Jump to content
POLITISTI.ro
  • 0

Cum se pot desfiinta restrictiile de viteza instalate aberant si aiurea?


Florio
 Share

Question

Buna seara tuturor !

Am tot respectul pentru tot ce s-a scris pe acest topic si pentru cei care au scris.

Inteleg ca este un forum dedicat Politiei Romane,,, cam putini membri dar banuiesc ca se datoreaza faptului ca este un forum "tanar".

M-am logat fiindca imi place limbajul folosit aici si mai ales ca tratati problema noilor detectoare, ca oameni ai ordinii publice dar si conducatori auto in timpul liber.

Voi incepe intai cu spovedania :) !

Recunosc ca atunci cand traficul de masini si de persoane a fost mai liber, prin sate mai izolate am mers cu 75 km/h :doh: de asemeni recunosc ca am mers in afara localitatii cu 105-110 km/h acolo unde starea drumului a permis,,, tot asa am si trasee unde limitarea e de 90-100km/h si am mers cu 65km/h si stiu ca dumneavoastra APARATI LEGEA ,,, nu reparati drumuri.

OAMENI BUNI, care sunteti si in pozitia de aparatori ai legii, va rog ca om in primul rand;

-propuneti dvs. prin functia cu care sunteti investiti in orasele si satele si sectiile de politie in care activati, sa se desfinteze restrictiile de viteza instalate aberant si aiurea, uneori din greseala dar poate si din rea-vointa..

Nu imi permit sa platesc amenzi, si de aceea urmaresc semnele de circulatie tot timpul :naughty: nu de altceva dar sa stiu cat gresesc, si totusi oameni buni, uneori anumite semne de circulatie imi insulta inteligenta.

Daca sunteti ingaduitori si credeti ca putem realiza ceva impreuna, voi reveni cu propuneri oneste ca sa obtinem ceeace cred ca si dumneavoastra doriti, SIGURANTA in trafic dar si FLUIDITATE. :emo-yessir:

Link to comment
Share on other sites

20 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Moderator

Am facut si un model pt o astfel de petitie, dupa care va puteti ghida pentru a redacta un astfel de document.

---------------------------------------------------------------------------

Domnului
[numele primarului]

Primarul localitatii
[numele localitatii]

Stimate domnule primar ma numesc [numele dvs] si domiciliez in [localitatea de domiciliu] jud. [judetul de domiciliu], [si aici treceti adresa completa].

As vrea sa supun atentiei dvs. si in special catre personalul de specialitate din cadrul Serviciului pentru Sistematizarea Circulatiei situatia semnalizarii rutiere si a limitei de viteza impuse pe [denumirea exacta a drumului respectiv, ex: DN1 sau E85], in zona [aici trebuie sa descrieti portiunea de drum unde se afla astfel incat sa poata fi identificata in teren, ex: de unde incepe, unde se termina aceasta zona, repere etc], unde in prezent exista o limitare a vitezei de deplasare a autovehiculelor de max. [valoarea limitei de viteza]km/h si care dupa parerea mea nu se justifica, intrucat practic aceea portiune de drum [aici trebuie sa enumerati motivul sau argumentul care vi se pare cel mai important si care sa va sustina cele solicitate, ca de ex: este in afara zonei locuite], aflat la iesirea de pe pod ce precede intrarea in sensul giratoriu al localitatii Tisita.

De asemenea consider ca aceea restrictie nu se justifica intrucat [nu exista lucrari la nivelul partii carosabile in zona, circulatia pietonilor este redusa, aici mai puteti enumera si alte motive pt care nu se justifica], iar mentinerea acestei restrictii nu face altceva decat sa reduca fluiditatea traficului rutier, fara ca siguranta acestuia sa creasca catusi de putin. Circulatia se desfasoara la orice ora din zi, intr-un mod anevoios, iar nervii soferilor ce tranziteaza zilnic acesta zona sunt intinsi la maxim, nu mai amintesc de timpul pierdut in trafic si aglomeratia ce se formeaza cateodata.

