Jump to content
POLITISTI.ro

Recuperarea prejudiciului in cazul infractiunilor de evaziune fiscala


Recommended Posts

  • Membru

Va salut!

Am un dosar in lucru in care invinuitul este cercetat pt evaziune fiscala (art. 6). Dupa ce a luat la cunostinta de cauzele de nepedepsire din Lg 241/2005, omul a fost de acord sa plateasca prejudiciul, care oricum nu este mare, putin peste 5200 lei. Aici intervine si problema :D

L-am indrumat catre administratia fiscala unde este arondat, ca sa plateasca, iar cei de acolo, intrucat firma (al carei administrator a fost) a intrat in faliment si a fost radiata, i-au spus ca nu mai pot sa-i primeasca banii, deoarece "firma nu mai este" siiii ... "nu mai are stampila" :doh: Eu am ramas un pic perplex pt ca pana la urma el nu face plati in numele firmei, ci plateste un prejudiciu cauzat de el, ca invinuit intr-un dosar, raspunderea penala cazand in sarcina persoanei fizice aici, nu a persoanei juridice. Ma gandesc ca trebuie sa fie un cont separat pt recuperarea prejudiciului.

Luni ma duc sa ma interesez la Adm fin publice, dar m-am gandit mai intai sa va intreb si pe voi aici, pt ca mi-e teama ca o sa dau peste niste oameni care o sa-mi dea acelasi raspuns. Macar sa fiu pus in tema.

Precizez ca nu fac parte din formatiuni de IF, e prima oara cand ma lovesc de asa ceva si, curios, si pt unii politisti de la IF la care m-am interesat.

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
  • Moderator
Catalin

Din câte ştiam eu, la trezorerie se plătesc contribuţiile şi impozitele cu stopaj la sursă.

Acum nu ştiu dacă o persoană fizică poate depune cash în conturile pentru contrbuţiile la asigurările sociale şi cele unde se varsă impozitele. Dar parcă să zic că am auzit de persoane ce îşi plătesc singuri contribuţiile. Dar mă interesez şi revin cu o postare aici.

Din cei 5200 lei, cât sunt contribuţii la CAS şi cât impozit pe venit, etc?

Link to post
Share on other sites
  • Moderator
Marius

Există un cont special la Trezorerie pentru așa ceva. Ben, dacă e nevoie, luni îți pot afla numărul contului.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • Membru

Cata, nu mai tin minte exact. Ideea ca ma contraziceam cu cineva care spunea ca in prejudiciu intra si penalitatile si dobanzile, ceea ce nu e adevarat, pt ca pana la urma suma "eludata" sunt acele impozite si contributii cu retinere la sursa care nu au fost varsate cu intentie, acei bani constituie obiectul material al infractiunii. Totodata, spunea ca e nevoie de expertiza. Atata timp cat invinuitul recunoaste suma respectiva, e dispus sa plateasca, eu zic ca nu e cazul. Daca era capos si era trimis in judecata, era nevoie intr-adevar de o expertiza.

Marius, multam fain. Ma gandesc ca e un cont general valabil pt toate administratiile fiscale din tara.

Link to post
Share on other sites
  • Moderator
Marius

Da, e un cont unic pentru toți. Îl postez luni, să nu mai faci un drum la ANAF.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • Moderator
Catalin

Şi eu zic că ai dreptate în privinţa prejudiciului. Pentru că pe dobânzile, penalizările sau majorările pe care le stabilesc ăia, ăsta se poate judeca separat. Le poate contesta modul de calcul sau stabilire şi se pot judeca mult şi bine. Dar cel mai bine e să vorbeşti şi cu procurorul şi să-l întrebi cum vede el lucrurile.

Link to post
Share on other sites
  • Membru

Missing in action procurorul :D Oricum, la noi e un sistem mai ciudat, de care nu vreau sa vb pe aici.

Edited by Ben
Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...
  • Membru
Ben

Un ghid privind investigarea infractiunii prev si ped de art. 6 din Legea 241/2005, precum si exemple de obiective vizate de o eventuala expertiza.

Face referire la art din vechiurile coduri, dar esenta ramane aceeasi.

