Jump to content
POLITISTI.ro

Accident MCV vs BUS


vasile14

Recommended Posts

Buna ziua!

 

Va supun atentiei un accident usor din trafic care, daca n-ar fi suscitat discutii aprinse pe diverse forum-uri, nu l-as fi adus aici pentru a afla parerile dvs.

 

Pe scurt, evenimentul s-a intamplat in felul urmator: Un MCV forteaza oarecum intrarea pe un drum, venind de pe un alt drum fara prioritate. Se pozitioneaza in dreapta BUS-ului, jumatate pe banda lui, jumatate in exterior (cel putin asa pare), iar cand BUS-ul vireaza dreapta sfarseste fiind agatat de BUS.

 

Acum, polemica despre care vorbeam mai sus se invarte in jurul vinovatiei fiecarei parti implicate. Marea majoritate a celor care si-au exprimat opinia considera ca singurul vinovat pentru producerea accidentului este soferul MCV-ului, din urmatoarele motive (spicuiesc cateva din ele):

- MCV-ul nu a acordat prioritate BUS-ului

- MCV-ul nu avea ce sa caute pe banda BUS-ului

- s-a bagat in depasire prin dreapta, desi BUS-ul semnaliza deja dreapta

- etc.

 

Parerea mea este diferita si cred ca unicul vinovatul pentru producerea accidentului este soferul BUS-ului, deoarece nu s-a asigurat la schimbarea directiei de mers. Sunt de acord cu ceilalti cum ca MCV-ul a cam fortat trecerea, nu prea avea ce sa caute acolo, etc, insa nu acestea sunt cauzele care au generat accidentul.

 

Cum ati stabili dvs vinovatia protagonistilor?

Sincer, eu le-as da culpa comuna. MCV-istului pentru reeducare, iar soferului de BUS pentru ca prin manevra sa a dus la producerea accidentului. Daca il locul MCV-ului ar fi fost un biciclist sau un copil se putea termina mult mai rau...

 

Un caz oarecum similar a mai fost dezbatut pe Sunt aceste cazuri similar dpdv al vinovatului?

 

Multumesc!

 

Link to comment

Art.54. - (1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rând de vehicule stationate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmeaza sa efectueze o întoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna în pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.
 

  • Upvote 1
  • Downvote 3
Link to comment
  • Moderator

Din ce văd în imagini vina producerii evenimentului rutier aparţine cond. autobuzului, pentru că nu se asigură la schimbarea direcţiei de deplasare spre dreapta. Asta e manevra care provocat evenimentul rutier.
Autobuzul nu s-a încadrat corespunzător pentru a efectua virajul la dreapta aşa cum prevede legislaţia rutieră, pe prima bandă lângă bordură, în caz contrar, dacă ar fi făcut acest lucru, nu mai exista posibilitatea altui alt vehicul să se strecoare prin dreapta sa.
În intersecţia respectivă sunt două benzi de circulaţie pe sens, chiar dacă marcajele nu se mai văd, se observă foarte clar în imaginile de pe google maps.
 
post-1-0-82529100-1430340658_thumb.png  post-1-0-94985400-1430340721_thumb.png  post-1-0-62724500-1430340739_thumb.png
 

Referitor la MCV, deşi conducătorul acestuia a efectuat o manevră imprudentă, nu putem discuta despre neacordare de prioritate şi nici despre depăşire în această situaţie.

Locul unde s-a produs coliziunea lămureşte aceste aspecte, mai exact zona evidenţiată cu o săgeată şi numărul 1 în foto. Evenimentul nu se produce în prima intersecţie, cea cu strada de unde apare MCV-ul, accidentul se produce în a doua intersecţie, unde cele două autovehicule deja circulau în paralel pe benzi diferite. Se putea discuta despre neacordare de prioritate numai dacă impactul între cele două autovehicule ar fi avut loc în zona marcată cu nr. 2 în fotografie.

 

post-1-0-84930200-1430343511_thumb.png

  • Upvote 4
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.