Jump to content
POLITISTI.ro

Politia Rutiera va fi dotata cu aparate radar de ultima generatie


Catalin

Postare recomandată

  • Moderator

Ministerul de Interne va achizitiona cu fonduri europene un lot de 449 de autovehicule dotare cu aparate radar ce se pretind a face parte din ultimele generaţii utilizate de politiile din Europa.

Toate vor fi Dacii Logan MCV, cu motoare 1,5 dci de 86 CP, dotate cu:

  • geamuri electrice
  • ABS
  • aer conditionat
  • blocurile optice pe capota
  • sirena, girofar si proiectoare, precum si difuzoare de 100 W
  • etilotest
  • statie de emisie-recepţie fixa şi mobila
  • set de cauciucuri de vara
  • set de cauciucuri de iarna

Aparatele radar sunt fabricate in Marea Britanie, au camere video mai performante, iar pe langa antena radar, poseda şi un dispozitiv GPS care menţioneaza cu exactitate locul unde actiona aparatul. Noile aparate radar au posibilitatea de a monitoriza separat fiecare sens de circulatie.

Camerele video au o optică mai performantă (26x) si sunt dotate cu sistem de filmare in infrarosu oferind posibilitatea actionarii si in zone neiluminate.

De asemenea aparatele radar stocheaza informatiile pe hard-disk si pot functiona in regim "stand-by" perioada in care aparatul nu emite unde si il face aproape imposibil de dectat de catre detectoarele radar.

Modificat de Administrator
Editare informatie eronata.
  • Apreciez 1
Link către comentariu

Tot respectu ca nu mai sunt puturoasele de 75 cai dar tot nu o sa faca fata cu motorizarea respectiva la cazurile din ziua de azi.Daca tot se imprumuta puteau sa cumpere ceva de minim 100 cai.Daca o sa continue asa in 2020 o sa ajunga la 100 de cai!

Link către comentariu

O intrebare ! Dispozitivul GPS pe care al poseda poate fi detectat ca si pozitie de lucru al echipajului , de catre sistemele de navigatie auto care au pe harti amplasarea camerelor fixe si a locurilor frecvente de pozitionare a sistemelor radar mobile ? ;)

Link către comentariu
  • Moderator

Nu, acele sisteme de navigatie nu detecteaza efectiv un aparat radar. Au introduse in softul lor coordonatele (locatia) radarelor fixe si te anunta in timp util cand te apropii de locul respectiv, dar nu receptioneaza unde sau altceva, pentru a te anunta daca radarul functioneaza. De exemplu daca un radar fix a fost deteriorat (s-a defectat) si este scos din uz, iar pozitia lui (amplasamentul) este marcata pe harta sistemului tau de navigatie, el te va anunta ca te apropii de radar, dar nu iti va si spune ca acesta nu emite unde radar.

Daca aceste noi radare vor fi dotate cu un dispozitiv GPS, cel mai probabil acesta va transmite informatii pentru a fi localizat de un dispecerat, pentru a le fi monitorizata activitatea. Vom vedea despre ce e vorba cat de curand.

Astfel de dispozitive exista de cativa ani buni pe masinile de patrulare din Bucuresti.

Nu sunt sigur, dar din cate stiu e integrat in statiile de emisie-receptie. :huh:

Link către comentariu

Mersi pentru lamuriri Cataline . In principiu stiam cite ceva din ce ai precizat tu dar , credeam ca pot fi localizate si de catre cei din trafic si nu neaparat daca sunt in functiune . Doar ca pozitie . :rolleyes:

Link către comentariu

Daca aceste noi radare vor fi dotate cu un dispozitiv GPS, cel mai probabil acesta va transmite informatii pentru a fi localizat de un dispecerat, pentru a le fi monitorizata activitatea. Vom vedea despre ce e vorba cat de curand.

Astfel de dispozitive exista de cativa ani buni pe masinile de patrulare din Bucuresti.

Nu sunt sigur, dar din cate stiu e integrat in statiile de emisie-receptie. :huh:

Sistemul gps este incorporat in statiile TETRA. De la dispecerat se vede pozitia in care se afla auto sau moto respectiv.

GPS-ul conectat la aparatul radar inregistreaza pozitia in care se afla masina (cu radarul) in momentul masuratorii (cred ca apare si pe poza). In felul asta nu mai pot sa apara discutii de genul "eram in afara localitatii....."

Link către comentariu
  • Moderator

Aparatele Radar BEE III

Caracteristici:

  • Automatic Same Direction (ASD) mode
    Aceasta functie elimina necesitatea de a apasa unul dintre butoanele "mai repede" sau "mai incet" ce erau prezente la vechiul model de aparate radar, prin care trebuia sa apesi butonul corespunzator in functie de situatia in care te aflai cu masina de patrulare fata de autoturismul "target" (a carui viteza doreai sa o stabileasca aparatul), in situatia in care aparatul radar era in miscare. In concluzie multumita acestei functii noile aparate fac acesta treaba automat.

    • Directional stationary mode
      Aceasta functie permite aparatului sa stabileasca si sa monitorizeze viteza de deplasare a unui vehicul diferentiand cele doua sensuri de mers, astfel ca si in cazul in care pe sensul de mers opus (adica cel ce nu a fost selectat sa fie monitorzat) trece un vechicul, aparatul nu va fi "incurcat" chiar daca acesta este mai aproape si reflexia de unde este mai buna. In concluzie aparatul radar poate face diferenta dintre autovehiculele ce se deplaseaza prin raza sa, in functie de sensul de deplasare al fiecarui vehicul.