Avand in vedere cele mai sus mentionate am rugamintea la dvs. sa dispuneti reanalizarea situatiei semnalizarii rutiere si a limitei de viteza impuse in zona mai sus mentioata de catre personalul de specialitate din cadrul Serviciului pentru Sistematizarea Circulatiei din institutia pe care o conduceti.

De asemenea in conformitate cu prevederile Art. 8. alineatul (1) din Ordonanta nr. 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, doresc sa mi se comunice raspunsul in scris la adresa mai sus mentionata, indiferent daca solutia este favorabila sau nefavorabila solicitarii mele.

Am convingerea ca aspectele sesizate privind chestiuni de interes public vor fi tratate cu maxima seriozitate si va multumesc anticipat pentru promptitudine.

Cu stima,

semnatura indescifrabila

--------------------------------------------------------------------

Mai puteti adauga sau sterge din continut in functie de situatia respectiva, astfel incat dupa redactare petitia sa poata fi citita si inteleasa rapid.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Administrator

Am initiat un topic nou cu propunerea dvs. deoarece subiectul cred ca merita a fi dezbatut separat.

Va multumesc pentru intelegere.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Forio ai dreptate in ceea ce spui, iar aceste disfunctionalitati deranjeaza pe toata lumea, inclusiv pe politisti. Si ei se deplaseaza pe drumurile patriei intalnind astfel de portiuni unde restrictiile de viteza nu au nicio justificare logica.

Acum, situatia nu e asa simpla precum ar putea parea la o prima vedere, pentru ca aceste cazuri nu sunt la fel peste tot, difera de la caz la caz.

Partea cea mai rea este ca sesizarile facute de politia rutiera nu sunt tratate ca niste dispozitii ce trebuie executate, ele sunt tratate ca niste notificari sau sesizari si asta pentru ca asa este legea, asa a fost conceputa.

Pe vremea cand lucram la circulatie se faceau periodic actiuni pe linie de sistematizare, iar fiecare agent era trimis pe un traseu si intocmea un raport detaliat cu ce constata in teren, respectiv indicatoare ce nu isi mai aveau rostul, indicatoare lipsa, obstacole ce impiedicau vizibilitatea indicatoarelor, gropi in carosabil, lipsa marcajelor, etc. Acestea se centralizau si se trimitea o sesizare catre primaria din localitate in care se solicita remedierea acestor deficiente. Iar aceste activitati erau regulate.

In prezent nu mai stiu daca se mai practica, dar sincer nu cred ca s-a renuntat la ea. Poate ne lamureste vreun coleg ce lucreaza la rutiera.

De aici incepea asa un cerc vicios, dealtfel specific acestei tari, mai precis "aruncarea pisicii moarte in curtea altuia". Erau cazuri cand in documentele primariei indicatoarele figurau ca fiind deja demontate, cazuri in care nu era facuta receptia la lucrarea de reabilitare, cazuri in care primaria se afla in litigiu cu societatea ce facuse lucrarile de reabilitare, cazuri in care trebuia sa se intruneasca o comisie din partea primariei care sa ia acea decizie si astfel de cazuri pot continua ... sau pur si simplu existau anumite ambitii ori contre intre sefii din politie si primarie. De mute ori astfel de sesizari sunt percepute de catre Serviciile de sistematizare ale primariilor ca fiind niste ofense din partea politiei rutiere.

Legislatia in acest domeniu e destul de stufoasa si foarte blanda cu administratorii de drumuri. Iar asa la modul general putem discuta foarte mult.

Totusi daca stii vreun caz concret te putem indruma si sfatui cu privire la ce trebuie facut, cu cine sa iei legatura, etc si cine stie ... poate se va misca ceva. Depinde de noi toti, politisti, cetateni, functionari din primarii sau angajati ai societatilor de drumuri, iar daca vom sta sa asteptam numai ca altii sa faca ceva nu se va realiza nimic. Prezentul ne-o dovedeste.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Multumesc domnului Administrator pentru crearea acestui topic si apreciez raspunsul sincer si detaliat al domnului Catalin :emo-yessir: . Eu personal, nu pot spune exact acum in acest moment asta tinind cont si de faptul ca sunt un sofer de 15 la 18 mii km pe an.

