Jump to content
POLITISTI.ro

Marius

Afectarea drepturilor şi libertăţilor persoanei de serviciile de informaţii

Postare recomandată

Marius

Controlul judiciar privind afectarea drepturilor şi libertăţilor persoanei de activităţile serviciilor de informaţii

Ministerul Justiţiei a supus dezbaterii publice modificările propuse cu privire la 3 legi cuprinse în proiectul de Lege pentru punerea în aplicare a Codului de procedură penală şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative care cuprind dispoziţii procesual penale şi pentru a răspunde exigenţelor CEDO, după cum urmează:

- Legea nr. 51/1991 privind siguranţa naţională a României

-Legea nr. 14/1992 privind organizarea şi funcţionarea Serviciului Român de Informaţii

- Legea nr. 535/2004 privind prevenirea şi combaterea terorismului

Modificările privesc:

-procedurile de autorizare a activităţilor de informaţii

-accesul la evidenţele organelor de informaţii

-controlul judiciar al activităţii de informaţii

-controlul judiciar efectiv asupra modului în care drepturile şi libertăţile persoanei sunt afectate prin activităţile serviciilor de informaţii

-dacă datele şi informaţiile rezultate din activităţile autorizate nu sunt suficiente pentru sesizarea organelor de urmărire penală, persoana ale căror drepturi şi libertăţi au fost afectate va trebui notificată privind perioadele în care a fost urmărită informativ

-de asemenea, se reglementează accesul la instanţă a persoanei care se consideră vătămată în drepturile sale.

Puteți consulta aici: propunerile legislative iar aici expunerea de motive.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Această publicitate este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

Ecou

Suna bine de tot. Sanse a fi adoptate 0,00001% :D

  • Apreciez 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
sas1810

Fain Marius dar din pacate nu pare decat ceva care sa scoata ochii populatiei si eventual daca aceste modificari ar fi adoptate sa fie pusi la zid cativa tiriplici pentru marile cazuri....Patriciu, DD etc......In realitate insa sa fim seriosi, la ora actuala orice serviciu mai mult sau mai putin secret are si serviciul de informatii sub diferite acoperiri care face ascultari la greu!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Politisti.ro
      de Politisti.ro
      Nu e o noutate faptul că SRI-ul se zbătea de ceva vreme să-şi recapete atribuţiile din sfera cercetării penale pe care le-a avut în perioada comunistă când purta denumirea de "Securitate" şi în ciuda încercărilor din anii trecuţi când a existat o propunere legislativă în Parlament ce viza transformarea ofiţerilor de informaţii ai SRI în organe de cercetare penală specială - propunere ce a fost RESPINSĂ definitiv de forul legislativ, în prezent guvernul de tehnocraţi printr-o Ordonanţă de Urgenţă le-a acordat aceste atribuţii, reînfiinţând vechea Securitate care avea competenţe de cercetare penală privind vechile infracţiuni contra statului.
      Chiar dacă nicăieri în lume un serviciu secret nu are asemenea atribuţii, tocmai pentru a nu exista posibilitatea să se substituie unui organ de urmărire penală, guvernanţii noştri motivează această aberaţie prin necesitatea asigurării siguranţei naţionale, de parcă până acum, în ultimii 25 ani siguranţa naţională nu a fost asigurată. Motivarea e cel puţin hilară şi total falsă, iar cei care o susţin confundă termenul "organele de constatare" şi atribuţiile acestora prevăzute în art. 61 din Noul Cod de Procedură Penală cu "organele de urmărire penală" prevăzute foarte clar în art. 55.
      Totul a pornit de la decizia Curţii Constituţionale care a spuns destul de clar, că separarea puterilor în stat e un aspect esenţial pentru orice stat de drept şi orice democraţie, iar faptul că SRI-ul prin activităţile sale se substituie organelor de urmărire penală, dar şi aspectul că este desemnată unica autoritate de interceptare din România nu e normal şi nici constituţional, pentru că se bucură de o putere mult prea mare şi excesivă.
      În plus, conform principiilor europene, în statele democratice cetăţeanul contribuabil, nu este cercetat, investigat, sancţionat ori reţinut de militari - structuri cu statut militar (SRI-ul este structură militară), pentru că astfel de practici sunt specifice regimurilor totalitare. Aplicarea legii, cercetarea, investigarea, etc. unui cetăţean trebuie să se facă tot de către personal civil, într-un mod cât se poate de transparent, fără ca cei ce fac parte din vreun sistem militar să aibă vreo implicare în acest lanţ. Acest aspect este necesar pentru că sub paravanul sistemului militar nu mai poate exista şi nici nu poate fi garantată aceea transparenţă prin care sunt respectate drepturilor cetăţenilor, din moment ce militarul este supus altor reguli, el este cercetat şi judecat de un alt sistem distinct al justiţiei, iar sistemul militar prin natura lui, este închis pubilicului fiind protejat de instituţia secretului militar. Astfel sub acest paravan al secretului militar, care din punct de vedere legal intră în categoria informaţiilor secrete de stat, se pot ascunde sau muşamaliza foarte multe abuzuri împotriva celor cercetaţi, iar din această cauză, nicăieri în tările cu o democraţie consolidată şi adevărată nu se permite amestecul structurilor militare în domeniul aplicării legii pe timp de pace. Pentru a înţelege ce presupune asta, trebuie precizat că toate documentele întocmite de ofiţerii de informaţii sunt protejate de acest secret miltar/stat şi nu pot fi declasificate de instanţele de judecată, ci numai prin hotărâre a Guvernului doar la solicitarea motivată a emitentului (SRI-ului), iar ca urmare se pot ascunde foarte uşor încălcări ale legii, erori administrative, restrângerii ilegale a exerciţiului unor drepturi ale persoanelor sau lezării ale intereselor legitime şi limitării ale accesului la informaţiile de interes public. Drept dovadă este şi faptul că atunci când România a negociat aderarea la Uniunea Europeană, o importantă condiţie a fost demilitarizarea Poliţiei Române, lucru ce s-a produs încă din 2002.
      Mai mult Uniunea Europeană solicită permanent statelor membre să elimine paralelismul existent în domeniul instituţiilor de aplicare a legii, scopul politicilor europene în domeniul Justiţiei şi al Afacerilor Interne (renumitul capitol JAI) prevăd aspecte foarte clare în acest sens, ce au ca principală normă cu o importanta excepţională, existenţa unor structuri judiciare poliţieneşti unice, independente şi eliminarea orcărui paralelism instituţional ori reglementări de competenţe similare referitoare la acest domeniu, pentru a nu se acoperi una pe alta şi pentru a nu plimba responsabilitatea de la unii la alţii.
      Un alt motiv pentru care SRI-ul nu trebuia să aibă absolut nicio legătură cu aplicarea legii penale şi ar fi fost corect să rămână doar cu calitatea de organ de constatare care-i oferă posibilitatea să descopere şi să sesizeze orice fapte penale, este aspectul general recunoscut în literatura de specialitate, că deşi în mod judicios urmărirea penală nu are un caracter public, asta nu înseamnă că această fază a procesului penal trebuie să aibă caracter secret. 
    • Metaphor
      de Metaphor
      Buna! In ultimele zile am cautat un model de examen sau sa aflu ce se cere de stiut la examenul de psihologie(examenul,nu examinarea psihologica)care sa ma ajute cu admiterea la sri sectia de psihologie,dar nu am gasit. inteleg faptul ca multe detalii in legatura cu admiterea sunt confidentiale,dar atunci de unde sa stiu ce trebuie sa invat ? Probabil nici pe acest forum nu mi se va raspunde concret,dar merita sa incerc.
    • NewsBot
      de NewsBot
      Poliţiştii au desfăşurat activităţi pentru siguranţa elevilor şi combaterea absenteismului şcolar

