Moderator CITADELA Posted October 24, 2010 Moderator Share Posted October 24, 2010 Manevra P.I.T., - inventata in anii 70' de instructorii unei scoli de soferi pentru fortele de politie, datorita necesitatii de a pune capat rapid urmaririlor pe autostrada, cu risc minim pt politisti si pentru ceilalti participanti la trafic. In practica, aceasta manevra reprezinta acrosarea usoara a autovehiculului urmarit cu echipajul, in partea din spate/lateral, pentru a produce dezechilibrarea acestuia. In momentul in care s-a produs derapajul, echipajul tr sa accelereze, fie pentru a lovi in plin autovehiculul urmarit (atunci cand echipajul este dotat cu bull-bar), fie pt a mentine dezechilibrarea produsa. In zilele noastre, acest tip de antrenament face parte din pregatirea standard a politistilor americani, indiferente daca lucreaza la Politia Rutiera ori ba. Teoria acestei manevre este mult mai complexa, decat am descris-o aici, dar macar aveti idee despre existenta ei. Si ca sa nu credeti ca numai americani o utilizeaza, va anunt ca langa Budapesta exista o scoala de acest gen, pentru "serviciile de urgenta", unde se preda, pe langa P.I.T., si alte tactici ale conducerii agresive. Au trecut pe acolo si unii colegi ai nostrii, dar prea putini. Un exemplu pratic: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Membru Motoboom Posted October 24, 2010 Membru Share Posted October 24, 2010 Nu incercati asta si in ROMANIA! Link to comment Share on other sites More sharing options...
serhente Garcia Posted October 24, 2010 Share Posted October 24, 2010 Subscriu!! La noi, configuratia soselelor nu permite o asemenea manevra. La ei nu sunt pe marginea drumurilor pomi si santuri care pot transforma manevra de oprire/blocare a infractorului in omor prin imprudenta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Catalin Posted October 24, 2010 Moderator Share Posted October 24, 2010 Eu cred că nu avem reglementări legale care să prevadă posibilitatea și dreptul polițiștilor de a face astfel de manevre. Dacă ar exista (reglementare legală clară ori vreo procedură adoptată prin ordin al ministrului, etc) și evident s-ar efectua antrenamente necesare, ar putea să se aplice foarte bine și în România. Configurația șoselelor este asemănătoare peste tot, iar aici nu vorbesc despre calitatea lor. Rolul pomilor de pe margine este acela de a crea „o perdea” ce este foarte eficientă iarna când e viscol, etc. Și prin alte țări mai dezvoltate există. Problema este că legislația din țara noastră acordă prea multe drepturi și are o grijă exagerată pentru infractori, pierzându-se de cele mai multe ori din vedere rolul principal al unui act normativ, acela de a proteja comunitatea ce este formată în majoritate din oameni serioși și cinstiți. PS: Să sperăm că acest topic poate va fi cândva o sursă de inspirație pentru o inițiativă legislativă a celor ce ne conduc. Asta când se plictisesc pe acolo, prin birourile din turnul de fildeș. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator CITADELA Posted October 24, 2010 Author Moderator Share Posted October 24, 2010 Achiesez si eu la remarca anterioara: nu incercati acasa !!! Era doar un exemplu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dcrist Posted October 24, 2010 Share Posted October 24, 2010 Dar poti justifica, ca a intrat in tine sa te arunce de pe sosea, dar a gresit momentul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Cristi Posted October 24, 2010 Moderator Share Posted October 24, 2010 Intrebarea e...chiar daca ne-ar da cadru legal sa facem asa ceva...cu ce? Si cum i-am prinde din urma ca sa le facem astfel de manevre? Si cine ar plati reparatia masinii, ca din 2008 nici CASCO nu mai au? Politia Romana ca institutie a ajuns o gluma. NU din cauza oamenilor care dau cu sapa cu ea, ci din cauza managementului defectuos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sdaniel407 Posted October 25, 2010 Share Posted October 25, 2010 Daca doriti sa suportati reparatia ambelor autoturisme (din bugetul personal redus cu 25%), sa scrieti cel putin un top de hartie (pe care tot voi sa il aduceti de acasa din acelasi buget redus), sa fiti cercetat atat la lolul de munca cat si de cei de la rutiera, sa fiti ulterior obligatoriu (din punctul de vedere al sefilor) examinati psihologic, incercati manevra respectiva. Tot ce am enumerat mai sus este cel mai fericit caz, atunci cand reuseste manevra, se retine persoana respectiva, nu mai lovesti inca 2-3 masini, nu derapeaza atat de rau incat sa se rastoarne si sa moara sau sa "gaseasca accidental" un copac pe marginea strazii cum spunea cineva mai sus sau sa isi gaseasca omu' un avocat (nu pot spune mai bun ca al tau pentru ca politistii nu isi pot permite unul din acelasi buget redus). Deci concluzionand, legile in Romania (nici nu stiu daca mai merita numele acestei tari scris cu R ci mai degraba cu r) tind sa cred ca au fost votate in parlament ca binecunoscuta lege a pensiilor si legea micsorarii TVA-ului la alimente. Cica cu multi ani in urma, in Turcia daca imi aduc bine aminte (daca nu imi cer scuze anticipat) parlamentarii conduceau tara exact cum se conduce azi in romania (ce bine ma simt ca am scris cu r). poporul nu a mai suportat (romanii vad ca inca suporta bine odata ce nu ies in numar impresionant pe strada) a produs un incediu in parlament in timpul unei sedinte si le-a inchis usile. Rezultatul ??? Alte alegeri, iar noii parlamentari au stiut de frica multimii..... no comment Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now