Jump to content
POLITISTI.ro

Constantin
Mergi la răspuns Răspuns oferit de Marius,

Postare recomandată

Buna ziua,

 

Am intalnit foarte des pe multe site-uri de pe internet, inclusiv pe retelele de socializiare un text prin care sunt oferite mai multe indrumari si sfaturi privind drepturile conducatorului auto in fata politistului atunci cand este oprit in trafic.

As vrea sa-mi explicati si sa-mi spuneti cate dintre acestea sunt adevarate in realitate pentru ca mie sincer mi se par putin cam inexacte si exagerate.

Asta este textul:

 

ATENTIE! Ce drepturi aveti in fata organului de prevenire si control rutier

 

Daca circulati regulamentar si sunteti oprit de un echipaj de politie, sau daca "v-a prins radarul" trebuie sa stiti ca aveti si drepturi nu doar obligatii.

Politistii sunt obligati sa respecte anumite reguli si sa va prezinte anumite acte atunci cand ele sunt solicitate de "cel oprit" in trafic. Neprezentarea acestora si notarea refuzului organului de a prezenta aceste acte pot duce la anularea unei eventuale amenzi.

1. Trebuie sa se prezinte (ai dreptul sa-i ceri legitimatia, sa ti-o arate. Pe care este inscris numarul sau… E foarte folositor acesta in instanta).

2. Sa-ti spuna motivul opririi. Actele se cer pe un motiv (legea nu mai permite sa se opreasca masini si apoi sa se caute motive de amenda).

3. Daca este filtru, ai dreptul sa ceri ordinul de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele persoanelor care participa din echipaj.

4. Deci, la oprire, se comunica soferului motivul si nu poti fi sanctionat decat pe acel motiv (asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme si doua cadavre legate la spate).

5. La amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda. Deci puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda…dar sa nu recunasteti fapta, si sa-l convocati la Tribunal sub asistenta juridica pe dumnealui.

6. Cel mai IMPORTANT: ori de cate ori aveti un necaz cu politia, fie noapte, fie zi, puteti sa sunati la 112 (Apel National de Urgenta) si sa spuneti ca sunteti de echipajul cutare. In maximum 10 minute (in Capitala) apare un echipaj de la "Capitala" si astia nu se uita ca sunt colegi de-ai lor, vor face imediat un raport. Care poate fi totusi util la Tribunal.

7. Politistii de pe radare nu mai au voie sa dea filmul inapoi. Deci, daca va opresc si stiti ca nu ati comis-o prea rau, le cereti ferm sa va arate:

A. Legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar… Sa aiba vizele la zi.
B. Copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului.
C. Legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne… Sa fie vizata.
D. Daca mai fac scandal, le cereti sa va arate "ordinul de serviciu"… Este un fel de foaie de parcurs in care scrie unde au voie sa isi desfasoare activitatea respectiva.

Aceste acte trebuie sa fie intotdeauna asupra agentului de pe radar… Dar faptul ca-l mai intrebi de ele, de cele mai multe ori duce la un… simplu avertisment

De multe ori, aceste acte nu prea sunt vizate la zi.  

 

Sunt sau nu reale aceste sfaturi?

Multumesc pentru raspunsuri.

  • Apreciez 2
  • Displace 9
Link către comentariu

Sunt niște prostii inventate de frustrații care au probleme cu legea. După cum ai citit probabil, ai văzut că nu este menționat niciun temei legal, normă juridică care să prevadă ca polițiștii sunt obligați să facă lucrurile menționate de tine mai sus. Nu înghițiți ca pelicanul tot ce citiți.



Ca o paranteză, orice conducător auto, oprit în trafic pentru control, are dreptul să rămână liniștit cu mâinile pe volan, să vorbească respectuos, să prezinte documentele solicitate de polițist, să ia la cunoștință despre eventuala abatere comisă și despre conținutul procesului verbal de contravenție, să ia la cunoștință că are dreptul să conteste în instanță procesul verbal de contravenție în termen de 15 zile, să semneze sau nu procesul verbal de contravenție. Orice altă atitudine a conducătorului auto, poate fi considerată de polițistul rutier o încălcare a codului rutier și sancționată ca atare.

