Jump to content
POLITISTI.ro

VW Broasca/Beetle de Militie


CITADELA

Recommended Posts

  • Moderator

In anii '60 - '70, Inspectoratul General al Militiei a avut in dotare, pe langa alte marci (Jaguar, Mercedes) si Volkswagen Beetle (probabil model 1956 sau 1967?!, pt cunoscatori), utilizat in principal de Directia Circulatie (probabil ca au exista cateva si in teritoriu), pentru asigurarea traseului oficial si pentru misiunile de patrulare. Erau vopsite intr-o culoare albastru/verde oliv (probabil verde 57, cu nuante intre albastru si verde, in functie de lumina), fara inscriptii, singurul element de identificare fiind o placuta cu inscriptia "CONTROL CIRCULATIE", montata deasupra numarului de inmatriculare, in partea din fata. Erau dotate cu un singur girofar si sirena (era in fapt, 2 claxoane, defazate, cu tonalitati diferite, controlate de un releu), ambele marca EINSMAN si statii radio STORNO. Astfel de masini au aparut si prin filmele artistice ale vremii, insa nu au avut "roluri principale", precum Dacia 1300 in filmul "ACCIDENTUL", probabil pt ca nu erau produse ale economiei socialiste.

Clar ca nu fac parte din generatia care a fost contemporana cu aceste dotari, insa acest model de vehicul "politienesc" mi-a atras atentia, mai ales ca a fost folosit deopotriva in tari comuniste, dar si capitaliste. Informatiile obtinute pana acum le am din surse "neoficiale", fie din povestirile unor militieni, fie din putinele informatii de pe net, fie din niste Reviste Pentru Patrie, pe care le-am rasfoit acum 10 ani, la un vecin de bloc (avea intreaga colectie pana la Revolutie). Din pacate nu am fost inspirat sa-i cer/cumpar colectia, care reprezinta o sursa importanta de informatii despre evolutia Militiei, iar intre timp a trecut in randul celor drepti, iar familia abia asteptat sa arunce totul la gunoi...

Am incercat sa aflu cat mai multe despre aceste "Broaste", insa mare lucru nu am gasit. Am sa incerc la Arhivele Nationale, insa sperantele sunt minime. Daca cineva mai are, din intamplare, numere ale Revistei Pentru Patrie din anii '60 si '70, singur acolo apar macar fotografii (parca pe una dintre copertile acestei reviste era o fotografie cu o Broasca).

Stiu ca in vremurile pe care le traim sunt alte subiecte mult mai arzatoare, insa va propun acest topic in speranta ca poate mai uitam de "nebunia" cotidiana.

Orice informatie, orice poza, orice sprijin este salutat !!!

post-1064-009732900 1303344358_thumb.jpg

post-1064-030362700 1303344368_thumb.jpg

post-1064-021331400 1303344384_thumb.jpg

Edited by CITADELA
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • Moderator

Si conform proverbului, unde dai si unde crapa, cautand poze cu Broasca, am dat peste alte 2 raritati, din dotarea Militie: Jaguarul 420 si BMW 2800

post-1064-055893600 1304372823_thumb.jpg

post-1064-045241800 1304372839_thumb.jpg

post-1064-040955400 1304372858_thumb.jpg

Edited by CITADELA
Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • Moderator

Va pun la dispozitie alte 2 fotografii din vremea Militiei, motocicletele BMW R60/5 si o Dacie 1300

post-1064-053917300 1310463115_thumb.jpg

post-1064-049316900 1310463125_thumb.jpg

Link to comment

acelasi carpati. al meu a mai scos un om la pensie. pistolul meu e cu cativa ani mai mare decat mine, mai exact cu 6 ani. si cum se anunta vremurile cred ca dupa mine mai are sanse sa activeze, sa mai scoata si un al treilea politist la pensie

Link to comment
  • Moderator

Da,asa este. Dar la vremea aceea era super modern, in comparatie cu TTurile, care abia fusesera scoase din dotare

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • Moderator

Cred ca este doar legenda! Am vb cu cativa "broscari" pasionati si nici unul nu a vazut pana acum faimoasa placa de plumb... poate erau doar niste elemente de caroserie intarite cu plumb (pentru antifonare si anticoroziune), dar in nici un caz o "placa" in adevaratul sens al cuvantului....

Mai trebuie sa avem in vedere si faptul ca motoarele din acele vremuri nu aveau randamentul celor actuale, asa ca o placa de cateva zeci de kile, nu facea altceva decat sa transforme masina intr-o caruta, iar scopul era altul, sa alerge!

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.