 

GHID.doc

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Elvis
      By Elvis
      LEGEA 364 din 15 septembrie 2004 (republicată)
      privind organizarea și funcționarea poliției judiciare
      (Actualizată - 11.02.2020)
      Articolul 1
      Poliția judiciară este organizată și funcționează în cadrul structurilor specializate ale Ministerului Afacerilor Interne.
      Articolul 2
      (1) Poliția judiciară este constituită din ofițeri și agenți de poliție, care au dobândit statutul de polițist în condițiile Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, desemnați prin act administrativ de către persoana care are competența de numire în funcție a acestora, după obținerea avizului de desemnare în poliția judiciară prevăzut de art. 55 alin. (4) din Legea nr. 135/2010 privind Codul de procedură penală, cu modificările și completările ulterioare, sau sunt desemnați și funcționează în alt mod, potrivit unor legi speciale.
      (2) Ofițerii și agenții de poliție prevăzuți la alin. (1) au calitatea de organe de cercetare penală ale poliției judiciare.
      (3) Numirea și eliberarea din funcție, precum și modificarea raporturilor de serviciu ale polițiștilor prevăzuți la alin. (2) se face în condițiile Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare.
      (4) Calitatea de organ de cercetare penală al poliției judiciare este incompatibilă cu orice altă funcție publică sau privată, cu excepția funcțiilor didactice din învățământul superior.
      (5) Poliția judiciară a Direcției Naționale Anticorupție se organizează și funcționează potrivit legii speciale a Direcției Naționale Anticorupție (Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcția Națională Anticorupție).
      Notă 
      Articolul II din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 4 februarie 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 103 din 11 februarie 2020 prevede:
      Articolul II
      (1) Avizele de desemnare în poliția judiciară emise anterior intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență își păstrează valabilitatea. Dispozițiile Legii nr. 364/2004 privind organizarea și funcționarea poliției judiciare, republicată, cu modificările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență, referitoare la retragerea avizului și încetarea calității de organ de cercetare penală al poliției judiciare sunt aplicabile.
      (2) În cazul polițiștilor care, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, au calitatea de organe de cercetare penală ale poliției judiciare, dispozițiile art. 2 alin. (4) și art. 6 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 364/2004 privind organizarea și funcționarea poliției judiciare, republicată, cu modificările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență, se aplică după 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
      Articolul 21
      (1) Avizul de desemnare în poliția judiciară se acordă dacă polițistul îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
      a) ocupă sau urmează să ocupe o funcție prevăzută cu atribuții specializate în activitățile de constatare a infracțiunilor, de strângere a datelor în vederea începerii urmăririi penale și de urmărire penală;
      b) este licențiat în drept sau este absolventul unei instituții de învățământ a Ministerului Afacerilor Interne care pregătește polițiști ori al unui program de formare profesională organizat, în instituțiile de formare profesională ale Ministerului Afacerilor Interne, potrivit specificului activităților poliției judiciare;
      c) nu se află într-o situație de incompatibilitate potrivit art. 2 alin. (4);
      d) a obținut calificativul de cel puțin «bine» la ultimele trei evaluări anuale de serviciu;
      e) nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare;
      f) față de acesta nu s-a pus în mișcare acțiunea penală.
      (2) În situația în care s-a dispus condamnarea polițistului prin hotărâre judecătorească definitivă, la pedeapsa închisorii cu suspendarea executării pedepsei sau amenzii penale pentru o infracțiune săvârșită din culpă care nu este în legătură cu serviciul, avizul de desemnare în poliția judiciară se acordă dacă polițistul îndeplinește cumulativ condițiile prevăzute la alin. (1) și s-au împlinit 3 ani de la aprobarea menținerii în activitate.
      (3) În situația în care față de polițist s-a pronunțat o hotărâre judecătorească definitivă de renunțare la aplicarea pedepsei sau de amânare a aplicării pedepsei, avizul se acordă numai în situația în care polițistul îndeplinește cumulativ condițiile prevăzute la alin. (1) și hotărârea privește o infracțiune săvârșită din culpă care nu este în legătură cu serviciul.
      (4) În situația în care polițistului i s-a retras avizul de desemnare în poliția judiciară un nou aviz se acordă dacă polițistul îndeplinește cumulativ condițiile prevăzute la alin. (1) și au trecut cel puțin 2 ani de la data retragerii avizului.
      (5) Condiția prevăzută la lit. b) a alin. (1) nu se aplică polițistului care pe parcursul carierei a deținut minimum 3 ani calitatea de organ de cercetare penală al poliției judiciare.
      (6) Condiția prevăzută la lit. d) a alin. (1) nu se aplică la numirea în prima funcție de polițist. Pentru polițistul care nu are 3 ani de activitate în Ministerul Afacerilor Interne, condiția prevăzută la lit. d) a alin. (1) se aplică pentru evaluările de serviciu întocmite.
      (7) De la data numirii în funcție potrivit Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, și până la data desemnării ca organ de cercetare penală al poliției judiciare, polițistul nu desfășoară activități specifice urmăririi penale.
      (8) Necesitatea deținerii sau obținerii avizului de desemnare în poliția judiciară se prevede în fișa postului ca o condiție necesară ocupării acestuia.
      Articolul 3
      (1) Solicitarea privind acordarea avizului de desemnare în poliția judiciară, formulată de persoana care are competența de numire în funcție, este însoțită de o notă de fundamentare care justifică acordarea avizului și conține referiri cel puțin cu privire la:
      a) îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 21 alin. (1);
      b) atribuțiile din fișa postului.
      (2) În cazul respingerii propunerii privind acordarea avizului de desemnare în poliția judiciară, o nouă solicitare poate fi formulată atunci când sunt îndeplinite condițiile privind acordarea acestuia.
      Articolul 4
      (1) În statele de organizare ale unităților din structura aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne, din structura Inspectoratului General al Poliției Române, Inspectoratului General al Poliției de Frontieră Române, Direcției Generale Anticorupție, precum și din structurile subordonate acestora, sunt prevăzute posturile cu atribuții specifice organelor de cercetare penală ale poliției judiciare.