Foarte exact imi amintesc ca, intre Mausoleul de la Marasesti si prima intersectie cu sens giratoriu catre Tecuci si spre Focsani este un pod in plin camp, la sfarsitul acestui pod e o restrictie de 40 km/h nejustificata si pe care daca nu as fii avut detectorul in functiune as fi luat amenda pentru depasirea vitezei indicatorului cu 20-30km. Am deschis Gps-ul adineauri si am reverificat zona si e zona localitatii Tisita.

Mai cunosc cateva locuri dar fiind "sofer de duminica" si crezand ca detectorul ma va anunta totdeauna, nu le-am notat :doh:

Pe de alta parte noi conducatorii avand si un servici (si va rog sa ma credeti ca acesta este adevaratul motiv nicidecum ca as arunca "pisica in gradina altuia") nu putem semnala aceste nereguli direct primariilor care au in custodie bucatile de drum respective dar cu ajutorul si indrumarea dvs. sper sa ne ajutam unii pe altii sa punem cat de cat lucrurile la punct.

Va pot da un exemplu clar si fara sa laud pe nimeni din simplul motiv ca nu am avut de aface cu ei, Politia Rutiera Cernavoda. Cand s-a trasat marcajele, prioritatile, trecerile de pietoni de catre primaria locala, au fost cateva zile impreuna cu profesorii de legislatie rutiera de la scolile de conducere aflate in acest oras indicandu-le muncitorilor exact unde sa fie semnul de circulatie si unde sa opresca marcarea liniei continue.

In functie de modalitatile de indreptare a situatiei pe care le veti propune dumneavoastra, eu ca si posesor de opel voi ruga membrii Club Opel si Astra Forum sa participe la configurarea elocventa a situatiilor intalnite de ei.

De asemeni invit si ii rog pe domnul IceT care am observat ca e f. activ pe forumul Fiat si pe domnul SkyTiger care e fervent pe site-ul acesta si pe domnul Barosanu sa participe la sesizarea marcajelor incoerente aflate in zona in care locuiesc.

Pana acum am mers pe premisa; e marcat aiurea dar am detector radar si mai echilibrez balanta ;)

Respect pt. totii membrii..

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Fara sa fiu politist am urmatoarea sugesie: diferentierea vitezei in localitati pt zonele urbane fata de cele rurale.

Mi se pare ilogic si nefiresc ca viteza in oras sa fie egala cu cea de la sate si comune.

Daca in oras este permis 50km/h, in afara localitatii mi s-ar parea de bun simt un minim 70 km/h.

Dati-ne si noua viteze pe care sa le putem respecta si atunci nu vom mai avea nevoie sa cumparam nici detectoare, nici statii CB, nici GPSuri.

Pt o llimitare de 70-80 sigur ca de bun simt pot sa circul si eu in limita legala si atunci pot sa fiu de acord si cu inasprirea amenzilor. Da, am voie sa circul cu 80, e ok, daca am depasit cu 30 poti sa ridici si permisul, poti sa dai si amenda sa n-o uite 2 generatii. Si-mi place tratamentul la americani. Ai depasit nesimitit viteza, pai ti-a pus catusele si te-a dus direct in arest. Da, mi se pare logic asa. Nici in afara localitatilor nu am nevoie de mai mult de 100 km/h. Asta mi s-ar parea de bun simt in tara asta. Dar ce te faci ca nu exista drumuri nationale in afara localitatii, decat un procent f. mic.

Bineinteles, vreau autostrazi, vreau drumuri europene si nationale care sa nu tranziteze prin mijlocul satelor si comunelor, adica chiar sa fiu in afara localitatii. Dar aceste probleme nu le rezolva MI.