      • Fastest target mode
      • Este functia ce permite aparatului sa stabileasca si sa monitorizeze continuu vehiculul ce se deplaseaza cel mai rapid, eliminand acele situatii cand un vehicul care se deplasa mai repede dar se afla in vecinatatea unui autobuz, camion, etc nu era depistat de aparat datorita faptului ca radarul monitoriza viteza vehiculului de la care avea cea mai buna reflexie a undelor.

          [*]POP™ technology

          Aceasta facilitate este patentata de acest producator si nu este nimic altceva decat un mod de functionare foarte asemanator cu acel mult dezbatut "instant-on" ce a fost introdus de catre fabricant prin constructie in functiile aparatului. Si modelele vechi puteau face acest lucru, dar nu aveau un dispozitiv special conceput pentru asta, ceea ce a dat ocazia tuturor necunoscatorilor sa spuna ca masuratorile nu se efectuau corect, ceea ce e total fals. Acum se pare ca producatorii o pun "by default", sau cine stie, o fi fost o conditie in caietul de sarcini. :lol:

          O sa revin si cu alte detalii pe masura ce le voi afla si va tin la curent. :)

Link către comentariu
  • Moderator

Frecventa: 33.8GHz + 100 MHz (K-band) ;)

Puterea radiatiilor este mai mica de 2 mW/cm2 la 5 cm distanta fata de antena.

Distanta de detectie declarata de producator este de 1 mila in cazul unui vehicul de marime medie, dar ea difera in functie de marimea vehiculului "target", in functie de configuratia terenului, conditiile meteo si cele de trafic.

Link către comentariu
  • Moderator

Din cate am inteles firma prin care au fost achizitionate masinile este Ager, iar firma care le-a dotat cu echipamente este UTI. Dar nu sunt 100% sigur de aceasta informatie, nu m-a interesat prea mult subiectul.

Oricum sunt doua firme cunoscute, cu "succesuri" in licitatii, ce sa mai ... au "state vechi". ;)

Link către comentariu

Cum necum si-au dat putin silinta sa mai imbunatateasca putin echiparea unitatilor de politie rutiera . Radarele vechi erau chiar invechite si fizic si moral . Costurile sunt o alta discutie . Se pare ca se mai gaseste cite ceva pe ici pe colo . :)

Link către comentariu
  • Moderator

Pai pentru astfel de dotari se gasesc intodeauna fonduri. Pentru guvern e mai mult o investitie, nu o cheltuiala pentru dotare. Aceste aparate radar isi vor acoperi costurile si vor incepe sa pompeze bani in buget foarte repede.

Probabil ca daca ii va sopti cineva pe la ureche lui nea Boc ceva in legatura cu interzicerea detectoarelor, ne vom trezi cu o ordonanta de urgenta care sa modifice repede legea 195/02. Si va iesi pe toate posturile tv cu poezia consacrata "in comunitatea europeana sunt interzise astfel de dispozitive", numai ca adevaratul motiv al deciziei va fi "obsesia" de a mai strange ceva banuti la buget si a creste profitabilitatea acestei "investitii".

Link către comentariu
  • Moderator

Am vazut si eu acel pdf ce circula pe net. E preluat de pe site-ul producatorului, numai ca pe acel site nu este prezentat modelul de antena cu care au venit aceste aparate.

Dar si eu confirm, pentru ca personal am citit pe antena aparatului radar si acolo pe eticheta scrie K-band. ;)

Iar cu prima ocazie am sa fac o fotografie la aceea eticheta.

Link către comentariu

Dar si eu confirm, pentru ca personal am citit pe antena aparatului radar si acolo pe eticheta scrie K-band. ;)

Iar cu prima ocazie am sa fac o fotografie la aceea eticheta.

confirm si eu banda K......azi am vazut pe viu unul "la treaba", detectorul (un cobra 9300) a tipat in banda K

Link către comentariu
  • Moderator

Am facut cateva fotografii la eticheta aflata pe antena noilor aparate radar. Nu sunt prea reusite, sunt facute de afara, prin parbrizul masinii, dar totusi se observa mentiunea "BEE III Radar Antenna K Band".

etichetaantenaradarpoli.th.jpg etichetaantenaradarpoli.th.jpg

etichetaantenaradarpoli.th.jpg

Link către comentariu
  • Administrator

E bine sa corectam informatia eronata din primul post cu privire la numarul total al acestor autospeciale dotate cu aparate radar.

Vor fi livrate in total 449 de autospeciale Dacia Logan MCV 1,5 dci, dotate cu sistem video radar mobil pentru monitorizarea traficului rutier, toate avand garantie extinsa la 3 ani.

Preţul unui autovehicul, cu TVA inclus, este de 44,173.75 lei, iar valoarea totală pe autospecială (auto şi echipamente) este de 142,964.89 lei (aprox. 33.000 euro).

PS: E bine ca macar noi aici sa stim cum stau lucrurile in realitate si sa nu dezinformam. ;)

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Adaugă...

Informaţii importante

Am plasat cookie-uri strict necesare pe dispozitivul dvs. pentru afişarea optimă a paginilor. Puteţi în orice moment să modificaţi setările cookie-urilor, altfel vom presupune că sunteţi de acord să continuaţi. Utilizând acest site, sunteţi de acord cu Termenii şi condiţiile de înregistrare şi Politica de confidenţialitate.