      (2) Dispozițiile alin. (1) nu aduc atingere competențelor privind efectuarea urmăririi penale stabilite de lege pentru structurile Ministerului Afacerilor Interne prevăzute la alin. (1).
      Articolul 5
      (1) Procurorul conduce, supraveghează și controlează nemijlocit activitatea de urmărire penală desfășurată de organele de cercetare penală ale poliției judiciare.
      (2) În desfășurarea altor activități profesionale decât cele conduse și supravegheate, potrivit legii, de către procuror, polițiștii care au calitatea de organe de cercetare penală ale poliției judiciare se subordonează șefilor ierarhici.
      Articolul 6
      (1) Avizul de desemnare în poliția judiciară se retrage de către procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție ori procurorul desemnat în acest sens, atunci când se constată, după caz:
      a) neîndeplinirea sau îndeplinirea în mod defectuos și repetat de către organul de cercetare penală al poliției judiciare a dispozițiilor scrise date de procuror;
      b) existența unei stări de incompatibilitate potrivit art. 2 alin. (4);
      c) față de polițist a fost pusă în mișcare acțiunea penală.
      (2) Retragerea avizului de desemnare în poliția judiciară în condițiile alin. (1) lit. a) se face la solicitarea procurorului care conduce și supraveghează activitatea de urmărire penală desfășurată de organul de cercetare penală al poliției judiciare, cu avizul consultativ al procurorului superior ierarhic și al șefului unității în care este încadrat polițistul.
      (21) Retragerea avizului de desemnare în poliția judiciară în condițiile alin. (1) lit. b) și c) se face la propunerea procurorului care conduce și supraveghează activitatea de urmărire penală desfășurată de organul de cercetare penală al poliției judiciare, din oficiu sau în urma sesizării formulate de șeful unității în care este încadrat polițistul.
      (22) Calitatea de organ de cercetare penală al poliției judiciare încetează, după caz: 
      a) la data încetării raporturilor de serviciu ale polițistului;
      b) la data numirii polițistului într-o funcție care nu presupune existența avizului de desemnare în poliția judiciară;
      c) la data transferului polițistului;
      d) la data suspendării raporturilor de serviciu, cu excepția situației de suspendare pentru efectuarea concediului de creștere a copilului;
      e) la retragerea avizului de desemnare în poliția judiciară.
      (23) Încetarea calității de organ de cercetare penală al poliției judiciare se constată, prin act administrativ, de către persoana care are competența de numire a polițistului.
      (24) Avizul de desemnare în poliția judiciară încetează de drept în situațiile prevăzute la alin. (22) lit. a)-d). Persoana cu competență de numire a polițistului informează procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, în maximum 5 zile de la ivirea situației, despre intervenirea acesteia.
      (3) La evaluarea profesională a polițiștilor din cadrul poliției judiciare care se realizează de către șeful nemijlocit se va ține cont și de referatul conducătorului parchetului sub coordonarea, controlul și conducerea căruia își desfășoară activitatea aceștia.
      (4) Regulamentul privind întocmirea și comunicarea referatului prevăzut la alin. (3) se aprobă prin ordin comun al ministrului afacerilor interne și al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.
      Notă 
      Articolul II din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 20 din 4 februarie 2020, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 103 din 11 februarie 2020 prevede:
      Articolul II
      (1) Avizele de desemnare în poliția judiciară emise anterior intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență își păstrează valabilitatea. Dispozițiile Legii nr. 364/2004 privind organizarea și funcționarea poliției judiciare, republicată, cu modificările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență, referitoare la retragerea avizului și încetarea calității de organ de cercetare penală al poliției judiciare sunt aplicabile.
      (2) În cazul polițiștilor care, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, au calitatea de organe de cercetare penală ale poliției judiciare, dispozițiile art. 2 alin. (4) și art. 6 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 364/2004 privind organizarea și funcționarea poliției judiciare, republicată, cu modificările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta ordonanță de urgență, se aplică după 90 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență.
      Articolul 7
      (1) Pentru faptele de indisciplină săvârșite de organele de cercetare penală ale poliției judiciare, procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție poate solicita ministrului afacerilor interne declanșarea cercetării prealabile pentru angajarea răspunderii disciplinare.
      (2) Răspunderea disciplinară se stabilește în condițiile Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare.
      Articolul 8
      (1) Organele de cercetare penală ale poliției judiciare își desfășoară activitatea sub conducerea, supravegherea și controlul procurorului, fiind obligate să ducă la îndeplinire dispozițiile acestuia.
      (2) Șefii ierarhici pot da polițiștilor care fac parte din poliția judiciară dispoziții și îndrumări în efectuarea activităților de constatare a infracțiunilor și de strângere a datelor în vederea identificării autorilor infracțiunilor și începerii urmăririi penale.
      (3) Organele ierarhic superioare ale polițiștilor care fac parte din poliția judiciară nu pot să dea îndrumări sau dispoziții privind cercetarea penală, procurorul fiind singurul competent în acest sens.
      Articolul 9
      (1) Lucrătorii de poliție judiciară din structurile teritoriale își îndeplinesc atribuțiile, în mod nemijlocit, sub autoritatea și controlul prim-procurorilor parchetelor de pe lângă judecătorii și tribunale, corespunzător arondării acestora.
      (2) Procurorii generali ai parchetelor de pe lângă curțile de apel își exercită autoritatea și controlul nemijlocit asupra lucrătorilor de poliție judiciară din circumscripția curții de apel.
      (3) Procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție își exercită autoritatea și controlul direct sau prin procurori desemnați asupra organelor de poliție judiciară din întregul teritoriu.
      Articolul 10
      Lucrătorilor poliției judiciare li se aplică prevederile Statutului polițistului și ale celorlalte acte normative în vigoare care reglementează activitatea structurilor din care fac parte.
    • NewsBot
      By NewsBot
      Evaziune fiscală şi contrabandă cu alcool
       