Sunt aspecte care pot fi puse in practica fara dureri de cap si fara mult efort si costuri, dar oare se vrea ?

Cum pot sa fac o deplasare de 300 km cand cel putin 250 km sunt drum national "prin localitate"? Este aberant sa se ceara respectarea vitezei legale in aceste circumstante.

O zi buna va doresc.

Edited by kpk1
  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Limita superioara de viteza a fost stabilita in concordanta cu nr. accidentelor grave petrecute in ultimii 20 de ani in Romania. Datele raportate indica o medie de aprox. 3000 de morti pe ani pe soselele patriei de 3x mai multi raniti grav ramasi infirimi si de 10 ori mai multi raniti usor. Sunt total de acord ca in 30% din cazurile urbane si rurale limitarea este o fantezie erotica a Comisiei de Supraveghere Rutiera din cadrul Primariei locale si un loc unde se poate actiona cu aparatul aflandu-te sub aripa regulamentului DAR daca stau sa ma uit la accidentul de ieri dimineata de la ora 06.00 din Pasajul Victoria unde un tanar de 29 de ani a murit strivit in propria lui masina tamponandu-se violent si frontal de PRIMUL stalp al pasajului (puteti cauta pe videonews sunt acolo niste imagini needitate filmate de un amator pana sa se inceapa CFL-ul) cu acul blocat la 120km/h, stau si ma intreb daca desfiintarea acestor asa zise limite aiurite nu ar duce ca incidentul sa se repete nu odata pe an (rata mortalitatii in pasaje in Bucuresti este de 1 maxim 2 persoane pe an) ci de 10x.

Acum, revenind si analizand, majoritatea accidentelor grave si mortale din cauza vitezei excesive sunt rare. Majoritatea sunt datorate neadaptarii vitezei la conditiile carosabilului. DAR TOATE accidentele violente au la baza viteza. Si aici se creeaza paradoxul: atata timp cat raportarile vor veni pe fondul vitezei, limitele nu vor fi niciodata modificate. PROBABIL in momentul in care se vor construi acele drumuri fantastice suspendate sau nu, subterane sau pe camp, se vor modifica si aceste limite DAR tine cont de urmatorul lucru: acolo unde exista limita de 50km/h se tine cont ca atunci cand lovesti un pieton beat, acesta are mai multe sanse de supravietuire decat daca il lovesti la 75km/h.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Va multumesc ca ne raspundeti domnule NightWolf si apreciem gestul dumneavoastra.

Pentru toti cititorii acestui forum;

Acest forum este unul de socializare iar membrii care sunt si cadre de politie, sunt parteneri de discutii libere, nu va asteptati sa va raspunda ministerul MAI pe acest forum.

DOAR daca discutiile vor avea un caracter decent conform regulamentului acestui forum, va exista posibilitatea ca pana la urma cu ajutorul membrilor ofiteri de politie si sprijinul lor efectiv sugestiile noastre sa aiba un ecou.

Sus inaintea fiecarui pagini scrie Comunitatea Politistilor din Romania, suntem in casa straina, sa o respectam!

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Florio revenind la subiectul acestui topic, vreau sa-ti spun ca nu cunosc zona aceea si nu pot sa-ti spun ceva foarte concret cu privire la acea restrictie, de aceea voi mentiona cam ce se poate face dar in linii generale.

Astfel in cazul in care aveti cunostiinta despre existenta unei portiuni de drum unde exista o limitare de viteza ce nu se justifica, primul pas pe care puteti sa-l faceti este sa redactati o petitie catre politia rutiera din localitate si catre primarie. Petitia poate fi identica si dvs. sa schimbati doar titlul unde veti mentiona institutia careia i se adreseaza, iar dupa datele dvs. de identificare (pentru ca in cazul reclamatiilor sau petitiilor anonime, conform legii, nu este obligatorie verificarea lor) povestiti pur si simplu situatia respectiva, in care nu uitati sa mentionati denumirea drumului, zona unde se afla aceea restrictie si solicitarea de a se modifica limita de viteza, semnalizarea rutiera, etc. Dupa care enumerati cateva argumente, care vi se par a fi cele mai solide.

