Jump to content
POLITISTI.ro
  • 0

Cum rezolvi o speta in caz de accident rutier?

sheriffu

Question

sunt elev deci nu le stiu pe toate si doresc sa invat .In caz de accident rutier fara victime cum se rezolva o speta cu daune materiale?Deci as dori sa stiu care sunt etapele din momentul in care ti se aduce la cunostinta prin statie ( ori constati prin propriile simturi) pana in momentul in care oamenii pleaca impacati sau nu acasa.

Cum stabilim vinovatia,ce trebuie sa faca cei implicati...?

In practica am facut doar la op si nu am avut ocazia unui astfel de caz si de aceea intreb. :hmmmt:

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Moderator

Pfuu...e simplu...ii trimiti la amiabilanaughty.gif

Acum, lasand gluma la o parte, speta de accident auto fara victime se rezolva relativ simplu.

1. Stabilire vinovatie.

2. Testat conducatorii auto cu etilotestul (nu stii niciodata).

3. Verificat documente, alea alea.

4. Intocmit documentatie(declaratii tipizate partilor implicate in accident si proces verbal - noi aveam unele tip A4, foarte bune, dar am inteles ca s-au scos - , proces verbal de contraventie cu cele constatate in care se mentioneaza cum s-a produs accidentul, cine se face vinovat si sanctiunea contraventionala aplicata plus masurile complementare daca este cazul)

5. Inmanat autorizatii de reparatie si cateo copie a procesului-verbal intocmit celor doua/trei/nspe parti.

6. Indrumati sa se adreseze societatilor de asigurari sau instantei de judecata daca exista litigii.

7. Plecat si baut o bere, ca tare te mai doare capul dupa ce scrii atatea hartoage.

Legat de stabilirea vinovatiei....asta nu poti sa faci decat in urma cercetarii la fata locului(e.g. Neacordare de prioritate, nepastrarea distantei regulamentare etc), iar daca exista dubii, audiezi si martorii prezenti, daca exista.

Cu stima.

• 0
  • Moderator

Legat de stabilirea vinovatiei....asta nu poti sa faci decat in urma cercetarii la fata locului

Nici chiar asa, sa nu exageram. In cazul accidentelor soldate doar cu pagube materiale nu este necesara CLF.

• 0
  • Moderator

Nu Marius, prin cercetare la fata locului chiar ma refeream la cercetarea care o facem acolo, nu la un CFL in adevaratul sens al cuvantului. Poate nu am folosit termenii potriviti. Chiar ma gandeam ca voi crea confuzie.blink.gif

• 0

Că tot veni vorba de spete, mi-am adus aminte de un caz cu care m-am confruntat cu ani in urma.

Eram ajutor la un post de politie in primul an de muncă și intr-una din zile mă trezesc in birou cu doi conducători auto. Se acuzau reciproc ca au intrat pe contrasens si si-au atins oglinzile retrovizoare laterale care s-au spart. La unul dintre ei, cel mai tanăr, oglinda i-a spart si geamul lateral stanga. Cand i-am auzit, mi-am zis , cum stabilesc eu acum cine-i vinovat? Să fie culpă comună? Nu am găsit niciun argument. Am hotărât atunci să plec cu ei la fata locului. Ajunși aici, am constatat că în zonă carosabilul era in linie dreaptă. Nu tu curbe, nu obstacole, nu alte indicatoare. Am observat atunci pe jos, că pe unul din sensurile de deplasare, erau mai multe cioburi. Am tras concluzia atunci ca cel cu geamul spart a intrat pe sensul celalalt de deplasare, fapt pentru care am si afirmat imediat catre cel mai tanar, ca el este vinovat de accident.

Nu am terminat bine ce aveam de spus, de altfel nici el nu a mai comentat pentru ca intre timp, pe partea cealaltă a drumului a oprit un camion ce venea din acelasi sens cu autovehiculul condus de el, din care s-a dat jos un sofer la vreo 45 de ani. Acesta s-a apropiat de noi trei cu un mers apăsat, avea si o constitutie atletica, și i s-a adresat soferului mai tanăr in felul următor: ”Hai mă, dă-mi-o sus! N-auzi ma, dă-mi-o sus! Și arată semnul international pentru ... Eu, organ al statului pus acolo să apăr legea, tocmai mă pregăteam să-i replic că a intrat în vorba fără să salute, când el, nici una, nici două, harș... o palmă peste bot tinerelului de l-a podidit sangele în coltul gurii.

Atunci,am luat atitudine și am intervenit. I-am cerut documentele și i-am reprosat că dacă în prezența mea a procedat astfel, ce se intâmpla în alte împrejurări. El, tot pe un ton calm, așa cum fusese și când îl lovise pe celălalt șofer, mi-a spus: Dragul meu, puțoiul astă, m-a depăsit mai devreme cu masina in timp ce din celalalt sens se apropia un alt vehicul. Am fost nevoit să frânez pentru a nu-l surprinde pe contrasens și tot el a fost cel care mi-a arătat că-mi dă m..e.!?

Am realizat atunci, că nu mă înșelasem când l-am declarat vinovat, dar i-am spus și celui care il lovise că nu pot trece cu vedere gestul său și i-am solicitat să ne însotească.

Ajunși la post, le-am explicat pe un ton ferm, că pentru gestul să, o să-i aplic o amendă la Legea 61 în valoare de 100.000 lei (cred că atat era atunci maximul. ) Bine, ati putea zice că era vorba de o lovitura și nu aveam cum să aplic o amendă, insă trebuia să iau o masură rapidă să detensionez situatia, așa că m-am apucat de scris procesul-verbal de contraventie si l-am incadrat la contraventia aceea cu adresarea de amenintări . I-am cerut celui lovit să-l semneze, s-a conformat, nu a comentat nimic, l-a semnat si celălalt șofer cu care se tamponase și de asemenea l-a semnat și contravenientul. Cel lovit știind că i-am dat 100.000 lei a fost satisfăcut de măsură, însă eu, când am semnat pv-ul, la sancțiune am trecut AVERTISMENT, după care i l-am înmânat contravenientului. Acesta când a ieșit pe ușă, a constatat ceea ce făcusem. A întors capul către mine și a zâmbit în colțul gurii după care a plecat fără a mai zice nimic.

După vreo două săptămâni, în timp ce mă deplasam pe jos pe același drum, pe partea cealaltă oprește un camion. Coboară șoferul, trece strada, se îndreaptă direct către mine și când ajunge lângă mine îmi introduce o bancnotă de 10.000 lei în buzunarul de la piept al ținutei. M-am speriat și mi-am zis că gata trebuie să mă trezesc in momentul următor cu cătușele pe mâini, dau să scot banii din buzunar când el mă oprește punându-mi mâna în piept peste a mea și zicând: ”Lasă, domne, că ai fost om cu mine mai demult, m-ai înteles și m-ai ajutat. Nu-ți mai amintești? Atunci am realizat că era tipul căruia îi aplicasem avertismentul