Jump to content
POLITISTI.ro

Aparat Dentar la Academia de politie

BurlacuM
Go to solution Solved by skip,

Recommended Posts

Buna ziua! Sunt elev in clasa a 11-ea si m-am hotarat sa dau la academie, as avea totusi o problema, dintii de pe partea de sus ai maxilarului sunt adusi in spate, peste cateva zile o sa imi pun aparat dentar si va trebui sa il port cel putin 2 ani. E permis ca la academia de politie sa porti aparat dentar? Nu o sa il port mult, probabil un semestru.

Defapt, am doua probleme, am o cicatrice la incheietura, o am inca din copilarie, am inteles ca poate fi scoasa prin operatie fara mare bataie de cap, si nu e nici incredibil de scump, sub 1000 de euro, dar nu as vrea sa o scot daca nu e neaparat necesar, am pus o poza mai jos cu cicatricea, as vrea niste pareri.

5q08.jpg

Multumesc de raspuns!

As mai avea o intrebare pe care o pun tot aici, pentru a nu mai crea un topic nou, bunicul meu detine o agentie de pariuri si mi-a zis ca daca intru la academia de politie, vrea sa o lase pe numele meu, e permis ca un oftiter de politie sa detina o astfel de afacere?

• Member

Nu, nu poți. Argument : Art, 45, alin.(1), lit. g) din Legea 360/2002 privind statutul polițistului, care zice în felul următor :

Polițistului îi este interzis să efectueze, direct sau prin persoane interpuse, activități de comerț ori să participe la administrarea sau conducerea unor societăți comerciale, cu excepția calității de acționar.

Politist vreau, agentia e mica, nu scoate profit decat in jur de 800-1000 de lei lunar. Mersi de raspuns, dar daca nu pot, iar eu sunt sigurul decendent in viata pe care il are, in cazul in care el moare si mi-o lasa mie in testament, sunt obligat sa vand sau sa o inchid? Probabil ca l-as putea trece pe numele viitoarei neveste(daca o sa am), dar mi se pare aiurea.

Edited by BurlacuM

O treci pe numele cuiva de incredere sau parintilor tai pana o sa te insori. Dar nu iti fa tu griji in privinta asta, trebuie sa intrii mai intai apoi sa te ingrijorezi de probleme dinacestea.

"În scopul clarificării situațiilor în care polițiștii pot desfășura activități în domeniul privat, reprezentanții organizației noastre au solicitat un punct de vedere Agenției Naționale de Integritate.

Din cuprinsul răspunsului primit, sesizăm două elemente importante care clarifică modul în care polițiștii pot exercita funcții în cadrul unor societăți comerciale, intreprinderi individuale sau familiale sau în calitate de persoane fizice autorizate.

Primul element, se referă la modificările aduse de art. 40 pct. 3 din Legea 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice, care completează art. 96 din Legea 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnității publice, a funcțiilor publice și a mediului de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, „Funcționarii publici, funcționarii publici parlamentari și funcționarii publici cu statut special pot exercita funcții sau activități în domeniul didactic, al cercetării științifice, al creației literar-artistice. Funcționarii publici, funcționarii publici parlamentari și funcționarii publici cu statut special pot exercita funcții în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuțiile exercitate ca funcționar public, funcționar public parlamentar sau funcționar public cu statut special, potrivit fișei postului”. Putem constata astfel că elementul esențial care determină orice presupusă incompatibilitate se referă la atribuțiile stabilite conform fișei postului. De exemplu, un polițist de la serviciul de investigații criminale, care nu are atribuții de control în domeniul pazei și protecției, poate să se angajeze la o firmă de pază și să presteze activități în acest domeniu. De asemenea, un polițist care își desfășoară activitatea în cadrul compartimentului de ordine și siguranță publică și care nu are ca atribuție în fișa postului constatarea contravențiilor la regimul circulației rutiere, poate desfășura activități la o firmă de taximetrie.

Al doilea element esențial îl reprezintă prevederile art. 39 lit. y din Legea 284/2010 „La data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă orice alte dispoziții contrare prezentei legi ”. Dispozițiile contrare Legii 284/2010 sunt și prevederile art. 43 lit. g) și lit. i din Legea 360/2002 „să efectueze, direct sau prin persoane interpuse, activități de comerț ori să participe la administrarea sau conducerea unor societăți comerciale, cu excepția calității de acționar”; „să dețină orice altă funcție publică sau privată pentru care este retribuit, cu excepția funcțiilor didactice din cadrul instituțiilor de învățământ, a activităților de cercetare științifică și creație literar-artistică.”

Mai mult, solicitarea organizației noastre s-a referit în mod expres la posibilitatea polițiștilor de a-și constitui societăți comerciale, intreprinderi individuale, intreprinderi familiale sau de a desfășura activități economice ca persoane fizice autorizate. În acest sens A.N.I. opinează că polițiștii pot exercita funcții într-una din formele de organizare constituite conform Legii Societăților 31/1990 și a O.U.G. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale și intreprinderile familiale cu condiția respectării prevederilor art. 96 din Legea 161/2003. Astfel, începând cu publicarea în Monitorul Oficial a Legii 284/2010, polițiștii pot deține calitatea de asociați sau administratori."

Sursa: snapromania.ro

Edited by Sache