La final adaugati o fraza prin care sa spuneti ca solicitati ca rezultatul verificarilor efectuate si a masurilor ce s-au luat cu privire la cele semnalate de dvs. doriti sa va fie comunicat in scris la domiciliu.

Aceasta petitie o puteti depune personal la sediul institutiei respective, dar foarte important este sa solicitati un numar de inregistrare. Sau o puteti trimite prin posta cu regim de recomandata si confirmare de primire. Puteti trimite aceasta petitie si prin email, eu va recomand ca aceasta modalitate sa dubleze depunerea sau timiterea petitiei prin metodele mai sus mentionate.

De asemenea petitia poate fi redactata in numele mai multor persoane, dar nu treceti persoane fictive care nu exista, pt ca dupa cum am mai spus, primul lucru ce se face este sa se verifice daca e sau nu anonima, iar daca autorii nu pot fi identificati de cele mai multe ori nici nu se mai fac alte verificari, petitia se claseaza automat.

Folositi un limbaj civilizat si nu uitati sa mentionati ca doriti sa va fie comunicat in scris rezultatul verificarilor, conform legii aveti acest drept si trebuie sa vi se raspunda in max. 30 de zile.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

kpk1 aceasta solicitare a ta, degeaba o adresezi politistilor, ea trebuie sa ajunga la cei ce au conform legii dreptul de a initia legi. Numai printr-un act normativ se poate modifica o lege. Politia nu face sau modifica legea dupa bunul plac.

Daca aceasta idee a ta, propunere sau solicitare, depinde de cum o vezi tu, ar ajunge spre exemplu la parlamentarul din circumscriptia unde ai domiciliul, acesta poate initia un act normativ pentru modificarea legii 195/2002. Iar acest act normativ ar urma calea prevazuta de lege si intr-un final daca este adopatata de parlament ... voila.

Acesta este rolul parlamentarului cu al sau cabinet parlamentar, primeste in audienta cetatenii, le asculta problemele si propunerile si initiaza acte normative cand este cazul. Asa e in democratie.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Rookie sa inteleg ca, faptul ca in localitatile Faclia , Mirceavoda , Poarta Alba din judetul Constanta se poate conduce legal cu viteza ridicata la 70km/h se datoreaza Parlamentului? :blink:

Ma faceti sa ii iubesc? sau glumiti!

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Nu, nu se datoreaza parlamentarilor ci administratorului acelui drum, respectiv primariile din acele localitati. Legea da aceasta posibilitatea primariei sa modifice regimul de viteza pe un anumit sector de drum, cu avizul politiei rutiere.

Rookie se referea la modificarea legii astfel incat sa se impuna ideea colegului la nivel general, national. Cel putin eu asa am inteles.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Aaaa! domnul Catalin :) daca mi-ati vedea fata!?!? ai naibii primari cum saboteaza ei fluiditatea in trafic :doh:

Sau se ajunge la ce am postat la inceputul acestei pagini--- adica ;

OAMENI BUNI, care sunteti si in pozitia de aparatori ai legii, va rog ca om ;

-propuneti dvs. prin functia cu care sunteti investiti in orasele si satele si sectiile de politie in care activati, sa se desfinteze restrictiile de viteza instalate aberant si aiurea, uneori din greseala dar poate si din rea-vointa..

Stima si respect!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Si asa o luam de la inceput cu discutia.

Oameni buni, fiecare trebuie sa facem ceva, cat de putin ... acolo unde suntem, cat de neimportant ni s-ar parea ca este. Chiar daca la prima impresie pare ceva facut in zadar ... "cu rabdare poti muta muntii din loc". Daca vom sta si vom astepta sa faca altii, vom trai multi ani de acum inainte la fel ca si in prezent.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

@Pt. NightWolf ;

Am gasit o statistica interesanta: rata de fatalitate era in 2003 de 20 la 10.000 masini iar in 2008 de 5,84 la 10.000 masini. Adica, raportat la numarul de masini in circulatie, rata accidentelor a scazut la un sfert. Si aunci, unde este justificarea masurilor?

