Jump to content
POLITISTI.ro

Obţinerea permisului de conducere în România

Mergi la răspuns Răspuns oferit de Marius,

Postare recomandată

• Membru
Publicat (modificat)

Intrebarea mea suna in felul urmator : Pot face scoala de soferi in Bucuresti respectiv sustine examenul acolo , avand in vedere ca eu am domiciliul in alta localitate? Citisem undeva ca nu poti sustine examenul decat unde ai stabilit domiciliul/resedinta. Daca da, pot sa imi stabilesc resedinta in Bucuresti , avand in vedere ca sunt student acolo? Multumesc anticipat!

Modificat de BogdanAlx
  • Apreciez 1
  • Moderator
  • Soluţie
Publicat

Examinarea pentru obţinerea permisului de conducere se realizează de către autoritatea competentă pe raza căreia solicitanţii îşi au domiciliul, reşedinţa ori rezidenţă. Viza de reşedinţă se aplică persoanelor care, din diferite motive, locuiesc în altă parte decât acolo unde au domiciliul stabil.

Mai găseşti informaţii utile şi aici:

• Apreciez 1
  • 4 ani mai târziu...
Publicat

Sunt din Republica Moldova, nu am permis încă. Pot să îmi fac permis românesc dacă am permis de ședere și dacă fac școala aici în România?

• Marius a modificat titlul în Obţinerea permisului de conducere în România
  • Moderator
Publicat

Persoana care solicită examinarea pentru obţinerea permisului de conducere trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
1. Sa aiba vârsta de cel putin: 
a. cel putin 16 ani, pentru catgoriile de vehicule AM,A1 si B1;
b. cel putin 18 ani pentru catgoriile de vehicule A2, B, BE, C1,C1E si Tr.
c. cel putin 20 de ani, daca persoana are o experienta de cel putin 2 ani de conducere a motocicletelor din categoria A2, sau 24 ani înpliniti, pentru motocicletele din categoria A.
d. cel putin 21 de ani, pentru categoriile de vehicule C, CE,D1si D1E si pentru triciclurile cu motor din categoria A  cel putin 24 de ani, pentru catgoriile de vehicule D,DE,Tb si Tv