  • Apreciez 5
Link către comentariu
  • Membru

2. Sa-ti spuna motivul opririi. Actele se cer pe un motiv (legea nu mai permite sa se opreasca masini si apoi sa se caute motive de amenda).

3. Daca este filtru, ai dreptul sa ceri ordinul de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele persoanelor care participa din echipaj.

4. Deci, la oprire, se comunica soferului motivul si nu poti fi sanctionat decat pe acel motiv (asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme si doua cadavre legate la spate).

 

 

Ai dreptul sa alegi cum va fi experienta ta cu acel politist. Ca sa fie una placuta trebuie sa fii cooperant insa daca vrei sa fie una neplacuta faci ca figurantul asta:

http://www.youtube.com/watch?v=6pu1bSveWM8&feature=player_embedded

 

Din pacate pentru el a ales sa fie figurant, insa putea sa fie cooperant si poate primea un avertisment.

 

Cum a zis si Dan, de ce l-as crede pe acel individ? Pe ce se bazeaza cand scrie/spune asta?

Modificat de BGeorge
  • Apreciez 4
Link către comentariu

Asfel de drepturi au fost scoase de cel mai mare politician al tarii D Diaconescu ,care nu a facut alt ceva decat sa inventeze niste aberatii pe care, din pacate le-au luat in serios niste omeni de la care chiar ai pretenti atunci cand ii opresti

Link către comentariu

Constantin, daca nu crezi ce ti-a spus Marius, tine cont de aberatiile alea pe care le-ai gasit pe internet si la un control in trafic, o sa vezi cata dreptate a avut Marius.

Link către comentariu
  • Moderator

Omul a spus de la bun început că îndrumările respective i se par exagerate şi doar ne-a cerut părerea.

 

As vrea sa-mi explicati si sa-mi spuneti cate dintre acestea sunt adevarate in realitate pentru ca mie sincer mi se par putin cam inexacte si exagerate.
Link către comentariu

Am auzit ca otv va emite din nou din toamna pe licenta din Italia. Si iar o sa vad cond. auto cu ochii rosii dimineata. Ideea este simpla:respecta si vei fi respectat.

Link către comentariu

Porcaria aia de fituica circula prin 2005 printre ”reisării” din Bucuresti. Mi-a inmanat-o unul dintre ei intr-o zi in timp ce il sanctionam pe altul dintre ei pt ”cerculete”... E doar inca o doavada a limitarilor mentale ale unora... Eu le-am tratat de-atunci cu amuzament, in conditiile in care multi din participantii la trafic le foloseau ca pe un fel de ”treasure chest”, probabil inchipuindu-si ca au descoperit roata... Oameni limitati...

Link către comentariu

Constantin le-a găsit pe internet şi a întrebat doar dacă e ceva adevărat în ele, pentru că i s-au părut exagerate. Le ştiu şi eu de mult timp, le găsesc periodic pe diverse forumuri, iar unii oameni le cred, în mare parte şi pentru că le place să le creadă. Constantin n-a zis că le-ar crede, ci chiar dimpotrivă. Doar a întrebat, n-a dat cu parul.

 

O singură întrebare aş adăuga şi eu. Articolul 182 alineatul 1, citat de Marius mai sus, spune că vehiculul poate fi oprit fie în cazul constatării unor încălcări ale legii, fie dacă există indicii temeinice despre săvîrşirea unor contravenţii sau infracţiuni, fie pentru verificarea documentelor. Pînă aici totul e clar. Pot fi oprit în trafic şi fără un "motiv" anume, doar pentru verificarea documentelor. N-am nici o problemă cu asta. Apoi, dacă în decursul verificării documentelor reiese că ceva nu e în regulă (gen permis expirat, cum mi s-a întîmplat chiar mie de curînd, sau lipsă ITP, sau orice altceva de acest gen), atunci e normal să fiu sancţionat pentru asta. Pînă aici, toate bune.

Întrebarea mea este: dacă am fost oprit pentru controlul documentelor, iar acestea sînt toate în regulă, poliţistul poate apoi să se apuce să caute alte eventuale nereguli, fără să ştie ce caută, fără să aibă nici un indiciu în acest sens?