Scriu asta fiindca; - conform matematicii mele si a statisticii oferite de dumneata la ora actuala am avea un numar de 45.000 de infirmi pe judet.

@ Pt. KpK1

@ kpk1 scrie; o llimitare de 70-80 sigur ca de bun simt pot sa circul si eu in limita legala si atunci pot sa fiu de acord si cu inasprirea amenzilor. Da, am voie sa circul cu 80, e ok, daca am depasit cu 30 poti sa ridici si permisul, poti sa dai si amenda sa n-o uite 2 generatii.

Sunt de acord cu tine si foarte multi dorim asta inclusiv acei care citesc fara sa se logheze.

Treaba asta cu cele 30 de procente din semnalizari care sunt instalate aiurea se poate rezolva, nu usor dar se poate.

Ideea este ca toti care citesc aici ar trebui sa propage si pe alte forumuri aceasta discutie

Forumurile auto puternice ar trebui sa scrie atat primariei locale unde se afla inadvertenta, asa cum bine suntem sfatuiti dar si pe adresa ; circulatie@politiarutiera.ro existenta la dispozitia noastra pe www.politiarutiera.ro.

E de preferat forumistii auto de pe un judet sa scrie toti odata despre aceeasi problema ca sa se obtina impactul de opinie dorit.

Indrumarile de baza si la obiect sunt oferite de domnul Catalin ceva mai sus si careia eu personal ii multumesc pentru cele scrise. La dumnealui motto-ul scris (Adevarata personalitate a unui individ este redata de felul in care trateaza o persoana ce nu-i poate oferi nimic in schimb. ) se confirma. :emo-yessir:

In Calarasi. La iesirea inspre Slobozia, se largeste soseaua pe patru benzi. Pe o distanta de un kilometru, in localitate, se circula pe 4 benzi. Ei stateau cu radarul la 100 de metri de indicatorul care anunta iesirea din localitate. Mi se pare normal sa existe limitare de 70 km/h pe acel tronson. Soseaua lata, trafic destul de mic. Nu mi se pare corect modul lor de a "sta la panda", era coada la scris procese verbale... se poate propune amplasarea unui indicator de limitare a vitezei la 70km/h pe acel drum.

Cand vii dinspre Sibiu spre Valcea, inainte de intrarea in Gura Vaii este padure, apoi o curba la dreapta, si chiar in curba e pus semn de localitate. Cand acel semn nu exista, te prindeai ca esti in localitate foarte tarziu. si de la 100 la ora nu se franeaza in jumate de secunda. e pus la foarte mica distanta de intrarea in localitate. Care localitate incepe MULT mai incolo... asa cum si pina in Rm. Valcea este o portiune (Milcoiu - parca) unde vreo 3-4 km nu-s case dar esti in localitate...

La fel ,,,,,,, nu am inteles cum la iesirea din Braila , prin Varsatura (sau Vanatori scuzele mele dar nu am retinut) sosea cu 2 benzi pe sens sa fie limitata la 50 km /h.

Va regasiti in cele redactate mai sus??? Continuati ideea pe forumurile auto.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Florio din cate am vazut acel site www.politiarutiera.ro, inclusiv adresa de mail circulatie@politiarutiera.ro nu apartine politiei romane. Nu este un site oficial al acestei institutii, este privat. Asa ca daca veti trimite acolo sesizari sau petitii nu veti rezolva nimic.

E foarte buna aceasta idee si initiativa, acesta este starea de spirit corecta pe care trebuie sa o aiba toti romanii. Trebuie sa luati atitudine, sa pierdeti un pic de timp intreband in dreapta si in stanga, dupa care sa uzati de drepturile pe care vi le ofera legea. Nu e nimic rau in a depune o petitie, tine de simtul civic al fiecaruia. Daca vom astepta tot timpul ca altii sa faca ceva pentru a ne fi noua mai bine ... probabil ca vom astepta mult si bine. Prezentul ne-o dovedeste.

