii nu știu decât de bici. 

• Upvote 1

Ce-mi mai place când rămâne câte unul pieton.:)) Mai ales din ăștia care se dau șmecheri, că ei știu și cunosc, e.t.c.

• 3 years later...

Bună tuturor, am și eu o mică întrebare pentru voi, dacă am permisul de numai 10 luni și mi s-a suspendat pentru o perioadată de 90 de zile pentru depașirea limitei de viteză, sunt obligat să mă prezint la examenul de verificare a cunoașterii regulilor de circulație ? 

• 1 year later...

Salut am și eu o întrebare,mie miau suspendat permisul 90 de zile din data de 24 .11.2020 am fost la redobândire dar am picat .Eu acum îmi iau permisul înapoi pe 24 02.2021 sau ii iau în martie .Pe net îți dă un număr unde poți verifica can îți expira suspendarea dar nu răspunde nimeni .mulțumesc anticipat pentru ajutor 

• 2 months later...

Buna seara vreau sa stiu si eu va rog mult o informatie acum 3 saptamani am fost surprins de un aparat radar cu 103 km in localitate (+53) mentionez ca nu am un an de permis am doar 8 luni in aceste 8 luni nu am avut alte abateri am avut o dovada inlocutoare de 15 zile de pe 11 pana pe 26 luna trecuta intrebarea mea este permisul este doar suspendat pe o perioada de 90 de zile sau imi este anulat ? :((

Multumesc !

• Member

Pai tu acum 8 luni, când ai învățat pt permis, ce ai învățat ca se întâmplă când ești depistat în localitate cu peste 100 km/h ?

Ai uitat asa repede ?

Salut stiu ca se sanctioneaza cu exercitarea dreptului de a conduce pe 90 de zile dar eu intrebam daca se suspenda dsu se anuleaza multumesc 

• Moderator

Articolul 114
(1) Anularea permisului de conducere se dispune în următoarele cazuri:

a) titularul permisului de conducere a fost condamnat printr-o hotărâre judecătorească rămasă definitivă pentru o infracțiune care a avut ca rezultat uciderea sau vătămarea corporala a unei persoane, săvârşită ca urmare a nerespectării regulilor de circulaţie;
b) titularul permisului de conducere a fost condamnat, printr-o hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pentru infracțiunile prevăzute la art. 334 alin. (2) și (4), art. 335 alin. (2), art. 336, 337, art. 338 alin. (1), art. 339 alin. (2), (3) și (4) din Codul penal;
c) abrogată;
d) titularului permisului de conducere i s-a aplicat, printr-o hotărâre judecătorească rămasă definitivă, pedeapsa complementară a interzicerii dreptului de a conduce anumite categorii de vehicule stabilite de instanță prevăzută la art. 66 alin. (1) lit. i) din Codul penal.
e) permisul de conducere a fost obținut cu încălcarea normelor legale, situație constatată de instanța competentă.
f) permisul de conducere a fost obținut în perioada în care titularul era cercetat sau judecat în cadrul unui proces penal pentru săvârșirea unei infracțiuni la regimul circulației pe drumurile publice, atunci când acesta a fost condamnat printr-o hotărâre judecătorească rămasă definitivă.

(2) Permisul de conducere se anulează și în cazul în care titularul acestuia a decedat.
(3) Procedura anulării permisului de conducere se stabilește prin regulament.

• 8 months later...

Salutări, mă numesc Alin Ionuţ, am şi eu o întrebare; pe data de 14.11.2021 la ora 00:15 mi-a fost suspendat permisul pe o perioadă de 90 de zile pentru 0.23 alcool, intrebarea mea este; dacă nu am fost la redobăndire (testu 13/15) voi aştepta 120 de zile în loc de 90, sau pur şi simplu când se sfârşesc cele 90 de zile primesc permisul înapoi?

Edited by AlinIonut1999