 

Nu-i vorba că m-ar afecta pe mine în mod direct. Eu mă ştiu în regulă şi n-am nimic de ascuns şi nu cred că aş avea vreo problemă cu un control amănunţit. Întreb doar aşa, de curiozitate...

 

Link către comentariu
  • Moderator

Da, poate să facă si alte verificări. Ar fi aberantă o astfel de limitare. Nu există asa ceva nicăieri în lume. Imaginează-ti că te opreste pentru viteză sau cum spui tu, pentru verificarea documentelor si constată că ai tras putin la măsea. Ce ar trebui să facă? Să te lase să pleci ...

Sau te opreste pentru viteză si din verificări constată că nu ai RCA sau ai sârmele iesite la anvelope. Cam cum ai vedea o astfel de limitare, dacă respectivul îti loveste masina si nu are RCA, dar a continuat să circule asa desi a fost oprit de politisti? Sau cum ai privi o astfel de limitare dacă ăla ar accidenta pe cineva apropiat tie, pentru că o anvelopă uzată peste limită a făcut explozie si individul a pierdut controlul directiei?

Link către comentariu

Cu astea sînt de acord. Nu la astfel de cazuri mă refeream. Astea sînt clare, pentru că rezultă fie din controlul documentelor (lipsa RCA-ului), fie dintr-un indiciu temeinic (miroase a alcool, are privirea înţeţoşată, se bîlbîie, sau altceva de acest gen). Anvelopa cu sîrmele ieşite o vede cu ochiul liber, deci are un indiciu temeinic să considere că nu-i în regulă.

Dacă în urma opririi şi a controlului documentelor constată alte nereguli, mi se pare absolut normal să le sancţioneze. :good:

 

Eu mă gîndeam la o situaţie de genul următor. Mă opreşte pentru controlul documentelor. În urma controlului nu constată nimic în neregulă şi nu există nici un alt indiciu în acest sens. Poate să-mi zică: "hmmm... ia să vedem... apăsaţi pe frînă să văd dacă merg stopurile... deci merg... bine... atunci aprindeţi poziţiile de ceaţă... bun, deci merg şi astea... acum arătaţi-mi trusa medicală... " şi aşa mai departe?

Poate să mă ia la puricat în speranţa de a găsi ceva, fără să aibă vreun indiciu prealabil în acest sens?

 

Nu mi s-a întîmplat niciodată aşa ceva şi nu acuz pe nimeni. E doar o situaţie ipotetică. :)

Modificat de VladSoare
Link către comentariu
  • Moderator
Poate să-mi zică: "hmmm... ia să vedem... apăsaţi pe frînă să văd dacă merg stopurile... deci merg... bine... atunci aprindeţi poziţiile de ceaţă... bun, deci merg şi astea... acum arătaţi-mi trusa medicală... " şi aşa mai departe?

 

Teoretic este posibil, dar ăstea sunt doar legende de pe timpurile miliţiei. În prezent cel care verifică asemenea aspecte este inginerul de la RAR când fac controale în trafic împreună cu Poliţia Rutieră.

Link către comentariu

Şi eu cred că-s legende. Conduc din 1996 şi nu mi s-a întîmplat niciodată să fiu oprit degeaba sau să mi se caute nod în papură. Eram doar curios dacă din punct de vedere teoretic e posibil.

Mulţumesc.

Link către comentariu
  • Moderator

Legal poate să o facă. Nu o fac pentru că pur si simplu pierd vremea inutil. Există si exceptii, iar de astfel de tratamente au parte in general cei ce sunt obraznici, vorbesc urât sau suferă de complexe de superioritate.

  • Apreciez 1
Link către comentariu
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
×
×
  • Adaugă...

Informaţii importante

Am plasat cookie-uri strict necesare pe dispozitivul dvs. pentru afişarea optimă a paginilor. Puteţi în orice moment să modificaţi setările cookie-urilor, altfel vom presupune că sunteţi de acord să continuaţi. Utilizând acest site, sunteţi de acord cu Termenii şi condiţiile de înregistrare şi Politica de confidenţialitate.