Totusi nu trebuie sa va ia valul si sa uitati ca: e mult mai important sa ajungi la destinatie intreg si sanatos decat cu ceva timp mai devreme.

Degeaba va tot plangeti ca "stau la panda" cei de la circulatie, este o activitate elementara a tuturor politiilor din lume. Nu e inventata de romani, in strainatate lucrurile stau si mai rau in aceeasta privinta. Dar rezultatele modului de actiune a celor de la rutiera se regasesc in acea scadere a numarului de accidente, a numarului de victime.

Gresiti foarte mult cand ii vedeti numai ca pe niste adversari pe politistii de la rutiera. Ganditi-va ca acele scaderi ale accidentelor se inregistreaza de la un an la celalalt in conditiile in care infrastructura nu s-a imbunatatit considerabil, nu au aparut autostrazi peste noapte, iar numarul masinilor creste de la un an la celalalt intr-un ritm ametitor.

Asa cum sunt ei, buni sau rai, trebuie sa recunoasteti ca au un merit foarte mare in acea scadere a victimelor rezultate din accidentele rutiere.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Multumesc pt. avertizare d.l Catalin

Promit sa reverific mult mai atent,,, daca unul din membrii acestui forum stie exact la ce departament ar trebui sa ajungem, am fi recunoscatori daca ati posta aceasta adresa. :emo-yessir:

O alta institutie care se ocupa de aspectele rutiere este;

office@asistentapentruconsumatori.ro ,,, :blink: poate confirma cineva ???

@ Catalin e mult mai important sa ajungi la destinatie intreg si sanatos decat cu ceva timp mai devreme.

Aveti dreptate dar nu VITEZA este principala vinovata ptr producerea accidentelor , ci neatentia , neasigurarea etc.

Daca ar exista alternative la drumurile prin localitati, as fi de acord si cu pedeapsa capitala daca ai depasit viteza legala.

Dar cum nu sunt, limitarile drastice nu pot decat sa ridice alte probleme.

Coloanele de vehicule care se formeaza la trecerea prin localitate sunt mult mai periculoase decat trecerea ceva mai repede printr-o localitate datorita depasirilor pe care le fac soferii mai grabiti.

Legat de "statul la panda" - a fost o scapare cu ghilimelele de rigoare, (no offence) si inclin sa cred ca nu e un motiv de eliminare a topicului sau subsemnatului.

Stiu ca poate 8 ore stau efectiv in strada , sunt printre primii la accidente grave , uneori trebuie sa suni rudele decedatului sau ranitului grav si nu e chiar placut.

Stima, respect si astept idei. Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Pe site-ul politiei romane exista o rubrica "E-PETITIE", cred ca acolo e cel mai indicat. Petitia respectiva va ajunge la IGPR.

Nu cred ca protectia consumatorului are competenta in acest domeniu, dar cautati site-ul primariei din localitatea respectiva si cu siguranta exista o rubrica unde se pot trimite sesizari sau ceva de genul acesta. De asemenea, mai puteti incerca si pe site-urile prefecturilor din judetele respective.

Florio eu te asigur ca valoarea vitezei se vede in consecintele unui accident.

Daca intr-o localitate se circula cu viteza redusa si in coloana, te asigur eu ca majoritatea accidentelor produse vor avea ca si consecinte numai daune materiale, pe cand daca se circula cu viteza mare vor aparea la rubrica consecintelor si victimele omenesti. Iar viata unei persoane este mult mai importanta decat fluiditatea traficului.

Deocamdata trebuie sa circulam pe infrastructura pe care o avem si trebuie sa "multumim" celor pe care i-am votat pentru asta. Dar nu uitati ca viata unei persoane nu poate fi cuantificata. Crede-ma ca stiu ce vorbesc, am fost victima unui accident de circuatie, iar recuperare medicala 100% nu exista, organismul nu se reface la forma initiala niciodata, indiferent de ce spun medicii.