      Poliţiştii împreună cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Timiş au organizat la data de 29 februarie 2012, între orele 10.00-12.00, o acţiune pentru asigurarea unui climat de siguranţă în incinta şi zona adiacentă unităţilor de învăţământ din municipiul Timişoara.

      Aceasta a avut drept scop prevenirea şi combaterea absenteismului şcolar prin depistarea elevilor care lipsesc nemotivat de la cursuri şi identificarea unităţilor de alimentaţie publică din zona şcolilor în care se serveşte băuturi alcoolice sau ţigări.

      La acţiuni au fost angrenaţi poliţiştii de proximitate, cei de la compartimentul de prevenire a criminalităţii dar şi reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Timiş şi au depistat 48 de elevi care se aflau în barurile din zona şcolilor deşi trebuia să fie la cursuri.

      Au fost întocmite note raport pentru cei 48 de elevi iar reprezentanţii Inspectoratului Şcolar vor lua măsurile legale care se impun.

      În baza Planului de măsuri privind asigurarea climatului de siguranţă publică în incinta şi zona adiacentă unităţilor de învăţământ preuniversitar, ieri, 28.02.2012, între orele 10.00 şi 13.00, poliţişti din cadrul Compartimentului Proximitate al Poliţiei Municipiului Sf. Gheorghe, judeţul Covasna, în colaborare cu reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna au organizat şi au executat o acţiune în vederea identificării elevilor care absentează nemotivat de la cursuri şi frecventează unităţile de alimentaţie publică amplasate în apropierea unităţilor de învăţământ.

      Poliţiştii şi reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean au fost verificat 18 unităţi de alimentaţie publică şi un internet – caffe, unde au identificat 11 elevi care absentau nemotivat de la cursuri.

      Elevii au fost conduşi la unităţile de învăţământ din care făceau parte şi prezentaţi conducerii şcolilor, urmând ca împotriva lor să se ia măsuri disciplinare.

      În timpul acţiunii, nu au fost identificate elevi care să fi consumat băuturi alcoolice.

      De asemenea, poliţiştii au instruit administratorii şi angajaţii unităţilor verificate cu privire la respectarea prevederilor Legii 61/1991 republicată.

      I.G.P.R. - Centrul de Informare şi Relaţii Publice
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×
×
  • Create New...

Informaţii importante

Acest website foloseşte cookie-uri. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii lor. Mai multe informaţii în Politica de confidenţialitate.