Moderator CITADELA Posted April 21, 2011 Moderator Share Posted April 21, 2011 (edited) In anii '60 - '70, Inspectoratul General al Militiei a avut in dotare, pe langa alte marci (Jaguar, Mercedes) si Volkswagen Beetle (probabil model 1956 sau 1967?!, pt cunoscatori), utilizat in principal de Directia Circulatie (probabil ca au exista cateva si in teritoriu), pentru asigurarea traseului oficial si pentru misiunile de patrulare. Erau vopsite intr-o culoare albastru/verde oliv (probabil verde 57, cu nuante intre albastru si verde, in functie de lumina), fara inscriptii, singurul element de identificare fiind o placuta cu inscriptia "CONTROL CIRCULATIE", montata deasupra numarului de inmatriculare, in partea din fata. Erau dotate cu un singur girofar si sirena (era in fapt, 2 claxoane, defazate, cu tonalitati diferite, controlate de un releu), ambele marca EINSMAN si statii radio STORNO. Astfel de masini au aparut si prin filmele artistice ale vremii, insa nu au avut "roluri principale", precum Dacia 1300 in filmul "ACCIDENTUL", probabil pt ca nu erau produse ale economiei socialiste. Clar ca nu fac parte din generatia care a fost contemporana cu aceste dotari, insa acest model de vehicul "politienesc" mi-a atras atentia, mai ales ca a fost folosit deopotriva in tari comuniste, dar si capitaliste. Informatiile obtinute pana acum le am din surse "neoficiale", fie din povestirile unor militieni, fie din putinele informatii de pe net, fie din niste Reviste Pentru Patrie, pe care le-am rasfoit acum 10 ani, la un vecin de bloc (avea intreaga colectie pana la Revolutie). Din pacate nu am fost inspirat sa-i cer/cumpar colectia, care reprezinta o sursa importanta de informatii despre evolutia Militiei, iar intre timp a trecut in randul celor drepti, iar familia abia asteptat sa arunce totul la gunoi... Am incercat sa aflu cat mai multe despre aceste "Broaste", insa mare lucru nu am gasit. Am sa incerc la Arhivele Nationale, insa sperantele sunt minime. Daca cineva mai are, din intamplare, numere ale Revistei Pentru Patrie din anii '60 si '70, singur acolo apar macar fotografii (parca pe una dintre copertile acestei reviste era o fotografie cu o Broasca). Stiu ca in vremurile pe care le traim sunt alte subiecte mult mai arzatoare, insa va propun acest topic in speranta ca poate mai uitam de "nebunia" cotidiana. Orice informatie, orice poza, orice sprijin este salutat !!! Edited April 21, 2011 by CITADELA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator CITADELA Posted April 21, 2011 Author Moderator Share Posted April 21, 2011 VW Broasca de politie, in diverse haine Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Catalin Posted April 21, 2011 Moderator Share Posted April 21, 2011 Chiar luni Volkswagen a prezentat noua generatie a modelului Beetle. http://www.youtube.com/watch?v=n38NBVctCrc&rel=0 http://www.youtube.com/watch?v=oZEo3HCR0eg&rel=0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator CITADELA Posted May 2, 2011 Author Moderator Share Posted May 2, 2011 (edited) Si conform proverbului, unde dai si unde crapa, cautand poze cu Broasca, am dat peste alte 2 raritati, din dotarea Militie: Jaguarul 420 si BMW 2800 Edited May 2, 2011 by CITADELA Link to comment Share on other sites More sharing options...
fygo1973 Posted May 19, 2011 Share Posted May 19, 2011 1 CT 1987 poza facuta in 66 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator CITADELA Posted July 12, 2011 Author Moderator Share Posted July 12, 2011 Va pun la dispozitie alte 2 fotografii din vremea Militiei, motocicletele BMW R60/5 si o Dacie 1300 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alin2770 Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 acelasi carpati. al meu a mai scos un om la pensie. pistolul meu e cu cativa ani mai mare decat mine, mai exact cu 6 ani. si cum se anunta vremurile cred ca dupa mine mai are sanse sa activeze, sa mai scoata si un al treilea politist la pensie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator CITADELA Posted July 13, 2011 Author Moderator Share Posted July 13, 2011 Da,asa este. Dar la vremea aceea era super modern, in comparatie cu TTurile, care abia fusesera scoase din dotare Link to comment Share on other sites More sharing options...
boierul Posted July 25, 2011 Share Posted July 25, 2011 e adevarat ca aveau placa de plumb pe dedesubt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator CITADELA Posted July 26, 2011 Author Moderator Share Posted July 26, 2011 Cred ca este doar legenda! Am vb cu cativa "broscari" pasionati si nici unul nu a vazut pana acum faimoasa placa de plumb... poate erau doar niste elemente de caroserie intarite cu plumb (pentru antifonare si anticoroziune), dar in nici un caz o "placa" in adevaratul sens al cuvantului.... Mai trebuie sa avem in vedere si faptul ca motoarele din acele vremuri nu aveau randamentul celor actuale, asa ca o placa de cateva zeci de kile, nu facea altceva decat sa transforme masina intr-o caruta, iar scopul era altul, sa alerge! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now