Respectarea legii nu trebuie sa se faca din teama de a fi prins, ci din convingere. Cel putin asa ar fi ideal, dar din pacate realitatea nu este deloc asa.

Crezi ca daca cei de la circulatie nu ar sta la panda, toti soferii ar circula corect? Sau vrei sa ne spui ca tu mergi cu viteza peste limita deoarece stau politistii la panada? Sa fim seriosi! Peste tot in lume "frica pazeste strugurii" si acest lucru nu se intampla numai in romania.

E o falsa problema.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Scuze pt. off-topic

Daca ar exista in emoticoane si aplauze as aplauda pt. felul in care aveti rabdarea sa exiplicati si nu sa scrieti doar 2 randuri care sa arate mai mult a verdict decat discutie. Va multumesc. :emo-yessir::emo-yessir::emo-yessir:

Scuze de off-topic d.le Administrator.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

De obicei aceste semne de restrictie sunt plasate in afara localitatii de catre lucratorii de la drumuri si uitate acolo .Cred ca adresa trebuie facuta catre politie care mai departe trebuie sa ceara administatorului drumului public justificarea acestora pe sectorul de drum si daca se impune schimbarea lor .Sunt localitati unde primarul nu poate face mare lucru !

Link to comment
Share on other sites

  • 0

@Pt. NightWolf ;

Am gasit o statistica interesanta: rata de fatalitate era in 2003 de 20 la 10.000 masini iar in 2008 de 5,84 la 10.000 masini. Adica, raportat la numarul de masini in circulatie, rata accidentelor a scazut la un sfert. Si aunci, unde este justificarea masurilor?

Scriu asta fiindca; - conform matematicii mele si a statisticii oferite de dumneata la ora actuala am avea un numar de 45.000 de infirmi pe judet.

Eu nu cataloghez ca dumneavoastra acea valoare de 45.000 de infirmi pe judet din accidente rutiere. Exemplul meu se bazeaza pe urmatoarea regula - daca in Bucuresti anual sunt 150 de morti, 1000 de raniti grav dintre care aproape jumatate au avut fracturi si peste 2000 raniti usor, raportat la Romania rezulta ca unde avem 3000 de morti anual avem de 3x mai multi raniti grav si de 10x mai multi raniti usor. Este adevarat ca accidentele rutiere petrecute in mediul urban nu se pot compara cu cele petrecute in mediul extra-urban. Daca in Bucuresti avem o nenorocire odata la o luna jumate -- gen 2 morti in acelasi accident sau accident colectiv de la 5-6 victime in sus dintre care minim 2 ranite grav, pe DN avem colective mortale odata la saptamana. Acolo mor cate 4-5 oameni odata, e normal sa nu mai existe raniti deci statistica automat este demontata. Referitor la nr. de accidente suntem pe primul loc in Europa la numarul de decese. Coeficientul prezentat de dvs de 5,84 la 10.000 de masini adica de 0,0584 de morti la accident, este ENORM. La un calcul simplu reiese faptul ca ar trebui sa avem 1 mort la mai putin de 20 de accidente. Pai numai in Bucuresti ZILNIC avem minim 20 de accidente soldate cu victime. Ca sa nu mai vorbim de IF sau judetele limitrofe. Si totusi reusim sa mentinem rata de fatalitate la sub 0,5 morti/ an in Bucuresti.

Statistica e facuta prost. Nu se poate calcula nr. de fatalitati raportat la nr. de masini. Pentru ca e impropriu. Trebuie raportat nr. de fatalitati la posesorii de permise auto. Pentru ca eu pot, de exemplu, sa am 5 masini. Asta ce inseamna ca sunt responsabil de producerea accidentelor grave de 5x mai mult decat vecinul care are o masina? Hmmm.... permiteti-mi sa ma INDOI ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.