      La data de 20 septembrie a.c. poliţiştii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Timiş cu sprijinul de specialitate al Serviciului Român de Informaţii şi al Direcţiei de Operaţiuni Speciale din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, precum şi al poliţiştilor din cadrul Inspectoratelor de Poliţie ale Judeţelor Arad, Bihor şi Alba, au organizat 12 percheziţii simultane pe raza celor patru judeţe, într-un dosar privind comiterea infracţiunilor de evaziune fiscală şi contrabandă cu alcool.
      În urma percheziţiilor desfăşurate au fost ridicate în vederea confiscării mai multe recipiente de diferite mărimi, în care se află peste 15.000 de litri de alcool dublu rafinat în valoare de aproximativ de 300.000 de lei, totodată fiind conduse la sediul poliţiei mai multe persoane în vederea audierilor şi luării faţă de acestea a măsurilor legale ce se impun.
       
      Din primele verificări efectuate de poliţişti a reieşit faptul că persoanele în cauză, pentru a eluda plata taxelor şi accizelor, achiziţionau alcoolul de la o fabrică de pe raza judeţului Bihor, fără a avea documente legale de provenienţă, după care îl distribuiau la mai multe depozite autorizate sau clandestine de pe raza celor patru judeţe.
       
      Poliţiştii vor continua cercetările în vederea documentării întregii activităţi infracţionale şi a stabiliri gradului de vinovăţie a persoanelor implicate.
       
      I.G.P.R. - Centrul de Informare şi Relaţii Publice
    • NewsBot
      By NewsBot
      Cercetat de poliţişti pentru evaziune fiscală

      Un administrator de firmă este suspectat de poliţiştii de investigare a fraudelor bihoreni că a prejudiciat bugetul de stat cu peste 400.000 de lei.
       
      Poliţiştii Serviciului de Investigare a Fraudelor din cadrul I.P.J. Bihor îl suspectează pe J.I., de 56 de ani, cetăţean român cu domiciliul în Franţa, de comiterea infracţiunii de evaziune fiscală.
       
      Acesta, în perioada 2005 - 2009, în calitate de administrator al unei societăţi comerciale orădene, este suspectat că ar fi efectuat acte de comerţ, în speţă prestări de servicii în construcţii şi livrări de marfă, operaţiuni ce nu au fost evidenţiate în actele contabile ori în alte documente legale, sustrăgându-se astfel de la plata obligaţiilor fiscale la bugetul general consolidat al statului.
       
      Prejudiciul total provocat astfel bugetului de stat este de 434.777 de lei, reprezentând TVA, impozit pe profit şi impozit pe dividente.
       
      I.G.P.R. - CENTRUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.